collapse

Auteur Topic: Trouwen In 2012  (gelezen 951907 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

FirstLove

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2099
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen In 2012
« Reactie #1600 Gepost op: 10 september 2011, 20:28:01 »
Daar zijn we weer!! Het is alweer even geleden, dus veel bij te lezen en te schrijven… Bij ons is het qua trouwdingetjes redelijk rustig. Heb wel een brief van de Honeymoonshop binnengekregen dat mijn jurk er is! Ik ‘mag’ vanaf 3 februari 2012 gaan afspelden, maar ik ga al eerder een keertje passen samen met oma. Dan heeft ze dat alvast meegemaakt ;-)!

Ze is trouwens weer thuis vanuit het ziekenhuis, afgelopen woensdag al! Echt heel erg fijn dat ze weer lekker in haar eigen huis is, maar ze is ook weer direct veranderd naar de ‘koningin’…niets is goed genoeg en alles moet volgens haar manier… Mn tante had boodschappen gedaan, maar niet het goede merk, dus moest het terug! Ja, serieus…haha… Ik kan er wel om lachen, maar voor mn tante en mn moeder is het niet echt leuk!

Ook hebben we ons budget weer eens op een rijtje gezet, en een videograaf komt er echt niet meer! Niet alleen wegens het feit dat mn lief er nog niet helemaal het nut van inziet, maar vooral qua kosten. Stel dat we nog ergens een meevaller hebben, kan het altijd nog, maar het heeft geen prioriteit.

Verder weinig nieuws…zijn nu vooral druk met allerlei dingen naast de bruiloft. Het is echt een beetje bordjes hoog houden met werk, thuis en school…moet eerlijk toegeven dat ik een klein beetje moe ben… Vanochtend ook gewoon keihard verslapen. Moesten om 9 uur in Dordt bij de kapper zijn en we waren om 08.30 uur wakker (in Rotterdam dus…). Uiteindelijk waren we er 09.01, best netjes dacht ik zo ;-)!

Eens even kijken voor wat reacties op jullie posts….

@ Marijke86; wat gaaf om een koor te hebben bij jullie kerkdienst! Dat maakt het nog persoonlijker en ook intenser, heerlijk!!

Jammer van de cateringafspraak, maar dan wel fijn dat je daar tegenover een positief gesprek gehad hebt met de slager!

Ik heb trouwens weinig meegekregen van de aardbeving, behalve wat op het nieuws was. Wat vervelend dat het epicentrum bij jullie was, dat zal ook wel even vreemd geweest zijn!

@ Charley; irritant hé, dat de tekst dan weg is! Ik schrijf het nu ook iedere keer eerst in Word, en dan copy/paste ;-)!

Qua fotograaf vind ik dat zeker weten een redelijke prijs, aan de andere kant als ze ook je daggast is, dan is het misschien wel weer veel… Doe wat jij wilt! Wat zijn normaal gezien de kosten als je haar zou inhuren?? Dan kan je het misschien beter afwegen.

@ Deniesje; de grote lijnen zijn idd uitgewerkt, ook al blijft het leuk om te neuzen op internet en de kleinere dingetjes nu te gaan regelen! Mijn doel is eerlijk gezegd om zoveel mogelijk alles voor het einde van het jaar vastgelegd te hebben, zodat we ons volgend jaar ons kunnen richten op details. Wij trouwen natuurlijk al begin april, dus 2012 is redelijk kort ;-)!

Ik heb ook lang getwijfeld over een 2e jurk, en dat doe ik eigenlijk nog steeds, want mijn trouwjurk is geen ideale jurk voor het dansen, maar tegelijkertijd is het wel DE jurk die ik het liefst hele dagen aan zou willen hebben…haha…dus dan vind ik het zonde om ‘m dan ’s avonds uit te doen voor het feest…

@ gracegladys; hoe was het passen vandaag??

@ Little1; heb je al iets gehoord van de locatie? En hoe waren de locaties vandaag?

@ eertje; leuk dat je nichtje bij je is! Heerlijk hé, zo’n ukkie? Afgelopen weekend bleven er vrienden bij ons slapen inclusief kids, eentje van 2 en eentje van bijna 4, echt helemaal super!!!

@ chadya; goed om weer iets van je te horen! Wat fijn dat je geen uitstralingspijn meer hebt…en dat na 7 jaar..heel erg fijn!!! Alvast gefeliciteerd met je verjaardag trouwens!!!!

Qua dieet; ik zou eerst eens gaan kijken wat je op een dag eet en wat daarvan niet ‘nodig’ is…of minder kan. Althans, dat werkt bij mij het beste! Gewoon opletten wat je eet….en minder eten.. Als voorbeeld; voorheen aten wij met zn tweetjes een grote schaal lasagne op, nu nog maar de helft en daar hebben we ook echt genoeg aan!

Zo, weer een heel verhaal!! Nu lekker verder bankhangen met m’n lief. Morgen weer een hele volle dag met klussen bij zwager/schoonzusje en een verjaardag (1e van de kleine van m’n beste vriendin/cm)…en dan maandag weer ‘gewoon’ aan het werk! Anywho, allemaal nog een heerlijk weekend gewenst!!!!

deniesje

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #1601 Gepost op: 10 september 2011, 23:30:24 »
Zo weer een hoop geschreven zeg! Leuk!

@ tweede jurk: ik denk toch dat ik er vanaf zie. Ondanks ik een behoorlijke sleep heb en hij echt heel zwaar is, het is wel écht mijn jurk en ik voel me er een prinses in. Ik zie wel hoe ik ermee kan dansen. Hij heeft wel een lus, maar de verkoper zei dat we ook een veiligheidsspeld konden gebruiken. (zit geen knoopje aan, misschien kan mijn mams die er alsnog wel opmaken?) Jammer genoeg krijg ik hem niet in mijn eentje aan en hij hangt veilig bij mijn schoonouders in de kast. Zo lief! Ze had een kast speciaal voor mijn jurk opgeruimd en daar hangt nu enkel mijn jurk in en een vintage jurk van haar van vroeger. Dus de verleiding om de jurk te passen is wel heel klein, dan zou dat bij haar op de slaapkamer moeten. Ik vind het alleen wel een beetje jammer dat ik in de winkel er niet aan heb gedacht om even met de jurk te gaan zitten om te zien hoe dat voelt en hoe de jurk dan valt. Er zitten baleinen in dus ik weet niet of die dan gaan omkrommen oid?
Nog een vraagje: kousenbandje!!! kopen jullie die zelf? Krijgen jullie die cadeau? En doen jullie dan ook de bekende traditie ermee? :biggrin:

@ Mikey, okay dan weet ik dus nu echt helemaal 100% dat mijn torselet te wijd is! Als de verkoopster dat al zegt. Ik hoop dat ik ze snel kan verkopen dan kan ik van dat geld een nieuwe bestellen. Leuk dat je die wolkies hebt kunnen overnemen! Ik wil dat tzt ook wel aanschaffen denk ik. Maar dan niet nieuw, zie daar de noodzaak niet van in.

@ Gracegladys, meid ben je vandaag geslaagd voor je jurk?

@ Little1, heb je al wat gehoord van je locatie? Ik hoop dat dat andere stel een andere locatie hebben voor 8 juni dan kunnen jullie die meteen reserveren. En alles op 1 locatie is wel zo handig, dat doen wij ook! Wij organiseren alles bij de viersprong www.viersprong.nl en we mogen daar ook buiten trouwen als het mooi weer is!
En heb je al enig idee wat voor jurk je wilt?

@ eertje je hebt de smaak te pakken met oppassen lees ik haha! Is ook zo leuk als ze zo klein zijn! Wil je mijn draken lenen?? :tongue:  Die zij echt heel ondeugend hoor! Zo heeft de een van de week onze witte muur ondergekalkt met blauwe stift en bruine wasco :sad: en mijn piano was groen (de toetsen) en van de week zijn ze samen met kleding en al in het bad gaan zitten, met het water erin wat ik vergeten was weg te laten lopen :huh:
Gelukkig doet je nichtje dit nog niet hahahaha!!!

@ chadya, ohh jammer zeg dat je je jurk niet meer past! :sad: sja dat wordt dan even opletten met wat je eet. Niet snoepen werkt hier uitstekend! Super dat de pijn nu veel beter te handelen is met een hogere pijnstilling! Ik ben echt van mening dat geen mens pijn hoort te lijden, met alles!
En geslaagd voor een gastenboek, leuk! Ik ga ook zeker eens bij de hema kijken! is het een fotoboek die je gebruikt als receptieboek?

@ Marijke wat jammer dat de catering zo tegenviel! Als je gevoel zegt niet goed, dan ook niet doen! Hopelijk ben je beter af bij de slager. En 75,- voor het koor is echt een lachertje! Wat cool!!

@ Blitzey wat ben je toch een bezig bijtje :wink:  Nog even doorbijten en heb je dat ook klaar, 20 weken vliegen om!

@ Charley ik weet geen hobbywinkel maar net wat chadya zegt de action! Hebben ze veel voor heel weinig.

@ Boukezz, gaaf dat je jurk binnen is! En lekker eerder gaan passen met je oma. Fijn dat ze weer thuis is, en ze mag zich dan wel een heel klein beetje als de koningin gedragen :tongue:  Ik blijf duimen dat de uitslag volgende week goed is!
Jammer dat er geen videograaf komt. Je kan anders ook camera's huren he, dan ben je een paar tientjes kwijt! moet je wel iemand kennen die goed kan filmen en iemand die een mooie film ervan kan maken. Misschien een idee?
Tweede jurk, sja... ik zat er serieus over te denken maar aan de andere kant is het wel zonde van het geld, heb je hem maar een paar uur aan, ziet niet iedereen DE jurk... Dan maar even doorbijten met al die lagen stof haha! :laugh:

zo, bijna bedtijd! morgen naar een trouwbeurs hier in de buurt met mijn dinnetje/getuige zin in!!
« Laatst bewerkt op: 10 september 2011, 23:36:50 door deniesje »

Charley

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #1602 Gepost op: 11 september 2011, 09:34:32 »
Wat leuk dat sommigen een tweede jurk overwegen, dat is echt helemaal niet bij me opgekomen. Ik heb een prachtige jurk waar ik meer aan uitgeef dan ik in eerste instantie in gedachten had en die doe ik nu zelfs twee keer aan.

Over de fotografe, zij doet tegenwoordig geen bruiloften meer, omdat ze het te druk heeft met haar werk (grafisch designer) en andere fotografie-klussen (voor tijdschriften bij concerten). Oftewel, zij wist ook niet goed wat ze moest vragen, denk ik. En het is echt een vriendendienst. Andere bekenden die haar gevraagd hebben, heeft ze afgewezen. De onkosten die ze maakt als wij haar laten slapen in het hotel (anders gaat ze 's avonds laat van omgeving Rdam naar Adam), zijn ca. 200 euro. Daar moet sowieso natuurlijk wat bovenop. We denken er nog even over na.Ik krijg een kousenbandje bij de jurk, deniesje. Het is een blauwe. Ik ga ook voor de traditie 'Something old, something new, something borrowed, something blue'. Old is mijn ketting (die heb ik bij de aanschaf van mijn huis van mijn moeder gekregen), new is natuurlijk de jurk, haaraccessoire, schoenen, wat niet meer, blue is het kousenbandje en borrowed moet ik dus nog even regelen.

Marijke86

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #1603 Gepost op: 11 september 2011, 10:04:51 »
Goeiemorge dames,

Ik ben weer een beetje bijgekomen van de schrik na de aardbeving.

Mijn sieraden van lemony zijn er en wat ben ik er blij mee ze zijn zo mooi!

@Charley
Misschien bij de intertoys ofzo?

En wat leuk dat je er gewoont hebt, dan kan ik me wel voorstellen dat je wel weet waar je moet zijn! Ik zou niet weten waar ik zou moeten beginnen. Ik hoop in Marrakech ook wat leuke dingen tegen te komen, maar we zullen het zien ben er nog nooit geweest.

@Chadya
We hebben gelukkig niks meegekregen en hebben ook geschade, alleen de schrik. Het was echt een raar geluid, zo'n gebrom heel raar.

@Boukezz
Wat leuk dat je jurk er is, ik zou hem ook nog een keer aan gaan passen en je oma zal het ook wel erg leuk vinden!

@Deniesje
Heb je er misschien al aan gedacht om je sleep s'avonds op te knopen? Mijn jurk wordt zo gemaakt dat dit kan, zal er volgende week een foto van laten maken als ze hem nog een keer zo legt dan laat ik het wel zien! Je hebt dan in iedergeval geen last van de sleep.
Je krijgt dan zo'n idee:



Dit is maar een voorbeeld, er zijn ook nog andere manieren ook voor andere stoffen!

Ik wil ook een kousenband, die zal ik zeer waarschijnlijk ook van mijn moeder krijgen.

@Vera
Waar ben je? Al lang niet meer gezien!

Ik heb gisteren nog een keer naar Koonings gebeld, een vriendin van mij die op 20 april trouwt gaat aankomende zaterdag haar jurk uitzoeken. En ze beschreef wat ze mooi vond en dat lijkt precies op mijn jurk.. Dus ik heb toch maar even bij Koonings gevraagd of ze erop wilden letten dat ze haar niet precies dezelfde jurk verkopen. Ben ik nou onbeschoft? Ik wilde haar ook nog niet mijn jurk laten zien want dat is toch een geheim..

Fijne dag allemaal, ik ga nu mijn auto poetsen!

deniesje

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #1604 Gepost op: 11 september 2011, 11:32:14 »
@ charley één overnachting voor 200,-? :blink:  Das behoorlijk aan de prijs! Zit ze in het kurhaus dan :tongue: Nee ff zonder dollen, 200,- kan best minder worden. Persoonlijk vind 250,- als ze de hele dag aanwezig is een mooi bedrag. Dan moeten daar de onkosten nog wel bij, maar voor minder dan 100,- heb je een goede hotelkamer met ontbijt hoor. Doe gewoon wat je gevoel je ingeeft meis!

@ marijke ja ik wil sowieso mijn jurk opknopen met het feest. De verkoper zei zelf dat een knoopje vaak losspringt (was bij mijn vriendin ook gebeurd  :huh:) en beter een veiligheidsspeld kon gebruiken, moet wel goedkomen hoor! Als ik in maart/april ga voor het vermaken zal ik het nog even goed vragen.
Enneuh dat je de bruidswinkel hebt gebeld vind ik niet onbeschoft maar eerder komisch! :laugh: Beetje "bridezilla- achtig" (neem het niet verkeerd op he :wink: )Nee ik begrijp het heel goed! Ik zou ook niet willen dat mij vriendin in dezelfde jurk trouwt als mij.

Ik ga zometeen met mijn dinnetje naar de bruidsbeurs, heb er zo'n zin in! tot later!

Charley

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #1605 Gepost op: 11 september 2011, 13:05:42 »
@ deniesje, nee hahaha, dat zou ik ook te gek vinden. Het is wel een wat prijzigere kamer in hetzelfde hotel als wij, maar de 200 euro is inclusief reiskosten (trein). Veel plezier bij de Beurs!

Eertje

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2201
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen In 2012
« Reactie #1606 Gepost op: 11 september 2011, 14:20:00 »
Hey allemaal,

Vandaag een lekker rustig dagje en dan morgen weer werken laten we hopen dat het weer lekker wor want het was gister toch wel erg lekker buiten.

Chadya ik heb ook een tijdje sonja gedaan zonder er bij te sporten en dat ging bij mij goed. Je kan ook een paar dagen een eetboekje bij houden kijken wat je op een dag allemaal naar binnen werk en daar dan iets op aanpassen.

Boukezz haha je oma die een koningin is geworden maar wel lastig voor je moeder en tante. En je jurk binnen leuk alleen jammer dat je zo lang moet wachten. Wel een mooi idee om hem al aan je oma te laten zien.

Deniesje ja het was erg gezellig :) En die jongens van jou hebben streken zeg :tongue: op het moment zelf kan je er vast niet om lachen.Maar succes met ze en hopen dat ze niet nog meer van die streken uit gaan halen :wink: En ik weet niet of ik een kouseband wil ben een beetje bang dat het gaat schuren.

Marijke en de auto weer schoon? is altijd z'n klus vin ik.

En vroeg me inderdaad ook al af waar veer is gebleven. Hoop dat alles goed gaat met haar maar ook met het gezin.

Groetjes Eertje

Mikey

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #1607 Gepost op: 11 september 2011, 16:31:25 »
.
« Laatst bewerkt op: 9 januari 2012, 21:26:50 door Mikey »

Blitzey

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #1608 Gepost op: 11 september 2011, 20:47:19 »
Hey bruidjes,

Ben ik weer even hahaha.

Marijke, ik had ook zeker weten gebeld hoor. Dat is toch echt je nachtmerrie, dat je vriendin misschien dezelfde zou uitkiezen!! Poeh ik zou er ziek van zijn. En wat ze niet ziet, kan ze ook niet kopen  :) , hoe reageerde ze eigenlijk op jou mededeling bij Koonings??

Boukezz, hihihi die oma van is nog grappig ook. Kan me wel voorstellen dat je tante behoorlijk baalde!

Deniesje, wat een boeven die jongens van jou zeg!! Die 2 knapen van mij kunnen er ook wat van, echt de laatste tijd zijn ze constant bezig met klieren etc. Zal wel spanning zijn, voor het eerst groep 3, voor het eerst naar scouting, morgen is hij jarig etc etc.

En ik bezig bijtje hahaha, op het moment wel ja. Maar OHHHHHH het is zo leuk. Deze stage is echt zo anders. Hoop dat ik op mijn gevoel kan vertrouwen en die zegt dat ik hier echt 20 leuke en leerzamen weken ga hebben. Ik heb mijn 2 dag al meer gezien en gedaan dan op mijn 10 weken stage in het voorjaar. Mocht de arts assisteren bij 3 chirugisch ingrepen, echt geweldig!!!!

Qua bruilofstdingen ligt het even stil. Heb ook nu even geen tijd om aan dingen te denken. Komt wel weer.

chadya

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #1609 Gepost op: 11 september 2011, 23:03:13 »
hoi hoi
er is een hoop geschreven zie ik maar is een beetje laat om nu op alles te reageren.
vandaag een beetje visite gehad ivm met mijn verjaardag dus niet aan toe gekomen om hier te komen.
ben goed verwent door AS en de kinders :wink:
maar zag hier een vraag door deniesje over het receptie boek waar ik even snel op wilde reageren.
wij hebben indd ook een fotoalbum genomen die we gaan gebruiken als receptie boek.
op de voorkant zal ik zelf onze namen en trouwdatum maken,op de 1ste of 2de pagina komt onze trouwkaart en daarna is het voor de gasten.
er zitten (zo uit mijn hoofd) zo'n 82 pagina's in dus ruimte genoeg :wink:.we denken er aan om verschillende kleuren pennen neer te leggen en de gasten krijgen de vrije hand om in het boek te schrijven wat ze willen...
ik heb het idee van het fotoalbum ook weer van hier,volgens mijn van Charley als ik het goed heb..maar kan ook nog van iemand anders hier zijn,sorry als ik me vergis in de namen :wink:

morgenochtend moet ik nog even op controle bij de kno arts ivm ontsteking en een gehoortest,morgenmiddag komt het dochtertje van mijn vriendin hier heen omdat haar scheiding door gaat en zij dus naar de advocaat moet..
morgenavond komt er nog visite voor mijn verjaardag ,maar ga zeker proberen om tussen door nog even een gaatje te vinden om hier even te reageren op jullie berichten.:wink:

groetjes
Chadya

lobensil

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #1610 Gepost op: 12 september 2011, 06:52:00 »
Dag allen,

ik ben even wat minder hier te vinden.
afgelopen zaterdag een hele dubbele dag beleefd... Gezellige familiedag van mijn kant, maar het overlijden van oma aan mn AS zijn kant.
Komende vrijdag wordt ze begraven. 70 jaar geworden en de strijd verloren. Maar we hebben nog 2 maanden van haar mogen genieten.

Liefs

FirstLove

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2099
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen In 2012
« Reactie #1611 Gepost op: 12 september 2011, 08:17:54 »
Lobensil, sterkte met verlies van oma! Hoe moeilijk het ook is, hou de mooie momenten vast, want die zijn het belangrijkste!!

deniesje

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #1612 Gepost op: 12 september 2011, 09:11:26 »
Lobensil, gecondoleerd met het verlies van de oma van je AS. Ik hoop dat ze in rust en zonder pijn is heen gegaan.
Heel erg veel sterkte! :sad:

Marijke86

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #1613 Gepost op: 12 september 2011, 09:50:38 »
Goeiemorge dames,

@Lobensil
Gecondoleerd ik wens jullie veel sterkte!

@Chadya
Gefeliciteerd nog!  :cake:

@Deniesje
Hoe was de trouwbeurs?
Ben ik echt al zo erg? :biggrin: Weet je wat het is, toen wij samen op school zaten moest ze ook alles hetzelfde hebben als mij. Dus toen ze uitlegde wat vooreen jurk ze mooi vond en dat erg veel leek op die van mij wilde ik de mijne niet meer laten zien in de hoop dat ze iets heel anders kiest. Dus als ze nu hetzelfde kiest, dan kiest ze het ook omdat ze het echt mooi vindt. En dat het niet dezelfde jurk is daar zorgt koonings dan voor!

@Eertje
De auto is van binnen weer schoon, alleen van de week nog even door de wasstraat! Ik vind het ook geen leuke klus maar het moet toch af en toe vooral omdat de hond vaker meegaat in de auto.

@Blitzey
Eigenlijk wel goed, ik heb het gewoon uitgelegd en ze proberen er rekening mee te houden. Ik denk dat het wel vaker voor komt. Ik dacht alleen wel dat ze er misschien zelf daar een beetje naar keken uit welke buurt de bruiden komen, want zo leek het over te komen toen ik mijn jurk uitzocht. Ik heb mijn jurk gevonden doordat een bruidje uit Belgie deze jurk aanhad. En diegene die mij hielp moest eerst vragen of ik hem aan mocht passen aan iemand anders want hij hing ook niet in de winkel..
Ben je ook bij Koonings geweest?

Ik ga zo weer even naar de slager voor de catering. Heb nu zelf een opstelling gemaakt van hoe we het eten graag zouden hebben zodat hij daar een prijs voor kan geven dus ben benieuwd! Het is toch best uitgebreid geworden, hopelijk verklaren ze me niet voor gek met zoveel eten..  :huh:

Fijne dag allemaal!

gracegladys

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #1614 Gepost op: 12 september 2011, 09:57:17 »
hoi allemaal!

Zaterdag ben ik weer op stap geweest voor jurken bij de witte markies van Mary Borsato!

Wat een verademing toen ik daar binnenkwam... ik had gedacht dat het heel strak, modern en groot zou zijn! Maar het was heel knus en huiselijk ingericht, met veel foto's van haar kinderen/schoonkinderen en kleinkinderen! Ze was er zelf ook... er waren twee verkoopsters die de bruidjes in spe hielpen, en zij kwam dan iedere keer kijken of het allemaal goed ging, of alles goed zat e.d. Altijd als ik haar zo op televisie zie vind ik haar een beetje overdreven, maar ze is echt tof!!! Echt een heel leuk mens. Verder werd ik door mijn verkoopster (Alice) ook heel goed geholpen! Wederom had ik mijn boekje bij me met jurken die ik mooi vind, en gaf duidelijk aan dat ik ook openstond voor adviezen van haar. Ze vroeg nog wel even het budget aan mijn moeder...

Ze kwam met een jurk aan die ik zelf niet zo snel zou uitkiezen (wel van mijn favo merk; maggie sottero) Maar ik wilde het liefst strapless en deze had een halter. ook liep de onderkant iets wijder uit dan dat ik in eerste instantie in mijn hoofd had. Maar volgens haar móest ik deze echt aanpassen... en ja, dit was gelijk dé jurk!!! Het grappige was, dat toen ik de paskamer uitkwam heel toevallig het nummer 'dochters' van marco borsato opstond... en toen ik naar buiten kwam in deze jurk moest mn moeder toch wel een traantje laten!!

Daarna nog wat jurken aangepast, en ik zag nog wat jurken hangen in de winkel die echt niets voor mij waren maar ik tóch even aangehad wilde hebben! En dat kon daar allemaal!! Ze deden helemaal niet moeilijk, namen echt de tijd voor mij, maar ook voor mn moeder en schoonmoeder!

na al die jurken aangepast te hebben, toch weer die eerste jurk! En ow, wat voelde ik me een prinses!! Wilde de jurk ook helemaal niet meer uit... haha! ik heb lang krullend haar en wil dit een beetje 'rommelig' opgestoken hebben. En Mary Borsato gaf aan dat ze ook wel een bloem wil maken met dezelfde steentjes en stof als de jurk voor in mn haar, geheel vrijblijvend! Zodat ik dat de volgende keer bij  de jurk kan passen!

Dus kortom, dit was echt een geweldige dag!! En ik kan de witte markies zeker aanraden!

roxymilan

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 929
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen In 2012
« Reactie #1615 Gepost op: 12 september 2011, 11:22:38 »
@Lobensil Gecondoleerd met het overlijden van je AS zn oma! Heel veel sterkte voor jullie gewenst!

@Gracegladys: Wat leuk dat je zo goed geholpen bent! En het klinkt precies zoals het bij mij ging met het passen!
Ik had ook wat voorbeelden mee en gaf ook aan dat ik openstond voor andere dingen. De eerste jurk was niet meteen wat ik had uitgekozen (ik wou in eerste instantie geen fishtail) maar het bleek meteen DE jurk! Ook nog wat anderen aangehad en daarna de eerste jurk weer en dat was hem toch echt! haha grappig hoe dat kan gaan he :)
Leuk dat ze er ook nog een bloem bij maken voor in je haar! Ben wel heeeel benieuwd naar je jurk, heb je er ook een plaatje van?

Hier verder ook vrij rustig op trouwgebied. Veel is al geregeld. A.s. zondag gaan we wel met onze CM de locatie bezoeken, zij heeft het nog niet gezien. Verder moeten we nog een documentje ondertekenen voor de gemeente dat we trouwen op een alternatieve locatie dus dat kunnen we dan ook zondag meteen regelen.

blondbruidje

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #1616 Gepost op: 12 september 2011, 20:36:31 »
Hoihoi, I'm back! Stiekem tijdens de vakantie heb ik wel wat bijgelezen hier, maar vanaf nu ga ik echt weer flink bijhouden.

@Lobensil: gecondoleerd, dat zal een rare dag zijn geweest vol tegenstellingen. Heel veel sterkte!

@Deniesje: wat heb je een prachtig document gemaakt van je kleine grote vent! Ik heb gehuild als een klein kind toen ik het zag.. Helaas hebben wij de ervaring dat het ook anders kan aflopen (kindje van de broer van m'n aanstaande) en dat gun ik echt helemaal niemand. Ik hoop echt uit de grond van m'n hart dat jullie manneke alle toekomstige controles glansrijk doorstaat en hij zo 'gewoon' mogelijk op kan groeien.


Tijdens de vakantie minder aan huwelijksdingen gedaan als gedacht. Ik heb wat huwelijksmagazines gekocht, de trouwbox besteld en allerlei ideeën opgedaan. Samen hebben we het over de dagindeling, daggasten, avondgasten en locaties gehad, maar daar zijn we nog niet uit. Komende vrijdag wil ik alleen een locatie gaan bekijken. Mocht het wat zijn, dan kunnen we daarna gezamenlijk gaan kijken. Het is me nog niet duidelijk of er binnen een feest gehouden kan worden of dat dat het meer een locatie voor overdag is.

Ok, vanaf nu zal ik weer stipt reageren hoor!

deniesje

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #1617 Gepost op: 13 september 2011, 09:45:49 »
Hay hay!

Nou de trouwbeurs was echt geslaagd, ontzettend leuk! we hebben een ritje gemaakt in de trouwkoets (zoooo gaaf!) en er hingen ook nog wat voorbeeld jurken: twee ladybirds, een cymbeline en een maggie sottero was wel weer even kwijl kwijl haha! We hebben bruidstaart geproefd en ik moet zeggen, ik vind het niet anders dan een "standaard" taart! En belachelijk dat de prijzen dan omhoog gaan als je het hebt over een bruidstaart :mad: maarja dat is met alles he waar trouw/bruids/huwelijk voorstaat. Het was een gezellig dagje en we hebben lekker veel gegeind. De meesten dachten dat we een stelletje waren whahaha! :laugh:

@ Charley ok haha ik schrok al! maar dat de treinkosten erbij zitten is best netjes nog dan.

@ Eertje als je de kousenband op het randje van je kous draagt valt er weinig te schuren denk ik? Of over je panty als je geen kousen wilt? Nouja het is ieder voor zich natuurlijk :wink:

@ Mikey goed bezig meis! Ik hoop dat je je doel bereikt.

@ Chadya nog gefeliciteerd met je verjaardag meid! ben je goed verwend? Hoe was het bij de KNO arts? En leuk idee van het gastenboek!

@ Marijke, nee hoor je bent niet erg! Nu je zegt dat jouw vriendin alles hetzelfde wilt als jou begrijp ik je nog beter! Ik zou het ook echt niet tof vinden hoor als mijn vriendin precies dezelfde jurk zou hebben als mij! Was eerder als grapje bedoeld hoor van die bridezilla :wink: Hoe was het bij de catering? Ben je er samen uit gekomen?

@ Gracegladys meis wat fijn dat je zo goed geholpen bent en dat je je droomjurk hebt gevonden! Ben nu natuurlijk wel heel erg nieuwschierig naar een plaatje? :tongue: Als je het wilt delen met ons zou dat heel leuk zijn! Als je dat niet wilt ook prima hoor!

@ Roxymilan, wij moeten onze CM's  ook nog de locatie laten zien en dat formulier laten tekenen voor de "bijzondere trouwlocatie" Wij willen alles in 1 keer doen (ondertrouw er meteen bij nemen)

@ Blondbruidje welkom terug! heb je een leuke vakantie gehad? Dank je wel voor de je complimenten op het filmpje. Het is verschrikkelijk een kind te verliezen aan zo'n rotziekte. ZOooo oneerlijk! Ik hoop ook echt met heel mijn hart dat er op korte termijn voor álle vormen een goede behandeling wordt ontdekt waardoor ieder kind een eerlijke kans heeft op overleven. Er is een soort die heet neuroblastoom, dat is een van de meest voorkomende en een van de meest agressieve vormen, die moet echt worden aangepakt! Mika's prognose was 70% en dat van een neuroblastoom slechts 20-30% en na behandeling 50% kans dat het terugkomt :sad:
Ontopic: de dagindeling dat komt wel goed! vaak helpt de locatie je erbij (wij kwamen er ook niet echt uit) en qua gasten zou je gewoon eens iedereen uit je familie/vrienden/kennissenkring op moeten schrijven en dan gaan strepen (als jullie willen) Locatie moet je gewoon een goed gevoel bij hebben! maar dat weet je vaak pas alleen als je er echt bent geweest.

FirstLove

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2099
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen In 2012
« Reactie #1618 Gepost op: 13 september 2011, 10:08:41 »
Goedemorgen!

@ Deniesje; ik heb behoorlijk bewogen met m'n jurk, zitten, hurken etc, en ook baleinen en dat viel mee! Maar hij zat niet helemaal dicht omdat het een model was ;-)! Even afwachten dus hoe het met de 'echte' jurk is! Ik heb het kousenbandje cadeau gekregen bij de Honeymoonshop, maar ik geloof niet dat wij de bekende traditie gaan uitvoeren…. Mn as is daar helemaal niet van, dus die zou diep ongelukkig zijn als ie het moet doen!

Wat een heerlijke draken heb je!! Okay, groene toetsen op de piano is niet echt heel handig, maar ik vind 'm wel grappig ;-)!

Irritant he, die bruidstaarten?? Ik snap er ook helemaal niets van!! Maar dat is met alles waar bruid voor staat…. Heerlijk om zo'n dagje te hebben! Wij hebben met z'n viertjes (allemaal meiden) vorig jaar ook zo'n lol gehad!!

@ Marijke86; helemaal logisch dat je gebeld hebt naar Koonings! Ik heb ook al een 'bridezilla' actie gehad; mn as zn nichtje gaat zaterdag trouwen en zij hebben ook een speciale BABS… Ik heb onze BABS gemaild of het niet dezelfde is, aangezien zij ook wel voor hem zouden kunnen kiezen ;-)! Daar zou ik zo van balen, maar gelukkig is het niet zo! Ook ben ik super nieuwsgierig naar haar jurk. Niet dat we direct dezelfde smaak hebben, maar alles is mogelijk!!

Hoe was het bij de slager?

@ Mikey; goed dat je gaat beginnen! Ik denk er ook echt aan om te starten, maar ik moet eerst ff een goed ritme zien te vinden met de rest (werk, school, thuis etc.).

@ Blitzey; goed bezig! Heerlijk dat je stage zo leuk is!!

@ Chadya; hoe was de controle??

@ gracegladys; oh wat heerlijk zo'n passessie!! Wat goed om te horen dat je DE jurk gevonden hebt!! Bijzonder gevoel hé??

@ blondbruidje; welcome back! Lekkere vakantie gehad?

@ Trouwdingen; gisteren m'n excel sheet met to-do list, gastenlijst, belangrijke adressen, dagprogramma etc weer eens bijgewerkt! Stiekem moeten we nog best veel regelen, maar we hebben nog zat tijd…gelukkig!!! Wij moeten ook nog met de cm naar de locatie, maar ze heeft eerst nog een andere bruiloft (14 oktober), dus daarna gaan we met onze bruiloft aan de slag.
Maandag 10 oktober hebben we een afspraak met de DJ bij de locatie, en dan kunnen we hopelijk ook nog een paar hotelkamers bekijken om te zien waar we zelf gaan slapen tijdens de huwelijksnacht!

Ik ben dus gisteren bij oma geweest….. Het gaat echt heel goed met haar, maar ik snap nu m'n ma en tante wel erg goed ;-)! Het is maar detail hoor, maar de bloemen moesten verplaatst worden, en dan zet je ze neer…nee, 5 cm verder, nee, 5 cm verder…nee, niet daar, maar daar…. En ik zit niet helemaal top in m'n vel, dus ik had de neiging om de bloemen naar buiten te gooien ;-)! Oh, en ze had vastgezeten in de lift...haha..das dan wel weer grappig! Had ze na 15 minuten (telefoon in lift werkte niet) 112 gebeld om te zeggen dat ze vast zat in een lift in Rotterdam....haha... Dan weet 112 ook direct waar natuurlijk ;-)! En dan vragen ze wat je nodig hebt; brandweer, politie of ambulance. Mijn oma: "Maakt me niet uit, als ze mij er maar uithalen"... Uiteindelijk zijn ze na een half uurtje eruit gehaald door de Technische Dienst die ingeseind was door de politie nav oma's telefoontje... Hoezo saai als je ouder wordt??

deniesje

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #1619 Gepost op: 13 september 2011, 10:57:32 »
Whahaha Boukezz! Dat verhaal van je oma in de lift!! Hi-Laaaa-risschhhh :laugh: :laugh: :laugh:   Ja kan me wel voorstellen dat niet iedereen het geduld met het "gezeur" van oudere mensen heeft. Lijkt me ook lastig!! ben blij dat het goed gaat met haar. Deze week de uitslag toch?? Spannend! Ik blijf duimen dat het allemaal mee zal vallen!

MissMip

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 227
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen In 2012
« Reactie #1620 Gepost op: 13 september 2011, 11:16:17 »

Ik ben dus gisteren bij oma geweest….. Het gaat echt heel goed met haar, maar ik snap nu m'n ma en tante wel erg goed ;-)! Het is maar detail hoor, maar de bloemen moesten verplaatst worden, en dan zet je ze neer…nee, 5 cm verder, nee, 5 cm verder…nee, niet daar, maar daar…. En ik zit niet helemaal top in m'n vel, dus ik had de neiging om de bloemen naar buiten te gooien ;-)! Oh, en ze had vastgezeten in de lift...haha..das dan wel weer grappig! Had ze na 15 minuten (telefoon in lift werkte niet) 112 gebeld om te zeggen dat ze vast zat in een lift in Rotterdam....haha... Dan weet 112 ook direct waar natuurlijk ;-)! En dan vragen ze wat je nodig hebt; brandweer, politie of ambulance. Mijn oma: "Maakt me niet uit, als ze mij er maar uithalen"... Uiteindelijk zijn ze na een half uurtje eruit gehaald door de Technische Dienst die ingeseind was door de politie nav oma's telefoontje... Hoezo saai als je ouder wordt??

hahaha, geniaal. Wel dapper dat ze niet bang werd!

Ik ben bezig om mijn trouwkaart etc. uit te zoeken. Het is heel vroeg want we trouwen pas in september 2012, maar rond die tijd studeer ik ook af, dus alles wat nu geregeld kan worden is mooi. Uiteraard worden ze wel pas 8 weken van tevoren gedrukt :) We doen ook kaartjes voor tafelschikking, menukaarten, bedankkaartjes, kaft voor ceremonieboekje etc. in dezelfde stijl. Zo leuk om te regelen :)

Ga erna maar iets regelen voor mijn ringen. Heeft iemand anders een alternatief voor een ringkussen? ik heb geen kleine neefjes/nichtjes/huisdieren etc. :tongue:

deniesje

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #1621 Gepost op: 13 september 2011, 11:34:38 »
MissMip wat denk je van een vogel (uil??) die de ringen aanvliegt?

FirstLove

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2099
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen In 2012
« Reactie #1622 Gepost op: 13 september 2011, 11:37:13 »
Ja...oma maakt er af en toe wel een feestje van ;-)! Ben al lang blij dat ze dan zo rustig blijft en haar mobieltje bij heeft om te bellen... Kan me wel voorstellen dat ze bij 112 ff vreemd opkeken!!

De uitslag zou inderdaad deze week komen, maar misschien ook een weekje later... Het is dus nog wel even afwachten! Maar als je ziet hoe goed ze uit de operatie gekomen is en hoe sterk ze nu alweer is, dan kan ik me bijna niet voorstellen dat het niet goed is....

@ MissMip; je ceremoniemeester? Of misschien een familielid (zus/broer)? Of één van je getuigen?? Het hoeft niet perse een kind en/of dier te zijn!

gracegladys

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #1623 Gepost op: 13 september 2011, 11:42:23 »
@deniesje; Naar welke bruisbeurs zijn jullie geweest?
Ja, die bruidstaarten zijn echt belachelijk!!!! Wij gaan zondag naar een kleine beurs in onze woonplaats, en dan begin oktober naar Love and Marriage beurs.

Mijn jurk:
http://www.maggiesottero.com/dress.aspx?keywordText=sabelle&keywordType=any&page=0&pageSize=15&style=A3227
Alleen heb ik de kleur, pearl white. Dus echt een parelmoer glans zit er overheen. En bij mij zit er een halter aan, ipv strapless! En van dezelfde stof wordt er nog een bloem gemaakt voor in mn haar :)

Marijke86

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #1624 Gepost op: 13 september 2011, 12:02:18 »
Hallo dames,

@Gracegladys
Wat fijn dat je je jurk gevonden hebt, hij is erg mooi! Ben benieuwd hoe hij jou staat..

@Deniesje
Ik denk ook wel dat het een bridezilla actie was maar ik ben blij dat ik het gedaan heb!

En wat fijn dat je een leuke dag hebt gehad op de beurs, ik wil misschien met mijn moeder naar de love and Marriage beurs maar ik weet niet of ik er nog echt wat aan heb want het meeste ligt al vast.

@Boukezz
Haha, dan ben ik gelukkig niet alleen :biggrin: Toch is het ook wel begrijpelijk, we willen het allemaal speciaal maken en dan hoop je natuurlijk niet dat een bekend iemand hetzelfde heeft als jou.

En die oma's dat is al zowat, mijn oma is ook zo.. Kom eens, doe eens dit doe eens dat. Dat heeft ze zelfs nu nog nu ze dement is.

@Catering/Slager
Nou we zijn er eindelijk uit wat het precies moet worden!
S'middags met de daggasten een uitgebreid buffet (ca. 20 euro p.p.) met soep, 3 soorten vlees, vis, aardappelgratine, gebakken aardappelen, spätzle, verschillende soorten salades, stokbrood en kruidenboter en 4 soorten toetjes die er ongeveer zo uitzien:

Ik heb er nu al zin in, al denk ik dat ik die dag niet veel kan eten.

S'avonds rond 22.00u. Speenvarken(niet mijn keus maar AS) en BBQ met verschillende salades, sauzen, brood en kruidenboter. Daar weet ik nog geen prijs van laten ze deze week weten.

Fijne dag allemaal!
« Laatst bewerkt op: 13 september 2011, 12:06:33 door Marijke86 »

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards