collapse

Auteur Topic: Trouwen In 2012  (gelezen 951906 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sel

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 423
Trouwen In 2012
« Reactie #375 Gepost op: 26 maart 2011, 19:19:50 »
Ja, hij heeft gelijk over die foto's. Maar hij had toch eerst gewoon normaal kunnen waarschuwen? dit slaat echt nergens op! Ik zou wel een klachtenbrief schrijven. Dan schrijf je het van je af. en wie weet hou je er een enorme korting aan over. Niet dat het luek is om daar terug te gaan.
Maar ik zou het iig doen. Wat een eikel zeg...

Eertje

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2201
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen In 2012
« Reactie #376 Gepost op: 26 maart 2011, 20:28:40 »
Hey dames,

Ik ben een tijdje niet geweest maar heb het wel gelezen, beetje druk gehad.

Maar zo te lezen gaat het hier goed met de meiden.

Blitzey jeetje dat verwacht je niet nee kan me voorstellen als die het er niet mee eens is dat die er dan wat van zeg maar op die manier nee hij is echt te ver gegaan. Kan me heel goed voorstellen dat je nog verdrietig ben.

Hier zijn we weer een stapje verder zijn vandaag bij de fotograaf geweest om ff te kletsen en hij wor het gelijk vast gelegd. Het is een hoop geld maar het wor zoo mooi. We kregen ook nog 300 korting het was eerst 1890 maar we krijgen het voor 1590 omdat we heb op de beurs hebben gezien en vanuit daar een afspraak hebben gemaakt.

En wat ik met me naam ga doen is niet zo heel moeilijk voor mij ik neem alleen de naam van me me vriend aan. Ik heb niks met me eige achternaam me ouders zijn gescheiden en ik heb totaal niks met me vader en dus ook geen contact. Dus vandaar me keuze.

Groetjes Eertje

Liesje1984

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #377 Gepost op: 26 maart 2011, 20:45:53 »
@blitzey: jeetje wat een verhaal zeg, echt vreselijk voor je! Wat een rare man zeg, dat zulke mensen bestaan he :-( ik zou denk ik even wachten met verder zoeken naar je jurk,tot je je er weer op kan verheugen,want het is zo'n speciaal moment,moet je wel van genieten!

Wij zijn ook weer een stapje verder en hebben inmiddels de locatie vastgelegd,echt een fijn gevoel zeg! Verder nu even niet teveel regelen,elke maand iets en dan komen we er wel :-)

Wat betreft de naam....dat vind ik echt heel moeilijk! De achternaam van mijn aanstaande is nou niet bepaald om over naar huis te schrijven, dus daar moet ik even over nadenken...volgens mij zouden mijn aanstaande en schoonouders het wel heel leuk vinden! Nou nog genoeg tijd om over na te denken!

twijfeltje

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #378 Gepost op: 27 maart 2011, 12:11:25 »
Blitzey
Wat balen dat ze niet wisten dat dat niet mag, maar om zo te reageren...  
Hij had ook gewoon de foto's kunnen wissen.
Ik neem aan dat het digitale toestellen waren, dan is het probleem ook opgelost.
Wel heel vervelend van zo'n rot-ervaring, maar gelukkig zijn er vele andere winkels waar je hopelijk alsnog een goede ervaring op kunt doen.

Sel: heerlijk!
« Laatst bewerkt op: 28 maart 2011, 22:30:58 door twijfeltje »

roxymilan

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 929
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen In 2012
« Reactie #379 Gepost op: 27 maart 2011, 21:55:32 »
Ik zit nu te denken, zal ik vrij snel weer gaan kijken voor een jurk zodat ik het kan afmaken zeg maar, of zal ik juist een poos wachten??


Als je al weet welke jurk je wilt hebben en je weet ook al andere winkels waar je m kunt halen, dan zou ik hem daar gewoon lekker gaan halen! Dan kun  je deze nare ervaring  achter je laten en lekker genieten van het feit dat je je droomjurk eindelijk gekocht hebt! (en voor wie mee gaan: geeeeeeeeeen camera's!! :wink:)


Hier gister Dj's op bezoek gehad, was erg leuk en klikte goed dus denk dat we hun gewoon boeken.
Morgenavond fotograaf!

shirley1978

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #380 Gepost op: 28 maart 2011, 07:06:47 »
Hallo dames,

Iedereen een leuk weekend gehad? Het was in ieder geval heerlijk lenteweer. Gisteren was het hier in Limburg zelfs 20 graden.

@Sel, bedankt voor je uitleg mbt Javaans buffet. Klinkt lekker!

@Suzanne, fijn dat je vriend t ook vaker over trouwen heeft. Dat is een goed teken he. :)
Ik ben trouwens ook nog niet officieel gevraagd. Aanzoek moet ook nog komen maar dat komt zeker goed. Willen wellicht een keer weekendje naar Parijs ergens dit jaar maar kan ook zijn dat AS me ergens anders vraagt. Ben benieuwd!

@Roxymilan, fijn dat locatie nu definitief gereserveerd is. Succes met de verbouwing! Ja die troep wat je dan hebt is nooit fijn. Resultaat is natuurlijk het leukste. Gaan jullie alles zelf doen of laten jullie het doen?
Ik denk ook niet dat ik mijn handtekening zou veranderen als we getrouwd zijn. Leuk dat DJ goed beviel. Wat betalen jullie ongeveer voor DJ?

@Blitzey, wat vreselijk dat jullie de zaak uitgestuurd werden en op zo'n manier. Echt niet normaal! Kan begrijpen dat je er ondersteboven van bent.
Echt heel naar dat zoiets waar je zo naar hebt uitgekeken zo verpest word door zo'n aso vent.

Een klachtenbrief is idd wel een idee, voor jezelf schrijf je t dan voor je af zoals Sel ook al zei.

Ik snap trouwens niet waarom winkels zo moeilijk doen mbt fotos maken. Stomme vraag maybe maar waarom mag je geen fotos maken in trouwjurk winkels?
In principe staan alle jurken toch gewoon op internet dus bang voor namaken lijkt me rare reden toch?

@Eertje, fijn dat jullie fotograaf hebben vastgelegd. Is idd wel aardig prijzig.

@Liesje, fijn dat jullie de locatie hebben vastgelegd.

AS en ik zijn zaterdag even langs juwelier gelopen. Hebben alleen in etalage gekekeken. Wel mooie ringen gezien maar ook aardig prijzig. We hebben besloten later dit jaar ze te gaan kopen. Moeten nog even sparen.

Gisteren hadden we een afspraak voor info op een trouwlocatie. Hier kun je voor wet trouwen en tevens feest etc houden.
Het is op een park waar je allemaal wereldtuinen hebt. Echt super. Er zijn 2 zaaltjes in een nagebouwde Toscaanse villa. In de trouwzaal kun je later ook het feest houden of bijv koffietafel.
Ik zal een fototje erbij zetten.
De locatie is echt super en er zijn ook allerlei mogelijkheden. Als we voor wet trouwen komt er een rode loper te liggen met rozenblaadjes erop en erlangs van die paaltjes (wat je ook weleens ziet in amerika). De huwelijksplechtigheid duurt een half uur en je kan zelf 3 liedjes meenemen die worden afgespeeld. Na plechtigheid ga je met de daggasten naar een Trevifontein (die daar is nagemaakt op het park) Daar kunnen AS en ik dan 2 muntjes over schouder ingooien wat symbool staat voor geluk. Vervolgens kunnen we toost uitbrengen daar.
Globaal zou dagindeling er ongeveer zo uit kunnen zien:

12.00 wettelijk huwelijk
13.00 kerkelijk huwelijk
14.00 koffietafel
16.00-18.00 fotos maken op het park. Daggasten hebben dan gelegenheid om zelf door het park te lopen. Er is daar ook vanalles voor kinderen te doen, speeltuintjes en dieren dus ideaal.
vanaf 18.00 bruidstaart
vanaf 19.30 feestavond

De tijden kloppen niet helemaal geloof ik maar een dergelijke opzet had de mevrouw van locatie gemaakt om te kijken wat mogelijkheden zijn en onze wensen.

We willen ook graag bruidsduiven loslaten. Dat heeft wel wat vind ik.
Het ideale aan de locatie is dat er bij beide zaaltjes openslaande deuren zijn naar een groot terras. Bij goed weer kunnen we dus bepaalde dingen ook buiten doen. Zo kunnen we bijv. de bruidstaart op het terras onder een soort afdak van lianen aansnijden/eten. Best romantisch!

Buiten trouwen gaat helaas niet, dat mag nog niet van de gemeente. Wel jammer.

De aankleding van zaal is ook wel gaaf, je kunt kiezen voor stoelen met van die witte stoelhoezen eromheen. Betaal je extra voor natuurlijk maar dat maakt het wel af.

Ja ik ben al wel helemaal fan haha zie ons er wel trouwen en rest vd dag verblijven.

Wat ook gaaf is is dat savonds langs het pad van de villa fakkels komen te staan en de villa is van buiten dan mooi verlicht.

Een dezer dagen krijgen we de offerte maar zoals we zelf al beetje hebben gekeken zouden we rond de 4500/5000 kwijt zijn.

Dit is dan inclusief wettelijk huwelijk, zaalhuur (je betaald voor 1 zaaltje maar het andere zaaltje kan je ook gebruiken dus 1 zaal willen we dan voor koffietafel en andere zaal voor feest en plechtigheid), witte stoelhoezen, koffietafel, drank savonds en buffet (word waarschijnlijk een italiaans buffet),parkeerwachter (park is nl na 18 uur dicht dus om te voorkomen dat er ongenode gasten binnenkomen is er een parkeerwachter), videograaf, bruidsduiven,bruidstaart. Op zich niet heel goedkoop al met al maar dan heb je wel wat. haha
Overige kosten wat er dan nog bijkomen zijn DJ, pak AS, ringen, bruidsboeket en corsages, iets mbt soort receptieboek, trouwkaarten, koets en bedankjes. Maar op zich willen we dit soort dingen gewoon tussendoor kopen.

Gelukkig kunnen we elke maand sparen dus op zich moet dat niet zo'n probleem zijn geld bij elkaar te krijgen.

Hoe doen jullie het allemaal qua geld voor de bruiloft? Ook elke maand een bepaald bedrag sparen?

Ik ben trouwens wel benieuwd hoe jullie allemaal ten huwelijk gevraagd zijn en hoe jullie tot jullie huwelijksdatum zijn gekomen.

Zo ik moet ervandoor. Zo gaan werken.

Fijne dag allemaal!

Groetjes,

Shirley

Sel

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 423
Trouwen In 2012
« Reactie #381 Gepost op: 28 maart 2011, 10:00:57 »
@shirley: zo! Das een lang verhaal hahaha. Best een goede prijs lijkt me zo voor wat je krijgt. En wel romantisch die duiven!
Ja, wij sparen ook elke maand een bedrag..
Over de vraag vind ik wel leuk te schrijven, want ik vond het zooooo romantisch hahaha.
We waren op vakantie in Amerika, het was onze eerste hele dag dat we daar waren, aan de Grand Canyon. Achter ons huisje was je meteen bij de rand van de GC. Dus daar gingen we zitten kijken met zonsondergang op n rots. en daar vroeg mijn as me ten huwelijk. Op zn knieen :biggrin:  Ring te voorschijn :)
Daarna gingen we naar het 'beste/mooiste' restaurant daar, waar hij een tafel had gereserveerd (dit moet altijd al ver van te voren, dus vond het zo schattig!). Was écht heel leuk! Was helemaal overdonderd!
Hij vroeg me ten huwelijk in augustus 2010, Maar we wilden nog even wachten om goed te kunnen sparen. We wilden graag op 19 mei trouwen, dan zijn we steeds zoveel half jaar samen. 19 mei 2012 is het geworden, dan zijn we 6,5 jaar samen :) Het valt op een zaterdag, dus dat geeft het wel een leuk speciaal tintje vind ik!
En jij??
« Laatst bewerkt op: 29 maart 2011, 10:01:06 door Sel »

Blitzey

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #382 Gepost op: 28 maart 2011, 21:31:40 »
KLinkt goed zeg, helemaal als er dan ook zo'n redelijke prijs aan zit!

Sparen? Ik heb een spaarplan gemaakt wat ik denk nodig te hebben vóór juni volgend jaar. Ik heb vakantiegeld en eindejaarsbonus opgeteld en de rest verdeeld over 12 maanden. We zullen een hoop moeten laten om dit bij elkaar te sparen, maar goed...dat willen we hahahaha.

Aanzoek: vorig jaar april stond ik onder de douche, toen as ineens weer binnenkwam. Schrok me kapot hahaha (hij was net vertrokken richting werk)
Ik moest opschieten want hij had waet leuks voor me!! HUH...
Hij had oppas geregeld voor de kids en al.
Hij nam me mee naar het KNMii (ik ben gek op het weer etc) daar rondleiding en lunch gehad. Weerballon opgelaten.
Ik dacht...nu komt het....maar nee!!
Op de terugweg stopte hij ineens bij een restaurant. Wij aan het water zitten, koffie en appeltaart, en ineens was daar die vraag.....hij ging niet op zijn knie hahaha, maar gewoon aan tafel...pakte mijn handen en vroeg de big question!!!

Echt geweldig!!!! Toen we terug waren in onze woonplaats mocht ik bij de juwelier een ring uitzoeken!!

(ik heb de hele middag zitten smsen met mijn vriendinnen...over wat het kon zijn. Dus toen we in de auto zaten belde ik er 1 op, ik zeg....jaaaaaaa.....ze begint te gillen als een idioot whahahah en ik ook whahahhaa. Mijn as moest zo lachen, hij zei jullie zijn zooo gestoord :cool: )
« Laatst bewerkt op: 16 juni 2012, 21:28:49 door Blitzey »

Sel

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 423
Trouwen In 2012
« Reactie #383 Gepost op: 29 maart 2011, 10:01:37 »
Wat leuk Blitzey! Dat had je as goed geregeld!

en misschien is die jurk van MP wel de jurk van je dromen als je m past, wie weet :biggrin:

FirstLove

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2099
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen In 2012
« Reactie #384 Gepost op: 29 maart 2011, 11:51:20 »
Ik loop weer wat achter zie ik..... Leuk om zo weer allemaal te lezen!!

@ Blitzey: wat een ontiegelijk baggerzooi!!! Dat is echt zo zonde van zo'n dag. Ergens is het natuurlijk niet handig om die foto's te maken, maar hij had best eerst even NORMAAL kunnen waarschuwen en dan waren ze er echt wel mee gestopt!! Ik zou het zeker ook van je afschrijven, en dan hoef je het nog niet eens direct te versturen. Alhoewel ik dat dan weer wel zou doen....zeker omdat de verkoopster zich er ook rot onder voelde! Men mag best weten wat je er van vindt, toch???

Wat een geweldig aanzoek trouwens…. En heerlijk om zo te delen met je vriendinnen!!!!

@ Richelle: het jurken passen was dus geslaagd ;-)!? Heerlijk!!! Ben stiekem ook wel benieuwd naar je jurk, maar kan me goed voorstellen dat je het liever geheim houdt. Dat heb ik ook!!!!

@ Shirley1978: wij zijn voor het diner €38 per persoon kwijt. Behoorlijk aan de prijs dus, maar dat heb ik er ook wel voor over. Lekker eten is voor ons wel belangrijk ;-)!

De offerte al binnen van de locatie? Het klinkt wel echt heel erg gaaf!!!!

@ Roxymilan: hoe was de DJ?

Qua sparen…dat hebben wij ongeveer hetzelfde als Blitzey aangepakt. We hebben gekeken wat we nodig hebben voor ons bruilfot, toen gekeken wanneer we ongeveer willen trouwen (uiteindelijk vonden we vrijdag 13 april het leukste), en toen berekend wat we dan per maand moeten sparen. Wat we wel bewust gedaan hebben, is de extra’s (vakantiegeld, evt. bonus, cadeau (schoon)ouders) niet meegenomen. Dan hebben we altijd wat ruimte over!

Over het aannemen van de naam…..dat is bij mij niet zo moeilijk. Het klinkt misschien hard, maar ik wil graag van m’n meisjesnaam af ivm mijn huidige (niet) relatie met mijn vader. Helaas is het niet mogelijk om het volledig kwijt te raken, maar ik neem dus zeker weten mijn as z’n naam aan en ga dat ook overal toepassen en gebruiken ;-)!

Het aanzoek… Ik had er eerder al wat overgeschreven, maar voor mij kwam het als een complete verrassing! Op een donderdagmiddag/avond uit het werk!! M’n as was er al een tijdje mee bezig, maar zocht nog een moment dat hij alles kon regelen zonder dat ik iets door zou hebben, want dat was nog de grootste uitdaging! Het was op donderdag 14 oktober, ik moest werken en as was vrij, dus hij had alle ruimte om alles voor te bereiden. Toen ik thuis kwam, stonden er overal kaarsen en rozen. Daarnaast stond een fles champagne, en een tasje van Siebel. Ook speelden onze liedjes op dat moment als achtergrond muziek! Ik was echt helemaal verbaasd (had een rotdag op het werk gehad), en had niet helemaal door wat er gebeurde, totdat as het tasje pakte, een doosje er uit haalde en op z’n knieën ging….. Ik kon serieus alleen maar huilen!!!! Uiteraard van blijdschap…haha…. En ergens tussen de tranen door heb ik JA gezegd!!

gracegladys

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #385 Gepost op: 29 maart 2011, 12:59:19 »
Ook wij gaan op 1 juni 2012 trouwen!!! Mijn vriend had me vorig jaar in deze week gevraagd, maar vanwege budget besoloten om het 'pas' in 2012 te doen! Wij hebben nu de feestlocatie, videograaf, fotograaf en band vaststaan! De trouwlocatie kan pas een jaar van te voren vastgelegd worden, dus deze ga ik 1 juni gelijk bellen!! Voor de bruidsjurk wil ik zo rond augustus beginnen te kijken... Ikzelf vind het wel lekker om lekker alles rustig aan te bekijken en te beslissen!

roxymilan

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 929
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen In 2012
« Reactie #386 Gepost op: 29 maart 2011, 20:53:01 »
@ Shirley ja we gaan veel zelf doen met verbouwen dus eind april ook allebei week vrij genomen om flink te gaan klussen. Hoop maar dat t allemaal meevalt en snel klaar is!

De DJ was erg leuk! GOede klik mee en goed gevoel bij, en ze zijn heel erg zo van het is jullie avond dus geven jullie maar aan wat je het liefste wil (sommige dj's willen er helemaal eigen showtje van maken ofzo). Er zullen ook in de zaal verzoekkaartjes en pennen neergelegd en kunnen de gasten zelf ook nrs aanvragen (je kunt wel aangeven welke nrs je absoluut niet gedraaid wil hebben dus niet alles wat aangevraagd wordt, wordt ook zomaar gedraaid). MAar ik vind dat wel heel leuk want dan is het niet alleen de avond van ons qua muziek maar ook van de gasten. Hij zei ook dat daar altijd heel leuk op gereageerd wordt door de gasten. We betalen €650 voor de hele avond incl opbouw/afbouw, verschillende gekleurde lampen etc en omdat we ze via de trouwbeurs kennen, krijgen we gratis een bellenblaasmachine voor die avond, jaja...! haha

Gisteren ook fotograaf (Jeroen Reberen na tip van Richelle) op bezoek gehad, echt heel leuk ook! Spontane enthousiaste man, hele mooie foto's en zeker ook hele mooie prijs!! En het leuke is dat hij voor die prijs ook alles filmt, zet hij gewoon 2 camera's op statief en klaar. Heb je toch wat bewegende beelden van de dag zonder dat je apart dure videograaf oid hoeft te huren. Hij heeft ook verschillende links waar je zelf hele mooie albums kunt maken. Eerst dacht ik dat laat ik wel doen door de fotograaf want zelf krijg je dat nooit zo mooi (terwijl ik daar best handig mee ben al zeg ik het zelf). Maar toen heeft hij het laten zien en dat kun je ook heel goed zelf doen en zijn zulke mooie albums! En scheelt wel 150 euro als je het zelf doet dus ik denk dat we dat doen. En hij kan dan wel een paar foto's mooi voor je bewerken als je dat wil, dat zit ook bij de prijs is (bv hele foto zwartwit met alleen bloemen in kleur).
Wel fijn is dat hij gewoon heel helder is over de prijzen en je heel erg vrij laat in je keuze.
Volgende week nog een fotograaf en dan kijken we wel ff of en wie we boeken. Maar eigenlijk hadden we allebei hier al een heel goed gevoel bij dat we zoiets hadden van we gaan ook niet nog 10 fotografen zien...


Aanzoek was op kerstavond! We hadden gegeten met mijn familie bij ons thuis en toen ze weg waren gingen AS en ik onze kerstcadeautjes uitpakken die we voor elkaar hadden gekocht. En toen was ik aan de beurt en kreeg in een box van lingerie, ik maakte m open en zag er mooi lingeriesetje in en ook flesje champagne en een kaart. Toen had ik al wel zoiets van hier gaat iets gebeuren. Toen las ik het kaartje waar tekst van 'ons liedje' op stond en toen ging hij op zn knieen en vroeg hij het!
Wat trouwens nog wel grappig was, toen ik het lingeriesetje zag liep ik naar de keuken, hup grote licht aan (weg romantiek!) om te kijken wat voor kleur het precies was want dat kon ik niet goed zien bij het zwakke licht haha. En AS gauw licht weer uit doen, 'kom we gaan weer ff zitten' haha achteraf zo grappig hij dacht echt shit! wat doet ze nou?! hihi@Grace welkom! mooie datum wederom :biggrin:
Leuk daet je al wat dingen hebt geregeld! Ik ga denk ik ook zo rond augustus/sept voor de jurk, LEUK!!!

Pinkie*

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #387 Gepost op: 30 maart 2011, 18:22:59 »
Hee meiden,
lange tijd niet meer hier geweest..
Afgelopen zaterdag jurken gepast @ honeymoonshop. Heb DE jurk gevonden, echt een jurk die precies bij me past. Hij is zooo mooi :)
Ga eind april nogmaals daarheen om hem te bestellen en daarna foto's maken :).
Verder trouwringen inmiddels besteld. Dus al bijna alles geregeld.. Maar wat duurt het nog lang :sad:
@ Richelle, top dat jij ook jou jurk hebt gevonden!!
Hebben jullie ook dat je bijna niet geheim kan houden wat voor jurk je hebt? Oef.. enthousiasme :wink:
gr@ Blitzey; wat gemeen zeg! Dit zou JOU moment moeten zijn. Je vriendinnen zullen het niet zo bedoeld hebben, maar die man zou zich heel erg moeten schamen!! Hoop dat je een beter gevoel hebt bij die andere winkel!! Succes.

shirley1978

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #388 Gepost op: 30 maart 2011, 23:08:24 »
@shirley: zo! Das een lang verhaal hahaha. Best een goede prijs lijkt me zo voor wat je krijgt. En wel romantisch die duiven!
Ja, wij sparen ook elke maand een bedrag..
Over de vraag vind ik wel leuk te schrijven, want ik vond het zooooo romantisch hahaha.
We waren op vakantie in Amerika, het was onze eerste hele dag dat we daar waren, aan de Grand Canyon. Achter ons huisje was je meteen bij de rand van de GC. Dus daar gingen we zitten kijken met zonsondergang op n rots. en daar vroeg mijn as me ten huwelijk. Op zn knieen :biggrin:  Ring te voorschijn :)
Daarna gingen we naar het 'beste/mooiste' restaurant daar, waar hij een tafel had gereserveerd (dit moet altijd al ver van te voren, dus vond het zo schattig!). Was écht heel leuk! Was helemaal overdonderd!
Hij vroeg me ten huwelijk in augustus 2010, Maar we wilden nog even wachten om goed te kunnen sparen. We wilden graag op 19 mei trouwen, dan zijn we steeds zoveel half jaar samen. 19 mei 2012 is het geworden, dan zijn we 6,5 jaar samen :) Het valt op een zaterdag, dus dat geeft het wel een leuk speciaal tintje vind ik!
En jij??
Wat een mooi aanzoek. Super!
Mijn aanzoek moet nog komen haha. Klinkt best raar he maar ja..komt helemaal goed. :-))

KLinkt goed zeg, helemaal als er dan ook zo'n redelijke prijs aan zit!

Sparen? Ik heb een spaarplan gemaakt wat ik denk nodig te hebben vóór juni volgend jaar. Ik heb vakantiegeld en eindejaarsbonus opgeteld en de rest verdeeld over 12 maanden. We zullen een hoop moeten laten om dit bij elkaar te sparen, maar goed...dat willen we hahahaha.

Hele jurk verhaal, ik probeer het uit mijn hoofd te zetten, maar lukt nog niet helemaal.
Ik heb nu een hele mooie gezien op marktplaats. Heb al gemaild voor info.
Aan de ene kant denk ik...scheelt heeeeeeeeeeeeeeeeel veel geld, aan de andere kant denk ik..het is maar 1x en ik wil DE jurk van mijn dromen. Lastig.

Aanzoek: vorig jaar april stond ik onder de douche, toen as ineens weer binnenkwam. Schrok me kapot hahaha (hij was net vertrokken richting werk)
Ik moest opschieten want hij had waet leuks voor me!! HUH...
Hij had oppas geregeld voor de kids en al.
Hij nam me mee naar het KNMii (ik ben gek op het weer etc) daar rondleiding en lunch gehad. Weerballon opgelaten.
Ik dacht...nu komt het....maar nee!!
Op de terugweg stopte hij ineens bij een restaurant. Wij aan het water zitten, koffie en appeltaart, en ineens was daar die vraag.....hij ging niet op zijn knie hahaha, maar gewoon aan tafel...pakte mijn handen en vroeg de big question!!!

Echt geweldig!!!! Toen we terug waren in onze woonplaats mocht ik bij de juwelier een ring uitzoeken!!

(ik heb de hele middag zitten smsen met mijn vriendinnen...over wat het kon zijn. Dus toen we in de auto zaten belde ik er 1 op, ik zeg....jaaaaaaa.....ze begint te gillen als een idioot whahahah en ik ook whahahhaa. Mijn as moest zo lachen, hij zei jullie zijn zooo gestoord :cool: )
Blitzey, lijkt me idd lastig mbt jurk. Wat voor soort jurk is die van marktplaats? Ik zou gewoon over een tijdje nog eens bij een bruidswinkel gaan kijken.
Mooi ook jouw aanzoek.

Ik loop weer wat achter zie ik..... Leuk om zo weer allemaal te lezen!!

@ Blitzey: wat een ontiegelijk baggerzooi!!! Dat is echt zo zonde van zo'n dag. Ergens is het natuurlijk niet handig om die foto's te maken, maar hij had best eerst even NORMAAL kunnen waarschuwen en dan waren ze er echt wel mee gestopt!! Ik zou het zeker ook van je afschrijven, en dan hoef je het nog niet eens direct te versturen. Alhoewel ik dat dan weer wel zou doen....zeker omdat de verkoopster zich er ook rot onder voelde! Men mag best weten wat je er van vindt, toch???

Wat een geweldig aanzoek trouwens…. En heerlijk om zo te delen met je vriendinnen!!!!

@ Richelle: het jurken passen was dus geslaagd ;-)!? Heerlijk!!! Ben stiekem ook wel benieuwd naar je jurk, maar kan me goed voorstellen dat je het liever geheim houdt. Dat heb ik ook!!!!

@ Shirley1978: wij zijn voor het diner €38 per persoon kwijt. Behoorlijk aan de prijs dus, maar dat heb ik er ook wel voor over. Lekker eten is voor ons wel belangrijk ;-)!

De offerte al binnen van de locatie? Het klinkt wel echt heel erg gaaf!!!!

@ Roxymilan: hoe was de DJ?

Qua sparen…dat hebben wij ongeveer hetzelfde als Blitzey aangepakt. We hebben gekeken wat we nodig hebben voor ons bruilfot, toen gekeken wanneer we ongeveer willen trouwen (uiteindelijk vonden we vrijdag 13 april het leukste), en toen berekend wat we dan per maand moeten sparen. Wat we wel bewust gedaan hebben, is de extra’s (vakantiegeld, evt. bonus, cadeau (schoon)ouders) niet meegenomen. Dan hebben we altijd wat ruimte over!

Over het aannemen van de naam…..dat is bij mij niet zo moeilijk. Het klinkt misschien hard, maar ik wil graag van m’n meisjesnaam af ivm mijn huidige (niet) relatie met mijn vader. Helaas is het niet mogelijk om het volledig kwijt te raken, maar ik neem dus zeker weten mijn as z’n naam aan en ga dat ook overal toepassen en gebruiken ;-)!

Het aanzoek… Ik had er eerder al wat overgeschreven, maar voor mij kwam het als een complete verrassing! Op een donderdagmiddag/avond uit het werk!! M’n as was er al een tijdje mee bezig, maar zocht nog een moment dat hij alles kon regelen zonder dat ik iets door zou hebben, want dat was nog de grootste uitdaging! Het was op donderdag 14 oktober, ik moest werken en as was vrij, dus hij had alle ruimte om alles voor te bereiden. Toen ik thuis kwam, stonden er overal kaarsen en rozen. Daarnaast stond een fles champagne, en een tasje van Siebel. Ook speelden onze liedjes op dat moment als achtergrond muziek! Ik was echt helemaal verbaasd (had een rotdag op het werk gehad), en had niet helemaal door wat er gebeurde, totdat as het tasje pakte, een doosje er uit haalde en op z’n knieën ging….. Ik kon serieus alleen maar huilen!!!! Uiteraard van blijdschap…haha…. En ergens tussen de tranen door heb ik JA gezegd!!
boukkez, leuk zo'n verassingsaanzoek!

Ook wij gaan op 1 juni 2012 trouwen!!! Mijn vriend had me vorig jaar in deze week gevraagd, maar vanwege budget besoloten om het 'pas' in 2012 te doen! Wij hebben nu de feestlocatie, videograaf, fotograaf en band vaststaan! De trouwlocatie kan pas een jaar van te voren vastgelegd worden, dus deze ga ik 1 juni gelijk bellen!! Voor de bruidsjurk wil ik zo rond augustus beginnen te kijken... Ikzelf vind het wel lekker om lekker alles rustig aan te bekijken en te beslissen!
Welkom hier gracegladys! Fijn dat jullie al eea geregeld hebben. Wat is jullie budget ongeveer en hebben jullie nog speciale dingen die jullie willne doen op de grote dag?

@ Shirley ja we gaan veel zelf doen met verbouwen dus eind april ook allebei week vrij genomen om flink te gaan klussen. Hoop maar dat t allemaal meevalt en snel klaar is!

De DJ was erg leuk! GOede klik mee en goed gevoel bij, en ze zijn heel erg zo van het is jullie avond dus geven jullie maar aan wat je het liefste wil (sommige dj's willen er helemaal eigen showtje van maken ofzo). Er zullen ook in de zaal verzoekkaartjes en pennen neergelegd en kunnen de gasten zelf ook nrs aanvragen (je kunt wel aangeven welke nrs je absoluut niet gedraaid wil hebben dus niet alles wat aangevraagd wordt, wordt ook zomaar gedraaid). MAar ik vind dat wel heel leuk want dan is het niet alleen de avond van ons qua muziek maar ook van de gasten. Hij zei ook dat daar altijd heel leuk op gereageerd wordt door de gasten. We betalen €650 voor de hele avond incl opbouw/afbouw, verschillende gekleurde lampen etc en omdat we ze via de trouwbeurs kennen, krijgen we gratis een bellenblaasmachine voor die avond, jaja...! haha

Gisteren ook fotograaf (Jeroen Reberen na tip van Richelle) op bezoek gehad, echt heel leuk ook! Spontane enthousiaste man, hele mooie foto's en zeker ook hele mooie prijs!! En het leuke is dat hij voor die prijs ook alles filmt, zet hij gewoon 2 camera's op statief en klaar. Heb je toch wat bewegende beelden van de dag zonder dat je apart dure videograaf oid hoeft te huren. Hij heeft ook verschillende links waar je zelf hele mooie albums kunt maken. Eerst dacht ik dat laat ik wel doen door de fotograaf want zelf krijg je dat nooit zo mooi (terwijl ik daar best handig mee ben al zeg ik het zelf). Maar toen heeft hij het laten zien en dat kun je ook heel goed zelf doen en zijn zulke mooie albums! En scheelt wel 150 euro als je het zelf doet dus ik denk dat we dat doen. En hij kan dan wel een paar foto's mooi voor je bewerken als je dat wil, dat zit ook bij de prijs is (bv hele foto zwartwit met alleen bloemen in kleur).
Wel fijn is dat hij gewoon heel helder is over de prijzen en je heel erg vrij laat in je keuze.
Volgende week nog een fotograaf en dan kijken we wel ff of en wie we boeken. Maar eigenlijk hadden we allebei hier al een heel goed gevoel bij dat we zoiets hadden van we gaan ook niet nog 10 fotografen zien...


Aanzoek was op kerstavond! We hadden gegeten met mijn familie bij ons thuis en toen ze weg waren gingen AS en ik onze kerstcadeautjes uitpakken die we voor elkaar hadden gekocht. En toen was ik aan de beurt en kreeg in een box van lingerie, ik maakte m open en zag er mooi lingeriesetje in en ook flesje champagne en een kaart. Toen had ik al wel zoiets van hier gaat iets gebeuren. Toen las ik het kaartje waar tekst van 'ons liedje' op stond en toen ging hij op zn knieen en vroeg hij het!
Wat trouwens nog wel grappig was, toen ik het lingeriesetje zag liep ik naar de keuken, hup grote licht aan (weg romantiek!) om te kijken wat voor kleur het precies was want dat kon ik niet goed zien bij het zwakke licht haha. En AS gauw licht weer uit doen, 'kom we gaan weer ff zitten' haha achteraf zo grappig hij dacht echt shit! wat doet ze nou?! hihi

@Grace welkom! mooie datum wederom :biggrin:
Leuk daet je al wat dingen hebt geregeld! Ik ga denk ik ook zo rond augustus/sept voor de jurk, LEUK!!!
roxymilan, alvast succes met de verbouwing! Fijn dat gesprek DJ positief was. Ja dat is altijd leuk als mensen zelf ook verzoeknummers kunnen aanvragen. Denk dat wij dat ook gaan doen.Wat zijn jullie ongeveer kwijt voor DJ? Fijn dat gesprek fotograaf ook goed gevoel gaf. Wat zijn jullie ongeveer eraan kwijt? Mooi aanzoek!

Hee meiden,
lange tijd niet meer hier geweest..
Afgelopen zaterdag jurken gepast @ honeymoonshop. Heb DE jurk gevonden, echt een jurk die precies bij me past. Hij is zooo mooi :)
Ga eind april nogmaals daarheen om hem te bestellen en daarna foto's maken :).
Verder trouwringen inmiddels besteld. Dus al bijna alles geregeld.. Maar wat duurt het nog lang :sad:
@ Richelle, top dat jij ook jou jurk hebt gevonden!!
Hebben jullie ook dat je bijna niet geheim kan houden wat voor jurk je hebt? Oef.. enthousiasme :wink:
gr


Pinkie, gaaf dat je jurk hebt gevonden! Wat voor soort jurk is het geworden? Had je veel jurken gepast? Wat voor ringen hebben jullie besteld?Vielen ze mee qua prijs?de offerte is inmiddels binnen. De prijs valt toch best mee. Zijn rond de 3750 kwijt. Alleen bruidstaart zit er dan nog niet in.

Verder ff geen news at the moment..
« Laatst bewerkt op: 30 maart 2011, 23:07:01 door shirley1978 »

gracegladys

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #389 Gepost op: 31 maart 2011, 13:30:23 »
Ons budget is rond de 15000,- Dit is exclusief trouwkleding want die krijgen we van beiden ouders. Ook de huwelijksreis boeken we van een ander potje ;-) Dus incl trouwkleding en huwelijksreis zal het tussen de 17500,- en 20.000,- kosten.

Echt speciale dingen hebben we niet... we willen in de middag gaan trouwen en hebben ong 35 a 40 daggasten. Voor het trouwen komen de gasten bij mijn ouders en staan er wat broodjes klaar die door de catering gemaakt zijn. De daggasten worden naar de trouwlocatie en feestlocatie vervoerd met een bus... Overigens haalt de bus onze gasten eind vd ochtend op bij de feestlocatie, zodat zij al de auto's dara hebben staan en vanuit het feest direct naar huis kunnen. Na het trouwen gaan de gasten naar onze feestlocatie waar ze leuk onthaald worden met een hapje en drankje terwijl wij foto's maken. Als wij aankomen snijden we de bruidstaart aan, en na een intiem moment met onze daggasten hebben we een lopend buffet. 's avonds komen er nog 80 gasten bij en hebben we een feest met een band. Na het feest gaan we in een honeymoonsuite slapen!

We zijn nog aan het twijfelen over duiven......
« Laatst bewerkt op: 31 maart 2011, 16:18:04 door gracegladys »

roxymilan

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 929
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen In 2012
« Reactie #390 Gepost op: 31 maart 2011, 13:37:09 »
roxymilan, alvast succes met de verbouwing! Fijn dat gesprek DJ positief was. Ja dat is altijd leuk als mensen zelf ook verzoeknummers kunnen aanvragen. Denk dat wij dat ook gaan doen.Wat zijn jullie ongeveer kwijt voor DJ? Fijn dat gesprek fotograaf ook goed gevoel gaf. Wat zijn jullie ongeveer eraan kwijt? Mooi aanzoek!



Wij betalen voor de DJ 650 inclusief opbouw/afbouw, mooie verlichting, spiegelbol etc. Dus ze zorgen dat het sfeertje helemaal top is!
Fotograaf is 675 euro voor 8 uur en elk extra uur kost 25 euro. Das echt heel goedkoop want ik heb een offerte van een andere fotograaf die vroeg 900 euro voor 4 uurtjes en elk extra uur kostte 100 euro. En wij willen toch wel zo'n 12 uur fotograaf erbij dus reken maar uit.
Maar nu zullen inclusief album max 1000 euro kwijt zijn. Vind ik redelijke prijs. Daarvoor krijg je echt alle foto's op DVd en hij maakt voor die prijs ook filmmateriaal van de dag.

Lieneke85

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #391 Gepost op: 31 maart 2011, 18:18:38 »
@ Blizey: wat bizar zeg! Maar is het dan verboden om foto's te maken? Of zou dat alleen bij die winkel zijn? Waarom zou je dat niet mogen doen???
Nou ja, iig iets om rekening mee te houden :S en succes verder met het uitzoeken van je jurk. Laat het niet verpesten door 1 mannetje....

Richelle

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #392 Gepost op: 31 maart 2011, 21:48:42 »
Maar is het dan verboden om foto's te maken? Of zou dat alleen bij die winkel zijn? Waarom zou je dat niet mogen doen???

Vaak mag je pas foto's maken van je jurk als je heb gekocht hebt/gaat kopen, en niet van alle jurken die je past.

(is overigens niet overal zo hoor!)

Gertje

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #393 Gepost op: 1 april 2011, 19:05:36 »
Vaak mag je pas foto's maken van je jurk als je heb gekocht hebt/gaat kopen, en niet van alle jurken die je past.

(is overigens niet overal zo hoor!)

Mmmm, ik vind zijn handeling dan alsnog erg vreemd. Hij had ook gewoon naar Blitzey en aanhang toe kunnen lopen en op een vrolijke manier kunnen zeggen: Dames, ik snap dat jullie foto's willen maken van al deze prachtige jurken, maar het is eigenlijk niet de bedoeling. Zouden jullie ze misschien willen verwijderen en alleen foto's maken van de jurk die het uiteindelijk wordt??? Ofzoiets. Dan komt het al heel anders over, Blitzey kan gewoon voor haar droo jurk gaan en verder genieten van de dag!!

Ik ga 12 april voor de 1e pas en mijn fotografe/beste vriendin, gaat mee. Zal voor de zekerheid vragen of het mag!

@ Blitzey: Meid, ik snap dat je er ontzettend van baalde, ik kan daar ook niet tegen, altijd bang wat anderen over me denken, maar ik probeer altijd de rollen om te draaien. Bedenk je maar gewoon dat die vent waarschijnlijk een rotleven heeft en dat je hem nooit meer ziet. Bovendien is hij een mooie koop misgelopen door zijn idiote gedrag. Niemand heeft het recht jouw sprookjesgevoel te verpesten en dat laat je zelf dan ook niet gebeuren. En al helemaal niet door zo'n omhooggevallen lapswans. Je gaat gewoon heerlijk snel naar de volgende plek waar je waarschijnlijk een super ervaring gaat krijgen. Als je dan daarna met je vriendinnetjes op die eerste keer terugkijkt, lach je, je rot. Bekijk het ban de positieve kant; het kan vanafnu alleen maar beter worden haha!

Blitzey

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #394 Gepost op: 1 april 2011, 21:43:02 »
Gertje, dankje...had ik even nodig!!! Jij verwoord het eigenlijk wel goed, als hij het anders gebracht had dan was het heel anders afgelopen. Misschien had ik gelijk die jurk besteld! (dat weet ik trouwens niet zeker, want ben nogal een twijfel hahaha)
Ik ben van plan om over 2 maanden weer eens te gaan, moet eerlijk zeggen dat ik nog niet weet of ik weer alledrie de meiden meeneem, misschien 1 en dan de 2 moeders!!! Dit was net teveel.


Verder ben ik blij, want we hebben eindelijk een andere auto!! Die is afgestreept op het lijstje. Wel een rib of 3 uit mijn lijf, maar goed lijk ik misschien wat slanker whoehahahahaha.


Ik vind het trouwens lastig om een goed budget voor alles te maken! Ik denk dat ik ongeveer weet wat iets moet kosten, maar het loopt steeds meer op terwijl we niets geks hebben!! Ligt dat aan mij, of komen jullie dat ook tegen!

shirley1978

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #395 Gepost op: 2 april 2011, 22:09:52 »
Gracegladys, wow jullie hebben wel een groot budget.Hebben jullie zoveel gespaard of hoe doen jullie dat?Wel apart zo’n bus voor de daggasten. Zal wel best duur zijn denk ik toch? Maar jullie gasten gaan eerst naar de feestlocatie en van daaruit naar de plechtigheid? Sorry ik begrijp het niet helemaal.

Heb je al een bruidjurk op het oog? En al een idee mbt huwelijksreis?

 

Een honeymoonsuite dat is wel super. Daar zit ik ook over te denken om in bruidssuite in een hotel te slapen. Dat is wel gaaf. Eens kijken hoeveel dat ongeveer kost. ..


@ iedereen, gaan jullie allemaal op huwelijksreis? Zo ja, welke locatie denken jullie aan? Wij hebben verder geen plannen voor huwelijksreis. Denk dat we dat een andere keer doen. Word allemaal toch een beetje veel anders financieel gezien. Wie weet gaan we het jaar erna wel met de kids een paar dagen naar Disney ofzo.



Roxymilan,dj is wel redelijke prijs idd. Wij hebben er nu eentje op t oog die 275 kost voor 5 uur (en voor elk extra uur betaal je 50 euro maar kan je op avond zelf beslissen dus dat is wel handig) incl ook wat uitgebreidere verlichting. Vooral zo’n lichteffecten op de grond bijv sterren vind ik best gaaf.Spiegelbol is ook gaaf, moet ook eens informeren of die dj wat wij gezien hebben dat ook heeft. Leuk dat jullie bellenblaasmachine erbij krijgen van DJ. Ik heb wel vaker gehoord dat die bellen van zo’n machines vlekken op kleding geven dus zou ik wel even navragen voordat je dadelijk vlekken ervan hebt op je mooie jurk.


Fotograaf is ook redelijke prijs idd. Blijft de fotograaf ook de hele avond? Opa van AS zou bij ons fotos maken. Moeten alleen nog kijken hoe en wat mbt een album. Hij wilde ons alles op dvd geven zodat we zelf konden kijken mbt laten afdrukken etc maar ik vind het toch leuker om een compleet album te hebben en ben zelf niet zo creatief dus even kijken hoe we dit gaan oplossen.

 

@iedereen, wat doen jullie mbt de aanwezige kinderen op de trouwdag? Ik heb zelf een zoontje van 3 en er komen nog een paar kindjes van rond de 1 jaar. Ik ben me aan t bedenken hoe dat moet met koffietafel en feest. Mn zoontje blijft natuurlijk niet echt lang aan tafel zitten. Zal ik wat speelgoed meenemen en dat in zaaltje leggen? Heeft iemand ideeen? Er is natuurlijk wel een terras dus bij mooi weer kunnen kids buiten spelen. En savonds bij t feest wil ik mn zoontje ook wel even erbij hebben.  Als we fotos gaan maken wil ik mn zoontje ook wel even mee voor op een aantal fotos. Erna kan hij lekker nog even op het park spelen. Is genoeg te doen daar voor kids dus dat is mooi.

Maak me ook wel beetje zorgen mbt als kleine kinderen gaan huilen tijdens plechtigheid, maar goed daar kan je toch weinig aan doen he.

Lieneke,ja ik vind t ook raar dat je geen fotos van jurken mag maken..Weet ook precieze reden ervan niet..

 

@iedereen, hebben jullie al ideeen mbt wie jullie getuigen zullen zijn en voor diegene die een ceremoniemeester heeft waarom heb je daarvoor gekozen? Is zo iemand echt noodzakelijk?

 

@iedereen, hebben jullie al ideeen voor trouwmuziek? Ik vind Zij van Marco Borsato een prachtig nummer. Wellicht dat we dat gaan gebruiken als nummer bij binnenkomst bij trouwen voor de wet.

 

@iedereen, hebben jullie al een beetje een dagplanning incl tijdstippen in gedachten?

 

@iedereen, is er nog iemand hier die ook voor de kerk trouwt?

 

@iedereen, iemand al ideeen voor zaalversiering?

 

@iedereen, gaan jullie allemaal een vrijgezellenfeestje houden?

 

Zo nog even en dan lekker weekend. Morgen word het 24 graden dus dat is heerlijk.

 

Fijn weekend allemaal!

 

Groetjes,

 

Shirley@Blitzey, fijn dat jullie een nieuwe auto hebben. Wat voor auto is het geworden?
mbt budget maken vind ik ook nog best lastig idd. van bep dingen is lastig te zeggen wat ze gaan kosten.

Sabrina

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #396 Gepost op: 3 april 2011, 07:19:25 »
Hallo alle aanstaande bruiden,

Ik ben al een poosje aanwezig hier en lees alle berichten :biggrin: van jullie, maar het wordt nu wel even tijd dat ik ook ga beginnen met "praten" over ons huwelijk!

Wij trouwen 8 juni 2012 op Kasteel de Hooge Vuursche in Baarn! De fotograaf hebben we ook al vastgelegd "Han ter Beek". Erg lieve man, en een ge-wel-dig fotoboek met echte foto's, we wilde geen digitaal boek omdat de foto's vaak verkleuren!!

Voor de rest hebben we eigenlijk nog niets gedaan. Zijn nu bezig met muziek uitkiezen, en dat vinden we nog wel een moeilijke. We willen eigenlijk een swingend feest omdat er veel jonge mensen komen. Maar er zijn uiteraard ook wat oudere mensen en daar moet je ook rekening mee houden!

De trouwauto is eigenlijk ook al wel besloten. Mijn vriend wil een nieuwe jaquar.. we hebben hem zien rijden op de snelweg in het wit en hij was erg mooi!

Ik wilde toen ik werd gevraagd ( oktober vorig jaar ) al kijken voor mijn jurk, maar heb besloten het na de zomervakantie te gaan doen! Heb al wel 3 zaken waar ik in ieder geval heen wil.

Ons budget ligt rond de € 15000.. we krijgen van mijn schoonouders nog een redelijk bedrag waar we de jurk het pak en de jurkjes van onze twee dochters van kunnen kopen!

Ik lees hier ook vragen over hoe je het moet doen met kids.. wij hebben in Kasteel Hooge Vuursche een extra kamer waar speelgoed wordt neergezet en een tafeltje met kleurplaten en potloden.. ze hoeven zich niet te vervelen. Ook het buffet voor de kids wordt in die kamer neergezet ( wij als ouders kunnen hun wel in de gaten houden omdat de zalen aan elkaar vast zitten.. zitten openslaande deuren tussen ) s'avonds kunnen de kids gewoon gaan slapen omdat er in het kasteel 15 kamers zijn, waar wij er 6 van hebben gereserveerd en de bruidsuite voor ons natuurlijk!  Onze meiden slapen bij mijn moeder en schoonouders en de andere kamers zijn voor de Ceremoniemeesters en 1 extra voor eventuele kids die moe zijn en willen slapen. Ook hebben we aan babyfoons gedacht.. er zullen op 3 kamer babyfoons staan.  

Nou al met al een heel verhaal geworden haha...
Ik wens alle bruidjes heel veel plezier met het voorbereiden .. en lees jullie snel weer!
Groetjes Sabrin

Sel

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 423
Trouwen In 2012
« Reactie #397 Gepost op: 3 april 2011, 10:15:08 »
Hoi Sabrina, welkom :)
Gaaf op een kasteel trouwen :)

Zo nu even de vragen van Shirley lol
 

Een honeymoonsuite dat is wel super. Daar zit ik ook over te denken om in bruidssuite in een hotel te slapen. Dat is wel gaaf. Eens kijken hoeveel dat ongeveer kost. ..
Wij hebben besloten niet naar n bruidssuite te gaan, maar dat is omdat wij de dag erna meteen vertrekken voor onze huwelijksreis :)

@ iedereen, gaan jullie allemaal op huwelijksreis? Zo ja, welke locatie denken jullie aan?
Wij gaan dus wel op huwelijksreis! We gaan naar Florida. We gaan eerst met een cruise (vandaar dat we meteen de dag erna weg moeten anders missen we die! ) naar de bahamas, 5 dagen. En daarna gaan we rondreizen, pretparken in Orlando en Tampa, de natuurgebieden - Everglades, naar de Keys (hopelijk zwemmen met dolfijnen, ik wel, as niet), en nog relaxen in Miami. Al met al zijn we 26 dagen onderweg. Heb er echt zin in! We gaan terug naar Amerika omdat ik daar ten huwelijk gevraagd ben btw. Maar wel een ander stuk van amerika dit keer.

@iedereen, wat doen jullie mbt de aanwezige kinderen op de trouwdag?
Er komen niet heel veel kinderen, maar boukezz gaf me de tip om kleurplaten neer te leggen :) Daarnaast doet onze dj ook veel voor de kinderen, hij deelt van die lichtgevende dingen uit. En 1 of 2 keer op de avond doet hij een kinder dans contest. waarbij ze moeten laten zien wie wel neit het beste kan dansen. Daarna deelt hij dan 'prijzen' uit. cd's van hunzelf. Maar hartstikke leuk!

Maak me ook wel beetje zorgen mbt als kleine kinderen gaan huilen tijdens plechtigheid, maar goed daar kan je toch weinig aan doen he.
Ik ook!! Ik wil liever geen baby's erbij  :unsure:

@iedereen, hebben jullie al ideeen mbt wie jullie getuigen zullen zijn en voor diegene die een ceremoniemeester heeft waarom heb je daarvoor gekozen? Is zo iemand echt noodzakelijk?
Mijn getuigen zijn mijn ouders, en van mijn as zijn moeder en oma. Ik heb mijn beste vriendin als ceremoniemeester gevraagd. Ik vind het wel prettig, zij regelt de betalingen die avond. En doet de versiering regelen. Daarnaast vind ik het fijn om met iemand alles te bespreken, naast mijn as. Plus het is heel gezellig  :rolleyes:  zo weet ik ook zeker dat het goed gaat als ik foto's maken bijv. dat de gasten zich niet zullen vervelen.

@iedereen, hebben jullie al ideeen voor trouwmuziek? Ik vind Zij van Marco Borsato een prachtig nummer. Wellicht dat we dat gaan gebruiken als nummer bij binnenkomst bij trouwen voor de wet.
Mooi! Ik wil heel graag bij binnenkomst het nummer: Greatest Day van Take That

@iedereen, hebben jullie al een beetje een dagplanning incl tijdstippen in gedachten?
Wij willen om 2 uur trouwen. Dus rond 1 uur zal as mij opkomen halen bij mijn ouders thuis. Daarvoor op mn gemak ontbijten met mn ouders, make up haar jurk enz. Foto's maken bij mijn ouders in de tuin met mijn familie, en zijn familie.
Na de plechtigheid rond 3 uur zullen wij foto's maken, en gaan de gasten alvast richting locatie voor thee en koffie met indische cake. Daar wil ik ze denk ik van die vragenlijsten in laten vullen van: vertel es aan het bruidspaar (maar dan zelf gemaakt haha). En de kinderen dus kleurplaten laten kleuren. Rond 5en zullen wij aankomen, en dan gaan we langzaam aan aan het buffet beginnen, rond half 7 zullen de rest van de gasten komen, die gaan dan ook eten. Ik weet nog niet goed hoe ik dat dan verder moet oplossen. Wat wij gaan doen wanneer de rest komt eten. We kunen niet blijven zitten, er komen 200 mensen eten haha. Ik denk dat ik bankjes buiten neer wil zetten, en dan hopen op mooi weer :wink: Rond half 8 wil ik de taart gaan aansnijden, en om 8 uur de openingsdans. Tot 1 uur a 2 uur blijft de DJ. zo ongeveer...
 
@iedereen, iemand al ideeen voor zaalversiering?
Graag de kleuren wit en zachtroze, misschien nog rood. Maar hoe en wat laat ik n beetje aan de verbeelding van mn ceremoniemeester over :)

@iedereen, gaan jullie allemaal een vrijgezellenfeestje houden?
Tsja dat regel je in principe natuurlijk niet zelf, maar mijn beste vriendin (de ceremoniemeester dus) daarvan weet iki zeker dat ze dat gaat organiseren, ja dus :)
 
Zo :)

FirstLove

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2099
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen In 2012
« Reactie #398 Gepost op: 3 april 2011, 11:22:27 »
@ Sabrina, welkom!! En wat leuk dat je ook gaat trouwen, gefeliciteerd!!!

@ iedereen, gaan jullie allemaal op huwelijksreis?
Wij gaan wel op huwelijksreis, waarschijnlijk de maandag na onze bruiloft. Alleen nog geen idee waar naar toe. Tot op heden hinken we op 4 gedachten:
- Amerika (ong. hetzelfde als Sel)
- Dubai, Sri Lanka en Malediven
- Maleisie en Borneo
- Canada
Maar we hebben gelukkig nog even de tijd om te kijken wat we echt willen en wat we kunnen doen qua kosten ;-)!

@iedereen, wat doen jullie mbt de aanwezige kinderen op de trouwdag?
Waarschijnlijk zijn er bij ons geen kinderen bij, maar stiekem hoop ik wel nog op 2 kids van m'n beste vriendin (waar ik voogd van ben). Ik zou ze echt missen als ze er niet bij zijn, maar omdat onze vriendengroep van ver komt, is het niet handig voor de ouders zelf zeg maar op zo'n dag! Dus dat is nog even uitzoeken wat de mogelijkheden zijn, en als ze er dan zijn, dan zijn ze er alleen bij de ceremonie en het taart aansnijden/proosten.

@iedereen, hebben jullie al ideeen mbt wie jullie getuigen zullen zijn en voor diegene die een ceremoniemeester heeft waarom heb je daarvoor gekozen? Is zo iemand echt noodzakelijk?
Bij mij zijn m'n getuigen met m'n beste vriend (hij begeleidt mij naar m'n as toe) en vriendin. En bij m'n as z'n broer en beste vriend. Als ceremoniemeester heb ik een andere beste vriendin (heb er 3 ;-)). Waarom?? Ik ben zelf 3x ceremoniemeester geweest, en dat heb je echt nodig (vind ik)! Het is zo fijn als iemand op de dag zelf alles goed kan bij houden, zodat je als bruidspaar echt helemaal nergens over hoeft na te denken, echt heerlijk!! Vind het wel moeilijk als control freak, maar ik vertrouw mn vriendin volledig, dus dat komt wel goed!!!

@iedereen, hebben jullie al ideeen voor trouwmuziek?
We willen bij binnenkomst Flying Without Wings van Westlife, en verder hebben we ook een paar liedjes, maar die hou ik nog even geheim ;-)!

@iedereen, hebben jullie al een beetje een dagplanning incl tijdstippen in gedachten?
Haha...onze dagplanning is zo goed als compleet....:
13.00 - verzamelen daggasten
13.30 - start ceremonie
14.30 - einde ceremonie / start toost & bruidstaart aansnijden
15.30 - bruidspaar foto's maken en daggasten inchecken in hotel, relaxen, etc
17.30 - diner
20.00 - koffie voor daggasten
20.30 - start feest
00.15 - vertrek bruidspaar naar bruidssuite
00.45 - einde feest

@iedereen, is er nog iemand hier die ook voor de kerk trouwt?
Wij trouwen niet voor de kerk, aangezien we dat eerlijk gezegd wat schijnheilig vinden. We zijn allebei wel gelovig opgevoed, en hebben ook wel een bepaald gevoel bij het geloof, maar we gaan nooit naar de kerk, dus waarom dan wel trouwen in de kerk? We maken juist iets moois en symbolisch van onze ceremonie!

@iedereen, iemand al ideeen voor zaalversiering?
Pff, nee, daar heb ik nog niet echt over nagedacht, maar ik denk dat we iets met ballonnen gaan doen. Ik kan namelijk niet zo goed tegen bloemen ;-)!

@iedereen, gaan jullie allemaal een vrijgezellenfeestje houden?
Ik vermoed zomaar dat er wel een feestje komt...haha..maar dat regelen m'n vriendinnen! Laat ik het zo zeggen, tot nu toe hebben we bij iedere bruiloft nog een vrijgezellenfeest gehad ;-)!

Zo, weer een heel verhaal.....nu maar eens wat gaan eten ;-)!!!!

Blitzey

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #399 Gepost op: 3 april 2011, 11:24:58 »
Welkom Sabrina!!


Kids op de bruiloft! Wij hebben overdag ongeveer 15 kids erbij (leeftijd 1 jaar tot 12 jaar) We hebben op de feestlocatie een speelkamer erbij gehuurd incl. nanny!!!! Er staan speeltoestellen, spelletjes, lego, WII computer en weet ik het hahahha.
Tijdens het eten zijn ze wel bij ons (kon ook in de speelkamer) maar dat willen de ouders allemaal liever niet (ik ook niet trouwens, heb mijn kids liever bij me met eten)

Over huilende kids? Ik heb liever een baby die huilt, dan zo;n lekkere irritante peuter die gaat schreeuwen of jengelen!! (onze jongste is ook zo'n draak, vreselijk soms)

Huwelijksreis, op zich willen we wel, maar laten we helemaal afhangen van de financien. Waarschijnlijk last minute beslissen.

Huwelijksnacht, AS wil heel graag in een bruidsuite, ik vind het prima dus laat me verrassen.

Getuigen, ik heb mijn vader en stiefmoeder gevraagd. AS zijn ouders. Ceremoniemeester, mijn 3 beste vriendinnen. Dan kunnen ze het samen regelen, en ik stoot niemand voor zijn kop.
Die dames regelen trouwens ook mijn vrijgezellenfeestje!!

Muziek, nog geen idee!! We hebben eigenlijk geen nummer van ons samen!

Versiering, heb heel veel ideeen, maar moet het nog even uitzoeken. Denk wel aan een kleurthema, vind ik wel geinig.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards