collapse

Auteur Topic: Trouwen In 2012  (gelezen 951916 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Charley

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #675 Gepost op: 6 juni 2011, 20:15:04 »
Ik reageer zo even apart, maar ik moet even spuien alsjeblieft


*Advies please* - Vandaag heb ik een afspraak gemaakt voor een tweede pas met wat andere mensen erbij, gewoon voor de fun, aangeboden door de styliste daar. Ik heb mijn moeder, mijn 'tweede moeder', zusje, beste vriendin en schoonzus gevraagd. Van de laatste twee weet ik niet of ze uberhaupt kunnen, maar dat hoeft natuurlijk ook niet.

Nu belde ik mijn moeder zopas en vertelde dat ik mijn schoonzus ook heb uitgenodigd, waarop ze vertelde dat ze dan niet wist of ze er wel zin in zou hebben en of mijn tweede moeder nog wel zou willen, omdat ze zich niet op haar gemak voelt/voelen met mensen om haar heen voor een vrij intiem moment. Ze vind mijn schoonzus 'niet zo', omdat mijn schoonzus haar op mijn verjaardag (vorig jaar) niet had aangekeken. Ofzo.

Ik moet mijn tweede moeder nog bellen, maar ik weet niet of ik op deze manier wel zin heb in een tweede pas, wat eigenlijk heel leuk zou moeten zijn. Ik vind het eigenlijk een beetje een rotreactie van mijn moeder en ben teleurgesteld.

Wat moet ik hier nou mee? Ze zijn dadelijk ook allemaal daggast (en dan zullen er wel meer mensen bij zijn die ze niet kennen)..Allereerst, wat is er veel en uitgebreid gereageerd, wat leuk!

@ Roxy: welkom terug en wat lief van je aanstaande om je zo te verrassen. Bij ons is het beiden niet in ons opgekomen haha!

@ Boukez: Ik zou enerzijds ook wel nu aan kinderen beginnen, maar anderszijds nog niet, er is nog zó veel dat ik kan en wil doen. Ik heb daarom misschien niet helemaal hetzelfde gevoel als jij, maar ik vind het wel confronterend om het van dichtbij mee te maken (toevallig is er een directe collega van mij zwanger en duwt het ook iedereen echt onder de neus).

@ Deniesje: Ja, 1900 euro vinden wij ook te gek hoor en eigenlijk wil ik niet op andere dingen beknibbelen. Oftewel, we gaan inderdaad op zoek naar iets anders, of een alternatief. Primark is een leuke winkel he? Was het niet ontzettend druk overigens?

@ Sel: Mooi dat de locatie je goed is bevallen, het is toch belangrijk om er een fijn gevoel bij te hebben.

deniesje

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #676 Gepost op: 6 juni 2011, 21:04:58 »
@ Boukezz: ze zullen zich inhouden omdat het draait om jullie liefde, jullie geluk, jullie speciale dag. Believe me! Komt heus goed!

@ Sel : Super dat het allemaal meevalt! En sja... het budget gaat sneller omhoog dan we hoopten. Maar ach... als we het allemaal maar bij elkaar gesprokkeld kunnen krijgen tegen die tijd. Komt allemaal goed!

@ Charley: je kan het beste open kaart spelen naar je moeder. Vertel dat je teleurgesteld bent in haar reactie omdat je je erop verheugd hebt dat iedereen die voor jou belangrijk is erbij kan zijn. Vertel ook dat het om jou gaat en niet om je schoonzus. Vraag haar waarom ze je schoonzus niet zo vindt. Misschien is er meer gebeurd dan jij weet? Ik vind niet dat jij rekening moet houden met eventuele ruzies of scheve ogen. Je moeder en je schoonzus zijn volwassen mensen en het lijkt mij niet meer dan normaal dat ze hun persoonlijke akkefietje even opzij kunnen zetten voor jou.
Primark was leuk inderdaad en qua drukte viel het best mee. Het is daar altijd druk dus jah... :tongue:

Eertje

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2201
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen In 2012
« Reactie #677 Gepost op: 6 juni 2011, 21:48:31 »
Hey allemaal,

Paar dagen niet geweest net wel alles gelezen maar het is zoveel dat ik niet op iedereen kan reageren sorry daarvoor. Bij ons duur het vandaag precies 1 jaar best leuk het komt zo ineens wel dicht bij. Vandaag de gemeenste betaald dus onze tijd staat ook vast dat wor 14:45.

Ik las ook over het stoppen met de pil als het aan mij had gelegen was ik er allang mee gestopt maar lief wil geen kinderen voor het trouwen. Hij ziet dat echt als stap die je maak naar het trouwen. Dus we hebben afgesproken dat ik na het trouwen stop met de pil en dan hebben we het er nog wel over wanneer we voor kinderen gaan.

Deniesje wat leuk dat jullie de fotograaf hebben gewonnen.

Charley ik zal toch even met je moeder gaan praten en vertel hoe jij der over denk.

Groetjes Eertje

Charley

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #678 Gepost op: 6 juni 2011, 22:25:35 »
@ Deniesje en eertje: Ik heb net met mijn tweede moeder gesproken en ze vond het alleen maar een eer om erbij te mogen zijn *lief*. Ik bel mijn moeder inderdaad deze week nog even op om te bespreken wat er nu precies is. Overigens hebben zij en mijn schoonzus elkaar nog nooit eerder gezien dan die ene verjaardag. Mijn moeder voelde zich 'geen blik waardig', maar ik geloof dat het niet meer dan toeval is. Ik geloof dat het meer een verlegenheid is (ik kijk ook altijd de kat uit de boom).

Gelukkig toch nog met een fijn gevoel naar bed dadelijk :wink:

Sorry voor de ego-post.

deniesje

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #679 Gepost op: 7 juni 2011, 09:33:59 »
@ eertje, leuk! Gisteren precies over 1 jaar! En stoppen met de pil na de bruiloft is geen straf :wink: Met een dikke buik trouwen kan ook heel mooi zijn en het is maar net hoe jullie het willen.

@ Charley, fijn dat je toch lekker hebt kunnen slapen! Misschien was het inderdaad verlegenheid, kan je dat ook meteen erbij zeggen. Is niks ergs aan! Sja, op sommigen kan het verkeerd overkomen en dan lijk je al gauw uit de hoogte. Als jij zeker weet dat dat bij jouw schoonzus niet het geval is, zie ik er geen probleem meer in! En je moeder hopelijk ook niet.

Niks nieuws hier verder, verveel me een beetje!
Ergens ben ik toch aan het dubben over de locatie die we op het oog hebben. Het is niet echt heel praktisch maar wel een ontzettend mooi uitzicht! En het past ook echt wel bij ons.
Nu heb ik weer zitten zoeken naar andere locaties gisteren en ik kwam weer  twee mooie tegen en dan ga je toch wel twijfelen!

Hellup! Wat vinden jullie?

Locatie 1 waar we zijn wezen kijken zal ik maar verklappen: het is op de pier in scheveningen! Je moet dus 320 meter een sluis doorlopen voordat je er bent. Ook is de parkeergelegenheid niet goed, je parkeert in een garage 200 m verderop. Voordat je dus op de locatie zelf bent ben je ruim 500m verder! Maar man, wát een uitzicht heb je in die zaal! Een en al zee rondom je! http://www.pier.nl

Locatie 2 ligt niet aan zee maar bij een meertje en ziet er heel hip en trendy uit. Genoeg parkeerplaatsen en een mooi parkje. Ik weet niet hoe het zit met deels buiten deels binnen. Prijs is wel okee te doen... http://www.madestein.nl

De andere locatie heb je mogelijkheden om deels buiten te vieren! En ligt 300 meter van het strand. (leuk voor fotosessie!)Je kunt er ook (in de tuin!) trouwen **zucht** alleen is het daar wel wat duurder. http://www.viersprong.nl

Als we bij de viersprong zouden trouwen kost ons dat 450,-
In wassenaar in de paauw kost dat ons 250,- en gaan we daarna dus naar de pier of madestein...

Wat trekt jullie aan dames?
Ergens lijkt mij de viersprong ontzettend gaaf! Dat alles op 1 locatie kan en dat we evt buiten zouden kunnen trouwen!
maar deze is dus ook het duurste, een prijsverschil van 400,-
Wat zouden jullie doen? Voor een leuke locatie gaan maar wel 400,- besparen? Of naar een superleuke locatie gaan met alles erop en eraan?

Hellup?! :rolleyes:
« Laatst bewerkt op: 7 juni 2011, 09:51:55 door deniesje »

Veer

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #680 Gepost op: 7 juni 2011, 11:25:19 »
@Mikey Misschien is het een idee om alles op te slaan wat ik leuk vind en dat hem laten zien.  :wink: Hij heeft ook iets het is nog heel ver weg. Nu nog wel maar de dag komt iedere dag een beetje dichterbij.

@Chadya Ik ben nu al weer een ruime tijd. In NL altijd administratieve banen gehad. In België schoonmaakwerk gedaan tot ik zes maand zwanger was van onze Amber en sinds dien thuis. Ik vond het geen probleem om thuis te zijn de dagen vliegen om zeker met kleine kinderen erbij.
Mooie locatie. En de ringen zijn prachtig. Zou ook wel wat voor ons zijn  :wink:
Ik wil graag in mijn ringen minimaal drie steentjes als teken van onze drie kindjes of vier dan is Tom er ook bij.
Ik begrijp niet zo goed waarom het zo moeilijk is voor je vader. Het is toch een mooie datum. Ik zou het wel leuk vinden als mijn kinderen later voor dezelfde dag zouden kiezen. Ik zie het probleem niet. Ik vind ook dat ze geen schuld moeten proberen in je schoenen te schuiven.
Veel plezier met je nieuwe spulletjes.

@Deniesje Over het algemeen vind ik het ook fijn. Dit jaar begonnen met een naaicursus. Alleen dit jaar wat minder geweest toen de kinderen ziek waren en daarna had ik wat te veel om mijn hoofd. Als de kinderen langzaam groter worden zal het wel makkelijker gaan.
Lijkt me heerlijk een locatie aan het strand. Wij gaan in de kerk trouwen. De trouw op de gemeente duurt maar tien minuten en kostte me 10 euro voor het trouwboekje. De kerk is naast de gemeente en kost 250 het is een hele mooie kerk en je kan zelf de mis samen stellen en de kinderen erin betrekken. Ik heb me vorig jaar laten dopen enz in de Paaswake. Samen met anderen  had ik een soort vorming gehad. En Jonas is overal mee naar toe geweest.
Wat was onze Jonas toen nog klein  :wink:
Gefeliciteerd met jullie mooie prijs. Ik ben benieuwd naar jullie foto's!
Wat een prachtige locaties! Zou het totaal pakket bekijken wat je dan totaal kwijt ben aan de locatie wat kost het eten drinken en alles wat je er nog bij gaat nemen. Alle drie locaties lijken me super. Het hangt af hoeveel gasten er gaan komen hoeveel auto's er dan gaan komen. Kunnen de gasten anders met openbaar vervoer. Of met een bus van een andere parking naar de gelegenheid worden gebracht? Succes met de keuze.

@lobensil gefeliciteerd met het tekenen van de hypotheek. Wanneer krijgen jullie de sleutel?

@boukezz Bridezilla denk ik nog niet  :wink: Ik kan me dat gevoel heel goed voorstellen. Tom zijn zussen zijn allemaal ouder. De jongste is 13 jaar ouder. Die zijn alle vier al getrouwd en is getrouwd geweest en gescheiden. Die hebben allemaal de dag gehad. Tom's ouders waren vorig jaar 50 jaar getrouwd. Zijn pa zegt dat we niet moeten trouwen. Pffffffffff maakt hij dat uit of zonder feest. Daar krijg ik echt wat van. Als hij het een keer zegt okè maar dan is het wel genoeg. Tom wil ook onze/zijn kameraden uitnodigen en de buren. Zijn pa vind dat ook niet nodig. Dat maken wij toch echt uit. En we hebben nog niet gezegd wie de hele en wie voor de receptie enz. Wij gaan niet op huwelijksreis. Ik wil graag een dag met mensen die ons goed gezind zijn. Onze buren zijn ook op de babyborrels van alle drie de kindjes geweest. Ik wil ze op onze receptie zeker uitnodigen.
Maar goed over dat gevoel. Tom zijn zussen hebben alle vier kinderen en de oudste kinderen zijn peter en meter van onze kinderen. Ik hoopte echt dat onze kinderwens vervuld ging zijn voordat zij aan kinderen gingen beginnen en dat wij getrouwd gaan zijn voordat een van hun gaat trouwen de oudste van de jongens is verloofd maar ze studeren nog allebei dus dat blijven ze nog wel even. Daar ben ik stiekum wel blij om. Van zijn kameraden waren we de eerste die aan kinderen begonnen en de eerste die gaan trouwen. Er is nu een kameraad die heeft ook een dochter. Ik schrok dat het volgend jaar weer voetbal is maar daar hebben we geen last van wat dat is in juni.
Wat heerlijk dat je aanstaande mee regelt. Veel plezier met samen regelen. De datum blijft vast staan. Je kan inderdaad niet iedereen blij er mee maken. Ik heb bewust niet voor de zomermaanden gekozen zodat het pollenseizoen wat gedaan is.

@Sel klinkt goed de nieuwe locatie voor jullie.  

@Charley Fijn dat je je jurk hebt gevonden. Super! Wat naar van je moeder. Pff ik ben benieuwd hoe het op onze trouw gaat zijn. Denk dat alleen Tom's familie er gaat zijn. Op zulke dagen wens je dat je uit een gewoon gezin komt wel zo gemakkelijk. Als je ergens bent en je kent niet iedereen dan praat je snel alleen met degene die je kent. Ik ben ook heel verlegen en zeker als het om nieuwe familie gaat.

@Roxymilan Lief cadeautje van je aanstaande lief dat hij er heeft gedacht! Ik ben alvast benieuwd naar jullie ringen ze gaan vast prachtig worden met al die contacten. Succes met het klussen en alvast een fijne vakantie gewenst! Wij gaan in de zomer naar Italië.

@Eertje spannend minder dan een jaar voor jullie grote dag! Jullie gaan echt naar de trouw beginnen aan kinderen. Wij gingen eerst voor de kinderen wat sommige dus een reden vinden om dan maar niet meer te moeten te trouwen.


Het boek dat Trouwen heet is een roman en las vlot maar niet echt noodzakelijk om te lezen haha. In het boek trouwen voor Dummies heb ik al gelezen en het leest inderdaad vlot en er staat een heleboel waar je zeker wat aan hebt. Ik wil een trouwdagboek kopen want blijkbaar bestaan die en daar alles in zetten.
Hopelijk laat Tom zijn zus snel weten of de kookploeg voor ons wil koken zodat ik op zoek kan gaan naar een goed locatie. Ik heb na Tom zijn aanzoek ook al gezocht en wat locaties gevonden. Tom is vegatarier ik wil graag dat het eten vegatarisch zal zijn dat hij dus heel veel keuze heeft en van alles kan eten en daarnaast wat vis en vlees. Wat je bij de vegatarische gerechten kan eten.

FirstLove

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2099
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen In 2012
« Reactie #681 Gepost op: 7 juni 2011, 16:19:05 »
Daar zijn we weer....er wordt echt veel geschreven. Snap nu ook dat er voor 2011 onderwerpen zijn per maand ;-)!

Ik heb vanochtend nog een tijdje met m'n allerliefste vriendin / cm zitten kletsen en ze begreep gelukkig helemaal mijn gevoel. Heeft ze zelf namelijk ook gehad ;-)! Ik merk ook wel dat ik een beetje aan het einde van m'n latijn ben, nu aan het aftellen richting de vakantie (vanaf aankomende vrijdag), werk op het moment gemiddeld 50 uur in de week en thuis heel erg druk, dus dan ben je ook wat vatbaarder voor zulke dingen...althans, ikke wel! Alhoewel ik dus ook weer vind dat ik niet mag klagen...zeker niet als ik sommige bijzondere verhalen hier lees!!!!

@ Charley; doen wat jij wilt! Dat is echt het enige advies wat ik je kan geven.... Ik ben met 7 personen op zoek gegaan naar een jurk, iedereen raadde het me af, want je hebt zoveel meningen, en wat nou als je niet kan kiezen. Maar iedereen zag direct aan mij dat het DE jurk was, dus dan gaan ze er echt niet tegen in, ook al zouden ze het zelf misschien niet kiezen!!

@ deniesje; heb je locaties even bekeken....GAAF!! Wil je op één locatie trouwen en dineren etc?
 Voor ons was het parkeren / bereikbaarheid erg belangrijk wegens mensen die van ver komen (en Rotterdam niet zo goed kennen), het feit dat Rotterdam (de stad) een rotplek is om te parkeren, en sommige mensen erg slecht te been zijn.
Maar eerlijk...als ik het zo lees, dan is de keuze of de pier of viersprong, toch?? Is Wassenaar mooi om te trouwen?? Ik zou het wel het geld waard vinden om bij de Viersprong te trouwen, zeker als daar alles is/kan van je wensenlijstje en jullie het allebei een top locatie vinden!

@ Veer; gaaf om in je ring 3 steentjes voor de kinderen te doen!! En dank je wel voor je reactie....soms zou het weleens fijn zijn als je verstand en gevoel hetzelfde zijn, maar dat wisselt nog weleens!
Ook wij hebben bewust voor het voetbal gekozen, aangezien m'n as een zware voetbalfanaat is.... En stel dat Oranje zou spelen, dan gaat ie of niet trouwen of er moet een scherm zijn, en dat wil ik toch liever niet!!

Vanavond is m'n as aan het overwerken, dus misschien vanavond weer verder met het 101 redenen waarom ik met je wil trouwen-boekje.... Ik ben al redelijk ver met de redenen verzinnen, maar nu nog foto's en het boekje maken!!!

Sel

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 423
Trouwen In 2012
« Reactie #682 Gepost op: 7 juni 2011, 17:23:50 »
@ Deniesje: Ik zou gaan waar jij blij van wordt. Als dat betekend dat je 400 euro meer neer moet leggen voor een locatie die je geweldig vindt, lijkt mij dat het wel waard. Het moet immers jouw perfecte dag worden, en anders krijg je er later spijt van misschien.

Wat een leuke foto veer! Mooi!

Veel plezier met het verder afmaken van het boekje boukezz!

Hier alles goed, geen nieuwe dingen over het trowuen, zo na 1 dag, haha!

trouwen2012

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #683 Gepost op: 7 juni 2011, 17:27:10 »
Hoi allemaal,

Hier weer even een reactie vanuit mij... Ik heb de kans nog niet gehad alles terug te lezen, loop alweer een paar pagina's achter :wink: Heb er wel even kort doorheen gelezen..

Kom even niet toe aan het reageren op iedereen, hoop dat jullie dat begrijpen :)

Ik heb het afgelopen donderdag verteld aan mijn ouders, mijn oma was er ook bij (opa is afgelopen oktober overleden en dat is nog heel vers, dus wilde haar er graag bij).
Ze waren heel erg verrast! Mijn vader liet zelfs even een traantje (waarschijnlijk ook omdat zijn vader er niet meer bij kan zijn, maar goed) het was een heel mooi moment!

's Avonds heb ik het aan mijn broertje verteld en heb hem meteen gevraagd als getuige, hij vindt het ook super :biggrin: leuk al die reacties!

Gisteravond heb ik mn vriendin als ceremoniemeester gevraagd en die voelt zich vereerd :)

We hebben vrijwel zeker een locatie gevonden. Ik had gehoopt vandaag nog een reactie van ze te krijgen of de tijd dat wij willen trouwen goedgekeurd wordt door de gemeente, die heb ik helaas nog niet gehad..
Maar goed het wordt vrijwel zeker Kasteel Heeswijk. Dus de datum is ook bekend! 9 juni 2012 :)

Vrijdag zijn we daggast bij een bruiloft van vrienden en daarna eerst op vakantie... Pff wat zijn we daar aantoe.. We zijn nml ook nog druk aan het veranderen in de tuin, dus de weekenden en avonden zitten vol met werken/bruiloft regelen en tuin veranderen.. Even tijd voor onszelf lijkt me heeerlijk! :biggrin:

Nog even het overzicht :) Ik zet mezelf er trots bij :wink:

JANUARI 2012:
Imke1986: 13-01-2012
Gertje: 20-01-2012

FEBRUARI 2012:
Richelle: 10-02-2012

MAART 2012:
jennenjos: 17-03-2012
rums: 24-03-2012

APRIL 2012:
boukezz: 13-04-2012
Jettie: 13-04-2012
Lieneke85: 14-04-2012

MEI 2012:
denise: 11-05-2012
Sel : 19-05-2012
Pinkie: 25-05-2012
Lobensil: 25-05-2012
Chrisenmarieke: 27-05-2012
Lasas: 31-05-2012

JUNI 2012:
Gracegladys: 01-06-2012
Robsab: 01-06-2012
Blitzey: 01-06-2012
Roxymilan: 01-06-2012
Joys: 01-06-2012
Liesje1984: 01-06-2012
Dani: 02-06-2012
Eertje: 06-06-2012
Chadya: 08-06-2012
Trouwen2012: 09-06-2012
deniesje: 21-06-2012
Charizz:22-06-2012

JULI 2012
missy-ila: 11-07-2012
Inge1301: 13-07-2012

AUGUSTUS 2012:
mugje26: 18-08-2012
Silver: 22-08-2012

SEPTEMBER 2012:
MissMip: 07-09-2012
Clau-john: 21-09-2012
Vera: 22-09-2012

DECEMBER 2012:
Sammyke: 12-12-2012
« Laatst bewerkt op: 7 juni 2011, 17:31:02 door trouwen2012 »

Veer

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #684 Gepost op: 7 juni 2011, 18:04:37 »
Daar zijn we weer....er wordt echt veel geschreven. Snap nu ook dat er voor 2011 onderwerpen zijn per maand ;-)!

Ik heb vanochtend nog een tijdje met m'n allerliefste vriendin / cm zitten kletsen en ze begreep gelukkig helemaal mijn gevoel. Heeft ze zelf namelijk ook gehad ;-)! Ik merk ook wel dat ik een beetje aan het einde van m'n latijn ben, nu aan het aftellen richting de vakantie (vanaf aankomende vrijdag), werk op het moment gemiddeld 50 uur in de week en thuis heel erg druk, dus dan ben je ook wat vatbaarder voor zulke dingen...althans, ikke wel! Alhoewel ik dus ook weer vind dat ik niet mag klagen...zeker niet als ik sommige bijzondere verhalen hier lees!!!!

@ Veer; gaaf om in je ring 3 steentjes voor de kinderen te doen!! En dank je wel voor je reactie....soms zou het weleens fijn zijn als je verstand en gevoel hetzelfde zijn, maar dat wisselt nog weleens!
Ook wij hebben bewust voor het voetbal gekozen, aangezien m'n as een zware voetbalfanaat is.... En stel dat Oranje zou spelen, dan gaat ie of niet trouwen of er moet een scherm zijn, en dat wil ik toch liever niet!!
Vanavond is m'n as aan het overwerken, dus misschien vanavond weer verder met het 101 redenen waarom ik met je wil trouwen-boekje.... Ik ben al redelijk ver met de redenen verzinnen, maar nu nog foto's en het boekje maken!!!

Maar het is wel gezellig zoveel bruiden in een topic. De een is al wat ver met de voorbereidingen als de ander. Voor de een is grote dag al binnen een jaar zo spannend!!!
Ik heb er nog niet met mijn aanstaande over gesproken :wink: hoop dat hij ook akkoord gaat. Voor de meisjes wil ik twee mooie ringetjes laten maken als herinnering aan de dag. Voor Jonas weet ik het nog niet.

Op zich hoeft er gen steentje voor hem in want in mijn verlovingsring zit ook een steentje. Ik ben er zo blij hij heeft hem zelf gekozen. Van boven is ze zilver met een steentje en dan bij de vinger onder rond is het goud.

Vroeger wilde ik met mijn ex samen onze verjaardag en toen had ik dus geen rekening gehouden. Degene die op tijd waren moesten tv kijken. En de anderen kwamen na de voetbal. Ik vond het niet leuk had spijt dat ik er geen rekening mee had gehouden en dat zal me niet opnieuw gebeuren  :wink:

Leuk zo'n boekje zou ik ook wel willen maken. Veel plezier en succes!
Wat een leuke foto veer! Mooi!

Hier alles goed, geen nieuwe dingen over het trouwen, zo na 1 dag, haha!

Bedankt dat is de foto die in de krant stond met een artikel over de volwassenen doop.
« Laatst bewerkt op: 7 juni 2011, 18:02:44 door Veer »

Mikey

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #685 Gepost op: 7 juni 2011, 18:57:20 »
Locatie 1 waar we zijn wezen kijken zal ik maar verklappen: het is op de pier in scheveningen! Je moet dus 320 meter een sluis doorlopen voordat je er bent. Ook is de parkeergelegenheid niet goed, je parkeert in een garage 200 m verderop. Voordat je dus op de locatie zelf bent ben je ruim 500m verder! Maar man, wát een uitzicht heb je in die zaal! Een en al zee rondom je! http://www.pier.nl
Ik denk zelf niet dat het lopen van de parkeergarage naar de pier echt een probleem zal zijn (zolang het lekker weer is :wink:) Normaal loop je meer op en neer de pier en naar het strand dan dat je nu moet lopen. En zodra je in de sluis ben heb je toch al het idee 'we zijn er' en kan je alvast naar buiten kijken dus dat zal niemand erg vinden.
Ik weet niet of je mensen heb die slecht ter been zijn (maar misschien dat je daarvoor dan een rolstoel kan lenen)

Locatie 2 ligt niet aan zee maar bij een meertje en ziet er heel hip en trendy uit. Genoeg parkeerplaatsen en een mooi parkje. Ik weet niet hoe het zit met deels buiten deels binnen. Prijs is wel okee te doen... http://www.madestein.nl
Ik vind zelf madestein een heel leuk park. Ik ken de locatie zelf niet, maar het park wel.

De andere locatie heb je mogelijkheden om deels buiten te vieren! En ligt 300 meter van het strand. (leuk voor fotosessie!)Je kunt er ook (in de tuin!) trouwen **zucht** alleen is het daar wel wat duurder. http://www.viersprong.nl
Deze heeft bij ons op de lijst gestaan (maar ik weet eigenlijk niet zo goed waarom we hier nooit zijn gaan kijken :S) Ik vind vooral de tuin met de loungebanken zo cool.

Wij hebben zelf gekozen om iets meer uit te geven aan de locatie omdat dit echt de perfecte locatie was (wij kunnen daar ook buiten trouwen, maar bij slecht weer is het binnen ook heel mooi en door het gebouw heeft het nog een buiten-sfeer). Bij ons is dan ook alles op 1 locatie en ik moet zeggen dat dat wel ook veel geregel scheelt. En als ik jou zo hoor/lees ben jij ook wel een beetje verliefd op de laatste locatie.
Ben je al langs geweest? Want dan kan je echt de sfeer proeven en kijken welke het beste voelt.

Charley

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #686 Gepost op: 7 juni 2011, 19:02:01 »
@ deniesje: Het zou mij 450 euro waard zijn om niet van hot naar her te hoeven vliegen (bij wijze van spreke) voor de ceremonie, het feest en fotolocatie(s). Voor je CM ook makkelijker, omdat hij/zij de schaapjes niet van A naar B hoeft te begeleiden/wijzen. En als het jullie droomlocatie is, maakt dat je dag gewoon af. Ik kan echter niet in je portemonnee kijken.

Overigens allemaal bedankt voor de adviezen en vooral begrip. Gisterenavond voelde ik me eigenlijk al bijna schuldig tegenover mijn moeder.

@ Trouwen2012: Onwijs is dat he, als je dus je trouwplannen definitief kan maken en vertellen. Dierbaren reageren zo mooi en ontroerd. Wat gaaf trouwens dat je het lijstje hebt gemaakt. Je kunt ons erbij zetten op 29 februari.Juni is echt een trouwmaand he? haha!

Sel

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 423
Trouwen In 2012
« Reactie #687 Gepost op: 7 juni 2011, 19:15:03 »
Weet iemand waar Clau is?? Of heeft ze gepost en ik t over t hoofd gezien..

twijfeltje

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #688 Gepost op: 7 juni 2011, 20:21:44 »
Vanavond is m'n as aan het overwerken, dus misschien vanavond weer verder met het 101 redenen waarom ik met je wil trouwen-boekje.... Ik ben al redelijk ver met de redenen verzinnen, maar nu nog foto's en het boekje maken!!!
Een tip: bekijk de foto's en bedenk aan de hand daarvan redenen.
Toen ik een aantal foto's bekeek tijdens het samenstellen van het boekje bedacht ik me weer meer redenen.
Succes!

Sel

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 423
Trouwen In 2012
« Reactie #689 Gepost op: 7 juni 2011, 21:49:19 »
En geen dubbele fout maken he, net als ik :tongue:

FirstLove

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2099
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen In 2012
« Reactie #690 Gepost op: 8 juni 2011, 07:35:00 »
Pff...er is dus weinig van terecht gekomen!! Heel irritant...tegen de tijd dat ik wilde starten, stuurde as al een sms dat hij onderweg naar huis was... Ook heel fijn natuurlijk, maar ben dus nog niet veel verder gekomen.

Haha..Sel, ik ga m'n best doen ;-)! Enne, geen idee waar Clau is...heb er ook al een tijdje niet meer gespot!

@ trouwen2012: heerlijk die reacties!! En leuk dat je broer getuige is. Enne, morgen over een jaar is het dus al zover!!!

@ Veer: prachtige verlovingsring!!

deniesje

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #691 Gepost op: 8 juni 2011, 09:26:59 »
Goeiemorgen!

Gister zijn AS en ik, mijn nicht en haar man even een drankje gaan drinken in crazy piano's. T was heerlijk rustig en gezellig! Na afloop even een broodje shoarma gehaald en we lagen weer veel te laat in bed. De wekker ging om 7.30 want de oudste gaat gewoon naar school. Was wel even pittig haha! Zit lekker aan de koffie om wakker te blijven. Vanmiddag als de jongste gaat slapen zet ik de oudste even op de computer (kinderspelletjes) en kan ik even een half uurtje mijn ogen sluiten, anders stort ik in.
Bedankt allemaal voor jullie advies omtrent de locaties. We willen heel graag iets met zee/strand omdat dit voor ons symbool staat voor vrijheid, reinheid, loslaten, jullie kennen het wel: het alom bekende "uitwaaien" gevoel.
Misschien dat de Pier dan helemaal geschikt is hoor, geen idee? Maar de viersprong lijkt mij ook nog steeds heel gaaf! **twijfel** Binnenkort dus maar even een afpsraak maken...

@ Veer, ja ik snap helemaal als je kids ziek zijn dat je jezelf even wegcijfert en alle aandacht naar hen gaat. Mama zijn is best een zware baan he. Je hebt geen pauze's en kan geen vakantiedagen opnemen, wordt er niet voor betaald maar wat je er voor terug krijgt is met niks te vergelijken! Wat mooi dat je jezelf nog hebt laten dopen op volwassen leeftijd! En mooi dat jullie voor de kerk gaan trouwen. Lijkt me erg bijzonder, ik vind kerken altijd zo sprookjesachtig :)
Wat een mooie verlovingsring heeft je AS je gegeven echt super!
En over de voetbal... daar heb ik niet eens over nagedacht! Van wanneer tot wanneer is dat?? :ohmy:

@ Boukezz, ik snap helemaal dat je er doorheen zit hoor! En je hoeft jezelf geen zeur te vinden omdat de verhalen van hier soms heel heftig zijn. Elke situatie is anders dus valt het niet op een weegschaal te leggen. Fijn dat je je hartje hebt kunnen luchten bij je vriendin! Nog 2 daagjes doorbikkelen voor jou en dan lekker even rust! Hang in there! :wink:

@ trouwen2012 ah leuk dat ze zo positief reageerden! En voor je vader inderdaad wel emotioneel omdat je opa er niet meer bij kan zijn. Leuk dat jullie een locatie hebben gevonden! Lijkt me prachtig in een kasteel.

@ Charley heb je je moeder nog gesproken?

@ Mikey thanks voor je uitgebreide advies!
Wat jullie doen, alles op 1 locatie spreekt me ergens ook wel aan. Het idee dat je dan niet heen en weer hoeft en idd schaapjes moet begeleiden (whahaha) is ook prettig. Maar ergens houd ik wel van afwisseling en de paauw in wassenaar is schitterend om te trouwen! http://www.wassenaar.nl/de_gemeente/burgerzaken_en_burgerlijke_stand/trouwen_en_geregistreerd_partnerschap/foto_s_trouwlocaties_raadhuis_de_paauw En vlakbij heb je de duinen/strand dus ook geschikt voor een fotoshoot.

@ Sel ik weet niet waar clau is, al een poos niks van gelezen in ieder geval!
« Laatst bewerkt op: 8 juni 2011, 09:44:54 door deniesje »

FirstLove

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2099
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen In 2012
« Reactie #692 Gepost op: 8 juni 2011, 10:44:31 »
@ Deniesje...en anderen...even snel een linkje naar een site waar de wedstrijden van het EK 2012 opstaan. Wanneer NL speelt is (volgens mij) nog niet bekend, maar dan weet je in ieder geval wanneer de wedstrijden zijn.

Voetbal!

deniesje

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #693 Gepost op: 8 juni 2011, 11:16:10 »
Hmmmz, een kwartfinale op oonze trouwdag. nouja, jammer dan hoor! :tongue:

Sel

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 423
Trouwen In 2012
« Reactie #694 Gepost op: 8 juni 2011, 14:05:07 »
Hier niks, als ik t goed begrijp, qua voetbal op onze dag.. :)

Veer

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #695 Gepost op: 8 juni 2011, 14:42:41 »
@ Veer: prachtige verlovingsring!!

Bedankt ik ben er zo blij mee! Het geeft mij de zekerheid dat onze grote dag gaat komen. Ik vind het nog steeds een droom  :wink:
In mijn eerste relatie na een jaar samen hele mooie ringen laten maken was zijn idee. Na zoveel jaar geef ik aan te willen trouwen en daar ging de relatie stuk door. Hij dacht beter te kunnen krijgen en toen ik over hem heen was had hij ontdekt dat ik niet zo verkeerd was. Gelukkig dat de relatie over gegaan is anders had ik nu geen lieve verloofde bij wie ik mezelf kan zijn en waar ik drie schatten van kinderen heb gekregen.

@ Veer, ja ik snap helemaal als je kids ziek zijn dat je jezelf even wegcijfert en alle aandacht naar hen gaat. Mama zijn is best een zware baan he. Je hebt geen pauze's en kan geen vakantiedagen opnemen, wordt er niet voor betaald maar wat je er voor terug krijgt is met niks te vergelijken! Wat mooi dat je jezelf nog hebt laten dopen op volwassen leeftijd! En mooi dat jullie voor de kerk gaan trouwen. Lijkt me erg bijzonder, ik vind kerken altijd zo sprookjesachtig :)
Wat een mooie verlovingsring heeft je AS je gegeven echt super!
En over de voetbal... daar heb ik niet eens over nagedacht! Van wanneer tot wanneer is dat?? :ohmy:
Klinkt als een heerlijk avondje! Ik pas er echt op om het heel erg laat te maken. Hier 365 dagen vroeg op voor de kinderen. Vroeger sliep ik heel graag uit als kind al. Er is geen baan die je met mama zijn kan vergelijken 24/24 7/7. Maar de beloning is dan ook groot. Zeker wanneer ze onverwacht laten merken hoeveel ze om je geven door knuffels en kusjes te geven. Heel erg fijn.
Als kind ben ik niet gedoopt. Tom is thuis gedoopt omdat de kerk toen gerenoveerd werd. Onze kinderen ook en toen wilde ik zelf ook de stap nemen en zeker omdat ik graag in de kerk wil gaan trouwen. Ze hebben hier in Zolder een mooie kleine en niet zo'n oude kerk en daar zijn we alle vier gedoopt.

Van de binnenkant is hij ook heel mooi.

@Boekezz handige link. Ik had dit gevonden Oekraïne en Polen organiseren het Europees kampioenschap voetbal van 2012, dat zal plaatsvinden van 8 juni tot en met 1 juli 2012.

Hmmmz, een kwartfinale op oonze trouwdag. nouja, jammer dan hoor! :tongue:
Scheelt het is maar kwartfinale duim voor je dat het geen effect op jullie dag gaat hebben.

Hier niks, als ik t goed begrijp, qua voetbal op onze dag.. :)
Heel fijn!!

FirstLove

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2099
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen In 2012
« Reactie #696 Gepost op: 8 juni 2011, 14:43:26 »
@ deniesje, dan moeten ze natuurlijk wel de kwartfinale halen ;-)! Het hangt allemaal af in welke poule ze spelen... Enne, als jullie zelf niets met voetbal hebben, dan zal het wel meevallen!

@ Sel, bewust ;-)!??? Bij ons wel hoor....ik was met juni echt niet weggekomen..haha...

roxymilan

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 929
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen In 2012
« Reactie #697 Gepost op: 8 juni 2011, 21:40:39 »
Wat trekt jullie aan dames?
Ergens lijkt mij de viersprong ontzettend gaaf! Dat alles op 1 locatie kan en dat we evt buiten zouden kunnen trouwen!
maar deze is dus ook het duurste, een prijsverschil van 400,-
Wat zouden jullie doen? Voor een leuke locatie gaan maar wel 400,- besparen? Of naar een superleuke locatie gaan met alles erop en eraan?

Hellup?!


@ Deniesje Als ik jou post zo lees dan proef ik dat je voorkeur stiekem al uitgaat naar de viersprong. Als jullie dat echt de mooiste locatie vinden en hij is wat duurder dan zou ik dat er wel voor over hebben. Zoals al werd gezegd, straks krijg je spijt dat je toch niet deze locatie hebt gekozen alleen omdat ie wat duurder was. Misschien kun je nog wat onderhandelen over de prijs en zo het prijsverschil wat drukken?

@Boukezz fijn dat je er nog met AS en ceremoniemeester over hebt gepraat. Enne je bent echt geen zeur hoor! Ieder heeft zn eigen sores en daarom is dit forum zo ideaal daar kun je het lekker kwijt. Ik denk ook niet dat ik direct na de bruiloft stop met de pil, soms twijfel ik en wil ik het heel graag (vooral als ik weer aangestoken wordt door babygeluk in omgeving ) maar ik realiseer mij ook wel dat het echt een hele grote verandering is en dat je inderdaad niet meer even met zn tweetjes weg kunt gaan ofzo. En bovendien willen we ook nog wel graag wat reizen samen dus denk dat wij ook nog jaartje ofzo wachten, we zien t wel!

Verder hebben wij volgende week nog een afspraak met een fotograaf staan. En we waren afgelopen weekend bij de opa en oma van mijn vriend (zijn opa werd 85) en hij heeft ze als getuigen gevraagd, ze vonden het een hele eer! Zo lief! Mijn vriend is helemaal gek met zijn opa en oma en zij ook met hem dus dat is echt hartstikke leuk. Ze zeiden wel als we er dan nog zijn, daar hebben wij ook wel aan gedacht het zijn natuurlijk oude mensjes maar we gaan er maar niet vanuit! Zou echt heel triest zijn en we willen ze er echt heel graag bij hebben, des te bijzonderder (is dat een woord??) als ze getuigen zijn.

Nou sorry dat ik niet op iedereen reageer maar er is ook weer zooooooooooveel geschreven
Straks weer lekker lang weekend, hopelijk mooi weer!

Groetjes Roxy
« Laatst bewerkt op: 8 juni 2011, 21:40:59 door roxymilan »

deniesje

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #698 Gepost op: 8 juni 2011, 22:24:29 »
@ Sel mazzelaar :tongue:

@ Veer mooie kerk hoor! En ja het moederschap blijft iets speciaals! Je kindjes schelen niet veel qua leeftijd zie ik! Ervaar je dit als pittig? Ik heb 2 knullen die schelen anderhalf jaar en ik moet zeggen dat het steeds makkelijker wordt naarmate ze ouder worden en zelfstandiger worden. Zo pikt de jongste al heel veel op van zijn grote broer bv jas en schoenen aan en uit trekken, op de wc willen, zelfstandig eten, goed praten, kunnen delen enz.

@ Boukezz nouja wij niet zo hoor, maar we hebben we nederlands elftal hooligans in de fam zitten :biggrin:

@ roxymilan oh wat mooi en bijzonder dat zijn opa en oma getuigen zijn! En natuurlijk zijn ze er allebei gewoon bij! Leuk hoor, afspraak bij de fotograaf! Ben je op zoek naar een bepaalde stijl?

Ik heb me toch een inzinking gehad na het eten, echt vreselijk :blush: Ik ging rond half 7 op de bank liggen en toen ik wakker schrok om kwart voor 9 lagen de kinderen al op bed. AS heeft me een paar keer geprobeerd om wakker te maken maar dat lukte niet. Er stond ook heel lief een kopje koffie voor me op tafel maar die was alweer koud :unsure: Lief dat ie daar aan denkt, vind mezelf dan wel een luiwammes dat ik niet eens wakker ben geworden... Ben gewoon oververmoeid door de afgelopen maanden en dat ebt er soms nogal scheutig uit. Zo slapen wij om de beurt eens een keer uit en dan duik ik om 23.00 mijn bed in en kwam er de volgende dag pas om 12.30 uit :huh: En nog steeds moe zijn. Gelukkig gunnen AS en ik elkaar dit, want op gegeven moment ben je gesloopt.

deniesje

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #699 Gepost op: 9 juni 2011, 09:59:47 »
Gisteravond hoorde ik dat mijn oude buurman is overleden, uitgezaaide prostaatkanker en een overlevingskans van 0%. Ik had de afgelopen maanden regelmatig contact met hem en hij was echt iemand die me begreep, en ik begreep hem. Hij leefde intens mee met ons zoontje en wij met hem. Het is niet eerlijk, wat een rotziekte is het toch! :sad:

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards