collapse

Auteur Topic: Trouwen In 2012  (gelezen 951927 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

junebride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1355
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen In 2012
« Reactie #3525 Gepost op: 18 juli 2012, 15:29:02 »
OsCarel, leuk dat de kaartjes binnen zijn en wat een mooie jurk trouwens.

ikk87, ben heel benieuwd naar het verslag van je bruiloft en hoe was Mexico?

blondbruidje, klinkt echt super mooi zoals je haar er nu uit gaat zien. Iets anders dan je in gedachte had, maar klinkt heel gaaf.

OsCarel

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #3526 Gepost op: 18 juli 2012, 16:19:22 »
Ik twijfel over de videograaf om het wel of niet te doen. Het is leuk, maar het kost toch een flink bedrag. Lastig.

DNE

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2015
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen In 2012
« Reactie #3527 Gepost op: 18 juli 2012, 23:58:18 »
Oscarel, wat jammer dat nog niet iedereen jullie kaartje heeft ontvangen. De post bezorgt het meest op dinsdag, donderdag en zaterdag hè, dus wellicht komt het morgen nog?!

Blondbruidje, je haar klinkt wel erg leuk.. Ben erg benieuwd!

clau-john

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #3528 Gepost op: 19 juli 2012, 10:25:25 »
Ik twijfel over de videograaf om het wel of niet te doen. Het is leuk, maar het kost toch een flink bedrag. Lastig.


ja wat een prijzen kunnen die ervoor vragen :blink:

bij ons in de familie hebben al mensen aangeboden om te filmen, mijn vader doet de eindmontage (is zijn hobby)

misschien voor jullie ook iets om te vragen aan mensen wie er wil en kan filmen?

OsCarel

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #3529 Gepost op: 19 juli 2012, 11:32:31 »
ja wat een prijzen kunnen die ervoor vragen :blink:

bij ons in de familie hebben al mensen aangeboden om te filmen, mijn vader doet de eindmontage (is zijn hobby)

misschien voor jullie ook iets om te vragen aan mensen wie er wil en kan filmen?
Hadden we ook al bedacht inderdaad. Het enige wat we gefilmd willen hebben is de ceremonie, speech van mijn schoonvader tijdens het diner.

We gaan er maar van afzien, denk ik.

clau-john

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #3530 Gepost op: 19 juli 2012, 11:33:37 »
Hadden we ook al bedacht inderdaad. Het enige wat we gefilmd willen hebben is de ceremonie, speech van mijn schoonvader tijdens het diner.

We gaan er maar van afzien, denk ik.


ja dat is zonde van het geld (vind ik)

er zal vast wel iemand zijn die kan en wilt filmen hoor

Veer

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #3531 Gepost op: 19 juli 2012, 12:08:25 »
@Ilse Wij trouwen 21 dagen later om 12:30 en het begint langzaam heel spannend te worden . Leuk dat jullie er ook jullie eigen bruidskinderen bij gaan hebben.

 @Junebride ik twijfel tussen een zeep of een kaarsje in een glas. En om ze kant en klaar te kopen of zelf te maken. Pfff moeilijk. Gelukkig zijn we het over veel wel eens. Leuk dat je zelf je fotoboek gaat maken.

 @Blondbruidje Budget ik had gehoopt onder de 10.000 euro te blijven maar dat gaat hier dus ook echt niet lukken.

 Fijn dat iedereen positief reageerde op jullie kaart! Ik ben benieuwd naar foto’s van je sluier. Ik heb een korte vanwege de kinderen maar dat vind ik niet zo erg. Ik ben benieuwd naar de reacties op jullie dag.

 Hopelijk is het vanavond droog. En vinden jullie een mooi e fotolocatie.

 Spannend dat je voor de trouw nog een keer je jurk gaat passen. Denk dat ik dat ook wel zal gaan doen. Ze hangt toch bij mijn schoonzus :wink:

 Onze schoenen staan nu bij mijn schoonzus ik neem ze mee naar huis als de jurk is afgepast.

 Succes met je proefkapsel. Mijn haar is redelijk dik ik had er wel graag krullen ingehad. Schoonzus en nichtje hebben al in hun hoofd hoe ze mijn haar gaan kleuren en opsteken.

 Ik blijf ook thuis en Tom gaat ’s ochtends naar zijn ouders. Tom komt me thuis ophalen dan gaan we foto’s maken. Kies een locatie waar jullie allebei iets mee hebben. Het belangrijkste op de foto is jullie.

 @OsCarel wat vervelend dat je hond dat heeft gedaan. Hoe reageerde je zus? Een afspraak zal je wel niet vergeten :wink:

 Mooie jurk! Gelukkig dat je met wat drinken en eten wat beter voelde.

 Wat vervelend dat mensen hun kaartjes niet hebben gekregen en zeker je ouders. Wij zijn de kaarten aan het bezorgen aan directe familie en tantes en ooms. We bezoeken ze allemaal en laten de kaarten voor hun kinderen bij detantes en ooms. We gaan maar een aantal kaarten op sturen van degene die te ver wonen. Alles wat we verder kunnen insteken steken we in de brievenbus.

 Wij hebben Ridali gekozen als videograaf. We hebben morgen een afspraak met ze. Het kost geld maar ze komen met ze twee. Maken veel videobeelden en maken er een mooie clip van. Ze steken er veel tijd in om er iets moois te maken. Het is ons het wel waard omdat mijn vader en familie er niet bij gaan zijn. En het is ook leuk voor de kinderen om het later nog eens terug te kijken.

 Een oom heeft de doop van onze drie kinderen gefilmd en daar een mooie complicatie van gemaakt. Tom wil niet dat hij op onze bruiloft gaat filmen omdat hij hem dan echt als alleen gast wil uitnodigen.

 Als het niet belangrijk is dat heel veel gefilmd gaat worden. Dan zou ik ook iemand in de familie vragen. Ik ben heel benieuwd hoe onze dag gaat worden vastgelegd.

 @Clau-john fijn dat de bloemen gekozen zijn. Fijn dat de jurk goed zat. Ze staat je echt heel prachtig mooi. Je straalt!  Nog twee maanden en twee dagen voor jou en een dag langer voor mij. Kijk er zo naar uit.

 Ik ben blij voor je dat het redelijk met je gaat. Fijn om te horen. Het doet deugd om dingen af te strepen. Je 1001 boekje is mooi geworden. Leuk!

 Fijn dat je leuke reacties hebt gekregen op jullie uitnodigingen.

 @Lies gelukkig dat het huis weer schoon is.

 De kerk hier heeft verschillende tarieven. Huwelijk is 250Gouden of Diamanten huwelijk is gratis. Doop is gratis Begrafenis 250 alleen een gebedswake 75 een mis 15 en zes weken mis 90

 @Duurtnogeven Goed gedaan!!

 @Ikke Fijn dat de reis super was. Ik ben benieuwd naar de verhalen en foto’s!


blondbruidje

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #3532 Gepost op: 19 juli 2012, 12:43:04 »
Gisteren in de regen op zoek geweest naar een leuke fotolocatie, erg fijn! :wink: Was wel een mooi plekje, maar nog best een stuk lopen, dus dat is niet zo handig. Verder hebben we nog wel wat ideetjes, maar nog niets waar we echt van zeggen: ja! Hopelijk heeft de fotograaf ook nog een leuk idee. Daar gaan we vanavond naartoe, leukleuk!

Ik ben erg blij dat we wel een videograaf hebben. Het lijkt me gaaf een mooie impressie van de dag te krijgen na afloop, juist voor later. Je kunt het zo duur maken als je wilt, afhankelijk van je budget en hoe belangrijk je het vindt.

Bedankjes net opnieuw besteld, vanavond betalen dan krijgen we ze hopelijk volgende week binnen.

Verder gaat alles z'n gangetje wel wat.

OsCarel

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #3533 Gepost op: 19 juli 2012, 12:56:45 »
Veer, mijn zus is op vakantie maar heeft het op een of andere manier voor elkaar gekregen een nieuwe kopie te sturen via mail.
Wij gaan nu vragen aan mijn zwager of hij een paar belangrijke momenten wil filmen. En wat betreft kaartjes, wij kunnen het niet zelf bezorgen. Het grootste deel van de gasten woont ver weg.

Veer

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #3534 Gepost op: 19 juli 2012, 13:32:27 »
@Blondbruidje jammer dat het regende. Hopelijk blijft het vanavond droog en vinden jullie een mooie locatie.

@OsCarel gelukkig is het opgelost met je zus. Jammer dat je de kaartjes niet zelf kan bezorgen. Hier wonen de meeste genodigden dicht rond ons heen.

OsCarel

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #3535 Gepost op: 19 juli 2012, 15:33:00 »
Wij wonen zelf in het midden van het land en hebben genodigden van Brabant tot Groningen.

Veer

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #3536 Gepost op: 20 juli 2012, 12:11:00 »
Dat had ik moeten weten :unsure: Ik heb dat eerder gelezen. Dat zijn inderdaad grote afstanden. De uitnodigingen voor mijn broer op Terschelling ga ik per post doen. Mijn vader wil ik toch proberen op te zoeken in Friesland. En mijn moeder, zusje en broertje die wonen in de buurt van Rotterdam dat moeten we nog bekijken. En mijn getuige woont in Zeeland daar wil ik ook nog langs. Gelukkig heeft ze onze datum al lang genoteerd. :tongue: Ik moet nog een paar keer naar Antwerpen voor mijn jurk en kan dat dan combineren.

Vanavond afspraak met de videograaf spannend. Het begint nu wel spannend te worden. Nu nog maar twee maanden en twee dagen!

OsCarel

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #3537 Gepost op: 20 juli 2012, 13:27:49 »
Mijn vaders neeft, ook een daggast is gisteren met zijn kaartje naar mijn ouders gegaan om het kaartje te laten zien.
Lief vind ik dat.

Kreeg gisteren ook al reactie van mijn veertienjarige neefje dat ie het kaartje zo leuk vond.

Veer

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #3538 Gepost op: 21 juli 2012, 22:34:57 »
Wat aardig van je neef dat hij de uitnodiging aan je ouders is laten zien. Het is leuk om leuke reacties te krijgen op de kaart.

Je steekt er veel tijd in om ze zo mooi te laten maken. Ik ben heel blij met de leuke reacties van familie. Iedereen vind ze mooi. Ik ben daar blij mee. :)

Het gesprek met de videografen was goed geweest. Mijn indruk die ik van ze had gekregen was helemaal juist. Ze zijn heel vriendelijk en heel enthousiast.
Het gaat helemaal goed komen op onze dag. Ik ben benieuwd hoe ons filmpje gaat worden.

OsCarel

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #3539 Gepost op: 22 juli 2012, 12:50:19 »
Mijn vaders neef nog wel, hij heeft vroeger bij mijn grootouders in huis gewoond omdat zijn moeder vlak na zijn geboorte is overleden. Dus voor mij meer een soort oom.

Fijn dat je zo'n goed gevoel had bij de videograaf!

Veer

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #3540 Gepost op: 22 juli 2012, 15:08:02 »
Fijn dat je ouders je oom zo goed hebben opgevangen. Zo erg om als pasgeboren baby je moeder te verliezen.

Het is echt heel fijn dat mijn voor gevoel over de videografen correct was. Ze gaan onze dag echt op een onopvallende manier vastleggen. Ik ben heel benieuwd.
Ze filmen onze hele dag tot en met de openingsdans. Daar gaan ze een mooie videoclip van maken een een film van 30 min.
We hebben al het ruwe materiaal gekocht zodat we toch alles hebben wat er op de dag gebeurt de hele ceremonie zodat de degene die er niet bij kunnen zijn toch alles kunnen zien.

Gisteren heb ik het draaiboek van onze trouwdag aangepast. Verloofde gaat naar zijn ouders om zijn pak aan te trekken. Ik blijf thuis waar mijn haar en make-up word gedaan. Daarna in de jurk en de meisjes ook in de jurkjes. Mijn getuige komt ook 's ochtends bij mij om bij de kindjes te passen. Tom komt me ophalen en we gaan naar de fotolocatie. Daarna gaan we naar mijn schoonouders en gaan dan snel een broodje eten. Daar worden de gezinnen voor de voordeur op de foto gezet. Dat is traditie in de familie. Daarna naar de gemeente en daarna naar de kerk. Na de kerk een groepsfoto en naar de feestzaal. Daar gaan we proosten en hapjes eten. Er tussen in gaan we foto's maken met de gasten. Daarna is er warm buffet. En daarna komen de avondgasten. We gaan de bruidstaart aansnijden en dan gaat het dessert en broodjesbuffet open. We gaan wat later de openingsdans doen en het feest is officieel geopend.

OsCarel

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #3541 Gepost op: 22 juli 2012, 17:27:43 »
Videograaf afgezegd. Krijg ik een mailtje terug: "Ok Saskia en Tim".

Mijn vriend eet W.im J.aap. Nou, blij toe.

misseagle

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #3542 Gepost op: 22 juli 2012, 20:11:36 »
Videograaf afgezegd. Krijg ik een mailtje terug: "Ok Saskia en Tim".

Mijn vriend eet W.im J.aap. Nou, blij toe.


Heb zoiets ook gehad met een fotograaf.
Die stuurde terug "toch nog veel plezier op jullie dag 31-05-2013"
Terwijl we de 24e trouwen..
Verder ook nog keer gehad bij een andere fotograaf dat hij heel bot vroeg hoe het kwam dat ik al een andere fotograaf had. Terwijl er 2 weken tussen zat (tussen afspraak maken en het afzeggen).

clau-john

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #3543 Gepost op: 22 juli 2012, 22:07:33 »
zo... we kunnen weer wat afstrepen van onze lijst.


gisteren onze bruids proeverij gehad en de details door besproken.
ze maakt een aannsijtaartje in ons thema, en dan een mix van deze cupcakes.
de ene helft wordt gemaakt met afbeelding van marsepein met een vulling van 4 vruchten confiture,
en de andere helft met een topping van witte chocolade-creme met een 4 vruchten confiture.

het wordt ongeveer net als deze foto's ...

[attachment=19605:IMG_8834.jpg]

[attachment=19606:IMG_8835.jpg]

[attachment=19607:pkjbn.png]

[attachment=19604:blauw%20ruit.jpg]

OsCarel

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #3544 Gepost op: 23 juli 2012, 12:42:07 »
We hebben de eerste afmelding al binnen. Van een nichtje die niet kon komen omdat ze naar het ziekenhuis moest voor haar MS. Eigenlijk had ze bedacht dat ze de hele dag op bed ging liggen, dan naar onze receptie kwam en bij ons in de buurt een bed & breakfast boeken. Omdat het anders te veel energie zou kosten. Hartverwarmend dat we blijkbaar zo belangrijk zijn voor mensen dat ze zoveel moeite doen voor onze bruiloft. Ze belde om te vragen wat we voor cadeau wilden hebben en dat zou ze dan aan mijn moeder meegeven, was ze er toch een beetje bij. En dat is dan een receptiegast.

Tegen mijn moeder gezegd dat we absoluut geen cadeau meer van ze willen. Ik krijg al mijn jurk met alles erbij van mijn ouders, is al geld zat. Mijn schoonouders betalen het hele trouwen voor ons. Dus daar wil ik ook niks van. Dit is echt het mooiste cadeau ooit.
Mijn schoonvader loopt echt een beetje te stressen om de bruiloft, tis net een dadzilla. Grappig om te zien wel.

junebride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1355
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen In 2012
« Reactie #3545 Gepost op: 23 juli 2012, 21:38:22 »
OsCarel, wat een sukkel zeg die videograaf. Wat fijn dat er zo goed op de kaarten gereageerd wordt. Lief van je neef om langs zijn ouders te gaan en wat mooi van je nicht dat ze wel wilde proberen te komen.

Claujohn, gaaf zeg het idee hoe de cupcakes moeten worden. Ziet er nu al lekker uit.

Veer, zo draaiboek al bijna af. Nu gaat het echt opschieten en wat heerlijk dat het gevoel bij de videograaf goed was.

Blondbruidje, hopen dat de bedankjes snel komen en hoe staat het met de fotolocatie?

Veer

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #3546 Gepost op: 25 juli 2012, 12:51:06 »
@OsCarel Mooi dat je gemakkelijk van je videograaf af kwam die niet eens julle namen kent.  Denk dat je nichtje er heel graag bij had willen zijn en het echt jammer vind dat ze er nu toch niet bij kan zijn. Jullie hebben mooie cadeaus gekregen van jullie ouders heel erg lief.

 @misseagle Zulke fouten zijn erg slordig die had beter de datum weggelaten. Ik had denk ik terug gestuurd.:  Bedankt, we gaan van onze trouwdag op 24-05-2013 een heel plezierige dag hebben.

 @Clau-john Woh wat een prachtig taartje en cupcakes. Gaat vast heel erg mooi worden en vast ook wel lekker.

 @junebride Ja, ik heb het draaiboek weer wat aangepast. Denk dat het voor het grootste gedeelte af is. Alleen nu we zonder CM is de vraag wie ons wil helpen met de taken die in het draaiboek staan.

 Ondertussen heb ik ook de mis klaar. Ik was er al verschillende keren me bezig geweest en ze was voor het grootste gedeelte al klaar. Nu moet ik allen nog het afsluitende dankwoord. Ik heb een mis samengesteld met teksten die ik op het internet heb gevonden. En de mooiste er dus ingezet. En omdat er een boom staat op de uitnodiging en we ook een boom als gastenboom heb ik dat ook een beetje als rode draad gebruikt in onze mis. Ik heb zelfs al een paar nummers tussen gezet die ik nog moet overleggen met as. En als as de mis ook oké vind dan moeten we er mee naar de pastoor. Spannend ik vind ze mooi geworden.

 Hoe gaat het met jullie voorbereidingen?


OsCarel

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #3547 Gepost op: 25 juli 2012, 13:38:29 »
Fijn dat de mis klaar is, ook nog een heel werk denk ik zo.
Ja echt prachtcadeaus zijn het. Mijn ouders voelen zich schuldig omdat ze niet zoveel kunnen bijdragen als mijn schoonouders. Mijn vader was lasser en is nu met pensioen en mijn schoonvader is advocaat met eigen kantoor. Niet helemaal vergelijkbaar qua draagkracht.

Heb al tegen mijn ouders gezegd dat ik dit al ruim voldoende vind, dat ik de jurk niet als vanzelfsprekend vind. Dankzij mijn ouders kan ik in een jurk van Creations of Leijten trouwen. Dankzij mijn schoonouders kunnen we in een kasteel trouwen en met familie daar ook nog overnachten en ontbijten. Het enige wat wij zelf hoeven te betalen zijn de ringen, fotograaf, bloemen en mijn make-up.

Ik heb absoluut niets te klagen met zulke ouders, van beide kanten niet. Ik kan me écht geen geweldiger cadeau wensen.

Lies86

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3340
  • Geslacht: Vrouw
  • Wees jezelf, er zijn al genoeg andere!
Trouwen In 2012
« Reactie #3548 Gepost op: 25 juli 2012, 14:14:02 »
Voor iedereen die het gemist heeft:
[size="5"]Er komt een 2012 meeting![/size]

Lief zeg oscarel dat je ouders en schoonouders zoveel betalen. Hier krijgen we de kleding en een deel van de catering.
En logisch toch dat iedereen draagt wat tie dragen kan en geeft wat hij geven kan. Al kan ik me wel voorstellen dat jou ouders zich een beetje bezwaard voelen.
Mijn schoonouders weten dan ook niet dat mijn ouders nog een deel van de catering betalen, (weet verder niemand geloof k) om dat soort situaties te voorkomen.

Leuk veer de dienst af! Hier is hij ook af in samenwerking met de dominee. Moeten alleen nog doorgeven waar we de ringen willen wisselen.
Ennog wat muziek uitzoeken voor in het gemeentehuis. Draaien zowieso home is wherever I'm with you (van de ikea reclame)
nu nog een liedje om (samen) op binnen te komen. Ik wordt weggegeven in de kerkdienst door mijn vader.

Verder weinig meer te regelen hier!

Veer

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #3549 Gepost op: 25 juli 2012, 15:40:51 »
@OsCarel er zit inderdaad wel wat tijd in de mis. Vanaf dat we de mis hebben vastgelegd heb ik heel wat uurtjesmet behulp van google informatie opgezocht over huwelijksmissen. En dan kwam ik ook regelmatig op een B trouwforum terecht waar ik teksten vond. Er staan ook verschillende misssen van getrouwde bruidsparen op het internet. En vond ik informaitiewebsites van parochies die me verder hebben geholpen. Ik ben wel tevreden met het eindresultaat. Nu alleen nog door wat mensen laten lezen.

 Het is echt super dat je ouders je jurk cadeau geven. Heeft wel iets symbolisch vind ik.    

Het is hier echt een hap uit het budget vind ik. (Ik ben nog steeds heel blij met mijn jurk en jurkjes maar ik voel me toch wel ergens schuldig dat ik daar niet gezocht heb naar een goedkopere manier. Maar goed we gaan stralen op onze dag. )

Heerlijk romantisch trouwen op een kasteel en er ook nog overnachten. Echt heel erg fijn!

 Het is naar dat je ouders zich schuldig voelen en ik hoop dat dat weg gaat. Denk dat jullie ook trouwen uit liefde voor elkaar en niet om grote cadeaus te krijgen. Het grootste geschenk wat onze ouders ons hebben gegeven is ons leven, onze opvoeding en alles wat ze voor ons gedaan hebben en nu nog doen.

 @Lies fijn dat jullie mis ook af is. Hebben jullie ook een rode draad in de mis? Zou je mijn mis eens willen lezen? Ik moet eens bij de gemeente informeren wat de gewoonte is of er wel of niet muziek gedraait word. Het is maar een hele korte ceremonie. Fijn dat je bijna alles hebben geregeld.

Een tijd geleden had ik informatie gevraagd hoe groot de bellenblazers en deze informatie door gegeven aan de fotografe zodat ze er stickers voor kon maken. Alleen toen had ik niet meteen de bellenblazers besteld. Stom wat toen hadden ze genoeg op voorraad. Toen ik ze wel wilden bestellen waren ze op. Een mail gestuurd en antwoord gekregen dat ze bij de groothandel gingen informeren of ze daar genoeg op voorraad hadden. En nu zijn ze op verlof tot 5 augustus. Dus nog even geduld.

Eens verder zoeken naar bedankjes.
« Laatst bewerkt op: 25 juli 2012, 15:41:21 door Veer »

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards