collapse

Auteur Topic: Trouwen In 2012  (gelezen 951901 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

roxymilan

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 929
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen In 2012
« Reactie #950 Gepost op: 20 juli 2011, 21:45:21 »
Zo wat is er weer veel geschreven!

Heb nu niet zoveel tijd dus kan niet op iedereen reageren.

@Deniesje wat heftig zeg van dat kleine meissie, tis niet eerlijk en tis echt een rotziekte! Ik wens je nogmaals heel veel sterkte met het verwerken van al deze ellende. Gelukkig heb je wat leuke afleiding aan het organiseren van de bruiloft en ik ben echt heeeeeeeeeeel blij voor je dat je je jurk hebt gevonden!! Ben erg benieuwd!!

Had me ook aangemeld voor de hyves maar kan m niet weer vinden? Zal even kijken of ik er nog op kom moet de link weer even opzoeken denk ik.

Verder iedereen bedankt voor de lieve berichtjes en het meeleven!

Veer

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #951 Gepost op: 20 juli 2011, 22:19:24 »
Ladies... I've got THE dress!!! :biggrin:  Ben zoooo blij! Hij is zooooo mooi! Het was ook meteen de eerste jurk die ik aantrok, ik heb ernaa nog 3 andere aan gehad, maar die haalden het niet bij de eerste jurk. Elke keer als ik die aantrok, was daar het wauwgevoel! Ben helemaal verliefd op de jurk! :biggrin:


Wat Super!! Ik ben helemaal blij voor jou!!

@Mickey Fijn dat de kapper geregeld is. Zit er ook een proefkapsel bij?

@Ellis spannend dan de komende twee maanden. Veel succes! Vervelend dat je nog even moet wachten nog zes dagen.

Wat mooi de titel is aangepast naar Wij gaan in 2012 trouwen! http://cluppie2012.hyves.nl/ Bedankt meiden. Ik kan het eigenlijk ergens nog niet geloven dat ik ga trouwen. Moet toch snel eens bruidsjurken gaan passen misschien dat het dan wat echter wordt.

Hier niet veel nieuws te vertellen. De meisjes zijn in dromenland maar mijn zoontje is klaar wakker.

deniesje

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #952 Gepost op: 21 juli 2011, 10:48:13 »
Thanks allemaal! Foto staat bij show je jurk, maar ik ga hem wel weer weghalen, veel te eng dat iemand hem ziet haha!! :tongue:

Mikey, wauw dat valt mee zeg die prijs! Normalitair is het zo duur! Idd, zet er "bruid" of "trouw" voor en er worden direct honderden euro's bovenop de prijs geknald. Wat doe jij met je make up?

Ellis, leuk dat je nicht in een bruidsmodezaak werkt! Wil je door haar geholpen worden?

Veer, als je jezelf als bruidje in de spiegel ziet staan, is het ineens heel echt! Ik werd zelfs verlegen van mezelf haha! :biggrin:

Ohhw ik blijf maar kijken naar de foto's van mijn jurk, hij is zo ontzettend mooi! Ben denk ik gewoon een beetje verliefd :)  Fijne dag vandaag!

saroanda

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #953 Gepost op: 21 juli 2011, 11:06:19 »
Mag ik mij hier ook melden?  :)

Afgelopen valentijnsdag heb ik mijn vriend ten huwelijk gevraagd, hij zei volmondig ja! En gisteren hebben we de datum gereserveerd bij de gemeente. Wij gaan trouwen op 20 juli 2012!!

Ik ben vorig jaar mei bevallen van onze zoon, helaas tijdens de zwangerschap veel aangekomen wat er nog niet allemaal af is. We zijn nu weer aan het lijnen en ik hoop medio oktober jurken te kunnen gaan passen. Kopen doe ik niet in NL, ik zal zeer waarschijnlijk iets in china of Amerika bestellen i.v.m. ons budget.

deniesje

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #954 Gepost op: 21 juli 2011, 11:08:43 »
Welkom saroanda! En gefeliciteerd! Leuk dat jij je vriend ten huwelijk hebt gevraagd.
Enne, de zwangerschapskilo's gaan er heus wel af hoor :wink:

saroanda

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #955 Gepost op: 21 juli 2011, 11:17:44 »
Welkom saroanda! En gefeliciteerd! Leuk dat jij je vriend ten huwelijk hebt gevraagd.
Enne, de zwangerschapskilo's gaan er heus wel af hoor :wink:

Thanx! Maar dat de kilo's er heus wel af gaan geloof ik niet meer :tongue: 9 maanden op en 9 maanden af zeggen ze toch? Ik zit inmiddels op bijna 14 maanden af en ben er 15 van de 35 kwijt  :rolleyes:

Maar we gaan er weer stevig tegen aan en ik duim heel hard dat ik ooit weer op m'n oude gewicht kom :wink:

deniesje

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #956 Gepost op: 21 juli 2011, 11:55:17 »
heus, komt goed! Bij mij duurde het ook een jaar en ik was ook zoveel aangekomen... Van maat 34 naar mat 46 en nu terug in maat 36... echt, het kan! :wink:

Mikey

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #957 Gepost op: 21 juli 2011, 12:14:57 »
Mikey, dat is een goeie prijs, heb je al een proefkapsel laten maken?
@Mickey Fijn dat de kapper geregeld is. Zit er ook een proefkapsel bij?
Ik heb nog geen proefkapsel laten maken, dat  doe ik denk pas een paar weken voor de bruiloft. Ik heb wel al in mijn hoofd wat ik ongeveer wil, nu ik weet wat voor jurk ik heb.
Proefkapsel zit niet inbegrepen bij die 50 euro, maar die zal denk ik goedkoper uitvallen (30 euro ongeveer). Want bij het echte kapsel is 20 euro voor het watergolven/krullen van mijn haar erbij inbegrepen. Dit omdat ik vrij dik haar heb en mijn kapsel als ik de dag ervoor het laat watergolven of met krullers slaap mijn kapsel steviger blijft zitten. Die kosten zullen bij het proefkapsel wel wegvallen, want dan is dat niet echt nodig.

Mikey, wauw dat valt mee zeg die prijs! Normalitair is het zo duur! Idd, zet er "bruid" of "trouw" voor en er worden direct honderden euro's bovenop de prijs geknald. Wat doe jij met je make up?

Ohhw ik blijf maar kijken naar de foto's van mijn jurk, hij is zo ontzettend mooi! Ben denk ik gewoon een beetje verliefd :)  Fijne dag vandaag!
Mijn kapper is vorig jaar getrouwd en ergerde zich er ook zo aan dat alles duurder word met het woord bruid/trouw ervoor, dus hij doet daar niet aan mee. Ik betaal gewoon de normale prijs van het opsteken van je haar.
Wat ik met mijn make-up doe weet ik nog niet. Ik ken jammer genoeg niemand (dacht ik) die visagiste is. Maar als ik naar de prijzen kijken bij zaken hier in de buurt word ik daar niet heel vrolijk van. 150 euro voor 1 keer proef make-up en de bruidsmake-up. Dan ga ik toch steeds meer twijfelen of ik dat het geld wel waard vind, en of ik niet gewoon mezelf op ga maken :S Ik ga denk ik eerst maar eens informeren via via of mensen iemand kennen die dat kan, maar daar wacht ik nog even mee, want dat vind ik nu wel heel vroeg al.

Ik kijk ook nog steeds dagelijks naar de foto's van mij jurk. We moeten natuurlijk niet volgend jaar vergeten zijn hoe hij er ook al weer uit zag he :tongue: Ik kon de eerste dag alleen nog maar 'ik heb een jurk' zeggen', en moest zelfs tegen mijn AS zeggen die iets tegen mij aan het vertellen was 'ik kan me niet concentreren, ik kan alleen maar aan de jurk denken, maar ik hou ook nog wel van jou hoor' :biggrin:

Mag ik mij hier ook melden?  :)

Afgelopen valentijnsdag heb ik mijn vriend ten huwelijk gevraagd, hij zei volmondig ja! En gisteren hebben we de datum gereserveerd bij de gemeente. Wij gaan trouwen op 20 juli 2012!!

Ik ben vorig jaar mei bevallen van onze zoon, helaas tijdens de zwangerschap veel aangekomen wat er nog niet allemaal af is. We zijn nu weer aan het lijnen en ik hoop medio oktober jurken te kunnen gaan passen. Kopen doe ik niet in NL, ik zal zeer waarschijnlijk iets in china of Amerika bestellen i.v.m. ons budget.
Welkom bij ons clubje.
Waarom heb je ervoor gekozen om zelf je vriend ten huwelijk te vragen? (die vraag krijg je waarschijnlijk heel vaak, sorry :S Er blijft blijkbaar toch iets hangen van 'de man vraag de vrouw')
Mag ik vragen wat je budget ongeveer is voor een jurk? Want je hebt ook echt hele leuke goedkopere jurken hier in NL. Denk maar aan outlets of eenmanszaken, of ateliers waar ze merk-jurken namaken. Hoe doe je het dan als de jurk niet past als je hem importeert, of pas je hier maar bestel je hem via internet?
« Laatst bewerkt op: 21 juli 2011, 13:58:14 door Mikey »

saroanda

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #958 Gepost op: 21 juli 2011, 13:36:04 »


Welkom bij ons clubje.
Waarom heb je ervoor gekozen om zelf je vriend ten huwelijk te vragen? (die vraag krijg je waarschijnlijk heel vaak, sorry :S Er blijft blijkbaar toch iets hangen van 'de man vraag de vrouw')
Mag ik vragen wat je budget ongeveer is voor een jurk? Want je hebt ook echt hele leuke goedkopere jurken hier in NL. Denk maar aan outlets of eenmanszaken, of ateliers waar ze merk-jurken namaken. Hoe doe je het dan als de jurk niet past als je hem importeert, of pas je hier maar bestel je hem via internet?

Dat we graag wilden trouwen was wel duidelijk, maar ik had altijd het idee dat dat heel heel veel geld zou kosten (lees meer dan 10.000 euro). Vorig jaar kindje gekregen, ik ben minder gaan werken en we hebben ons huis gekocht. Trouwen hadden we dus maar heel ver vooruit geschoven, sparen zijn/waren we niet goed in :wink: Afgelopen januari is mijn afdeling overgenomen door een ander bedrijf, van ex-werkgever een leuke "oprotpremie" gekregen. Toen kwam bij mij de gedachte dat dat geld wel een leuke start zou zijn voor een bruiloft. Toen ben ik ook eens op internet rond gaan neuzen wat alles nou zo'n beetje kost. En kwam erachter dat het lang niet zoveel is als ik altijd dacht.

Tja, ik kon vriendlief natuurlijk niet vertellen dat trouwen niet zo extreem duur hoeft te zijn, of hij me ff ten huwelijk wou vragen ;)Ik heb toen zelf de stoute schoenen aangetrokken aangezien hij helemaal niets wist van mijn speurwerk natuurlijk. Shirtje besteld voor zoonlief met de tekst erop "papa wil jij met mama trouwen?", restaurant van onze 1e date gereserveerd en op de dag zelf vriendlief uit z'n werk gekidnapped. Hij had helemaal niets door, dacht dat we gewoon voor valentijnsdag uit eten gingen. Tot ik hem na het voorgerecht vroeg om het vestje van onze zoon uit te doen, hij had het vast wel warm. Na enigzins tegenstribbelen dat het helemaal niet zo warm was, trok hij het vestje uit en zag daar natuurlijk de tekst! Heel voorzichtig vroeg hij me, vraag jij me nu ten huwelijk, waarop ik ja knikte. Maar natuurlijk wil ik met je trouwen! zei hij met tranen in z'n ogen. :) :)  

Ons budget voor de gehele dag is 4000 euro excl. de huwelijksreis, die word gewoon van het vakantiegeld betaald. Ik ga in NL gewoon voldoende jurken passen zodat ik wel weet wat ik mooi vind en wat me natuurlijk staat. En dan neem ik de gok om er eentje te laten maken in China voor zo'n 150 euro. Dit doe ik ruim op tijd, mocht dit mislopen kan íe altijd nog op marktplaats :wink:

Onze prio ligt niet bij dure kleding, maar bij een geweldig feest. Gelukkig hebben we vrijwel dezelfde wensen en is het voor mij makkelijk om dus rond te informeren en langzaamaan te gaan plannen.

Dit is zo ongeveer onze begroting:

kosten gemeente 266,50
kaarten 150
bbq thuis + hapjes daggasten 350,-
bruidegom 000 (word door schoonma betaald)
bruid 250
feest 75 pers. 2000
dj 150
make-up/haar 120
taart 100 (1 taart en zusje maakt cupcakes)
boeket 50,-
hotel 90,-
ringen 150,-
fotograaf 100,- (bevriende fotograaf)
notaris ?

chadya

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #959 Gepost op: 21 juli 2011, 15:48:17 »
hallo allemaal,
jeetje wat is er weer een hoop geschreven zeg...ik hou het even bij de laatste pagina nu anders is het echt niet te doen om te antwoorden :wink:

@ saroanda welkom hier en gefeliciteerd met je voorgenomen huwelijk.
je hebt een mooi kostenplaatje gemaakt,zelf doen wij het ook voor ongeveer het budget wat jij hebt.echter vieren wij het op locatie :wink:.mis in jouw lijstje nog de auto en de bedankjes ...of heb je die niet nodig?

@deniesje geweldig dat je voor de jurk geslaagd bent..nu wordt ik natuurlijk wel even heeeeeel erg nieuwsgierig :wink:

@mickey fijn datje kapper geregeld is. zelf ben ik ook op zoek gegaan er naar, en heb een kapper gevonden waar ik dan wel naar toe moet,echter kost het me maar 35 euro inclusief proefkapsel :wink:. ook deze kapper zet er geen trouw voor maar en vindt dat dus complete onzin. het is mijn eigen kapper waar ik normaal ook heen gaat en zit op 10 min bij me vandaan.

@ellis heel veel succes met proberen en indd wat je al zegt,het kan na je bruiloft ook nog toch? doe gewoon wat jullie gevoel je ingeeft,en waar jullie je goed bij voelen...

nou hier zijn we weer een stapje verder in het regelen....dinsdag hebben we onze ringen besteld  :biggrin: . ik vertelde al dat de andere site waar we eerst hadden gekeken niet meer bereikbaar was,nu was deze weer wel bereikbaar.echter wat we eerst wilden was staal/goud maar deze ringen kun je dus later niet meer verkleinen of vergroten indien dit nodig mocht zijn,en kan dus voor problemen zorgen in de toekomst.immers iedereen loopt het risico om aan te komen of af te vallen,en ik zelf ben iemand die nu bijv in 1 jaar 10 kilo is aangekomen,maar ook zo weer 10 kilo kwijt kan zijn....
dus zijn we op zoek gegaan naar andere ringen en zijn we dus voor geslaagd ik zal een foto toevoegen er van :wink:

verder zijn we vandaag bij de banket bakker langs geweest om eens info op te vragen voor de taart,maar jeetje wat een verschil zit daarin zeg.
als we een etage taart zouden nemen zouden we bijna 100 euro duurder uit zijn als dat we een vierkante taart zouden nemen...en de vierkante taart wordt dan net zo versiert en aangepast als wij het willen hebben.daarnaast bij de etage taart houden we voor minimaal 10 personen over aan taart.
is toch wel iets om over na te denken vond ik zo ..

nou dit was het weer even voor vandaag en ga weer even naar het logeetje toe :wink:
morgen is ze hier nog een dagje en dan gaat ze weer naar huis.
ik spreek jullie gauw weer.
groetjes
Chadya

saroanda

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #960 Gepost op: 21 juli 2011, 15:57:14 »
@ saroanda welkom hier en gefeliciteerd met je voorgenomen huwelijk.
je hebt een mooi kostenplaatje gemaakt,zelf doen wij het ook voor ongeveer het budget wat jij hebt.echter vieren wij het op locatie :wink:.mis in jouw lijstje nog de auto en de bedankjes ...of heb je die niet nodig?


We hebben zelf al een hele mooie auto :) We beginnen de dag namelijk met een toerritje van een half uur bij ons in de regio, vanaf ons huis naar het stadhuis. Alle gasten in het bezit van een golf 1 cabrio mogen meerijden, overige gasten mogen bij ze instappen. En bedankjes doen we niet :blush:

Ellis 2909

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #961 Gepost op: 21 juli 2011, 18:19:03 »
@ Deniesje, ik heb je jurk gemist chips :ohmy:

Charley

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #962 Gepost op: 21 juli 2011, 19:21:10 »
Dit is zo ongeveer onze begroting:

kosten gemeente 266,50
kaarten 150
bbq thuis + hapjes daggasten 350,-
bruidegom 000 (word door schoonma betaald)
bruid 250
feest 75 pers. 2000
dj 150
make-up/haar 120
taart 100 (1 taart en zusje maakt cupcakes)
boeket 50,-
hotel 90,-
ringen 150,-
fotograaf 100,- (bevriende fotograaf)
notaris ?

Welkom Saroanda en gefeliciteerd met je voorgenomen huwelijk. Wat betreft je China-jurk (om het zo maar te noemen), kijk even naar deze video. Leuk item van editie nl. Ik weet niet in welke omgeving je woont, maar Atlanta in Rotterdam schijnt ook (mooie!) budget jurken te hebben.

Wbt de taart heb ik iemand gevonden die voor EUR 1.60 per persoon een taart kan maken. Wij kwamen totaal iets uit voor EUR 66 voor alle gasten. Ik heb gehoord dat er op Marktplaats ook zulke aanbiedingen zijn.

Ik weet niet hoe kieskeurig je bent met kaarten, maar ik heb een site gevonden waar je ongeveer 12 euro per 10 kaarten betaald. Zie de volgende link

Een notaris kan nog best duur zijn. Mijn notaris, die één van de goedkopere in de omgeving is, vraagt ongeveer 700-800 euro voor het opzetten van de huwelijkse voorwaarden.

Ik hoop dat je wat aan deze tips hebt. Ik lees de rest later nog eventjes, maar dit schoot me zo te binnen :wink:

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen In 2012
« Reactie #963 Gepost op: 21 juli 2011, 19:41:06 »
@chadya: wat een mooie ringen!

Nog een tip voor iemand die graag goedkoop kaarten wil. Je kunt (als je zelf een ontwerp hebt) heel goed bij repro's van scholen het laten 'printen'  veel repro's van bedrijven kunnen ook heel veel. Misschien bij je eigen repro (van het werk of je studie ofzo) even vragen of er mogelijkheden zijn en wat ze kunnen. Wij laten onze kaarten bij een repro van een MBO school printen (die ook stagebdrijfje zijn) en die zien er hoogwaardig uit, die doen niet onder voor de goedkope websites en wij betalen eigenlijk alleen de kosten voor inkt en papier. Ik meende 25 euro voor 75 gedrukte kaarten met een rilling (of hoe je dat ook noemt om hem gevouwen te krijgen als drieluik).

deniesje

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #964 Gepost op: 21 juli 2011, 19:50:08 »
@ dames die mijn jurk gemist hebben, hij staat er nu weer even op! :wink:

@Mikey, om nu voor make up te kijken is inderdaad erg vroeg, proefkapsel ook. Doe ik 2 maanden van tevoren denk, ik wil mijn haar laten groeien dus heeft het nu niet veel nut. En de jurkenfoto's blijven echt mooi! zwijmel zwijmel haha!! En nog vind ik dat de jurk niet helemaal overkomt zoals hij is.

@ saroanda, ga je jullie feest op een locatie huren of thuis? Ziet er duidelijk uit jullie kostenoverzicht! En wat een leuke manier van je vriend ten huwelijk vragen! Wij waren ook geen spaarders, maar nu we doelgericht sparen gaat het echt wel snel. Wij hebben ons budget aangepast, we wilde ook eers t voor 5000 trouwen, maar dat was voor alles wat wij wilden (en AS zijn insteek, we doen het maar 1 keer en dan meteen goed) te krap. Wij zijn voor de locatie alleen al 4800,- kwijt :rolleyes:  terwijl wij eerst aan het rondkijken waren voor betaalbaardere locaties, het voelde gewoon net niet goed.
Ik zou zelf geen jurk durven kopen via china :ph34r:  Er zijn heel veel outlets die mooie jurken voor weinig verkopen, en zeker nu de nieuwe collectie erin komt! Google je suf er zijn echt een boel zaken voor jouw budget. Anders staan er op heine, otto enz, ook mooie jurken voor weinig geld. Misschien is dat een idee?
En sja, als je nog leuke sites, tips, etc wil hebben let me know! Ik heb zoveel leuke adresjes in mijn favorieten staan, ik heb echt zoveel uitgeplozen afgelopen maanden haha!

@ Charley wat is jouw adresje voor je taart! 1,60 is echt spotgoedkoop! De meesten rekenen zeker 3 á 4,- pp!! Die van mij doet het voor 2,- p.p Maar als het goedkoper kan, why not :tongue:

@ Chadya, ohh meid wat een mooie ringen! Gelukkig dat jullie daar terecht konden nog! En wat is het materiaal als ik vragen mag? Enne qua taart, ik zou lekker voor een hobbybakster gaan! Kun je nog meer kanten op ook en het is goedkoper! :biggrin:

Charley

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #965 Gepost op: 21 juli 2011, 20:53:27 »
@ deniesje: Mijn contact is afhankelijk van vakanties en weekenden, maar zal eens vragen of ik een mailadres door mag geven.

deniesje

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #966 Gepost op: 21 juli 2011, 21:50:21 »
@ Charley, heeft ze een site?

Charley

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #967 Gepost op: 21 juli 2011, 21:57:48 »
@ deniesje: Nee. Ik heb haar via via leren kennen.

saroanda

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #968 Gepost op: 21 juli 2011, 23:08:30 »
Welkom Saroanda en gefeliciteerd met je voorgenomen huwelijk. Wat betreft je China-jurk (om het zo maar te noemen), kijk even naar deze video. Leuk item van editie nl. Ik weet niet in welke omgeving je woont, maar Atlanta in Rotterdam schijnt ook (mooie!) budget jurken te hebben.

Wbt de taart heb ik iemand gevonden die voor EUR 1.60 per persoon een taart kan maken. Wij kwamen totaal iets uit voor EUR 66 voor alle gasten. Ik heb gehoord dat er op Marktplaats ook zulke aanbiedingen zijn.

Ik weet niet hoe kieskeurig je bent met kaarten, maar ik heb een site gevonden waar je ongeveer 12 euro per 10 kaarten betaald. Zie de volgende link

Een notaris kan nog best duur zijn. Mijn notaris, die één van de goedkopere in de omgeving is, vraagt ongeveer 700-800 euro voor het opzetten van de huwelijkse voorwaarden.

Ik hoop dat je wat aan deze tips hebt. Ik lees de rest later nog eventjes, maar dit schoot me zo te binnen :wink:

Bedankt voor je uitgebreide tips! Ik woon bij Rotterdam in de buurt, misschien eens bij Atlanta gaan kijken binnenkort. Als we trouwen in gemeenschap van goederen zullen de kosten bij een notaris toch niet zo hoog liggen? We gaan waarschijnlijk de kaarten bij de hema bestellen :biggrin: En het taartbudget is nog ruim waarschijnlijk, bakkende vriendin zal het waarschijnlijk tegen kostprijs doen.
@ dames die mijn jurk gemist hebben, hij staat er nu weer even op! :wink:

@ saroanda, ga je jullie feest op een locatie huren of thuis? Ziet er duidelijk uit jullie kostenoverzicht! En wat een leuke manier van je vriend ten huwelijk vragen! Wij waren ook geen spaarders, maar nu we doelgericht sparen gaat het echt wel snel. Wij hebben ons budget aangepast, we wilde ook eers t voor 5000 trouwen, maar dat was voor alles wat wij wilden (en AS zijn insteek, we doen het maar 1 keer en dan meteen goed) te krap. Wij zijn voor de locatie alleen al 4800,- kwijt :rolleyes:  terwijl wij eerst aan het rondkijken waren voor betaalbaardere locaties, het voelde gewoon net niet goed.
Ik zou zelf geen jurk durven kopen via china :ph34r:  Er zijn heel veel outlets die mooie jurken voor weinig verkopen, en zeker nu de nieuwe collectie erin komt! Google je suf er zijn echt een boel zaken voor jouw budget. Anders staan er op heine, otto enz, ook mooie jurken voor weinig geld. Misschien is dat een idee?
En sja, als je nog leuke sites, tips, etc wil hebben let me know! Ik heb zoveel leuke adresjes in mijn favorieten staan, ik heb echt zoveel uitgeplozen afgelopen maanden haha!

Schitterende jurk!!! Ik had ém vanmiddag al even bekeken :wink:

Na de huwelijksvoltrekking willen we foto's maken, de daggasten lopen dan naar ons huis (jaja, we wonen in een klein plaatsje op loopafstand van stadhuis), daar kunnen ze dan gaan borrelen en hebben we eind van de middag een luxe BBQ die we bestellen bij www.barbeque.nl (geweldige ervaringen mee!!). Het feest geven we in de bodega van een partycenterum/discotheek tegenover het stadhuis. Alles is dus op loopafstand. Overdag zijn er zo'n 20 daggasten en 's avond 75 man.

Ik heb ook een geweldige site in de USA gevonden met goede Nederlandse recensies! Ik ga ook eens bij heine en otto kijken, thanx voor de tip!

Lotte09-09

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #969 Gepost op: 21 juli 2011, 23:59:43 »
[font="Century Gothic"]ff weer bemoeien... (mijn 'eigen' topic is een beetje stil gevallen dus kijk lekker veel mee)
@ saroanda; je hoeft geen notariskosten te betalen als 'normaal' trouwt. Je betaald alleen de notaris als je een bijzondere regeling opstelt zoals huwelijkse voorwaarden.

Ik vind je budget optimistisch, maar hoop dat het je gaat lukken! Ik ben vooral benieuwd of je ringen gaan lukken...
Qua bloemen wilde ik je vragen of je aan corsages hebt gedacht. Wil je die helemaal niet of misschien alleen voor je as?
Als tip, mijn as wilde persee alle daggasten, ik vond dat onzin. We hebben nu bloemen voor de ouders/broers/cm en hebben lintjes vrolijk geknoopt met daarna een lieveheerstbeestje (ziet er heel leuk uit!) voor de overige daggasten. Die lintje (worden er 50 gemaakt) kostte nog geen 30 euro.
Euhm, boeket... volgens mij is 50 euro ook goedkoop... Ik heb het nog niet voor die prijs gevonden (uiteindelijk doet een bekenden van ons het) maar het is nog al een werk om een boeket te maken. En er zijn vast nog dingen waar je nu niet aan hebt gedacht. Ik zou een onvoorziene post maken met daarin een mooi bedragje.

Echt alle respect als het je lukt voor dat bedrag, wij zijn namelijk zonder kleding, taart, auto, fotograaf en make-up 8000 kwijt en hebben geen gekke dingen gedaan.
maar goed wij hebben ook de hele dag een locatie en meer gasten (overdag + feest is 5400 dus dat is wel een verschil)
Succes en mij rest nog je te feliciteren met je voorgenomen huwelijk![/font]

twijfeltje

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #970 Gepost op: 22 juli 2011, 09:59:31 »
Voor 150 euro kun je heus wel ringen vinden.
Alleen geen 'trouw'ringen, maar dat hoeft voor mij ook niet.
Als je gewoon naar een winkel gaat en je zoekt een stalen ring, gaat dat lukken.
Ligt er gewoon aan wat je wilt.

Boeket voor 50 euro ook mogelijk, zolang je maar geen speciaal 'trouw'boeket zoekt met pareltjes enzo.

Het is inderdaad een ondergemiddeld budget, maar als je 'streng' bent moet het wel kunnen.
Mij zou het ook niet lukken, wij zijn ook omhoog gegaan.
Petje af voor je voornemen, hopelijk gaat het lukken.

Dwencke

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #971 Gepost op: 22 juli 2011, 10:42:27 »
Klein tipje voor het boeket, sommmige bloemisten vinden het niet erg als je zelf spulletjes aanlevert die je in je boeket verwerkt wil hebben. Op de markt kun je vaak redelijk goedkoop lint en pareltjes krijgen, dus dan hoef je alleen nog maar de bloemen en het opbinden van je boeket te betalen.

Mooi budget en petje af als het jullie lukt om er binnen te blijven, maar zo te zien heb je goed voorwerk gedaan en dat scheelt de helft.
Wij zijn maar gewoon ergens begonnen zonder duidelijk budget voor ogen...en dat kan ik niemand aanraden :wink:

chadya

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #972 Gepost op: 22 juli 2011, 11:56:59 »
[font="Century Gothic"]ff weer bemoeien... (mijn 'eigen' topic is een beetje stil gevallen dus kijk lekker veel mee)
@ saroanda; je hoeft geen notariskosten te betalen als 'normaal' trouwt. Je betaald alleen de notaris als je een bijzondere regeling opstelt zoals huwelijkse voorwaarden.

Ik vind je budget optimistisch, maar hoop dat het je gaat lukken! Ik ben vooral benieuwd of je ringen gaan lukken...
Qua bloemen wilde ik je vragen of je aan corsages hebt gedacht. Wil je die helemaal niet of misschien alleen voor je as?
Als tip, mijn as wilde persee alle daggasten, ik vond dat onzin. We hebben nu bloemen voor de ouders/broers/cm en hebben lintjes vrolijk geknoopt met daarna een lieveheerstbeestje (ziet er heel leuk uit!) voor de overige daggasten. Die lintje (worden er 50 gemaakt) kostte nog geen 30 euro.
Euhm, boeket... volgens mij is 50 euro ook goedkoop... Ik heb het nog niet voor die prijs gevonden (uiteindelijk doet een bekenden van ons het) maar het is nog al een werk om een boeket te maken. En er zijn vast nog dingen waar je nu niet aan hebt gedacht. Ik zou een onvoorziene post maken met daarin een mooi bedragje.

Echt alle respect als het je lukt voor dat bedrag, wij zijn namelijk zonder kleding, taart, auto, fotograaf en make-up 8000 kwijt en hebben geen gekke dingen gedaan.
maar goed wij hebben ook de hele dag een locatie en meer gasten (overdag + feest is 5400 dus dat is wel een verschil)
Succes en mij rest nog je te feliciteren met je voorgenomen huwelijk![/font]
hoi hoi
ik wil hier toch graag even op reageren.
qua budget is het net wat je er zelf voor wil en kan uit trekken :wink:
wij hebben een budget wat ook rond het bedrag van 3500/4000 euro ligt en ook wij redden het om het hier mee te doen,en is zeker niet optimistich.
het boeket betalen wij maar..15 tot 20 euro voor,echter heb ik geen echte bloemen puur omdat ik dit zelf niet wil.
corsages wordt 23 x 0.99 cent (krijg korting bij een bepaalde afname.
mijn jurk heeft 35 euro gekost,immers wilde ik geen nieuwe,ik draag hem maar 1x en dan vindt ik het zonde van mijn geld om hiervoor honderden tot duizenden euro's voor uit te geven.
onze ringen kosten inclusief graveren 135 euro ....wilden eerst staal met goud (zouden 195 euro kosten zonder graveren) maar die kon ik niet meer vergroten of verkleinen,dus zijn nu zilveren ringen geworden die we prachtig vinden.

de dj hebben we gratis (aangeboden door een vriendin),auto is gratis (rijdt een collega van mijn AS),kaarten ontwerp ik zelf en laat ik afdrukken bij de kruidvat,bedankjes haal ik waarschijnlijk bij Xenos,kleding voor mijn kinderen heb ik een winkel voor gevonden waarbij ik in totaal voor zo'n 100 euro klaar ben :wink:
mijn kapper gaat me ongeveer 35 euro kosten,deze rekent geen trouw kosten :wink:
mijn duurste uitgave is mijn feestlocatie waar we zullen zijn vanaf dat we getrouwd zijn,gaan eten,en gaan feesten.

kortom wat ik eigenlijk wil zeggen is; wanneer je goed zoekt en rondvraagt kan het allemaal best wel goedkoper dan de 8-10 duizend euro die sommige rekenen. ik denk alleen dat het er aan ligt wat je prioriteiten zijn.

groetjes
Chadya

Charley

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #973 Gepost op: 22 juli 2011, 12:23:28 »
Met stalen, titanium of zelfs zilveren ringen is het vaak goed te doen met een klein budget. Het is ook maar hoe kritisch jij zelf bent. Misschien heb je wat aan dezesite om je te orienteren. En inderdaad, als je in gemeenschap van goederen trouwt, heb je geen notaris nodig. Overigens heb je in de buurt van en in Rotterdam veel van die wijkhuizen, die je vast voor een mooie prijs kan huren voor het feest. Ik ken er één in Rotterdam Zuid (nabij de Nettomarkt, als je er bekend bent), waarvan ik weleens langs kan of het nummer opzoeken om te vragen wat zij zouden vragen. Van buiten is het overigens niet veel hoor, dus als je daar waarde aan zou hechten dan adviseer ik je elders te kijken :).

saroanda

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #974 Gepost op: 22 juli 2011, 13:13:03 »
[font="Century Gothic"]ff weer bemoeien... (mijn 'eigen' topic is een beetje stil gevallen dus kijk lekker veel mee)
@ saroanda; je hoeft geen notariskosten te betalen als 'normaal' trouwt. Je betaald alleen de notaris als je een bijzondere regeling opstelt zoals huwelijkse voorwaarden.

Ik vind je budget optimistisch, maar hoop dat het je gaat lukken! Ik ben vooral benieuwd of je ringen gaan lukken...
Qua bloemen wilde ik je vragen of je aan corsages hebt gedacht. Wil je die helemaal niet of misschien alleen voor je as?
Als tip, mijn as wilde persee alle daggasten, ik vond dat onzin. We hebben nu bloemen voor de ouders/broers/cm en hebben lintjes vrolijk geknoopt met daarna een lieveheerstbeestje (ziet er heel leuk uit!) voor de overige daggasten. Die lintje (worden er 50 gemaakt) kostte nog geen 30 euro.
Euhm, boeket... volgens mij is 50 euro ook goedkoop... Ik heb het nog niet voor die prijs gevonden (uiteindelijk doet een bekenden van ons het) maar het is nog al een werk om een boeket te maken. En er zijn vast nog dingen waar je nu niet aan hebt gedacht. Ik zou een onvoorziene post maken met daarin een mooi bedragje.

Echt alle respect als het je lukt voor dat bedrag, wij zijn namelijk zonder kleding, taart, auto, fotograaf en make-up 8000 kwijt en hebben geen gekke dingen gedaan.
maar goed wij hebben ook de hele dag een locatie en meer gasten (overdag + feest is 5400 dus dat is wel een verschil)
Succes en mij rest nog je te feliciteren met je voorgenomen huwelijk![/font]

haha, ik zie het niet als bemoeien, je geeft toch goed tips?!

Ringen gaat voor dat bedrag prima lukken, het worden idd. zilveren ringen. Goud vind ik sowieso niet mooi en ik heb een vreselijke fobie tegen ringen, heb er nog nooit eentje gedragen :blush: Vind het dan gewoon zonde om iets aan te schaffen wat ik sowieso niet mooi vind en ook niet durf te dragen.

Corsages doen we niet aan, alleen voor m'n aanstaande idd. En het word geen traditioneel bruidsboeket, ik ga zelf een week van tevoren bij de bloemist langs met de opdracht voor een gelegenheidsboeket voor het gala van m'n zusje ofzo :wink:

Het totale budget kan zeker nog wel wat omhoog, dat is geen probleem. Onze gedachte over trouwen is gewoon redelijk simpel. We willen een gezellige dag hebben met de mensen die we graag zien en waar we van houden. En dat hoeft niet veel te kosten, we willen nog zoveel andere leuke dingen blijven doen. Als het aan mij ligt nodigen we m'n halve familie niet uit :blush: , ik zie ze nooit, zeggen af op verjaardagen etc...@chadya: ik denk dat wij dezelfde gedachtes hebben :wink:

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards