collapse

Auteur Topic: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen  (gelezen 383430 keer)

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

LatinBride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1659
  • Geslacht: Vrouw
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #250 Gepost op: 15 oktober 2012, 09:21:54 »
@fiona80 als je iemand zoekt die originele foto's maakt, moet je eens kijken bij www.vanveghelfotografie.nl
Zij maakt ook aparte foto's. Op haar Facebook pagina kun je ook voorbeelden zien.

Aafjes77

  • Gast
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #251 Gepost op: 15 oktober 2012, 11:38:34 »
Hallo dames,
Hier opzoek naar een fotograaf omgeving Apeldoorn. Geprek gehad met goede fotograaf maar we vinden het nogal duur.....1550 euro, 6 uur aanwezig, incl album. Iemand ervaringen met een fotgraaf omgeving Apeldoorn die het voor minder doet??

Josje123

  • Gast
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #252 Gepost op: 15 oktober 2012, 14:20:58 »
Hallo,
Wij hadden Josje als fotografe( ik ben even haar achternaam kwijt).
Ze heeft een eigen site waar je haar foto's kan bekijken, ook houdt ze een weblog bij.
www.jonnafotografie.nl
Ze woont zelf in de buurt van Apeldoorn.
Wij hebben rond de 800 euro betaald voor 8 uur fotograferen plus ca. 550 digitale foto's.
Wij maken zelf een album dus hoe duur dat wordt weet ik zo niet maar dat is volgens mij ook op
haar site terug te vinden.
We vonden haar erg prettig om haar de hele dag om ons heen te hebben.
Wij wilden ook geen geposeerde foto's.
Ze heeft b.v. foto's gemaakt met mij op een schommel en onze getuigen al hard lopend op haar af ( ze waren alle 4 behoorlijk jong :biggrin:).

Succes.

Mo_23

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1365
  • Geslacht: Vrouw
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #253 Gepost op: 15 oktober 2012, 15:15:44 »
@Aafjes77 Als wij volgend jaar trouwen is Andre Roodhuizen uit Apeldoorn onze fotograaf. Ik kwam in contact doordat ik een fotoworkshop van hem had. Wij betalen ook 800 euro en dan is hij er de hele dag, tot het diner. We krijgen alle foto's in hoogwaardige kwaliteit op een dvd aangeleverd en een presentatie dvd. Daarnaast krijgen we er een 'love-shoot' bij, mede om aan de camera te kunnen wennen. We hebben een super gesprek met hem gehad en ik heb er alle vertrouwen in! Zeker nadat ik meerdere albums van hem heb bekeken! cht een aanrader dus..

Aafjes77

  • Gast
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #254 Gepost op: 15 oktober 2012, 15:31:26 »
Dames dank voor de reacties, super! Blijf vooral adviezen geven!!

@Josje, ja haar site heb ik idd ook gezien. Maar als ik dan ga rekenen met album erbij (dat willen we toch wel heel graag) dan komen we op bijna hetzelfde bedrag uit als bij degene bij wie we nu een gesprek hebben gehad.

@Mo, heb op zijn site gekeken en ook bij hem kom ik rond hetzelfde bedrag uit als bij degene die we hebben gesproken.

Mo_23

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1365
  • Geslacht: Vrouw
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #255 Gepost op: 15 oktober 2012, 16:09:55 »
Ja dat klopt idd wel, als je echt graag het album erbij wilt... Ik vind het net zo leuk om het album zelf te maken en dat scheelt je echt veel geld! Ik heb bij Henzo en Panodia al mooie albums gezien want ik wil echt nog een album met ingeplakte foto's..

Ik hoop dat je er eentje vind die met boek rond dezelfde prijs zit!

Edit: Je zou Frans van Pelt uit Nijkerk kunnen proberen, die zouden wij eerst hebben, hij is 750 euro inclusief boek (er komen alleen wat reiskosten bij als je boven de 50 km uitkomt). Hij is geen professional maar maakt wel mooie foto's. Wij hebben uiteindelijk voor andre gekozen omdat ik die kwalitatief beter vond en ik zelf toch wel erg kritisch ben op foto's omdat ik zelf ook fotografeer (voor de hobby). Hij heeft geen website, als je geinteresseerd ben, kan ik je zijn telefoonnummer geven!
« Laatst bewerkt op: 15 oktober 2012, 16:13:01 door Mo_23 »

Aafjes77

  • Gast
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #256 Gepost op: 16 oktober 2012, 08:51:45 »
Hoi Mo,
Nou graag!
Bellen kan nooit kwaad, toch!?
Dank je wel alvast.

Zelf een album maken is niks voor mij....vind het best leuk om te doen maar ik heb er het geduld niet voor en....het wordt dan lang niet zo mooi als wanneer een pro dat voor me doet.....

Er zijn wel mensen in mijn omgeving die hebben aangeboden foto's te maken maar ook daarvan denk ik tja....vind ik ook niet zo leuk voor hen, zijn dan toch de hele tijd bezig en stel ze mislukken.....pffffff......

We hadden bij het beginnen van het plannen van onze bruiloft een budget in gedachte maar daar zitten we al redelijk boven moet ik zeggen....wat een geld zeg!!

Fiona80

  • Gast
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #257 Gepost op: 16 oktober 2012, 12:58:22 »
Onze fotograaf komt ook uit Zuid-Holland, zijn naam is Robert Doeleman. Z'n website is www.beeldparade.nl.

Wow, jouw bruiloft is al over een paar dagen. Ik weet zeker dat je een goede fotograaf hebt gekozen die naar jouw smaak is en dat je mooie herinneringen overhoudt aan je bruiloft.

Fiona80

  • Gast
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #258 Gepost op: 16 oktober 2012, 12:59:38 »
Hoi Fiona! Iemand die nog niet zo lang bezig is en anders werkt kan je vinden op www.basrombouts.com hij legt jou huwelijk vast op een journalistieke manier.... En dus niet al dat poseren!

deze fotograag lijkt inderdaad interessant. Jammer alleen dat hij geen prijzen op zijn website heeft staan. Ik vind het altijd vervelend om te moeten bellen om een idee van de kosten te krijgen. Kun jij misschien een prijsindicatie geven?

Fiona80

  • Gast
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #259 Gepost op: 16 oktober 2012, 13:01:54 »
@Latin Bride: Jouw fotograaf is niet echt mijn smaak. Maar ik ben ook heel kieskeurig J In ieder geval bedankt voor het advies! Het is goed als iedereen iets kan vinden wat hem/haar bevalt!

@Aafjes77: Ik begrijp precies wat je bedoelt. Ik ben zelf ook niet zo handig en zou het album graag willen laten maken door de fotograaf. Ik reken op een ouderwets album met grote foto’s. Wil je echt een fotograaf vanuit Apeldoorn zelf? Is het voor jou echt een probleem om een fotograaf van elders te laten komen?

@Mo23; Het is jammer dat deze person geen eigen website heeft. Ik denk dat als je echt serieus bent je toch op zijn minst een eigen website hebt welke je aan mogelijke klanten kunt laten zien als portfolio...


misseagle

  • Gast
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #260 Gepost op: 16 oktober 2012, 13:09:22 »
@Fiona, volgens mij is de fotograaf van mo geen professional (staat tenminste in haar bericht) dus ik kan me heel goed voorstellen dat hij geen website heeft! Hij doet het waarschijnlijk als hobby en als mensen hem benaderen heeft hij vast wel een portfolio om te laten zien..
Maar als ik straks met mijn hobby bezig ben ga ik ook niet direct een website maken

Verder heeft Bas Rombouts wel prijzen op zijn site.. Zijn wel pakketprijzen dus als je wilt weten hoeveel iets kost wat daarbuiten valt dan zul je denk ik toch aan moeten geven wat je precies wilt en dan informeren!

Fiona80

  • Gast
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #261 Gepost op: 16 oktober 2012, 14:39:41 »

Verder heeft Bas Rombouts wel prijzen op zijn site.. Zijn wel pakketprijzen dus als je wilt weten hoeveel iets kost wat daarbuiten valt dan zul je denk ik toch aan moeten geven wat je precies wilt en dan informeren!

Inderdaad, mijn fout. Hij heeft inderdaad prijzen op zijn pagina staan, maar in een soort van applicatie welke ik niet zie op mijn tablet. Zoals ik al had gezegd, zijn foto’s zien er goed uit, maar nu zie ik ook dat hij redelijk duur is en helaas buiten mijn budget. We zullen helaas verder moeten zoeken.
Mooi dat ik hier zulke adviezen kan vinden in ieder geval!

Lizje89

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 17
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #262 Gepost op: 16 oktober 2012, 15:55:22 »
Wij zijn ook op zoek naar een fotograaf voor onze bruiloft. Heeft iemand van jullie misschien ervaring met fotograaf
Job Bolier uit Elspeet? Vind zijn foto's heel mooi maar ben benieuwd hoe die in de omgang is etc..

Esprit

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 288
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #263 Gepost op: 16 oktober 2012, 16:54:40 »
@Fiona80 wij hadden ook een fotograaf uit Zuid Holland, maar die was vrij prijzig ( wel heel goede fotograaf! )

Overigens kan ik iedereen aanraden om een fotograaf te nemen uit de buurt. Hij weet alle leuke plekjes en is vast vaker geweest op de plaats waar jullie foto's willen maken, dus weet veel beter hoe hij de beste foto kan maken.

Zoals bij ons, wij wilden bij Hotel New York, Erasmusbrug en Kralingse plas foto's maken. Dat was voor hem natuurlijk niet de eerste keer dat hij daar kwam met een bruidsreportage, dus hij wist precies hoe hij het beste uit de foto's kon halen!

Gerrin

  • Gast
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #264 Gepost op: 16 oktober 2012, 22:16:14 »
Fijn om hier zoveel reacties en ervaringen te lezen over fotografen!
Mijn vraag is of iemand ervaringen heeft met de fotografen van fotoopmaat.nl
Ze komen met z'n 2'en fotograferen en schijnen qua prijs lager te zitten dan de meeste fotografen. Je kunt alleen hun prijzen te horen krijgen na een gesprek... Vandaar dat ik benieuwd ben of iemand hier me meer kan vertellen.

Aafjes77

  • Gast
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #265 Gepost op: 17 oktober 2012, 09:14:20 »
@ Fiona, Nee hoor de fotograaf hoeft niet persè uit Apeldoorn te komen maar qua reiskosten leek me dat handig....Ik zoek rustig verder......pfffff......

Mo_23

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1365
  • Geslacht: Vrouw
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #266 Gepost op: 17 oktober 2012, 09:19:46 »
@Fiona; het klopt idd wat misseagle zegt, deze man doet het voor zijn hobby erbij. Dan heb je niet perse een website nodig.

@Aafjes77; ik heb je een PB gestuurd met de adresgegevens!

elize

  • Gast
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #267 Gepost op: 17 oktober 2012, 10:43:19 »
Als iedereen nu even haar of zijn ervaringen met een fotograaf zou opschrijven in een review, dan kunnen we er allemaal van profiteren...
op de meeste sites halen ze slechte reviews weg, maar op lovda.nl zie ik wel dat ze blijven staan...ik geloof dat je zelfs de fotograaf kunt toevoegen als die nog niet op de site staat, dus dan hebben we straks soort van een compleet lijstje!!!  is dat een idee?  :juggle:


misseagle

  • Gast
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #268 Gepost op: 17 oktober 2012, 19:00:45 »
Om het op een andere site te zetten?

Hmm dat kan, maar zet ook mijn ervaringen hier graag neer.

Eerste ervaring met Jeroen Rebergen middels een loveshoot:
Super! Hij had nog nooit de vraag gehad voor een loveshoot dus wij waren zijn eerste bruidspaar die erom vroeg en hij ging er heel goed mee om. Uiteraard heeft hij wel veel ervaring met bruidsreportages. Hij vroeg aan ons waarvoor we de shoot wilden gebruiken en wat voor een soort foto's we willen. Wij willen het namelijk voor de kaart gebruiken en dan het liefste close ups en niet geposeerd. Dit ging super en het resultaat mag er ook wezen! Na 1 dag stonden alle foto's op een (prive)website en kunnen wij aangeven welke we nog extra bewerkt willen..

Dit beloofd veel goeds voor de bruiloft zelf!

Fiona80

  • Gast
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #269 Gepost op: 17 oktober 2012, 21:41:09 »
@Gerrin: ik heb even snel op de website gekeken en de foto's zien er inderdaad goed uit! Welke prijsindicatie hebben ze je gegeven?

@ Aafjes77: ik denk dat de reiskosten bij de totale kosten van de fotograaf in het niet vallen. Apeldoorn ligt bovendien ook redelijk centraal...

@ Elize: goed idee om dat daar verder uit te werken aangezien het hier moeilijk zoeken zou zijn!

Gerrin

  • Gast
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #270 Gepost op: 18 oktober 2012, 14:12:17 »
@ Fiona: ze geven pas een prijsindicatie nadat je een vrijblijvend gesprek met ze bent aangegaan. Beetje jammer.. Ik hoef namelijk niet perse in gesprek als ik bijv. via de site al weet dat ze buiten ons butget vallen. Maargoed, eerst de website maar eens aan mijn vriend laten zien en dan beslissen of we een gesprek willen.

Roze

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2002
  • Geslacht: Vrouw
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #271 Gepost op: 18 oktober 2012, 15:12:35 »
@Gerrin: wat een vreemde werkwijze. Ik zou ook vooraf willen weten hoe de prijzen liggen. Onze fotograaf is daar meteen heel duidelijk in en wij vinden dat heel prettig. Je hebt toch je budget waar je binnen wilt blijven.

@Misseagle: wat fijn dat Jeroen zo goed bevalt:-)

LatinBride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1659
  • Geslacht: Vrouw
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #272 Gepost op: 18 oktober 2012, 15:16:30 »
@Latin Bride: Jouw fotograaf is niet echt mijn smaak. Maar ik ben ook heel kieskeurig J In ieder geval bedankt voor het advies! Het is goed als iedereen iets kan vinden wat hem/haar bevalt!

Dat is niet mijn fotograaf hoor. Het is gewoon een meid die ik ken, die toevallig foto's maakt. Mij spreekt het ook niet zo aan, maar dacht misschien jou wel  :cool2:

Fiona80

  • Gast
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #273 Gepost op: 22 oktober 2012, 22:37:19 »
Als iedereen nu even haar of zijn ervaringen met een fotograaf zou opschrijven in een review, dan kunnen we er allemaal van profiteren...
op de meeste sites halen ze slechte reviews weg, maar op lovda.nl zie ik wel dat ze blijven staan...ik geloof dat je zelfs de fotograaf kunt toevoegen als die nog niet op de site staat, dus dan hebben we straks soort van een compleet lijstje!!!  is dat een idee?  :juggle:

Ja Eliza, ik zit er even goed naar te kijken en ik denk inderdaad dat lovda wel een hele goede optie is hiervoor. Je kunt er ook in een overzicht de meest belangrijke info van verschillende fotografen vinden.

MaJohn

  • Gast
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #274 Gepost op: 28 oktober 2012, 23:04:44 »
Help...! Ben het hele topic doorgeweest:-(
Blijf het toch lastig vinden hoor. Op de L&M Beurs kregen we een folder in onze handen van  :censored:budgettrouwfotograaf :censored:. Zijn volgens mij 2 meiden. Zag er wel heel gaaf uit... Mijn voorkeur ging uit naar een fotograaf in Wassenaar ( :censored:Damon :censored:) beide stylen vind ik eigelijk geweldig, maar prijsverschil is zooooooo groot!
Ik lees op dit topic alleen maar goedkopere fotografen, waar letten jullie op bij de keuze? echt alleen de prijs?

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards