collapse

Auteur Topic: Zelf ontworpen, gemaakte en bijzondere trouwkaarten  (gelezen 172085 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

graatje3

  • Gast
Re: Zelf ontworpen, gemaakte en bijzondere trouwkaarten
« Reactie #150 Gepost op: 3 december 2009, 00:03:30 »
Heb je met je eigen printer op het kalkpapier geprint? Dan ga ik het toch ook maar eens proberen, ik was gisteren namelijk bij zo'n copyshop en daar keken ze me zo glazig aan, of ik niet gewoon een kaart uit hun collectie wilde... Nee dus, vind het erg leuk om te knutselen en van alles uit te proberen, en was ook niet van plan om zoveel geld uit te geven aan kaarten die toch vaak weggegooid worden! Daarnaast hadden ze nog nooit gehoord van kalkpapier, of ik embossingpapier wilde... Veel te dun!
Heb je de foto's laten afdrukken in de winkel als echte foto of heb je het rechtstreeks op papier gedaan?
Ik vind jouw kaart echt superleuk, wil ook zoiets, ga tussen de feestdagen door maar eens beginnen met een proefje, kijken of het wat wordt, anders kan ik altijd nog switchen naar een ander idee...
Bedankt voor de link, er staan superdingen op en veeeeeel goedkoper dan in de winkel, was bij pipoos geweest, maar voor dat geld kan ik ze net zo goed bij de drukker bestellen  :blink:

zinzi

  • Gast
Re: Zelf ontworpen, gemaakte en bijzondere trouwkaarten
« Reactie #151 Gepost op: 3 december 2009, 08:58:43 »
[quote name=\'Kim van Gameren\' post=\'284345\' date=\'18 November 2009, 23:47\']Bij deze een paar foto's van de proefexemplaar van onze zelfgemaakte trouwkaart:

Voorkant:

We moeten onze namen nog op de voorkant zetten, wat we precies willen zijn we nog aan het bedenken.

Binnenkant:



We hebben 4 verschillende foto's voor achter het kalkpapier.
We weten nog niet of dat het uiteindelijk 1 van de 4 foto's gaat worden of dat we verschillende foto's gaan gebruiken voor de kaarten.

We zijn er erg blij mee! Vooral de foto maakt het toch erg persoonlijk.[/quote]

Echt heel erg mooie kaarten! Ik vind vooral ook het idee van de foto zo leuk. Heb je dat kalkpapier ook via internet besteld? Ik kan het tot nu toe niet vinden. Of moet ik onder een andere naam zoeken??

graatje3

  • Gast
Re: Zelf ontworpen, gemaakte en bijzondere trouwkaarten
« Reactie #152 Gepost op: 3 december 2009, 11:49:56 »
@ zinzi

Je moet even in dit topic een paar onderwerpen naar beneden kijken, daar staat een onderwerp over kalkpapier en waar je het kan krijgen!

Kim van Gameren

  • Gast
Re: Zelf ontworpen, gemaakte en bijzondere trouwkaarten
« Reactie #153 Gepost op: 6 december 2009, 21:39:11 »
[quote name=\'graatje3\' post=\'287593\' date=\'03 December 2009, 00:03\']Heb je met je eigen printer op het kalkpapier geprint? Dan ga ik het toch ook maar eens proberen, ik was gisteren namelijk bij zo'n copyshop en daar keken ze me zo glazig aan, of ik niet gewoon een kaart uit hun collectie wilde... Nee dus, vind het erg leuk om te knutselen en van alles uit te proberen, en was ook niet van plan om zoveel geld uit te geven aan kaarten die toch vaak weggegooid worden! Daarnaast hadden ze nog nooit gehoord van kalkpapier, of ik embossingpapier wilde... Veel te dun!
Heb je de foto's laten afdrukken in de winkel als echte foto of heb je het rechtstreeks op papier gedaan?
Ik vind jouw kaart echt superleuk, wil ook zoiets, ga tussen de feestdagen door maar eens beginnen met een proefje, kijken of het wat wordt, anders kan ik altijd nog switchen naar een ander idee...
Bedankt voor de link, er staan superdingen op en veeeeeel goedkoper dan in de winkel, was bij pipoos geweest, maar voor dat geld kan ik ze net zo goed bij de drukker bestellen  :blink:[/quote]

Hoihoi,

Ja heb zelf op het kalkpapier geprint, dit ging prima.
Alleen heeft het ietsjes langere tijd nodig om te drogen maar het geeft een heel mooi effect.
Alsof het zo bij de drukker vandaan komt, snap dat je er niet zoveel geld aan uit wilt geven, zo denken wij er net zo over.
Je moet op zoek gaan naar perkamentpapier, een beetje surfen op internet en dan vind je wel goedkopere sites dan Pippoos, is idd vrij duur.
De foto's laat ik gewoon afdrukken als je normaal met foto's doet.
Ik plak deze of vast of knip een inkeping bij 2 hoeken om de hoekjes erdoorheen te halen, ben er nog niet helemaal uit.
Ben erg benieuwd naar jou ideeen. Plaats je tegen die tijd ook een foto? :)

lydia

  • Gast
Re: Zelf ontworpen, gemaakte en bijzondere trouwkaarten
« Reactie #154 Gepost op: 6 december 2009, 23:11:38 »
@graatje3: verzamel sfeerplaatjes van concrete voorbeelden en ook van 'gewoon mooie plaatjes'. Heb je voor je bruiloft ook een moodboard evt? dan kun je daar ook veel uit halen voor de sfeer die je in je kaart terug wil laten komen. Als je de sfeer weet is het ook makkelijker om te bedenken wat voor materialen daar bij horen en welke grootte of het misschien geen kaart, maar een boekje, een lapje of flessenpost moet worden.

verder een goede tip: begin met de enveloppen (werk van buiten naar binnen zodat je zeker weet dat alles straks mooi in elkaar past). Neem de tijd voor proefexemplaren en stuur (vooral bij een bijzonder formaat of zelfgemaakte enveloppe) eerst een proefexemplaar naar jezelf om te kijken of de kaart de post overleeft. Post beschadigt altijd wel iets hoor. Ik ben nu aan het wachten of mijn in kraft verpakte kaart met touw eromheen een beetje in fatsoen binnenkomt..

hopelijk heb je hier alvast iets aan..

graatje3

  • Gast
Re: Zelf ontworpen, gemaakte en bijzondere trouwkaarten
« Reactie #155 Gepost op: 7 december 2009, 12:54:10 »
@ Lydia,

Bedankt voor de tips, hier kan ik wel wat mee...
Zeker een goed idee om eerst een kaart naar mezelf te sturen, kijken hoe hij aankomt.
We hebben wel een kleurenthema, rood/oranje en een hele romantische omgeving, Slot Zeist, zo'n mood board is dus niet eens zo'n gek idee...

Thanx

daantje84

  • Gast
Re: Zelf ontworpen, gemaakte en bijzondere trouwkaarten
« Reactie #156 Gepost op: 16 december 2009, 12:22:09 »
Ik ben ook bezig met ontwerpen van onze trouwkaart, maar nu heb ik een probleempje.

Ik wil 4 losse kaarten maken en die dan met elkaar verbinden d.m.v. een splitter, zo noem ik het altijd maar als ik google, krijg ik van alles behalve dat wat ik bedoel.

Ik zal proberen uit te leggen wat ik bedoel:

Het is een metalen pin, met 3/4 pinnetjes en deze steken je door het papier en dan buig je de pinnetjes naar buiten zodat het vast blijft zitten.

Haha als ik het zo lees snap ik het zelf niet eens, maar weet niet hoe het anders moet!

Ik hoop dat iemand snapt wat ik bedoel hiihi

w-janssen

  • Gast
Re: Zelf ontworpen, gemaakte en bijzondere trouwkaarten
« Reactie #157 Gepost op: 16 december 2009, 15:20:56 »
[quote name=\'daantje84\' post=\'290551\' date=\'16 December 2009, 12:22\']Ik ben ook bezig met ontwerpen van onze trouwkaart, maar nu heb ik een probleempje.

Ik wil 4 losse kaarten maken en die dan met elkaar verbinden d.m.v. een splitter, zo noem ik het altijd maar als ik google, krijg ik van alles behalve dat wat ik bedoel.

Ik zal proberen uit te leggen wat ik bedoel:

Het is een metalen pin, met 3/4 pinnetjes en deze steken je door het papier en dan buig je de pinnetjes naar buiten zodat het vast blijft zitten.

Haha als ik het zo lees snap ik het zelf niet eens, maar weet niet hoe het anders moet!

Ik hoop dat iemand snapt wat ik bedoel hiihi[/quote]

Bedoel je een splitpen? Alleen ken ik deze met 2 pinnen.
Groetjes Wilma

daantje84

  • Gast
Re: Zelf ontworpen, gemaakte en bijzondere trouwkaarten
« Reactie #158 Gepost op: 16 december 2009, 15:32:34 »
Ja, dat is wat ik bedoel!! Kon er niet opkomen...

Thanx!

lydia

  • Gast
Re: Zelf ontworpen, gemaakte en bijzondere trouwkaarten
« Reactie #159 Gepost op: 17 december 2009, 00:10:37 »
en die liggen bij hema, bruna, blokker, ehh overal..

daantje84

  • Gast
Re: Zelf ontworpen, gemaakte en bijzondere trouwkaarten
« Reactie #160 Gepost op: 17 december 2009, 10:08:06 »
Thanx Lydia!! Kon ze daar ook gewoon opzoeken, maar zocht geen gewone saaie splitpennen, maar met bloemetjes of hartjes, dus vandaar dat ik naam nodig had, zodat ik erop kon googlen....

Heb ze gevonden

djiek

  • Gast
Re: Zelf ontworpen, gemaakte en bijzondere trouwkaarten
« Reactie #161 Gepost op: 17 december 2009, 10:13:18 »
Wat een leuke! :biggrin: Top dat je ze gevonden hebt! :biggrin:

Elles*

  • Gast
Re: Zelf ontworpen, gemaakte en bijzondere trouwkaarten
« Reactie #162 Gepost op: 17 december 2009, 14:39:50 »
Leuke ideeën hier allemaal!

Ik heb zelf ook laatst mijn Save The Date kaarten ontworpen!
Gecombineerd met kerstkaart. Wat vinden jullie ervan?

[attachment=11987:savethedate_small.jpg]

Nogevengeduld

  • Gast
Re: Zelf ontworpen, gemaakte en bijzondere trouwkaarten
« Reactie #163 Gepost op: 17 december 2009, 15:02:39 »
Leuk idee, Elles om je SDD te combineren met je kerstgroet. Ik heb mijn kerstkaarten helaas al verstuurd anders hadden we zeker ook zoiets gemaakt.

lydia

  • Gast
Re: Zelf ontworpen, gemaakte en bijzondere trouwkaarten
« Reactie #164 Gepost op: 17 december 2009, 23:35:45 »
ah.. dacht nog, zal ik zeggen dat ik ook splitpennen ben tegengekomen met figuurtjes.. maar toen wist ik het ineens niet meer zeker want iets dergelijks bestaat ook als van die knijpringetjes. Heb ooit van die ringetjes door kaartjes 'geknepen' voor een projectje, maar dat was echt een ramp dus geen aanrader..

maar deze splitpennen met bloemen zijn leuk..

Ik heb mijn save the date kaartjes ook meegestuurd met de kerstkaarten.. ze staan ook onder een ander kopje, maar bij deze:[attachment=11991:15_decem...___kopie.JPG]

djiek

  • Gast
Re: Zelf ontworpen, gemaakte en bijzondere trouwkaarten
« Reactie #165 Gepost op: 18 december 2009, 07:50:00 »
Wat een leuke save the date kaartjes allemaal! Wij gaan ons in mei volgend jaar (volgend jaar is al bijna!:biggrin:) verloven en maken dan de trouwdatum bekend.. (denk ik..:wink:). En dan duurt het nog een jaar voor we gaan trouwen, dus dat komt wel goed...  Maar t is wel 'n leuk idee!

daantje84

  • Gast
Re: Zelf ontworpen, gemaakte en bijzondere trouwkaarten
« Reactie #166 Gepost op: 18 december 2009, 10:12:40 »
@ Elles

Wat gaaf!!!

Ben nu ook bezig met een kerst/save the date kaart, resultaat volgt!!

zinzi

  • Gast
Re: Zelf ontworpen, gemaakte en bijzondere trouwkaarten
« Reactie #167 Gepost op: 22 december 2009, 21:58:25 »
[quote name=\'Kim van Gameren\' post=\'284345\' date=\'18 November 2009, 23:47\']Bij deze een paar foto's van de proefexemplaar van onze zelfgemaakte trouwkaart:

Binnenkant:

[/quote]

Ik vind deze kaart nog steeds echt helemaal geweldig. Ik heb nog een paar vraagjes. Wat is het formaat van de kaart en van de foto? Want het ziet er echt uit alsof het gemaakt is voor elkaar! En dat terwijl de een vierkant is en de ander rechthoekig.
Hebben jullie al bedacht wat jullie met de namen op de voorkant doen?






Ik kwam net na een hoop gegoogle op een website waar kaarten en enveloppen erg goedkoop zijn. Je betaald ook nog eens geen verzendkosten. Voorwaarden is wel dat je alleen mag bestellen bij een bedrag > €10.
www.hobby-deco.nl
« Laatst bewerkt op: 22 december 2009, 21:32:17 door zinzi »

Kim van Gameren

  • Gast
Re: Zelf ontworpen, gemaakte en bijzondere trouwkaarten
« Reactie #168 Gepost op: 22 december 2009, 23:33:58 »
[quote name=\'zinzi\' post=\'291866\' date=\'22 December 2009, 21:58\'][quote name=\'Kim van Gameren\' post=\'284345\' date=\'18 November 2009, 23:47\']Bij deze een paar foto's van de proefexemplaar van onze zelfgemaakte trouwkaart:

Binnenkant:

[/quote]

Ik vind deze kaart nog steeds echt helemaal geweldig. Ik heb nog een paar vraagjes. Wat is het formaat van de kaart en van de foto? Want het ziet er echt uit alsof het gemaakt is voor elkaar! En dat terwijl de een vierkant is en de ander rechthoekig.
Hebben jullie al bedacht wat jullie met de namen op de voorkant doen?

Ik kwam net na een hoop gegoogle op een website waar kaarten en enveloppen erg goedkoop zijn. Je betaald ook nog eens geen verzendkosten. Voorwaarden is wel dat je alleen mag bestellen bij een bedrag > €10.
www.hobby-deco.nl
[/quote]

Leuk om te horen dat ook jij de kaart geweldig vind.
Het formaat van de kaart is 13,2 bij 13,2 cm. Geopend dus 26,4 cm. (de kaarten+enveloppen heb ik gekocht via www.papier-webwinkel.nl)
De foto heb ik maar gewoon een eind weggeknipt, niet echt gemeten dus. Ik denk dat hij 12 cm breed is en bijna 13 cm hoog.
Ondertussen ben ik met zoveel andere dingen bezig geweest dat ik nog steeds niet weet wat we met de namen gaan doen op de voorkant.

Groetjes!

stimpy

  • Woehoe!
  • Held
  • *****
  • Berichten: 1288
  • Geslacht: Vrouw
Re: Zelf ontworpen, gemaakte en bijzondere trouwkaarten
« Reactie #169 Gepost op: 23 december 2009, 16:21:12 »
@Elles, mooi hoor! Hippe kleuren...

Koekepeer

  • Held
  • *****
  • Berichten: 8752
  • Geslacht: Vrouw
Re: Zelf ontworpen, gemaakte en bijzondere trouwkaarten
« Reactie #170 Gepost op: 28 december 2009, 11:39:56 »
Ik ben zelf Grafisch Vormgever in wording.. dus maak uiteraard zelf onze trouwkaart!

Ik ben al een beetje aan het ontwerpen geslagen en tot nu toe is daar dit uit gekomen.

Maar mijzelf kennende gaat dat nog heel vaak veranderen!

En dit is de binnenkant, let niet op de tekst, die klopt nog niet!
« Laatst bewerkt op: 28 december 2009, 11:41:30 door Jnine89 »

djiek

  • Gast
Re: Zelf ontworpen, gemaakte en bijzondere trouwkaarten
« Reactie #171 Gepost op: 28 december 2009, 13:26:01 »
@Jnine89: Ik vind ze mooi!! Leuk ook dat jullie voorletters J en A zijn, dat geeft het 'JA'op de voorkant een mooie dubbele betekenis! :biggrin: Ik ben benieuwd naar je volgende ontwerpen.. :wink: Leuk is dat he..

richenyvon

  • Gast
Re: Zelf ontworpen, gemaakte en bijzondere trouwkaarten
« Reactie #172 Gepost op: 2 januari 2010, 16:51:42 »
Hallo,

Dit is ons kaartje.
Het is ook met perkament papier.
Ik heb het papier ook vrij goedkoop gekocht via de crea beurs in Zwolle.
Daar heb ik toen 10 velletjes voor een € 1,00 gekocht.
En daar buiten zit een karton dat is paars achtig met een glimp erin.

Ik heb het ook zelf uitgeprint en het duurt wel wat langer voor dat het droog is maar ik heb nog even tijd.
En de voorkant en de binnenkant zijn op maat gesneden en er dan opgeplakt met transparante lijm.

Je kunt het vast zetten met lijm dots die transparant zijn is wel duur bij pipoos. 5 velletjes voor €6,00.
Kan het nog niet ergens anders vinden. Zal nog wel een keer bij ons in de stad kijken daar zit ook een hobbywinkel.

Graag zou ik willen weten wat jullie ervan vinden. Ben er zelf wel blij mee.

Groetjes
Yvonne

lydia

  • Gast
Re: Zelf ontworpen, gemaakte en bijzondere trouwkaarten
« Reactie #173 Gepost op: 4 januari 2010, 13:48:17 »
leuk kaartje en das geen geld voor zulk stevig en glanzend karton!! Van de lijm zie ik overigens niets op de foto, dus daat zit er goed op. Je hebt ook van die lijmrollers van pritt of action.. kun je ook proberen, ik heb geprobeerd daarmee mn flapjes van karton vast te zetten, maar dat was niet sterk genoeg. misschien voor calque wel?

Kim van Gameren

  • Gast
Re: Zelf ontworpen, gemaakte en bijzondere trouwkaarten
« Reactie #174 Gepost op: 4 januari 2010, 14:30:39 »
Zou je de vegen van de lijm dan niet zien door het calquepapier?

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards