collapse

Auteur Topic: Trouwen In 2012  (gelezen 951915 keer)

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Ellis 2909

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #1350 Gepost op: 14 augustus 2011, 15:40:39 »
Jeetje meiden wat gaan jullie hard haha ik kan het bijna niet bijlezen.

@Chadya, ik weet nog niet wat ik moet doen (ik heb er heel de week aan zitten denken :wink:  maar mijn gevoel zegt nu dat ik bij de toast even bij haar wil stilstaan. Maar misschien verandert dat nog ik weet het niet. Weet jij al wat je wilt?
@Schoenen, wow dames ik zie waanzinnige schoenen voorbij komen, echt super.

Ik zie dat iedereen al ver is met de planning, nou wij niet hahaha. Ik wilde eerst wachten op het ''akkoord'' van de gemeente Hoek van Holland voor de aanwijzing van de locatie als trouwlocatie. Dat hebben we nu. Ik wil volgende week contact opnemen met de fotograaf en hij zou ook ondersteunen bij het plannen. Aan de hand daarvan kan ik verder gaan plannen.

Trouwjurk, tja nog steeds niet gepast. De een zegt nu passen, de ander zegt joh je hebt nog ruim een jaar.... pff ik weet het niet hoor, ik wil zo graag. Wat denken jullie?

Onze planning (onder voorbehoud:)

(opstaan, aankleden etc. nog geen idee)
10.30 - AS bij mijn vader
11.00 - naar het centrum van Rotterdam voor foto's, daarna door naar HvH om in de buurt van de locatie strandfoto's te maken (de gasten kunnen ons dan nog niet zien)
15.00 - wij komen in de auto aan bij de locatie
15.30 - ontvangst met koffie
16.00 - 17.00 - Ceremonie
17.00 - 17.30 - Toast
Verder eten en feest

Ik heb geen idee hoeveel tijd je uitmoet trekken voor foto's maken. Ik wacht nog ff het gesprek af met de fotograaf.

Fijn weekend allemaal!!

trouwen2012

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #1351 Gepost op: 14 augustus 2011, 15:43:41 »
Bedankt voor alle lieve reacties!


Heb gave ringen gezien en een hele mooie trouwauto!
Wat betreft mensen wel /niet uitnodigen, dat blijft altijd lastig.. Ik heb bij alles gedacht het moet onze keuze zijn, maar wil ik door één dag en een keuze die ik maak gezeur? Krijg ik dat als ik het wel/niet doe en toen een keuze gemaakt.

Achternaam wordt bij mij zijn achternaam - mijn achternaam.

Schoenen weet ik al precies wat ik wil, alleen het vinden is dan zo lastig :wink: maar goed eerst maar eens een jurk! Slippers voor 's avonds lijkt me ideaal, moet even kijken of dat gaat onder de jurk die ik uiteindelijk wil, wil niet vallen omdat de jurk dan ineens veel te lang is :)

M'n vriendinnetje heeft met het passen stiekem foto's gemaakt met haar mobiel.. Wil er een paar graag met jullie delen. Hoop dat niem. me herkent!

Twijfel echt enorm! Ik ga sowieso over 2 weken een nieuwe poging wagen bij de Honeymoon shop. Hoop dat ik dan gewoon kan genieten. Voel me nu nog steeds vrij belabberd.. blijf maar aan al die jurken denken en ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

Vrijwel alle jurken stonden me, dat maakt het zo lastig!

Eerst twee foto's van de jurk die ik echt super vind! Ik moet alleen zo wennen aan dat hij niet tot op de grond is... Als ik 'm op de site van sincerity opzoek, moet hij zelfs nog korter zijn (ik had maat 44 aan terwijl ik 34/46 heb...) Dus twijfel daar heel erg aan. Krijg enorm het Petticoat (musical) gevoel erbij :) wordt er helemaal happy van, maar niet bruiderig happy zeg maar.. (lastig uitleggen)... Hij zit aan de achterkant dus een heel stuk dubbelgevouwen...

Een sluier is niets voor mij, staat me heel saai/lijzig... Ik ga voor een fascinator, waarschijnlijk birdcage type.. die heb ik hier ook op..



De jurk op de site van sincerity (ze heeft wel bizar hoge hakken aan)

Linkje voor meer foto's: sincerity site jurk 3600

Daarna kreeg ik een jurk aan die dezelfde stijl had maar dan wel lang. Deze was een stuk zwaarder en door de fibromyalgie is dat voor mij niet erg fijn.. Hij was nog niet zo zwaar als veel andere jurken, maar goed.. Deze wordt het sowieso niet, vind het lijfje niet bij mij passen, met al die steentjes en glitters erop, ik ben meer van de bewerkingen met stof en garen zeg maar  :biggrin: ... Maar goed. Dit was wel tot op de grond, leek er langer in, dat vond ik dan wel weer mooier, maar goed, ook weer meer ploefjurk zeg maar.. Neig dan toch naar die kortere, ook al voel ik me daar juist weer minder bruiderig in.... :blink:


Dan nog een foto van een totaal andere jurk (was maat 50 dus de stof zat bijna dubbel om me heen haha :blink: ) maar goed, hij zit niet helemaal mooi dus.. Groen lintje omdat onze kleur groen met een beetje roze wordt.. Heel andere stijl, ook wel weer 'ik', maar dan de rustige ik.. (het bovenste stukje kan eraf en dan is hij strapless)


En dan nog een foto van een jurk die ik op het plaatje steeds fantastisch vond, de sleep is veel te groot en zwaar en moet dus korter, vandaar even deze foto bijgevoegd.. Ik voelde me toen al te ziek om nog een oordeel te vellen.. als ik m nu zo zie, staat hij me wel, maar weet ik niet of het mijn jurk is...


Zo hebben jullie weer wat om te bekijken :wink: ben benieuwd wat jullie vinden!
« Laatst bewerkt op: 14 augustus 2011, 15:46:10 door trouwen2012 »

Charley

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #1352 Gepost op: 14 augustus 2011, 15:49:21 »
Ik vind de vooral de eerste je mooi staan, licht en luchtig. De laatste vind ik ook erg mooi. De anderen zijn niet zo mijn ding.

Ellis 2909

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #1353 Gepost op: 14 augustus 2011, 16:28:32 »
Die laatste is echt super mooi. Gewoon lekker passen meid, maar je moet wel echt HET gevoel hebben hoor. Wanneer ga je naar Honeymoon?

twijfeltje

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #1354 Gepost op: 14 augustus 2011, 16:51:39 »
Ik vind dat groene lintje zo leuk.
(Maar dat kan je natuurlijk bij andere jurken ook omwikkelen.)

Chadya, sterkte morgen!

Ik ga voor zijn naam - mijn naam
As vindt het heel leuk dat ik zijn naam aanneem en ik ook.
Duidelijk en geeft geen verwarring, wat mijn naam - zijn naam wel op kan leveren.
Dat mag van mij wel gewoon 'traditioneel' :wink:
In de praktijk wordt het zijn naam, (maar eigenlijk zeg ik mijn achternaam bijna nooit, alleen mijn voornaam), maar bij de mail op werk is het mijn naam.
Dat verandert bij nieuw werk misschien nog een keer.

Blitzey

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #1355 Gepost op: 14 augustus 2011, 17:44:31 »
Mooie jurken hoor, ik vind ze je allemaal wel staan eigenlijk. Je hebt een prachtig figuur, dus kan heel veel hebben.
Ben je trouwens in Leiden geweest?? Heb jij echt geluk dat ze niet gezien hebben dat er foto's werden gemaakt.
Ik ben daar eind maart na 7 jurken passen, bijna mijn beslissing makend, bruut de winkel uitgezet....(kan er nog om janken), mijn vriendinnen maakte ook stiekem foto's...(okee, ze waren ook niet echt heel erg voorzichtig, zooooo dom)


Ik ga ook voor zijn naam-mijn naam. Vooral ook vanwege onze kindjes, hebben we allemaal dezelfde achternaam.

Over leeftijden enzo, ik zag het één en ander voorbij komen, jullie zijn nog heerlijk jong hahahha. Ik had ook wel 10 jaar geleden willen trouwen, alles nog strak enzo hahahhaa.

Chadya, sterkte!!


Die props voor de photobooth zijn geweldig!!! Waar heb jij m nu gehuurd dan? Ik blijf er na kijken, maar vind het zo duur.
Heb nu iets anders gezien (had ik al iets over verteld, mijn fotoplan hahaha) maar die photobooth is zoooo leuk.

FirstLove

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2099
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen In 2012
« Reactie #1356 Gepost op: 14 augustus 2011, 18:53:01 »
Zo…het weekend is alweer bijna voorbij! Behoorlijk vol, dus weinig achter de computer gezeten… Weer een hoop om bij te lezen, leuk ;-)!

Ik lees allerlei berichten over slecht weer, maar wij hebben echt de hele dag prachtig weer gehad! Althans, toen ik nog op m’n mandje lag, regende het wel, maar vanaf 09.30 uur is het droog geweest en zelfs nog wat zon!!!

Een paar reacties:

@ twijfeltje; river camp vind ik persoonlijk ook het meeste leuke! Waarom trekt Azië je niet? Ik had ook eerst mijn twijfels, maar na Indonesie vorig jaar ben ik helemaal om!

@ blondbruidje; ik krijg mijn trouwjurk van mijn moeder en schoonmoeder. Uiteindelijk komt het totaal plaatje op € 1.800 incl hoepel, torselet, vermakingen etc.
Er is veel mogelijk qua jurken, ook goedkopere, dus goed zoeken dan komt het helemaal goed voor ieders budget!

@ Marijke86; ik zou zeker je peetoom uitnodigen, maar dan misschien wel handig om er iets over te schrijven in de kerstkaart.

@ roxymilan; die mensen die zeggen ‘het blijft toch je vader’ hebben het (gelukkig) zelf nog nooit meegemaakt! Ik heb het ook vaak gehoord, maar dat zijn juist de mensen die niet weten wat er achter de voordeur afspeelt! Ik kan me er zo boos over maken als mensen dat zeggen…. Blijf idd bij je eigen gevoel, dat is het allerbelangrijkste!

Mooie ringen trouwens! En ook gaaf dat het net weer wat anders is dan standaard.

@ trouwen2012; jeetje wat vervelend dat je zo ziek geworden bent!! Ook helemaal niet leuk net op de dag dat je jurken gaat passen!!! Heb net je foto’s gezien, en duidelijk de 1e jurk!! Die staat je echt heel erg gaaf, de 2e ook, maar dat is qua zwaarte niet te doen begrijp ik. De 3e en 4e vind ik persoonlijk iets minder.

@ Charley; mooie ringen! En dat is echt netjes qua geld. De goudprijs is zo hoog op het moment dat het lastig is… En die taxi, echt helemaal geweldig!!!

@ Mer; ben benieuwd naar de locatie! Heb je een site?? Wij gaan voor afkopen van binnenlands en buitenlands afvinken, vooral omdat ik zekerheid wil hebben over het bedrag. Sommigen vinden het onzin, anderen doen het ook. Je moet doen wat je fijn vindt!

@ Blitzey; qua mensen uitnodigen; mijn kant van de familie is klein, dus mijn oom en tante komen de hele dag en m’n neven alleen ’s avonds. Bij as z’n familie nodigen we één oom en tante voor de hele dag uit (inclusief hun kinderen), aangezien we daar ook echt iets mee hebben. De rest van de ooms en tantes ’s avonds, en dan nog een paar neven en nichten omdat we met hen ook geregeld contact hebben. De rest van de neven en nichten echt niet, want die zien we hoogstens 1x in het jaar en dan moet je geluk (of pech ;-)) hebben.

@ Chadya; wij hebben 150 gasten op het feest en ik denk dat we voor 100 bedankjes gaan. Niet iedereen is een stel of familie, en als ze er twee meenemen, ook goed! Succes morgen in het ziekenhuis!!

@ achternamen; ik ga zijn achternaam aannemen. Ik heb echt werkelijk waar niets met m’n eigen naam, en eerlijk gezegd ben ik blij dat ik er zo goed als vanaf ben straks! Natuurlijk nooit helemaal, dat hoort er ook bij, maar in het dagelijks leven enigszins! Ook op m’n werk ga ik het aan laten passen. En ergens ben ik ook wel van het traditionele dat ik sowieso graag dezelfde achternaam wil als mn as…en als je dan toch niets met je eigen naam hebt ;-)!

@ Ellis 2909; ik denk dat qua tijd voor de foto’s het vooral af hangt hoeveel locaties je af wilt gaan in Rotterdam!

@ schoenen; gave sites! Ik heb ze gelijk opgeslagen, kunnen we eens ff gaan neuzen! En ook gave schoenen allemaal ;-)! Enige nadeel voor mezelf is dat ik maat 41/42 heb, en sommige schoenen zitten echt slecht, dus ik durf het nog niet helemaal aan om via internet te bestellen.

@ pakken; suitsupply is een super goede zaak, dus vooral in de gaten houden. Mijn as wilt naar Roka hier in Rotterdam. Zowel een vriend van ons, en een neef zijn hier al geweest, en ook zeer goede ervaringen!

Verder hier niet veel trouwnieuws te melden…. DJ is zo goed als geregeld, zo ook de huwelijksreis, nu alleen nog alles definitief maken!

Charley

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #1357 Gepost op: 14 augustus 2011, 19:02:38 »
Over familie-affaires. Hier heb ik er ook 'last' van. Mijn ouders zijn gescheiden, maar kunnen goed met elkaar opschieten (soms een beetje verwarrend, maar dat geeft niet, beter zo dan dat ze elkaar niet kunnen luchten of zien). Mijn zwager daarentegen, praat niet met mijn schoonmoeder (lang en oninteressant verhaal). Mijn AS heeft geen contact met zijn stiefzus nadat zijn stiefvader is overleden. Ik heb geen contact meer met mijn moeders zus en familie, maar mijn moeder voelt zich weer schuldig dat ik ze niet wil uitnodigen. We hebben expres niet gekozen voor familie als getuigen, mede zodat er geen familiaire wrijvingen kunnen ontstaan. Ja makkelijker wordt het er niet op, maar ik heb geen spijt van de beslissingen die we hebben genomen met betrekking tot de gastenlijst.

Ik zweer dat ik het over me heb afgeroepen. Mijn moeder vroeg met een bibberende stem of ik mijn tante écht niet ging uitnodigen. Dit is al de zoveelste keer dat ze ernaar vraagt. Het is aan haar kant nog de enige familie die ze heeft buiten ons. Ik begrijp het ook wel, maar ik héb gewoon niets meer met die familie. Toch maar weer in overleg met mijn vriend, mijn vader om advies gevraagd en we hebben besloten om ze enkel voor de huwelijksvoltrekking te vragen. Dat is immers toch open.

FirstLove

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2099
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen In 2012
« Reactie #1358 Gepost op: 14 augustus 2011, 19:08:26 »
Charley; als je ze niet wilt uitnodigen, moet je dat ook niet doen omdat je moeder dat wilt.... Uiteraard is een huwelijksvoltrekking openbaar, maar stuur je ze dan een aparte uitnodiging? Dus zonder vermelding van een receptie en/of feest?
Het is hoe dan ook lastig, blijf bij je eigen gevoel!!!

Charley

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #1359 Gepost op: 14 augustus 2011, 19:18:33 »
Charley; als je ze niet wilt uitnodigen, moet je dat ook niet doen omdat je moeder dat wilt.... Uiteraard is een huwelijksvoltrekking openbaar, maar stuur je ze dan een aparte uitnodiging? Dus zonder vermelding van een receptie en/of feest?
Het is hoe dan ook lastig, blijf bij je eigen gevoel!!!

Yup. We maken zelf de uitnodigingen dus we hoeven niet per definitie een hele aparte uitnodiging te maken, gelukkig. Weet je, ze weten sowieso wanneer het is en ik krijg ongetwijfeld achteraf toch weer een zeikmail waar ik dan helemaal over uit mijn stekker ga. Oftewel, ik denk dat dit de ideale middenweg is. Moeders blij, ik geen gezeik achteraf en we zien ze dan toch maar een miniem stukje van de dag dat we zó druk zijn dat we niet echt alleen-tijd met ze door hoeven te brengen.

chadya

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #1360 Gepost op: 14 augustus 2011, 19:21:09 »
hoi hoi
nou is sinds vanmiddag weer een hoop bij geschreven dus ik kom nog even reageren :wink:
onze jongste is vol overgave naar de documentaire van Michael jackson op dit moment aan het kijken dus die is ook nog op :wink:.

@ namen...hier wordt het zijn achernaam- mijn naam...en net als Boukezz zal ik blij zijn als ik officieel zijn naam kan gebruiken en mijn naam weg kan laten. ook ik heb totaal niets met mijn naam en waar mogelijk zal ik het ook zeker laten veranderen.daarnaast doe ik het ook het voor de kinderen zodat we allemaal dezelfde naam hebben,en gebruik ik al een aantal jaar al waar mogelijk mijn naam al niet meer :wink:

@charley moeilijk wordt het dan he qua uitnodigen...je nodigt haar nu uit voor de voltrekking en dit moet nu dan toch voldoende zijn? doe in ieder geval waar jij je goed bij voelt en doe niets tegen je zin ok? wat betreft moerdijk...ik zelf woon bij de moerdijk (zevenbergen) dus toen ik het voorbij zag komen bij jouw stukje dacht ik even..zitten er hier nu 2 leden uit dezelfde regio :wink:

@marijke qua peetoom..ik denk dat ik hem ook zou uitnodigen,maar idd laat hem het van te voren even weten via de kerstkaart.is toch een leuk gebaar naar hem toe om hem uit te nodigen. maar ook naar jou toe; doe waar je je goed bij voelt.

@trouwen2012 het zijn mooie jurken die je aan hebt gehad. nu ben zelf iemand die wel van een glimmertje houdt (zit ook in mijn jurk :wink: ) en vindt je 2de jurk dus heel mooi. daarnaast is je eerste jurk ook prachtig zeg..als ik zelf zou moeten kiezen zou mijn keuze tussen die 2 moeten gaan :wink:

@ ellis, zelf zal er bij ons tijdens de ceremonie een kaarsje voor haar branden en voor mijn schoonvader die niet meer leeft. hoe ik het verder aan wil pakken ben ik nog niet over uit eerlijk gezegd. aan de ene kant denk ik,ik laat het alleen bij de kaarjes tijdens de ceremonie en laat daar een woordje zeggen ..en aan de andere kant denk ik het kaarsje gaat mee naar het feest en op een aparte plek in de zaal zal deze dan branden met een roos erbij.maar ben bang dat er dan weer teveel energie naar toe gaat..weet niet hoe ik het verder moet uitleggen.


nu las ik ergens dat er nog iemand naar thailand ging ...maar weet niet meer wie. :rolleyes: .kan jullie alvast zeggen dat jullie daar heel veel plezier gaan beleven,is zo'n gigantisch mooi land.ben er zelf een jaar of 12 geleden geweest (toen met mijn ex) en heb me voorgenomen om er zeker nog een keer terug te gaan.

iedereen bedankt voor de succes wensen voor morgen en breng jullie snel op de hoogte hoe het gegaan is .
groetjes
Chadya

blondbruidje

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #1361 Gepost op: 14 augustus 2011, 21:11:35 »
Poeh, 2 dagen niet reageren en nu anderhalve pagina geschreven. Ik reageer maar even niet op iedereen persoonlijk, maar per onderwerp:

@trouwpak: suitsupply ben ik tegen gekomen inderdaad. Volgens mij zijn dat wel nette pakken. Bij ons in de omgeving zit ook een maatpakkenwinkel die niet een keten is. Daar maken ze ook wel mooie pakken voor een wat zachter prijsje. Je kunt dan ook je trouwdatum en initialen in de voering van het jasje laten naaien. Geeft een erg leuk effect!
Van Uffelen zit wat te ver weg voor ons als ik even snel op de site kijk. Ik vind het toch wel prettig dat soort dingen wat dichtbij huis te houden. Als er dan iets is, dan kun je ook gemakkelijk terug.

@trouwschoenen: pfff, 179 euro voor trouwschoenen, dat heb ik er echt niet voor over! Ik wil gewoon ongeveer uitgeven aan de schoenen wat ik ook ongeveer uitgeef aan ‘normale’ schoenen. Dat is tussen de 50 en maximaal 100 euro.
Brandos lijkt me ook wel een leuke winkel. Ik zal nog eens even wat verder zoeken op de website, leukleuk!

@trouwjurk: ook bij jullie zijn de jurken toch vaak dus wat prijziger. Fijn dat ik niet de enige ben die daarmee mee zit. Komende vrijdag maar weer eens zien wat voor leuks er onder de 1000 euro voorbij komt.

@trouwen2012: wat rot dat je ziek bent geworden zeg! Binnenkort op herhaling en dan lekker fit zijn hoor! Die Maggie Sottero ziet er prachtig uit!

@Marijke86: Wat een heerlijke manier om ringen te passen zeg! En top dat jullie voor zo’n prijs geslaagd zijn. Het lijkt het bijna waard om er helemaal voor naar België te reizen. Eerst maar even hier in de omgeving kijken. ;-) En ik vergeet het bijna te schrijven, maar wat een prachtige ringen zeg!
Top dat jullie ook geslaagd zijn voor het vervoer. Ziet er ook geweldig uit! En helemaal geweldig als het beide binnen budget is gevallen, toptop!

@(web)winkels: niet te geloven dat de prijzen met die torseletten zo verschillen hè! Als ik een goede gevonden heb, dan ga ik ze ook zeker daar bestellen!
Die andere webshop is inderdaad ook geweldig. Er staat apart spul op, maar ook hele leuke dingen! Deze gaat ook op m’n lijstje. Het is zo leuk dat je hier zoveel waardevolle tips krijgt, top! Die peeptoe-pumps die Roxymilan postte, vind ik ook helemaal geweldig! Ik heb alleen wel 1 vraagje. Hebben jullie bij peeptoes of sandaaltjes nog kousen aan? Want volgens mij is dat echt heel erg lelijk, of is dat niet te zien bij van die naadloze kousen? Ook de slippertjes zijn leuk. Helemaal huwelijk-proof!

Haha, die 2 verdiepingenschoenen zijn echt te erg voor woorden!

Die ringen van Fischer vind ik ook erg mooi. Er zijn er veel hier met een ‘strakke’ smaak qua ringen, leuk!

Een setje van 15 euro?! Wow, dat is helemaal ideaal!

Beverwijk is natuurlijk ook een handig idee inderdaad. Daar kun je vaak voor een zacht prijsje van alles krijgen

@familie uitnodigen: wij zijn er nog niet eens uit wie we als daggasten zullen uitnodigen, maar qua familie (ooms en tantes/neven en nichten) ben ik makkelijk: of we nodigen ze allemaal wel uit, of allemaal niet. Eventueel nog een schifting tussen ooms en tantes wel en neven en nichten niet. Maar, ik ga niet de ene neef wel uitnodigen en de andere nicht niet. Uiteraard is dat een keuze die iedereen voor zich moet maken, maar ik zou me daar heel ongemakkelijk bij voelen en dan is doen wat ik wil misschien toch niet meer zo prettig. Oh, en voordat jullie het vragen: ik ben een ‘pleaser’ ;-)

@knutselen: leuke dingen zeg, op die knutselwebsite! Ik ben helemaal niet zo’n knutsel, maar voor m’n bruiloft wil ik van alles wel proberen! Geeft het toch een leuke touch!

@drank: het schijnt over het algemeen voordeliger te zijn om te turven, maar als je zeker wilt zijn van je prijs dan is afkopen een prettig idee. Ook wanneer je weet dat je familie en vrienden flinke drinkers zijn, is afkopen een goed idee.

@Bedankjes: Haha, die photobooth props zijn leuk! Ook handig om die foto’s als bedankjes te nemen. Dan hebben de mensen ook echt iets leuks thuis!

@achternaam: Ik ga denk ik voor zijn naam - mijn naam op papier. In m’n werk gebruik ik dan m’n eigen achternaam. M’n vriend heeft ongeveer de meest voorkomende achternaam van Nederland, dus ik vind er niet zoveel aan. ;-) Ik zal m’n eigen naam dus nog wel veel gaan gebruiken.

@trouwjurk passen: nu gewoon mee beginnen, het is echt heel erg leuk! En, je kunt nu slagen (2011 collectie), of over een paar maanden (2012 collectie). Alleen maar handig!

@foto’s trouwjurk: ik vind die kortere jurk echt nog wel bruidsjurkherig hoor! Gewoon door de stof enzo. Als jij dit de jurk vind, niets van aantrekken of die lang is of niet! De andere jurk is ook mooi, maar door je schrijfsel erbij snap ik dat het em niet wordt.
De derde jurk is chique! Erg mooi en stylish! Jurk vier vind ik ook erg mooi. Zo van de plaatjes en helemaal m’n eigen mening vind ik de eerste het mooist, juist omdat ie wat apart is. Maar, voor je eigen gevoel gaan hoor!

@chayda: heel veel succes morgen! Hopelijk valt het mee met de berichten en ben je niet helemaal uitgeput aan het einde van de dag.

Hier uiteindelijk weinig huwelijksdingen besproken. Zo’n weekend is ook zo snel voorbij!

Mikey

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #1362 Gepost op: 14 augustus 2011, 22:05:55 »
.
« Laatst bewerkt op: 9 januari 2012, 21:31:19 door Mikey »

Marijke86

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #1363 Gepost op: 15 augustus 2011, 09:47:55 »
Goeimorgen dames,

Wat is er weer veel geschreven sinds gisteren!

@Blitzey
Bij ons is het ook iets moeilijker met de neven en nichten. Van mijn kant nodigen we ze wel allemaal uit maar dat zijn 8 volwassenen en 2 kinderen (incl. aanhang). Van mijn vriend zijn het er al 20 zonder aanhang en de meeste zien we 1x in het jaar op een familiedag dus die nodigen we waarschijnlijk alleen maar voor de receptie uit!

@twijfeltje
Bedankt zal ook eens op die site gaan kijken.

@Mer
Ik zal er vanavond wel een foto van maken, ze zien er s'avonds ook heel gezellig uit!
Ik ga er vandaag nog wat kleuren bij halen en knutselen!

@Chadya
Veel succes in het ziekenhuis!
Wij geven als bedankjes aan de mannen een flesje bier en de vrouwen een flesje likeur met een bonbonnetje en dan een kaartje eraan met Bedankt dat je er was en drink er nog eentje op ons!
Dus bij ons krijgt iedereen wat.

@Mikey
Dat is ook een leuk idee, ik dacht zelf al aan de Wolkie Talkies (www.wolkietalkie.com). Wij leggen s'avonds wegwerpcamera's op tafel dus daar kunnen hele leuke dingen uit ontstaan!

Ik doe AS's achternaam - Eigen achternaam, ik wil dezelfde achternaam dragen als mijn kinderen (mochten die er komen).

@Trouwen2012
Wat een mooie jurken, de eerste en de laatste staan je allebei goed! Misschien kun je in die stijlen nog wat andere modellen aanpassen. Van die korte is er ook een van Maggie Sottero ik meen de marie ann. Maar meer merken hebben van die lengte jurken.

@Blondbruidje
Dat was Charley maar maakt niet uit!
Wij hebben ook daar onze ringen besteld en het is echt een fijne service!
Dit zijn de onze:

Hun site is www.fededioro.be en het loont zich echt om erheen te rijden op hun site staan ook prijzen bij de ringen.

@Drank
Bij ons wordt er gewoon voor genoeg drank gezorgd en wat er over blijft nemen ze terug. We krijgen de drank ook voor inkoopsprijs via de tentenmann want die wil hier niet extra op verdienen. De drank komt wel allemaal van Duitsland dat is meestal ook wel wat goedkoper.

@Peetoom
Bedankt voor jullie meningen, ik denk dat ik het inderdaad zo ga doen! Ben benieuwd of ik er tegen die tijd een reactie op krijg, ik vind het eigenlijk best wel spannend..

Ik ben vandaag weer begonnen met het cambridge dieet om de laatste 8 kg er nog af te krijgen voor 22 september. Ik ben er begin van het jaar al 20 kg mee afgevallen maar ben toen gestopt omdat de vakantie enzo eraan kwam. Nu pak ik het weer op en wil ik op de 58-60kg uitkomen.
Ik hoop dat het me weer lukt, ben nu aan het werk dus ik ben bezig en vanavond ga ik maar weer aan het knutselen! Als ik die eerste 3 dagen maar door ben dan moet het lukken!

Zijn er nog meer van jullie aan het afvallen?

Fijne dag allemaal!

Mer

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #1364 Gepost op: 15 augustus 2011, 09:57:59 »
@Twijfeltje: Oh dat is de reden, wat leuk zeg! Vind je dan geen gestress met koffers inpakken, op tijd zijn en al?

De prijzen die je noemde ga ik even opschrijven, gewoon even voor vergelijkingsmateriaal. Ik dacht dat afkopen bij ons nog duurder was (7,5 euro per persoon per uur), maar ik zag dat dat was voor het borrelarrangement, dus vanmiddag maar eens navragen hoe ze dat ’s avonds doen. Volgens mij hebben wij een hele dure locatie, dus we gaan zeker langs bij twee andere locaties!

@Chadya: Ook al lees je het waarschijnlijk niet meer voor de tijd, maar veel succes in het ziekenhuis!

@Mikey:
Wat een leuke photobooth-props zeg!

Wij wilden ook eerst alleen binnelands gedestilleerd doen, maar mijn vriend drinkt geen bier, dus die gaat wel mixdrankjes drinken. Dan vind ik het niet netjes dat dat niet kan voor de dag-/avondgasten, waardoor wij denk ik wel buitenlands gedestilleerd moeten doen. Hierdoor denk ik ook dat het handigste is dat wij alles afkopen, maar dan wordt het denk ik wel een dure bedoeling.

En met de achternaam, eerst zijn achternaam- mijn achternaam. Hier hoefde ik eigenlijk helemaal niet over na te denken, want hierin ben ik toch wel traditioneel, of ouderwets als je zo kan noemen!:tongue:

@Trouwen2012: Jurk 1 staat je geweldig, vind het wel apart dat die niet tot aan de grond komt! En ik vind hem juist erg bruidsachtig, vooral door de rok!

En glitters op de jurk ben ik juist wel van, maar ook niet zoveel als op jurk 2! Ik wil alleen bovenaan aan de top, nu nog zo eentje vinden haha! Ik vind jurk 2 je ook minder mooi staan eerlijk gezegd, niet stom bedoeld!

Jurk 3 is wel apart, en zal met het groene lintje ook mooi in jullie kleurenthema passen! Alleen ik weet dat de kraag juist het aparte is van de jurk, maar toch zal ik hem zelf niet als bruidsjurk kiezen.

De laatste jurk is ook mooi, vooral die stiksels op de zijkant!
Maar als ik eerlijk ben, vind ik je jurk 1 het mooiste staan!


@Boukezz: Op de site is niet veel te vinden, ook geen foto’s van de zalen en dergelijke. Dit is de site, daar zie je wel het meer: http://www.landal.nl/nl-nl/bungalowparken/nederland/gelderland/stroombroek
Er staat alleen een bestand op ter informatie, dan moet je naar faciliteiten, zaalverhuur en vergaderaccommodatie, en dan komt het bestand al tevoorschijn. Wij zitten heel erg te twijfelen wat we doen, maar ik denk dat wij ook voor afkopen gaan. Dan weet je van te voren ook wat ongeveer het bedrag is. Over buitenlands afvinken moeten we nog even nadenken, ligt ook aan wat de mogelijkheden bij de feestlocatie daar zijn.
Vanmiddag hebben wij een afspraak bij de feestlocatie, waarin ik hoop dat wij veel informatie krijgen!

@Marijke86: Ik ben heel benieuwd, dus ga vanavond zeker even kijken naar de foto's!
En wat een gave ringen! Ik hou zelf liever van iets "rustige" ringen, maar ze zien we er wel mooi en apart uit!

En over het afvallen.. Wat ben je dan al veel afgevallen, 20 kilo, goed zeg! En dan nu nog 8 kilo, dat gaat je dan ook vast wel lukken!
Ik wil er voor het trouwen 10 kilo afhebben. Geen idee hoe ik dat ga doen, ja minder "lekker" eten, maar dat wordt nog moeilijk!:tongue: Veel bewegen doe ik al wel, wandel minimaal 2 uur per dag met onze hond, maar op de een of andere manier val ik maar niet af.

----
Wij zaten er gister met een paar familieleden van mijn AS erover te praten, waarvan we hoorden dat er eigenlijk (zover zij wisten) nog weinig wordt gebruik gemaakt van corsages. Mijn AS en ik hadden nog niet echt besloten of wij dit wel of niet wilde doen, maar daar zitten wij dus nu over te twijfelen. Ook over een bedankje, hier in de buurt heb ik dat nog nooit gezien of gehoord.
« Laatst bewerkt op: 15 augustus 2011, 10:18:37 door Mer »

missy-ila

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #1365 Gepost op: 15 augustus 2011, 10:27:58 »
@Namen – ik heb een beetje hetzelfde gevoel als roxymilan omdat ik het ook wel een raar idee vind om opeens een andere naam te hebben. Zeker omdat mijn achternaam heel vaak gebruikt wordt op mijn werk (op mijn MBO is het gebruikelijk docenten niet met voornaam aan te spreken). Het lijkt me raar om opeens op een andere naam te moeten reageren. Ik vind beide namen wel leuk en kom je allebei niet zoveel tegen, maar de klanken van mijn voornaam en eigen achternaam vind ik wel beter bij elkaar passen. Zit dus zelf te denken aan eigen achternaam - AS’s achternaam… Alleen lijkt het me dan raar om de ene keer de ene achternaam te gebruiken en de andere keer de andere… Ik las laatst dat mannen ook hun vrouw’s naam (erbij) kunnen aannemen. Hoe gaat dat bij jullie? En wanneer moet je het zeker weten, bij de ondertrouw al of pas later?

@Familie uitnodigen – bij ons niet echt een issue omdat ik een kleine familie heb. Mijn vader heeft 3 broers waar we regelmatig wat mee ondernemen, dus die nodigen we uit als daggasten. Maar 2 hebben een vrouw/vriendin en maar eentje kinderen, dus dat is niet zoveel. AS heeft van zijn moeders kant 2 tantes en een oom, waarvan alleen één tante getrouwd is en verder geen kinderen. Daar gaan we ook veel mee om dus die nodigen we ook uit als daggast. Zijn vader heeft wel heel veel broers en zussen, maar die wil AS toch graag uitnodigen. Sommige ken ik alleen van andere bruiloften, maar goed als hij dat graag wil  :tongue: Denk dat ook alleen degene zullen komen die ons wel goed kennen. Vandaar dat we een receptie/lunch doen, kunnen we die nog mooi uitnodigen voor een deel van de dag.

Even een paar reacties:

@Chadya – sterkte vandaag met de controle in het ziekenhuis!

@Mikey – wat een gave props heb je gemaakt!

@Trouwen2012 – ik vind zelf de eerste jurk erg leuk, vind het wel mooi dat die wat korter is juist. Laatste jurk vind ik ook erg mooi. Hopen dat je bij de volgende keer passen wat meer ervan kunt genieten!

@Blitzey – is ook wel erg cru om je dan zo de winkel uit te gooien… Lijkt me ook wel wat overdreven, zeker als je wel serieus geïnteresseerd bent.

Charley

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #1366 Gepost op: 15 augustus 2011, 10:45:11 »
@Marijke86: Wat een heerlijke manier om ringen te passen zeg! En top dat jullie voor zo’n prijs geslaagd zijn. Het lijkt het bijna waard om er helemaal voor naar België te reizen. Eerst maar even hier in de omgeving kijken. ;-) En ik vergeet het bijna te schrijven, maar wat een prachtige ringen zeg!
Top dat jullie ook geslaagd zijn voor het vervoer. Ziet er ook geweldig uit! En helemaal geweldig als het beide binnen budget is gevallen, toptop!

Ik zou je bijna garanderen dat je hier in NL ringen voor dubbel de prijs vindt (tenzij je zelf een goudsmit in de arm neemt, of (veel) goud hebt om in te leveren). Tenminste, dat is wat ons wel overkwam.

Ik heb mijn moeder gisteren gesms't dat ik haar zus alleen voor de ceremonie uitnodig. Ze sms'te 'bedankt' terug (verder komt ze niet, ze kan de spatie niet vinden haha). Heb ik er iemand tenminste een soort van gelukkig mee gemaakt. Gedoe.

Vandaag lekker vrij. Ik heb er alweer een was inzitten (bijna klaar) en heb wat strijk gedaan dat nu lekker buiten aan het uitwapperen is... Heerlijk zo'n dag. Mijn vriend gaat in september een week naar Frankrijk en om eerlijk te zijn, vind ik het hélemáál niet erg. Ik ga hem gigantisch missen en het bed is dan veel te groot, maar ik vind het lekker om even alleen te kunnen rondkeutelen in huis (flat). EN te kunnen kijken wat ik wil zonder dat er iemand op de bank naast me zit die liever voetbal had gekeken of playstation had gespeeld.

Marijke86

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #1367 Gepost op: 15 augustus 2011, 11:17:57 »
@Charley
Dat gevoel ken ik, mijn vriend gaat eind September een weekje naar Egypte vissen!
Ik mis hem natuurlijk ook wel maar het is ook af en toe heerlijk om alleen thuis te zijn en te kunnen doen en laten wat je zelf wilt.

FirstLove

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2099
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen In 2012
« Reactie #1368 Gepost op: 15 augustus 2011, 11:38:24 »
@ Charley; dat scheelt als je zelf de uitnodigingen maakt! En fijn dat je moeder er blij mee is, dan is het uiteindelijk toch wel een goede keuze!

@ Chadya; hier diegene die naar Thailand gaat!!! Heb er ook zoveel zin in, echt een heerlijk vooruitzicht dat we over 245 dagen die kant uitgaan ;-)!
Hoe was het in het ziekenhuis??

@ Mikey; dat is inderdaad een leuke prijs voor de photobooth! Hij stond ook weer in het bruidsmagazine…bij mij blijft het ook knagen, maar eerst maar eens alle andere zaken regelen!!

@ Marijke86; knap dat je zoveel afgevallen bent!! Wat houdt het Cambridge dieet in? Ik doe aan Weight Watchers, althans een poging tot…. Mijn as en ik zijn er allebei al best wat door afgevallen, voor m'n as, maar ik heb er gewoon moeite mee! Bij mij is echt ieder pondje gaat door het mondje, dus ik moet zo opletten met wat ik eet en als je dan van vooral lekkere dingen houdt (en veel), is het gewoon lastig! Ik wil het liefst nog 5 kilo afvallen, maar het gaat heel moeizaam….

@ Mer; in het PDFje zie je wel al foto's toch? Dat ziet er in ieder geval leuk uit!

@ missy-ila; wij moesten bij de ondertrouw aangeven wat we wilden met de namen.

Ben op het moment aan het werk, maar het is nog steeds redelijk rustig....heerlijk om dan even hier te kunnen neuzen!

blondbruidje

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #1369 Gepost op: 15 augustus 2011, 11:43:14 »
Gisteren zo lang bezig geweest met reageren, dus vandaag maar even een keertje tussendoor!
@Mikey: Nog geen 500 euro voor een photobooth scheelt inderdaad een stuk! Defotobox.nl gaat op m’n lijstje. ;-)
@Marijke86: Leuk idee, die bedankjes! Daar heb je als gast ook nog weer wat aan en als ze dat opdrinken dan worden ze weer even herinnerd aan die dag, leuk!
Oeps, op de verkeerde gereageerd! Haha, ik was gister op een gegeven moment helemaal in de war, zoveel was er om te reageren. Komt waarschijnlijk omdat je hebt aangegeven de ringen daar ook vandaan te hebben. Wij wonen in Friesland, dus dan is België echt een uurtje of 3,5 rijden (afhankelijk van waar je moet zijn). Is wel heel erg ver weg, maar de prijzen klinken erg aanlokkelijk!
Cambridge, dat lijkt me echt heel erg moeilijk. Heel veel succes! Als je er eerder 20 kg mee bent kwijtgeraakt, dan moet die 8 kg ook lukken. Ik ben het afgelopen 1,5 jaar ongeveer 10 kilo kwijtgeraakt. Heel rustig aan gedaan dus. Inmiddels blijf ik wat op gewicht, wat ik ook wel erg prettig vind. Het liefst zou ik nog ongeveer 3-6 kilo kwijtraken. Het klinkt heel makkelijk en heel weinig, maar iedere keer blijkt weer dat de laatste loodjes voor mij erg zwaar wegen. Het is trouwens niet zo dat ik nog af wil vallen specifiek voor de bruiloft. Ik wil gewoon weer een mooi gewicht en dat ook vasthouden na 10 jaar lang giga geschommeld te hebben.
@Mer: als je iedere dag 2 uur wandelt, dan is je lichaam daar helemaal op ingesteld en zul je (op den duur) inderdaad niet meer afvallen. Erg frustrerend is dat! Ik vind bij mezelf de combinatie gezond eten en regelmatig bewegen altijd goed werken, maar voor iedereen is dat verschillend. De één kan het best in korte tijd veel afvallen (snel resultaat) en de ander moet het juist rustig aan doen. Probeer voor jezelf te bedenken wat bij jou past en ga op basis daarvan afvallen. Als het je alleen niet lukt, kun je nog altijd contact opnemen met een diëtiste.
Corsages weet ik ook nog niet. Ik vind het wel leuk dat de daggasten als zodanig herkenbaar zijn, maar aan de andere kant heb ik ook wel eens het gevoel dat het wat gedateerd is ofzo..

@missy-ila: ik zal in m’n werk ook gewoon m’n naam houden hoor. Ik heb er niet zoveel behoefte aan om dat aan te passen. Toen we ons geregistreerd partnerschap aangingen kon ik de naam van m’n vriend ook al aannemen. Ik heb toen gezegd dat ik dat pas ga doen als hij me ten huwelijk zou vragen. Haha, dus ik kan er niet echt meer onderuit nu! ;-)

@Charley: was even in de war met de namen.. ;-) Pff, dubbel de prijs: dan kan het ritje België wel uit! Tankje diesel is 60 euro… Ik moet er toch nog maar eens heel diep over nadenken, alhoewel het me ook leuk lijkt de ringen te laten ontwerpen bij een goudsmid.
Lekker hè, als je kerel eens alleen op pad is! Ik geniet daar ook altijd wel van. Helaas ben ik over het algemeen meestal degene die op pad is. Ik denk dat hij nog maar 1 of 2 keer een weekend weg is geweest zonder mij!

@boukezz: op zich is de WW wel ideaal. Je kunt zelf je maaltijden samenstellen op grond van de punten. Maar, als je de neiging hebt meer te willen eten, dan wordt het lastig. Het is echt een kwestie van die knop omzetten, maar ik ben er na al die jaren afvallen, aankomen, gelijk proberen te blijven nog niet achter hoe je die knop nu omkrijgt!

Sprak met een buurvrouw die haar jurk hier in de omgeving heeft laten maken. Dat was een hele mooie jurk, dus mocht ik m'n droomjurk nergens kunnen vinden, dan ga ik daar naartoe. Fijne gedachte dat dat in de omgeving ook mogelijk is.

M'n zus had ook nog zo'n leuk idee: m'n moeder en haar moeder (mijn oma) hadden een trouwtasje. Het tasje (het zilveren deel daarvan, dus knip en koord) hangt nu bij m'n ouders in de kamer. M'n zus opperde om dat tasje te gaan dragen tijdens het huwelijk. Er kan dan stof omheen van de jurk die ik kies. Ik vond het wel een heel leuk idee, maar ik vraag me af hoe praktisch het is om de hele dag een tas mee te slepen naast het boeket.

Probleem: ik heb een paypal account aangemaakt voor een bestelling op ebay. Nu even rondgekeken op Ebay en ik vrees dat ik er een nieuwe verslaving bij heb! Wat leuk spul en wat goedkoop! Juist ook voor de bruiloft! Ik moet geloof ik maar een limiet aangeven op paypal ofzo.. Hahah, dat Ebay is leuk! Zag een paar prachtig Louboutains, champagnekleurige pumps met gigahak, zo mooi! Maar, heb nog geeneens een jurk, dus die eerst maar eens aanschaffen! :nietweerkijkennietweerkijkennietweerkijken:
« Laatst bewerkt op: 15 augustus 2011, 12:06:42 door blondbruidje »

Marijke86

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #1370 Gepost op: 15 augustus 2011, 12:50:49 »
@Boukezz
Het Cambridge dieet bestaat vooral uit shakes, een soort brinta pap, soepen en repen.
Ik doe de 500 kcal. variant, dat zijn 3 producten op een dag van in totaal dus 500 kcal. en 2,5-3 liter water.
Het fijne hiervan is het gaat snel en je hebt ook echt maar die 3 producten en niets meer of minder , het is dus erg duidelijk en daardoor minder verleidelijk om nog iets te snoepen.
Je kunt de spullen ook niet zo in de winkel kopen maar moet naar een consulent waar je de spullen koopt en waar je dus ook iedere week gewogen wordt, dus dat is een goeie stok achter de deur!
Het is ook niet eentonig want er zijn heel veel verschillende smaken allemaal in portie zakjes

Verder is er nog een 800 kcal. variant waar je dus 3 producten mag en een een 300kcal. maaltijd extra.

Voor meer info www.cambridgedieet.nl

@Blondbruidje
Ik ben in april gestopt met het dieet en ben al die tijd op gewicht gebleven dus dat ging wel goed.
Ik ben ook niet afgevallen voor de bruiloft want we hebben erna pas besloten om te gaan trouwen maar ik wil voor mijn eigen gevoel toch nog aan de 60 kg komen. Ik heb het zandloperfiguur en van boven ben ik dun genoeg maar mijn billen en benen vind ik gewoon nog te dik dus daar moet nog wat vanaf dan zit ik nog net iets lekkerder in mijn vel.

En zou je er geen weekendje weg naar Belgie van kunnen maken?
Wij hebben er toen ook een nacht overnacht in Brussel toen was het de volgende ochtend nog maar een uurtje rijden. Of naar Gent of Brugge dat ligt nog dichterbij.
Dat doen wij ook weer als we de ringen gaan ophalen want mijn vriend moet daar ook nog ergens zijn.

twijfeltje

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #1371 Gepost op: 15 augustus 2011, 14:00:26 »
Marijke, wolkietalkies hebben wij ook liggen.
Mochten we ze niet gebruiken of als ze nog goed zijn, kun jij ze misschien gebruiken?

@ Mer, koffers pakken we de dag van te voren al in.
We slapen op schiphol en vliegen zaterdag weg.
7,50 afkopen is wel duur, maar als dat inclusief hapjes is, kan het wel.
Die zitten er bij ons nog apart bij.

LOL om de nieuwe verslaving van blondbruidje

Sharon

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #1372 Gepost op: 15 augustus 2011, 20:04:42 »
Gefeliciteerd allemaal!! Leuk dat jullie gaan trouwen en al zo op tijd zijn met de voorbereidingen!

Wellicht een idee deze mooie dag ook op video vast te leggen, uiteraard tegen een leuke aantrekkelijke prijs.

"bla, bla, reclame..."

Succes met alle voorbereidingen,

Feestelijke groeten,

Sharon
« Laatst bewerkt op: 19 augustus 2011, 16:55:59 door stimpy »

chadya

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #1373 Gepost op: 15 augustus 2011, 20:06:16 »
hallo allemaal,
hier even een kort berichtje van mij.het is een slopende lange dag geweest voor me,en lig op dit moment dan ook nog steeds op bank met de nodige pijnstilling.
net zat ik hier even bij te lezen en zag dat er gevraagd was hoe het was gegaan vandaag,en de nodige succes wensen en wil jullie dan ook zeker niet onthouden hoe het is verlopen vandaag.zoals ik al deed vermoeden is er idd besloten dat ik opnieuw geopereerd moet worden helaas.hieronder zal ik even mijn verslag neer zetten zoals ik hem op mijn hyves heb neergezet scheelt me een hoop tikwerk :wink:

nou vandaag dus op controle geweest bij de schroefjes dokter.
ook zijn we volgende week al weer 1 jaar na de operatie,en is dit dus een goed moment in het geheel om te zien hoe het gaat.
allereerst kan ik zeggen dat mijn laatste operatie (SI-arthrodese) er voor heeft gezorgd dat ik 80-90% minder pijn heb aan de linkerkant.
dat wil zeggen dat ik veel kan met die kant,mits ik natuurlijk wel oplet met wat ik doe,niet te lang staan,zitten en lopen..maar mocht ik klachten krijgen dan is het met een half uurtje rust weer weg.
neem nu vandaag,na in totaal een auto rit van 5 uur achter de rug te hebben (heen en terug) weet ik niet meer hoe te zitten,gaat de stoel in de auto ook gedeeltelijk plat om het nog redelijk uit te houden en gaat er nog even een paracetamol extra naar binnen.thuis aangekomen ga ik op de bank en binnen het half uur voel ik de pijn weg trekken uit de linkerkant.. ..rechts daarin tegen is gewoon weg hopeloos en ik weet dat deze pijn die ik nu op dit moment voel ook voorlopig nog voel.
mijn voet kan nog meer verbetering in optreden,het heeft tijd nodig en blijft nog steeds afwachten hoeveel verbetering dit wordt. wat betreft mijn rechterbekken...deze is sinds mijn eerste operatie niet goed herstelt mede doordat ik een te zware fysio therapie heb gehad.in 2010 was er al sprake van om aan die kant een SI arthrodese te doen,maar toen begaf mijn linkerkant het,en was er spoed bij om die kant vast te zetten.Besloten is toen om mijn rechterkant aan te zien (immers blijven het zware operaties en niet zonder risico's) en afwachten of het misschien toch nog zelf wilde herstellen nu mijn linkerkant verstevigd werd. Niets bleek minder waar helaas,en heel langzaam gaat mijn rechterkant achteruit. Nu heb ik 24 uur per dag pijn,slaap niet meer zonder pijnstilling,maar loop nog steeds zonder krukken,dit omdat ik er nog steeds niet door heen zak..wat toch wel belangrijk is.
besloten is nu dat toch ook rechts gedaan gaat worden echter wordt dit op mijn verzoek niet eerder gedaan dan zomer 2012. Dit omdat wij in november in ondertrouw gaan en ik dus pas in december geopereerd zou kunnen worden. De revalidatie is zwaar en lang en hierdoor wordt het te kort dag voor de bruiloft om te herstellen.
Daarnaast heb ik nu 2 operaties in 1.5 jaar ondergaan wat niet alleen op mij lichamelijk en geestelijk een impact heeft gehad,maar wat velen vergeten is dat dit alles een impact heeft op het hele gezin...en ook mijn gezin heeft even deze rust nodig.
Gelukkig heb ik een hele fijne arts die hier alle begrip voor heeft,en wanneer hij zou vinden dat het niet uitgesteld zou kunnen worden zou hij dit ook zeker niet toelaten ,dit hebben we immers vorig jaar en het jaar er voor wel gezien  
In goed overleg hebben we dit samen met de arts besloten en nu de afspraak dat we in april een afspraak maken om alles nog eens door te spreken en alles te regelen voor de operatie.
Tevens gaf hij aan dat hij bezig is met een nieuwe techniek en daar morgen nog besprekingen over heeft met de fabrikant.
met deze nieuwe techniek wordt de wond kleiner,hoeft er geen bot getransplanteert te worden etc,en is het operatie technisch dus minder ingrijpbaar allemaal...De kans is dus zeker aanwezig (wanner er een overeenkomst komt) dat ik evt met deze nieuwe techniek volgend jaar geholpen gaat worden...maar hier hoor ik volgend jaar meer over.
Nu heb ik dus nog even een jaar om aan te sterken,me voor te bereiden op een geweldig bruilofts feest  met mijn dierbare vrienden en familie waar wij als gezin ontzettend veel zin in hebben...
Het is dus nog even volhouden,even door zetten maar dat zal vast wel gaan lukken  

morgen zal ik hier weer langs komen en op jullie berichtjes reageren :wink:
nu ga ik in de relaxstand en verder bijkomen :wink:
nogmaals thanks voor alle succes wensen

groetjes
Chadya

Eertje

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2201
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen In 2012
« Reactie #1374 Gepost op: 15 augustus 2011, 21:25:40 »
Hey allemaal,

Nou wij gaan zaterdag waarschijnlijk bij de trouwauto kijken ben erg benieuwd of het hem ook gaat worden.

@ achternaam ik neem zijn achternaam ik zal blij zijn als ik me eige naam niet meer heb tenminste het grootste deel. Me ouders zijn gescheiden en heb geen contact meer met me vader.

@bedankjes eerst wilde ik m&m's is een potje nu doen we waarschijnlijk voor iedereen een cup cakeje die ik dan zelf maak.

Me lief baal om dit moment hij is per ongelijk bij een foto terecht gekomen waar ik op sta met me hele jurk hij heeft alleen globaal gezien wat voor soort bovenkant ik heb gelukkig maar. Hij durfde het bijna niet te zeggen maar voelt zicht wel een beetje lullig.

Chadya klinkt allemaal erg heftig sterkte.

@ de trouwjurk die hier stond ik vin de korte versie erg mooi maar ook de laatste jurk.

Groetjes Eertje

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards