collapse

Auteur Topic: Trouwen In 2012  (gelezen 951903 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mikey

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #1150 Gepost op: 2 augustus 2011, 07:27:15 »
.
« Laatst bewerkt op: 9 januari 2012, 21:39:08 door Mikey »

deniesje

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #1151 Gepost op: 2 augustus 2011, 09:18:09 »
@ Marijke, ja duurt nog lang voor we ze mogen dragen he.. **zucht** gelukkig mogen we ze na de grote dag de rest van ons leven om onze vinger houden  :)
Leuk dat je vanavond een afspraak hebt op je locatie(?) (tent) Spannend he! Dan wordt het allemaal een beetje echter!

@ Maaike, mooi is die! Maar vind hem toch wel wat aan de eenvoudige kant voor een sottero. Gelukkig heb ik al een jurk :biggrin:

Ik heb zonet op http://www.freshpair.com twee torseletten besteld want ze hebben vandaag 25% korting op de merken ondergoed! En dat komt goed uit! Heb de 313 en de 423 besteld. De 313 vind ik mooier, en de 423 lijkt me comfortabeler zitten. Achja, welke niet past gaat op marktplaats, zal het zo kwijt zijn denk ik! Ik was voor 2 torseletten en 2 strings én verzendkosten maar €75,- kwijt! :rolleyes:  Nu duimen dat een van deze past! Zo niet, dan bestel ik een andere maat, voor het geld hoef je het niet te laten als je de prijzen vergelijkt met die in NL.
Gaan jullie nog wat leuks doen met het prachtige weer van vandaag? Wij gaan misschien als AS niet verzuipt in zijn werk, ffies naar het strand!
« Laatst bewerkt op: 2 augustus 2011, 09:19:04 door deniesje »

gracegladys

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #1152 Gepost op: 2 augustus 2011, 09:59:57 »
@deniesje; ja dat is waar... we moeten ze ook eerst omzien natuurlijk!!!!! Zo op het plaatje vind ik jullie ringen wel al mooi!

Marijke86

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #1153 Gepost op: 2 augustus 2011, 10:44:14 »
@Deniesje
Onze locatie is een grote tent bij mijn ouders in de tuin, die hebben de plaats ervoor en als het mooi weer is kunnen we de tent open maken en gedeeltelijk in de tuin vieren!
De tent staat voor zover wel vast alleen kan die meneer ook voor het eten en drinken zorgen en daar willen we nog een offerte voor hebben.
Dan hebben we een vergelijk en kunnen we zelf nog wat prijzen aanvragen in Duitsland.
Het liefst heb ik wel zoveel mogelijk uit een hand want anders moeten we zelf zoveel regelen.

Ik moet zeer waarschijnlijk gewoon tot 17.00u werken dus krijg niet zo heel veel van het mooie weer mee op kantoor...

roxymilan

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 929
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen In 2012
« Reactie #1154 Gepost op: 2 augustus 2011, 13:17:56 »
@ Deniesje ik heb ook op die website gekeken maar ik kan niet vinden waar die torseletten staan...waar zoek jij op?
Dan ga ik misschien binnenkort ook eens wat bestellen :)

Ik zit ook op kantoor vandaag maar ben wel van plan eerder weg te gaan om van het weer te genieten! Ik zag al dat rest vd week weer slechter wordt dus nu ff genieten zolang t nog mooi is :biggrin:

Blondbruidje

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #1155 Gepost op: 2 augustus 2011, 14:03:17 »
Beste 2012 bruidjes,

Al sinds een tijdje lees stiekempjes met jullie mee, maar ik vond het nu toch wel tijd worden om eens een bericht achter te laten. Helaas heb ik problemen met het registreren. Ik heb me aangemeld en kan me ook inloggen, maar vervolgens kan ik geen berichten plaatsen omdat ik geen verificatie e-mail krijg. Ik heb al meerdere keren opnieuw een verificatie e-mail laten sturen en ook al een e-mail naar info@trouwforum.nl gestuurd, maar helaas nog geen verificatie e-mail/reactie/oplossing. Vandaag kwam ik er achter dat ik zonder inlognaam wel in dit forum kan posten, dus dat doe ik nu eerst maar. Mocht iemand zich vervelen, zouden jullie de moderator/admin eens kunnen vragen? Die kan ik zelf ook niet benaderen (geen toegang).

Zo, nu leuker dingen! Afgelopen februari heeft m'n vriend me heel lief ten huwelijk gevraagd. Door nare omstandigheden in de familie (helaas meerdere van jullie maar al te goed bekend heb ik wel gelezen..) hebben we pas onlangs iedereen op de hoogte gesteld. Het wordt dus nu tijd om wat zaken te gaan regelen. We willen eind augustus 2012 gaan trouwen, maar hebben nog geen datum geprikt. Verder hebben we nog helemaal niets geregeld. Ik zit wel overal op internet te kijken naar jurken, locaties, fotografen, schoenen, etc. maar we moeten eerst maar eens bedenken hoe we het allemaal gaan doen met de (dag)gasten, locaties en dagindeling. We hebben een aantal jaren geleden al geregistreerd partnerschap gedaan, dus dat kunnen we met een simpel document omzetten in een huwelijk. We kunnen dus kiezen voor een nepceremonie op het gemeentehuis (of een door de gemeente erkende locatie en babs), maar we kunnen ook zelf een ceremonie samenstellen op een lokatie en met een persoon die we zelf uitzoeken. Verder willen we (ik met name) graag in de kerk trouwen. We zijn allebei gelovig opgevoed, maar gaan niet vaak meer naar de kerk. Toch vind ik dat het erbij hoort (voor ons) en toen ik een poosje geleden naar de trouwdienst van een kennis ben geweest, wist ik het helemaal zeker! Sommigen zullen het hypocriet vinden, maar het schijnt zo te zijn dat je je huwelijk moet invullen zoals je dat zelf wilt dus dat doen we dan maar! ;-)

Ik vind dit forum echt ideaal! Zo heb ik al handige tips gelezen om te besparen op torselet en hoepel e.d. Dat hou ik zeker in de gaten! Als ik nog eens tips heb, dan zal ik ze natuurlijk ook delen!

Groetjes!

chadya

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #1156 Gepost op: 2 augustus 2011, 14:50:36 »
hallo blondbruidje van harte welkom hier en gefeliciteerd met je voorgenomen huwelijk..en tja problemen tijdens huwelijksaankondigingen etc zijn hier zeker wel bekend :wink:
wat betreft je huwelijk en/of feest vul het zeker in zoals jij het wilt dit is iets wat ik de afgelopen maanden wel geleerd heb door de problemen die ik heb gehad.

@roxy hoop dat je nog eerder weg mag vandaag,het is echt heerlijk buiten :wink: en echt geen weer om op kantoor te zitten.

@marijke voor jou natuurlijk het zelfde als voor roxy,het is jullie beide gegunt om eerder weg te mogen..van mij krijgen jullie bij deze 4 uur eerder verlof :wink:

gisteren zijn wij bezig geweest met de eerste opzet voor onze trouwkaarten.we hadden de foto's gemaakt in gouda en daar is een leuke uit voort gekomen die we gaan gebruiken. ben nu nog bezig met de teksten etc maar ben daar nog niet helemaal aan uit.
verder doe ik het lekker rustig aan vandaag met die warmte.iedereen verders bedankt voor de beterschaps wensen.

groetjes
Chadya

Marijke86

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #1157 Gepost op: 2 augustus 2011, 15:06:42 »
@Blondbruidje
Welkom hier en gefeliciteerd met jullie voorgenomen huwelijk, geniet van de voorbereidingen!

@Chadya
Dankje :wink: ging het maar zo makkelijk ik mag hier nog tot 17.00u voor deze computer zitten.
En de dag duurt ook nog zo lang als je ernaar uitkijkt om naar buiten te gaan!
Maar ik kijk wel uit naar het gesprek van vanavond misschien is er dan wel weer wat geregeld.

Kan er misschien iemand voor mij meegenieten van de zon?
« Laatst bewerkt op: 2 augustus 2011, 15:07:35 door Marijke86 »

deniesje

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #1158 Gepost op: 2 augustus 2011, 16:55:43 »
@ Grace, dank je wel! Wij zijn er zelf ook helemaal verliefd op! Al hadden we ze op het plaatje gezien (zelfs in de etalage!) zouden we hier niet direct voor kiezen. Heel vreemd :tongue:

@ Marijke, extra genieten van de zon heb ik niet kunnen doen voor jou helaas, hier is het sinds een uur of twee dik bewolkt! :sad: Leuk een grote tent bij je ouders in de tuin! Ik vraag me af hoe je dat gaat oplossen met toiletten? Ik weet niet hoeveel mensen jullie hebben uitgenodigd, maar als je met zijn 50en 1 toilet moet delen word je niet vrolijk denk ik?

@ Roxymilan, je kijkt bij bra's en dan onder het merkje carnival. :wink:  Mocht je een bijpassende string hebben zie je die ook in je venster verschijnen en anders moet je alleen het merk carnival selecteren dan krijg je daar alles van te zien.

@ Blondbruidje, gefeliciteerd en welkom hier! Wij zijn allemaal orienterend begonnen met de zoektocht naar locaties etc, dus je huiswerk doe je prima! Wat betreft je registratie, plaats anders een berichtje onder het forumgedeelte algemeen en dan feedback?

@ Chadya, leuk dat er een mooie foto uit is gekomen! Veel plezier met het knutselen aan je kaart.

Ik ben vanmiddag spontaan met mijn lieve moeders ff de stad in geweest en heb van haar een heel tof jumpsuit cadeau gekregen voor mijn verjaardag! Onderste gedeelte is spijkerstof en bovenkant is wit met sierseltjes en knoopjes, beetje een blousje idee,. Heel gaaf! Blij mee!
De kinderen en AS waren niet thuis toen ik thuis kwam, maar na ff gebeld te hebben blijkt dat ie lekker met ze naar buiten is gegaan, naar de speeltuintjes. Zullen lekker moe zijn dadelijk hoop ik. (de jongste is een draakje met slapen gaan de laatste tijd! pfffoeee!)

Marijke86

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #1159 Gepost op: 2 augustus 2011, 17:52:35 »
@Deniesje
We hebben een toiletwagen gehuurd met meerdere toiletten, die staat al wel vast :wink:
Wij komen tot nog toe rond de 40 daggasten, 110 feestgasten en ??? receptiegasten.

Wie van jullie houd er ook een receptie en wie nodigen jullie daarvoor uit?

Ik hoop dat ik morgen meer kan vertellen over tent, etc.

missy-ila

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #1160 Gepost op: 2 augustus 2011, 19:57:02 »
Net gesprek gehad met onze fotograaf: Jeroen Rebergen, was erg leuk. Ik had wel het idee dat hij goed bij onze bruiloft past. Ik vind het ook super dat hij foto’s maakt en daarnaast ook nog zijn filmcamera meebrengt om stukken te filmen. Nu hoeven we geen videograaf meer te huren! Scheelt een flink bedrag wat we nu kunnen besparen (of natuurlijk aan andere trouwdingen uitgeven  :tongue: )Hij ging meteen ook leuk om met onze hondjes. Omdat die ook bij de bruiloft zijn en ik daar graag mee op de foto wil, vond ik dat belangrijk. Ik bedacht wel dat ik ben vergeten om te vragen hoe hij dat doet met eten als hij er de hele dag is. Of hij mee-eet etc.
@Roxymilan - Heb jij dat wel gevraagd Roxy?

@Deniesje – wow dat is echt niet duur, voor 2 torseletten en bijpassende strings. Hopelijk past het! Klinkt wel leuk dat jumpsuit, ken het eigenlijk niet zo goed als outfit.

@Marijke – handig dat het bij je ouders in de tuin mag. Slim om ook wat extra toiletten te regelen, zeker met zoveel gasten. Wij houden een receptielunch, zodat we net wat meer mensen kunnen uitnodigen maar ook ‘wat leuks’ met ze kunnen doen. Bij ons nodigen we dan ook maximaal 60 man uit, en maar afwachten wie er kan in de vakantietijd. Zelf houd ik namelijk niet zo van een standaard receptie, maar als je veel mensen wilt uitnodigen moet je eigenlijk wel! Wil je nog meer mensen vragen dan degene op het feest? Anders zou je de receptie gewoon kunnen overslaan of combineren.

@Blondbruidje – welkom hier! Ik las zelf ook al een tijdje mee voordat ik me aan had gemeld, dus ik herken wat je schrijft. Leuk dat je alles nog helemaal kunt plannen. Ik zou gewoon proberen dicht bij je gevoel te blijven en als een mis in de kerk daarbij past, zou ik daar zeker voor gaan. Zelf heb ik niet zoveel met het christelijke geloof, maar vaak is zo’n huwelijksmis wel erg mooi, zeker als je zelf ook wat invloed hebt op wat er gedaan en gezegd wordt.

Liefs,
Isabella

roxymilan

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 929
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen In 2012
« Reactie #1161 Gepost op: 2 augustus 2011, 21:34:38 »
Net gesprek gehad met onze fotograaf: Jeroen Rebergen, was erg leuk. Ik had wel het idee dat hij goed bij onze bruiloft past. Ik vind het ook super dat hij foto's maakt en daarnaast ook nog zijn filmcamera meebrengt om stukken te filmen. Nu hoeven we geen videograaf meer te huren! Scheelt een flink bedrag wat we nu kunnen besparen (of natuurlijk aan andere trouwdingen uitgeven   )Hij ging meteen ook leuk om met onze hondjes. Omdat die ook bij de bruiloft zijn en ik daar graag mee op de foto wil, vond ik dat belangrijk. Ik bedacht wel dat ik ben vergeten om te vragen hoe hij dat doet met eten als hij er de hele dag is. Of hij mee-eet etc.
@Roxymilan - Heb jij dat wel gevraagd Roxy?



@Isabella Wat leuk dat het gesprek goed ging! Ja dat vond ik ook zo'n voordeel dat hij ook filmt! We wilden in eerste instantie geen videograaf huren maar we vinden het toch wel erg leuk om wat bewegende beelden van de dag te hebben. En wat ik ook fijn vond is dat je zoveel opties hebt qua wel of niet album, hoeveel uren, bewerken foto's etc. Dus je kunt echt btje je eigen 'pakket' samenstellen. Oh ja en leuk he hoe hij met dieren is! Hij heeft zelf ook honden begreep ik en wij hebben 3 katten en ik gaf al aan dat we misschien wel wat foto's in onze tuin willen schieten en als t ff kan ook een paar met onze katten (zijn toch een btje onze 'kindjes':tongue:) en dat vond ie helemaal een gaaf idee! Haha ik d8 die zal ons wel voor gek verklaren btje op de foto met de katten maar hij begreep t helemaal hoe belangrijk huisdieren voor je kunnen zijn :biggrin:

Wat eten betreft: volgens mij heb ik dat niet gevraagd maar wij zijn er gewoon van uit gegaan. We hebben het er wel even kort over gehad. Wij vertrekken namelijk 's morgens met hem en met onze CM naar de locatie om foto's te maken. Daar lunchen we daarna met zn vieren en vervolgens vanaf uurtje of 14.30 komen de gasten. En 's avonds hebben we buffet dus dan pikt ie ook wel een hapje mee en ondertussen schiet ie nog wel foto's. Ik kan me herinneren dat hij zoiets zei van juist met die momenten tijdens t eten enzo dat ie dan ook heel alert is omdat juist dan veel spontane momenten zijn en dat zijn vaak de leukste foto's. Dus hij zal vast tussen de bedrijven door iets naar binnen werken, maar uitgebreid tafelen zal hij niet doen...
Maar wij hebben hem echt de hele dag gedurende zo'n 12 uur dus vind het ook zo raar om hem dan maar uit te sluiten van het eten en drinken enzo..Hij zal vast wel een btje op de achterfrond blijven en niet uitgebreid tussen alle vrienden en familie tafelen haha
maar anders vraag je hem gewoon wat hij normaal gesproken doet op zo'n dag. Wij hebben het niet echt aan hem gevraagd maar zijn er zelf gewoon vanuit gegaan omdat wij ons daar het prettigst bij voelen.

@Deniesje bedankt ik zal s ff kijken op die website!

@Chadya ik ben mooi om 15 uur weggegaan en heb me vervolgens in bikini in de tuin neergeplant! Nog een btje bruingekleurd dat komt wel mooi uit aangezien ik donderdag jurken ga passen!

@Blondbruidje Welkom! Wat leuk dat jullie ook volgend jaar gaan trouwen en geniet van alle voorbereidingen die voorpret is zo leuk!
« Laatst bewerkt op: 2 augustus 2011, 21:36:25 door roxymilan »

deniesje

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #1162 Gepost op: 2 augustus 2011, 21:57:50 »
@ Marijke, ja extra wc's zijn geen overbodige luxe haha!

@ Missy, leuk dat het gesprek met de fotograaf zo leuk verliep! Ik zou hem wel een warme maaltijd aanbieden en vraag gewoon even wat hij verder allemaal doet op zo'n dag.

@ Roxy, heerlijk zeg om 3 uur naar huis en hup de zon in! Een kleurtje is zeker mooi als je jurken gaat passen. Bijna! Ben je al zenuwachtig?

Mer

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #1163 Gepost op: 2 augustus 2011, 23:12:17 »
Hoi iedereen!

Ook ik ben een bruidje in 2012, namelijk op zaterdag 28 juli! Ik ben afgelopen 28 juli ten huwelijk gevraagd en met ons vijfjarige jubilieum gaan we dus trouwen! Aankomende maandag de datum vastzetten op het gemeentehuis, hopelijk is deze nog beschikbaar! Wij zijn nu aan het rondkijken voor een feestlocatie, voor diner smiddags en voor het feest savonds. Zoals ik lees op internet zijn wij hier erg laat mee, dus hopelijk is er nog iets te regelen!

Marijke86

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #1164 Gepost op: 3 augustus 2011, 08:02:53 »
Goeiemorge dames,

@Mer
Welkom, en gefeliciteerd met jullie voorgenomen huwelijk!

@Missy-ila
Er zijn een hoop mensen die ons toch even willen feliciteren maar die wij eigenlijk niet op de gastenlijst voor het feest hebben staan, dus vandaar dat wij een receptie doen.
Het is ook zo dat ik iedereen van mijn werk uitnodig voor het feest want ik werk bij mijn vader zijn bedrijf en dan wordt er toch wel verwacht dat ze allemaal uitgenodigd zijn en dan heb je al snel een hoop mensen bij elkaar.

Het gesprek vanwege de tent en het eten is gisteren jammer genoeg niet doorgegaan, hij wil nu zaterdag naar mijn ouders komen dus ik hoop dat het dan wel doorgaat.

Doen jullie op het feest nog hapjes tussendoor of een afsluiter?

Bij ons is het moeilijk..
Omdat ik half Duits ben en in Duitsland woon en werk komen er dus aardig wat Duitse gasten op het feest.
En omdat het in Duitsland dus gebruikelijk is dat er voor het feest wat te eten is moeten wij dus een middenweg zien te vinden.
Nou zitten wij er aan te denken om gewoon met de daggasten te eten (een buffet) en dan s'avonds met het feest er iemand neer te zetten (voor een paar uurtjes) met een bbq of frituurwagen.

Fijne dag allemaal!

missy-ila

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #1165 Gepost op: 3 augustus 2011, 08:47:57 »
@Roxymilan – bedankt voor je uitgebreide beschrijving! Wat je schrijft dacht ik eigenlijk ook. Hij kan bij ons ook makkelijk wat mee-eten, was het alleen vergeten om echt rechtstreeks te vragen. Maar hij vertelde dat hij een paar dagen van tevoren ook altijd contact opneemt, vind ik ook wel een pluspunt. Dan kun je even kort doorspreken wat je allemaal gepland hebt en het is ook een bevestiging dat hij echt komt. Vond hem echt professioneel overkomen, maar aan de andere kant ook heel aardig en toegankelijk. Ben  in elk geval blij dat we nu een fotograaf hebben waar het mee klikt!  :)

@Mer – Leuk, nog een juli-bruidje! Welkom hier. Ik denk dat het wel moet lukken hoor, om alles nog op tijd te regelen. Hoorde bij verschillende dingen dat juli niet zo populair is, omdat het midden in de zomervakantie valt. Al hebben wij ook een woensdag en die zijn helemaal niet populair  :tongue:  Veel plezier in elk geval bij het plannen en regelen!

@Marijke – daar is een receptie inderdaad wel ideaal voor. Jammer dat het gesprek niet doorgaat, hopelijk zaterdag dan! Tja, als het gebruikelijk is in Duitsland zou ik wel iets van eten doen. Anders gaan gasten daar misschien al vanuit en lopen ze met rommelende magen ’s avonds. Wat je voorstelt lijkt me wel ideaal: niet heel duur en niet nog een heel diner maar gewoon lekker een eenvoudige bbq of wat gefrituurd. Je zou natuurlijk ook voor wat vullende hapjes kunnen gaan als je dat leuker vindt.

Blondbruidje

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #1166 Gepost op: 3 augustus 2011, 08:56:24 »
Wat een leuk en warm welkom hier zeg!  Ik voel me meteen al een beetje thuis!

@chadya: we gaan het ook zeker wel doen zoals we willen. Dat vind ik erg belangrijk! M’n schoonfamilie had het meteen al over soep en broodjes bij hun thuis als lunch. Heel lief natuurlijk, maar dat moeten we nog maar even zien. Eerst maar eens een dagindeling maken! Het lastigst vind ik nog de daggasten. We hebben een redelijk grote familie (allebei 3 broers/zussen die weer een partner hebben en wat kids) en ook een vriendengroep. Allebei hebben we echter geen ‘beste’ vrienden, dus ik zou geen keuze kunnen maken om een deel van de vrienden uit te nodigen als daggast. We zijn zelf nog nooit als daggast uitgenodigd, dus m’n vriend heeft zoiets: geen vrienden. Ik zou ze er alleen wel graag bij willen hebben. Het zou dan alleen een groep van 33 volwassenen en 11 kinderen worden en dat vind ik best heel erg veel. Komende tijd maar eens goed over nadenken.
Leuk trouwens om iets met foto’s te doen als trouwkaart. Ik ben benieuwd naar het resultaat!

@Marijke86: bedankt, dat gaat zeker lukken! Zonder nog echt gericht ergens naar te zoeken gaat bijna al m’n vrije tijd er al in zitten! ;-) Helaas heb ik ook niet kunnen genieten van de zon gisteren. Tot half 6 gewerkt en toen was het helemaal dicht getrokken, zo jammer! Wel een lekkere temperatuur trouwens.

Zo’n tent ergens neerzetten lijkt me ook leuk zeg! Dan kun je er ook wat een buitenfeest van maken en daar gaat toch wel m’n voorkeur naar uit. Helaas geen tuinen die groot genoeg zijn. Onze tuin is wel behoorlijk aan de lengte (ruim 30 meter) maar er is geen plek voor een tent zonder alle beplanting en het tuinhuisje weg te moeten halen, helaas. Jammer dat je nog weer een paar dagen moet wachten voor je met de ‘tent-meneer’ kunt gaan praten. Hopelijk gaat het zaterdag wel door!

Het eten lijkt me ook zo’n lastig item. Een diner ‘gewoon aan tafel’ lijkt me met ruim 30 man en een groep kinderen namelijk niet zoveel aan. Je praat dan toch niet met iedereen en voor de kinderen is er niets aan, zo lang stil zitten. Ik zit inderdaad ook te denken aan een bbq of patatkraam en heb zelfs poffertjeskramen gezien! Die laatste zijn natuurlijk niet echt een volledige maaltijd te noemen, maar wel erg leuk! Ik denk dat je het leuk oplost door een combinatie te maken: diner voor de daggasten en bbq of patatkraam voor de rest.

@deniesje: kijk, dat is goed om te horen van een meer ervaren 2012-bruid: dat ik op de goede weg ben! Helaas kan ik alleen in de fora onder ‘huwelijksdata’ een bericht plaatsen en verder helemaal nergens. Ik kan dus niet onder feedback een reactie plaatsen, maar bedankt voor het meedenken. Ik vind het eerst wel goed zo, want ik kan hier in ieder geval wel meeschrijven. Die jumpsuit klinkt echt superleuk! Wilden de kids inderdaad zonder problemen naar bed gisteren?

@missy-ila: Bedankt! Van die kennis die is getrouwd weet ik dat zij de hele dienst hebben samengesteld: de liederen, de schriftlezingen en het onderwerp van de verkondiging. Gisteren ben ik hier op het forum op zoek gegaan naar liederen en ik kwam allerlei moois tegen, dus ik ben al helemaal enthousiast! Die fotograaf komt hier vaker naar voren volgens mij! Z’n website spreekt me ook wel aan trouwens. Veel eigen inbreng en zelf een soort van pakket samen kunnen stellen. Ideaal dat hij ook filmt!

@roxymilan: ook jij  bedankt voor het warme welkom! Ik heb zeker zin in de voorbereidingen, maar het is ook wel spannend! Lekker dat jij gisteren nog wel van de zon hebt genoten en een lekker kleurtje hebt opgedaan. Alvast heel veel succes en plezier morgen met jurken passen, spannend!

@Mer: Ook al ben ik hier zelf ook nog maar net: gefeliciteerd met je voorgenomen huwelijk en welkom! Vrienden van ons hebben hun huwelijk in een paar maanden geregeld, dus als je je niet vastpint op die ene locatie, dan valt het over het algemeen wel mee hoor!

Vraagje: weten jullie hoe het zit met de collecties bij bruidsmodezaken? Zijn er echt winter en zomercollecties? Want ik vraag me af wanneer ik moet gaan passen, als ik volgend jaar augustus ga trouwen. Het maakt me niet uit om in een oude collectie te lopen, maar ik vraag me af of je ook echt een wintercollectie hebt met wat warmere jurken. Ik weet wel dat de collecties van 2012 nu zo langzaamaan in de winkels komen, maar zijn die dan ook gewoon al voor volgend jaar zomer? Haha, ik ben echt nog een starter op dit gebied hoor!

Poeh, dit is wel een heel lang bericht geworden, sorry!

FirstLove

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2099
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen In 2012
« Reactie #1167 Gepost op: 3 augustus 2011, 09:26:23 »
Goedemorgen!

Er is weer lekker veel bij geschreven….en ook weer een paar nieuwe bruidjes! WELKOM!!! Leuk…de groep wordt wel steeds groter, maar errug gezellig moet ik zeggen!!!!

Nou, de auto is weggebracht…en nog geen 5 minuten later belden ze op dat ze bij het binnen rijden van de garage iets 'vreemds' voelden aan mijn remmen… Blijkt er een buisje lek te zijn! Dat voel je zelf echt niet (zeker niet als je er geen verstand van hebt zoals ik), maar kassssa…..weer € 75 erbij! Hard duimen dat ze niet nog meer vinden!!! Ja, ik weet dat het wel veiliger is als alles weer werkt, maar het kost gewoon veel geld! En dat spaar ik toch liever voor de bruiloft ;-)!

@ twijfeltje; dat klinkt heel gaaf!! Ik hoor het wel vaker, maar dan met een fles champagne waar men dan allerlei kaartjes met gelukswensen en/of voorspellingen bij moet stoppen en dat het bruidspaar dan na één jaar (op de eerste huwelijksdag) opent en dan lekker een glaasje kan drinken met alle gelukswensen… Erg leuk!!

@ roxymilan; ook bij ons wordt het geen glimpak!! Ik vind dat echt zo niet mooi!!! Ik ga niet met mn as mee passen, hij gaat samen met z'n ouders en vrienden van ons, ook hij wilt er een uitje van maken, maar ik weet al bijna zeker wat de keuze gaat zijn…haha….of zwart of donkergrijs ;-)! Dat staat 'm ook echt het mooiste!! En in de bruidswinkel hebben ze gezegd dat het geen (donker)blauw mag zijn, omdat mijn jurk daardoor geler wordt…..

@ gracegladys; nog een site om eens te kijken: www.juwelencentrum.nl. Wij wilden ook eerst witgoud, maar het is nu totaal iets anders geworden, juist door het super persoonlijke, prettige advies bij hen en daarnaast ook dat ze echt rekening houden met je budget (wij kwamen € 300,- onder ons budget uit!). Het is in Mijdrecht, en geen idee waar jij woont, maar wij vonden het de moeite waard om er voor heen en weer te rijden.

@ chadya; vervelend om te horen van de kno arts! Hopelijk is de gehoortest wel goed.
En de uitleg over de fotograaf verklaart veel….ik begrijp ook dat ze samen komen? Dat is helemaal leuk, dan krijg je uit verschillende hoeken foto's!!

@ marijke86; WAUW! Wat een prachtige ringen, echt zo totaal anders dan standaard, echt gaaf!!!

Wij houden geen receptie, iedereen die we uitnodigen, is welkom op het feest en we willen graag extra tijd hebben om lekker te dineren met de daggasten! Wel doen we na de ceremonie een toost met bruidstaart aansnijden, en diegene die buiten de daggasten om bij de ceremonie zijn, gaan gewoon mee toosten!

Leuk plan om een frituurkar neer te zetten, dat geeft ook net zo'n extra tintje en maakt het wat losser in z'n geheel!

@ deniesje; mn mond gaat weer wat beter! Dat ranzige spul werkt erg goed ;-)! Weet trouwens niet of ik je ringen al eerder gezien had, maar super mooi ook!

Helemaal eens trouwens dat je echt moet gaan passen en dan pas ziet wat staat en wat niet… En hou de goudprijs in de gaten, want het schommelt echt heel erg op het moment. Dus wil je echt perse goud (wij zijn er vanaf gestapt), dan zou ik daar zeker opletten.

@ Blondbruidje; geen idee wat de familie omstandigheden zijn, maar ik denk dat we er allemaal wel bekend mee zijn….helaas… Maar zorg er voor dat dit niet je dag verpest! Doe wat jullie willen, want je doet het toch nooit goed….en dan kan je het maar beter doen zoals jullie willen ;-)! Dat is mijn motto althans…. Dus als jullie in de kerk willen trouwen, dan moet je dat gewoon doen!!!

Over de trouwjurken, er zijn inderdaad verschillende collecties, maar het is niet zo dat er specifiek winterjurken of zomerjurken zijn… Alle jurken hangen in de winkel, alleen wordt er 2x per jaar gewisseld. Meer de collectie van 2011 en de collectie van 2012. Mij is verteld dat die van 2012 rond oktober/november in de winkel komt. Je moet doen wat je prettig vindt. Ik heb op 9 april al m'n jurk gekocht, dus ruim een jaar voor onze bruiloft. Geen idee van welk jaar collectie hij is, maar hij is prachtig en echt mijn jurk!!

@ missy-ila; fijn dat jullie gesprek zo geslaagd was, dat is altijd erg prettig!!

@ Mer; grote kans dat het nog beschikbaar is, zoals missy-ila al zegt, het is midden in de zomerperiode en dan is het vaak rustiger op trouwgebied! Wij trouwen op vrijdag de 13e en dat is ook zo'n datum dat niet iedereen wilt trouwen ;-)!

twijfeltje

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #1168 Gepost op: 3 augustus 2011, 10:16:49 »
Boukezz vrijdag de 13 is best stoer eigenlijk!
Was me nog niet echt opgevallen.

Wat betreft de tijdcapsule, we lusten niet echt champagne, maar iets vergelijkbaars kan er wel in ja.
Verder allemaal spullletjes van die dag, uitnodiging, foto, taarttoper als we die hebben...
Nog even een lijstje maken.

Van bruidsjurken heb je niet echt winter en zomerjurken. Wel wat natuurlijk, maar die zijn vrijwel altijd te verkrijgen.
Je hoeft niet in een speciale maand te gaan, tenzij je echt wilt wachten op de nieuwe collectie, maar dat is ook niet zoals met gewone kleding echt anders of vernieuwend vond ik.
Jasjes, boleros, stola's en bontjes kun je altijd bij je jurk doen als je bang bent het koud te hebben.
Sommige jurken hebben kanten mouwen (vast of los)
Als je voor komende zomer wilt kijken, kun je best gaan kijken hoor.
Zie je niets, dan ga je bij de nieuwe collectie nog een keer of bekijk sites van merken alvast of vraag boekjes van jurken aan.

gracegladys

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #1169 Gepost op: 3 augustus 2011, 11:23:52 »
@Boukezz; Dank je! Hier ga ik zeker eens naar kijken... Wij wonen zelf in Utrecht, dus de afstand valt mee!

Wat betreft trouwjurken... een winkel in Utrecht (Covers) gaf aan dat zij de nieuwe collectie pas in oktober/november krijgen. Maar De Honeymoonshop en Witte Markies gaven aan dat zij de nieuwe collectie voor 2012 al in augustus binnen krijgen... Dus het is ook wel verschillend denk ik!

deniesje

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #1170 Gepost op: 3 augustus 2011, 12:17:20 »
Goeiemorgen allemaal!

Wat een shitweer he vergeleken bij gisteren! Geen idee wat ik ga doen vandaag... Kinderen zijn megadruk en staan te stuiterballen hier :huh: AS is thuis aan het werk dus ook niet optimaal voor de concentratie.
Ik kwam gisteren echt per toeval op de site van een videograaf www.ridali.nl en heb er op de trouwhyves veel positieve reacties over gelezen en heb een aantal filmpjes bekeken die zij maken. Echt superleuk! Het schijnt dat ze dit jaar al praktisch vol zitten en de aanvragen voor volgend jaar stromen ook al binnen! :blink:  Leuke van dit alles... ze kosten maar 300,- voor een hele dag filmen!!! Ik ben er met AS over aan het discussieren wel/niet te doen maar ik wil het zoooo graag! Dan liever blijvende herinnering dan bijvoorbeeld een bandje/klein optreden van een uur voor dat geld. Dan schrap ik liever iets zodat we iets hebben waar we altijd naar terug kunnen kijken. Wie van jullie heeft er ook een videograaf??

@ Trouwjurken, ik zou zeggen als collectiejaar je niks uitmaakt nu gaan kijken! Lang leve de opruiming en een dubbele keuze in jurken!

@ Receptie, wij vonden het te ingewikkeld worden en geven geen receptie maar nodigen iedereen uit op het feest. Anders zouden we misschien naast de daggasten 20 receptiegangers hebben. Nou, dan vind ik het de moeite niet om dat apart te doen! Wel toasten we na de ceremonie met een glaasje champagne maar een echte receptie nee... We gaan wel handjes schudden tijdens de feestavond!

@ Mer welkom hier! En je bent hier niet laat mee hoor! Ik denk dat wij allemaal heel erg op tijd zijn :wink: Hoe eerder je bent, hoe meer keuze je hebt. Maar dat betekend niet dat jullie te laat zijn hoor.

@ Boukezz aaarrgghh balen van je auto! Ik snap heel goed dat je die centjes opzij wilt leggen voor jullie huwelijk. Maarja, je veiligheid is natuurlijk ook superbelangrijk al neemt het niet weg dat het ontzettend balen is. Fijn dat het met je tandvlees weer de goede kant op gaat. Heb jij ook dat perio aid spul? (te ranzig en je smaak gaat daardoor echt op hol blegh!)

@ Marijke, sja lastig? Denk het niet hoor. Wat dacht je van een koffietafel? Lekkere broodjes, kroketjes, soepje erbij? Simpel, hongerstillend en niet zo duur. En jammer dat het gesprek niet doorging. Wij hebben op de feestavond wel hapjes tussendoor en natuurlijk de bruidstaart.

@ Blondbruidje, volg je gevoel omtrent je daggasten meis. En spreek het goed door met je AS. wie je er wel en niet bij wilt hebben. Ik had ook een "dilemma" met daggasten. Dit omdat mijn ouders gescheiden zijn en omdat mijn stiefvader ook zijn eigen kinderen plus aanhang plus kinderen heeft. Ik kon het niet over mijn hart verkrijgen om alleen stiefvader uit te nodigen en mijn stiefzussen en broer en neefje/nichtje niet te laten komen. Ik heb een goede band met ze, dus vandaar hebben we ook besloten dat iedereen welkom is. Wij zitten incl onszelf op 21 gasten en 4 kinderen. Maar wanneer mijn beste vriendin (getuige) een partner krijgt is die ook welkom, zo ook mijn vader wanneer hij een nieuwe vriendin zal ontmoeten dan is ook zij welkom.

@ twijfeltje superleuk die tijdscapsule! Ik zou veel te nieuwschierig zijn en het direct willen openen haha! :biggrin:

FirstLove

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2099
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen In 2012
« Reactie #1171 Gepost op: 3 augustus 2011, 13:01:10 »
Deniesje, wat gaaf dat ridali!!!! Ik heb ze gelijk een mailtje gestuurd....dat is echt weinig geld!!! Althans, voor filmen niet ;-)! Heb ze eerst maar even een mailtje gestuurd met de vraag of ze nog beschikbaar zijn op onze trouwdatum....Ik heb zelfs al reactie....en ze zijn nog beschikbaar. Heb mn as ff gebeld, en die vind het ook errug leuk ;-)! Wat me wel opviel is dat je bij het basispakket alleen maar de clip van 5 minuten krijgt. Wil je meer (gemonteerde film of ruw materiaal) dan kost dat extra.... Maar dan nog is het goedkoper dan wat ik tot nu toe gezien heb.Haha...en weet je wat ik nu bedenk... Voor het geld wat nu naar de auto gaat, hadden we dit dus kunnen doen ;-)!

deniesje

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #1172 Gepost op: 3 augustus 2011, 13:21:00 »
Boukezz ja gaaf he!! Ze reageren heel snel terug! Ben deze ochtend al met ze heen en weer aan het mailen :) En voor filmen is het echt heel goedkoop!
Gelukkig ben ik zelf creatief en kan goed met computers overweg, en dat soort programma's waar je films mee kan maken, en anders heb ik broertjelief die dat ook heel goed kan. Wij willen dus enkel de film en de raw bestanden hebben. Zetten we zelf iets moois in elkaar
« Laatst bewerkt op: 3 augustus 2011, 13:22:33 door deniesje »

FirstLove

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2099
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen In 2012
« Reactie #1173 Gepost op: 3 augustus 2011, 13:38:18 »
Haha...we zijn goed bezig! We gaan eind augustus een weekendje naar Steendam, en dan kom je bijna langs Emmen (daar zitten ze), dus misschien dat ik iets regel om dan af te spreken, maar eerst vanavond even live met mn as bespreken en het budgetoverzicht er bij pakken ;-)!

Ik denk dat als we het doen we ook alleen voor de clip en ruwe film gaan. Stel dat we later alsnog een film willen, kan dat (misschien) altijd nog.

deniesje

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #1174 Gepost op: 3 augustus 2011, 13:48:16 »
Ja dat kan je later altijd nog doen, ik heb dat nl ook gevraagd via de mail. Wij hebben ze nu officieel geboekt! :laugh:  :laugh:  Helemaal happy! Gelukkig maar, want ze hadden gister ook nog een aanvraag van iemand anders voor onze datum! Kun je nagaan hoe snel ze vol zitten :ohmy:
Ze komen na hun vakantie bij ons thuis voor een kennismakingsgesprek. Heb er nu al zin in!
Alles wordt netjes opgesteld in een contract. Ze doen niet aan aanbetalingen en we kunnen ze de week ervoor, op de dag zelf, of de week erna betalen. Alles gaat obv goed vertrouwen. Heb ze ook de situatie omtrent ons zoontje uitgelegd en ook daar deden ze niet moeilijk over. Heb er nu al een goed gevoel over, in de mailtjes komen ze al heel leuk over, dus dat moet zeker goed komen!
Enne qua budget... sja, als ik heel eerlijk mag zijn, we hebben al zoveel mazzeltjes, dan kan dit er ook nog wel bij vond ik :wink:  Maar ik snal heel goed dat je dit natuurlijk met je AS moet overleggen haha!
« Laatst bewerkt op: 3 augustus 2011, 13:48:55 door deniesje »

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards