collapse

Auteur Topic: Hoeveel Kinderen Wil Je (of Hebben Jullie)  (gelezen 46365 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Alexia

  • Gast
Hoeveel Kinderen Wil Je (of Hebben Jullie)
« Reactie #75 Gepost op: 7 november 2007, 10:26:49 »
maar wel vervelend dat mensen zo reageren.

Bij mij is het iets andersom, mijn moeder had juist steeds dat ik lekker moet wachten tot ik rond de 30 ben, dat is vroeg genoeg en dan kan ik nog even lekker genieten zonder kinderen. Dus die ben ik nu gewoon alvast flink aan het voorbereiden dat wij echt heel snel kinderen willen (als het allemaal mag lukken) en ik geloof dat ze het nu wel beginnen te snappen :)

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Hoeveel Kinderen Wil Je (of Hebben Jullie)
« Reactie #76 Gepost op: 7 november 2007, 11:01:49 »
Eerst met de bruiloft opmerkingen "omdat het zo hoort" en "zo-zou-ik-het-doen-hoor"
En we gaan vrolijk verder bij de kinderen.
Alsof je met kinderen of helemaal geen kinderen geen normaal leven meer hebt.
 :dry: beetje vermoeiend.

loezje

  • Gast
Hoeveel Kinderen Wil Je (of Hebben Jullie)
« Reactie #77 Gepost op: 7 november 2007, 17:48:08 »
Oeps, ik heb wel wat aangezwengeld he?

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Hoeveel Kinderen Wil Je (of Hebben Jullie)
« Reactie #78 Gepost op: 8 november 2007, 00:09:14 »
Nee hoor!!
Geloof dat dit ooit eerder al een keer ter sprake is gekomen.
En zoals je ziet, het blijft terugkomen!

ceermasa

  • Gast
Hoeveel Kinderen Wil Je (of Hebben Jullie)
« Reactie #79 Gepost op: 8 november 2007, 10:30:25 »
ik heb gekozen voor 2, want we hebben er 2!

rupsje

  • Gast
Hoeveel Kinderen Wil Je (of Hebben Jullie)
« Reactie #80 Gepost op: 9 november 2007, 14:59:02 »
Ik begrijp dat je daar je handen aan vol hebt?  :biggrin:

Rixt

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9350
  • Geslacht: Vrouw
Hoeveel Kinderen Wil Je (of Hebben Jullie)
« Reactie #81 Gepost op: 10 april 2008, 21:23:44 »
Mijn aanstaande zegt altijd 2, en dan het liefst jongens..haha...
Zelf denk ik 3. Waarvan misschien 2 wel een tweeling. Zitten heel veel tweelingen zowel aan m'n vaders kant als mijn moeders kant. Dus wie weet, je kunt het wel graag willen, maar 't moet ook allemaal maar lukken.

Ik mag volgens mij blij wezen met mijn ouders. Die zouden het geweldig vinden om opa en oma te worden, maar wel op het moment wanneer wij er aan toe zijn. Mijn moeder heeft zelfs gevraagd of we wel kinderen willen...want als we dat niet zouden willen, zou ze dat ook begrijpen.

Wat ik zo jammer vind is dat veel mensen trouwen assoccieerd met kinderen. Je trouwt toch om kinderen te krijgen? Nou, dat is niet mijn mening!! Het is voor jullie een bewuste keuze geweest om niet te kiezen voor kinderen, waarom zou een ander daar niet vrede in kunnen vinden? Net zoals een ander juist wel voor een kind kiezen, ook voor hun is het een bewuste keuze, dus daar kan een ander toch ook vrede in vinden?

Liefs Rixt

Sylvia en Andre

  • Gast
Hoeveel Kinderen Wil Je (of Hebben Jullie)
« Reactie #82 Gepost op: 10 april 2008, 22:29:30 »
Even nog reargeren op de diskussie geen kinderwens van november 2007. Wij hebben ook heel bewust gekozen om geen kinderen te "nemen". De reden bij ons is tweeledig. In de eerste plaats omdat Sylvia een zeer erfelijke aangeboren aandoening heeft Ostiogenesis Imperfecta (O.I. in de volksmond) Dit houd in dat de kalkontwikkelijk bij Sylvia pas na de pubertijd echt op gang is gekomen. Dit betekende in Syl's geval (Een van de ernstigste catergorieen) dat ze tot haar 16e heel erg veel in het ziekenhuis heeft gelegen met breuken. Ze is na de 70e keer een been gebroken te hebben gestopt met tellen. Dit zouden we onze kinderen absoluut niet willen aandoen. De 2e reden is eigenlijk dat wij simpelweg niets met kinderen hebben. Ze zouden de leefstijl die wij hebben (lekker inpulsief erop uitgaan en gekke dingen doen) en onze vrijheid ernstig in gevaar brengen. En die leefstijl is ons heilig. Natuurlijk zouden we die wel opgeven als we wel iets met kinderen zouden hebben.

Maar nogmaals de belangrijkste reden is de ziekte O.I. die Sylvia heeft. (gelukkig is ze sinds haar 20e nagenoeg breuk-vrij)

debby*

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3041
  • Geslacht: Vrouw
Hoeveel Kinderen Wil Je (of Hebben Jullie)
« Reactie #83 Gepost op: 10 april 2008, 23:20:42 »
Het is ieders eigen keuzen om wel of geen kinderen te nemen. Wat gaat een ander het in godsnaam aan?!

Ik zelf wil graag twee kinderen ofzo. Maar niet veel meer.

Ik kom uit een gezin van zes kinderen en wil dat echt niet. Iedereen zegt dan ook wat gezellig enzo,maar dat is dus vaak niet zo. Mijn vader komt als hij thuis komt naar bed omdat hij vroeg op moet, en mijn moeder is aan het einde van de dag ook de jongens zat om het zo maar te noemen. Mijn jongste twee broertjes kunnen vrij druk zijn en het is dus zo dagelijks dat mn ouders chagrijnig zijn en dit op mijn broertjes of mij afreageerde. Vooral eten was een festijn. Dus nee, voor mij een voorbeel hoe ik het echt niet wil hebben.

K en P

  • Gast
Hoeveel Kinderen Wil Je (of Hebben Jullie)
« Reactie #84 Gepost op: 11 april 2008, 09:13:21 »
Bij ons was ook de grootste reden O.I.
Maar na een erfelijkheidstest is gebleken dat ik maar heel weinig kans heb dat ik het overdraag!!
Ik heb het zelf gelukkig al maar in lichte vorm.

Maar na 24 jaar geroepen te hebben dat ik toch geen kinderen wil door mn oi is het heel raar om nu ineens wel kinderen te kunnen 'nemen'.
Of we ervoor gaan weet ik nog niet, maar het is dus niet meer uitgesloten.

@Andre: dan ben je (althans, je vrouw dan) al de 3e met oi op het forum waarvan ik het weet.
Apart!! Je weet zelf hoe weinig je mensen met oi tegenkomt in het dagelijkse leven.

mlein

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1163
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.marjoleinensteve.nl
Hoeveel Kinderen Wil Je (of Hebben Jullie)
« Reactie #85 Gepost op: 11 april 2008, 09:58:40 »
Ik zei vroeger altijd dat ik er minstens vier wilde. Het lijkt me nog steeds erg leuk om vier kinderen te krijgen, maar vier keer 9 maanden zwanger.... daar zie ik wel heeeeeeeeeel erg tegenop...

Charles & Ilonka

  • Gast
Hoeveel Kinderen Wil Je (of Hebben Jullie)
« Reactie #86 Gepost op: 14 april 2008, 11:43:00 »
gestemd op 1 kind
we hebben 1 dochter en meer zullen het er ook nooit worden  :biggrin:

Hakkie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2411
  • Geslacht: Vrouw
Hoeveel Kinderen Wil Je (of Hebben Jullie)
« Reactie #87 Gepost op: 29 april 2008, 21:49:24 »
Ik zou het liefste 4 kinderen willen :wub: Mijn vriend wil er 3, dus we moeten het er maar eens goed over hebben tegen die tijd haha :wink: Natuurlijk hoop ik dat wij gezegend worden met kinderen, zo vanzelfsprekend is het niet! Ik ben nu 22 jaar en zou het liefst voor mijn 30e moeder worden. Maar nogmaals: als alles goedgaat... :)

Maaike999

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4821
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.smullenvantaart.nl
Hoeveel Kinderen Wil Je (of Hebben Jullie)
« Reactie #88 Gepost op: 29 april 2008, 22:30:17 »
Wij willen het liefste 2 kindjes.
Ik ben in verwachting van de 1e, en hoop dat het met de 2e ook lukt! (al dan niet via de medische weg, ivm weinig eisprongen)

Kitty78

  • Gast
Hoeveel Kinderen Wil Je (of Hebben Jullie)
« Reactie #89 Gepost op: 30 april 2008, 08:59:17 »
als het er hier ooit nog van komt is het er 1 en blijft het bij 1  :biggrin:

Me schoonzus heeft denk ik al 3x gevraagd of er kinderen komen, en dan zeg ik teeds weet ik niet, we zien wel, ene moment vindt ik het prachtig en andere moment denk ik noooooit.....

Maar dat is gewoon mijn reactie als mensen meerdere malen dat soort dingen vragen, dan wordt ik tegendraads

iris&sander

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1994
  • Geslacht: Vrouw
    • http://pluizebeesjes.bruiloftsite.nl/
Hoeveel Kinderen Wil Je (of Hebben Jullie)
« Reactie #90 Gepost op: 30 april 2008, 09:48:24 »
[quote name=\'Kitty78\' post=\'160451\' date=\'30 April 2008, 08:59\']als het er hier ooit nog van komt is het er 1 en blijft het bij 1  :biggrin:

Me schoonzus heeft denk ik al 3x gevraagd of er kinderen komen, en dan zeg ik teeds weet ik niet, we zien wel, ene moment vindt ik het prachtig en andere moment denk ik noooooit.....

Maar dat is gewoon mijn reactie als mensen meerdere malen dat soort dingen vragen, dan wordt ik tegendraads[/quote]

[color=\"#6600CC\"]Ik heb echt precies hetzelfde hahaha!!
Ik vind ook dat je vaak zo "gedwongen" word door je omgeving.... zeer zeer vermoeiend!
En nu zeker omdat we gaan trouwen.... We krijgen nu allemaal van die opmerkingen van: "over een jaar is er zeker een kleine" en "Jullie zullen over een paar jaar lekker een paar kleintjes hebben"

Grrr.... dat beslissen we altijd zelf nog wel (en dan nog maar es zien of het ons gegeven is, om kinderen te kunnen krijgen....)[/color]

Maaike999

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4821
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.smullenvantaart.nl
Hoeveel Kinderen Wil Je (of Hebben Jullie)
« Reactie #91 Gepost op: 30 april 2008, 12:09:29 »
Haha, dat probleem hadden wij niet, bij ons verwachtte niemand het :wink:.
We hadden alleen aan een paar mensen verteld dat we er mee bezig waren, en dat ik niet zo gediend was van het feit dat mensen gingen vragen "lukt het al??".
Helemaal aangezien het bij ons nog wel een tijdje geduurd heeft.
Iedereen vragt bij ons juist wanneer onze trouwdatum is, omdat ze wel weten dat we gaan trouwen, maar niet wanneer :wink: :tongue:!

rupsje

  • Gast
Hoeveel Kinderen Wil Je (of Hebben Jullie)
« Reactie #92 Gepost op: 30 april 2008, 12:40:58 »
Bij ons is het echt verschrikkelijk zo vaak als we die vraag krijgen...
Afgelopen zondag waren we een jaar getrouwd, belt mn oma op om ons te feliciteren, zegt ze:
'En nu wil ik eigenlijk wel graag een achterkleinkind!'  :blink:  

Ehm...Mogen we dat zelf bepalen? :biggrin:
« Laatst bewerkt op: 30 april 2008, 12:41:29 door rupsje »

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Hoeveel Kinderen Wil Je (of Hebben Jullie)
« Reactie #93 Gepost op: 5 mei 2008, 09:18:41 »
Zo, hahaha, dat is dan duidelijk!!!
Nog gefeliciteerd trouwens!

rupsje

  • Gast
Hoeveel Kinderen Wil Je (of Hebben Jullie)
« Reactie #94 Gepost op: 5 mei 2008, 09:34:28 »
Dank je wel!  :laugh:
Met jullie ook nog alles goed?
« Laatst bewerkt op: 5 mei 2008, 09:35:04 door rupsje »

Malika

  • Gast
Hoeveel Kinderen Wil Je (of Hebben Jullie)
« Reactie #95 Gepost op: 5 mei 2008, 11:24:02 »
We hebben zeker een kinderwens en hopelijk mag deze ooit uitkomen.
Als het ons gegund is dan willen we 2 of 3 kinderen.

Armara

  • Gast
Hoeveel Kinderen Wil Je (of Hebben Jullie)
« Reactie #96 Gepost op: 5 mei 2008, 22:55:24 »
Wij hebben 1 dochtertje van ruim 2,5 en als het mag willen we er graag nog eentje bij .. over een tijdje.. het kriebelt al weer heel zachtjes, maar we willen echt tot aan onze trouwdag blijven 'oefenen'. (DUS KOM MAAR OP MET DIE HUWELIJKSNACHT..hihi)
Gelukkig is mijn zus 3 maanden zwanger van haar eerste en kan ik daarvan straks volop meegenieten!

liefs Tamara

Violet

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9269
  • Geslacht: Vrouw
Hoeveel Kinderen Wil Je (of Hebben Jullie)
« Reactie #97 Gepost op: 15 mei 2008, 18:30:16 »
wij hebben het er laatst over eghad, en na het huwelijk ga ik stoppen met de pil. Als het dan dus allemaal wil lukken, hoop ik rond mijn 25/26ste een kindje te krijgen. Ik heb altijd kinderen gewild, en vind het wel een fijn idee als we eerst een groter huis hebben en getrouwd zijn. En tot die tijd oetenen we lekker verder :wink:

Carolina

  • Gast
Hoeveel Kinderen Wil Je (of Hebben Jullie)
« Reactie #98 Gepost op: 15 mei 2008, 19:30:18 »
We willen wel graag kinderen. ik heb 1 aangeklikt maar 2 mag ook.  :)

femkemarije

  • Gast
Hoeveel Kinderen Wil Je (of Hebben Jullie)
« Reactie #99 Gepost op: 16 mei 2008, 08:14:11 »
ik ben nu zwanger van de 1e, en heb altijd gezegd dat ik er 2 wil. Maar nu weet ik hoe moeilijk het kan gaan: het moest via ivf/icsi.

Je kan dus wel een heleboel willen, maar vaak gaat het anders dan gepland...

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards