collapse

Auteur Topic: Trouwen In 2012  (gelezen 955169 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

blondbruidje

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #2425 Gepost op: 7 januari 2012, 01:26:11 »
En weer een lap tekst doorwerken.. :wink: Ik doe het met liefde hoor!

@Iris2012: Het is hier in het Noorden inderdaad spannend met het water! Bij ons in de buurt is al een camping niet meer bereikbaar en het kanaal dat hier vlakbij loopt is behoorlijk breed geworden. De ijsbaan loopt er bijna in over!

@planning: behoorlijk wat reacties gaan over het vroege starten van de dag. Nu is het zo dat wij normaal gesproken op een werkdag ook rond 6 uur opstaan, dus we zijn het wel gewend. Verder zijn we goede slapers, al moet ik dat niet te hard zeggen want deze vakantie al 3 nachten slecht geslapen. Ik ben voor m’n gevoel gewoon niet moe genoeg. Het is ook niet zo dat ik de dag erna dan duf ben, maar de nacht duurt wel erg lang als je continu de wekker aan het bekijken bent. Ik ben dat totaal niet gewend!

@veer: fijn dat er zoveel vegetarische mogelijkheden zijn voor je AS. Het lijkt me wel belangrijk dat juist het bruidspaar op DE dag een lekker bord eten krijgt, dus ik snap dat je daar mee bezig bent.
Wow, wat heb ik een mailtjes gehad van je bericht in het forum. Je hebt het er zeker in delen op gezet! Ik heb geen problemen met het plaatsen, doe het net als anderen eerst in word en dan kopiëren en plakken. Doe nooit eerst een voorbeeld maken, maar meteen posten. Gaat alleen fout als ik zelf een fout maak. :wink:
Wat een naar nieuws van je zus haar dochter zeg. Hopelijk geneest het meiske inderdaad!

@JM2012: ik snap dat je je jurk eraf hebt gehaald. Ik heb de foto’s zonder m’n hoofd, dus vind het wel prima maar anders zou ik het ook wel erg ‘druk’ vinden! :wink:
Jammer dat je AS nog steeds geen datum heeft. Ik hoop dat je schoonouders snel een gaatje vinden!
Ik heb voor het gemeentehuis een uur gerekend, zodat het lekker ruim is inderdaad. Zo kunnen na de tijd mensen ons feliciteren en hebben we lekker de tijd. Ik draag altijd hakken, krijg juist eerder last van m’n voeten op platte schoenen.. 10,5 cm is wel hoog, maar daarvoor ga ik gewoon in training :wink: Verder heb ik een paar sleehak-slippertjes voor als het niet meer gaat. Sleehakjes vind ik altijd erg comfortabel, daarvan merk je de hak bijna niet.
Leuk dat je een bolero hebt gevonden voor bij je jurk, met korting!
75 euro voor haar en make up is echt niet duur zeg! Ideaal geregeld!
Leuk idee voor een gastenboek!

@lobensil: ik snap je helemaal hoor. Het is hier ook wel erg druk! Maar, als je hier niet meer komt: alvast een hele fijne dag toegewenst!

@ikke87: Ik heb geen gastenboek van LITB dus dat kan ik je niet vertellen. Weet wel dat je ze vragen kunt stellen over artikelen, dus als de info er niet bij staat, dan kun je er altijd om vragen.
We hebben inderdaad ‘opfristijd’ voor het feest, omdat we al vroeg op de locatie zijn. Na de BBQ is dan wel een mogelijkheid om ons ff terug te trekken, dus dat komt helemaal goed. In het draaiboek ga ik alles nog wel eens helemaal uitschrijven, voor nu is het meer een globale planning.

@Marijke86: Mooi dat je weer beter bent, niets aan hè, dat ziek zijn..
Toevallig dat jullie een zelfde soort planning hebben. Met een kerkelijke inzegening kom je daar al snel op denk ik.
Het schiet bij jullie ook al op hè, spannend hoor. Je krijgt dan soort 2e regelronde: overal de puntjes op de i zetten, leuk!

@clau-john: Lange dame is je dochter, maar wel een leuke jurk! Een klein hakje kan misschien wel inderdaad. Qua kleur vind ik het lastig, hetzelfde vind je niet zo snel en misschien is dat ook wel niet zo mooi. Maar welke andere kleur kan ik eigenlijk ook niet zo goed bedenken eigenlijk.. Aan mij heb je dus ff helemaal niets! :wink:
Wat leuk dat ook jullie bedankkaartje weer helemaal bij het thema past!

@Nails: als de ketting af heb, dan komt hij op de foto! (alleen als de ketting mooi geworden is hoor! :wink:) Ik heb tot nu toe nog maar 1 onderdeeltje ontvangen, dus vrees dat ik nog wel ff moet wachten voor ik aan de slag kan. Gelukkig heb ik nog 8 maanden de tijd. :wink:
Ik ga er ook vanuit dat ik nog moet bijbetalen bij LITB voor de douanekosten. Hoort er nu eenmaal bij.

@Roxymilan: leuk spul bakt je taartenbakster! Die cupcakes zijn ook altijd zo gaaf hè!

@annemieke12: hier op het forum is ergens een topic over locaties met een hele waslijst aan zaken waar je op moet letten en naar kunt vragen als je een locatie gaat bezoeken. Misschien kun je daar iets uit halen?
Wij trouwen ook voor de kerk, maar we trouwen gewoon in de kerk van ‘onze’ gemeente en waarschijnlijk ook door een dominee van onze gemeente. Ik heb geen idee als je het anders wilt hoe het dan werkt (rare zin, hopelijk begrijp je ‘em..)
Enne, als ik jou was zou ik geen besluiten nemen als je niet zo lekker in je vel zit en je daardoor wat een twijfelaar wordt. Dan kun je de dingen als het ff kan beter aan de kant leggen voor als je je weer wat beter voelt. Is het ook veel leuker om te doen! Hopelijk voel je je snel weer beter.
Op internet zijn talloze taartenbaksters te vinden. Wil je iemand die mogelijk wat goedkoper is, dan kun je op het forum van www.deleukstetaarten.nl kijken, daar zijn talloze amateurbaksters waarvan heel veel ook bruidstaarten willen maken. Kun je ook iemand zoeken uit de regio. Zo ben ik ook aan iemand gekomen.

@October Bride: jullie zijn lekker op tijd met de kaarten! Maar dat is altijd prettig, beter lekker vroeg dan te laat.

@Charley: Ja, het gaat hier supersnel! Heb nu alweer flink moeten typen om op iedereen te reageren. Niet best! Veel 2012 bruidjes!
De dag is eigenlijk juist zo lang, omdat we ervan willen genieten! Haha, klinkt lekker tegenstrijdig misschien, maar door vroeg te beginnen hebben we het eigenlijk de hele dag relatief rustig en kunnen we overal de tijd voor nemen. Dat bevalt ons wel erg goed.
Reacties op trouwkaarten schijnen inderdaad vaak tegen te vallen. Het is vaak een bevestiging van wat mensen al weten en er zijn maar weinig mensen die in de pen/sms/mail klimmen om een berichtje te sturen over hoe mooi de kaart is. Wel jammer, maar de realiteit. Als je mensen spreekt, zullen ze er vast wel iets over zeggen.
Mooie kaart trouwens en wat schiet het al op bij jullie zeg! Maar volgens mij schrijf ik dat iedere keer als ik op jou reageer.. :wink:

Hier contact gehad met de taartenbakster. Ze is zo lekker enthousiast, dat ik er ook weer helemaal zin in krijg. Ook contact gehad met de kerk en het blijkt dat de dominee van onze wijk een vrouw van nog geen 40 is. Ik wil binnenkort eens een dienst van haar bijwonen om te kijken hoe ze is, dan gaan we daarna eens contact met haar leggen.
Ook onze fotograaf heeft gereageerd. Daar gaan we waarschijnlijk volgende week of de week erop naartoe voor een kennismakingsgesprek. Heerlijk dat het geregel nu echt los komt met het vinden van een locatie. M’n AS is ook veel meer betrokken nu. Dat is wel erg prettig!

missy-ila

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #2426 Gepost op: 7 januari 2012, 09:51:54 »
Even een paar reacties
@nieuwkomers – welkom! Leuk dat er steeds meer mensen bijkomen!

@Veer – wat heftig zeg, van je zus.

@JM – leuk zeg dat idee voor jullie gastenboek. Misschien dat we daar stiekem wel wat van pikken  :rolleyes:  Wij doen namelijk een ‘fair trade tree’ met vilten hartjes als bedankjes erin en het is de bedoeling dat mensen dan het bedankje ruilen voor een kaartje met een wens erop. Maar dan is het natuurlijk wel leuk als ze ook echt een hartje terug kunnen hangen…  :biggrin:

@Charley – wat een mooie kaart, jammer dat je nog weinig reacties hebt gehad. Dat had ik eerst ook met onze Save the Dates. Binnen een paar weken hadden we van bijna iedereen wel wat gehoord.

@Lobensil – het is inderdaad vaak erg druk hier. Ik hoop dat je een geweldige dag gaat hebben!

@blondbruidje – een lange dag is inderdaad wel fijn als je er gewoon alles rustig in kunt plannen. Lijkt me ook fijner dan een heel kort dagje met veel achter elkaar. Wij hebben ook een lange dag, maar wel wat rustmomentjes tussendoor. Het is ook fijn als je gewoon wat met de gasten kunt kletsen en niet steeds ‘door’ hoeft.
Leuk dat je AS ook meer betrokken is, al dat regelen maakt het helemaal ‘echt’ vind ik. Het is leuk als je je ideeën steeds meer om kunt zetten in echte afspraken enzo.

Ik mag komende dinsdag voor het eerst testen of het deze maand is gelukt. Wel spannend hoor! Het lijkt me wel erg gaaf nu om met een zwangere buik te trouwen,  maargoed dan moet het eerst lukken dus. Verder heb ik weinig haast, maar als ik zwanger trouw is het wel leuk als het ook goed te zien is.  :tongue:
Verder ben ik druk bezig met een eigen bedrijfje, dus weinig tijd voor het trouwen... Ondertrouw is er niet van gekomen deze vakantie, dus we moeten het maar echt in gaan plannen anders schiet het er straks bij in. We hebben inmiddels wel van 3 van de 4 getuigen een kopie van ID-kaart dus dat gaat de goede kant op.  :)

Fijn weekend allemaal!
Liefs,
Isabella

roxymilan

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 929
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen In 2012
« Reactie #2427 Gepost op: 7 januari 2012, 10:51:01 »
Oeps er ging iets mis! Ik had per ongeluk een oude post van mij weer hier geplaatst. Punt was namelijk dat ik gisteren met de uitnodigingen bezig was en ik dacht, als mensen de locatie nou gaan googlen en ze komen hier bij al mijn posts terecht waar ik het in noem, dan kunnen ze wel achterhalen dat ik dat ben! En dat wil ik natuurlijk niet :wink: Dus ik ging die posts opzoeken en wijzigen maar daar ging bij 1 dus iets mis...haha

@Missy ila wat spannend zeg!! Zou wel heel leuk zijn als t meteen raak is! Ik ga duimen voor je :)

@Charley wat een gave kaart hebben jullie! Heel classy en mooi eenvoudig. Houden wij ook wel van. Is het parelmoer papier? Dat willen wij ook graag! Wij gaan binnenkort naar vrienden van ons die onze kaart maken om het ontwerp te bespreken. We hebben al wat proefkaarten aangevraagd en we hebben nu eindelijk wel echt een idee wat we willen.


« Laatst bewerkt op: 7 januari 2012, 10:58:13 door roxymilan »

JM2012

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4716
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen In 2012
« Reactie #2428 Gepost op: 7 januari 2012, 11:13:59 »
@ october bride: Jullie zijn er inderdaad vroeg bij met de uitnodigingen zeg! Leuk :wink:
@ Charley: Ooh als ik zie hoe dichtbij het voor jullie is, gaat alles spontaan kriebelen bij mij! Wij zijn een maand later aan de beurt! :biggrin:
Gave kaart trouwens! Fantastisch dat hartje met de Union jack erop!
Ik zou ook niet weten wat je moet met je gay friends! Hier heb ik er ook 2 waar ik niet weet wat ik er mee moet doen.. gelukkig kwam mijn dansschool met een oplossing : ik krijg gewoon twee vrijgezellenfeesten :wink:

@ Blondbruidje: Dan zullen die schoenen vast geen probleem zijn, haha! Ben benieuwd naar de ketting! Wat wil je ongeveer? Parels? Glitters?
Lekker vroeg is jullie dag inderdaad. Vind dat wij al vroeg beginnen .. om 10 uur word ik opgehaald en
vanaf half acht zijn wij bezig met haar/make up. Kortom: Ik sta om half zeven naast mijn bed :)

@ Clau John: Je zou altijd eens kunnen kijken naar de schoenen van Elsa Coloured Shoes. Die zijn wel prijzig, maar kan je in elke gewenste kleur laten verven! Hoef je alleen maar een stukje stof mee te nemen zodat ze weten welke kleur het moet worden.

@Missy ila: Jullie hebben ook een leuk idee voor een gastenboek zeg! Had het al gezien in het gastenboek-topic.  Er is in dat forum ook een voorbeeld van metalen frames in de vorm van een hart. Misschien gaan wij die ook wel gebruiken.. Spannend hoor, komende dinsdag! Ben benieuwd!

@ Roxy Milan: Haha ik vond het al wat vreemd allemaal.. :wink:
Hier is vooruitgang gekomen bij AS: Volgende week zaterdag gaat hij op pad met zijn ouders! :)

Veer

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #2429 Gepost op: 7 januari 2012, 12:43:51 »
-Annemieke Ik had eerst het burger huwelijk en het kerkelijk huwelijk vastgelegd al in mei vorig jaar. Bij ons was het afwachten wanner de verzekering het geld naar ons ging overmaken. Ik heb nu een verklaring ondertekend nu zullen we niet lang meer moeten wachten en weet ik wat het maximum budget is. Hopelijk hebben we niet alles nodig maar dat zien we wel. Nu ben ik heel snel al het andere aan het regelen. Vrijdag kunnen we de zaal vastleggen en de cateraar is ook geregeld.
Denk dat ik ook wil kijken naar een bolero jasje? Ook uit voor de fto’s want ik ben ook een koukleum. ,- JM2012 het is zo raar je ziet in het vakje wel de tekts maar hij laat ze toch niet zien. Ik begrijp niets van het forum. Nu ik probeer het ook in word.- Een goodiebag is wel een goed idee. Voor onze kinderen en de kinderen die nog mee gaan komen.- LoeZ Jullie trouwkaarten gaan vast heel mooi worden.- Charley bedankt! Aan een kant kijk ik uit naar de trouw maar aan de andere kant is het wel spijtig dat ik vermoed dat alleen Tom zijn familie aanwezig zal zijn. Mijn zusje dat begrijp ik natuurlijk heel erg goed. Dat is zo vreselijk. Het is gewoon erg ingewikkeldMooie trouwkaarten en heel mooi gedichtje. Jammer dat je zo weinig reacties hebt gekregen. Ik heb nog weinig reacties op de Save The Dat gehad van degene die ik gepost had. Degene die ik persoonlijk heb afgegeven vonden ze erg leuk. De reacties die ik kreeg waren leuk en ze gingen de datum noteren in de niewe agenda’s. Dat is al positief!- blondbruidje ik ben het nu ook in word aan het schrijven en hoop dat het beter wil. Ik had altijd de pagina twee keer opstaan een om te lezen en de andere om te schrijven maar nu ook maar in Word. Ik hoop heel hard dat ons nichtje zal genezen het schijnt minimaal twee jaar te duren. Moelijke periode voor het gezin van mijn zus.De dag zal hier ook wel vroeg beginnen. Hangt ook af wanneer we in de zaal kunnen. Hopelijk kunnen we dag van te voren de zaal versieren. Ik wil in iedergeval ruim tijd om ons klaar te maken voor de grote dag. Te beginnen met een ontspannend bad dat lijkt me wel wat als de kinderen nog slapen.-missy-ila Wat spannend dat je bijna kan testen. Of je het kan zien dat je zwanger bent dat verschilt nog al bij iedere zwangerschap en vrouw. Bij sommige kan je dat al snel goed zien. Het hangt natuurlijk ook af wat je aan hebt.Goed om eens na te kijken van de getuigen dat wanneer ik mijn getuigen heb gevraagd meteen kan vragen of ze dat voor me willen regelen. Fijn weekend!Op goed geluk ga ik zo de post eens plaatsen. Ik heb vandaag de kerstboom van zijn versieringen en lichtjes ontdaan. Alles straks opbergen en dan mag ik het in december als getrouwde vrouw weer te voorschijn halen. Ik vind dat wel een leuke gedachte. Iedereen een heel fijn weekend!Het werkte niet meteen eerste weer een woordenbrij dus even aangpast en alleen de eerste regel wordt getoond. En nu in word de regel eindigen bij geplakt en nu kijken of het wel lukt.Het is dus niet gelukt en ik weet dat er aantal dingen fout in staan nu. Maar goed niet de energie om ze aan te passen. Jammer dat het posten zo moeizaam moet verlopen daar had ik eerst helemaal geen problemen mee.
« Laatst bewerkt op: 7 januari 2012, 12:38:59 door Veer »

Lies86

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3340
  • Geslacht: Vrouw
  • Wees jezelf, er zijn al genoeg andere!
Trouwen In 2012
« Reactie #2430 Gepost op: 7 januari 2012, 14:20:23 »
@ Blitzey Lastig zeg! Je hebt al zoveel tips gekregen daar ga ik me maar niet meer tegenaan bemoeien, vraag me wel af hoe het af gaat lopen bij je! Hou ons op de hoogte hoor!!

 @Veer, hou echt van jou manier van schrijven! Zo enthousiast en liefdevol over de kindjes. Leuk ook dat we in dezelfde maand trouwen, erg benieuwd naar al je jurken.
Waarom kan je geen open rug, omdat je een kromming hebt? Dit hoort toch bij je of is het echt zoveel zichtbaarder dat je het niet mooi vind?

 @guest Hier nog droge voeten hoor! T water staat wel schandalig hoog, maar nog niks geen gevaar gelukkig, hopelijk houd jij het ook droog!
Scheelt het echt zoveel met een duitse jurk als in Nederland? Helaas is hier de grens echt veel te ver weg, dus ga gewoon in Rotterdam kijken.

 @dezieken, allemaal weer beter??

 @claujohn, er is toch een schoenenlijn die geverfd kan worden? Die zijn er ook in grotere maten is dat niet iets voor je nichtje?

 @ Annemiek, is een bolero niet iets voor je voor buiten? Binnen zal het dan toch wel meevallen met de kou? En zee kunnen een bolero toch helemaal aanpassen aan je jurk? Hebben hier overigens eerst het stadhuis vastgelegd en daarna de locatie. Wij trouwen ook in de kerk, maar houden deze viering op de locatie (tuin van mijn ouders) en de dominee is pas beroepen, hij werkt in een hele andere gemeente dan waar we gaan trouwen. Hij komt voor ons terug. Dit is dus geen hele rare vraag hoor!!

 @gastenboek, ow wat een leuke ideeen allemaal, wij zijn er totaal nog niet mee bezig. Al vind ik een wensboom wel tof, helemaal als het een blijvende is die mijn nietzomooiekamerplant voorlopig kan vervangen!

 @ Charley, wat een gave kaart! Heb even totaal gemist waar je trouwt, maar de 2 culturen mengen op je kaart, gaaf zeg!!En je gayfriends gewoon meevragen! Tis toch jou feestje? Boeien dat andere soms denken dat het alleen voor vrouwen is!

 We zijn hier inmiddels ook bezig veel met elkaar te bespreken.
Grap is alleen wel dat vriendlief en ik vrij snel met huuuh, neeedatkanechtniet en WAAAT reageren op het moment dat dingen even af lijkten te wijken van onze ideeen of als we niet weten wat we ermee moeten. Dus roepen we nu dingen, laten we het 2 dagen bezinken en bespreken we het weer. Zo komen we er helemaal uit samen, erg fijn.
Het (black gospelchoir) waar ik zing is net gemaild of ze kunnen en willen komen en wat het kost.
Nu het punt bruidskindje besproken. Mijn beste vriendinnetje haar zoontje is ons erg dierbaar, we passen met kleine regelmaat op, en hij is het enige kleintje in de omgeving. Vriendlief heeft een bijzondere band met hem en ik nog net wat meer,
Ik zou hem graag als bruidsjonkertje vragen, dat houd dan toch dan ook in dat hij mee gaat voor de trouwfoto’s? Want daar heeft vriendlief zijn bedenkingen bij, straks denkt iedereen dat het ons kind is was zijn redenatie, wat vinden jullie en wat doen jullie?
Uiteraard komt de kleine als hij mee gaat met de foto’s niet op alle foto;s te staan, en wordt het eerst nog besproken met zijn ouders, hij is dan 18 maanden, dus nog vrij klein, moeten we ook kijken of hij het allemaal wel aankan.
Tussendoor slapen is geen probleem, hier is op de locatie meer dan genoeg plek, tijd en ruimte voor.


Veer

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #2431 Gepost op: 7 januari 2012, 15:19:22 »
Lies bedankt voor het compliment. Ik houd ontzettend veel van onze kinderen. Het is toch heel bijzonder om mama te mogen zijn van drie verschillende karakters. Ik ben natuurlijk ook wel eens boos maar dat gaat snel weer over. Je krijgt zoveel van ze terug zeker nu ze wat ouder worden en ook kunnen zeggen wat ze van vinden. Zelf heb ik het niet gezien omdat de sluier er over heen hangt. Ik weet dat ik er sneller last van de rug door heb. Ik vind het niet erg dat het toch geen jurk met open rug gaat worden. De jurk die het nu gaat worden is echt prachtig. En daarbij ik kan mijn rug toch niet zien. Verder gaat niemand weten hoe de andere jurk me heeft gestaan. Denk dat je ook meer met de voorkant dan met de achterkant op de foto komt. Mijn moeder, broertje en zusje hebben eerst in Rotterdam gewoond daarna in Delft en nu wonen ze in Maasluis. Het kan in een kerk toch ook wel fris zijn. Ik kan de redenatie van je vriend wel begrijpen maar denk dat het wel zal meevallen. De meeste weten denk ik wel dat jullie geen kinderen hebben en zullen heus wel beseffen dat je die plots hebt. Het gebeurd veel dat het de eigen kinderen zijn de bruidskinderen zijn. Maar ook veel van niet. Ik zou met de moeder overleggen wanneer de kleine zijn dutjes doet. Het is handig als je een fotograaf hebt die ook kinderen goed op de foto krijgt. Zou dan een aantal foto's met de kleine maken aan het begin of hoe het uitkomt aan het einde van de shoot. Het geeft toch iets extra's. Het gaat vast mooie foto's geven. Het is toch speciaal dat hij er bij is zeker dat jullie zo'n speciale band met hem hebben. Zal hij vast later leuk vinden om te zien dat hij bruidsjonker mocht zijn. Er zijn zoveel mooie pakjes om te dragen.Jonas had op de gouden bruiloft van Tom's ouders een broek, hemd, vestje, jasje en een strikje aan en heel betaalbaar plus nog bijpassende zwarte schoentje.

Charley

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #2432 Gepost op: 7 januari 2012, 17:21:41 »
Dames! Ik was net zo gelukkig dat ik alles had bijgewerkt haha! Zoals blondbruidje al zegt, ik doe het met liefde!

blondbruidje Het moet natuurlijk ook te doen zijn, het vroege opstaan. En als jullie daarin zijn doorgewinterd, dan is er niks aan de hand toch. Je hebt ook wel gelijk dat een trouwkaart een bevestiging is op wat je toch al weet, maar ik had misschien wat meer verwacht, omdat we er echt veel tijd en gedachte in hebben gelegd om het zo te krijgen zoals het is. Het schiet allemaal inderdaad op, nog minder dan acht weken. Ik tel stiekem al wel af. Jullie zijn ook lekker op dreef, ik ben benieuwd wat je van de dominee vind.

missy-ila Leuk dat je voor het eerst gaat testen! Ga je elke maand testen, of wacht je af totdat je ongesteld zou moeten zijn geweest? Ik heb echt geen idee hoe ik het zou doen, hoe ik er nu in sta heb ik zoiets van ‘ik zie het allemaal wel’. Wat voor bedrijf start je?

roxymilan Bedankt voor het compliment wbt de kaart. Wij zijn er gek op dat het juist zo eenvoudig is gebleven. We hebben inderdaad voor grijsparelmoer gekozen, dat vonden wij het mooist afsteken en past het beste bij ons. Crémeparelmoer vonden we zo geijkt. Ik ben benieuwd of jullie proefkaarten je bevallen!

JM2012 Ja he, nu het zo dichterbij komt wordt alles nóg spannender! Jij bent maar een maandje later aan de beurt, dat schiet ook echt enorm op. Maar het is een goede kriebel, de ‘ik-heb-er-echt-zin-in’ kriebel. Vooralsnog geen zenuwen in elk geval. Ik zet de mannen er gewoon bij in mijn lijstje. Dan moeten de CM+hulp maar kijken wat ze ermee doen. Zonder de Engelsen kom ik uit op een partij van 9, dat is toch wel te doen?

Veer Helaas kun je een mens niet sturen, maar ik vind het stiekem wel jammer hoor dat er relatief weinig reacties op zijn gekomen. Misschien inderdaad wanneer je mensen spreekt. Wat grappig dat je stil stond bij het feit dat je volgend jaar getrouwd bent, bij het opruimen van de kerstboom. Ik ben het overigens met Lies eens dat je ontzettend lief over je kinderen spreekt. Oh je familie woont in Msluis? Naar ik begrijp kent iedereen elkaar daar zo’n beetje, misschien kennen ze mijn collega (jij misschien ook wel).

Lies86 Ook bedankt voor het compliment. We trouwen gewoon lokaal, maar we hebben bijna twee jaar in Londen gewoon en hebben het er onwijs naar ons zin gehad. We zijn er verliefd op geworden. Aangezien er waarschijnlijk ook wat vrienden naar hier komen, hebben we het echt op een NL meets UK thema gegooid. De taart is er ook op ingericht, onze trouwauto is een Londense taxi, ik heb een Engelse telefooncel gevonden voor de fotosessie, dus we zijn al een eind onderweg om het echt onze stijl te maken.
Wat zou het uitmaken als andere mensen denken dat de kleine man jullie kind is. Jullie weten toch zelf hoe het zit? En als hij belangrijk voor jullie is, kunnen jullie hem er best bij betrekken toch? Wel ontzettend leuk dat hij misschien jullie bruidsjonkertje wordt!

Even in het algemeen, bedankt voor alle lieve reacties en complimenten op onze trouwkaart! We zijn er zelf enorm trots op en het past in al z’n eenvoud volledig bij ons. Ik hoop dat de ontvangers appreciëren dat er veel werk en liefde in is gaan zitten.

Die lieverd van een vriend van mij, bedacht zich net dat als hij wilde uitslapen en ergens anders wilde omkleden, dat hij dan ook nog even moet regelen wáár dat dan precies wordt. Details he, details.

Onze dagplanning ziet er vooralsnog als volgt uit:

10.00 kapster + make-up
12.00 lunch
12.45 ouders bij bruid (ovb)
13.00 ophaalmoment voor de fotoshoot
15.45 aankomst bruidspaar stadhuis
16.00 aanvang ceremonie
17.00 fotomoment met fam/daggasten
17.30 ontvangst diner locatie
18.30 aanvang diner
22.00 officieel eind (drankjes ovb)

ikke87

  • Junior
  • **
  • Berichten: 104
Trouwen In 2012
« Reactie #2433 Gepost op: 7 januari 2012, 19:09:53 »
Even heel snel, hele mooie kaart, charley!

missy-ila

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #2434 Gepost op: 8 januari 2012, 07:59:28 »
@Roxymilan – dat is wel slim bedacht, dat mensen de locatie (en zo jou op het forum) kunnen gaan googlen… Daar had ik niet snel bij stilgestaan. Bedankt voor het duimen :wink:

@JM- Bedankt! Leuk dat je AS volgende week op pad gaat, wel spannend zeker wat hij uit gaat kiezen!

@Lies – goed dat jullie samen zoveel overleggen en dingen een paar dagen laten bezinken. Ik denk dat het prima kan om het zoontje van je vriendin als bruidsjonkertje te vragen. Je kunt toch ook zelf bepalen of hij op de foto’s komt en hoe vaak. Ik zou hem inderdaad zeker niet op alle foto’s zetten, maar misschien zijn een paar samen wel leuk.

@Veer – wat een schattig pakje voor Jonas!

@Charley – Ik ga alleen testen als ik dinsdag niet ongesteld word. Anders dan weet ik natuurlijk al dat het niet nodig is… Haha, grappig dat je AS dat net bedacht. Is wel handig inderdaad… Leuke dagplanning, dat wordt zeker een erg leuke dag! Jullie hebben ook een lekker rustig begin van de dag, dan hoef je niet te haasten.

Charizz

  • Junior
  • **
  • Berichten: 83
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen In 2012
« Reactie #2435 Gepost op: 8 januari 2012, 12:41:35 »
Wat is er onwijs veel geschreven, ik heb een tijdje niet gereageerd, wel meegelezen en ben nu weer bij..

Nieuwkomers: Welkom!! het is hier gezellig druk!!

Charley: Wat een leuke kaart!!!! Mooi!!!

Roxymilan: Ik wil wel een keer bij je schoenen komen kijken, kunnen we afspraak maken?

Nou hier zijn we ondertussen na de verhuizing en meer rust ivm stoppen studie, nieuwe baan etc. weer verder gegaan met de voorbereidingen!
We hebben vorige week trouwringen uitgezocht! Helemaal blij mee.. ik zal een plaatje toevoegen. En een huwelijksreis (21-28 juli) geboekt naar Corfu!!! Zie hier Verder hebben we de auto geregeld (een Massarati van een kennis), bloemen besproken, heb bij de kapper datum vastgelegd en we hebben de indeling van onze dag omgegooid.. Mijn vriend werkt in de gehandicaptenzorg en is van baan veranderd. Nu zaten we met het probleem: waar moeten de bewoners komen? We hadden het idee om een receptie te doen voor alle gasten en s avonds een avondvullend diner met naaste familie en vrienden. Nu doen we toch een avondfeest voor alle gasten en een receptie voor de bewoners. We hebben contact gehad met de locatie en die hebben weer een heel leuk idee gegeven voor de avond (high tea ontvangst, bij mooi weer feest in de tuin en ijskar) waar we helemaal enthousiast van zijn! Nu nog onzeker over de muziek.. We hadden Marloes van the Voice gevraagd (al voor ze bekend was van the voice) dus we wachten af of ze na dit avontuur nog tijd heeft op 22 juni...Bruidstaart moeten we nog even uitzoeken, helemaal leuk. Het schiet nu toch al echt wel op.. Voor de juni mensen nog zo'n 5 maandjes en er zijn er ook al een aantal waarvoor het nog veel korter duurt!!! Spannend!

Fijne zondag!!
« Laatst bewerkt op: 8 januari 2012, 13:00:24 door Charizz »

roxymilan

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 929
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen In 2012
« Reactie #2436 Gepost op: 8 januari 2012, 13:09:21 »
@Charizz wauw wat een mooie ringen! leuk dat jullie inmiddels ook weer heel wat dingetjes geregeld hebben! En supergaaf jullie huwelijksreis naar Corfu! Wij gaan ook met elizawashere maar dan naar Kreta ook hele gave villa met privé zwembad, heerlijk!!
Over de schoenen, tuurlijk kun je een keer komen kijken! Ik zal je even een PB sturen!

@Missy ila ja daar dacht ik ineens aan, als mensen dan de kaart krijgen dat ze de locatie gaan googlen om te kijken wat het is en waar het is etc. En als mijn posts dan omhoog komen ben ik daar niet zo blij mee :wink: Maar ik heb zelf al even gegoogled en ze komen niet omhoog in google. Maar toch voor de zekerheid even aangepast. Je kunt er gewoon een punt tussen plaatsen (bv dus niet kasteel maar k.asteel) dan kan het sowieso niet gevonden worden door google.
« Laatst bewerkt op: 8 januari 2012, 13:15:00 door roxymilan »

JM2012

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4716
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen In 2012
« Reactie #2437 Gepost op: 8 januari 2012, 13:26:25 »
@ Roxy milan: Onze locatie heet het leven xp. Denk niet dat die omhoog zal komen als je dat googled! haha.. :)

@ Charizz: Gave ringen!

Veer

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #2438 Gepost op: 8 januari 2012, 16:22:00 »
We zijn net terug van de wandeling met de familie van Tom moeder haar kant. We kregen de beste wensen en werden gefeliciteerd met onze trouwplannen. Het was gezellig een wandeling en daarna samen wat eten.

Charley Hopelijk krijgen we meer reacties op onze trouwkaart en dan verzoeken we de mensen hun komst te bevestigen. Van dat het ik heb er zin in kriebel is die heb ik ook. Het is onzo spannend en leuk. Ik zelf ken niemand in Maasluis. Mijn familie heet Muno. En de man van zusje Hartman. Leuk thema hebben jullie.

Missy-ila bedankt het stond hem zo mooi. Dat beloofd voor het volgende costuum. Ik duim voor je dat je mag positief testen.

Charizz Fijn dat jullie nu weer verder kunnen met de voorbereidingen. Mooie ringen. Alvast een fijne huwelijksreis gewenst. Bij ons duurt het gelukkig nog wat langer maar het zal snel genoeg zijn. Ik ben alvast benieuwd naar de foto’ en verhalen van iedereen hier.

chadya

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #2439 Gepost op: 8 januari 2012, 21:51:47 »
hallo allemaal,
allereerst wil ik iedereen een geweldig en gezond 2012 toewensen.

ik merk dat ik het niet op kan brengen op dit moment om vaak hier langs te komen.zoals jullie weten zit er een operatie aan te komen (over 2 weken) maar daarnaast zijn er nieuwe gezondheids problemen naar voren gekomen die even de aandacht eisen.

ik kan jullie wel vertellen dat ondertussen zo goed als alles geregeld is voor de bruiloft,op een paar kleine dingetjes na.
gisteren is de ceremonie meester geweest en hebben we de dagplanning door genomen,en ik moet zeggen het is een uitkomst die ceremonie meester..wat een tips etc hebben we weer niet van hem gekregen.dingen waar wij totaal niet aangedacht hadden.

donderdag gaan we nog even naar een fotolocatie kijken en dan als het goed is dan is dat ook definitief.
zoals eerder gezegd;kan ik echt niet vaak hier komen op dit moment,misschien over een paar weken weer wel.
maar elke keer van mijn kant beloftes doen dat ik vaker kom en dat niet doet vindt ik niet netjes tegen over jullie.

ik wil iedereen hier nog een geweldige voorbereiding toe wensen met de laatste dingetjes..voor een aantal is het al bijna zover :wink:
en hopelijk spreek/schrijf ik jullie gauw weer.

groetjes

Chadya

annemieke12

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #2440 Gepost op: 9 januari 2012, 12:14:22 »
Wat een heerlijke verhalen weer :)

@Veer: En wat een lief jongetje zeg, zo met die kleertjes! Cute! Ik hoop dat alles goedkomt!

@Charizz: wat een mooie ringen! Leuk he, dan wordt het weer een stukje 'echter' ;-). Doen jullie ze ook al om, of pas als jullie echt trouwen?

Wij zijn afgelopen zaterdagavond voor een gesprek op de locatie geweest. In eerste instantie vond ik de locatie maar zozo. Ik ben er ooit een keer geweest met de bruiloft van mn neef, toen vond ik het allemaal maar saai en somber binnen. Maargoed.. inmiddels is het 5 jaar verder, en afgelopen zaterdag zag alles er zo lief en gezellig uit, dat mijn vooroordelen verdwenen zijn ;-). We hebben de offerte binnengekregen, en verbaasd over de prijs! We hadden echt ruim 2000E meer begroot.. dat was dus niet nodig:). We beslissen deze week of we 't doen, ik denk eigenlijk van wel. En dan is het geregeld!

Ik ben op de site van LITB aan het kijken voor een sluier.. is dat een beetje goede kwaliteit? Of hebben jullie geen ervaring met sluiers van LITB? Gelukkig hebben we nog heel lang de tijd om dingen uit te zoeken.

Als we deze week met de locatie akkoord gaan, vertellen we de trouwdatum :) Het is in ieder geval oktober!

DNE

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2015
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen In 2012
« Reactie #2441 Gepost op: 9 januari 2012, 12:20:46 »
Hey meiden...

Dat is even een tijdje geleden sinds ik hier voor het laatst wat kwam posten.. Ik heb het zo druk gehad dat ik nergens meer aan toe kwam... Erg eigenlijk :wink:, maar goed.. Ik ga nu proberen om maar eens bij te lezen en dan trouw te reageren... We zijn ook met zoveel hier op het 2012 forum :wink:
Aankomende woensdag gaan we een locatie bekijken en een offerte laten maken.. Ben erg benieuwd en heb er ook wel zin in. We zouden er eigenlijk afgelopen maandag al heengaan, alleen belde die man 's middags op dat het niet kon...
En voor degenen die het nog weten van de huizenjacht... Er zit vordering in.. Met een beetje geluk gaan we vanmiddag een bod uitbrengen :)
Sorry voor mijn ego-post, maar ik ga vanaf nu weer meelezen en reageren.. :)
« Laatst bewerkt op: 5 februari 2015, 07:47:14 door DNE »

JM2012

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4716
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen In 2012
« Reactie #2442 Gepost op: 9 januari 2012, 14:17:37 »
@ Veer: Wat een leuk zoontje hebben jullie! Echt een schatje. Fijn dat jullie een lekkere wandeling hebben kunnen maken met AS zijn familie!

@ Chadya: Heel veel succes met de operatie! Fijn dat er al zoveel is geregeld. Hopelijk herstel je goed van de operatie en kan je een fijne huwelijksdag tegemoet gaan!

@ Annemieke: Leuk zeg, van die locatie! Grappig dat je het eerst niets vond en dat het dan zo meevalt! EN vooral fijn van de offerte, vind 2000 euro wel erg groot verschil :ohmy:. Hadden jullie dan gewoon in je hoofd veel meer gerekend of is dit een vergelijking met een andere offerte?

@ Duurtnogeven: Er wortd hier inderdaad veel geschreven! Hopelijk bevalt de offerte en wordt jullie bod geaccepteerd !

@Missy Ila: Ik duim nog steeds voor je voor morgen!

Ben zonet even bij de hunkemoller geweest. Een leuk broekje voor bij mijn torselet gekocht in soort van ivoor. Matcht niet perfect, maar goed genoeg :). Meteen roze sloffen meegenomen ! haha..
Ook even bij de xenos geweest en voor het gastenboek zo´n metalen hartenframe gehaald. Zag ookd at de eerste valentijn spullen alweer er zijn. Dus als er nog mensen dozen in de vorm van een hart zoeken voor de enveloppendozen, grijp je kans!

Woensdag naar de locatie! En gisteren even naar het budget gekeken en omdat sommige dingen goedkoper uitvallen dan verwacht en we toch meer hebben gespaard al dan we dachten ( hoe krijgen wij het voor elkaar..), is er wat budget over! En dat is leuk, want we willen een soort meet en Greet doen met de getuigen, CMs en onze ouders. Dus gaan we begin februari met zijn allen 2 uren bowlen en lekker borrelen enzo. Leren zij elkaar vast kennen :).

Ik maak zo even een foto van ons gastenboek idee, kunnen jullie dat even keuren!
« Laatst bewerkt op: 9 januari 2012, 14:25:57 door JM2012 »

DNE

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2015
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen In 2012
« Reactie #2443 Gepost op: 9 januari 2012, 14:32:39 »
@ JM2012; Wat een leuk gastenboek! Erg origineel! Wilde zelf zo'n weddingtree gebruiken als gastenboek, maar dit is ook errug leuk :) En wat fijn dat jullie onder jullie budget zitten! Is altijd een leuke meevaller :wink:
De aankoopmakelaar gaat ons bod bij de verkopende partij leggen (onder het mom van dit is echt het uiterste bod, er zit bijna geen rek meer in).. En dan maar afwachten wat er gebeurt.

Jack&Jill

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #2444 Gepost op: 9 januari 2012, 15:23:33 »
@ Iris

Hoi,
Ik zag dat je nog een fotograaf moet regelen..... vaak is de keuze wel erg beperkt hoor als je van de zomer al gaat trouwen.
Wij hebben onze fotograaf vorig jaar al geboekt en hoorde dat hij toen al aardig vol zat, maar je kan het eventueel nog eens proberen:
http://www.mooibelichttrouwreportages.nl/

Heel veel succes met je voorbereidingen!

Gr. Jill

Iris2012

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #2445 Gepost op: 9 januari 2012, 15:57:31 »
hoi allemaal,

ben ik weer. En met enorm wat ontwikkelingen. Maar eerst zal ik even reageren op wat dingen die hier voorbij zijn gekomen. Nog steeds ken ik niet alle namen en de topics die er bij horen dus ik e.e.a. combineren lukt nog niet zo. Vergeven jullie me wel he?

Ik zag het mooie trouwkaartje niet meer van het 'engelse' stel. Maar wat een gaaf kaartje. En het 'gedichtje' herken ik erg goed. Dat gaat voor ons ook gezongen worden. Met name voor mij want ik zie het trouwen echt zo: there is nothing holding you back. Volledig voor de liefde gaan, wat anderen ook mogen zeggen of denken of ondanks de twijfels die we toch soms allemaal wel eens hebben toch?

@charizz: wat een geweldige ringen. Je hebt me op een idee gebracht. Mijn AS wil geen ring. Prima, zit ik niet zo mee. Maar, toen zei ik: dan draag ik jouw ring ook wel (zo ben ik dan ook wel weer...). Dus, 2 mooie kleine ringen ofzo waarvan 1 met een steentje en de ander groot eroverheen. Dus, zoals jouw ringen. Geweldig!!! Dank voor het idee.

@ JM2012: wat een leuk idee!. Wij doen geen gastenboek (zoals het nu staat). Wij zijn met een klein clubje (sinds zaterdag nog kleiner) en dus is het misschien wel een beetje raar als je half-lege pagina's hebt.

Zijn jullie ook verkouden/grieperig? Ik heb het de hele dag al ijskoud. Niet warm te krijgen. Wil morgen wel fit zijn want ik ga morgen echt de trouwjurk kopen. Geen gedraal meer.
Heb in Dtsl jurken bekeken. Zijn goedkoper, maar vlgs mij niet giga-veel goedkoper. En ik heb met mezelf afgesproken dat ik in de jurk mag trouwen die ik het mooist vind, al kost ie een fortuin. Maar goed, tot nu toe gaat het wel... Heb een tweedehands trouwjurk aangehad. Wel mooi hoor, maar denk toch niet dat ik een tweedehands zou doen al vind ik het vanuit het principe nog weer een keer gebruiken juist heel erg goed. Maar, je zit met vermaken enzo en dat zie ik dan niet zo zitten.

Zoals gezegd: we zijn met een nog kleiner clubje. Mijn broer, hertrouwd en met 5 kinderen (2 van haar, 3 van hem) heeft besloten niet te komen omdat wij de kinderen niet uitnodigen. Dat heeft helemaal niks met kinderen te maken, ik ben gek op kinderen al heb ik ze zelf niet, maar gewoon dat ik me teveel bezig zou houden of ze het wel leuk hebben. Het zijn kinderen, daar is echt helemaal niks mee, maar die maak je volgens mij echt niet blij met een aantal verplicht je netjes gedragen. Bovendien, ik zie mijn neefjes/nichtjes hooguit 1x/jaar. Mijn nichtje heb ik zelfs al 3 jaar niet gezien. Er zijn meer redenen, maar dit is de hoofdmoot. Nog wranger: zijn kinderen waren niet eens uitgenodigd op zijn eigen trouwerij.......
Verdrietig, maar ik ben zeer opgelucht dat die kogel door de kerk is. Klaar ermee. Focussen op de leuke mensen die wel komen. Bovendien is het onze dag en niet die van hem.
Maar wat een gedoe zeg. Kan soms best wel heel erg goed begrijpen dat mensen ergens alleen met z'n 2-en gaat trouwen. Geen gezeur van anderen.

Ben er wel klaar mee.

Maar, nu nog even weer fitter worden. Ga maar eens een kruikje maken en een kopje thee drinken.

Dames, heel veel plezier met de voorbereidingen. Ik meld me weer!

groetjes,


Iris

ps: waarom word ik als guest weergegeven? Ik heb gewoon een naam enzo.
en Jack&Jill: de fotograaf is geregeld!

DNE

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2015
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen In 2012
« Reactie #2446 Gepost op: 9 januari 2012, 16:14:39 »
@Iris; Balen dat je je grieperig voelt. Hoop voor je dat je morgen gezond en wel je trouwjurk kunt uitzoeken :) Jammer dat er wat gedoe is over het al dan niet komen van kinderen (en de rest die daar dan bij hoort). Kan begrijpen dat het je wel verdrietig maakt, maar dat het ook als opluchting komt. Gewoon lekker genieten, meid! Je trouwt voor jezelf en niet voor iedereen die er bij aanwezig is...
Beterschap!

JM2012

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4716
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen In 2012
« Reactie #2447 Gepost op: 9 januari 2012, 16:51:18 »
@ Iris: Beterschap! En jammer van je broer.. Opzich begrijp ik zijn standpunt wel. Het zijn ten slotte wel je kinderen en die zijn onlosmakelijk met jou verbonden. Wij zitten zelf ook met: welke kids wel en niet uitnodigen? Want sommige van de neefjes/nichtjes zien wij ook bijna niet. Maar alles maar over één kam geschorenL iedereen uitgenodigd. Maar bij het feest savonds zijn geen kids. Alleen op de receptie smiddags, dat leek ons een goede oplossing.
Vind het dan wel apart dat van je broer zijn eigen kids niet op zijn eigen bruiloft zijn geweest en dan wel verwacht worden bij jou? Ik snap jullie standpunt ook wel hoor. Zo van: je hebt er misschien niet zoveel mee en je wil dat iedereen zich vermaakt. En als er meer kids zouden komen, hebben ze nog iemand om mee te spelen.. Moeilijk hoor, al die gasten-vraagstukken!

missy-ila

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #2448 Gepost op: 9 januari 2012, 18:51:57 »
@Duurtnogeven – spannend! Ik ben benieuwd of het lukt met jullie huis.

@charizz – klinkt als een drukke periode! Fijn dat jullie nu weer lekker verder kunnen met de voorbereidingen.  Mooie ringen!

@Veer – leuk dat Tom’s familie zo leuk reageerden! Het is toch wel fijn als mensen op een leuke manier reageren op je trouwvoornemens.  

@Chadya – alvast heel veel sterkte met de operatie en het herstel. Ik hoop dat jullie een geweldige trouwdag zullen hebben, mocht ik je niet meer spreken!

@Annemieke – fijn zeg dat de locatie zo meeviel, zowel de sfeer als de prijs. 2000 euro is ook een flink bedrag. Leuk dat jullie in oktober willen gaan trouwen.

@JM- wat knap dat jullie nog gewoon geld bespaard hebben… hier moet ik me juist inhouden om niet over budget te gaan! Ook een leuk idee om een soort ‘voorfeestje’ te doen met een paar man, het is inderdaad wel leuk als iedereen elkaar al heeft gezien.
Ik vind jullie gastenboek echt helemaal super!! :biggrin:

@Iris – ik hoop dat je snel weer opknapt, echt niet fijn om ziek te zijn. Leuk dat je morgen een trouwjurk gaat kopen, spannend ook.

Ik zie dat we al aan pagina 99 zitten…. Wie o wie gaat post 1 op blz 100 schrijven  :tongue:

Iris2012

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #2449 Gepost op: 9 januari 2012, 19:42:37 »
hoi,

hoe doen jullie dat eigenlijk met corsages? Alleen voor de AS? Voor alle genodigden?

grt

Iris

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards