collapse

Auteur Topic: Trouwen 2014  (gelezen 734825 keer)

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Kikker

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 223
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #225 Gepost op: 23 januari 2013, 20:34:32 »
@Jinny, toch superleuk dat je je jurk misschien al gevonden hebt?! Sommige bruiden vragen zich af of ze hun droomjurk ooit vinden ;) ik heb dat dus misschien ook. Was met AS gaan passen om te kijken wat hij mooi vindt, de allereerste jurk die ik aan had vonden we allebei meteen heel mooi. AS hield er maar niet over op haha. En nu vergelijk ik alle jurken die ik zie met die die eerste :blush:

Open trouwroute dag? Ik wist niet eens dat dat bestond (moest het googlen haha).


pk88

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1836
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #226 Gepost op: 23 januari 2013, 20:37:06 »
Open trouwlocatie route hebben wij in oktober een kerk hier in de buurt bezocht. Echter toen we nog geen minuut binnen stonden kwamen ze gelijk vragen of we wilden reserveren... Uhh nee we komen alleen even kijken. Maar er was ook een wijnproeverij daar kwamen dus alle mensen voor. Ze zouden ook nog eens huwelijksvoltrekking gratis doen. Dus ik nog achteraan gemaild wanneer deze prijs werd vergeven en als niemand zich in had geschreven, wij wel wilde en dus gratis zouden trouwen. Die vlieger ging helaas niet op. Heb ook een klacht ingediend bij open trouwlocatie route en die waren ook verbaasd. Vonden het niet netjes en tot mijn verbazing doen ze aankomende open dag niet mee.

Zijn jullie al naar een love and marriage beurs geweest? Of van plan om te gaan.

Fransje

  • Gast
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #227 Gepost op: 23 januari 2013, 20:51:08 »
@Jinny: Bij ons was het niet zo superromantisch hoor... Echt leuk dat hij je gevraagd heeft, zeker omdat je het niet verwachtte. <3

Open trouwroute ken ik niet. We zijn wel heel vaak  love and marriage beurs geweest. Ik ga alleen geen jurken passen met mijn AS... Ik wil niet dat hij ook maar enig idee krijgt wat ik ga kiezen. ^^

Zo, twee mailtjes de deur uit gedaan. We kunnen maar niet kiezen tussen die twee fotografen. De een is 600 euro duurder dan de ander. We willen wel goede kwaliteit, maar 600 euro is wel een erg groot verschil. We gaan dus de keuze af laten hangen van de kennismakinggesprek. Hoe voelt het aan?

@pk88: Wat jammer dat sommige mensen meer aan hunzelf denken dan aan het gelukkige paar... Nogal een domper zo op zo'n manier.


Edit: JEEJ! We hebben een afspraak met één van de twee fotografen! :D Spannend!


« Laatst bewerkt op: 23 januari 2013, 21:15:21 door Fransje »

daphne89

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 929
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #228 Gepost op: 23 januari 2013, 21:26:45 »
Een open trouwroute hebben we hier volgens mij ook niet. Er zijn wel eens locaties die open dag hebben maar daar zijn we nooit geweest eigenlijk. Ik wil zeker nog wel een keer naar een beurs toe.

@Jinny, super leuk dat het aanzoek zo onverwacht was!

Mijn vriend heeft mij ten huwelijk gevraagd tijdens onze vakantie op Texel (mijn favoriete vakantieplaats :) ) We gingen op het strand naar de zonsondergang kijken. Toen werd hij ineens zenuwachtig en mocht ik niet gaan zitten. Toen is hij op zijn knieën gegaan en heeft hij mij ten huwelijk gevraagd. Ik wist dat hij me wel een keer ging vragen, maar het kwam toch onverwacht en ik moest toch een traantje wegpinken. Het gaf me zo'n bijzonder gevoel dat iemand dit voor mij deed.

@Fransje, super leuk dat jullie een afspraak hebben. Hopelijk klikt het en kan hij nog mooie voorbeelden laten zien. Ik vond het fijn om een echt album in mijn handen te kunnen houden.


Bolien

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 373
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #229 Gepost op: 23 januari 2013, 21:37:54 »
Ja hoor wij gaan ook in 2014 trouwen! En wel op 01-04 (en dit is geen grapje, maar deze dag zijn we 6 jaar samen). Onze plannen hadden we vorig jaar al maar ik heb mijn vriend op zijn verjaardag afgelopen 5 januari ten huwelijk gevraagd.

Wij hebben dan 7 jaar verkering en willen die dag in ondertrouw.
En ook ik heb mijn vriend op zijn verjaardag gevraagd.

Bolien

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 373
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #230 Gepost op: 23 januari 2013, 21:39:19 »
Leuk om al jullie verhalen te lezen.

Ik heb mijn vriend ten huwelijk gevraagd.
Voor zijn verjaardag kreeg hij een horloge waarin aan de achterkant gegraveerd staat 'Wil je met me trouwen?'.

Jinny

  • Gast
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #231 Gepost op: 23 januari 2013, 22:03:53 »
Ik wist ook niets van de route. Mijn vriend kwam ermee; we gaan 1 locatie bekijken en dan kunnen we denk ik de knoop wel doorhakken.

Het aanzoek kwam bij mij echt out of the blue. Toen we 3 jaar samen waren. Hij had het allemaal al maanden van tevoren geregeld in een restaurantje waar we heel vaak komen. Het personeel van het restaurant zat in het 'complot'. Ze hebben die avond foto's gemaakt zonder dat ik het wist en een filmpje van het aanzoek zelf. Het hele restaurant stond te klappen na het aanzoeken de obers kwamen meteen met vuurfontijntjes en champagne. Het was echt super!

Heb een vrij zware periode achter de rug en dit was echt helemaal geweldig.
Op dagen als vandaag; dat ik met mijn moeder een trouwjurk pas en het heb over mijn bruiloft, besef ik eens te meer hoe bijzonder dit is. Een paar jaar geleden wist ik niet eens zeker of ik nu nog wel op de aardbol rond zou lopen....

Zo genoeg sentimenteel gedoe  :biggrin:



Jinny

  • Gast
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #232 Gepost op: 23 januari 2013, 22:06:21 »
@Jinny: Bij ons was het niet zo superromantisch hoor... Echt leuk dat hij je gevraagd heeft, zeker omdat je het niet verwachtte. <3

Open trouwroute ken ik niet. We zijn wel heel vaak  love and marriage beurs geweest. Ik ga alleen geen jurken passen met mijn AS... Ik wil niet dat hij ook maar enig idee krijgt wat ik ga kiezen. ^^

Zo, twee mailtjes de deur uit gedaan. We kunnen maar niet kiezen tussen die twee fotografen. De een is 600 euro duurder dan de ander. We willen wel goede kwaliteit, maar 600 euro is wel een erg groot verschil. We gaan dus de keuze af laten hangen van de kennismakinggesprek. Hoe voelt het aan?

@pk88: Wat jammer dat sommige mensen meer aan hunzelf denken dan aan het gelukkige paar... Nogal een domper zo op zo'n manier.


Edit: JEEJ! We hebben een afspraak met één van de twee fotografen! :D Spannend!

Wat leuk!!! Fotograaf ben ik nog niet uit. Vind het moeilijk!! Ben benieuwd wat je keuze gaat worden.

Saartjuh88

  • Gast
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #233 Gepost op: 23 januari 2013, 22:16:16 »
Open trouwlocatie route hebben wij in oktober een kerk hier in de buurt bezocht. Echter toen we nog geen minuut binnen stonden kwamen ze gelijk vragen of we wilden reserveren... Uhh nee we komen alleen even kijken. Maar er was ook een wijnproeverij daar kwamen dus alle mensen voor. Ze zouden ook nog eens huwelijksvoltrekking gratis doen. Dus ik nog achteraan gemaild wanneer deze prijs werd vergeven en als niemand zich in had geschreven, wij wel wilde en dus gratis zouden trouwen. Die vlieger ging helaas niet op. Heb ook een klacht ingediend bij open trouwlocatie route en die waren ook verbaasd. Vonden het niet netjes en tot mijn verbazing doen ze aankomende open dag niet mee.

Zijn jullie al naar een love and marriage beurs geweest? Of van plan om te gaan.

Welk kerkje is dat als ik vragen mag?

Steffie_G

  • Gast
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #234 Gepost op: 23 januari 2013, 23:39:44 »
@ Jinny


Ja inderdaad, tijd genoeg.
maar toch, het is altijd leuker als je alles al goed op voorhand geregeld hebt zodat je niet meer voor (veel) verrassingen komt te staan.

Ik heb mijn vriend ten huwelijk gevraagd. Op Halloween  :biggrin:
Via een filmpje dat ik die dag had opgenomen in de living.
Donker gemaakt, kaarsjes, ...
Want ik kan dat niet zo zeggen zonder kei hard beginnen te wenen.
En ik ben zelfs tijdens het afspelen van het filmpje ongelofelijk hard beginnen wenen *schaam schaam*

Jinny

  • Gast
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #235 Gepost op: 24 januari 2013, 08:29:11 »
Hahaha Steffie: ik heb ook keihard zitten huilen. Zag laatst het filmpje weer en ja hoor...weer huilen  :biggrin:

Kikker

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 223
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #236 Gepost op: 24 januari 2013, 11:04:11 »
Nou ik heb de site van de open trouwlocatie route van voor tot achter bekeken en we gaan naar 5 locaties! Onder andere degene die ik al op het oog had. Ben erg benieuwd, en anders maar verder zoeken...

Fransje

  • Gast
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #237 Gepost op: 24 januari 2013, 12:13:00 »
Awwww, wat romantische verhalen allemaal! <3

@jrs14: Gevoel is zo belangrijk! Wij zijn naar 4 locaties geweest voordat we een keuze maakten. Eéntje vonden we echt... alsof we een nummertje waren en ééntje vond ik dat mens maar raar... Die twee locaties zijn het sowieso niet geworden.

Zo, vriendlief heeft net een afspraak gemaakt met de tweede fotograaf. Ik vind het allemaal best wel spannend. Ik hoop dat het (minimaal één van de twee) klikt.

pk88

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1836
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #238 Gepost op: 24 januari 2013, 12:18:11 »
Open trouwlocatie route hebben wij in oktober een kerk hier in de buurt bezocht. Echter toen we nog geen minuut binnen stonden kwamen ze gelijk vragen of we wilden reserveren... Uhh nee we komen alleen even kijken. Maar er was ook een wijnproeverij daar kwamen dus alle mensen voor. Ze zouden ook nog eens huwelijksvoltrekking gratis doen. Dus ik nog achteraan gemaild wanneer deze prijs werd vergeven en als niemand zich in had geschreven, wij wel wilde en dus gratis zouden trouwen. Die vlieger ging helaas niet op. Heb ook een klacht ingediend bij open trouwlocatie route en die waren ook verbaasd. Vonden het niet netjes en tot mijn verbazing doen ze aankomende open dag niet mee.

Zijn jullie al naar een love and marriage beurs geweest? Of van plan om te gaan.

Welk kerkje is dat als ik vragen mag?

Dat mag jij zeker. De Lambertuskerk in Raamsdonk. Echt een hele mooie gerenoveerde kerk. Tenminste dat is mijn mening

Fransje

  • Gast
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #239 Gepost op: 24 januari 2013, 12:24:57 »
HAhahah! AS en ik chatten tijdens ons werk nog wel eens met elkaar. Eventjes een gesprek tussen ons van nog geen 2 seconden geleden over onze bruiloft:

Citaat van: ik
alternatief voor levende fladderende beestjes? https://www.facebook.com/photo.php?fbid=548552258496471&set=a.316550495029983.84348.219107574774276&type=1
Citaat van: ik
Ikzelf heb er niet zoveel mee, maar als jij het leuk vind...
Citaat van: hij
Nee, geen helium duifjes
Citaat van: ik
:') als je het zo zegt, is het echt a-romantisch

Fransje

  • Gast
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #240 Gepost op: 24 januari 2013, 12:33:08 »
Gaan jullie vooraf iets kopen? Wij geven de getuigen iets moois op de grote dag. We dachten aan een echte (ouderwetse) veerpen.

Ik moet zeggen: ik vond het eigenlijk best spannend. Ik zou mijn broer vragen, maar hij had al aangegeven geen CM te willen zijn (was ook nooit de bedoeling, maar toch). Ik was bang dat hij mss ook geen getuigen wilden zijn (omdat Bert en ik elkaar niet zolang kennen als dat hij en zijn (inmiddels) vrouw elkaar kennen. :P Achteraf was het onzin dat ik dat dacht, maar was toch een beetje zenuwachtig dat hij "nee" zou zeggen. :')

Mijn AS vroeg het zijn vader en zijn oom. Zijn vader vond het bijzonder en zijn oom werd helemaal emotioneel (ik wist even niet wat ik moest zeggen of moest doen). Hij was zo ontzettend vereerd.

(Ja, je leest het goed, we hebben 3 getuigen. Ik weet niet wie ik als 4e wil vragen, namelijk...)


Fransje

  • Gast
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #241 Gepost op: 24 januari 2013, 12:54:57 »
Je moet gewoon doen wat jij (jullie) het fijnst vind. Als je graag vooraf iets wilt geven, dan vooral doen!

LatinBride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1659
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #242 Gepost op: 24 januari 2013, 12:57:29 »
Ik heb mijn broer gevraagd en mijn oom, maar nu heb ik dus spijt :(
Mijn broer wil ik nog steeds als getuige, maar mijn oom dus niet meer.
Ik wil eigenlijk mijn zus gaan vragen, maar ik weet niet zo goed of ik dat wel kan maken.
Wat vinden jullie?

Fransje

  • Gast
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #243 Gepost op: 24 januari 2013, 13:09:41 »
Je bedoelt je zus in plaats van je oom? Ik zou niet weten waarom niet? Hij wilt toch niet (meer)? Maar dat is mijn visie.

LatinBride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1659
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #244 Gepost op: 24 januari 2013, 13:34:54 »
Ja ik wil mijn zus als getuige ipv mijn oom. Maar mijn oom weet (nog) niet dat ik hem niet meer als getuige wil.

daphne89

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 929
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #245 Gepost op: 24 januari 2013, 13:39:52 »
Het is wel lastig dat je weer nee moet zeggen tegen je oom. Maar als je dit echt heel graag wilt kun je beter je zus vragen.

Wij vinden het ook moeilijk, ik wil sowieso mijn broer vragen en mijn vriend zijn zus. Ik zou als tweede getuige mijn moeder willen vragen. Maar we weten niet wie dat bij mijn vriend moet zijn, het zou mooi zijn als hij zijn vader kan vragen, maar we weten niet of hij er bij kan zijn (slechte gezondheid). Nu is wil ik niet graag twee getuigen hebben en hij maar eentje. Voor de rest hebben we geen contact met zijn familie dus daar ligt ook geen mogelijkheid.

Wat zouden jullie doen?

margreet1983

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 814
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #246 Gepost op: 24 januari 2013, 13:41:17 »
Ja hoor wij gaan ook in 2014 trouwen! En wel op 01-04 (en dit is geen grapje, maar deze dag zijn we 6 jaar samen). Onze plannen hadden we vorig jaar al maar ik heb mijn vriend op zijn verjaardag afgelopen 5 januari ten huwelijk gevraagd.

Wij hebben dan 7 jaar verkering en willen die dag in ondertrouw.
En ook ik heb mijn vriend op zijn verjaardag gevraagd.

Ohh geweldig Bolien! Die dag is het voor jullie dus ook feest!

margreet1983

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 814
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #247 Gepost op: 24 januari 2013, 13:48:21 »
Wij hebben alleen nog maar de fotograaf geregeld. Onze fotograve is: Debby Elemans. Zij maakt echt super mooie foto's. Oke, ze is prijzig, maar dan heb je wel wat! En wat ik zo leuk vind, van elk huwelijk maakt ze binnen een paar dagen al een blog aan op haar site zodat je alvast wat sfeer foto's kan kijken. www.debbyelemans.nl

De bruidstaart weten we al wel door wie we deze laten maken, maar nog geen definitieve afspraak gemaakt. Dat komt nog wel.
Voor mijn bruidsjurk weet ik al ongeveer wat ik wil hebben. Maar daarmee wacht ik tot september, dan hebben ze tot 60% korting!
Qua locaties hebben we er nu 3 op het oog, na onze vakantie gaan we die bezoeken en kijken wat bij ons past en dan reserveren. Want dat willen we wel op tijd doen. 'k Moet er niet aan denken dat we een locatie mooi vinden en dat die dan vol zit.

Fransje

  • Gast
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #248 Gepost op: 24 januari 2013, 14:07:10 »
Ja ik wil mijn zus als getuige ipv mijn oom. Maar mijn oom weet (nog) niet dat ik hem niet meer als getuige wil.
Maar hij wilde zelf al toch niet meer?

@Margreet1983: Je bent lekker bezig. :D Ik vind je keuze voor fotograaf echt mooi! Wat een plaatjes! <3 En een goed idee voor je jurk. Waarom de volle mep betalen als het ook voor minder kan. En je hebt ruim de tijd! Dus dan kan dat ook gerust. :) Ik laat mijn jurk maken. Ik weet wat ik wil, maar daarvoor moet ik helemaal naar Amerika om het te kopen (passen) en de jurk kost 7000 dolar. KATJING! Dat doen we dus maar niet. :') Ga hem lekker na laten maken... of ongeveer, want het hoeft niet PRECIES dezelfde te zijn.

LatinBride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1659
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #249 Gepost op: 24 januari 2013, 14:11:40 »
Ja ik wil mijn zus als getuige ipv mijn oom. Maar mijn oom weet (nog) niet dat ik hem niet meer als getuige wil.
Maar hij wilde zelf al toch niet meer?

Nee dat heb ik niet gezegd. Ik wil hem niet meer als getuige.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards