collapse

Auteur Topic: Trouwen 2014  (gelezen 734796 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jinny

  • Gast
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #800 Gepost op: 2 april 2013, 15:49:21 »
Welkom Mariska! Gefeliciteerd met jullie voorgenomen huwelijk en wat leuk dat je hier lekker meekletst!

En zoals iedereen hier al zegt: je hieft niet zenuwachtig te zijn. Ook wij zijn op tijd begonnen, zodat we niet hoeven te haasten. En sommige dingen komen gewoon en dan is dat geregeld. Zo ging het met mijn jurk. Ben in januari dit jaar jurken gaan passen met mijn moder. Dit temeer omdat de mensen in mijn omgeving vertelden dat ze echt stress hadden, de jurk niet konden vinden, etc.
Dus ik ben eerst eens gaan kijken wat me wel en niet stond en bij de eerste passessie zat DE jurk er al bij. Deze is het ook echt geworden.

Onze dag ziet er als volgt uit:

ochtend voorbereidingen (kapper, visagist, etc)
AS haalt mij op
13.30 aanwezig op locatie
14.00 ontvangst van de ca. 50 daggasten op de locatie
14.30 ceremonie door vriendin van mij
15.30 proost, felicitaties en foto's maken
16.45 terug, nog even wat praten met de gasten en even terug trekken
18.00 uur diner
20.00 uur ontvangst van extra 50 avondgasten
toast op het bruidspaar
taart aansnijden
feest!!!!!!
01.30 lekker een frietje eten
02.00 einde feest en naar huis

Wij doen alles op 1 locatie vlakbij ons huis. We huren geen aparte auto maar nemen de sportauto van mijn broertje (4 minuten rijden).
Ik ga vanuit mijn ouders en AS vanuit thuis. Hij zal mij eerst komen ophalen en dan willen we rond half 2 bij de locatie zijn.
Mijn vader geeft me weg.
Bruidsjurk gekocht bij Bruidshuis Diana in Boxmeer.
Fotograaf hebben we vastgelegd. Vooralsnog blijft hij de gehele dag en avond, maar we hebben de exacte tijden nog niet door hoeven te geven.
In plaats van bedankjes en een gastenboek, willen we een photobooth. Hier kunnen de gasten een leuke foto maken met props en zij krijgen een exemplaar mee met onze naam en datum van de trouwdag erop. Wij krijgen dan dezelfde afbeeldingen als gastenboek.
Mbt de taart: we weten nog niet of we een taart voor 100 man aan gaan schaffen (voor het feest aansnijden) of voor 50 man (alleen de daggasten).

Ons budget schommelt tussen de 10.000 en 11.000 in.

Als ik zo de dag een beetje uitschrijf dan krijg ik de kriebels!!!!

Ik maak een aantal decoraties zelf en wil betrokken zijn bij de aankleding van de locatie.


Frenchbull85

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 373
  • Geslacht: Vrouw
  • Na 10 jaar eindelijk getrouwd!
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #801 Gepost op: 2 april 2013, 16:08:53 »
@Mariska welkom en leuk dat je ook gaat trouwen!
@Bolien die jurk staat je echt geweldig. Wordt wat als die echt goed past....plaatje hoor!
@Margreet....zou wel lekker zijn dit weer over een jaar. Lekker zonnetje erbij alleen iets minder koude wind dan neem ik aan!
@Toinette....onze deelgemeente wil juist zo kort mogelijke tijd tussen ondertrouw en daadwerkelijke trouwdag. Bij ons is de minimale tijd 14 dagen voor trouwdag dus het is nog netjes. Wel komt er dan 2 weken voor de dag nog een ambtenaar thuis om de dag door te nemen en zo.

Zaterdag waren we bij goede vrienden van ons. Zij kan echt onwijs mooi zingen en we willen dan ook misschien een nummer door haar laten zingen in het gemeentehuis....als het aan mij ligt heb ik alle nummers al uitgezocht maar manlief is het er nog niet over eens. We zijn gelukkig al wel uit 2 nummers dus dat scheelt een hoop.
Verder hebben wij als budget max 5000 euro. Dit zal echt het max zijn wat wij eraan uit kunnen geven dus het zal niet al te duur worden.
Wat ik in ieder geval zelf ga maken zijn de bedankjes en het gastenboek (hartvormig fotolijst) en verder weten we het nog niet.

Bolien

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 373
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #802 Gepost op: 2 april 2013, 18:31:14 »
Trouwringen hebben we in geelgoud. Hebben ze in België bij een super adres gekocht. Scheelde op onze ringen de helft met in Nederland en nu heb ik nog betere kwaliteit briljantjes ook.

Ik heb voor in de aanloop naar ons trouwen het boek 'Liefste, vertel eens..' besteld. Dat zijn we nu aan het invullen. Erg leuk boek.

Onze dagplanning ziet er globaal nu zo uit:
12 uur fotograaf aanwezig en elkaar voor het eerst zien
Hierna fotoshoot
14.45 uur aanwezig op kasteel waar alle daggasten en geïnteresseerde al zijn
15 uur trouwen
16.30 uur met daggasten naar feestlokatie en toost
17.30 uur 4 gangen diner met daggasten
20.30 uur feest!

Mijn schoonbroer werkt bij een luxe automerk, hij heeft aangeboden om onze chauffeur te zijn. Dus dat is super.

Als gastenboek zitten we er nu over te denken om een filmzuil te doen. Lijkt ons echt heel leuk.

daphne89

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 929
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #803 Gepost op: 2 april 2013, 19:12:04 »
Leuk Mariska dat je gezellig mee komt schrijven. Wij hebben al vrij veel geregeld: fotograaf, trouwlocatie, receptie/diner/feestlocatie, bloemen voor boeket, ringen (dragen we nu als verlovingsringen), ideeën voor uitnodigingen, versiering en bedankjes. Best veel dus :)

Ik zie dat ons schema een stukje vroeger wordt dat van jullie :) :
hiervoor nog kapper en make-up, hier zal de fotograaf ook komen
9.00 eerste ontmoeting
9.15 fotoshoot
10.30/11.00 gasten komen/broodje eten
13.00 trouwen
13.30 toosten en nog wat foto's maken
14.30 toosten(jaja, dit doen wij twee keer ;) )/taart aansnijden en receptie
18.00 diner
20.00 borrelavond
00.00 afsluiting met een frietje
00.30 einde feest, wij gaan richting het hotel

De ochtend weten we nog niet, maar we willen in ieder geval dat de daggasten verzamelen bij het huis van mijn ouders en hier nog wat kunnen eten en drinken.
We vinden het leuk om een soort van welkom geheten te worden na de fotoshoot bij het huis van mijn ouders. Daar moeten we allemaal nog even over nadenken :)

Ik lees veel over het boek: Liefste, vertel eens.. Klinkt super leuk!
in ondertrouw gaan wij kunnen dit een jaar van tevoren doen tot twee weken van tevoren. We hebben niet zoveel vertrouwen in onze gemeente (we gaan trouwen in een andere) dus we willen dit ruim van tevoren doen. We hebben nog geen datum in gedachten, maar willen er wel iets speciaals van maken.
Margreet Nu kun je eindelijk echt gaan aftellen!

margreet1983

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 814
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #804 Gepost op: 2 april 2013, 21:35:35 »
Ja idd Daphne! Gaan we zeker doen hihihi
Frenchbull, ja die wind zou wel weg mogen blijven volgend jaar en misschien een paar graadjes warmer zou ook niet verkeerd zijn.

Mariska1987

  • Gast
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #805 Gepost op: 3 april 2013, 07:01:17 »
Goedemorgen!

Wat een roosters komen er voorbij! Toch is het wel globaal t zelfde, maar ook weer anders  :biggrin:

Op me werk vonden ze t gek dat ik nog niets gedaan heb, behalve lijstjes maken en dingen opschrijven. Normaal regel ik alles gelijk en tot in de puntjes, maar met dit wil ik dat niet gelijk. Ik wil ook even genieten.

Heb gisteren veel gelezen hier en ben alweer een hoop wijzer. Eind mei gaan we op vkantie. Deze maand een lokatie vastzetten als dat lukt enbegin mei eens voor een jurk kijken. Dan gaan we eind juni wel weer verder puzzelen.
Qua jurk wil ik t wel een beetje als een prinses maar niet teveel poespas erop en in gebroken wit, champagne of ivoor. Themakleur wordt blauw waarschijnljk. Mijn vriend wil graag een blauw pak.

Hoe zit t nou precies met odertrouw? Leg je dan je trouwdatum vast? En doe je dan alles al inleveren. Je burgerstaat, getuigen etc.. en moet je dan ook al een tijdstip voor het jawoord vastleggen en welke ambtenaar je wilt?
Ik kom er niet uit op de gemeentesite.

Bolien

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 373
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #806 Gepost op: 3 april 2013, 07:17:43 »
Mariska, je beschrijft onze kleren!  :biggrin:
Ik heb best wel een prinsessenjurk, vriend een blauw pak en themakleur wordt blauw  :applaus:

Ondertrouw weet ik ook niet zo goed wat ik daarvan moet verwachten.

LatinBride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1659
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #807 Gepost op: 3 april 2013, 09:18:53 »
Bij ons was het zo dat we alleen de papieren van de getuigen moesten inleveren, een trouwboekje moesten kiezen, het formulier wat je opgestuurd krijgt ingevuld en ondertekend inleveren en dan nog een handtekening zetten onder de akte van voorgenomen huwelijk. De trouwdatum en tijdstip van trouwen hadden we al veel eerder doorgegeven.

dees87

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1273
  • Geslacht: Vrouw
  • Home is where you are!
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #808 Gepost op: 4 april 2013, 12:37:53 »
*breekt even in*
 
Wat betreft de datum vastleggen: afhankelijk van de gemeentr kun je dat nu al doen, wij hadden de datum ruim een jaar vantevoren al vast liggen.

Ondertrouw: ze zoeken de uitreksels op die ze nodig hebben, en wij moeten een formulier ondertekenen waarop stond dat wij beide niet eerder getrouwd zijn geweest/nog getrouwd zijn.
Dan een formulier waarop datum, tijd en plaats staan
En dat we voornemen hebben met elkaar te trouwen.
Dat formulier tekenen, ambtenaar vastleggen (als je zelf mag/kan kiezen) betalen en klaar!

1 "tip" waar de 2013 bruiden mee bezig zijn geweest, in januari worden jaarlijks de kosten verhoogt en soms scheelt dat echt 200-300 euro, vaak kun je dit voorkomen door voor 30-12 in ondertrouw te gaan.
Je mag maximaal 1 jaar in ondertrouw zijn.

Geniet ervan! Time flies, wij begonnen in jan 2012 met voorbereiden en nu is het nog minder dan 6 weken...

Mupke80

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1109
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #809 Gepost op: 4 april 2013, 12:50:01 »
*breekt ook even in*
1 "tip" waar de 2013 bruiden mee bezig zijn geweest, in januari worden jaarlijks de kosten verhoogt en soms scheelt dat echt 200-300 euro, vaak kun je dit voorkomen door voor 30-12 in ondertrouw te gaan.
Je mag maximaal 1 jaar in ondertrouw zijn.

Geniet ervan! Time flies, wij begonnen in jan 2012 met voorbereiden en nu is het nog minder dan 6 weken...

Wat toevallig, wij wisten dit helemaal niet maar zijn toevallig op 27 december jl. in ondertrouw gegaan...komt dat even goed uit!  :w00t:

*breekt weer uit*

Mariska1987

  • Gast
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #810 Gepost op: 8 april 2013, 12:41:56 »
hihi, voel me een beetje dom...
ik belde net naar het gemeentehuis om onze trouwdag te reserveren. Ik dacht dat kan gewoon en dan doe je een afspraak maken waar je op in ondertrouw gaat en alle documenten inlevert.
Ik had al documenten gedownload, maar daar moet je al de muziek uitkiezen, welke versiering etc..
Dat weten wij echt nog niet!

Bel ik dus net, zegt die mevrouw. Je moet eerst alle documenten invullen en opsturen en dan gaan wij kijken  of dat goed is en dan pas staat jullie trouwdatum vast en maken we een afspraak voor je ondertrouw.
Owhhhh haha

daphne89

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 929
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #811 Gepost op: 8 april 2013, 12:51:29 »
@Mariska, bij ons gaat het heel anders hoor, dus helemaal niet dom :) Wij trouwen niet in het gemeentehuis, maar de locatie waar we trouwen had ons een ondertekende brief gegeven die wij naar het gemeentehuis moeten sturen. Daar stond alleen de locatie, datum, tijd en onze namen op. We moeten het geld 6 weken van te voren overmaken en de ambtenaar zal dan ook contact met ons opnemen.
Ondertrouw moeten we in onze eigen gemeente en staat dus los van elkaar :), grappig dat het overal zo anders is.

Toinette

  • Gast
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #812 Gepost op: 8 april 2013, 15:47:40 »
Bij ons ongeveer idem (ook op locatie). Wij moesten wel vooruit betalen overigens. Dan pas zou het vast staan. Maar we hadden geen ingewikkelde dingen zoals muziek. Raar ook dat je dat van te voren moet aangeven (vind ik althans). Zoiets mag niet mee hoeven wegen of "het goed is" of niet. Maar goed, daar heb jij nu niets aan... Succes!

Toinette

  • Gast
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #813 Gepost op: 8 april 2013, 15:52:15 »
Wij hebben onze DJ vastgelegd! We zijn er erg blij mee. <3

daphne89

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 929
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #814 Gepost op: 8 april 2013, 15:53:45 »
Leuk Toinette!

llautje

  • Gast
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #815 Gepost op: 8 april 2013, 16:10:34 »
Hallo meiden!

Ik lees al meerdere maanden mee op dit forum alszijnde bezoeker, nu heb ik me vandaag maar eens aangemeld om gezellig mee te kunnen kletsen.
Vriend en ik hebben ook de plannen om te gaan trouwen in juni 2014, exacte datum etc weten we nog niet precies we twijfelen tussen 20 en 24 juni :blush:

Ik ben momenteel echt te veel met 'de dag' bezig.. dagindelingen maken, leuke ideen zoeken op Pinterest etc etc.

Super leuk allemaal  :applaus:

Geniet van alle voorbereidingen!
llautje

margreet1983

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 814
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #816 Gepost op: 8 april 2013, 16:49:06 »
Heerlijk dat je dat al geregeld hebt Toinette!

Llautje, welkom! Gefeliciteerd met jullie voorgenomen huwelijk  :biggrin:
Waarom twijfelen jullie tussen 20 en 24 juni?
Als je het leuk vind, er is ook een mailadres voor de bruidjes van 2014.
Dus als je je wil aanmelden dan kan dit door een voorstel mailtje te sturen naar bruiden2014@gmail.com

Mariska1987

  • Gast
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #817 Gepost op: 9 april 2013, 11:37:58 »
Mag ik mij ook melden in de mail?
Zag al steeds iets van reacties op foto's, maar ik kon geen foto's vinden. Dat zal dan daarin staan?

Llautje vzn harte welkom! Leuk dat je ook komt meekletsen!
Hebben jullie samen besloten of heb je een huwelijksaanzoek gehad?

margreet1983

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 814
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #818 Gepost op: 9 april 2013, 11:43:52 »
Mariska, iedereen die in 2014 gaat trouwen kan zich aanmelden voor de mail!
Ja foto's e.d. kan je daar vinden, dit om eventuele vrienden/bekenden/familie niet je jurk en andere dingen te laten zien via het internet.

Mariska1987

  • Gast
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #819 Gepost op: 9 april 2013, 12:33:57 »
Ik heb een mailtje gestuurd!  :applaus:

Mariska1987

  • Gast
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #820 Gepost op: 9 april 2013, 20:53:24 »
En heb ik goedkeuring... maar wat nu?  :applaus: :blink:

pk88

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1836
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #821 Gepost op: 9 april 2013, 21:10:46 »
Iedereen moet je even goedkeuren ;)

Mariska1987

  • Gast
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #822 Gepost op: 9 april 2013, 21:14:28 »
Owhhh oke. tralalala  :blush:

Mariska1987

  • Gast
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #823 Gepost op: 10 april 2013, 10:36:57 »
Zojuist een paar offertes aangevraagd bij bedrijven voor de feestlocatie. Ik ben erg benieuwd!
Als ze buiten ons budget vallen, dan hoeven we daar in ieder geval niet te kijken!  :biggrin:

van het weekend is er een trouwvervoer opendag in Ridderkerk. Daar gaan we ook kijken, heb er wel zin in, al die mooie auto's!
En we gaan onze ceremoniemeester vragen! Ben zo benieuwd! Heb een hele leuke "vacature" gemaakt en in een lijstje gemaakt. We gaan bij zijn huisje kijken en dus is het ook niet gek als we met een cado komen!
Ben zo benieuwd hoe hij gaat reageren en ik hoop echt dat hij het doet!
Wat doen jullie met de aanhang van de ceremoniemeester? Hij heeft net een vriendin, stel dat het dan nog zo is, weet ik niet of ik haar ook heel de dag erbij wil hebben. Het is een leuke meid hoor, maar vind het tegenover mijn beste vriendin dan weer stom als zij er niet bij is en de vriendin van de ceremoniemeester wel heel de dag.
Vind die keuzes beste lastig!

llautje

  • Gast
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #824 Gepost op: 10 april 2013, 11:29:33 »
Bedankt voor het Welkom!  :blush:

Ik heb zojuist een mailtje gestuurd, nu nog even wachten op jullie goedkeuring  :biggrin:.

20 februari ben ik ten huwelijk gevraagd, we waren toen 2 jaar samen.
Vorig jaar had ik iets geregeld (lekker etentje), dit jaar zou mijn vriend iets regelen...
We zijn naar een kasteeltje/hotel gegaan in Limburg, waar we een prachtige kasteelkamer hadden (bij aankomst kreeg ik al vlinders in mijn buik, alles was een grote verrassing).
Nadat we hadden ingecheckt hadden we een uitgebreid diner in de gewelvenkelder en daar is hij uiteindelijk op zijn knieen gegaan  :blush:
Had het eigenlijk helemaal niet aan zien komen omdat hij altijd behoorlijk 'anti trouwen' was...

Als datum had ik altijd 20 augustus 2014 in gedachte, omdat we dan 3,5 jaar samen zijn.
Dat is ook de reden waarom we iets met '20' hebben.. Vandaar ook 20-06-2014.
Vriend zou graag in juni willen trouwen, gezien t feit dat er bij ons in de familie/vriendenkring een babyboom heeft plaatsgevonden in augustus/september lijkt me dit uiteindelijk ook een goed idee (of is dit nu te moeilijk/diep gedacht?).
Zelf vond ik 24-06-2014 ook een mooie datum..
Uiteindelijk hebben we ervoor gekozen de '20' aanhouden en het dus 20 juni 2014 gaat worden!  :applaus:

Waarom hebben jullie voor 'jullie datum' gekozen? Ook met een reden?

Gaan jullie het allemaal heel groots vieren met 100(den) gasten?

@ Mariska 1987
Wat een leuke manier om jullie cm te vragen!
Kan me goed voorstellen dat het wel dubbel voelt met zijn vriendin...
Het is jullie dag, dus echt doen wat voor jullie goed voelt!

Groetjes en tot spreeks! :)

llautje




 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards