collapse

Auteur Topic: Trouwen In Mei 2013  (gelezen 793942 keer)

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

misseagle

  • Gast
Trouwen In Mei 2013
« Reactie #200 Gepost op: 30 juli 2012, 16:22:49 »
Dat vind ik persoonlijk ook  zo leuk aan dit forum!
Je kunt hier je geheimen delen :)
Dan hoef je niet alles binnen 4 muren te houden hihi ;-)

Maar is leuk en vooral omdat het bij jullie past.
Onze bruiloft past weer enorm bij ons.. geen taart, maar appeltaartje (=borrel) om mee te toasten bijvoorbeeld!

LatinBride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1659
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen In Mei 2013
« Reactie #201 Gepost op: 30 juli 2012, 22:39:07 »
@gertjan, wat een super leuke locatie! Fijn dat het helemaal jullie ding is :biggrin:

@misseagle MMMMMMMMMMMMM lekker appeltaartje hihi. Ik ben enorm gek op borreltjes, alleen op ons feest blijf ik er vanaf haha. Kan slecht straalbezopen op mijn eigen feest rondlopen.

misseagle

  • Gast
Trouwen In Mei 2013
« Reactie #202 Gepost op: 30 juli 2012, 23:23:19 »
Haha wij doen ook maar 1 borrel hoor, direct naar de ceremonie als toast ipv champagne of taart :wink:
Ga verder ook niet zoveel meer  dingen want wil inderdaad niet aangeschoten of dronken rondlopen als bruid :wink:

Maar ken je de borrel??

Marlie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1845
  • Geslacht: Vrouw
    • de sminkies
Trouwen In Mei 2013
« Reactie #203 Gepost op: 30 juli 2012, 23:46:26 »
@ miss eagle.. Dat is toch apfelkorn, goldstrike en slagroom..?
doe mij maar prosecco, maar kei leuk om op deze manier je eigen draai aan je dag te geven. dit soort dingen maken het echt JULLIE dag.. hihi

@ gert-jan.. klinkt leuk!! wij doen op hele kleine schaal hetzelfde. Een gedeelte van onze locatie is ook kookschool. Daar krijgen de daggasten een workshop Tarte tatin maken, terwijl foto's maken. De tarte tatin is dan meteen het dessert na de barbeque..

leuk he, dat we hier toch onze geheimpjes kunnen delen.. Vooral omdat ik zelfs niet alles tegen AS kan vertellen... En flap er af en toe nog wel eens iets uit tegen beste vriendin, maar die houd haar mond wel...hoop ik :blink:

LatinBride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1659
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen In Mei 2013
« Reactie #204 Gepost op: 31 juli 2012, 08:44:23 »
@misseagle, natuurlijk ken ik die haha ik ben expert in borrels hihi. Wij hadden een stamkroeg waar de barman elke week een andere borrel maakte en we mochten er zelf ook bedenken :biggrin:

@geheimpjes bewaren, das echt heel lastig. Mijn AS weet niet wat voor jurk ik heb en ik doe mijn best om zoveel mogelijk geheim te houden. Alleen van de week had ik bijna verraden dat ik een sleep had :S Echt opletten geblazen dus!!!

Lielaloesje

  • Gast
Trouwen In Mei 2013
« Reactie #205 Gepost op: 31 juli 2012, 09:05:07 »
Mij lijkt op het feest een cocktailbar heel leuk. Met leuke zomerse drankjes met fruit, zoals Sangria en Pinacolada. Ook zonder alcohol. En in de 'normale' cocktails met alcohol wil ik ook niet teveel, omdat dronken mensen op onze bruiloft me verschrikkelijk lijkt. Gelukkig zijn onze vrienden/familie ook niet zo, dus ik hoef hier niet bang voor te zijn.

Omdat we het 'feest' buiten doen (niet bij een locatie) zouden we dan zelf wat moeten maken en misschien een meisje moeten inhuren die erachter staat. Ik zou de cocktails nog het liefst zelf maken, maar dat kan natuurlijk niet, alhoewel pinacolade kan ik best de avond ervoor maken, maar dan heb ik vast genoeg andere dingen te doen :). Het lijkt mij sowieso wel een slimme om een paar jonge meiden (bv. van de oppas) te vragen om voor €4,00 per uur te helpen met drankjes rondbrengen en opruimen enzo. Doen jullie dat ook, of hebben jullie personeel bij de locatiehuur in?

@Marlie, en? Weet je al wat je met de potjes gaat doen?

tol81

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1351
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen In Mei 2013
« Reactie #206 Gepost op: 31 juli 2012, 09:30:46 »
daar moet ik ook wel een beetje voor oppassen... ik lust zelf graaaaaaaag een wijntje tijdens een feestje.. maar toetje-zat op je eigen bruiloft rond lopen kan echt niet he... Begreep van vriendinnen al dat je toch weinig tijd hebt/neemt om echt wat te gaan drinken, dus daar gaan we dan maar voor uit...
heb het zwaar vandaag.... ben sinds vandaag weer gestopt met roken! was 3 jaar gestopt, na de bevalling weer begonnen, en ben er nu klaar mee.. maar het is zoooo lastig om de gewoonte te doorbreken...

LatinBride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1659
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen In Mei 2013
« Reactie #207 Gepost op: 31 juli 2012, 09:34:29 »
OW knap hoor Tol, ik roep t ook al ff dat ik wil stoppen, maar ik wil ook afvallen, dus dat gaat echt niet samen.
Heel veel succes meid!

misseagle

  • Gast
Trouwen In Mei 2013
« Reactie #208 Gepost op: 31 juli 2012, 10:27:37 »
@misseagle, natuurlijk ken ik die haha ik ben expert in borrels hihi. Wij hadden een stamkroeg waar de barman elke week een andere borrel maakte en we mochten er zelf ook bedenken :biggrin:

@geheimpjes bewaren, das echt heel lastig. Mijn AS weet niet wat voor jurk ik heb en ik doe mijn best om zoveel mogelijk geheim te houden. Alleen van de week had ik bijna verraden dat ik een sleep had :S Echt opletten geblazen dus!!!

Nou zo "natuurlijk" is dat niet want ik ken vele horeca mensen (waaronder die van onze trouwlocatie) die het niet kennen. Het is ook geen standaard drankje. Hier in Eindhoven kun je het krijgen in 2 á 3 kroegen. Het recept geven ze ook niet prijs!
Als ik het er met mensen over heb dan kent vaak niemand hem behalve onze vriendengroep en inmiddels ook de familie want we hebben t wel geintroduceerd!

Zelf PROBEREN wij hem ook te maken, met apfelkorn, licor43 en appelsap (en uiteraard slagroom met kaneel erop) maar het komt dan telkens net niet bij het echte in de buurt!
Nu zijn we bevriend met mensen uit 1 van die 3 barren dus gaan we een fles of 2 vragen om over te kopen voor onze bruiloft.

Goldstrike zit er zeker niet in in ieder geval... Dat heeft zo'n aparte (vieze) smaak :wink:

Wel geinig dat je ook van de borrels bent! We love them!!
Ken je ook die ene met het groene zure matje erin?
Het lijkt mij sowieso wel een slimme om een paar jonge meiden (bv. van de oppas) te vragen om voor €4,00 per uur te helpen met drankjes rondbrengen en opruimen enzo. Doen jullie dat ook, of hebben jullie personeel bij de locatiehuur in?


We hebben geen locatiehuur, betalen echt alleen de drank. Maar het personeel krijgen we er bij ja.. Dus hoeven we niets voor te doen.
Een cocktailbar is super gaaf maar past niet in onze stijl. Wel hebben mn ouders dat keer gehad bij hun 25 jarig huwelijksfeest.. Mn broertje heeft in de horeca gewerkt, in een cocktailbar en hij en een oud collega van hem hebben toen heerlijke cocktails gemaakt!
(heb ik horen zeggen want ik woonde toen nog op Aruba :tongue:)

LatinBride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1659
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen In Mei 2013
« Reactie #209 Gepost op: 31 juli 2012, 10:29:22 »
Groene matje?? Nee die ken ik dan net weer niet hahaha. Ik zal eens aan die vriend van mij vragen wat er precies in het appeltaartje zit, want die verteld het me wel haha. I'll let you know, als ik het weet dan haha.

misseagle

  • Gast
Trouwen In Mei 2013
« Reactie #210 Gepost op: 31 juli 2012, 10:32:09 »
Hmm ben benieuwd of dat dan ook echt hetzelfde recept is..
Maar wie weet! :)

LatinBride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1659
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen In Mei 2013
« Reactie #211 Gepost op: 31 juli 2012, 10:51:17 »
Het recept voor het appeltaartje volgens onze barman:

Apfelkorn met een klein beetje butterscotch en een flinke toef slagroom erbovenop.

Succes!

misseagle

  • Gast
Trouwen In Mei 2013
« Reactie #212 Gepost op: 31 juli 2012, 10:52:59 »
Butterscotch?
Hmm daar had ik echt niet aan gedacht!
En toef slagroom zit er bij ons ook nooit op, klein beetje maar!
Maar ben benieuwd, ga t gewoon proberen en dan kijken of het hetzelfde is als wij altijd drinken ;-)

LatinBride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1659
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen In Mei 2013
« Reactie #213 Gepost op: 31 juli 2012, 10:54:10 »
Super veel slagroom kan er niet bovenop, want t is maar een borrelglaasje. Maar zo maakt onze barman ze altijd iig. Laat je t ff weten of ie hetzelfde is?

misseagle

  • Gast
Trouwen In Mei 2013
« Reactie #214 Gepost op: 31 juli 2012, 10:57:31 »
Ja zal nog wel ff duren want we hebben geen butterscotch in huis!
Maar zal 't van de week vragen in onze stamkroeg :wink:

Gertjan Hogendoorn

  • Gast
Trouwen In Mei 2013
« Reactie #215 Gepost op: 31 juli 2012, 10:57:50 »
@latinbride @misseagle klinkt lekker... apfelkorn... voel me meteen weer 16 bij de gedachte alleen al.

misseagle

  • Gast
Trouwen In Mei 2013
« Reactie #216 Gepost op: 31 juli 2012, 11:04:23 »
Ik drink nooit pure apfelkorn, ja toen ik inderdaad 16 was. maar dat is ook al 11 jaar geleden!

Gertjan Hogendoorn

  • Gast
Trouwen In Mei 2013
« Reactie #217 Gepost op: 31 juli 2012, 11:16:11 »
Voor mij helaas nog langer geleden ;-(

misseagle

  • Gast
Trouwen In Mei 2013
« Reactie #218 Gepost op: 31 juli 2012, 11:17:20 »
Hoezo helaas?
Jij hebt jouw leeftijd al behaald.. moet mij nog maar lukken :wink:

suus098

  • Junior
  • **
  • Berichten: 67
Trouwen In Mei 2013
« Reactie #219 Gepost op: 31 juli 2012, 14:28:43 »
Met de toast zit ik ook nog wel een beetje aangezien ik absoluut geen wijn/champagne. Nu had ik op internet iets gelezen over sparkling tea, wat dus heel erg qua uiterlijk op champagne lijkt. Misschien zorg ik wel dat dat in de glazen van mij en mijn AS komt. De rest krijgt lekker een glaasje Prosecco.

Leuk om te lezen hoe iedereen zijn/haar eigen draai aan de bruiloft geeft. Zo heb ik gisteren een offerte opgevraagd van een oldtimer busje waar italiaans schepijs vanuit verkocht wordt. Dit dan ipv een dessert.

Hoe doen jullie het met eten? Doen jullie een zittend diner of een buffet, wij twijfelen nog steeds. Wij konden ook kiezen voor een tapasmenu (we zijn allebei gek op tapas)maar dat menu was zo duur....

LatinBride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1659
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen In Mei 2013
« Reactie #220 Gepost op: 31 juli 2012, 14:37:03 »
Wij doen BBQ-en en geen tafelindeling. Iedereen mag lekker rondlopen en gaan zitten waar ze willen. Dat vonden wij het beste bij ons passen.

Gertjan Hogendoorn

  • Gast
Trouwen In Mei 2013
« Reactie #221 Gepost op: 31 juli 2012, 14:56:30 »
Wij doen BBQ-en en geen tafelindeling. Iedereen mag lekker rondlopen en gaan zitten waar ze willen. Dat vonden wij het beste bij ons passen.

Dat is ook super leuk!
Onlangs ben ik zelf te gast geweest bij zo'n feestje. Weer was goed, de sfeer nog beter.

Jorien26

  • Gast
Trouwen In Mei 2013
« Reactie #222 Gepost op: 31 juli 2012, 15:15:58 »
wij doen juist wel een (redelijk chique) 4-gangen menu. maar waarschijnlijk hebben we 4 ronde tafels waarbij wij als bruidspaar elke gang aan een andere tafel gaan zitten zodat we met iedereen even kunnen kletsen! Ook onze toast wordt redelijk 'traditioneel'  met bruidstaart en champagne. Dat is juist weer ons ideale plaatje waardoor dit weer speciaal is en bij ons past, persoonlijk vind ik een bruiloft nooit 'standaard' omdat echt iedereen het toch weer anders doet :wink: (om me even in de discussie te mengen van 'standaard' of 'bijzondere' locaties / borrels / enz)

Lielaloesje

  • Gast
Trouwen In Mei 2013
« Reactie #223 Gepost op: 31 juli 2012, 15:26:14 »
Wij doen wel standaard na de bruiloft toosten met bruidstaart en prosecco, maaaar als avondeten doen we BBQ met lange tafels buiten (of in de feesttent bij regen), ook zonder tafelindeling. En wij laten ook een ijscoman langsrijden 's avonds als dessert. Het is niet een hele mooie wagen, maar gewoon een ijscar met schepijs en een bel. Dit kostte voor 50 personen maar 40 euro, dus perfect! Zo maken we er allemaal onze eigen perfecte dag van! :))

Succes met stoppen met roken, trouwens!
« Laatst bewerkt op: 31 juli 2012, 15:26:52 door Lielaloesje »

Jorien26

  • Gast
Trouwen In Mei 2013
« Reactie #224 Gepost op: 31 juli 2012, 17:43:51 »
Zo'n ijskar vind ik trouwens ook superleuk!! Vraag me alleen af of het dan niet teveel wordt? wat vinden jullie, dan zouden we direct na het trouwen de ijskar doen (dus rond 14:00) en dan om 16:00 is er taart+champagne en vanaf 17:30 4-gangen diner... (en hele avond ook nog hapjes + eind vd avond patat)
Hmm als ik het zo zie dan lijkt het me wat teveel van het goede.. wat jullie?nou moet ik er wel bij zeggen dat het 4-gangen diner niet echt heel vullend is, zijn allemaal kleine porties...

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards