collapse

Auteur Topic: Trouwen 2014  (gelezen 734812 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jinny

  • Gast
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #625 Gepost op: 14 februari 2013, 23:34:40 »
@LatinBride: hoop dat het al wat beter met je gaat! En jaaaaa....Aftellen!!!!

@Ondertrouw: wij gaan op 21-08 'pas' in ondertrouw. dan zijn we 4 jaar samen.

@Huwelijksreis: Ik heb in het verleden in de reiswereld gewerkt als inkoper (contracten maken met diverse hotels). En de Canarische eilanden vond ik echt mooi, was wel meer fan van Tenerife dan van Gran Canaria. Hotel La Plantacion del sur is me echt bijgebleven. Mauritius is ook echt een mooie honeymoon plek. Vaak heb je daar wedding deals. Dan krijgt de bruid een flinke korting en soms is haar verblijf zelfs gratis. Alleen in juli en augustus geen hotel aan de oostkust nemen vanwege de wind.Voor de Seychellen geldt vaak dezelfde soort kortingen.
*zo genoeg reisadvies :-)*

@Renewal of the vows: Ik ben naarstig op zoek gegaan naar een ambtenaar die dit doet, want mijn ouders zijn dit jaar 25 jaar getrouwd. Ze geven een feestje en ik wil ze graag verrassen. Nu had ik er 1 gevonden en ze gaf me een prijsindicatie van 350,- voor een half uurtje praten. ik vind het best veel geld...wat vinden jullie?

Nina25

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 223
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #626 Gepost op: 16 februari 2013, 20:09:05 »
@jinny: ik denk dat 350 euro wel een gemiddelde prijs is. Ik vind het idd ook een groot bedrag voor een half uurtje, maar denk niet dat een andere ambtenaar veel goedkoper is. Het zal denk ik wel een super mooie verrassing zijn! Leuk idee!

daphne89

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 929
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #627 Gepost op: 16 februari 2013, 20:21:58 »
350 euro is wel een hoop geld, maar ik ben bang dat het idd de gemiddelde prijs is.

Vandaag ben ik bij Wizard Wedding Wonderland in Monnickendam geweest en ik heb mijn jurk gevonden en gekocht! Ben er super blij mee en nog voor een super prijs. Mijn moeder heeft een aantal foto's genomen, deze krijg ik maandag, dan zal ik ze ook even naar onze mail sturen.

Jinny

  • Gast
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #628 Gepost op: 16 februari 2013, 20:25:59 »
@Daphne: Jaaaaaaa!  :applaus: Was het dezelfde die je eerst had gezien of een hele andere? ik ben echt razend benieuwd!!!!

@trouwambtenaar: Ik denk dat ik er niet onder kom qua kosten. Maar aan de andere kant weet ik dat mijn ouders er heeel blij mee zullen zijn. Dus ik denk dat ik nog even een beetje rond ga kijken en dan maar iemand vast leg.

daphne89

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 929
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #629 Gepost op: 16 februari 2013, 20:28:31 »
@Jinny, het is een hele andere :) De vorige jurk vond ik mooi, bij deze dacht ik meteen dit is hem. Nu nog een jaar wachten totdat ik hem weer aan mag. ;)

Jinny

  • Gast
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #630 Gepost op: 16 februari 2013, 20:30:13 »
@Jinny, het is een hele andere :) De vorige jurk vond ik mooi, bij deze dacht ik meteen dit is hem. Nu nog een jaar wachten totdat ik hem weer aan mag. ;)

Ik ben zoooooo benieuwd!!! Wat was ongeveer de levertijd?

daphne89

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 929
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #631 Gepost op: 16 februari 2013, 20:43:45 »
Het is het showmodel, het is een jurk uit een vorige collectie, deze is dus niet meer te bestellen, maar daarom kreeg ik er korting op en ook nog een heel accessoirespakket twv 400 euro bij. Ik stuur maandag meteen de foto's, ik ben benieuwd naar jullie mening :)

margreet1983

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 814
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #632 Gepost op: 17 februari 2013, 12:37:37 »
Ohhh heerlijk Daphne dat je je droomjurk gevonden hebt! 'k Ben benieuwd naar je jurk hoor!

Fransje

  • Gast
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #633 Gepost op: 17 februari 2013, 16:37:02 »
Nog maar een jaartje tot onze bruiloft joehoeeeeeeeee.

Fijne Valentijnsdag!!!!!!!!!!!
WHIEH! Super! :D Nu is het aftellen ECHT begonnen.
@Fransje, hahaha niet van vogels houden en dan op het idee komen om een roofvogelshow te doen :biggrin: lijkt me wel superleuk, is apart! Maar ja, ik hou van vogels. Is er niet iets anders wat ook goed in jullie thema past?
Nah, nu twijfelt 'ie weer, dus misschien is de show nog steeds niet van de baan. Eigenlijk hadden we het "bedacht" om onze daggasten te vermaken terwijl wij de foto's aan het maken zijn. Wij hadden eens een keertje meegemaakt dat we heel lang moesten wachten en dat wilden we voorkomen. Nu blijkt dat dat niet helemaal nodig is, omdat we maar een uurtje weg zouden zijn. Dus als de roofvogelshow niet doorgaat, dan komt er waarschijnlijk niets voor in de plaats. :)
Die roofvogels lijken mij wel super gaaf, past alleen niet bij ons thema, een rustig theekoepeltje aan het water en dan zo'n enorme vogel :)
HAHAHAHA! Ik heb ineens Vogelrock in mijn hoofd na jouw beschrijving. Maar oeh, wat romantisch!  :heart:
@Ondertrouw: wij gaan op 21-08 'pas' in ondertrouw. dan zijn we 4 jaar samen.
<3 Speciaal! Origineler dan ons. ;)
@Huwelijksreis: Ik heb in het verleden in de reiswereld gewerkt als inkoper (contracten maken met diverse hotels). En de Canarische eilanden vond ik echt mooi, was wel meer fan van Tenerife dan van Gran Canaria. Hotel La Plantacion del sur is me echt bijgebleven. Mauritius is ook echt een mooie honeymoon plek. Vaak heb je daar wedding deals. Dan krijgt de bruid een flinke korting en soms is haar verblijf zelfs gratis. Alleen in juli en augustus geen hotel aan de oostkust nemen vanwege de wind.Voor de Seychellen geldt vaak dezelfde soort kortingen.
*zo genoeg reisadvies :-)*
Hm.... ik weet niet of ik het hem nu wel wil vertellen.  ::) Ik vond het zo leuk dat 'ie zelf met een voorstel kwam. Hm, eigenlijk moet ik het hem wel vertellen, he? :P Ik stelde al voor om advies in te winnen bij een reisbureau, maar dat wilt hij niet omdat hij graag saampjes iets wilt uitzoeken en niet uit wilt LATEN zoeken.
@Renewal of the vows: Ik ben naarstig op zoek gegaan naar een ambtenaar die dit doet, want mijn ouders zijn dit jaar 25 jaar getrouwd. Ze geven een feestje en ik wil ze graag verrassen. Nu had ik er 1 gevonden en ze gaf me een prijsindicatie van 350,- voor een half uurtje praten. ik vind het best veel geld...wat vinden jullie?
KA-TJING! *geluid van een kassa* Ik vind het wel prijzig ja. Wat is precies de meerwaarde dat een ambtenaar dat doet? Zit daar iets speciaals aangebonden?
Vandaag ben ik bij Wizard Wedding Wonderland in Monnickendam geweest en ik heb mijn jurk gevonden en gekocht! Ben er super blij mee en nog voor een super prijs. Mijn moeder heeft een aantal foto's genomen, deze krijg ik maandag, dan zal ik ze ook even naar onze mail sturen.
OH! WAUW!!!! Super joh! Ik ben echt enorm benieuwd naar je jurk! :D WAUW! Ik ben helemaal happy voor je. :D
Het is het showmodel, het is een jurk uit een vorige collectie, deze is dus niet meer te bestellen, maar daarom kreeg ik er korting op en ook nog een heel accessoirespakket twv 400 euro bij. Ik stuur maandag meteen de foto's, ik ben benieuwd naar jullie mening :)
Aah! NICE! Zo, geld terug in je pocket! :D

Fotograaf: Jullie weten dat we bezig zijn met het kiezen van een fotograaf en dat er tussen die twee 600,- verschil zit, he? Nou, nu blijkt (zagen we "per ongeluk") dat de duurdere ook nog eens "rechten behoud". Dat betekend dat we het niet vrij op onze facebookpagina mogen posten zonder uitdrukkelijke toestemming en niet zonder logo in de foto en niet zonder link naar zijn site. WTF! En als we het op onze site willen posten, dan hebben we schriftelijk toestemming nodig.  :blink: Sorry hoor, maar dit vind ik echt een ENORME afknapper. Ik had meteen mijn schoonzusje gebeld en zij zei: "Oja, dat was ik vergeten te vertellen. Daar moet je inderdaad op letten!" Ze snapte mijn "verontwaardiging".
Morgen hebben we een gesprek met die fotograaf... maar eigenlijk heb ik er geen zin meer in.  XD


daphne89

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 929
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #634 Gepost op: 17 februari 2013, 17:18:29 »
@Fransje Wat belachelijk, dan zou ik er ook geen zin meer in hebben. Je wilt toch met je foto's kunnen doen wat je wilt. Je betaald er toch ook voor, ook al is het minder dan voor de andere fotograaf. Ik had trouwens nog nooit gehoord dat ze dit deden. Succes met het gesprek morgen!

Fransje

  • Gast
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #635 Gepost op: 17 februari 2013, 17:22:08 »
Het grappige is dat juist de duurdere die rechten behoud. Niet de "goedkopere" (nog steeds prijzig, maar in verhouding met die ander goedkoper).

daphne89

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 929
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #636 Gepost op: 17 februari 2013, 18:16:49 »
Het grappige is dat juist de duurdere die rechten behoud. Niet de "goedkopere" (nog steeds prijzig, maar in verhouding met die ander goedkoper).
Dat is idd erg apart :)

Jinny

  • Gast
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #637 Gepost op: 17 februari 2013, 19:54:57 »
@Fotograaf: Wij hebben nog geen afspraak gemaakt, maar wil dat wel binnenkort even doen. Ik wacht nog even op AS's mening.

Ik heb de websites goed gelezen, want ik was er ook bang voor. Nu zag ik op een heleboel sites dat de foto's via een speciale link 'gepresenteerd' worden. Ik vroeg me af wat je dan ziet en of er dan zo'n watermerk door heen loopt. Het bestellen van de foto's is dan meteen de hoofdprijs.
Dus ik let er op dat er bij staat dat de foto's eigendom zijn van het bruidspaar.

Bolien

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 373
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #638 Gepost op: 17 februari 2013, 20:12:27 »
Wij hebben volgende week maandag gesprek met een fotograaf en een week later met een andere.
Bij allebei krijgen we alle foto's op dvd aangeleverd. Dat is wel een 'eis'.

frenchbull

  • Gast
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #639 Gepost op: 18 februari 2013, 09:51:11 »
Oehh meiden het huis lijkt nu echt door te gaan....nog 1 document wat goedgekeurd moet worden. Helaas moet ik wel al het geld wat we hebben gespaard voor het trouwen gebruiken voor de eigen inleg in de hypotheek dus we beginnen weer op 0 met sparen. Gelukkig komt over een paar maandjes het vakantiegeld er aan (niet meegerekend in het uiteindelijke budget) waardoor ik hopelijk niet op veel minder uit kom. En dan kunnen we eindelijk dingen gaan regelen....eerst natuurlijk binnen een maand verhuizen en dan gemeentehuis enzo vastleggen. Ik zou graag rond de zomer in ondertrouw willen....zo'n 6 maandjes voor de dag. Niks speciale datum maar lijkt me wel prettig.

Gister naar een babyshower geweest en in de auto lachen gieren brullen....zegt mn schoonzusje opeens....he fem leuk he over een tijdje zitten we zo voor jouw vrijgezellenfeestje dus geniet er maar van! Volgens mij zijn ze al dingen aan het bedenken wat ze willen gaan doen hahaha.

daphne89

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 929
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #640 Gepost op: 18 februari 2013, 15:21:39 »
@ Frenchbull, fijn dat alles goed verloopt met jullie huisje. Hopelijk komt het spaargeld ook allemaal goed :) Wel leuk dat ze al bezig zijn met je vrijgezellenfeest, weer wat om naar uit te kijken.

Ik heb net de foto's van mijn jurk naar onze mail gestuurd. Ik ben benieuwd naar jullie mening. Helaas nog een jaar wachten totdat ik de jurk weer aan mag voor het afpassen :)

LatinBride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1659
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #641 Gepost op: 18 februari 2013, 15:27:14 »
Wauw Daphne!! Wat een prachtige jurk!!!!!! Staat je ook super mooi! Wat zul jij stralen op de grote dag zeg :D

frenchbull

  • Gast
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #642 Gepost op: 18 februari 2013, 20:40:13 »
Mooie jurk hoor....je ziet er nu al stralend uit!

Bolien

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 373
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #643 Gepost op: 18 februari 2013, 21:33:20 »
Prachtig, Daphne!!!

margreet1983

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 814
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #644 Gepost op: 18 februari 2013, 23:17:00 »
Erg mooie jurk Daphne! Jammer dat je nu een jaar moet wachten om je jurk weer te passen hihihihi

Fransje

  • Gast
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #645 Gepost op: 19 februari 2013, 11:22:37 »
@Jinny over fotograaf: Is het bij jullie ook zo dat jij de eerste selectie hebt gedaan en dat je AS naar je selectie kijkt? Dat was bij ons het geval, namelijk. Ben een beetje benieuwd hoe het bij andere stellen is.

Over die "speciale link" voor foto's: Gut, ik wist dat ik iets vergeten was te vragen aan de fotograaf gisteren.

@frenchbull over het huis: O, spannend! Gefeliciteerd! :D Nu het laatste drempel(tje) nog.

Over vrijgezellenfeest: Nu al? :P Hihi! Wel leuk.

@Daphne met de prachtige jurk: Daphne! Wat staat die jurk jouw prachtig, zeg! Het is niet alleen een waanzinnig mooie jurk, maar het staat je echt geweldig! Ik had zo'n soort jurk nog niet gezien.

De fotograaf was gisteren hier. Hij beweerde dat we gewoon de foto's mochten gebruiken voor facebook en voor onze site. Dat was geen probleem. We krijgen een CD met alle foto's. Ik vind het echt superlastig te kiezen tussen die twee. De eerste was wat stiller en de tweede had een vlottere babbel. De eerste richt zich meer op mensen, de tweede meer op sfeer. De eerste is (na alle uitrekeningen) 400,- goedkoper als de tweede. IK VIND HET MOEILIJK!

frenchbull

  • Gast
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #646 Gepost op: 19 februari 2013, 13:13:27 »
@Fransje....oeh 400 euro is best een flink bedrag. Kan niet in jullie financien kijken maar als het onze situatie zou zijn zou ik toch voor de goedkopere gaan. 400 is echt veel in zo'n geval van alles wat al zo duur is...

@Jinny. Fotograaf is zo moeilijk kiezen, denk dat wij ons budget nog aan moeten passen aangezien allerlei onverwachte kosten maar kan er niet super veel aan besteden. Gaan wel echt samen op zoek naar een fotograaf. Vandeweek al iemand gevonden die niet echt duur is. 600 voor 10 uur foto's maken en korter is uiteraard goedkoper.

@all :applaus: :applaus: :applaus: :applaus:Ben zo ongelovelijk happy....net te horen gekregen dat de hypotheek is goedgekeurd en dat alle stukken naar de notaris zijn verzonden. Eind maart zitten we dus in ons nieuwe huis!! Dan kunnen we echt gaan plannen en vooral alles vastleggen.

LatinBride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1659
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #647 Gepost op: 19 februari 2013, 13:20:01 »
Gaan wel echt samen op zoek naar een fotograaf. Vandeweek al iemand gevonden die niet echt duur is. 600 voor 10 uur foto's maken en korter is uiteraard goedkoper.

Dat is echt heel goedkoop hoor!!! Zit daar ook het album bij of komen daar nog extra kosten bij? Gefeliciteerd met je nieuwe huis :D

daphne89

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 929
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #648 Gepost op: 19 februari 2013, 13:30:56 »
Bedankt allemaal voor de complimenten :)

@Frenchbull, gefeliciteerd met jullie huisje! Super dat dat goed verloopt!

@Fransje, 400 is erg veel geld, als jullie beiden even goed vinden zou ik ook voor de goedkopere gaan. Maar jullie moeten zeker geen spijt krijgen van jullie keuze.

LatinBride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1659
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #649 Gepost op: 19 februari 2013, 18:11:46 »
Joehoeeeeeeee we hebben een DJ!!! En voor maar 200 euro!Op aanraden van de tante van AS. Super spontane jongen en was helemaal thuis in onze muzieksmaak, wat wil je nog meer! Helemaal happy hier :D

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards