collapse

Auteur Topic: Trouwen In 2012  (gelezen 951901 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

missy-ila

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #725 Gepost op: 13 juni 2011, 17:30:53 »
@Deniesje – nee geen basisschooljuf, ik werk op het MBO. Net een andere doelgroep dus  :tongue:  Zelf zou het me weinig uitgemaakt hebben toen ik 16 werd. Misschien omdat wij de verjaardagen vroeger toch altijd in het weekend vierden en niet op de dag zelf.

@ Veer – klinkt wel leuk die dagindeling zo. De receptie lijkt me alleen wat aan de lange kant, maar misschien wilde je dat juist wat langer? Locatie zoeken is wel erg leuk. Weet je al een beetje wat je wil?

@Chadya – beterschap voor je dochtertje, hopelijk slaat de drank aan!

@Blitzey – hmmm lastig van die trouwring. Als je hem echt niet mooi vindt zou ik het niet doen. Mij lijkt het ook wel weer een leuke traditie om de trouwring zo door te geven, al heb je misschien niet het gevoel dat ie geluk brengt. Mocht je hem niet willen zou ik zeggen dat je graag een echte set wil samen met je AS.

Isabella

roxymilan

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 929
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen In 2012
« Reactie #726 Gepost op: 13 juni 2011, 18:53:14 »
@ Deniesje dat is inderdaad een mooie oplossing om de dag voor de verjaardag van je zusje te trouwen en om 0.00 uur stil te staan bij je zoontje. Dat is voor je zusje misschien ook een wat leukere oplossing, dan kan zij op haar verjaardag het middelpunt zijn. Maar goed, het lijkt me sowieso goed om het te overleggen met je zusje en missch viert ze het idd wel op een andere dag en vindt ze het helemaal niet erg als jullie trouwen op die vrijdag. Ik ben benieuwd wat jullie besliuiten!

Leuk dat de locatie zo mooi was, spannend he dat wachten op de offerte. Wij waren ook helemaal verliefd op de locatie en toen moesten we 2 weken wachten op de offerte en we waren echt bang dat ie veel te hoog zou uitvallen en dat we het niet daar konden vieren. Maar gelukkig viel het enorm mee! Hopelijk valt het voor jullie ook mee!


@ Blitzey lastig de ring van je moeder. Wat al gezegd werd zou je kunnen doen, dat je ermee naar een goudsmid gaat en zelf mooie ringen laat ontwerpen waar je de ring van je moeder in verwerkt. Dat zou een mooie oplossing zijn! misschien is het niet helemaal wat je moeder in gedachten had maar het lijkt me een mooie oplossing. Ik zou het gewoon open met haar bespreken, aangeven dat je het heel mooi vindt dat ze de ring voor je heeft bewaard maar dat je toch een iets andere soort ring in gedachten had en of ze het goed vindt dat je haar ring laat verwerken in nieuwe ring(en). Mocht je er echt geen goed gevoel bij hebben dan zou ik het niet doen, je trouwt (als het goed is) maar 1x en het is de bedoeling dat je de ring nog heeeeeeel lang om je vinger hebt.  Succes!


Morgenavond komt bij ons weer een fotograaf langs, in maart hebben we er ook al 1 op vistite gehad en dat klikte erg goed. Waren we erg enthousiast over. Ben benieuwd naar morgen. Wil dan eigenlijk ook wel een keuze maken, ben niet van plan 100 fotografen bij langs te gaan...We zijn verder ook niet specifiek op zoek naar een bepaalde stijl ofzo. Als de foto's er maar goed uitzien en alle belangrijke momenten goed en mooi worden vastgelegd, dat is voor ons het belangrijkst...En natuurlijk dat het klikt met de fotograaf want hij/zij moet het wel allemaal goed kunnen vastleggen dus ik vind het wel belangrijk dat je goed op je gemak bent...
« Laatst bewerkt op: 13 juni 2011, 18:54:41 door roxymilan »

Charley

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #727 Gepost op: 13 juni 2011, 19:19:45 »
Wat is er weer veel geschreven!

Over de doorgegeven trouwring, ik zou het zelf niet doen. Ik heb mijn moeders ring hier wel, maar ik heb 'm nog nooit gedragen (zijn overigens ook gescheiden). Mijn moeder is ook snel 'upset', maar ik moet er immers nog minstens 40 jaar mee lopen (daar ga ik dan maar van uit). Misschien vindt je moeder het geen probleem als je er jouw draai aan geeft (laat vermaken/omsmelten)?

@Veer: Mijn vriend heeft neefjes maar daar hebben we weinig contact mee. Mijn vriendengroep is ook nog niet zo ver, alhoewel dat er langzaam aan zit te komen. Ik hoop zelf over twee jaar mee te kunnen kletsen over kindjes.

@roxy: Fijn dat je al een klik had. Als je er een goed gevoel bij hebt, dan zou ik ook niet veel langer doorzoeken. De andere tips (hier gelezen) zijn om iemand mee te nemen om de sleep goed te leggen en op te schrijven welke groepsfoto's je wilt hebben.


Wij zijn vandaag bezig geweest met onze gastenboek, euh - lijst. We hebben echt een mega-lijst gekocht (25 euro via Marktplaats), zonder inhoud. We gaan er zelf een canvasdoek of plaat inzetten voor onze daggasten om er een bericht in te schrijven. Ik ben zo blij dat we op één lijn zitten daarover en het wordt vast fantastisch.

De dagindeling weten wij nog niet zo. We gaan in elk geval om 16.00 trouwen en willen daarvoor een fotoshoot doen (in verband met licht, we trouwen immers in februari). De avond hebben we zonder eindtijd en vrijdag borrelen we verder. Ik mag me dus twee keer in de jurk heisen. Ik heb er nú al zin in!

stimpy

  • Woehoe!
  • Held
  • *****
  • Berichten: 1288
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen In 2012
« Reactie #728 Gepost op: 13 juni 2011, 21:49:12 »
Even een admincommentje...
Nav. bericht van Charley in dit topic en aan Femke zijn we bezig met de accountproblemen van Chayda. Alleen het forum doet niet echt wat wij willen (optimistisch uitgedrukt). Er lijkt een behoorlijk technisch probleem te zijn. Ik hoop dat we het kunnen oplossen (als niet-techneuten), we doen ons best! Ik vrees echter dat Chayda het best een nieuw account zou kunnen aanmaken als ze in de tussentijd zou willen kijken en/of posten...
« Laatst bewerkt op: 13 juni 2011, 21:57:59 door stimpy »

deniesje

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #729 Gepost op: 14 juni 2011, 00:48:34 »
Hi dames!

Heel even ego, het is al laat!
Wij hebben de datum veranderd naar 24 mei dus de dag voor mijn zusjes verjaardag én we staan dan ook even stil bij haar om 0.00 en bij de genezing van ons zoontje.
We hebben de offerte van de viersprong gekregen en die was zoals ik al verwachtte vrij pittig, al moet ik zeggen dat ze een "alles erop en eraan" offerte hebben gemaakt. Ik heb wat weggesneden, (was geen probleem gaf hij in het gesprek aan) en heb dat toegestuurd en nu weer afwachten wat ze er nu van gaan maken.
Zaterdag gaan we nog een poging doen bij een compleet andere locatie bij ons in de stad. Wie weet is dat ook leuk?

Slaap lekker meiden, morgen kom ik even uitgebreid op jullie reageren.

Liefs, Denise

Lotte09-09

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #730 Gepost op: 14 juni 2011, 11:09:59 »
[font="Century Gothic"]
Dat klinkt super! Wanneer waar jullie klaar met de lastige beslissingen. Hier zijn we nog echt in het begin. Alleen de datum staat vast, trouwen om 12:30 voor de wet en om 13:00 voor de kerk. Het belangrijkste wat we nu moeten vinden een locatie voor het feest. Bedenken wie wanneer op de dag mag komen.


Nog niet zo lang geleden hoor. Wij moesten in Maart/April alsnog om een trouwauto. Degene die we hadden bezorgde mij nachtmerries, want die had geen deuren (met jurk = onhandig).
Het lastigste vond ik de kaart en de gastenlijst. Die hebben we vorige week laten drukken en van het weekend geschreven, dus nu is de lijst definitief want de uitnodigingen zijn op (bij wijze van spreken dan wat we hebben er 7 extra besteld).
Maar het nemen van lastige beslissingen gaat gelukkig door de tijd heen.
Dus ik heb niet het gevoel gehad dat er een periode was waarin lastige besluiten genomen moesten worden. Alleen nu is dat allemaal klaar :)[/font]

chadya

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #731 Gepost op: 14 juni 2011, 13:32:48 »
@ stimpy
thanks voor je reaktie hier als admin :wink: ..ben blij dat er iemand reageert.dat er een technisch probleem zou moeten zijn begreep ik ondertussen wel,hoop dat dit snel is opgelost voor jullie,niets vervelender dan dat. echter jouw voorstel voor een nieuw account aanmaken heb ik ook al geprobeerd maar ook hier gaat het niet goed. moet daar ook een validatielink voor krijgen maar ook daar krijg ik hem niet voor toegestuurd,vandaar dat ik nu op deze manier post in dit topic. is overigens het enigste topic waar ik zo kan posten :wink:.jullie zelf als admin/beheerders zijn ook niet (meer) te bereiken via email krijg een melding dat de emailinstelling van jullie niet goed is?... afijn hoop dat het allemaal snel opgelost is,niet alleen voor mij maar ook voor jullie..weet uit ervaring hoeveel problemen dit kan mee geven :wink:

@deniesje,als je jezelf goed voelt bij de deze datum moet je het zeker bij deze datum houden,ook zeker leuk voor je zusje en je zoontje.balen dat je offerte zo pittig was..hopelijk gaat hij nog minder worden nu je er ingesneden hebt.

@veer zag dat je voor de kerk en de wet trouwt maar dat daar een half uur tussen zit? is dat niet te weinig tijd ervoor?
of is het zo vlakbij elkaar dat je dit gaat redden? wij zelf moeten rekenen op bij de wet op zo'n 45min tot een uur voor de plechtigheid,dus vandaar mijn vraag of je tijd niet te krap is ervoor.

@ lotte welkom hier,altijd leuk om nog iemand er bij te hebben en die al zover gevorderd is haahahha,wie weet heb je tussendoor nog wel tips voor ons :wink:
heb zelf al het een en ander geregeld,heb zelfs al de jurk hier hangen hahahaha


hier gaat het een beetje op en af met de kleine meid en gaan we morgen toch nog even voor de zekerheid langs de huisarts.
wil toch nog even door onze eigen huisarts haar keel laten beoordelen en zien hoe het er voor staat. verder ben ik gisteren verder gegaan met onze STD kaarten en was mijn eerste idee (ja daar komen de twijfels weer :wink: ) weer niet goed genoeg voor mezelf,en is het weer een ander ontwerp geworden wat ik nu in elkaar aan het knutselen ben. het is een hoop teken,knip en schrijf werk maar wel leuk om te doen. heb gelukkig nog wel even de tijd om ze af te krijgen ahahhaha
gisteren ook nog even op de online site gekeken wat we nu het leukste bruidsboeket vinden en ook daar zijn we aan uit.nu nog de juiste corsages er bij vinden,en het juiste lint voorbij het bruidsboeket,en dan kunnen we weer iets afstrepen op het lijstje.
wat betreft ondertrouw (had hier op het forum een topic er overaangemaakt) ben ik er nog steeds niet aan uit hoe ik dit wil aanpakken,ben nog steeds aan de twijfel hierover.

nou ik ga nu mijn kleine meisje nog even vermaken (is gelukkig nog vrij van school tot donderdag) en kom later vandaag nog even terug.
groetjes
Chadya

gracegladys

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #732 Gepost op: 14 juni 2011, 14:04:17 »
@ deniesje
Had geen tijd om dit weekend op het forum te kijken! Maar je moet er wel zelf achter staan dat je je datum verandert... Als jullie een speciala datum hadden (bijvoorbeeld  10jaar samen zijn of iets dergelijks) dan moet je bij jezelf blijven! Maar als je bang bent dat mensen naar het voetbal gaan kijken is het goed dat je de datum hebt gewijzigd! En ik vind het mooi dat je dan om 0.00 er nog bij stil staat!

deniesje

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #733 Gepost op: 16 juni 2011, 10:08:05 »
@ Boukezz, leuk dat jullie daar ook rekening mee houden! Het mag toch niet zo zijn dat op onze grote dag de aandacht naar een stom spelletje gaat :tongue: Lief dat jullie de ooms ook om goedkeuring hebben gevraagd! Bij ons zijn er ook 2 ooms jarig (van mij) maar het contact is niet zo goed dat ik daar rekening mee ga houden, anders blijven we schuiven!

@ Blitzey, als je het echt niet mooi vindt, dan zou ik er voor kiezen om het te laten omsmelten. Het is immers een sierraad waar je iedere dag, de rest van je leven naar moet kijken. Ik vind dit wel een mooie middenweg, heb je toch iets van je moeder in je ring, en als je het laat omsmelten heb je ook iets naar je smaak.

@ Mikey, leuk dat je moeder er ook zo sportief mee omgaat dat ze de dag erna jarig is en ze er een leuk uitje van maakt! Zo zie je maar, het hoeft geen probleem te zijn.

@ Veer, een ceremoniemeester is zo handig! Kies dan wel iemand waar je blind op kunt vertrouwen en die goed kan organiseren en overzicht kan houden. Zo hebben jullie een veel relaxtere dag! Wij hebben er twee, onze schoonzusjes. Zo kunnen ze elkaar afwisselen want het kan behoorlijk overdonderend zijn allemaal dat geregel en wij willen ook wel dat ze kunnen genieten op die dag en dat gaat lastig wanneer het hele pakket op 1 persoon valt vonden wij. Ik heb nog wel wat tips voor je tijdsindeling: Houd er wel rekening mee dat de huwelijksvoltrekking in het gemeentehuis ong 45 minuten duurt, dus dan zou je misschien wat eerder kunnen trouwen? Houdt ook rekening met een lunch, niet dat jullie van je stokkie gaan! Aangezien jullie ook een feestavond hebben is een receptie van 3 uur aan de lange kant, de meeste recepties zijn 1,5-2 uur. Houdt ook rekening met de kosten van een langer durende receptie. De meeste kant en klare arrangementen zijn gebaseerd op 1,5-2 uur. Hoop niet dat je me bemoeierig vindt ik wil je enkel wat tips geven. :)


@ Missy-ila oh mbo ook heel leuk! Verder alles okee?

@ Roxymilan hoe was de fotograaf?

@ Charley leuk zo'n lijst! En helemaal gaaf dat je gewoon 2 keer je jurk aan mag!!!:wub:

@ Chadya fijn dat er naar je accountprobleem gekeken wordt! Hoe is het nu met je dochtertje? Al naar de dokter geweest? Echt, die keelpijn heerst ontzettend! Hoor het overal om mij heen en zelf voel ik ook een kriebel in mijn keel opkomen, bleh! Als ik maar niet ziek word.

@ Gracegladys ja we staan er beiden helemaal achter! de eerste datum was geen speciale datum hoor! Was toevallig eentje die we leuk vonden staan maar verder niet over nagedacht :tongue: We zijn dus helemaal blij met de nieuwe datum want dat geeft onze bruiloft net dat tintje extra!

Sorry als ik iemand vergeten ben!

De crematie en de bruiloft waren dinsdag beiden heel erg mooi! Ik heb me die dah ontzettend raar gevoeld kan ik zeggen. Ik kon niet echt genieten van het bruiloftsfeest zat altijd nog met mijn hoofd bij de crematie. Heb die dag ook veel gehuild, ik was echt gesloopt en toen ik thuis kwam viel ik als een blok in slaap. Heb alle emoties die er bestaan wel gevoeld die dag . Er kwam ook nog iets anders tussendoor wat absoluut niet leuk was!! Daar kan ik het nu niet uitgebreid over hebben omdat ik beloofd heb mijn mond daarover te houden. Dus dat horen jullie tzt wel.
We hebben inmiddels een tweede offerte gehad en die viel al eens stuk meer mee. Ook kan ons een korting gegeven worden had hij het over dus dan komen we weer in de buurt van het bedrag wat we voor ogen hadden in eerste instantie.

Liefs!

roxymilan

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 929
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen In 2012
« Reactie #734 Gepost op: 16 juni 2011, 10:52:18 »
@ Deniesje Leuk dat jullie de datum hebben veranderd! Zo heeft de datum idd ook meer betekenis!
Lijkt me ook heel dubbel zo'n dag met een crematie en dan een bruiloft. En dan helemaal ook wat jullie nu allemaal nog meemaken en meegemaakt hebben in je eigen gezin, dat komt er dan allemaal uit op zo'n dag. Heel begrijpelijk. Hopelijk heb je nu weer wat meer rust! Goed aan jezelf denken he!
Oh jee ik hoop dat het niks ernstigs is wat die dag nog tussendoor kwam...! Veel sterkte iig met alles!
Gelukkig viel de tweede offerte een stuk beter uit. Je kunt op zulke offertes altijd wel goed onderhandelen (is hier ook een topic over volgens mij onder locaties, heb ik ook wel veel aan gehad). Wij hebben bijvoorbeeld het trouwen op locatie gratis gekregen (kost normaal ruim 600 euro). En verder nog wat geschoven met dingen.  

De fotograaf was op zich wel ok, maar we hebben toch meer gevoel bji de andere fotograaf. Die foto's vonden we ook veel mooier en voor dezelfde prijs filmt hij ook nog eens alles de hele dag. We wilden eigenlijk geen videograaf inhuren maar het is toch wel leuk om wat bewegende beelden te hebben. Dus ik denk dat hij het wordt!

Verder hebben we de DJ inmiddels geregeld en locatie ligt natuurlijk vast. Verder nog niks geregeld maar ik wil na de zomer de jurk gaan passen, kan echt niet wachten!!

maarrr...eerst lekker op vakantie!! (dus niet teveel aankomen :wink:) We vertrekken as maandag naar Frankrijk (Normandie), hopelijk hebben we btje mooi weer...

Nou iedereen weer succes met alles en tot schrijfs!

Veer

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #735 Gepost op: 16 juni 2011, 14:46:11 »
@Deniesje – nee geen basisschooljuf, ik werk op het MBO. Net een andere doelgroep dus  :tongue:  Zelf zou het me weinig uitgemaakt hebben toen ik 16 werd. Misschien omdat wij de verjaardagen vroeger toch altijd in het weekend vierden en niet op de dag zelf.

@ Veer – klinkt wel leuk die dagindeling zo. De receptie lijkt me alleen wat aan de lange kant, maar misschien wilde je dat juist wat langer? Locatie zoeken is wel erg leuk. Weet je al een beetje wat je wil?

Welk vak geef je? Op de gouden bruiloft van Tom's ouders hebben kameraden van mijn schoonzus gekookt. Ze zijn een kookploeg die elkaar helpen door voor en met elkaar te koken gewoon voor de gezelligheid en soms voor speciale gelegenheden. Dit jaar hebben mijn schoonouders ze bedankt met een BBQ en toen heb ik aan de kookploeg gevraagd of ze op onze trouw wilden koken. Ze hebben het nog in beraad. Ik hoop het spoedig te vernemen.
De kerk heeft een eigen locatie en die is niet ver van het gemeentehuis en de kerk. En daar was ook de gouden bruiloft van mijn schoonouders.
Bij de locatie zit een goede keuken. Tom wil liefst met ruimte om te dansen en liefst ronde tafels.
Ik ben op zoek naar een locatie niet te ver van waar we trouwen. Het hangt dus af of we een kookploeg hebben of een cateraar nemen of een zaal inclusief nemen.

@Lotte Heerlijk dat het geregeld is. Vandaag heb ik bij de drukker trouwboeken gehaald om naar kaarten te kijken. Ik heb bij de drukker de kaarten van onze kinderen gedrukt. Ik had eerst het idee om mijn trouwkaarten zelf te maken. Maar ik denk dat ik net als bij de kinderen de geschenkjes zelf ga maken.

 
@veer zag dat je voor de kerk en de wet trouwt maar dat daar een half uur tussen zit? is dat niet te weinig tijd ervoor?
of is het zo vlakbij elkaar dat je dit gaat redden? wij zelf moeten rekenen op bij de wet op zo'n 45min tot een uur voor de plechtigheid,dus vandaar mijn vraag of je tijd niet te krap is ervoor.

@ lotte welkom hier,altijd leuk om nog iemand er bij te hebben en die al zover gevorderd is haahahha,wie weet heb je tussendoor nog wel tips voor ons :wink:
heb zelf al het een en ander geregeld,heb zelfs al de jurk hier hangen hahahaha

De mevrouw van de gemeente en de kerk kwamen met de tijdstippen. Het lijkt erg kort maar is het niet. In Nederland duurt een huwelijksvoltrekking veel langer dan in België. In België duurt het trouwen maar tien minuten volgens de mevrouw van de gemeente. Het gemeentehuis en de kerk liggen naast elkaar. Dus na de hele korte trouw op de gemeente is er zelfs tijd om kort te proosten en naar de kerk te wandelen. Vandaar dat ik ook voor de kerk wil trouwen.

Fijn dat je je jurk al hebt. Ik krijg een beetje buikpijn als ik aan mijn jurk denk. Hoe ga ik de jurk van mijn dromen vinden en kan mijn schoonzus ze echt maken? En dan de jurkjes voor de meisjes.

Leuk dat je aan het knutselen geslagen bent. Je komt zo wel bij wat je het mooist gaat vinden. Je hebt groot gelijk dat je je dochtertje nog even laat onderzoeken. De meisjes hebben bijna vakantie. Op 1 juli begint de zomervakantie van twee maanden. Heerlijk twee maanden niet van en naar school rennen.

@ Veer, een ceremoniemeester is zo handig! Kies dan wel iemand waar je blind op kunt vertrouwen en die goed kan organiseren en overzicht kan houden. Zo hebben jullie een veel relaxtere dag! Wij hebben er twee, onze schoonzusjes. Zo kunnen ze elkaar afwisselen want het kan behoorlijk overdonderend zijn allemaal dat geregel en wij willen ook wel dat ze kunnen genieten op die dag en dat gaat lastig wanneer het hele pakket op 1 persoon valt vonden wij. Ik heb nog wel wat tips voor je tijdsindeling: Houd er wel rekening mee dat de huwelijksvoltrekking in het gemeentehuis ong 45 minuten duurt, dus dan zou je misschien wat eerder kunnen trouwen? Houdt ook rekening met een lunch, niet dat jullie van je stokkie gaan! Aangezien jullie ook een feestavond hebben is een receptie van 3 uur aan de lange kant, de meeste recepties zijn 1,5-2 uur. Houdt ook rekening met de kosten van een langer durende receptie. De meeste kant en klare arrangementen zijn gebaseerd op 1,5-2 uur. Hoop niet dat je me bemoeierig vindt ik wil je enkel wat tips geven. :)

Liefs!

Alleen ik heb geen idee wie ik daar voor zou kunnen en willen vragen daar zou ik eens over moeten nadenken. Wel slim van twee ceremoniemeesters. Bedankt voor de tip alleen hier duurt de huwelijksvoltrekking maar tien minuten. Inderdaad een lunch daar heb ik ook over gedacht. Ik vroeg me alleen af of ik van te voren wel zou kunnen eten vanwege de zenuwen. Ik denk dat we de lengte van de receptie zal afhangen van welke formule we hebben of welke locatie.
Het is allemaal nog niet duidelijk. Er zijn nog teveel vragen hoeveel gasten en wanneer. Misschien een locatie waar de kinderen veel kunnen buiten spelen. Is niet gemakkelijk. Misschien zijn ooms en tante uitnodigen op de receptie en 's avonds de neven en nichten. Al hebben de neven en nichten kinderen.

Wat een nare dag hebben jullie achter de rug. Gelukkig is ze voorbij. Ik kan me goed voorstellen dat je dan uitgeteld na zo'n dag. Gelukkig viel de tweede offerte mee.



De fotograaf was op zich wel ok, maar we hebben toch meer gevoel bji de andere fotograaf. Die foto's vonden we ook veel mooier en voor dezelfde prijs filmt hij ook nog eens alles de hele dag. We wilden eigenlijk geen videograaf inhuren maar het is toch wel leuk om wat bewegende beelden te hebben. Dus ik denk dat hij het wordt!

Verder hebben we de DJ inmiddels geregeld en locatie ligt natuurlijk vast. Verder nog niks geregeld maar ik wil na de zomer de jurk gaan passen, kan echt niet wachten!!

maarrr...eerst lekker op vakantie!! (dus niet teveel aankomen :wink:) We vertrekken as maandag naar Frankrijk (Normandie), hopelijk hebben we btje mooi weer...

Nou iedereen weer succes met alles en tot schrijfs!


Lijkt me ook wel leuk wat bewegende beelden te hebben naast mooie foto's. Fijn dat er veel geregeld is. Kan me goed voorstellen dat je niet meer kunt wachten met passen. Veel plezier in Frankrijk wij gaan naar Italië.

Mikey

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #736 Gepost op: 16 juni 2011, 20:41:11 »
Even snel een berichtje van mij.

Vandaag ons gastenboek binnen gehad. Hij is van de serie 'Vertel eens...'. Het is een groot map-achtig iets, met blaadjes die je eruit kan halen waar vragen op staan die de gasten kunnen beantwoorden:
- Waar ken je de bruid/bruidegom van?
- Wat is een van de leukste herinneringen aan hem/haar?
- Wat is volgens jou de beste eigenschap van hem/haar?
- Wat moet het bruidspaar samen ngo eens doen of zien?
- Wat zijn jouw best tips voor een lang en gelukkig huwelijk?
- Wat is jouw/jullie wens voor het bruidspaar?
Wij hadden al bedacht de daggasten een quiz/vragenlijst te geven voor in de tijd dat zij in bus zitten, maar nu konden we hem kant en klaar kopen.
Hij is wel groter dan wij verwacht hadden, maar wel echt heel leuk!

Voor onze ouders hebben wij de boeken van 'Pap vertel's' en 'Mam vertel's'. Wij houden namelijk niet van een levensloop of ABC, maar vinden het wel leuk om iets van onze ouders te hebben. Hierin staan vragen over henzelf, hun jeugd, hun eigen liefdesleven, mijn geboorte en over ons samen nu. Lijkt mij heeel speciaal om dat ingevuld van mijn ouders terug te krijgen op onze bruiloft en het dan te lezen en bewaren.

Moest ik even vertellen :biggrin:
Groetjes Mikey

Sel

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 423
Trouwen In 2012
« Reactie #737 Gepost op: 16 juni 2011, 20:54:33 »
@ Mikey: Wat leuk! Ik wilde dat boek eerst ook kopen, maar omdat we uiteindelijk die gastenboeken niet hebben gekocht, wil ik er zelf een map voor maken.
Dan druk ik zelf de vragen af op wat dikker papier op kantoor. Vind het heel leuk voor de daggasten om te doen tijdens het wachten als wij de foto's maken!
en misschien leg ik wat neer voor extra, mochten mensen het in willen vullen. 's Avonds voor de avondgasten bedoel ik..
Moet ik er wel goed voor zorgen dat ze wel ook het 'normale' gastenboek tekenen! pfff..haha

missy-ila

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #738 Gepost op: 16 juni 2011, 21:13:44 »
@Mikey - Klinkt leuk dat gastenboek. Wij hebben een paar weken terug ook het boek mam & pap vertel eens… gegeven tijdens een bbq met onze families. Toen ook meteen de getuigen gevraagd en mijn zusje als ceremoniemeester. Was een leuke middag zo. Wij vroegen of ze de boeken als cadeautje voor ons wilden invullen en volgens mij vonden ze het alle vier heel leuk! Zeker omdat bij mijn moeder afgelopen jaar borstkanker was geconstateerd, vind ik het extra bijzonder om zo’n herinnering altijd te hebben.  :) We hebben de special edition gekocht, die was wat groter en met meer ruimte voor de antwoorden.

Ik geef trouwens Nederlandse les. Lijkt makkelijk, maar heel veel studenten vinden het erg lastig. Zeker spelling, grammatica, etc... Volgende week is de laatste lesweek, daarna nog twee weken toetsen en afronden. Ik kijk echt uit naar de vakantie, heerlijk! Het is gelukkig wel alweer wat rustiger op mn werk. De klassen moeten echt de laatste dingen nog afmaken, maar we liggen goed op schema dus dat is erg fijn!

@Veer – Het zou wel leuk zijn om zo’n kookploeg te hebben die alles regelt. Dat lijkt me ook wat persoonlijker nog dan catering.
Ik vond het ook moeilijk wie ik als ceremoniemeester zou vragen. Ten eerste omdat ik niet echt iemand wist en ten tweede omdat ik graag alle touwtjes in handen houd (ja, ik ben ook wel een beetje controlfreak). Nu heb ik mijn zusje gevraagd, die vindt het heel leuk om overal bij betrokken te worden en kan tijdens die dag dan wat kleinere dingen mee regelen. Verder wil ik alles dusdanig voorbereiden dat er niet zoveel geregeld hoeft te worden op de dag. Het wordt ook geen complexe bruiloft, het meeste is allemaal op één grote locatie. Ik wil lekker een ongedwongen sfeer, maar een beetje hulp is wel fijn!

Morgen komen mijn moeder en zusje kijken naar de bruidsjurk die ik gekocht heb.  :)  Ben heel benieuwd wat ze ervan vinden! Als ik eraan denk vraag ik ze wel om een foto te maken, zodat ik die kan plaatsen!

Liefs,
Isabella
« Laatst bewerkt op: 16 juni 2011, 21:16:31 door missy-ila »

chadya

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #739 Gepost op: 17 juni 2011, 20:14:23 »
hallo allemaal,

@ missy ik ben heel benieuwd hoe ze je jurk vinden en kan natuurlijk niet wachten tot je een foto plaatst hier :wink:
je hebt me wel heeeeeel nieuwsgierig gemaakt.aha je geeft nederlands..alhoewel ik daar altijd een 8 voor heb gestaan op mijn rapport en examen lijst verbaas ik me erover dat ik nu al niet meer weet wanneer ik een d of dt moet gebruiken ahahahaha,dus let er vooral niet op wanneer ik dit fout doet :wink:

@ mickey en Sel ik lees hier over jullie gasten boeken,heb in een ander forum hier daar voorbeeldjes van gezien met foto.
het ziet er zeker leuk uit allemaal. zelf ben ik daar totaal nog niet aan uit hoe wij dat gaan doen en hier moet ik (wij) dus indd nog voor gaan kijken.

@veer dat het trouwen bij jullie zo kort is,zo zie je maar dat er best wel verschillen zijn bij de landen ook al is het niet ver bij elkaar vandaan. als ik het zo lees bij je dan kan het indd zo zijn dat er maar 30min tussen zit. tja de jurk liep ik tegen aan en het was hem dus direct mee genomen :wink:
mijn dochtertje is ondertussen weer aan de betere hand gelukkig.

@roxy heel veel plezier op je vakantie en geniet er lekker van....

@deniesje dat is wel een mindere dag geweest zeg,heel dubbel,verschillende emoties,moet wel heel raar voor je geweest zijn.
hoop dat het ondertussen wat beter met je gaat.

hier gaan we morgen een dagje naar Harderwijk . ik heb daar een ontmoeting met een aantal (ex) medebeheerders van een forum waar ik zelf ruim 4 jaar beheerder van ben geweest. door prive omstandigheden heb ik afgelopen maart dit beheerderschap met veel moeite neer moeten leggen,maar we komen altijd 1x per jaar bij elkaar om te bbq-en en morgen is het weer zover. nu is het morgen geen bbq weer dus worden het allemaal verschillende gerechten en hapjes.ook onze partners en kinderen zijn erbij dus wordt een gezellige boel :wink:
verder ben ik gestopt met roken !!!!!!! pfff is wel heavy moet ik zeggen maar ik moet stoppen.heb al meerder pogingen op mijn naam staan, en sinds woensdagavond heb ik nu geen sigaret meer aangeraakt. de koekjestrommel daarin tegen die gaat steeds meer open en raakt steeds leger...moet dus wel oppassen anders pas ik straks mijn trouwjurk niet meer en heb ik een nieuw probleem erbij,en zal ik voor het eerst in mijn leven moeten gaan afvallen  :biggrin:
nou ik wens jullie allemaal een heel fijn weekend toe en tot gauw maar weer

groetjes
Chadya

Charley

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #740 Gepost op: 18 juni 2011, 09:57:11 »
@ Chayda, knap hoor dat je stopt met roken. Ik heb in mijn nabije omgeving gezien dat het heel erg moeilijk is. Kun je niet kijken of je iets anders kan doen in plaats van roken? Ik zeg maar iets raars, punniken ofzo haha. Iets om toch met je handen bezig te zijn. Of misschien in plaats van de koekjestrommel aan te raken, een stukje kauwgom nemen, lolly of fruit? Veel succes in elk geval!

@ Roxy, wat fijn dat je al erg veel hebt geregeld. In welke maand trouw je nou precies (het is mij ontschoten).

@ Deniesje, zo te lezen was dinsdag echt een dag van twee uitersten. Ik kan me voorstellen dat je aardig wat traantjes heb gelaten, het is ook niet niks.

@ Veer, maar tien minuten!!! Geen wonder dat je er ook voor kiest om in de kerk te trouwen. Tien minuten is wel een heel kort hoogtepunt van een dag.

missy-ila

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #741 Gepost op: 18 juni 2011, 15:23:35 »
@Chadya - ik stoor me er verder ook helemaal niet aan hoor  :tongue: Moet op school al genoeg op spelfouten letten dus... Succes met het (blijven) stoppen!

Ik heb geen foto van mijzelf in de jurk, wel alvast eentje van de jurk zelf. De foto doet de jurk eigenlijk geen eer aan, maar zo kunnen jullie alvast een beetje mee keuren  :tongue: Mijn moeder en zusje vonden hem in elk geval heel mooi, vooral ook het lijfje is heel mooi bewerkt. Ik ben er erg blij mee en de jurk zit echt als gegoten. Hij past echt bij mij en zit erg lekker. Ik kan er gewoon een eenvoudige bh onder dragen en een naadloze string, dan zit ie perfect.
Mijn moeder vroeg op een gegeven moment hoe duur de jurk was. Ik vond het niet zo heel leuk om te vertellen, want ik hou dat soort dingen liever voor mezelf. Maar ze vroeg het niet zonder reden zei ze later, want zij en mijn vader willen de jurk graag geven. :biggrin: Mits die geen duizenden euro's had gekost, daarom vroeg ze het. Superleuk natuurlijk, toen had ik er niet zo'n moeite meer mee om te vertellen hoe duur die was  :tongue:

Verder was ik vandaag bij de verjaardag van mijn zusje waar mijn opa ook was. En hij had een cadeautje voor me... Ik kreeg de ring van mijn oma (zijn vrouw) die inmiddels al ruim 6 jaar overleden is. Echt superspeciaal!  :biggrin: Ik heb al een mooie verlovingsring en misschien wil ik deze ring gewoon erbij gaan dragen. Het is een eenvoudige gouden ring. Hij is alleen wel flink te groot, maar ik ga nog even bedenken of ik hem gewoon ga laten verkleinen of dat ik er bijvoorbeeld graag een steentje in wil plaatsen. Omsmelten vind ik ook zoiets.. ik wil em wel graag (grotendeels) zo houden. In elk geval nog echt een leuke verrassing dus  :biggrin:

Het lijkt wel m'n verjaardag met zoveel leuke trouw-verrassingen  :biggrin:

Fijn weekend allemaal!
Liefs,
Isabella

deniesje

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #742 Gepost op: 18 juni 2011, 16:03:32 »
@ Roxymilan, hele fijne vakantie!
@ Veer, oh dus je woont in belgië? :) En maak je nog geen zorgen, je hebt nog genoeg de tijd om een geschikte locatie etc te vinden. Is leuk als je alvast gaat kijken en orienteren, nu heb je nog veel keus!
@ Mikey, wat ontzettend leuk die boeken! Is heel speciaal om dat te hebben en te bewaren.
@Sel, slim dat je je eigen versie ervan gaat maken! Zat ook aan zoiets te denken.
@ Chadya, knap dat je gestopt bent met roken! Ik ben ook een roker en ik kom er voorlopig echt niet vanaf, is ook wel logisch door deze omstandigheden, al ben ik nu wel banger om kanker te krijgen omdat we het nu van veel te dichtbij hebben meegemaakt.
@ Missy-ila wat een prachtige jurk! En superlief dat je hem van je ouders heb gekregen. Ook de ring van je oma, echt superlief!

Hier wederom een shit-dag... Heb gister te horen gekregen dat een kindje waar mika vaak mee op de zaal lag in het zkh, het niet meer gaat redden en dus een dezer dagen van zijn lieve familie heengaat naar het land van de sterretjes :cry: Wat een bak ellende allemaal hier zeg niet te geloven, hoeveel kan een mens dragen. De rugzak is geen rugzak meer maar een overvolle backpack... Hoe raak ik hier ooit overheen?
Ik schrijf veel, en heb vandaag met tranen in mijn ogen dit gedicht geschreven.

Dankbaar, voor het mooie gezin dat ik heb gekregen
Dankbaar, dat Mika de kanker kon overleven
Dankbaar, voor elke nieuwe dag
Dankbaar, geniet ik van iedere lach

Verdriet, om alles wat is gebeurd
Verdriet, omdat kanker je leven donker kleurt
Verdriet, omdat ik het niet begrijpen kan
Verdriet, omdat ik het moeilijk plaatsen kan

Dankbaar, voor alle kennis die is opgedaan
Dankbaar, door deze kennis kon Mika de kanker verslaan
Dankbaar, voor alle goede zorgen om ons heen
Dankbaar, voor het medeleven van iedereen

Verdriet, om Mika te hebben zien lijden
Verdriet, om alle mensen die tegen kanker strijden
Verdriet, voor hen die het niet konden halen
Verdriet, doordat kanker van hen het leven stalen

Proberen om het een plekje te geven
Al lukt dat nog niet echt
En ben ik bij iedereen in gedachten
Die tegen deze rotziekte vecht...

Charley

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #743 Gepost op: 18 juni 2011, 17:15:26 »
Dikke knuffel deniesje, hier zijn geen woorden voor.

roxymilan

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 929
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen In 2012
« Reactie #744 Gepost op: 19 juni 2011, 13:19:35 »
@ Deniesje Wauw wat een mooi en ontroerend gedicht! Hoeveel kan een mens hebben vraag je je dan af...Heel veel sterkte!

@Missilya wat een mooie jurk zeg! En erg leuk dat je m van je ouders hebt gekregen! Ik krijg m ook van mn moeder en stiefvader

Verder heb ik niet alles kunnen lezen maar ik zag wat leuke ideeen voor gastenboeken voorbijkomen! Leuk!

Druk vandaag met inpakken voor de vakantie, we vertrekken vannacht!

En verder probeer ik btje uit te rusten vandaag want heb gisteren hardloopwedstrijd gelopen!
Heb de 4 mijl (=6,4 km) in Zwolle gelopen voor de eerste keer en t ging hartstikke goed! Heb m in 40 minuten gelopen dus ben best wel btje trots op mezelf Ben pas dit jaar begonnen met hardlopen en dan werk je hier naartoe dan is t wel een kick als t zo goed gaat!
In oktober wil ik voor de 10 km gaan. Is een mooie stok achter de deur om door te gaan met hardlopen en mooie bijkomstigheid is dat je er lekker van afvalt (wil nog proberen ongeveer 3 kg kwijt te raken voor ik mn jurk ga uitzoeken..)

Nou iedereen weer veel succes met alles en tot over 2 weken denk ik!

Roxy
« Laatst bewerkt op: 19 juni 2011, 13:20:11 door roxymilan »

chadya

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #745 Gepost op: 19 juni 2011, 15:30:26 »
goede middag allemaal,
zo gisteren een dagje naar Harderwijk geweest was ontzettend gezellig moet ik zeggen.heerlijk gegeten en weer ontzettend bij gekletste met onze vrienden. wel ontzettende noodweer gehad op de heen en terug weg wat ik zelf toch wel eng vindt dan op de snelweg

@ missy wat een mooie jurk zeg..en wat leuk dat je ouders hem willen betalen wanneer hij binnen hun budget valt..en dan ook nog eens de ring van je oma gekregen,dat is nog eens een mooi cadeau van je opa. persoonlijk zou ik zoiets niet om laten smelten maar dat is natuurlijk ieders eigen mening/smaak.

@deniesje het stoppen gaat een beetje op en af,en ook ik ben een echte stress roker,hoe meer stress hoe meer ik rookte. en de angst waar jij mee zit geldt hier ook,echter heb ik alleen op valentijnsdag dit jaar te horen gekregen dat ik een erfelijk overdraagbaar gen bij me draag waardoor ik wel degelijk 80% kans heb om ziek te gaan worden,dus vandaar dat ik geen keuze meer heb om te stoppen. het is mijn zoveelste poging al tot nu toe,maar door de vele stress iedere keer weer begonnen..zit nu op dag 4 en nog niet gerookt :wink:
balen van dat kindje zeg waar je over schrijft..het is ook zo oneerlijk allemaal he.

@roxy wil je ontzettend veel plezier toewensen op je vakantie en geniet ervan.hoop dat je beter weer zal hebben als hier.

@charley probeer nu ook indd over te gaan op de kauwgom , ondertussen zijn al mijn gordijnen hier al gewassen,is de keuken voor de helft al uitgesopt haahhahaah je wilt echt niet weten waar het je toe aan zet..het is dat ik met mijn BI zit,en ik dus tijdig mijn rust moet nemen anders bleef ik door gaan :wink:


verder hou ik vandaag dus een relaxdagje,even bijkomen van gisteren :wink: en ondertussen mijn jongste helpen met haar spel op de playstation :wink:. mijn oudste ligt op dit moment wat ziekjes op bed dus we zijn hier elkaar wat aan het afwisselen is wat minder. nog 3 weken en dan begint de schoolvakantie hier maar hoop toch echt dat we mooier weer gaan krijgen.
nou ik spreek jullie gauw weer.
groetjes
Chadya

deniesje

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #746 Gepost op: 20 juni 2011, 11:22:02 »
Ik ga zo naar het sophia met de kleine man. Hij moet weer een MRI, thoraxfoto, bloedonderzoek en een vervelende prik om te checken op TBC...
Willen jullie op ons stemmen? We kunnen een weekje weg winnen en dat lijkt ons heerlijk na die vermoeiende periode...

http://www.hetfamilieportret.nl/fotos/bekijk/4231/ons-gezin-armand-denise-levy-mika

Ik kom later vandaag of vanavond nog even koekeloeren hier :wink:
« Laatst bewerkt op: 20 juni 2011, 11:23:01 door deniesje »

Veer

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #747 Gepost op: 20 juni 2011, 12:29:35 »
@Mikey De vertelboeken boeken heb ik ook in de winkel zien liggen. Ik wil ook een boek kopen 'Pap vertel's'. Ik zou zo graag van alles willen weten en onthouden. Ik had er ook wel een van mijn oma willen hebben. Want ik mis haar nog heel erg. Ze is overleden in 2004. Ze heeft Tom en de kinderen ook nooit leren kennen. Haar man mis ik ook hij overleed toen ik op de havo zat.

Ik geef trouwens Nederlandse les. Lijkt makkelijk, maar heel veel studenten vinden het erg lastig. Zeker spelling, grammatica, etc... Volgende week is de laatste lesweek, daarna nog twee weken toetsen en afronden. Ik kijk echt uit naar de vakantie, heerlijk! Het is gelukkig wel alweer wat rustiger op mn werk. De klassen moeten echt de laatste dingen nog afmaken, maar we liggen goed op schema dus dat is erg fijn!

@Veer – Het zou wel leuk zijn om zo’n kookploeg te hebben die alles regelt. Dat lijkt me ook wat persoonlijker nog dan catering.
Ik vond het ook moeilijk wie ik als ceremoniemeester zou vragen. Ten eerste omdat ik niet echt iemand wist en ten tweede omdat ik graag alle touwtjes in handen houd (ja, ik ben ook wel een beetje controlfreak). Nu heb ik mijn zusje gevraagd, die vindt het heel leuk om overal bij betrokken te worden en kan tijdens die dag dan wat kleinere dingen mee regelen. Verder wil ik alles dusdanig voorbereiden dat er niet zoveel geregeld hoeft te worden op de dag. Het wordt ook geen complexe bruiloft, het meeste is allemaal op één grote locatie. Ik wil lekker een ongedwongen sfeer, maar een beetje hulp is wel fijn!

Morgen komen mijn moeder en zusje kijken naar de bruidsjurk die ik gekocht heb.  :)  Ben heel benieuwd wat ze ervan vinden! Als ik eraan denk vraag ik ze wel om een foto te maken, zodat ik die kan plaatsen!

Liefs,
Isabella

Hoe leuk een vak is hangt mede af van de leraar die het geeft. Ik had een Franse leraar die kon mooi vertellen over Frankrijk maar wilde alles maar een keer uitleggen en ik was heel slecht in Frans. Ik vind dat mijn Nederlands ook beter kan. Ik heb heel veel gelezen en ik kan redelijk goed uit mijn woorden komen. Maar maak vast veel spelingsfouten en andere fouten. Ik hoop dat ik onze kinderen de liefde voor lezen kan overbrengen. Ze worden graag voorgelezen. Ik houd van boeken en zeker die voor de kinderen. Ik hoop dat ze een grote woordenschat ontwikkelen en ze zich ook goed kunnen uitdrukken.

Het is heel fijn als de kookploeg het zou willen doen. Het is alleen spannend of ze het willen. Ik wil er geen druk op leggen maar ook wel graag spoedig weten. Je hebt een mooie jurk maar ze is vast nog mooier als je ze aan hebt. En lief dat je ze cadeau krijgt. En mooi de ring van je oma. Ik heb ook sieraden van haar. Die ze tot de laatste dag heeft gedragen. Ik weet niet of ik ze zal dragen. Voorlopig niet of wanneer ik zelf oma ben. De ringen zijn mij ook veel te groot.

@Chadya Het is heel verschillend. Het enige voordeel is dat de plechtigheid dat de plechtigheid gratis en dat ik alleen het trouwboekje tien euro moest betalen. Dus het trouwboekje is al van ons dat ligt op het gemeentehuis om ingevuld te worden. De plechtigheid in de kerk kost 250 euro en die zal het zeker het verschil maken. Fijn dat je je jurk zo gevonden had. Gelukkig dat je dochtertje beter is. Ik vind het zo naar als je de kinderen zo ziek ziet. Wanneer alle fut verdwenen is. Beterschap boor je andere kindje.

Hoe was de BBQ klinkt heel gezellig. Heel goed dat je gestopt bent met roken. Veel succes met volhouden. Even geen koekjes meer kopen of koekjes die anderen lekker vinden maar jij niet.

Hier houd ik een rustdagje na vermoeiend weekend weg. Hoop ook op mooi weer. Het regende heel veel al zagen we af en toe de zon heel even.
Hier is minder dan twee weken en dan twee maanden vakantie voor de meisjes.

@ Veer, maar tien minuten!!! Geen wonder dat je er ook voor kiest om in de kerk te trouwen. Tien minuten is wel een heel kort hoogtepunt van een dag.
Ik vind ook veel te kort en het lijkt me erg onpersoonlijk. Ik ben hier nog nooit op het gemeentehuis geweest voor een trouw. Wel in Nederland en dan werd ik altijd heel emotioneel zeker als ik toen mijn vriend bij had. Nee daarom ook in de kerk ook omdat ik de kinderen heel  graag wil betrekken in de plechtigheid.

@ Veer, oh dus je woont in belgië? :) En maak je nog geen zorgen, je hebt nog genoeg de tijd om een geschikte locatie etc te vinden. Is leuk als je alvast gaat kijken en orienteren, nu heb je nog veel keus!

Hier wederom een shit-dag... Heb gister te horen gekregen dat een kindje waar mika vaak mee op de zaal lag in het zkh, het niet meer gaat redden en dus een dezer dagen van zijn lieve familie heengaat naar het land van de sterretjes :cry: Wat een bak ellende allemaal hier zeg niet te geloven, hoeveel kan een mens dragen. De rugzak is geen rugzak meer maar een overvolle backpack... Hoe raak ik hier ooit overheen?
Ik schrijf veel, en heb vandaag met tranen in mijn ogen dit gedicht geschreven.

Dankbaar, voor het mooie gezin dat ik heb gekregen
Dankbaar, dat Mika de kanker kon overleven
Dankbaar, voor elke nieuwe dag
Dankbaar, geniet ik van iedere lach

Verdriet, om alles wat is gebeurd
Verdriet, omdat kanker je leven donker kleurt
Verdriet, omdat ik het niet begrijpen kan
Verdriet, omdat ik het moeilijk plaatsen kan

Dankbaar, voor alle kennis die is opgedaan
Dankbaar, door deze kennis kon Mika de kanker verslaan
Dankbaar, voor alle goede zorgen om ons heen
Dankbaar, voor het medeleven van iedereen

Verdriet, om Mika te hebben zien lijden
Verdriet, om alle mensen die tegen kanker strijden
Verdriet, voor hen die het niet konden halen
Verdriet, doordat kanker van hen het leven stalen

Proberen om het een plekje te geven
Al lukt dat nog niet echt
En ben ik bij iedereen in gedachten
Die tegen deze rotziekte vecht...

Bedankt ik hoop echt dat we op tijd zijn nog. Er zijn zoveel zaken om rekening mee te houden. Gelukkig vermaken onze kinderen zich al heel snel. Want daar wil ik ook rekening mee houden dat de kinderen er desnoods buiten kunnen spelen als het weer mooi is. We zijn dit weekend naar Friesland geweest. We hebben in een mooie B&B overnacht. En heerlijk gegeten in een vegetarisch/vis restaurant. Tom had het vegetarische verrassingsmenu en ik het vis verrassingsmenu. De kinderen kregen pasta en een ijsje. Onze Zoë houd erg van soep en heeft meegegeten van het voorgerechtje en de soep. We hebben echt heerlijk gegeten. En de kinderen waren echt flink geweest. Zondag waren we op bezoek bij mijn vader. Hij was dit jaar 70 geworden en hij heeft van ons een mooie lijst gekregen met daarin een poster met vier gezinsfoto's vorig jaar gemaakt op de gouden bruiloft van Tom's ouders. De kamer van mijn vader was heel klein maar toch gingen ze verstoppertje  en postbode spelen. Het was fijn mom mijn pa weer gezien te hebben.

Zo heel erg als er iemand sterft en zeker kinderen. Heel veel sterkte. Wat een ontroerend gedicht echt mooi verwoord. Gedichtjes maken helpt mij ook gevoelens te verwerken en of te verwoorden voor anderen. Dikke knuffel.


Ik ga zo naar het sophia met de kleine man. Hij moet weer een MRI, thoraxfoto, bloedonderzoek en een vervelende prik om te checken op TBC...
Willen jullie op ons stemmen? We kunnen een weekje weg winnen en dat lijkt ons heerlijk na die vermoeiende periode...

http://www.hetfamilieportret.nl/fotos/bekijk/4231/ons-gezin-armand-denise-levy-mika

Ik kom later vandaag of vanavond nog even koekeloeren hier :wink:
Heel veel sterkte en ik heb gestemd! Mooie foto!


@Roxy Ondertussen vertrokken. Fijne vakantie!!
« Laatst bewerkt op: 20 juni 2011, 12:31:45 door Veer »

FirstLove

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2099
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen In 2012
« Reactie #748 Gepost op: 20 juni 2011, 18:28:14 »
Hallo dames,

Ik heb het boek Vertel 's over de bruiloft gekocht. Echt een groot boek, waar je alle info over de bruiloft (voor, tijdens en na) kan schrijven. We hebben zaterdag een deel samen ingevuld, en dat is toch wel heel erg leuk!! Echt een aanrader om voor jezelf te kopen, zodat je het later ook nog eens terug kan bekijken.

@ roxymilan; die klik met een fotograaf is zo belangrijk! Wij hebben er uiteindelijk 5 gesproken, en de laatste was pas echt wat we zochten!!

Ik las nog ergens iets over ceremoniemeester.... Ik raad het echt iedereen aan!!!! Ik ben zelf nu 3x ceremoniemeester geweest, en je komt vooral op de dag zelf echt nog dingen tegen waar iemand op in moet springen. Dat wil je zelf echt niet doen!! Ik ben bijv bij bruiloft 2 nog bezig geweest om mensen op de locatie te krijgen om het dvd gastenboek werkend te krijgen, en bij bruiloft 3 moest vooral iedereen op het juiste moment op de juiste locatie zijn...wat een gedoe, maar zo de moeite waard om m'n vriendinnetjes te zien glunderen!! Mijn beste vriendin is mijn cm, en zij is ook een van de weinige waar ik zoveel vertrouwen in heb om haar dat te laten doen!

@ missy - ila; prachtige jurk!! Ook mooi dat je 'm krijgt!! (Ik krijg 'm van mams en schoonmams...echt geweldig!) En wat gaaf van de ring...heel bijzonder om zoiets te hebben.

@ chadya; wat een gedoe met je account!! Helemaal top dat je gestopt bent met roken, hoe moeilijk het ook is, blijven volhouden!!!!

@ deniesje; jeetje, wat een heftige periode heb je nu...en wat kan je daar mooi over schrijven!!!

missy-ila

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #749 Gepost op: 21 juni 2011, 07:12:06 »
Even een kort berichtje van mij

@ allemaal - bedankt voor jullie leuke reacties op mijn jurk en ring. Ben er zelf ook helemaal weg van!  :biggrin:

@ Deniesje - wat vervelend he, zo'n zware tijd. Ik heb in elk geval ook gestemd! Ik zie dat je al 150 stemmen hebt, ik hoop dat je gaat winnen!  :)

Liefs,
Isabella

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards