collapse

Auteur Topic: Trouwen In 2012  (gelezen 951908 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Veer

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #3200 Gepost op: 8 mei 2012, 14:11:04 »
@Veer: Fijn dat de ondertrouw geregeld is!
Jullie doen heel wat drukwerk zeg. Wij komen lang zover niet, dus je hebt vast alles wel. :wink:
Leuk dat je AS zo betrokken is! Hebben jullie al een mooi nummer gevonden?

Tromgeroffel: hier eindelijk de taartenbakster vastgelegd! Helemaal blij mee! We hebben ook meteen maar een afspraak voor een proeverij gemaakt.
Verder gaat het wel lekker met de voorbereidingen. Heb de brief voor de dominee klaar, AS nog niet. Die vindt het erg lastig.
Heb een tijdje geleden ook een andere sluier besteld. 1 die meer lijkt op het kant van m'n jurk. Als de sluier binnen is laat ik het wel even zien. De sluier die ik eerst had besteld was maar 13 euro, dus dit kon er nog wel vanaf (40 euro).
Gisteren eens weer wat dingetjes op een rij gezet en vanavond gaan we weer wat knopen doorhakken. Pff, wat een geregel zeg! :wink: M'n vriend had wel een heel leuk idee voor bedankjes, dus daar gaan we nu achteraan.

Ja, we zijn officieel in ondertrouw en dus officieel verloofd. Vorige week had ik gemaild naar de gemeente Harlingen waar ik ook de geboorteakte van had gekregen. Omdat ik nog niets gehoord had nog een mailtje gestuurd en dit keer naar de afdeling. Daarna gebeld naar de gemeente Amersfoort naar een oud collega van mij. Met haar heb ik gewerkt op de gemeentelijke belastingen. Het was leuk om haar te spreken. Er was in die jaren niet veel veranderd op de afdeling. De meeste oud collega's werken er nog steeds. Ze verbond me door met iemand van burgerzaken en die kon mij niet helpen omdat de Nederlandse wet alleen voor Nederland geldig is. Ik heb haar maar bedankt voor de informatie en het gesprek beëindigd. Het heeft toch geen zin om discussie te gaan. Toen info opgezocht om Belg te worden, ik dacht misschien moet ik dan Belg worden. :tongue: Maar goed onder tussen had ik een mailtje gekregen van de afdeling burgerzaken van Harlingen. En die mevrouw begreep het eerst niet was de geboorteakte niet goed genoeg of wilde ik een wettekst. Ze had opgezocht dat de wetgeving over naamgebruik hetzelfde is in België en Nederland. Dat zou dan gemakkelijk moeten kunnen zijn. Na mijn verklarende uitleg kreeg ik een mail terug met daarbij gesloten twee wetteksten uit de verschillende wetboeken met de stempels en handtekeningen. Dus die ga ik deze week binnen brengen. En hopelijk is het goed. Dan alleen nog een lijstje met namen en geboortedata van onze getuigen. Dus bijna alles geregeld voor het wettelijk huwelijk.

Ik ben er super blij mee dat hij betrokken is en zelf met ideeën aan komt dragen. Eerst met de ringen en nu met het zoeken van een nummer. We hebben nog geen nummer. Tom mag er van mij wel een aantal nummers uitzoeken. Ik heb al zoveel uitzoekwerk gedaan. En dan weet ik meteen of hij er mee akkoord gaat. Hij moet de muziek regelen.

Het is heel gemakkelijk dat de fotografe en haar man verschillende dingen doen. Zo verzorgen ze ook drukwerk. Ik wil graag dat alles een geheel gaat worden en scheelt mij weer het te maken, bedenken en regelen.

Super dat jullie een taartenbakster gevonden hebben. Hopelijk bakt ze net zo lekker taarten als die van ons. Succes met proeven en kiezen. Ik ben benieuwd naar jullie bedankjes. Misschien dat ik ideeën krijg als we een layout hebben voor ons drukwerk.

Het idee voor ons gastenboek heb ik via dit forum gevonden. We hebben een foto gemaakt van ons vijf voor een mooie boom. Onderkant wordt het foto en bovenaan word het getekend en dan mogen de gasten hun vingerafdrukken in de boom zetten. Ik ben heel benieuwd wat ze er van gaat maken.

Het is inderdaad veel geregel maar als er weer wat geregeld is dan heb ik toch een voldaan gevoel. Ik zelf ben al een beetje nerveus aan het worden. Maar het komt allemaal goed. Ik probeer echt deze twee maanden bijna alles geregeld te hebben. Zodat we in de zomervakantie niet veel moeten doen.

junebride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1355
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen In 2012
« Reactie #3201 Gepost op: 8 mei 2012, 23:05:14 »
@Veer: Gefeliciteerd met jullie ondertrouw en wat zijn jullie hard bezig met alles regelen. Fotograaf, taartenbakster en wat fijn dat as mee denkt.

@Duurnogeven: Druk zo te lezen, school en werk combineren en dan ook nog de voorbereidingen voor de mooiste dag in je leven.

@Lies86: Hoe gaat het met de kozijnen?

@Mikey: Wat gaaf dat je jurk zo mooi is en zo goed past :-)

@deniisseeeee: Nog heel even en dan is het zo ver! Geniet van jullie dag!

@deniesje: Denk dat je even moet uitkijken met het hoogteverschil in schoenen, anders ga je misschien op je jurk staan en kan hij eventueel scheuren. Dat zou zonde zijn.

@boukezz: Mooi verslag! Ondertussen al een beetje uitgerust en bijgekomen?

@ blondbruidje; wat fijn dat eindelijk de taartenbakster is vast gelegd. Wil het voor je AS al een beetje vlotten met zijn brief voor de dominee? En is de sluier die je nu hebt besteld mooier bij je jurk?

Hier bezig met de laatste weken en voorbereidingen. Nog steeds gezeur met de gemeente voor een vergunning. Word fijn van het kastje naar de muur gestuurd.
Gister proefkapsel gehad. Is erg mooi geworden. Heb helaas geen goede foto's. Volgende week voor mijn make-up. Beginnetje gemaakt met de bedankjes. Is meer werk dan ik dacht, maar wel leuk om zelf te doen.
We mogen geen kaars branden tijdens de ceromie ivm oudheid van het gebouw. Dus nu moeten we nog wat anders verzinnen om degene die er niet meer bij kunnen zijn zijn een plek te geven in de ceremonie.
AS weet al wanneer zijn vrijgezellenfeest is. Nl 26 mei. Mijn datum wordt nog angstvallig geheim gehouden.

Veer

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #3202 Gepost op: 9 mei 2012, 10:21:11 »
@Veer: Gefeliciteerd met jullie ondertrouw en wat zijn jullie hard bezig met alles regelen. Fotograaf, taartenbakster en wat fijn dat as mee denkt.

Hier bezig met de laatste weken en voorbereidingen. Nog steeds gezeur met de gemeente voor een vergunning. Word fijn van het kastje naar de muur gestuurd.
Gister proefkapsel gehad. Is erg mooi geworden. Heb helaas geen goede foto's. Volgende week voor mijn make-up. Beginnetje gemaakt met de bedankjes. Is meer werk dan ik dacht, maar wel leuk om zelf te doen.
We mogen geen kaars branden tijdens de ceromie ivm oudheid van het gebouw. Dus nu moeten we nog wat anders verzinnen om degene die er niet meer bij kunnen zijn zijn een plek te geven in de ceremonie.
AS weet al wanneer zijn vrijgezellenfeest is. Nl 26 mei. Mijn datum wordt nog angstvallig geheim gehouden.

Het is echt fijn dat hij meedenkt nu weet ik zeker dat we echt samen gaan trouwen en dat het niet alleen een droom van mij is die hij wil vervullen. De taartenbakster heeft de afgelopen jaren al veel voor ons gebakken. De taart van Amber met vijf jaar en dan met vier jaar Amber drie jaar Zoë drie jaar Jonas een jaar
Dit zijn de taarten die ze op haar site heeft staan. Ze heeft er nog een paar gemaakt. Ze waren echt super en lekker.

Hopelijk komt het snel in orde met de vergunning. Succes met maken van de bedankjes. Ik wil ze ook zelf maken als ik weet wat :rolleyes:
Ik begrijp dat je geen echte brandende kaars mag neerzetten maar misschien wel een elektrische kaars?


http://www.woonacces...res/windlichten

http://www.bliksem-s...ische_kaars.htm
« Laatst bewerkt op: 9 mei 2012, 10:23:38 door Veer »

JM2012

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4716
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen In 2012
« Reactie #3203 Gepost op: 9 mei 2012, 16:01:43 »
@ alle mei bruidjes hier:

Dames, alvast heel veel plezier de komende periode met de laatste dingen regelen! En genieten!!

@Veer: Gefeliciteerd met de ondertrouw! En wat fijn dat je as eindelijk het licht heeft gezien en steeds meer betrokken is met de bruiloft! Maakt het organiseren en plannen alleen maar leuker :).

@Blondbruidje: Eindelijk een taartenbakster, wat een opluchting zal dat zijn, haha :wink:. En ik las laatst een idee van je voor een outfit voor de bruiloft van je broer, dat klonk erg goed!

@Deniesje: Ik zag je schoenen voorbij komen in het bruidsschoenen topic, heel erg mooi!


Ik lees dus wel af en toe mee :wink: maar heb niet de tijd meer om op iedereen te reageren! Het was zo ontzettend wennen dat de bruiloft geweest was zeg, jeetje! We hebben vandaag de trouwdvd gekregen ( echt fantastisch!! van ridali.. ) en binnenkort zal ons trouwalbum ook wel klaar zijn. En dan is echt alles betaald, verstuurd, afgerond, gekregen en weggegeven..

En onze kinderwens wordt steeds groter en dus ook frustrerender, omdat het nog niet kan.. ( ivm studie, huis en werk.. :sad: ). Heel vervelend, zeker als je de verhalen hoort van de dames die ruim een jaar bezig zijn met zwanger worden! Maar goed, geduldig afwachten is de sleutel..

En in oktober ben ik cm op het 25 jarig huwelijksfeest van mijn ouders, jaja! Dus ik zit weer in regelmodus fase 1: we gaan binnenkort een gastenlijst maken, locatie is al bekend en we gaan kijken naar uitnodigingen..

Veer

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #3204 Gepost op: 10 mei 2012, 10:40:52 »
@ alle mei bruidjes hier:

Dames, alvast heel veel plezier de komende periode met de laatste dingen regelen! En genieten!!

@Veer: Gefeliciteerd met de ondertrouw! En wat fijn dat je as eindelijk het licht heeft gezien en steeds meer betrokken is met de bruiloft! Maakt het organiseren en plannen alleen maar leuker :).


Ik lees dus wel af en toe mee :wink: maar heb niet de tijd meer om op iedereen te reageren! Het was zo ontzettend wennen dat de bruiloft geweest was zeg, jeetje! We hebben vandaag de trouwdvd gekregen ( echt fantastisch!! van ridali.. ) en binnenkort zal ons trouwalbum ook wel klaar zijn. En dan is echt alles betaald, verstuurd, afgerond, gekregen en weggegeven..

En onze kinderwens wordt steeds groter en dus ook frustrerender, omdat het nog niet kan.. ( ivm studie, huis en werk.. :sad: ). Heel vervelend, zeker als je de verhalen hoort van de dames die ruim een jaar bezig zijn met zwanger worden! Maar goed, geduldig afwachten is de sleutel..

En in oktober ben ik cm op het 25 jarig huwelijksfeest van mijn ouders, jaja! Dus ik zit weer in regelmodus fase 1: we gaan binnenkort een gastenlijst maken, locatie is al bekend en we gaan kijken naar uitnodigingen..

Bedankt! Hij heeft het licht gezien en of beseft dat de grote dag er snel aan gaat komen. Ik ben benieuwd wie hij als getuige gaat vragen. Hij wil een kameraad vragen. Maar twijfelt of hij niet een familielid moet nemen en heeft iets ik wil een getuige. Hij moet zelf kiezen.

Fijn dat de trouwdvd fantastisch is geworden. Nog even wachten en dan kan je door je album bladeren. Zwanger worden dat is iets. Zeker door de verhalen word het wel extra spannend. Achteraf hebben de kinderen snel gekregen maar dat weet je niet als je er aan gaat beginnen. Je weet niet wanneer je de positieve test in handen gaat hebben. Een kleine baby heeft niet veel ruimte nodig. Ze hebben eerst bij ons op de kamer gelegen dat is gemakkelijk vanwege de borstvoeding. Hoe lang gingen jullie nog wachten? Hoe lang gaat de studie nog duren? Heel veel succes met afwachten.
Veel succes met het regelen van het 25 jarig huwelijksfeest van je ouders. Gaat vast een leuke dag worden.

OsCarel

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #3205 Gepost op: 10 mei 2012, 12:04:40 »
Mijn lief mag vandaag de ondertrouw gaan regelen bij de gemeente. Doet ie ook iets.
Marit, lastig. Wij willen ook graag een kindje maar ik heb eerst nog een studie af te maken en dan werk vinden. En mijn zus vindt dat je eigenlijk geen kinderen kan opvoeden in onze huidige woning (85m2, drie slaapkamers). Omdat het een flat is en dat kan niet.

Roze

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2002
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen In 2012
« Reactie #3206 Gepost op: 10 mei 2012, 12:41:07 »
Mijn lief mag vandaag de ondertrouw gaan regelen bij de gemeente. Doet ie ook iets.
Marit, lastig. Wij willen ook graag een kindje maar ik heb eerst nog een studie af te maken en dan werk vinden. En mijn zus vindt dat je eigenlijk geen kinderen kan opvoeden in onze huidige woning (85m2, drie slaapkamers). Omdat het een flat is en dat kan niet.

Ik breek even in...Mn oog viel op je laatste zin en ik wilde er toch even op reageren: de keuze is toch aan jullie zelf, dus eerlijk gezegd snap ik die opmerking van je zus echt niet. Wat is er mis met 85m2 en 3 slaapkamers? Wat is er mis met een flat? Er groeien hordes kinderen op in flats en op wel minder vierkante meters. Dus ik bedoel het vooral als tip van 'maak zelf je keuzes'. Succes met je studie, het vinden van een baan en de voorbereidingen van je trouwdag:-)

OsCarel

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #3207 Gepost op: 10 mei 2012, 13:28:32 »
Ik breek even in...Mn oog viel op je laatste zin en ik wilde er toch even op reageren: de keuze is toch aan jullie zelf, dus eerlijk gezegd snap ik die opmerking van je zus echt niet. Wat is er mis met 85m2 en 3 slaapkamers? Wat is er mis met een flat? Er groeien hordes kinderen op in flats en op wel minder vierkante meters. Dus ik bedoel het vooral als tip van 'maak zelf je keuzes'. Succes met je studie, het vinden van een baan en de voorbereidingen van je trouwdag:-)
Oh Roze, ik ga niet af op haar mening hoor. Een kind kan hier prima opgroeien. Het is vooral haar eigen perceptie hoor, ze is het zelf niet gewend dus is het 'raar', ik had het er met mijn moeder over en die zegt ook dat het prima kan. Weet ik zelf ook hoor maar in mijn familie is dat een beetje een 'norm' eensgezinswoning, koophuis. Dan pas kinderen. Voor mij hoeft dat niet zo, dat uitzicht wat ik nu heb wil ik niet missen voorlopig. Mijn zus bedoelde het niet lullig maar zij vindt ons huis oprecht heel klein. Zij woont al sinds haar negentiende in een grote koopwoning. Nu lijkt het net alsof mijn zus een groot kreng is, maar dat is ze niet hoor. Ze is ook dertien jaar ouder dan ik, toch een andere band.

Maargoed, ik ben sowieso het zwarte schaap van de familie hoor. Langstudeerder, huurhuis, twee honden én een kat in een flat en dan ook nog geen rijbewijs.
Oei oei oei. Wij zijn er gelukkig mee en daar gaat het om. Gelukkig heb ik twee lieve ouders die me dat altijd ingeprent hebben. Opmerkingen als die van mijn zus vinden ze dan ook niet kunnen.
« Laatst bewerkt op: 10 mei 2012, 13:29:37 door OsCarel »

Veer

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #3208 Gepost op: 10 mei 2012, 13:37:39 »
Wat kinderen vooral nodig hebben is aandacht en liefde van de ouders. Zelf zou ik heel graag als nog een diploma willen behalen. Maar zie dat met drie kinderen nog niet zitten. Maar binnen een paar jaar hoop ik toch te kunnen gaan studeren. Ik zal toch lang nog moeten werken dan maar een proberen die me aan staat. Heel veel succes met de studie en hopelijk vind je dan een super baan. Het belangrijkste is dat je gelukkig bent. Een groot huis is veel kosten en veel schoonmaken. En die tijd kan je nu in andere zaken steken zoals je studie. Wanneer je op een flat zul je waarschijnlijk sneller naar een leuke speeltuin gaan enz. En met weer dat we nu hebben spelend de kinderen sneller binnen.

Lies86

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3340
  • Geslacht: Vrouw
  • Wees jezelf, er zijn al genoeg andere!
Trouwen In 2012
« Reactie #3209 Gepost op: 10 mei 2012, 13:41:05 »
Oh Roze, ik ga niet af op haar mening hoor. Een kind kan hier prima opgroeien. Het is vooral haar eigen perceptie hoor, ze is het zelf niet gewend dus is het 'raar'....

Jou zus vind toch wel meer raar? Jullie bruiloft gaat toch ook neit geheel zoals je zelf wilt door haar?
Ook hier gaan we aan kindjes beginnen in een huisje met 3 slaapkamers, een hele kleine (lees bijna geen) tuin en zonder zolder.
Voor ons is het groot zat, Ieder zijn ding toch?
Dat je (financiele) situatie er sterk en gezond voor moet zijn zijn wij ook eens. Gelukkig hier geen opleidingen meer en stabiel werk.
AS heeft tot februari een jaarcontract, we hopen uiteraard dat hij daarna een contract voor onbepaalde tijd krijgt.
Dat is het enige wat nog tegen zou kunnen vallen.
Maar wachten is sowieso lastig!

4 juni gaan ze starten met de verbouwing en onze kunstof kozijnen plaatsen. Spannend!
Verder zijn onze bloemen (zijde) binnen, we zijn erg tevreden!
Foto's volgen later op de gmail!
Verder vandaag de make up geregeld (ik wil enkel gematteerd worden, geen kleurtjes voor mij)
En verder is er weinig nieuws op trouw gebied.
Morgen richting de tandarts waar ik ook wel erg gespannen voor ben! Maar heb er vertrouwen in dat het goed komt!

Groetjes!

OsCarel

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #3210 Gepost op: 10 mei 2012, 13:47:55 »
Dat is ook zo Veer.
Voor mij is het door de langstudeerboete niet te betalen om mijn studie af te maken. Boete+Reiskosten+Vaste lasten is gewoon niet te behappen.

Nu ben ik begonnen met een thuisstudie bij de LOI voor directiesecretaresse/managementassisent. Het lesmateriaal ziet er echt prima uit en de stof is heel goed te doen.

Ik zat deze week naar 'Say yes to the dress' te kijken. Wat hebben sommige bruiden toch afschuwelijke moeders. Dan heb ik het wel getroffen hoor.
Jou zus vind toch wel meer raar? Jullie bruiloft gaat toch ook neit geheel zoals je zelf wilt door haar?
Ook hier gaan we aan kindjes beginnen in een huisje met 3 slaapkamers, een hele kleine (lees bijna geen) tuin en zonder zolder.
Voor ons is het groot zat, Ieder zijn ding toch?
Dat je (financiele) situatie er sterk en gezond voor moet zijn zijn wij ook eens. Gelukkig hier geen opleidingen meer en stabiel werk.
AS heeft tot februari een jaarcontract, we hopen uiteraard dat hij daarna een contract voor onbepaalde tijd krijgt.
Dat is het enige wat nog tegen zou kunnen vallen.
Maar wachten is sowieso lastig!

4 juni gaan ze starten met de verbouwing en onze kunstof kozijnen plaatsen. Spannend!
Verder zijn onze bloemen (zijde) binnen, we zijn erg tevreden!
Foto's volgen later op de gmail!
Verder vandaag de make up geregeld (ik wil enkel gematteerd worden, geen kleurtjes voor mij)
En verder is er weinig nieuws op trouw gebied.
Morgen richting de tandarts waar ik ook wel erg gespannen voor ben! Maar heb er vertrouwen in dat het goed komt!

Groetjes!
Lies, nee dat is de zus van mijn vriend. Mijn zus zal wel haar mening geven maar nooit haar wil opleggen aan anderen.
Wij hebben wel een flink balkon wat we helemaal dicht gaan maken zodat het veilig is, voor kindjes straks en ook voor onze honden.

Inderdaad moet eerst onze financiele situatie stabiel zijn, mijn vriend heeft net nieuw werk, met een jaarcontract. Maar ik verwacht wel dat we over een jaar of 2/3 aan kindjes beginnen.

Schoonzus vraagt wel eens wat we dan met de honden gaan doen als we kinderen krijgen. Als in: dan doe je ze toch wel weg he? Ik zeg dan altijd (als grapje) dat we juist kinderen nemen omdat het zooo vreselijk leuk zo zijn voor de honden. Haha.

JM2012

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4716
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen In 2012
« Reactie #3211 Gepost op: 10 mei 2012, 15:20:19 »
Mijn lief mag vandaag de ondertrouw gaan regelen bij de gemeente. Doet ie ook iets.
Marit, lastig. Wij willen ook graag een kindje maar ik heb eerst nog een studie af te maken en dan werk vinden. En mijn zus vindt dat je eigenlijk geen kinderen kan opvoeden in onze huidige woning (85m2, drie slaapkamers). Omdat het een flat is en dat kan niet.

Je hebt een veel grotere woning dan wij :wink: haha! Wij hebben een appartement van 50 m2, met slechts één slaapkamer en twee hele steile trappen ( zolderverdieping van een oud huis). Erg karakteristiek en het zit op een fantastische locatie ( boven een winkelstraat..AH letterlijk naast onze deur), maar ik zie mezelf hier niet met een kinderwagen naar boven en beneden slepen :s..
Studie is voor ons geen bezwaar meer, ik moet nog 2 jaar en mijn man gaat stoppen na 1 jaar hbo ( heeft wel MBO afgerond), maar mijn man heeft dan ook een vaste aanstelling. Hopen dat hij meer uren kan gaan draaien.. dat is het enige bezwaar, en een ander huis dus. En tja, als we dan toch nog even wachten zijn we daar kieskeurig in..

Ik zie studie niet als bezwaar, omdat je of je nu werkt of studeert, niet altijd thuis bent en dus alsnog oppas zal moeten regelen. Maakt niet zoveel uit..


Maarja, het kriebelt zó ontzettend de laatste tijd! Eigenlijk belachelijk dat ik erover zeur, we zijn nog ontzettend jong en hebben dus alle tijd ( ik 20, man 22). Maar een mens kan dromen..

Veer

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #3212 Gepost op: 10 mei 2012, 17:00:17 »
@ JM Is het een gedeelde trappenhal? Als het je eigen trappenhal is kun je de kinderwagen misschien gewoon beneden laten staan. Ik ken mensen die dat doen die hun kinderwagen beneden laten staan. Of je kindje gaan dragen in een draagdoek.Is wel zo gemakkelijk met de trap op te lopen omdat je dan ook je handen vrij hebt. Ik heb de kinderen heel vaak gedragen in een draagdoek. Vonden ze super. De tijd gaat super snel voorbij want ik zie dat jullie al weer een maand, een week en drie dagen getrouwd zijn.

JM2012

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4716
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen In 2012
« Reactie #3213 Gepost op: 10 mei 2012, 17:55:18 »
@ Veer: Wat lief dat je meedenkt! Het is een gedeelde trappenhal, met nog 1 andere bewoner. Maar er is geen plek beneden om een kinderwagen te laten staan zeg maar.. en we zouden het toch wel fijn vinden om een eigen kamertje voor een babytje te hebben..Wordt dus helaas nog even wachten..
Zonet wel even mn hart lekker gestort bij mn man, dat het me zo ontzettend leuk lijkt.. en hij deelt gelukkig mn mening.. :) Dus ben benieuwd wanneer we uiteindelijk besluiten om er toch voor te gaan..!

OsCarel

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #3214 Gepost op: 10 mei 2012, 21:20:56 »
We gaan 28 juni in ondertrouw. :biggrin:

Roze

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2002
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen In 2012
« Reactie #3215 Gepost op: 10 mei 2012, 21:26:24 »
Oh Roze, ik ga niet af op haar mening hoor.

Oke, houden zo;-) Dan was ik iets te snel met mn 'advies'.

OsCarel

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #3216 Gepost op: 10 mei 2012, 21:31:08 »
Oke, houden zo;-) Dan was ik iets te snel met mn 'advies'.
Geeft niks hoor. ;-)

Veer

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #3217 Gepost op: 11 mei 2012, 09:42:27 »
@JM Drie keer mama worden is het mooiste wat ik ben geworden. Ik vind het wel leuk om mee te denken. Ik kan me heel goed voorstellen dat je graag een kamertje wil voor de baby. Dat wilde ik ook. En mijn schoonouders hebben de babykamer behangen in het groen met een mooie rand. Maar de kinderen hebben er als baby nooit geslapen. Want toen Amber geboren is heb ik er nooit over gedacht om die op de kinderkamer te laten slapen. Ze lag heel dicht bij ons en dat is heel gemakkelijk als je borstvoeding op verzoek geeft zoals ik doe. Ik ben blij voor jullie dat jullie ook samen een kinderwens hebben. Mijn AS is zes jonger en vond het heel fijn dat hij zelf kwam met dat hij papa wilde worden want dat ik had ik echt niet verwacht. Op zijn 29 ste was hij al drie keer papa en dat gebeurd in deze tijd niet meer zo snel. Maar goed wij zijn gelukkig. En hoop dat 22/09/12 voor ons een prachtige dag gaat worden als we ja tegen elkaar gaan zeggen met onze drie kinderen als getuige. Weet ik meteen wat ik ook nog graag wil hebben. Ik wil een papier waar de kinderen ook een handtekening op mogen zetten. Eens denken wanneer in het gemeentehuis of in de kerk of beiden.

@Oscarel alvast een fijne dag gewenst op 28 juni.

OsCarel

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #3218 Gepost op: 11 mei 2012, 12:36:34 »
Mijn vriend wil ook heel graag papa worden, die had nog eerder kriebels dan ik.
Leuk idee, dat me die handtekeningen voor de kinderen.

Mikey

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #3219 Gepost op: 12 mei 2012, 18:19:03 »
-
« Laatst bewerkt op: 24 mei 2012, 20:14:49 door Mikey »

Veer

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #3220 Gepost op: 13 mei 2012, 09:09:11 »
@OsCarel bedankt! Het is heel fijn als je samen een kinderwens want anders word het heel moeilijk. Gelukkig dat mijn AS een kinderwens had want anders weet ik niet wat de toekomst had gebracht.

@Mickey Ik weet niet of het bridezilla is. Het is heel begrijpelijk dat je wil weten wie er gaat komen om een juist aantal gasten door te geven. Om hoeveel mensen gaat? Zou je de CM kunnen laten bellen. Wij willen ook heel graag weten hoeveel daggasten we gaan hebben. Zodat we de zaal opdat aantal kunnen klaar zetten voor het eten. Voor de avondgasten is het ook fijn om te weten maar dan komt het niet zo nauw. Wij gaan de kaarten bij de ooms en tantes brengen en zouden het fijn vinden als ze noteren wie er gaan komen. Wanneer er een familiefeest is noteren ze het ook. Ik zou bijna een mail sturen:

Wij zouden U graag op onze bruiloft begroeten. Zou U zo vriendelijk willen zijn voor datum aan ons te laten weten dat U wel of niet kunt komen. Indien U niet voor datum reageert dan gaan wij er van uit dat U niet op onze bruiloft aanwezig kunt zijn. Al hadden we graag persoonlijk van U vernemen dat U niet aanwezig kunt zijn. Voor ons zelf en onze locatie zouden we graag voor de datum het aantal te verwachten gasten weten.

junebride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1355
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen In 2012
« Reactie #3221 Gepost op: 13 mei 2012, 11:18:53 »
@ veer, wat een mooie taarten. Logisch dat jullie je taart bij haar gaan bestellen.

@ oscarel, als jullie een kinderwens hebben is dat toch prima. En dat moet makkelijk kunnen op 85m2.

@ jm2012, mooi jullie kinderwens. Ben benieuwd wanneer jullie de stap gaan zetten.

@ Mickey, begrijp helemaal dat je dat wil weten. Dat wil ik nl ook graag. Mijn CM regelen het echter en weet dat er al zeker 1 persoon door omstandigheden niet kan komen, maar verder hebben ze nog geen afzeggingen gehad.

Hier eerst nog maar zorgen dat alles voor de bruiloft geregeld is. Nog 19 dagen vandaag. Wat gaat het opeens super snel en nog zo onwerkelijk dat het allemaal al zo dichtbij komt. Wij gaan het na ons huwelijk weer eens hebben over kindjes krijgen. De wens is er wel, maar nu even op een laag pitje door het trouwen. Daarna hebben we weer rust in ons hoofd en kunnen we weer verder denken hoe en wat.

blondbruidje

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #3222 Gepost op: 14 mei 2012, 14:11:30 »
Veer: Leuk gastenboekidee! Daar moeten wij ook nog mee aan de slag. Qua regelen staan wij wat stil momenteel. We willen eigenlijk eerst het huwelijk van m’n broer en z’n vriendin afwachten en dan gaan we wel aan de slag met de details voor onze dag. Ach, het duurt nog ruim 3,5 maand, dus dat komt wel goed.
Leuke taarten bakt je bakster, helemaal voor de kids! Ik ben echt heel erg kieskeurig heb ik wel ontdekt. :wink: Gelukkig nu een goede gevonden. Na ons huwelijk laat ik wel zien wat voor taart ik in m’n hoofd had en wat het uiteindelijk geworden is.
Je vriend was er inderdaad niet laat bij. Ik ben nu 29 en kan me er niets bij voorstellen al 1, 2 laat staan 3 keer moeder te zijn! :wink: Haha, fijn dat ieder dat voor zich kan bepalen.

@junebride: AS heeft z’n brief afgemaakt toen hij alleen thuis was. Buiten staand, met een sigaret en een bakje koffie. Haha, dat past precies bij hem. :)
Is het inmiddels gelukt bij de gemeente? Jammer dat het daar vaak zo ‘stroperig’ loopt hè en niemand echt besluiten kan nemen. Is erg veel geduld voor nodig..
Spannend, je vrijgezellenfeest! :wink:

@JM2012: Fijn dat de dvd goed geslaagd is! Hebben jullie het album inmiddels al binnen?
Bijzonder hoe snel een kinderwens dan ineens zo groot kan worden hè. Leuk dat je weer wat nieuws te regelen hebt :wink:
Zijn jullie ook al echt op zoek naar een andere woning?

@Oscarel: Tsja, er zijn altijd betere omstandigheden voor een kind te bedenken (vrijstaand huis met een hectare grond ofzo..), maar er groeien genoeg kinderen op in een flat toch. 85 m2 en 3 slaapkamers vind ik nog behoorlijk ruim trouwens. Fijn dat je niet alles van je zus aanneemt, maar lekker je eigen keuzes kunt maken :wink:
Spannend, ondertrouw! Vandaag is het voor jullie volgens je ticker nog precies 4 maanden, leukleuk!
Dat heeft mijn AS ook. Als het aan hem had gelegen waren we nu allang ouders geweest. Ik stel het nog lekker ff uit! :wink:

@Lies86: oh, dat schiet al op met de kozijnen, fijn! Hoe ging het bij de tandarts? Hopelijk viel het weer mee!

@Mikey: ai, lastig! Maar ik moet eerlijk zeggen, wij waren ook te laat met het doorgeven bij het huwelijk van m’n broer en z’n vriendin. Het was zo’n vanzelfsprekendheid dat we erbij zouden zijn, dat we het helemaal vergeten waren om per mail door te geven. Oepsie! Als je echt van iedereen een reactie wilt, dan kun je vragen of de CM iedereen die nog niet gereageerd heeft gaat bellen. Dat hoor je wel vaker.

@junebride: oeh, het schiet voor jullie ook echt op! Nog minder dan 3 weken!

Hier is het best rustig. Vanavond een gesprek met de dominee, dus dat is wel weer even spannend. We zijn nu meer bezig met het huwelijk van m’n broer en z’n vriendin. Kleding voor de dag, stukjes, vrijgezellenfeest, etc. Ook wel weer heel leuk allemaal. Na hun huwelijk kijken wij wel weer verder. Het enige dat we binnenkort moeten bepalen zijn de kaarten. Dat willen we eigenlijk deze week doen, maar door onze drukke schema’s wordt dat niet eerder dan donderdag of vrijdag een optie.

Veer

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #3223 Gepost op: 14 mei 2012, 14:48:40 »
-Junebride Bedankt. Ze zijn niet alleen mooi maar ook super lekker. Ik heb haar leren kennen op bijeenkomsten van mama' s hier in de buurt. Jullie trouwdag komt heel snel dichterbij. Spannend! Leuk dat jullie na de trouw gaan denken over kindjes.

 -Blondbruidje Bedankt, ik ben heel benieuwd wat de fotografe van ons gastenboek gaat maken. Vandaag heeft ze het druk met albums te maken en morgen gaat ze bezig met onze uitnodiging. Ik ben zo benieuwd. Ik heb haar de teksten gemaild.


Hier nog vier maanden voor onze bruiloft op zich nog alle tijd maar veel wil ik voor de zomervakantie geregeld hebben. De uitnodigingen willen we in juni gaan bezorgen. Hier is het gebruikelijk dat de uitnodigingen naar de ooms en tantes worden gebracht en die geven ze aan hun kinderen. De meeste uitnodigingen gaan we zelf proberen af geven. En degene die per post moeten gaan we in Nederland posten. Niet alleen voor de gasten die uit Nederland komen maar ook voor de Belgische gasten. We gaan een wat grotere kaart laten maken en dan is het veel goedkoper om die in Nederland op de bus te doen. De geboortekaartjes van Jonas heb ik ook via Nederland verzonden.


 It is sa moai mei dy en ik wol da'st wist,
Dat it goed giet mei my asto der bist
Ja asto der bist dan is it in moaie dei,
Wat it waar op sa'n dei ek mar wêze mei.

Een van de mooiste dingen in het leven
Is elkaar het jawoord geven
Een belofte om voor altijd samen te zijn
Samen in tijden van geluk, liefde, verdriet en pijn

Voor altijd samen, nooit meer alleen
Dit is voor eeuwig, dat wisten we meteen
Zo van elkaar houden, elkaar zo aanvoelen
Dit is wat ze met echte liefde bedoelen

Een moment gevuld met liefde
Dit moment gaat nooit meer stuk
Met onze drie kinderen als getuige
Levenslang getuige van ons geluk

Vol trots kondigen Amber, Zoë en Jonas aan
dat papa en mama trouwen gaan.
Op zaterdag 22 september 2012 staan zij hand in hand,
in het gemeentehuis Heusden-Zolder voor de
ambtenaar van de burgerlijke stand.
Waar Jonas ze de ringen mag geven,
voor de rest van hun hele leven.

Om 12:30 uur geven papa en mama
het ja-woord in het gemeentehuis van Heusden-Zolder

Om 13:00 uur zal de kerkelijke inzegening plaatsvinden
in de kerk Sint-Hubertus en Sint-Vincentius te Zolder

Kaartje wat er bij gestoken word.

Daggasten
Wij nodigen U van harte uit de hele dag samen met ons te vieren.
Na de kerkelijke inzegening heffen we graag met U het glas
in de feestzaal de Jogem Ringlaan 50 te Heusden-Zolder.
Waarna het buffet gaat plaats vinden.

Wilt U zo vriendelijk zijn ons te laten weten
voor 5 augustus 2012 of U wel of niet aanwezig kunt zijn.

Avondgasten
Wij nodigen U van harte uit voor de feestavond
U bent om 20.00 uur van harte welkom om met ons
in de feestzaal de Jogem Ringlaan 50 te Heusden-Zolder.
op de toekomst te komen klinken.

Wilt U zo vriendelijk zijn ons te laten weten
voor 5 augustus 2012 of U wel of niet aanwezig kunt zijn.

 Ik twijfel over het Nederlandse gedicht ze is me toch wat te lang. Ik denk dat ik voor morgen maar een ander gedicht ga mailen. De vertaling van het Friese gedicht is

 Het is zo mooi met jou en ik wil dat je weet
dat het goed gaat met mij als jij er bent
Ja als jij er bent dan is het een mooie dag
Wat het weer op die dag ook maar zijn mag.

 Wat ik ook heel mooi vind is het volgende gedic ht maar ook een lange:

 [size="2"]Als twee wegen elkaar kruisen,
en twee mensen besluiten samen op weg te gaan,
als woorden niet hoeven,
maar je elkaar ook in stilte kan verstaan,
als het donker wordt
en je voor elkaar licht tracht te zijn,
als vriendschap liefde,
en liefde vriendschap wordt,
dan wil je samen verder bouwen,
bouwen aan iets moois.
Op onze trouwdag willen wij de volgende steen leggen,    en jullie mogen er met z'n allen getuige van zijn.

[/size][size="2"]Gisteren een hele fijne Moederdag gehad. Genoten van de kleine cadeautjes met bijhorende gedichtjes. De blijdschap en de vele kusjes van de kinderen. 's Middags naar Moeke. Waar alle zussen aanwezig waren. Het gaat een feestjaar worden dit jaar. We wisten al dat een van de zussen 50 gaat worden en een feest geeft een week na onze trouw. Ze vroeg of we voor een document kon zorgen omdat ze vrij moet vragen op het werk en die dag krijgt. De meter van Tom kon het niet nalaten nog eens te zeggen dat ze liever had dat we vrijdag trouwen omdat ze dan een dag krijg. Een ander zus gaf aan dat ze de vrijdag al op een feest is uitgenodigd. En de jongste zus is dit jaar 25 jaar getrouwd en geeft een feest.

[/size][size="2"]De vier zussen hebben afgesproken om op Pinkstermaandag als er dan winkels open zijn te gaan kijken voor een pak voor Tom. De Jonas mag dan niet mee. Ik hoop echt dat het gaat lukken dat Jonas en Tom er bijna hetzelfde gaan uitzien. De meisjes en ik hebben jurken die bijna dezelfde zijn niet helemaal maar de stof wel.

[/size][size="2"]Verder heeft Tom zijn getuige gekozen. Hoera hij is er uit. Hij heeft gisteren aan zijn zussen gevraagd wie zij op hun huwelijk als getuigen hadden gevraagd. En daar moest toch goed over nagedacht worden. Dat ik twee getuigen heb vinden ze toch maar vreemd. Ik laat mijn getuigen in de gemeente en in de kerk tekenen. Zij hadden er een voor de gemeente en een voor de kerk. Het bleek dat alle vier de zussen al eens getuigen waren geweest. Om niemand voor het hoofd te stoten heeft hij gisteren zijn petekind gevraagd. Hij is of gaat 18 worden en mag dus getuige zijn. En daarnaast wil hij ook zijn vader als getuige vragen. Hij was er eerst heel erg tegen op twee getuigen te kiezen maar nu heeft hij er toch voor gekozen.
[/size]
« Laatst bewerkt op: 14 mei 2012, 14:49:09 door Veer »

Lies86

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3340
  • Geslacht: Vrouw
  • Wees jezelf, er zijn al genoeg andere!
Trouwen In 2012
« Reactie #3224 Gepost op: 14 mei 2012, 15:30:04 »
Jeetje veer! Dat is lange lap met tekst! Past het er allemaal in/op?
Wel erg mooi!
Hier gaan we juist voor een ultra korte tekst, anders paste het niet op de kaart.
8 juni worden ze verstuurd, dus zal ze dan ook hier plaatsen!

Fijn dat Tom ook zijn getuigen heeft! Niet onbelangrijk.
Dat is hier ook afgelopen week geregeld. AS vroeg zijn vader, die zei uiterarad ja. wij kunnen in ondertrouw!

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards