collapse

Auteur Topic: Mijn Vrijgezellenfeest  (gelezen 10087 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Maaike999

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4821
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.smullenvantaart.nl
Mijn Vrijgezellenfeest
« Gepost op: 20 augustus 2009, 15:03:53 »
Nou, hierbij dan het verslag van mijn vrijgezellenfeest.
Ik ben eerlijk gezegd wel een beetje teleurgesteld, maar goed.
Kreeg 2 dagen van tevoren het bericht dat mijn tante cq beste dinnetje niet mee kon, ze had een begrafenis  :sad: .

Het begon op zaterdagochtend, 8 augustus.
Ik moest om 8.15 klaar staan, we moesten nml om 9.00 bij mijn tante zijn (woont 3 kwartier rijden van ons af).
Werd opgehaald door mijn schoonmoeder en -zusje.

Bij mijn tante aangekomen gingen we even een drankje doen, en kreeg ik mijn outfit voor de dag aan.
Dit was een roze broek, roze t-shirt (draag heel vaak zwart en aardetinten), een kartonnen 'taart' en een boa.
Met die taart heb ik maar even gelopen, want was echt onhandig.
Kon er niet mee zitten enzo nml :tongue:.
Daarna in de auto, nog geen idee waarheen.
Bleek dat we naar Giethoorn gingen (nu heb ik bijna een afasie tegen Giethoorn en rondvaart boten).
We gingen naar een eetcafe, waar ik het programma te horen kreeg.
High tea (leuk!) en, je raad het al, een rondvaart  :blink: ...
Eerst de boot op, was een uurtje, en op zich best aardig.
Daarna hadden we heel even tijd voor onszelf, en moest ik een opdracht doen (cupcakes uitdelen in ruil voor tips voor een goed huwelijk).
Toen was het alweer tijd voor de tea.
Erg lekker, erg uitgebreid en lekker gesmuld.
Na 1,5/ 2 uurtjes was de high tea afgelopen, en zijn we nog even Giethoorn ingegaan.
Lekker op een terrasje gezeten, en toen was het alweer tijd om naar huis te gaan  :blink: !
Bij mijn tante nog weer even wat gedronken, mijn nicht ging nog op tijd weg om te gaan bbqen (euh, sorry, maar ik dacht dat het mijn vf was?).
Rond 18.30 gingen wij ook weg, en zijn we maar een patatje gaan eten bij de snackbar.
En dat was de dag dan...

Eerlijk gezegd voelde het meer als een dagje wat je doet als familiedag of met je oma ofzo.
Vond het ook erg jammer dat de mensen mij blijkbaar niet zo goed kennen?

Nu kwam vandaag die tante (H) langs, en zij baalde zo dat mijn vf zo was verlopen (ik had zelf niks gezegd over het feit dat ik het niet zo leuk vond).
Ze had nml nog bedacht om daarna lekker uit eten te gaan, daarna kruisboog schieten of bowlen of iets.
Ze vond eigenlijk Giethoorn niet echt wat voor mij.
Maar schijnbaar was het een heel moeilijke groep waar ze wat voor moest regelen.
De ene vond dat niks aan, bij bijna niemand kwam initiatief, de ander (mijn tante) moest voor 2 betalen (haar dochter, terwijl die gewoon werkt!) en vond het allemaal te duur.
Er werd zelfs een dag van tevoren gevraagd of mijn VF wel door zou gaan , omdat H alles had geregeld, maar zij dus niet kon.
En alles was al betaald.

Ben ik nu zo stom dat ik teleurgesteld ben?
Vind het zo lullig dat ik het ben, maar aan de andere kant ook zo lullig dat mijn dag zo was...
Vind het iig erg jammer allemaal... :sad:

debby*

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3041
  • Geslacht: Vrouw
Mijn Vrijgezellenfeest
« Reactie #1 Gepost op: 20 augustus 2009, 15:14:22 »
Heh wat vervelend! Snap je helemaal! Ik vind dat de mensen die aan je fuif meedoen niet moeten zeuren over het programma. Het gaat er toch om dat JIJ het leuk vind??
Probeer aan de leuke dingen te denken en de rest van je af te zetten.



Ik heb zelf tranen en tuiten gehuild voor mijn feest. Van "mijn" kant van de familie ging er niemand mee. Oma opgebeld en gevraagd of die mee wou,maar die ging pas mee toen ik in tranen uitgebarsten was... Toen vond blijkbaar de rest van de familie het wel zielig en hadden ze wel tijd. Wij zijn alleen uiteten geweest....

~M*M~

  • Gast
Mijn Vrijgezellenfeest
« Reactie #2 Gepost op: 20 augustus 2009, 15:14:46 »
snap wel wat je bedoeld hoor. het klinkt niet als een leuke jonge meiden vrijgezellen feest.

zou hetzelfde zijn als iemand mij duiven cadeau zou doen om los te laten na het trouwen.
wordt ik ook niet vrolijk van.

helaas kan je het niet over doen, jammer!
misschien iets leuks doen met je vriendin/tante die er niet bij kon zijn?

Sh@ron

  • Gast
Mijn Vrijgezellenfeest
« Reactie #3 Gepost op: 20 augustus 2009, 15:18:40 »
jammer dat het zo dan afloopt. Eten is toch een kleine moeite???

Valt me wel op dat veel VF teleurstellend aflopen. Zou dat komen door onze verwachtingen of door de mensen die meegaan en blijkbaar er niet te veel moeite in willen steken?

Naiobi

  • Gast
Mijn Vrijgezellenfeest
« Reactie #4 Gepost op: 20 augustus 2009, 16:25:03 »
wat sneu, ik zou ook teleurgesteld zijn eigenlijk.
Ook niks voor mij rondvaarten enzo en dan is het ook al 's middags afgelopen.
Hadden ze beter 's middags na of tijdens de lunch kunnen beginnen, lekker uit eten en dan's avonds verder gaan...

jammer voor je.
Maar ik kan je eigenlijk alleen maar gelijk geven.

Ik hoop dat wij met mijn vf wat actiefs gaan doen, ik weet al wel dat we uit eten gaan 's avonds en ik ga er eigenlijk vanuit dat we dan ook nog lekker gaan stappen...
Niet iedereen zal dan mee gaan (gezien de leeftijd van sommigen  :happy: , maar goed ..

Abt

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10873
  • Geslacht: Vrouw
Mijn Vrijgezellenfeest
« Reactie #5 Gepost op: 20 augustus 2009, 16:32:41 »
Zonde zeg, Maaike! Het klinkt niet echt als een flitsende dag... Een high tea is wel super, maar voor de rest vind ik het wel raar dat er activiteiten worden gekozen die helemaal niet bij jou passen! En als je dan achteraf ook nog hoort dat het zo moeizaam is gegaan met de organisatie... :sad: Ik snap je teleurstelling meid, wat jammer!

Maaike999

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4821
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.smullenvantaart.nl
Mijn Vrijgezellenfeest
« Reactie #6 Gepost op: 20 augustus 2009, 16:39:40 »
Thanx meiden, ben blij dat het niet (helemaal) aan mij ligt!

@Debby:
Wat erg!
Dat is echt heel erg lullig...
Maar goed, gewoon vanuit gaan dat je dag zelf helemaal fantastisch wordt :wink:.

Violet

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9269
  • Geslacht: Vrouw
Mijn Vrijgezellenfeest
« Reactie #7 Gepost op: 21 augustus 2009, 01:08:07 »
He, kan het me zo voorstellen!
Mijn schoonzusje had net zo'n soort saaie VF, en toen heb ik vanaf dat moment geroepen dat ik dat dus niet wilde!

Maar goed, ik ga de dag voor mijn vf ook lekker stappen met een dinnetje, dus dat is de pre-party :wink:

Lionness

  • Gast
Mijn Vrijgezellenfeest
« Reactie #8 Gepost op: 21 augustus 2009, 13:37:11 »
Ik kan me goed voorstellen dat het tegen viel! Het klinkt als een leuk familie dagje, maar ik zou hier ook teleurgestelt over zijn.

Het is jammer als mensen niet realiseren hoe belangrijk zo'n dag voor je is.

Hypnotic

  • Gast
Mijn Vrijgezellenfeest
« Reactie #9 Gepost op: 21 augustus 2009, 21:45:07 »
Hmmm met zo'n dag zou ik ook niet heel erg gelukkig zijn,
Aan de andere kant,
Wat moet je nou met een schoonma/schoonzus (whatever in dien aard) op een VF?
niet om het een of ander, ik heb enkel en alleen vriendinnen gehad, lekker flitsend, lekker maf, idioot doen, zoals alleen gelijkgestemde meiden dat onder elkaar doen,
ik moet er niet aan denken familie, (de meeste) collega's, schoonma, ma, of iets in dien aard op mijn VF tegen te komen,

vangarderen

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3175
  • Geslacht: Vrouw
Mijn Vrijgezellenfeest
« Reactie #10 Gepost op: 22 augustus 2009, 13:30:28 »
Mijn zus en schoonzus vallen onder mijn beste vriendinnetjes, dus die zijn bij mij gewoon uitgenodigd hoor. :wink: Verder heb ik ook niet aan (schoon)moeder of tantes uitnodigen gedaan. Dat is dan weer niet mijn ding...

Maaike999

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4821
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.smullenvantaart.nl
Mijn Vrijgezellenfeest
« Reactie #11 Gepost op: 22 augustus 2009, 14:49:13 »
Euhm, sorry hoor, maar ik heb geen 'echte' vriendinnen.
Wel vrienden, maar die mogen officieel niet zeggen ze :wink:.
Mijn schoonzusje is ook mijn vriendin trouwens, laat ik het sterker zeggen, mijn kameradengroep bestaat uit broertjes, nichtjes, en dan nog gewoon vrienden.

Daarbij maakt het geen donder uit wie erbij zijn toch?
Als ze maar wat voor de bruid organiseren, of zie ik het zo verkeerd?
En ik wilde helemaal geen flitsende dag, alleen een dag die we ALLEMAAL heel leuk zouden vinden.

vangarderen

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3175
  • Geslacht: Vrouw
Mijn Vrijgezellenfeest
« Reactie #12 Gepost op: 22 augustus 2009, 17:07:01 »
Mijn schoonzus heeft ook bijna geen vriendinnen, maar wel wat vrienden. Zij en haar man hebben hun vrijgezellen samen gedaan, zodat haar vrienden er allemaal bij konden zijn. En begrijp me niet verkeerd, want ik heb er echt helemaal geen problemen mee dat jij je tante en (schoon)moeder enzo wel uitgenodigd hebt. Ik zeg alleen dat het niet mijn ding is... :wink:

Maaike999

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4821
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.smullenvantaart.nl
Mijn Vrijgezellenfeest
« Reactie #13 Gepost op: 22 augustus 2009, 17:14:09 »
Sorry, bedoelde het ook niet verkeerd, schoot me een beetje in het verkeerde keelgat :wink:. (post gaat ook niet over jouw post :wink:)

Hier samen doen gaat helaas niet, want dat willen de kameraden van mijn vriend niet hebben, en eerlijk gezegd vind ik het ook wel leuker om apart te doen.
Of saafs bij elkaar te komen.

Maar goed, shit happens :wink:.
« Laatst bewerkt op: 22 augustus 2009, 17:21:13 door Maaike999 »

Kabouter80

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 395
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Mijn Vrijgezellenfeest
« Reactie #14 Gepost op: 22 augustus 2009, 17:21:58 »
Blijft jammer dat ze niet beter hebben aangevoeld wat je leuk vond om te doen..!

Maaruh, ook bij mij juist wel zussen en schoonzussen. Zij hebben het samen met cm georganiseerd.. :)

angelique_20

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1845
  • Geslacht: Vrouw
Mijn Vrijgezellenfeest
« Reactie #15 Gepost op: 22 augustus 2009, 21:06:25 »
Jammer dat je vf niet is geworden wat je hoopte.. :sad:

wievie

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 732
  • Geslacht: Vrouw
Mijn Vrijgezellenfeest
« Reactie #16 Gepost op: 22 augustus 2009, 22:33:33 »
Het is echt zonde dat je feestje tegenviel, maar ik denk dat het ook wel komt door de verwachting die je ervan hebt.
Het is het 'leukste' feest dat je hebt naast je trouwfeest. En ik denk dat omdat je het zelf niet kan plannen (zoals je bruiloft) dat je toch een idee
in je hoofd hebt van je vf.
Maar de trouwdag zelf is natuurlijk het belangrijkst!! en die kun je helemaal zelf plannen!!!!
Een vriendin van mij gaat een paar maanden voor mij trouwen, en ik regel haar vrijgezellenfeest, dus het moet wel geweldig worden, want zij gaat
de mijne regelen.
Maar ze heeft al wel wat hints laten vallen, en ik denk dat ik me daar maar gewoon aan ga houden, want dan kun je niet verkeerd gaan denk ik.
Ik hoop (ga er wel vanuit) dat je een geweldig bruiloftsfeest hebt (dat moet wel na een lichtelijk teleurstellende vf)!!!

Thora&Neanie

  • Gast
Mijn Vrijgezellenfeest
« Reactie #17 Gepost op: 22 augustus 2009, 23:31:02 »
Jammer dat het tegenviel.


[quote name=\'Maaike999\' post=\'257174\' date=\'20 August 2009, 15:03\']Bleek dat we naar Giethoorn gingen (nu heb ik bijna een afasie tegen Giethoorn en rondvaart boten).[/quote]
Je krijgt er een  spraakgebrek van?  :blink:

Maaike999

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4821
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.smullenvantaart.nl
Mijn Vrijgezellenfeest
« Reactie #18 Gepost op: 23 augustus 2009, 01:42:18 »
Hahahaha, ik bedoelde aversie :tongue:.

Praat de laatste tijd wel moeilijk trouwens :wink:.

vangarderen

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3175
  • Geslacht: Vrouw
Mijn Vrijgezellenfeest
« Reactie #19 Gepost op: 23 augustus 2009, 11:44:23 »
Dat komt door Giethoorn! Zie je wel. :tongue:

Hypnotic

  • Gast
Mijn Vrijgezellenfeest
« Reactie #20 Gepost op: 23 augustus 2009, 13:06:36 »
[quote name=\'Maaike999\' post=\'257744\' date=\'22 August 2009, 14:49\']Euhm, sorry hoor, maar ik heb geen 'echte' vriendinnen.
Wel vrienden, maar die mogen officieel niet zeggen ze :wink: .
Mijn schoonzusje is ook mijn vriendin trouwens, laat ik het sterker zeggen, mijn kameradengroep bestaat uit broertjes, nichtjes, en dan nog gewoon vrienden.

Daarbij maakt het geen donder uit wie erbij zijn toch?
Als ze maar wat voor de bruid organiseren, of zie ik het zo verkeerd?
En ik wilde helemaal geen flitsende dag, alleen een dag die we ALLEMAAL heel leuk zouden vinden.[/quote]

Oh sorry hoor!
wtf, wat zou jou het kunnen schelen of je vrienden of vriendinnen bij je VF hebt? het gaat er toch om wat JIJ leuk vindt?

het zou mij wel een donder uit maken wie er bij zijn (hell yeah), dus gaf ik daar mijn mening over,
besides, het is maar net wat je flitsend noemt,
ik ben op mijn VF nauwelijks van mijn plek af geweest, en het was superflitsend, (een andere perceptie van flitsend dan maar?)

als ik alle VFjes op een hoop gooi, blijkt 40% niet leuk of niet leuk genoeg te zijn, dus blijkbaar gaat er vaak iets mis, en mijn post was eigenlijk puur een vis die zich afvroeg waar dat dan door komt, het was niet de bedoeling om op jouw tenen te gaan staan.

Maaike999

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4821
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.smullenvantaart.nl
Mijn Vrijgezellenfeest
« Reactie #21 Gepost op: 23 augustus 2009, 13:13:58 »
Sorry, wat is gisteren ook repliede, het schoot me een beetje in het verkeerde keelgat.
Voelde me aangevallen over het feit dat ik met familie mijn vf houd, en niet met vriendinnen.
Terwijl voor mij die lijn heel dun is.
Qua mensen had ik deze ook het liefste erbij, anders hadden ze niet op mijn lijstje gestaan, haha.

Maar weet nu dus dat het niet je bedoeling was 'aan te vallen' (of de vis moet een piranha zijn :tongue:).
Tis idd zo dat er veel VF's schijnbaar niet leuk zijn.
En ben toch echt geen controlfreak, dus waar het dan precies door komt?
We kunnen wel een poll houden, haha.

Maar goed, tis gebeurd, en verder doe je er niks aan.
Dus ik ga lekker genieten van de voorbereiding van onze bruiloft!!

Kabouter80

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 395
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Mijn Vrijgezellenfeest
« Reactie #22 Gepost op: 23 augustus 2009, 13:19:27 »
[quote name=\'wievie\' post=\'257811\' date=\'22 August 2009, 22:33\']Het is echt zonde dat je feestje tegenviel, maar ik denk dat het ook wel komt door de verwachting die je ervan hebt.
Het is het 'leukste' feest dat je hebt naast je trouwfeest. En ik denk dat omdat je het zelf niet kan plannen (zoals je bruiloft) dat je toch een idee
in je hoofd hebt van je vf.[/quote]

[quote name=\'Hypnotic\' post=\'257890\' date=\'23 August 2009, 13:06\']als ik alle VFjes op een hoop gooi, blijkt 40% niet leuk of niet leuk genoeg te zijn, dus blijkbaar gaat er vaak iets mis, en mijn post was eigenlijk puur een vis die zich afvroeg waar dat dan door komt, het was niet de bedoeling om op jouw tenen te gaan staan.[/quote]

Er zijn ook genoeg verhalen van superleuke vf, zie b2b vandaag :)

Maar ik denk dat het inderdaad mede komt door de verwachting die je ervan hebt. Ik vond bijvoorbeeld het bungee-soccer gedeelte ook niet echt geslaagd. Maar dat komt dan door rare kronkels in mijn hoofd (bang enkel te breken) en naderhand zei mijn zus dat ook nog wel dat ze zich dat kon voorstellen, maar ik vond het dan wel weer leuk om te zien dat andere meiden er bloedfanatiek van werden.. Maar ik kan me voorstellen dat als het een na het ander tegenvalt en er dan ook niet meer samen gegeten wordt.. dat je dan een beetje teleurgesteld bent. En dat was ik dus absoluut niet!

Ik vond het sowieso super dat er zoveel moeite was gedaan om het te organiseren, om het iedereen naar de zin te maken en binnen het budget te blijven.

Hypnotic

  • Gast
Mijn Vrijgezellenfeest
« Reactie #23 Gepost op: 23 augustus 2009, 13:41:54 »
Maaike, het was helemaal NIET de bedoeling om je aan te vallen!
sorry als dat zo voelde!
Kijk, als je familie echt weet hoe je in elkaar steekt, en weet wat echt bij je past, had je waarschijnlijk toch een iets ander feestje gehad, en daar ging het toch om?
in mijn geval weten mijn vriendinnen dat het beste, bij een ander kunnen dat best ouders, tante's of collega's zijn (als ze de bruid maar op de 1e plaats zetten),
Heel veel voorpret plezier met je bruioft, van wat ik ervan weet, krijgen jullie een gewelddige en speciale dag!

En kabouter, er zijn idd genoeg leuke VF feesten, ik zal binnenkort de mijne hier ook eens plaatsen,

Hakkie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2411
  • Geslacht: Vrouw
Mijn Vrijgezellenfeest
« Reactie #24 Gepost op: 23 augustus 2009, 18:04:38 »
Jammer dat het feestje tegenviel... Alhoewel een high tea me echt super lijkt :) In ieder geval, veel plezier met de voorpret voor jullie grote dag!

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards