collapse

Auteur Topic: Trouwen In 2012  (gelezen 951906 keer)

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Mikey

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #1000 Gepost op: 24 juli 2011, 19:57:01 »
.
« Laatst bewerkt op: 9 januari 2012, 21:41:14 door Mikey »

roxymilan

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 929
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen In 2012
« Reactie #1001 Gepost op: 24 juli 2011, 20:14:02 »
Het is dus niet verplicht en is voor 'de sier'. Aangezien ik genoeg andere dingen straks heb als aandenken aan ons huwelijk vind ik het zelf niet nodig.


Oh nee idd dan hoef ik het ook niet te hebben, ik dacht dat het verplicht was of dat je dat sowieso kreeg als je trouwt maar dat is dan de huwelijksakte. NOu dat scheelt dan weer, kan ik weer wat schappen uit t budget :wink:

@ Charley ik ben nog niet voorzien van een jurk! ik ga pas in het najaar naar mn jurk kijken (hoewel ik nu ook al wel zou willen haha!)

chadya

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #1002 Gepost op: 24 juli 2011, 20:41:40 »
hallo allemaal,
ook ik ben niet aan de poets geweest vandaag maar heb andere dingen gedaan maar daar zo later meer over :wink:

@ deniesje ik heb indd op mijn vrije dagje staan strijken :wink:..hoe voorspellend kan het zijn ahahahah.poetsen niet daarna omdat me dat niet meer lukt na het strijken en ik daarna moet gaan liggen op de bank ivm de pijn helaas,maar ja de strijk is dan wel weer gedaan.

@mickey wij nemen wel een trouwboekje ..we hadden de keus uit 3 verschillende exemplaren plastic,leer en suede en hebben gekozen voor suede.

@ huwelijksreis wij hebben geen plannen om op huwelijksreis te gaan. wel hebben we een gratis overnachting in de bruidssuite van de feeslocatie die we aangeboden krijgen door de feeslocatie zelf. de reden waarom wij niet op huwelijksreis gaan is omdat ik rekening mee moet houden dat ik kort na ons huwelijk geopereerd zal gaan worden,we hebben 2 honden waar ook onderdak voor gevonden moet worden dan,maar ook financien spelen een rol .

verder kan ik eindelijk zeggen dat aankomende week als het goed is de fotograaf hier langs komt om het een en ander door te spreken en een prijs af te spreken,ben dus heel benieuwd wat daar uit gaat komen.


verder zijn we vandaag een nieuw huis genootje gaan halen namelijk een kitten van 12 weken :wink:
het is een kruising boskat en al een echte dondersteen...loopt nu al heel stoer mijn beide honden uit te dagen etc dus gaat nog wat worden ahahahaha.
verder een relaxe dag gehad vandaag en dus niet veel gedaan
ik spreek jullie gauw weer

groetjes
Chadya

roxymilan

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 929
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen In 2012
« Reactie #1003 Gepost op: 24 juli 2011, 21:11:12 »
verder zijn we vandaag een nieuw huis genootje gaan halen namelijk een kitten van 12 weken
het is een kruising boskat en al een echte dondersteen...loopt nu al heel stoer mijn beide honden uit te dagen etc dus gaat nog wat worden ahahahaha.
verder een relaxe dag gehad vandaag en dus niet veel gedaan
ik spreek jullie gauw weer

groetjes
Chadya


Ooooooh wat leuk zeg!!! Zo'n klein springding echt geweldig! Ben zelf ook helemaal gek van katten wij hebben er 3 en ook nog 2 konijnen in de tuin dus tis een lekker beestenbende hier
Heb je een foto van de kleine? Lijkt me wel mooi zo'n kruising wij hebben gewoon 'vuilnisbakkenras' maar ook schatjes hoor

@Blitzey oh ja dan is het wel logisch dat ie rond die prijs kost! Wel fijn dat je m nu dan voor die prijs hebt ipv 1500
Zou idd mooi zijn als je m ook weer voor die prijs kan verkopen.
« Laatst bewerkt op: 24 juli 2011, 21:13:06 door roxymilan »

chadya

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #1004 Gepost op: 24 juli 2011, 21:46:13 »
ja het heeft 4 jaar geduurd voordat ik weer een nieuw katje wilde...4 jaar geleden heb ik mijn andere 2 katten (8 en 11jaar oud) in nog geen 4 maanden tijd na elkaar in moeten laten slapen.dit heeft toen zo'n impact op mij gehad dat ik absoluut voorlopig geen andere katten meer wilde.reiskoffers heb ik nooit weg gedaan omdat ik wist dat ik ooit in de toekomst wel weer een katje zou willen en nu is het moment daar dat ik er weer aan toe ben en het geen vervanging meer zal zijn van....

en natuurlijk heb ik foto's hahahahaha
bij deze de eerste foto's van onze spring in het veld;




saroanda

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #1005 Gepost op: 24 juli 2011, 22:19:41 »
@deniejse: ik wil misschien ook langsgaan bij ti-amo. Zij hebben toch jurken voor max 500-600 euro?

We hebben toch wel enigzins besloten om het budget voor de jurk omhoog te gooien. D'r is ruimte voor, en ik wil eigenlijk wel gewoon een jurk hier passen en niet iets van een plaatje bestellen :blush:

@charley: dat kapsel met de birdcage vind ik supergaaf, als ik kort haar had zou ik zeker zoiets willen dragen! Ik wil binnenkort weer extensions laten zetten en volgend jaar met de bruiloft misschien m'n haren deels los met een tiara en kleine sluier.

En wat een takkeweer zeg vandaag. We zijn even naar Alexandrium geweest om wat te shoppen, het was daar retedruk. Konden bijna niet parkeren, net toen we tegen elkaar zeiden "zullen we weer weggaan?" vonden we een parkeerplek.

En ik heb daar dus een "oefenring" gekocht:D  Een hele simpele zilveren voor een tientje, hij's iets te groot. Maar ik heb ém nu al de hele middag + avond om en ik begin er aardig aan  te wennen. Heb er nu zelfs zin in om over een tijdje ringen te gaan uitzoeken.

@blitzey: wat gaaf dat je je jurk hebt!! En scheelt zo te zien flink met de nieuwprijs, beter!

@roxymilan: huwelijksreis naar Curacao, ik ben jaloers :wub: Dan was ook onze eerste wen, maar gaat qua budget echt niet lukken. Nu willen we toch wel graag weer richting Griekenland.

@charley: wat bedoel je met reserve stadhuis/diner/borrel? Is dat een extra potje voor eventuele onverwachte/extra uitgaven?

@chadya: wat een schatje! Krijg weer helemaal de kriebels als ik zo'n kitten zie. Mijn katten zijn inmiddels 6 en 12.

Ik zit er trouwens aan te denken om een kunstbruidsboeket te kopen, ik zou ém zo graag willen bewaren :blush:

Charley

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #1006 Gepost op: 24 juli 2011, 22:27:37 »
We hebben toch wel enigzins besloten om het budget voor de jurk omhoog te gooien. D'r is ruimte voor, en ik wil eigenlijk wel gewoon een jurk hier passen en niet iets van een plaatje bestellen :blush:

@charley: dat kapsel met de birdcage vind ik supergaaf, als ik kort haar had zou ik zeker zoiets willen dragen! Ik wil binnenkort weer extensions laten zetten en volgend jaar met de bruiloft misschien m'n haren deels los met een tiara en kleine sluier.

En ik heb daar dus een "oefenring" gekocht:D  Een hele simpele zilveren voor een tientje, hij's iets te groot. Maar ik heb ém nu al de hele middag + avond om en ik begin er aardig aan  te wennen. Heb er nu zelfs zin in om over een tijdje ringen te gaan uitzoeken.

@charley: wat bedoel je met reserve stadhuis/diner/borrel? Is dat een extra potje voor eventuele onverwachte/extra uitgaven?

Ik denk dat je een goede keuze maakt Saroanda door gewoon hier in een winkel een jurk uit te zoeken. Het is immers niet of je een zomerjurkje van de Wehkamp bestelt :). Ik wilde ook extensions, maar ik kies er toch maar niet voor omdat 'ik' het niet ben zeg maar. Ik wil kiezen voor iets wat dichtbij mezelf ligt. Snap je? Toch een prettig idee dat een ring toch wel went! Onze reserves:
Stadhuis - voor als er ineens nog meer papieren nodig zijn.
Diner - we zijn er nog niet helemaal over uit hoeveel daggasten er zijn en een reserve voor als men over het gemiddelde heen gaat wbt drank.
Borrel - we zijn het nog niet helemaal eens hoeveel we aan de borrel uit willen geven. Over 1000 zijn we het eens, de rest vind ik een beetje veel en hebben we het als reserve ingesteld.


@ Chayda: Wat een schátje zeg, echt too cute!

deniesje

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #1007 Gepost op: 25 juli 2011, 00:36:05 »
:blink: wat is er een hoop geschreven!!!hahaha ik zei nog, wat rustig hier! :laugh:

Euh.. (where to start?!)

@ trouwboekje: geen idee of we dat gaan doen, ik vind het een onding, we hebben toch wel genoeg herinneringen aan de trouwdag? waarom dan een boekje? :unsure:

@Chadya, aaaaaahhhhh wat een poepie! Kan me voorstellen dat je even niet aan katten wou denken toen je de andere twee op korte tijd in moest laten slapen. Super dat je nieuwe poezebeessie geen vervanging is, maar gezelschap! Heerlijk ding zo te zien! Hoe heet ie?
Enne leuk dat de fotograa langs komt! Die van ons komen (tis een stel) pas een maand voor het huwelijk om kennis te maken.

@ charley, waarom wel corsages als jijzelf geen bloemen wil? je notaris is echt duur zeg :ph34r: En wat betreft lingerie, je kan dilorenzo/poirier (hetzelfde toch?) bestellen in amerika en dan betaal je geen 130,- voor een torselet maar 35 tot 55,- en maar 8,- voor een string! Charizz van hier had dat ook gedaan en was voor 43,- een torselet en een string rijker! Ohja en nog 19,- betaald aan de tnt voor importeren oid? www.freshpair.com alleen ff goed de maat omrekenen! 36B is geen confectie 36 en cup B maar 80B!

@ blitzey jammer dat je geen foto's hebt! Maar komt wel nog een keertje. En zal indd mooi zijn als je hem kan verkopen voor een mooie prijs! Ik wil mijn trouwjurk niet verkopen denk ik nu, zal me heel veel pijn gaan doen denk ik!

@ mikey, heerlijk de azoren!! Iets om weer naar uit te kijken!

@ Roxymilan, jij dus ook geen trouwboekje? (veel budget zal het niet schelen, paar tientjes :tongue: )

@ saroanda, leuk dat je een oefenringetje hebt! kun je er goed aan wennen! En fijn dat je toch een hoger budget hebt voor je jurk! Lijkt me doodeng om je trouwjurk in china te bestellen...
Jurken bij ti amo zijn niet duurder dan 550,- en je koopt uit de voorraad (dus pasmodel) en wordt indien nodig door hun coupeuse op jouw maten aangepast (korter maken 75,-, buste innemen 50,-) Je wordt er leuk geholpen en je bent de enige in de winkel! Je kan best veel mensen meenemen (ik had er 4) is geen probleem. Ze hebben hele mooie en kwalitatief goede jurken! Die van mij is echt super! Ik wil je alleen wel aanraden om je jurk goed te inspecteren voor je hem koopt/meeneemt. ik kwam er gisteren thuis achter dat er aan de binnenkant van de top wat foundationvlekken zaten :sad: Ik ga ze morgen opbellen en ze vragen voor een oplossing. Verder ben ik er echt over te spreken!
(ohja en net als in iedere bruidsmodezaak proberen ze je het torselet en de petticoat evt sluier erbij aan te smeren maar dat kan via internet echt veel goedkoper!)

@ budget:

gemeente 441,-
ringen 650,- (komen nog 2 stenen in á 200,-)
toasten/diner/feest 4800,-
pak AS 250,-
kleding kids 100,-
corsages 50,-
uitnodigingen 75,-
bedankjes 50,-
lingerie/petticoat/accecoires bruid 100,-
decoratie 200,-
kapper/make up 75,-
receptieboek 20,-
bruidstaart 200,-
hotel 100,-
fotograaf gratis (gewonnen fotoshoot)
trouwjurk gratis (van mama gekregen)
trouwauto gratis (stiefpapa's lexus)
boeket gratis (krijg ik van vriendin zij is bloemiste)
DJ gratis (vriendendienst, evt licht/geluidverhuur á 300,-??)

Voor de huwelijksreis hebben we nog geen idee, misschien een last minute?? Of we moeten een leuk bedrag winnen waardoor het sparen sneller gaat :tongue:

FirstLove

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2099
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen In 2012
« Reactie #1008 Gepost op: 25 juli 2011, 08:49:43 »
Goedemorgen!!! Daar ben ik weer…… Pff…drie pagina's inhalen! Het is bijna niet te doen ;-)!

Eerst ff bijpraten over m'n examens…vorige week dus economie en wiskunde gedaan. De uitslagen zijn nog niet binnen, maar wiskunde ging best goed! Economie heb ik meer twijfels over, omdat ze je makkelijk op het verkeerde been kunnen zetten. Hopelijk heb ik deze week de uitslag! Nu alleen nog maar Nederlands, en wat een rust brengt dat met zich mee ;-)!! Ik moet niet meer iedere avond leren, echt heel erg fijn!! Op 25 augustus heb ik de introductieavond van mijn opleiding, en 1 september gaan we dan aan de slag (afhankelijk nog even van mijn examens, maar dat komt wel goed!).

@ Chadya, vervelend dat het niet lukte met je opleiding, maar als je inderdaad verlenging aan kan vragen, dan zou ik dat zeker doen! Kan je het op een moment dat het wel uit komt gewoon weer oppakken. Prachtige ringen!!! Enne over kort haar, je hebt ook soort lijntjes/strings achtig iets met allemaal pareltjes. Dat zou je in je haar kunnen laten vast maken?? Bij de meeste kappers hangen die dingen ergens bij de kassa…. Ik heb nogal lang haar, dus helaas kan ik je verder niet echt helpen….

Wat een lieve kat! Ik ben helaas ernstig allergisch, maar vind ze wel lief!

@ Deniesje, hoe was je intakegesprek met de psycholoog? Snap als je het niet wilt vertellen, ik hoop in ieder geval dat je er echt iets aan hebt!
Ik heb trouwens van de week wel je jurk nog gezien, wat super gaaf!! Echt heel erg prachtig, en staat je super goed!!! En dat WAUW-gevoel, dat is het allerbelangrijkste, althans vind ik ;-)!

@ MissMip, is de administratie bijgewerkt? Ook wij hebben een ordner met allerlei spullen, een aantekenboekje en nog heel veel op de computer staan ;-)!

@ Mikey, dat is zeker een mooie prijs voor je kapsel… Ik heb hier in de buurt alleen nog maar pittige prijzen gevonden, maar ik moet/wil echt iemand op locatie hebben, aangezien ik de avond daarvoor al op de locatie slaap en dan niet meer 's ochtends ergens naar toe wil.

Lekker hoor naar de Azoren!!!

@ Saroanda, welkom! Leuk nog een bruidje erbij! En wat heb je je vriend op een geweldige manier gevraagd!!! En een mooi budget! Ik zou ook echt een reservepotje maken, dat is altijd handig!
Gave auto trouwens, kan me voorstellen dat je die als bruidsauto gaat gebruiken. Zeker alle gasten ook met dezelfde auto meerijden. Wel fijn dat je het budget voor je jurk iets verhoogd hebt, want het lijkt mij ook niet prettig om in het buitenland iets te kopen zonder te kunnen passen. Het is en blijft toch je trouwjurk.

@ Blitzey, super dat je geslaagd bent!! En heerlijk dat je zoveel geld hebt kunnen besparen op de jurk, dat is toch wel erg prettig!!!

Over budgetten, het is inderdaad helemaal wat jezelf wilt! Als ik de budgetten hier lees, durf ik die van ons bijna niet te zeggen, maar wij hebben er heel bewust voor gekozen om 1,5 jaar keihard te sparen, zodat we de dag precies kunnen doen zoals we willen (en ik stiekem altijd voor ogen heb gehad). Dat houdt bijv. in dat alle daggasten op de locatie blijven slapen, zodat we de volgende ochtend met z'n allen kunnen bijpraten.

Over huwelijksreis, we zijn aan het rondneuzen bij diverse organisaties voor een reis Dubai, Sri Lanka en de Malediven…Maar wat een prijsverschillen, niet normaal!!! Dus dat gaan we allemaal nog eens goed uitzoeken, want daar kunnen we bij goed zoeken nog wel iets op besparen.

Over trouwboekje, wij willen wel graag een trouwboekje. Op het geheel maken die paar tientjes ook niet meer uit, en ik vind het wel bijzonder om zo'n boekje te hebben. De officiele huwelijksakte gaat namelijk (zover ik weet) bij de gemeente achter slot en grendel en kan jezelf verder niet inzien.

Zo..volgens mij ben ik nu enigszins bij, maar misschien dat ik nog wel iets gemist heb, daarvoor dan mijn excuses!

Morgen gaan we weer een stapje maken in het trouwproces, in ondertrouw!!! Heb er echt zin in…. Omdat wij een andere locatie en andere ambtenaar hebben, is het wel behoorlijk wat papierwerk, maar dat hoort erbij!! En we gaan naar de juwelier, kijken of we mooie ringen kunnen vinden. Lekker om zo tussendoor ff een dagje vrij te zijn, heb er echt zin in!!!

Marijke86

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #1009 Gepost op: 25 juli 2011, 09:00:44 »
Goeiemorge dames,

Ik ben weer thuis van de vakantie!
Wat is er weer een hoop geschreven zeg..
Ik zal straks eerst nog eens wat bijlezen het e.e.a. heb ik al gelezen.
Morgen hebben we een afspraak met de fotografe ben erg benieuwd!
Hebben jullie nog tips voor dingen die ik niet moet vergeten te vragen?

Fijne dag allemaal!

Groetjes Marijke

FirstLove

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2099
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen In 2012
« Reactie #1010 Gepost op: 25 juli 2011, 09:50:10 »
Ik was nog iets vergeten te vertellen…..

Er is ontdekt dat mijn omaatje waarschijnlijk ernstig ziek is. Ze krijgt vandaag de 2e punctie (eerste is niet genoeg weefsel weggehaald), maar ze vermoeden dat het baarmoederkanker is. En wij hopen ongeveer dat dat het alleen maar is, want het zouden ook al uitzaaiingen kunnen zijn van ergens anders vandaan! Daarnaast hebben ze dus vorige week ontdekt dat haar hart waarschijnlijk te zwak is om nog een zware operatie aan te kunnen….. Ze is al 86, heeft een prachtig leven gehad en mist opa heel erg, maar toch is het zwaar balen (netjes uitgedrukt…). Daarnaast weet ik dat ze zich heel erg verheugd op onze bruiloft, maar dat duurt dan nog zo lang!!!!!!!

Ben vorige week nog even bij de Honeymoonshop naar binnen gelopen, en geregeld dat ik nog een keer mag komen passen zodra m'n jurk binnen is, en dan samen met omaatje!!!! Voor hetzelfde geld is ze er volgend jaar gewoon nog, daar gaan we ook vanuit, maar dan heeft ze dit in ieder geval alvast meegemaakt!!!

deniesje

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #1011 Gepost op: 25 juli 2011, 10:04:27 »
@ Boukezz, oh wat fijn dat je nu niet meer iedere avond zo hard moet leren! Ben heel benieuwd naar je cijfers! En morgen in ondertrouw, helemaal leuk! Gaaf dat jullie daarna ook ringen gaan zoeken, ben benieuwd of je slaagt! Heb je al een idee waar je wil kijken?
**EDIT** Ohh boukje wat erg!! :sad:  :sad:  Pfff, weet even niet goed wat ik moet zeggen hoor! Heel lief van je dat je samen met je oma nog je jurk weer gaat passen, dat zal ze zeker weten ontzettend bijzonder vinden! Ik hoop ontzettend dat ze er volgend jaar gewoon bij is. Heel veel sterkte in deze onzekere tijd. **knufel**

@ Marijke welkom terug! Leuke vakantie gehad?
Tips die je kan vragen/verzoeken aan fotograaf:
*wordt er gelet of jullie kleding goed zit? (niet dat AS zijn broek half omhoog zit bij een zittende pose, of jouw hoepel niet te zien is, ketting scheef, stropdas scheef etc)
*wanneer jullie de foto's krijgen? Desnoods een klein voorproefje binnen 24 uur na de bruiloft?
*is er vervanging als de fotograaf ziek is?
*van tevoren  aangeven met wie jullie op de foto willen (ouders, getuigen etc)
*locatie?
*hoe zit het met aanbetaling en betaling? Na het leveren van de foto's de rest van het bedrag of alles in een keer?

Hier lekker rustig, de kids waren vroeg op! :blink:  maar ze zijn wel lief :wink:
Ik wil nu mijn torselet uit amerika gaan bestellen maar ik weet niet welke maat ik moet nemen. Bij de bruidswinkel had ik een 75B aan en mijn borsten verzopen zowat in de cup :blush:, had ook het idee dat het was losjes zat, al zei de verkoper die mij had opgemeten dat ik wel voor een 75 omtrek moet gaan. :unsure: Misschien zat het wel losjes omdat de cups verschoven doordat de te groot waren?
Ik zit nu te twijfelen of ik voor een 75A moet gaan of voor een 70B
Met BH's zit ik hier ook altijd tussenin, echt vervelend! Ik wil niet dat het torselet te strak zit maar ook niet dat mijn borsten verzuipen in de cups. :tongue:  En het model... k zit te twijfelen tussen de 313


en de

423



De 423 is recht aan de onderkant en de 313 loopt wat in een punt, dus vraag me af of ik daar geen last van ga krijgen als ik zit? Hebben jullie al een torselet?
« Laatst bewerkt op: 25 juli 2011, 10:05:20 door deniesje »

roxymilan

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 929
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen In 2012
« Reactie #1012 Gepost op: 25 juli 2011, 10:05:11 »

@ Roxymilan, jij dus ook geen trouwboekje? (veel budget zal het niet schelen, paar tientjes )



Haha das waar maar alle beetjes helpen!! :wink:

@Chadya wat een liefie!!!!!!!!!!! Aaah ik ben echt verliefd!! Wij hebben ook een zwarte kat en inmiddels is het al een grote kater van 3 maar ik kijk nog regelmatig zwijmelend naar de foto's van toen hij zo klein was. Geniet er maar van want voor je het weet is het een mooie grote kater!! :biggrin:

@Boukezz oh jeee wat erg!! Wat is het ook een rotziekte! Ik hoop ook heel erg voor jullie en je oma dat ze er volgend jaar gewoon bij is!

FirstLove

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2099
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen In 2012
« Reactie #1013 Gepost op: 25 juli 2011, 10:20:41 »
Dank je wel voor jullie lieve reacties!!
Ik moet eerlijk zeggen dat het bij mijzelf nog niet helemaal door dringt, want ik ben er heilig van overtuigd dat m'n omaatje 101 wordt ;-)! Nee, maar serieus, ik blijf echt heel erg positief, en alles wat we nu kunnen meemaken is mooi meegenomen. Ik merk ook wel dat ik zo positief blijf doordat oma daar wat meer moeite mee heeft, dus voor haar moeten we positief blijven!!

@ Deniesje; Voor onze ringen gaan we naar Juwelencentrum Koek (Mijdrecht). Zij kunnen alle ringen zelf maken, en dan een stuk goedkoper! En helemaal zoals jij wilt...maar je kan ook gewoon voor een 'standaard' ringen kiezen, maar dan nog veel goedkoper!!

@ Marijke; ik zou ook vragen wat er gebeurt als de fotograaf plotseling ziek is! Altijd goed om te weten.

deniesje

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #1014 Gepost op: 25 juli 2011, 11:02:54 »
Boukezz, heel goed dat je positief blijft denken! Ik hoop dat je oma meegaat in jouw optimisme en ervoor wil gaan vechten! Weten jullie echt zeker dat het om kanker gaat? Wanneer krijgen jullie de uitslag van de punctie van vandaag?
Ik "hoop" (klinkt heel erg raar misschien?) dat het geen uitzaaiing is van een kanker die op een andere plek is begonnen, dan kan het echt ineens heel snel voorbij zijn, dus ik "hoop" dat het baamoederkanker is zonder uitzaaiingen.
Is baarmoederkanker goed te behandelen met chemotherapie?

Ik heb ti amo net gebeld over de vlek in mijn jurk, en die gaan ze er gewoon uithalen wanneer ze de jurk gaan innemen. Ben dus weer helemaal happy met mijn jurk! :biggrin: Kan wel foto's blijven kijken, iedere dag een paar keer haha!

FirstLove

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2099
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen In 2012
« Reactie #1015 Gepost op: 25 juli 2011, 11:07:02 »
Deniesje, de artsen weten 99% zeker dat het kanker is, alleen is het de vraag of het een uitzaaiing is van een ander orgaan/kanker of dat het baarmoederkanker is. En het klinkt helemaal niet raar hoor, want wij hopen ook op baarmoederkanker...hoe erg dat ook is!!! Als het baarmoederkanker is, moet ze eigenlijk geopereerd worden, maar gezien de zwaarte van de operatie en haar hartconditie (wat ook nieuw is voor ons), is de kans klein dat ze geopereerd mag worden... Dus dat moet ook nog allemaal uitgezocht worden! Maar blijkbaar kan je met baarmoederkanker echt ontiegelijk oud worden, omdat de tumor heel langzaam groeit. Ze krijgt pas over 2 wkn de uitslag van deze punctie.... En we hebben al een keer deze 2 wkn wachten gehad, maar het ziekenhuis had te weinig weefsel weggehaald! Heel vervelend allemaal!!!

Wat heerlijk dat ze de vlek er dan gaan uithalen, dat is toch wel heel erg fijn!! Ik kijk ook nog regelmatig de foto's terug, het is zo genieten!!!

deniesje

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #1016 Gepost op: 25 juli 2011, 11:23:43 »
Das echt shit hoor als ze dan niet geopereerd kan worden! Dan moet natuurlijk dr hele baarmoeder eruit, en dat is inderdaad geen kleine ingreep. Beste scenario zou zijn, baarmoederkanker zonder uitzaaiingen en evt met chemopillen (jaja dat is tegenwoordig ook mogelijk) of poliklinische chemotherapie (dagopname, zelfde dag weer naar huis) en dat ze daarme die 101 jaar kan halen! Allerbeste zou dan toch een operatie zijn, balen hoor van haar slechte hart.
Leef erg met je mee hoor boukezz!

saroanda

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #1017 Gepost op: 25 juli 2011, 12:24:36 »
@boukezz: heel veel sterkte met je omaatje :petting:  Ik hoop voor je dat ze er volgend jaar nog mag bij zijn. Mijn opa is nu bijna 2 jaar geleden overleden, maar we hadden nooit verwacht dat hij zo oud zou worden. Hij is bijna 80 geworden. Elke keer als hij ernstig ziek werd dachten we dat hij het niet zou overleven, maar hij was zo ontzettend sterk. Hij wou nog geen afscheid nemen, steeds kwam hij er weer bovenop. Ik hoop dat jouw omaatje ook de wilskracht heeft om te vechten, als ze dat wilt uiteraard.

Wat is het nut van een torselet eigenlijk? Ik ben nu flink aan het afvallen, maar m'n hangbuikje zal nooit weggaan. Een torselet is toch niet zoals een korset? Ik kijk momenteel naar corrigerende body's. zoiets als dit:



FirstLove

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2099
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen In 2012
« Reactie #1018 Gepost op: 25 juli 2011, 12:52:53 »
Ik moet eigenlijk werken, maar heb niet zoveel zin.....

Ik hoop dat oma uiteindelijk wel een operatie mag ondergaan, want dat zou echt het beste zijn! Maar laten we niet op de zaken vooruitlopen totdat we definitief weten wat het is. Ik hoop vooral dat oma er voor wilt vechten straks... M'n opa is 12 jaar geleden overleden, en ze mist hem echt heel erg, dus ik ben een beetje bang dat ze het allemaal wel goed vindt zo....

@ saroanda; je moet aantrekken wat je prettig vindt! Mij lijkt zo'n corrigerende body niet prettig, omdat je toch een keer naar het toilet moet die dag en dat is al lastig met een trouwjurk. Ik heb een torselet die ook corrigeert, en daarnaast voelt het prettiger onder m'n jurk. Maar eigenlijk is dat echt een kwestie van testen....

deniesje

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #1019 Gepost op: 25 juli 2011, 13:44:39 »
Boukezz, snap dat je geen zin hebt om te werken! Probeer indd niet op de zaken vooruit te lopen, mocht je je oma willen stimuleren om te vechten blijf zelf dan ten alle tijde positief en laat haar de mooie dingen van het leven zien! Jullie trouwdag, een evt achterkleinkind? Het is zo sneu dat ze je opa mist, ik hoop echt dat ze er nog voor wil vechten.

Saroanda, lijkt mij ook niet handig een body. Torselet is met baleinen (niet als een koret, die trek je aan en rekt niet meer mee, een torselet wel) en zorgt voor stevigheid en zodat je jurk fijner draagt. Die van mij is best zwaar dus is het beter voor mijn rug (heb ook bekkeninstabiliteit) als ik zoiets draag. Ik draag nu van die strakke correctiehemdjes en dat geeft voldoende steun voor nu en buikje trekt mooi strak. Ik was eerst ook van plan om niet voor een torselet te gaan maar na veel lezen en er zelf een aangehad te hebben zou ik niet zonder meer kunnen/willen!
Je kan evt ook voor een hoge slip gaan, tot onder je borsten met een strapless bh? zit je ook niet met dat kruisje open en dichtmaken met een giga jurk op een ienimini wctje :wink:

saroanda

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #1020 Gepost op: 25 juli 2011, 15:05:38 »
Een body openen en sluiten lijkt mij juist weer makkelijker dan een correctiebroekje/slip omlaag doen en weer omhoog.  Ik ga het binnenkort gewoon eens allemaal uitproberen.

deniesje

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #1021 Gepost op: 25 juli 2011, 15:13:45 »
met een gigajurk erbij voor het idee? :tongue:

saroanda

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #1022 Gepost op: 25 juli 2011, 15:24:28 »
met een gigajurk erbij voor het idee? :tongue:


uiteraard! :applaus:

Mikey

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #1023 Gepost op: 25 juli 2011, 17:38:22 »
.
« Laatst bewerkt op: 9 januari 2012, 21:41:02 door Mikey »

Blitzey

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #1024 Gepost op: 25 juli 2011, 17:59:17 »
Boukezz, wat sneu van je oma zeg. Dan ben op al op zo'n hoge leeftijd en dan krijg je nog eens een keer die rotziekte voor de kiezen..
Wat een goed idee trouwens dat je nog een keer gaat passen met je oma erbij, dan kan je dat iig altijd herinneren mocht ze het toch per ongeluk niet redden.
(wij houden er ook rekening mee, 2 oma's en 1 opa op vrij hoge leeftijd...hoop dat ze het allemaal redden)

Deniesje, fijn dat ze de vlek gaan verwijderen!!
En dat torselet? Ik snap nog steeds niet hoe je dan het beste je maat kan berekenen. Op zich hoeft onder mijn jurk geen torselet (is al heel stevig lijfje), maar op zich zou het mijn figuur geen kwaad doen haha, ietsjes strakker lijkend!

Mikey, wat goed dat je toch het fotohokje gaat doen! Ik wil het ook zo graag, maar bij ons gaat dat niet vanwege budget. Dan meot ik weer iets anders schrappen. Hebben al wel een ander fotoplan bedacht :biggrin:

Heb Mary nog niet gesproken. Ik heb gisteren gelijk een mailtje gestuurd met hoe of wat. Dacht dan weten ze het nog sneller, maar heb nog geen bevestiging gehoord. Ik bel anders morgenochtend nog wel.

Vandaag naar Slagharen geweest met de kids. Jammer dat het smiddags ging regenen, maar verder was het superleuk

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards