collapse

Auteur Topic: Trouwen In Mei 2013  (gelezen 793966 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

misseagle

  • Gast
Re: Trouwen In Mei 2013
« Reactie #1025 Gepost op: 30 november 2012, 07:11:37 »
@Trouwkaarten, wij hebben ze nog niet maar zijn er wel al een tijd mee bezig.. Ondertussen al zo'n 1,5 tot 2 maanden en het juiste ontwerp is er nog niet.. Maar goed is ook niet erg.. wil ze pas in januari laten afdrukken en dan hebben we tijd genoeg om de enveloppen te schrijven (wilden eerst adres stickers maar schrijven vonden wetoch persoonlijker) Ook moeten we nog wat aan de kaarten toevoegen enzo.

We hebben nu een kaart waar een inlegvel in zit alleen eigenlijk willen we namens de CM ook een kaartje er nog in doen waar dan dingen op komen te staan als 'liever geen bloemen ivm huwelijksreis' en een melding over Social Media.
Echter hebben de daggasten al 2 kaartjes erin zitten.. inlegvel en ticket voor stadion..
Dus moet nog even kijken wat het mooiste/beste is!

@Mo wat leuk zeg dat jij ook getuigen mag zijn bij je moeder!

Wij doen eigenlijk vrij weinig qua decoratie.. Want onze locatie is van zichzelf al zo mooi, eigenlijk alles wat je toevoegt is misschien too much dus weten het nog niet!

@Lily Rose, welkom! Ja je zult hier vast nog wel dingen lezen.. Ik denk ook elke keer dat ik klaar ben en dan zie ik ergens weer iets staan haha.. Het mooie van trouwen en sowieso het leven is dat iedereen het op zijn/haar manier doet/ervaart, enzovoort.. Zo houden wij juist enorm van feesten dus we hadden zoiets van, als we t doen doen we t goed!
Met veel dingen hadden we ook zoiets van: hoort er gewoon bij, zoals een bruidsboeket, vind ik ook wel erg leuk! En trouwvervoer ook die hebben we maar ja we trouwen dan ook niet zomaar ergens en de plek waar mn AS me ophaalt is ook 35 km van de locatie af.. Dus wel fijn dat we vervoer hebben...

Maar welkom dus, nogmaals!!

Marlie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1845
  • Geslacht: Vrouw
    • de sminkies
Re: Trouwen In Mei 2013
« Reactie #1026 Gepost op: 30 november 2012, 11:08:12 »
Wlkom Lily Rose.. (is dat je echte naam, of een alias)

De laatste dagen wat minder gepost, maar probeer wel nog mee te lezen..

@ trouwkaarten..
Van de week zijn we samen bezig geweest met de kaarten. het worden een soort pakketjes met een lintje of touwtje eromheen. (misschien ook een idee voor jou Misseagle..als je veel losse dingetjes toe wilt voegen..)
Wij weten nu hoe we het willen doen. Met vriendlief afgesproken dat hij voor Februari met een collega samen de teksten etc juist heeft uitgeknutseld op de compuer zodat we het goed kunnen afdrukken..
Dan heb ik een anderhalve maand om alles in elkaar te knutselen en maken..En dan half maart versturen ongeveer.

@ mo..
Bijzonder dat je getuige bij je moeder kan zijn..


dees87

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1273
  • Geslacht: Vrouw
  • Home is where you are!
Re: Trouwen In Mei 2013
« Reactie #1027 Gepost op: 30 november 2012, 20:00:11 »
Welkom Lily Rose, Leuk om te lezen dat jullie het ook klein en intiem houden ( wij ook )

Wij versturen de kaarten op 11 maart, Dit is 8 weken van tevoren, maar ik wilde het graag op die datum,  ( dat is de verjaardag+sterfdag van mijn liefste oma, Sentimentele doos dat ik er ook ben )

Hier ligt het even stil, We gaan over 2 weken in ondertrouw, en met oog op de financien, gaan we dat nu eerst regelen en dan weer verder, Wel hebben we vandaag het cadeau voor mijn vader binnen gekregen, Hij krijgt een horloge van ons, omdat hij het vervoer regelt en het eten enz.

Lily Rose

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 214
Re: Trouwen In Mei 2013
« Reactie #1028 Gepost op: 30 november 2012, 21:17:31 »
Dank je wel, Tam! Fijn dat een kleine ceremonie ook oké is. Het is prettig om te merken dat iedereen hier respecteert wat de ander z'n smaak is. Leuk, want dan kan je ook met elkaar meedenken!

Misseagle, haha, herkenbaar! Ik dacht vanmiddag op de fiets ineens: "Oh ja, dit nog... en dit ook nog!" Ik dacht er ineens aan dat ik hier nog niet had neergezet dat mijn zus mijn haar en make-up doet (we gaan gezellig een keer proef-tutten ;)) Door het sieraden topic elders hier op het forum, ben ik ook wat meer na gaan denken daarover, dus dat is ook nog een puntje op de lijst.

We gaan trouwens wel vragen of iemand anders ons wil rijden naar het stadhuis (inderdaad wat dichter bij ons dan 35 km weg... ;)) maar we zijn wel van plan om gewoon met onze eigen auto te gaan.

Marlie, Lily Rose is inderdaad een alias; oude gewoonte!

Ik vind het trouwens fijn om te lezen wanneer jullie de kaarten gaan versturen. Ik dacht zelf ook aan maart (of iets eerder ::))

Bedankt voor het fijne en warme welkom allemaal!!

o0kirs0o

  • Gast
Re: Trouwen In Mei 2013
« Reactie #1029 Gepost op: 1 december 2012, 08:50:09 »
Welkom Lily Rose!
Is toch een heerlijk, een kleine, intieme ceremonie?!
Zou willen dat ik daar van hield, scheelt denk een hoop geld haha! ;)

@Mo, dat zal vast een heel speciaal gevoel zijn dat jullie nu bij elkaar getuigen mogen zijn! Leuk!

We zullen een drukke periode voor de boeg krijgen. We hebben gisteren namelijk een ander huis gekocht! Dus dat komt er ook nog even bij! Haha. Gelukkig is het huis helemaal af en hoeft er niks tot nauwelijks aan geklust te worden.

Mo_23

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1365
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen In Mei 2013
« Reactie #1030 Gepost op: 1 december 2012, 10:51:34 »
Leuk Kirs een huis gekocht!!

Zal jullie hier ook even updaten over de sores rondom ons huis... Drie weken geleden hebben we de vraagprijs enorm laten zakken. In eerste instantie geen reactie gehad en vorige week hebben we open huis gehouden. Gelukkig kwam daar een stel kijken en die waren heel erg enthousiast! Na het weekend heeft de makelaar ze gebeld en ze waren nog steeds super enthousiast! Wilde alleen voor zichzelf alles uitzoeken, zaten nu in een huurhuis, dat huis moeten ze nu kopen maar daar moet alles aan verbouwd worden en ze zaten nu te kijken of ze eventueel ook een huis dat al af is konden kopen. Nu moeten ze dus uitzoeken of ze hun eigen huurhuis willen kopen met de bijkomende verbouwing of ons huis, dat al af is willen kopen... Nog even afwachten dus!
Dan hebben we ook nog aanstaande woensdag een bezichtiging van andere mensen! Een beetje goed nieuws dus!!

Tam1987

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 487
Re: Trouwen In Mei 2013
« Reactie #1031 Gepost op: 1 december 2012, 10:59:30 »
Gefeliciteerd Kirs, leuk een huis! Veel klus- en inrichtplezier gewenst!

Spannend Mo! Hopelijk wordt er iets ten gunste van jullie doorgezet. Staat jullie huis al lang te koop?

Wij waren gisteren op de bruiloft van vrienden die in Las Vegas getrouwd zijn afgelopen zomer. Erg leuk om te zien wat zij ervan gemaakt hebben. Kreeg ook gelijk zin in ons eigen feestje en m'n lief zelfs ook, dat heeft toch ff geduurd. Hij moest toch wel even slikken toen het allemaal op de rit gezet moest worden, dat het nu officieel zou worden. Hadden jullie AS's dat ook? Gelijk ook weer wat dingetjes besproken hoe we het hebben willen, erg leuk. Zitten daarmee ook echt vaak op 1 lijn, denken vaak over dingen hetzelfde. Alleen over locatie verschilden we wat in mening, m'n lief wilde het liefst een bruin café en ik een hippe strandtent, maar gelukkig hebben we een locatie gevonden die mooi in het midden ligt :D

o0kirs0o

  • Gast
Re: Trouwen In Mei 2013
« Reactie #1032 Gepost op: 1 december 2012, 11:07:54 »
@Mo, hopen dat de keuze jullie kant op valt en dat jullie het snel verkopen! Zelf al iets anders? Of kopen jullie pas na verkopen?

@Tam, mijn AS heeft daar geen last van, merk alleen wel dat ik er veel meer mee bezig ben dan hij haha! Maar van de week zijn we weer bij de locatie geweest en dat geeft hem op een of andere manier dan weer een boost en dan is ie de hele dag op internet dingen aan het bekijken.
Alleen jammer dat ie dat dan maar 1 dag vol houdt haha!

Mo_23

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1365
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen In Mei 2013
« Reactie #1033 Gepost op: 1 december 2012, 11:28:44 »
Ons huis staat nu anderhalf jaar te koop.. hebben gelukkig nog niks anders, gaan pas kopen als we ons eigen huis verkocht hebben, hoop dat we het verkopen!!
Brengt dat overigens wel onze bruiloft plannen een beetje in de war... De bedoeling is dat we de daggasten bij ons thuis zouden laten komen voor een broodje en dan gezamenlijk naar de plek waar we voor de gemeente trouwen.. Als we inmiddels verhuisd zijn gaat dat natuurlijk niet lukken, omdat wij dan al foto'a maken zijn en niet terug kunnen. Daar moeten we dan maar wat voor verzinnen, komt best goed, zou het zo fijn vinden als we het huis verkocht krijgen!!!


Marlie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1845
  • Geslacht: Vrouw
    • de sminkies
Re: Trouwen In Mei 2013
« Reactie #1034 Gepost op: 1 december 2012, 12:10:58 »
Ik help het je hopen Mo.. Zou mooi zijn als je het nog verkocht krijgt, wordt na 1 januari alleen maar nog moeilijker.Ik weet in welk schuitje je zit. Ons huis staat al 2 jaar te koop,, echt verschrikkelijk..
Wil hier echt weg, maarja, die markt he.
Mag ik vragen hoeveel jullie zijn gezakt met jullie prijs?
Onze makelaar raadt ons aan om 15000 te zakken, terwijl we nu al net quite spelen als we het verkopen voor de vraagprijs... phoe...

Kirs... Gefeleicteerd met jullie nieuwe huis.. Wanneer kun je erin?

En weer even back on topic..
Ik ga aankomende week eten bij mijn beste vriendinnetje en dan ga ik haar vragen als CM.
Ik wil dan pepernoten bakken die spellen: "wil je onze ceremoniemeester zijn?"
Hoop dat ze het doet, want ze is momenteel vrij druk..met werk,opleiding etc..

En ik heb eindelijk na VIER weken wachten mijn zwarte stofjes binnen om het ceintuur voor bij de jurk te gaan maken. Moet allemaal stiekem want lief mag niet weten dat er zwarte accessoires bij zitten..

Mo_23

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1365
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen In Mei 2013
« Reactie #1035 Gepost op: 1 december 2012, 12:23:17 »
Wij zijn in een klap 30.000 gezakt... Wel van een vraagprijs naar nu een koopsom. Als wij het huis voor de oorspronkelijke vraagprijs zouden verkopen, zouden we net quite draaien, nu dus flink verlies maar dat mag je mee financieren bij je volgende woning.. Zijn van plan een ander huis te kopen, voor een prijs, waardoor onze hypotheek niet hoger wordt dan de hypotheek nu. Door de lagere rente worden onze maandlasten dan al lager, plus we kunnen er een auto uit doen, wat ons ook heel veel scheelt.

Yvon83

  • Gast
Re: Trouwen In Mei 2013
« Reactie #1036 Gepost op: 1 december 2012, 12:43:03 »
Wij willen ook graag verhuizen, zitten nu in een huurhuis, dus wij zitten volgend jaar (wachten tot maart, dan krijgt vriendlief als het goed is een vast contract) in een luxepositie :)

o0kirs0o

  • Gast
Re: Trouwen In Mei 2013
« Reactie #1037 Gepost op: 1 december 2012, 12:51:05 »
@Mo, wel verstandig dat jullie wachten met kopen tot het verkocht is. Zeker in deze tijd met hoe de huizenmarkt nu is. Wij hebben ons appartementje ook eerst verkocht. Gelukkig zaten we in een starterswoning en starters heb je altijd. Denk dat dat ook wel ons voordeel is geweest.
We hebben nu ook een verlies van 15.000 euro, maar kunnen dat meefinancieren in onze nieuwe hypotheek.

@ Marlie, waarschijnlijk eind januari. Wij moeten ons eigen appartementje over 3 weken uit dus in de tussentijd 'logeren' we bij mn schoonouders.

Hoop voor jullie beiden dat jullie het snel verkopen! Zoals je zegt Marlie wordt het na 1 januari alleen nog maar moeilijker...

Hoop dat je vriendin ja zegt! Maar zal vast wel toch?

misseagle

  • Gast
Re: Trouwen In Mei 2013
« Reactie #1038 Gepost op: 3 december 2012, 07:17:12 »
Wij zouden ook heel erg graag een huis willen kopen.
Maar zitten beide nu via een uitzendbureau ergens en daar krijg je sowieso geen hypotheek op.
Ook zou ik het liefste op mijn salaris iets willen kopen omdat mijn AS niet zeker is van zijn inkomen.

Het kan altijd zo zijn dat hij straks teveel last krijgt van zijn handicap en dus niet bij een "gewone" baas kan werken. Dan moet hij weer zijn wahjong in waarbij hij dus echt weinig krijgt.
Dus vandaar dat 1 salaris gedoe.
Denk alleen niet dat ik van mijn salaris echt iets kan kopen!

flower87

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 377
Re: Trouwen In Mei 2013
« Reactie #1039 Gepost op: 3 december 2012, 07:26:29 »
Meiden ik lees wel mee hoor maar heb weinig puf om te reageren!

Welkom lily rose!

tol81

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1351
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen In Mei 2013
« Reactie #1040 Gepost op: 3 december 2012, 09:18:11 »
Meiden ik lees wel mee hoor maar heb weinig puf om te reageren!

Welkom lily rose!

hey Flower,
niets ergs aan de hand hoop ik?? (of heb ik hier al iets gemist, dt je het al wel verteld hebt?? )

flower87

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 377
Re: Trouwen In Mei 2013
« Reactie #1041 Gepost op: 3 december 2012, 17:22:35 »
Tol: nou ja heftigs... mijn moeder heeft (borst) kanker.. geloof dat ik het hier wel eens gezegd heb.. is vorige week gestart met chemo en vond ik toch vrij heftig al heeft ze gelukkig nog weinig klachten.
Verder overleed een oma van een goede vriendin van mij, gezien mijn oma dit jaar is overleden was dit voor mij best confronterend.. . morgen de begrafenis en dan hopelijk daarna weer even wat rust!

Mo: jeetje wat zijn jullie een stuk gezakt met jullie huisprijs.. hopelijk nu snel een kope!

Kirs:gefeliciteerd met jullie nieuwe huis!

Marlie: had je nog gekeken naar de lintjes?

WIj gaan van de week de kerstkaarten schrijven.. ik ga nog even nadenken over een leuke tekst voor de save the date!

Lily Rose

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 214
Re: Trouwen In Mei 2013
« Reactie #1042 Gepost op: 3 december 2012, 18:55:43 »
Jeetje, wat heftig, flower87! Ik wens je veel sterkte. Ik kan me voorstellen dat je daardoor even niet zoveel puf hebt voor dingen.

Veel succes voor degenen die met huizenperikelen zitten! Lijkt me echt heel erg vervelend, zo'n situatie, dat je het niet verkocht krijgt.

Wij wonen nu 2,5 jaar heel gelukkig in ons eigen huis (eerst 3 jaar in een huurhuis gewoond) en we zijn echt net op tijd geweest met de hypotheek. Mijn vriend heeft een eigen bedrijfje (grafisch ontwerper en webontwikkelaar) en dat gaat best goed, maar de hypotheekbank ziet dat toch als een risicofactor. Daarnaast studeerde ik nog (ik heb een Bachelor WO en een Research Master WO gedaan), dus bij mij kwam er ook niks binnen. Mijn moeder en schoonouders hebben toen garant gestaan voor de hypotheek, en daarom hebben we een hypotheek gekregen. Ik denk dat we dat nu niet meer zo snel zouden krijgen. Ik heb nu wel een baan, maar die is tijdelijk... In januari moet ik iets nieuws hebben. Ik ben druk aan het solliciteren, maar spannend dus! We zijn heel blij met ons huis, maar het is niet groot genoeg om een gezin te stichten (wat toch wel in de planning zit, zodra ik een vaste baan heb...) maar 1 kindje past wel ;) Ik wil hier voorlopig nog niet weg...

Tam1987

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 487
Re: Trouwen In Mei 2013
« Reactie #1043 Gepost op: 3 december 2012, 21:13:35 »
Jeetje heftig Flower87... Heel veel sterkte gewenst morgen en de komende periode, ook voor je moeder. Hopelijk komt ze er weer helemaal bovenop! Kan me voorstellen dat je hoofd dan even niet zo staat naar andere dingen...

Succes voor alle huizenverkopers! Hopelijk komt het gauw rond voor jullie. Wij zouden hier ook wel weg willen, maar er moet nog teveel aan het huis gebeuren om het überhaupt interessant op de markt te kunnen zetten. Bovendien zitten we in een wijk waar niemand wil wonen, waar achter nieuwbouwwoningen worden gebouwd die tegen een lagere prijs in de verkoop gaan dan waar mijn lief dit huis ooit voor heeft gekocht. Dus we wachten het nog even af, zolang de markt niet aantrekt of wij tegen een enorm laag bedrag te koop gaan, raken we dit huis niet kwijt. Ondertussen klussen we rustig verder. Mijn lief woont hier nu 7,5 jaar, ik woon sinds 2,5 jaar bij hem. Het is op zich een prima huis, maar in deze wijk wil ik mijn kinderen niet laten opgroeien dus wil hier eigenlijk zo snel mogelijk weg :) 'Gelukkig' heeft mijn lief dit huis op 1 salaris kunnen kopen en zóuden we het scherpgeprijsd in de markt kunnen zetten, maar hij heeft er ook veel eigen geld in gestoken en hoe meer je daar van terugkrijgt, hoe fijner natuurlijk bij de financiering van een volgend huis...

misseagle

  • Gast
Re: Trouwen In Mei 2013
« Reactie #1044 Gepost op: 4 december 2012, 07:44:26 »
@Flower, wist dat inderdaad al, maar niet dat ze nu met chemo was begonnen.. Succes ermee voor je moeder en positief blijven denken! Dat helpt vaak ook heel erg bij het "vechten" tegen die rot ziekte!


tol81

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1351
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen In Mei 2013
« Reactie #1045 Gepost op: 4 december 2012, 09:15:35 »
jeetje flower.. nee dat is niet niks!!Tuurlijk maak je je zorgen over je moeder... ook al heeft ze er ogenschijnlijk geen last van het is nog al wat zo'n chemo! En het overlijden van de oma van je vriendin grijpt zowieso denk ik wel aan, maar als je dan ook nog maar kort geleden je eigen oma hebt verloren, is het natuurlijk nog heftiger.. Sterkte meis!!  en heel begrijpelijk dat je niet de puf vindt om hier te reageren....

Mensen met de huizen-issues... Hopelijk lost het allemaal snel op! en tot die tijd gewoon lekker blijven zitten waar je zit...
@Tam, voorlopig zijn er nog geen kindjes (toch ;) ) tegen de tijd dat het zo ver is, en dan nog een jaar of wat verder hebben jullie vast wel een ander stekkie..
Ik ben heel blij dat wij 6 jaar geleden al ons huis hebben gekocht... was net voordat alle ellende begon gelukkig... nog net op tijd... en wij zijn heel blij met ons stekkie, in een kinderrijke buurt...

tol81

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1351
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen In Mei 2013
« Reactie #1046 Gepost op: 4 december 2012, 09:18:18 »
on topic: volgende week dinsdag toch een afspraak met de fotograaf die we in gedachten hadden..heb voor een poosje terug gemeld dat het misschien niet door ging omdt zijn vrouw begin juni is uitgerekend van hun 1e kindje... Maar, hij heeft 2 backups geregeld, dus als we het eens kunnen worden over de prijs en onze wensen.... dan hebben wij de fotograaf ook geregeld..
Ik ben ook nog steeds bezig met het regelen van een trouwauto... Maar vind het wel een hoop geld voor het eventjes dat wij die auto willen. Het gaat om een tijdsbestek van 4-5 uur..... hebben we een particulier gevonden, vraagt ie er 300euro voor.. vind ik te veel geld.. dan kan ik er net zo goed 1 huren voor een hele dag....
maar heb nog meer lijntjes uit staan...

steef1

  • Gast
Re: Trouwen In Mei 2013
« Reactie #1047 Gepost op: 4 december 2012, 12:48:59 »
Flower87: hééél veel sterkte !!!!
(onlangs ook zware periode gehad, khad maar een raar gevoel vanbinnen en constant mijn gedachten ergens anders)
ik hoop dat je gauw wat rust krijgt en positief nieuws over je moeder !

Wij zijn aan het bouwen en ik hoop nu toch dat we er in kunnen tegen februari en dat zo goed als af is, we zijn met vloeren bezig en elektriciteit dat nog moet afgewerkt worden, verder moet de warmtepomp nog komen maar garagetegels moeten eerst gelegd worden ....enzzz, van vandaag hebben we onze open haard!
in mei moet het allesinds af zijn :P

tol81

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1351
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen In Mei 2013
« Reactie #1048 Gepost op: 4 december 2012, 13:00:01 »
whoeoehhhoe.. nog meer goed nieuws, trouwauto nu ook bijna rond...

zit ik me nu net te bedenken, ben ik de enige hier in dit topic met kindjes???

17-05-2013

  • Gast
Re: Trouwen In Mei 2013
« Reactie #1049 Gepost op: 4 december 2012, 13:13:37 »
Hallo Allemaal,
Wat leuk dat jullie ook trouwen in mei 2013. Hopen dat het die hele maand prachtig weer is! Wij vieren ons feest buiten in twee grote partytenten dus hopen dat het droog blijft. Wat een rot situatie als je nu een huis te koop hebt staan. Wij huren een woning en blijven dat voorlopig ook nog maar even doen.
Op dit moment is het voor ons heerlijk rustig met de voorbereidingen. Via een vriendin van mij ben ik bij een weddingplannerburo gekomen die al veel voor ons regelt. Trouwauto, fotograaf , kapster en schoonheidspecialiste staat allemaal vast. Ze gaan ook de tenten helemaal inrichten en super goedkoop. Incl. de reiskosten komen wij op 1250 euro uit voor dit. jeueeeej!! Vind het zo spannend. Mijn jurk is in de maak en in januari ga ik hem passen.


 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards