collapse

Auteur Topic: Het grote dagindeling/draaiboek-topic  (gelezen 529927 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

daphne89

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 929
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het grote dagindeling/draaiboek-topic
« Reactie #1425 Gepost op: 16 juni 2014, 17:06:18 »
Wij zijn om 13 uur getrouwd en ons feest begon om 20.30 er zijn veel mensen die wel bij beide geweest zijn en in de tussen tijd naar huis zijn geweest (ook 1 uur rijden) of zichzelf hebben vermaakt. Wij hielden er ook rekening mee dat velen niet zouden komen naar de ceremonie.
Ik weet niet of jullie ze daar echt verwachten of dat ze welkom zijn als ze willen.

Mieppie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2468
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het grote dagindeling/draaiboek-topic
« Reactie #1426 Gepost op: 16 juni 2014, 17:35:58 »
Ook wij trouwden ver weg voor ons al 1,5 uur rijden en voor de meeste familie nog verder. Op onze kaart stond op 14:00 geven wij elkaar het ja woord daar en daar graag willen wij u uitnodigen voor ons feest vanaf 20:30 te daar en daar.
Genoeg ooms en tantes en collega's waren bij de ceremonie en zijn daarna samen gaan dineren elders en kwamen daarna naar de feestavond. Geen onvertogen woord gehoord erover!

Inge89

  • Gast
Re: Het grote dagindeling/draaiboek-topic
« Reactie #1427 Gepost op: 16 juni 2014, 18:44:17 »
Hier ook! Hadden gasten vanuit heel het land en ook iedereen uitgenodigd voor de ceremonie ("we zouden het leuk vinden als je hierbij aanwezig bent") en om 20.30 begon het feest. Veel mensen zijn naar beide gegaan en in de tussentijd in Utrecht (trouwplaats) gebleven. Lekker terrasje pakken en ze vermaken zich wel. Ze hóeven niet te komen en je kan helaas niet met iedereen rekening houden op zo'n dag

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het grote dagindeling/draaiboek-topic
« Reactie #1428 Gepost op: 16 juni 2014, 19:03:40 »
Hier vrijdag zo'n bruiloft. Was wel een paar die dat gek vond. Ze vroegen echt en wat moeten wij dan aan mij en nog een ander stel?
Ik en het andere stel, lekker uiteten gaan hier. We zijn gezellig met ons vijfen uit eten geweest. Ze hadden zich er snel overheen gezet en hebben uiteraard niks tegen het bruidspaar gezegd.
Ik vind het geen enkel probleem. Soms vind ik het juist ook wel even lekker. Even rustig bijkomen en dan gezellig feesten 's avonds. Vooral op een bruiloft zoals die ik vrijdag had waarbij ik alleen het bruidspaar kende en zijn ouders. Moet dan echt even bijkomen.

Appelsientje

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 343
  • Geslacht: Vrouw
    • Schoonheidssalon Monifique
Re: Het grote dagindeling/draaiboek-topic
« Reactie #1429 Gepost op: 17 juni 2014, 13:25:20 »
Wij hebben mensen gehad die er geen probleem mee hadden en tussendoor zichzelf bezig hielden, maar helaas zijn er altijd zeurpieten bij die omdat ze of alles wilde mee maken of dan maar alleen naar het feest wilde komen. Mijn peettante had ik niet uitgenodigd voor het diner....verschrikkelijk veel commotie om geweest...maar ach je leert de mensen snel kennen zo! Toch blijft het jammer en doet jet me nog steeds zeer maar ja, wat doe je eraan.

marian1313

  • Gast
Re: Het grote dagindeling/draaiboek-topic
« Reactie #1430 Gepost op: 18 juni 2014, 15:34:50 »
Is er geen optie om goedkoper te eten maar dan wel met zijn allen?
Ik zou het erg vervelend vinden om zo'n eind te moeten reizen en dan wel bij de ceremonie te mogen zijn en daarna mezelf zou moeten vermaken omdat men een intiem diner wil. (En ben je meteen een zeurpiet als je dan beslist om alleen naar het feest te komen, ik kan me zo'n keuze best voorstellen).

Bruidje2015

  • Junior
  • **
  • Berichten: 109
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het grote dagindeling/draaiboek-topic
« Reactie #1431 Gepost op: 18 juni 2014, 15:52:31 »
Is er geen optie om goedkoper te eten maar dan wel met zijn allen?

Het gaat bij ons niet om de kosten, maar we willen gewoon graag enkel met de familie/getuigen eten.
Daarbij woont iedereen op maximaal 15 minuten afstand. Ik denk dat ik in de kaart zet dat iedereen vrij is om te komen naar de ceremonie, en aparte kaartjes erbij doe voor de 'daggasten'.

marian1313

  • Gast
Re: Het grote dagindeling/draaiboek-topic
« Reactie #1432 Gepost op: 18 juni 2014, 16:12:46 »
Als iedereen/de meeste gasten dichtbij wonen vind ik het niet gek.
Wij hebben ook alleen met de daggasten gegeten, maar zij waren ook de enige van wie we echt verwachtten dat ze bij de ceremonie aanwezig zouden zijn. Voor anderen was het 'vrijwillig'.

Maar als je er bewust voor kiest om op locatie een heel eind rijden je feest te vieren omdat je de locatie zo mooi vindt, vind ik dat je je gasten ook wel wat meer tegemoet kan komen.

RockCowBride

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 254
  • Geslacht: Vrouw
  • Rocking all over the world
Re: Het grote dagindeling/draaiboek-topic
« Reactie #1433 Gepost op: 18 juni 2014, 16:21:04 »
Ik denk juist dat je je als gast juist vereerd moet voelen dat je bij beide dingen wél mag komen, in plaats van te focussen op dat ene ding waarbij je (bot gezegd) even niet welkom bent. Wat bij ons in de familie veel werd gedaan is dat het bruidspaar een tip in de trouwkaart zet waar je in de buurt lekker kan eten, dus over het algemeen ging de rest van de familie/vrienden daar dan ook lekker uit eten.
Daarbij, zoveel moeite is het toch niet om een terrasje te pakken of even een MacDonalds in te lopen? ;)
Ik zou het echter dan ook niet erg vinden als mensen dan besluiten om bijvoorbeeld alleen naar het feest te komen. No hard feelings hoor, ieder zo zijn eigen keus toch? :)
« Laatst bewerkt op: 18 juni 2014, 16:23:56 door RockCowBride »

Geenaccountmeer

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 613
Re: Het grote dagindeling/draaiboek-topic
« Reactie #1434 Gepost op: 18 juni 2014, 16:34:09 »
Ik vind ook dat als er een pauze tussen zit je moet kunnen kiezen of je wel of niet naar de ceremonie komt. De mensen die dicht bij je staan (buiten je daggasten om natuurlijk) zullen toch wel naar de ceremonie komen. Mensen die het teveel vinden om naar huis te gaan / te duur om ergens te gaan eten komen dan toch gewoon op het feest.
Kan iedereen gewoon zelf kiezen. Misschien zijn er mensen die wel naar de ceremonie willen komen maar niet naar het feest. Kan allemaal!

touwen2015

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 9
Re: Het grote dagindeling/draaiboek-topic
« Reactie #1435 Gepost op: 18 juni 2014, 23:23:24 »
Inderdaad ik denk ook dat ik er wel voor kies om dan een tip in de kaart te zetten voor een restaurant. En als ze dan niet 's avonds terug komen omdat ze niet willen wachten, dat is dan jammer! Iedereen zijn eigen keuze. Bedankt voor jullie mening!

weddingkim

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 6
Re: Het grote dagindeling/draaiboek-topic
« Reactie #1436 Gepost op: 13 juli 2014, 13:44:20 »
Hallo,

Ik heb een vraag over de dagindeling. Als wij foto's aan het maken zijn, wat doen de gasten dan? Moeten die zich maar vermaken? Ik heb echt geef flauw idee!

Groetjes Kim

bruid_op_onderzoek

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 344
  • Geslacht: Vrouw
    • PhD Wedding Research
Re: Het grote dagindeling/draaiboek-topic
« Reactie #1437 Gepost op: 13 juli 2014, 14:08:59 »
Veel van de bruiloften waar ik ben geweest gaat het bruidspaar foto's maken voordat de gasten komen dus s morgens. Je kunt het ook s middags doen als de gasten er zijn. Ik heb een bruiloft gehad waar ze het zo deden, maar daar hadden ze niks tegen de gasten gezegd, waardoor ik als gast niet snapte waarom ik een uur op niks moest wachten. Ik kwam er pas vet laat achter dat de bruid en bruidegom foto's waren maken. Maar als je het goed communiceert en je gasten lekker wat de drinken geeft kan je dat wel doen denk ik. Van sommige meiden hier op het forum weet ik dat ze de gasten dan wat lieten doen, bijvoorbeeld kleine workshop ofzo, maar dat hangt een beetje ervan af wat jullie willen.

Hoop dat je hier iets mee kunt :)

weddingkim

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 6
Re: Het grote dagindeling/draaiboek-topic
« Reactie #1438 Gepost op: 13 juli 2014, 14:20:22 »
Dank je wel! Hier kan wel weer verder op brainstormen!
Super!!

Appelsientje

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 343
  • Geslacht: Vrouw
    • Schoonheidssalon Monifique
Re: Het grote dagindeling/draaiboek-topic
« Reactie #1439 Gepost op: 18 juli 2014, 09:07:34 »
Mijn ervaring is dat toen wij weg gingen om foto's te maken de mensen bij ons genoten van een brunch.
Ik had een programma boekje gemaakt voor de daggasten met hoe laat we waar moesten zijn en wat er van hun verwacht werd. Ik heb van iedereen terug gehoord dat die tijd voorbij vloog dat wij aan onze fotoshoot bezig waren.

Uiteindelijk denk ik dat het voor gasten toch veel wachten is en volgen. Maar ik vind zelf altijd dat die mensen er niet zijn gekomen om een workshop te volgen, het is een bruiloft en dan moeten ze zichzelf maar even vermaken met gezellige praat onderling en een bak koffie. Maar zoiets is persoonlijk denk ik  :biggrin: 

weddingkim

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 6
Re: Het grote dagindeling/draaiboek-topic
« Reactie #1440 Gepost op: 20 juli 2014, 16:01:21 »
Dat is ook wel een goed idee Appelsientje! Op die manier zitten ze ook niet zo te 'wachten' tot we weer terug zijn.

Zijn er nog meer mensen met een goede dagindeling bij een kleine bruiloft?? Alle tips zijn welkom!!

Box

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 3
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het grote dagindeling/draaiboek-topic
« Reactie #1441 Gepost op: 15 augustus 2014, 22:08:24 »
Dit onderwerp klinkt eigenlijk wel heel erg, maar kon zo snel geen ander onderwerp verzinnen. Ik zal het even uitleggen.

Wij trouwen volgend jaar oktober en hebben dan een weekend lang en kasteel afgehuurd met 16 personen. Dit zijn alleen onze ouders, zussen met aanhang en kinderen. Nu komen wij op vrijdag aan en dineren we met elkaar en maken we er een rustig avondje van.

Zaterdag is de dag van onze ceremonie.  Onze planning ziet er die dag als volgt uit:
- uitgebreid ontbijten met elkaar
- iedereen omkleden voor de ceremonie
- rond een uurtje of 14.00 de ceremonie (dit duurt ongeveer 1 uur)
- daarna champagne en taart
- foto's maken (fotograaf is er heel de dag bij)
- uitgebreid dineren met zijn alle en als verassing voor onze gasten een "openingsdans"

Nu zijn wij bang dat er na het foto's maken een gat valt tot aan het diner, deze zal rond 19.00 plaatsvinden.

Heeft er iemand tips wat we in die tussentijd kunnen gaan doen?

Alvast bedankt voor jullie hulp!   

steenboky

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 203
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het grote dagindeling/draaiboek-topic
« Reactie #1442 Gepost op: 15 augustus 2014, 22:41:52 »
ik vinde de tijd tussen ontbijten en de ceremonie ook vrij lang...
ot:
misschien is een rondvaart een idee? of een huifkartocht? Of een leuke workshop?

Box

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 3
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het grote dagindeling/draaiboek-topic
« Reactie #1443 Gepost op: 15 augustus 2014, 22:49:33 »
Het ontbijt is van 10.00 tot 11.30. Dus dan is het zo 2u willen wij allemaal op onze plek zitten.

Dat zou inderdaad kunnen, maar zitten in oktober en kans op regen heb je dan ook. En een workshop tijdens je bruiloft lijkt me nu niet echt wat

steenboky

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 203
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het grote dagindeling/draaiboek-topic
« Reactie #1444 Gepost op: 15 augustus 2014, 23:21:20 »
een rondvaartboot is meestal dicht.
een workshop kan heel leuk zijn.
Zo had ik een keer een salsaworkshop ter voorbereiding op de salsafeestavond van het bruidspaar.
Was onwijs leuk omdat  we met zn allen stonden te stuntelen en heel wat af lachten.

Ook een keer een filmzuil gehad.
Daar maakten alle gasten een filmpje voor het bruidspaar.
En onder begeleiding was dit ook weer met veel lol en vloog de tijd voorbij.

weet niet of jullie een receptie houden? dat zou ook in die tijd kunnen.

en misschien vinden de gasten rust wel even lekker?
volgens mij valt je gat wel mee als ik je draaiboek bekijk.

 uitgebreid ontbijten met elkaar 10.00-11.30
- iedereen omkleden voor de ceremonie 11.30-13.45
- rond een uurtje of 14.00 de ceremonie (dit duurt ongeveer 1 uur)
- daarna champagne en taart 15.30- 16.30
- foto's maken (fotograaf is er heel de dag bij) 16.30- 18.30 ( schat ik)
- uitgebreid dineren met zijn alle en als verassing voor onze gasten een "openingsdans"

Nu zijn wij bang dat er na het foto's maken een gat valt tot aan het diner, deze zal rond 19.00 plaatsvinden.

overleg even met de fotograaf want in foto's maken gaat vaak toch een hoop tijd zitten.

Karin s

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 231
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het grote dagindeling/draaiboek-topic
« Reactie #1445 Gepost op: 16 augustus 2014, 07:00:46 »
Wij hebben op het kasteel gereld dat de gasten een rondleiding krijgen door het kasteel als wij foto's gaan maken. En mijn ceremoniemeesters kennende worden er wel skatjes op gevoerd in de tijd tussen toosten en eten.

Box

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 3
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het grote dagindeling/draaiboek-topic
« Reactie #1446 Gepost op: 16 augustus 2014, 08:58:29 »
Misschien hebben jullie wel gelijk en valt het gat wel mee. De fotograaf hebben we nog niet gesproken, weten dus niet hoelang dat ie bezig is. Dat idee met die zuil vind ik ook wel leuk.

Bedankt voor jullie meedenken!

Roze

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2002
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het grote dagindeling/draaiboek-topic
« Reactie #1447 Gepost op: 16 augustus 2014, 11:27:30 »
Ik denk dat het inderdaad wel meevalt met de tijd die je 'overhoudt', want het is juist wel prettig als je de tijd hebt om wat rond te hangen en te kletsen.
Als je gasten het leuk vinden om je te verrassen met een stukje/liedje/spelletje, zou je de ceremoniemeester kunnen voorstellen dat in die tussentijd te plannen.

Lotus123

  • Gast
Re: Het grote dagindeling/draaiboek-topic
« Reactie #1448 Gepost op: 12 september 2014, 12:20:58 »
Hoi,

Wij gaan trouwen op 14 november 2014 :)
Onze planning is:

06.30 - 08.30 make-up, kapster en aankleden (en wat eten en een bakkie thee)
07.30 kids eten en aankleden en haartjes mooi
09.00 aankomst bruidegom vervolgens foto's maken met ouders en getuigen
09.30 vertrek naar fotolocatie bruidspaar en 2 getuigen (45 min rijden0, de ouders en 2 getuigen gaan vast naar trouwlocatie en sluiten het huis af
11.30 ceremonie 100 man (5 min rijden vanaf fotolocatie)
12.30 - 16.00 receptie met buffet, 100 man (zelfde als fotolocatie)
16.00 vertrek naar weekendfeest met groep vrienden (vrij tot zon) 2 uur rijden


bonne1993

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 10
Re: Het grote dagindeling/draaiboek-topic
« Reactie #1449 Gepost op: 18 september 2014, 21:11:49 »
Die van ons ziet er ongeveer zo uit:

10:30 ophalen bruid
11:00 fotos maken
13:00 aankomst trouwlocatie (12:45 gasten al gearriveerd)
13:30 trouwen op het strand :)
14:00 koffie met taart
15:00 receptie
18:00 einde receptie
18:00 barbeque
Feest 20:00 tot 01.00

Ongeveer..

Met 60 daggasten en 100 feestgasten

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards