collapse

Auteur Topic: Trouwjurk Verkopen  (gelezen 28162 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Trouwring

  • Gast
Trouwjurk Verkopen
« Gepost op: 18 november 2009, 18:22:46 »
Heb gezocht met de zoekmachine en heb wel een topic gevonden over je jurk uitlenen, maar niet echt over verkopen. Ik ben benieuwd of er bruiden zijn die hun jurk verkocht hebben, zoja, hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Er zijn er nog tips om je trouwjurk te verkopen? Waar, hoe lang duurde het voor je jurk verkocht was?

Ik heb'm nu op Marktplaats staan, maar heb echt zo'n idee er nooit iemand komt die'm gaat kopen. Mijn jurk is van Anastasia, maar zij neemt de jurk niet terug.. Heb online wel't 1 en ander gelezen over trouwjurk-verkoop-winkels, maar werkt zoiets?
« Laatst bewerkt op: 18 november 2009, 18:26:13 door Trouwring »

Muisje

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1169
  • Geslacht: Vrouw
  • Inactief op het forum.
Trouwjurk Verkopen
« Reactie #1 Gepost op: 18 november 2009, 19:02:06 »
Ik heb mijn jurk via particuliere verkoop gekocht bij marktplaats.. ik kan dus wel zeggen waar ik zelf op lette:
Of het het geld waard was,kijk.. het is nou eenmaal zo: jij hebt de jurk al een keer gedragen, en mensen kijken niet voor niets op marktplaats..die willen dus dan een koopje qua jurk..
Vertel erbij of de jurk naar de stomerij is geweest,en of deze 100% schoon is.. er achter komen dat er vlekken op de jurk zitten zoui erg zonde zijn
borsttailleheupen maten is erg handig (heb ik een aantal keer gemist)
Welke maat je normaliter hebt...
Beschrijf de kleur.. dus niet alleen: hij is zogoed als wit.. tsja dat is dus ivoor, of offwwhite ook..

Nouja ik hoop je hiermee een beetje geholpen te hebben!! :)

Trouwring

  • Gast
Trouwjurk Verkopen
« Reactie #2 Gepost op: 18 november 2009, 19:33:14 »
Tsja ik heb 1 bod gehad, van 50 euro, maar ja, dat vind ik te weinig. Zal'm verder nog f checken op die tips, thnx :)

Muisje

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1169
  • Geslacht: Vrouw
  • Inactief op het forum.
Trouwjurk Verkopen
« Reactie #3 Gepost op: 18 november 2009, 20:00:43 »
VIJFTIG EURO..

zijn ze helemaal belatafelt.. Jeetje.. echt niet doen hoor.!!:ohmy:

elleinad

  • Gast
Trouwjurk Verkopen
« Reactie #4 Gepost op: 18 november 2009, 20:50:40 »
Hoi,
Ik denk dat nu het seizoen is om je jurk te verkopen. Misschien dat je beter kan wachten tot volgend jaar, als het mooie weer er weer is.
Mocht je je jurk toch eerder kwijt willen. Er zijn tweedehands zaken die je jurk overkopen. Ik weet echter niet wat ze voor een jurk geven.
Zelf heb ik mijn jurk ook op marktplaats gekocht en ik hoorde van de 1e eigenaar dat ze de jurk al voor de 2e keer op marktplaats had staan
en er de 1e keer helemaal geen reacties waren. Terwijl hij de 2e keer binnen 5 dagen verkocht is. Dus ik denk echt dat je het gewoon moet
blijven proberen.
Succes

Ratatosk

  • Gast
Trouwjurk Verkopen
« Reactie #5 Gepost op: 18 november 2009, 21:11:50 »
[quote name=\'Muisje\' post=\'284268\' date=\'18 November 2009, 20:00\']VIJFTIG EURO..

zijn ze helemaal belatafelt.. Jeetje.. echt niet doen hoor.!!:ohmy:[/quote]

Hahaha dat had ik ook toen ik mijn eerste trouwjurk verkocht. 50 euro, want ze moest toch ook nog een hoepel en schoenen enzo. Ja hallo dat is niet mijn probleem.
Sorry dat was even offtopic maar het zat hoog :tongue:.

Muisje

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1169
  • Geslacht: Vrouw
  • Inactief op het forum.
Trouwjurk Verkopen
« Reactie #6 Gepost op: 18 november 2009, 21:21:30 »
haha Ratatosk, ik vind het wel een Ont zet tend goede reden 8-) om minder te hoeven betalen!! had ik ook moeten weten hahaha .. flauwekul:P

Marianna

  • Gast
Trouwjurk Verkopen
« Reactie #7 Gepost op: 18 december 2009, 16:44:41 »
Ook ik heb mijn jurk via Marktplaats gekocht en ben daar erg tevreden over. Wel een jaar te vroeg, maar heb geen gangbare maat en deze was gewoon mooi. Ik denk dat je er best een redelijke prijs voor mag vragen hoor, ik heb 700 euro betaald in plaats van 2500 (originele prijs). Dat had ik normaal nooit uitgegeven (denk ik), maar nu heb ik een luxe jurk voor een normale prijs.
Waar ik ook op lette: hoe verloopt het contact met degene die hem wil verkopen, en kun je de jurk passen. Dat ging in mijn geval heel relaxed, heb m'n zus meegenomen om te passen en kreeg daarna nog even bedenktijd.

Verder helpen mooie foto's natuurlijk altijd, maar neem dan niet de catalogusfoto maar een foto (al dan niet anoniem verwerkt) van jezelf in de jurk. Iemand wil natuurlijk niet zin hoe maat 34 eruit ziet (tenzij je die hebt dan...), maar hoe de jurk op haar eigen figuur staat. Ik vind de mijne in maat 34 niet eens mooi :-).

Enne... kun je 'm niet via dit forum verkopen? Of is 'ie al weg?

Succes ermee!

Trouwring

  • Gast
Trouwjurk Verkopen
« Reactie #8 Gepost op: 21 december 2009, 16:32:39 »
Nee helaas, hij is nog niet weg. Heb'm er op dit forum ook op staan, maar hier zakt't nogal gauw weg. Wel naïef, toen ik trouwde zei echt iedereen: wat een geweldige jurk, mag ik hem alvast overkopen voor mijn bruiloft :tongue: Maar ja, op foto's is't dan blijkbaar toch weer anders dan in het echt.. Vind't wel vervelend dat er heel veel mensen op Marktplaats adverteren die een winkel hebben, daardoor val je bijna niet meer op als je je trouwjurk wilt verkopen.

Maar bedankt voor je verhaal :) Dat geeft hoop dat't iig wel kan :wink:
« Laatst bewerkt op: 21 december 2009, 16:37:57 door Trouwring »

suzan1983

  • Gast
Trouwjurk Verkopen
« Reactie #9 Gepost op: 21 december 2009, 19:42:15 »
Het is echt puur een kwestie van geluk hebben.
Er staan er een heleboel op marktplaats, hij zakt dus al heel snel weg. Je zou kunnen betalen dat hij op de eerste pagina blijft staan. Is niet zo heel veel geloof ik.
Zet in ieder geval in de titel de maat. Dat miste ik. Klikte ik een jurk aan, was het mijn maat niet.

Ik heb de mijne gekocht voor 200 en verkocht voor 80 via marktplaats. Toen ik hem kocht was hij schoon. Toen ik hem verkocht zat hij onder de vlekken.
Als hij niet in de weg hangt zal ik hem gewoon steeds opnieuw plaatsen. En hopen dat iemand de jurk als haar droomjurk ziet. Plaats dus ook een duidelijke foto als eerste foto.
En idd zoveel mogelijk informatie. Sla de tekst ergens op, dan hoef je dat niet steeds opnieuw te tikken. Gewoon kopieren als je advertentie verwijderd wordt.
Succes.

Femke

  • Gast
Trouwjurk Verkopen
« Reactie #10 Gepost op: 21 december 2009, 22:16:16 »
Ik heb de mijne gekocht voor 550 en verkocht voor 450 via marktplaats! Hij was schoon toen ik hem kocht en ik heb hem ook weer laten reinigen nadat ik hem gedragen had, moest ook wel, onderkant was zwart!

Ik heb er gewoon een normale prijs voor gevraagd en hij was vrij snel verkocht, binnen 3 weken ofzo. Heb 2 mensne gehad die hem wouden passen en de laatste nam hem direct mee.

Kan je marktplaats niet instellen dat je geen biedingen accepteert onder bv 300 euro?

Trouwring

  • Gast
Trouwjurk Verkopen
« Reactie #11 Gepost op: 22 december 2009, 13:51:38 »
Ja, dat heb ik na dat bod van 50 euro gedaan, het is nu bieden vanaf 350 euro en dan krijg je gelijk alles erbij, hoepel en onderrok enzo :)

Ik krijg steeds meer hoop dat het nog kan, want jullie zijn het levende bewijs! Misschien moet ik inderdaad maar betalen om bovenaan te blijven staan Suzan, dat is wel een goeie ja.

Kylie

  • Gast
Trouwjurk Verkopen
« Reactie #12 Gepost op: 22 december 2009, 23:27:16 »
Hopelijk gaat het je lukken. Wat ik zelf altijd prettig vind is als ook de lengte van degene die hem gedragen heeft erbij staat en hoge of lage hak. En 50 euro is echt een gestoord bod.

Trouwring

  • Gast
Trouwjurk Verkopen
« Reactie #13 Gepost op: 4 januari 2010, 17:28:01 »
Heb een bod weer gekregen, nu via een mailtje. 200 euro..

Ik zit zo te twijfelen, aan de ene kant denk ik, dat vind ik te weinig, maar aan de andere kant denk ik: straks raak ik'm niet kwijt. Wat adviseren jullie?
« Laatst bewerkt op: 4 januari 2010, 17:28:24 door Trouwring »

idgnkv

  • Gast
Trouwjurk Verkopen
« Reactie #14 Gepost op: 4 januari 2010, 17:47:41 »
Oeh, moeilijk. Het is wel een stuk minder dan je in gedachten had, dus ik neig naar een nee. Maar het is natuurlijk je eigen beslissing. Helaas voor je heb ik inmiddels al een jurk gekocht, want ik had zeker wel interesse in je jurk als ik in een gewone bruidswinkel geen jurk kon vinden.

~M*M~

  • Gast
Trouwjurk Verkopen
« Reactie #15 Gepost op: 4 januari 2010, 17:53:14 »
het is een anastasi jurk toch?

helaas heeft een trouwjurk alleen nog veel emotionele waarde, maar ik denk dat je er van uit moet gaan dat je zo rond de 30 % van de originele waarde er maximaal voor terug krijgt. misschien kan je onderhandelen succes met de verkoop!

Femke

  • Gast
Trouwjurk Verkopen
« Reactie #16 Gepost op: 4 januari 2010, 19:13:03 »
ze moet hem eerst nog passen en willen he?!
Ik zou een mail sturen met de prijs die je wel wil hebben en vragen of ze nog interesse heeft?

Trouwring

  • Gast
Trouwjurk Verkopen
« Reactie #17 Gepost op: 4 januari 2010, 19:23:58 »
Ja, dat is ook zo. Misschien past ze'm niet eens of wil ze'm inderdaad niet. Ik heb teruggemaild dat ze'm uiteraard mag komen passen maar dat ik dan nog wel wil onderhandelen over de prijs, omdat het die 350 euro wel waard is (@ MM: dat is iets meer dan 30% van de nieuwprijs, het is inderdaad een Anastasia). Maar dan merk je inderdaad dat die emotionele waarde dan ineens gaat knagen.. Dan denk je, aaah, wil ik'm wel verkopen?! Het is wel mn trouwjurk.

Trouwring

  • Gast
Trouwjurk Verkopen
« Reactie #18 Gepost op: 7 januari 2010, 12:02:45 »
Dat meisje wilde dus langskomen om te passen.. En toen brak de twijfel uit. Wil ik die jurk eigenlijk wel verkopen? Ik ben maar eerlijk geweest en heb maar gezegd dat ik de jurk nog wil houden. Pfjoej.. voel me wel een beetje schuldig, had de jurk er beter niet op kunnen zetten, maar ik was toch echt in de waan dat ik hem wilde verkopen.

Anyway, bedankt voor de tips nogmaals allemaal :)

Muisje

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1169
  • Geslacht: Vrouw
  • Inactief op het forum.
Trouwjurk Verkopen
« Reactie #19 Gepost op: 7 januari 2010, 12:15:33 »
ik zie hier het antwoord al :tongue: sorry!

Trouwring

  • Gast
Trouwjurk Verkopen
« Reactie #20 Gepost op: 7 januari 2010, 16:13:43 »
Maakt niet uit :wink: Ze reageerde gelukkig heel goed en als ik 'm alsnog weg wilde doen dat ik haar dan nog kon mailen, want ze wilde 'm wel heel graag.

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Trouwjurk Verkopen
« Reactie #21 Gepost op: 30 juli 2012, 16:42:06 »
@Tiphona, de link doet het helaas niet, je hebt een haakje erachter staan. :) Je mag de link gewoon plaatsen, zolang je er geen reclame voor maakt alsin dat het voor jezelf is.
« Laatst bewerkt op: 30 juli 2012, 16:42:27 door Jof »

Bruid_Arnhem

  • Gast
Trouwjurk Verkopen
« Reactie #22 Gepost op: 1 augustus 2012, 20:29:43 »
Mijn jurk is nog te koop (sinds Mei 2012). Heb ongeveer 2500-2800 euro betaald (incl. sluier, torselet, hoepel etc.). Jurk zelf was 2095. Mijn vraagprijs is 1000 euro (incl. alles) maar heb nog geen interesse gehad (behalve the creepy man who wants to try on a wedding dress). Zelf vind ik dit een 'bargain' maar natuurlijk is 1000 euro een hoop geld voor sommige mensen (als je geld heb,je zou toch een nieuwe kiezen?). Als ik kan 1000 euro niet krijgen, zou ik de jurk gewoon 'stash-en' in my kast.

deniesje

  • Gast
Trouwjurk Verkopen
« Reactie #23 Gepost op: 9 augustus 2012, 00:00:52 »
mijn jurk is niet te koop en bied ik nooit te koop aan. Heb haar gekregen van mijn moeder, die heeft ervoor gespaard. Nee, hij hangt hier prima in de kast! ik ga er nog een TTD shoot mee doen, en wie weet als ik later oooooit nog een dochter krijg, hoe bijzonder is het dan als zij mama's trouwjurk wilt passen als ze een jaar of 4-5-6 of ouder is? :wub:

Lies86

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3340
  • Geslacht: Vrouw
  • Wees jezelf, er zijn al genoeg andere!
Trouwjurk Verkopen
« Reactie #24 Gepost op: 9 augustus 2012, 11:23:33 »
Gewoon doen wat voor jou goed voelt!!

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards