collapse

Auteur Topic: Trouwen 2014  (gelezen 734787 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

margreet1983

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 814
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #825 Gepost op: 10 april 2013, 12:27:28 »
@Mariska: Leuk dat je naar de trouwvervoer open dag gaat! 'k Heb er ook nog naar zitten kijken omdat we zelf niet ver van Ridderkerk afwonen. Maar wij weten eigenlijk al welke trouwauto we willen en die hebben ze niet in Ridderkerk. Dus voor ons eigenlijk geen meerwaarde. Vandaar dat we uiteindelijk besloten hebben om er niet heen te gaan.
Gaaf die vacature! Hopelijk zit de locatie ertussen die jullie op het oog hebben die voldoet aan jullie budget!

@llautje: Mooi he je vriend je verrast heeft met het aanzoek!
Wij hebben 1 april 2014 gekozen omdat we die dag 6 jaar samen zijn. En nee wij hebben geen 100 gasten of meer. Wij houden het lekker klein. Bij de plechtigheid, aansnijden taart met prosecco en aansluitend de receptie hebben we +/- 50 gasten en daarna met het avondvullend diner zo'n 35. Wij houden het graag klein en intiem.

Frenchbull85

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 373
  • Geslacht: Vrouw
  • Na 10 jaar eindelijk getrouwd!
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #826 Gepost op: 10 april 2013, 15:31:15 »
Leuk nog meer enthousiaste bruidjes erbij!

@mariska....wat een leuke manier om te vragen aan je cm.

@llautje....leuk om zo gevraagd te worden. Wij gaan trouwen op de dag dat we 10 jaar samen zijn! Geen 100den gasten maar waarschijnlijk overdag max 40 en 's avonds komen we op een max van 80 inclusief daggasten. Meer hoeft voor mij niet.

Dames ik kan helaas geen goedkeuringen meer geven op de mail....heb me destijds aangemeld met mijn mailadres die sinds kort uit de lucht is gehaald aangezien we geen klant meer zijn. Vandaar dat er dus geen reacties van mij opkomen vanuit die mail!

Toinette

  • Gast
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #827 Gepost op: 10 april 2013, 15:47:02 »
Hoi Dames!

Pfft, vandaag gesurveilleerd tussen 11:00 en 14:30 en nu ben ik zo gaar als wat. Heb ook niet superveel zin meer in werk...  :blush: Dan maar even ontspannen. Heb immers ook mijn pauze overgeslagen... die haal ik nu maar even in.  :biggrin: Zo! Even het forum bijlezen :) en ondertussen chatten met AS die (als hij geen vergadering heeft) altijd wel online is.

Welkom llautje! :D
Wij hebben overdag iets van 25 mensen en in de avond 75 mensen waar misschien iets van bij komt, maar veel zal het niet zijn.

Slimme zet Mariska! Ik zou er niet aan hebben moeten denken dat als ik verliefd was geworden op een locatie en dat dan niet in budget past. Heel goed bedacht van je (jullie) om het op zo'n manier te gaan doen.
Over de vriendin van je CM: Ik was op mijn broers trouwdag getuigen en ik had nog niet zo heel lang een relatie met mijn AS. Toch werd hij ook uitgenodigd als daggast. Dat waardeer ik echt super. Ik had het niet verwacht, maar het was wel ontzettend prettig.


Fay

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 419
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #828 Gepost op: 10 april 2013, 16:02:50 »
llautje: Wij wilden een dag na de bruiloft een vrije dag hebben. We zaten dus te denken aan een vrijdag in de maanden mei, juni, juli, augustus. In juli is mijn zus getrouwd en wilde eigenlijk liever eerder dan later trouwen, dus dan maar mei/juni. 29 mei bleek hemelvaart te zijn (een vrije donderdag), dus besloten we de woensdag ervoor als datum te nemen: 28 mei 2014.

pk88

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1836
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #829 Gepost op: 10 april 2013, 17:10:25 »
@frenchbull we reageren allen binnen de mail. Akkoord wordt niet meer gestuurd naar alle emailadressen.

daphne89

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 929
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #830 Gepost op: 10 april 2013, 18:08:29 »
Welkom llautje, wat een romantische manier op gevraagd te worden.

Onze datum is niet heel speciaal, we wilden een donderdag in mei, en 15-5-2014 was de leukste mogelijkheid. Dit kwam ook nog goed uit met mijn tentamens en presentaties op de TU, dus vooral een praktische datum :)

Overdag zijn we met ongeveer 20 mensen en 's avonds zal dit rond de 60 zijn. Dus geen enorme groepen, maar dit is prima voor ons. En we hebben een gezellige ruimte geboekt die het ook goed doet met kleinere groepen. Anders wordt het zo ongezellig.

Ik vroeg me af of jullie van plan zijn om een bruiloftsverzekering af te sluiten. Dit was ongeveer 150 euro dacht ik. Wij zijn er nog niet uit.

Bolien

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 373
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #831 Gepost op: 10 april 2013, 19:25:27 »
Welkom nieuwe dames!

Bruiloftsverzekering: mijn vriend zit in het wereldje en dacht in eerste instantie dat het onzin was om te doen. Hebben een brochure aangevraagd en toen vonden we het toch wel een goed idee.
Wij betalen 95 euro en het grootste gedeelte van de bruiloft is gedekt. Mocht er iets gebeuren dan hebben we ons ingedekt.
95 euro op bijvoorbeeld 10.000 euro is natuurlijk maar een klein bedrag om eventuele kosten te dekken.

Mariska1987

  • Gast
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #832 Gepost op: 10 april 2013, 20:53:20 »
@llautje. Wat een mooi huwelijksaanzoek! Leuk he als je het niet verwacht! Ik had het ook niet verwacht en toen ging ie ook zomaar op zijn knieen! Mijn vriend was ook een beetje tegen het huwelijk, maar kennelijk was hij mijn gezeur zat... ahhh nee hoor! Hij weet wat het voor mij betekend en vind het toch eigenlijk stiekem ook wel leuk zo'n dag in de schijnwerpers haha!
Gaan jullie ook in dat kasteeltje trouwen? Een kasteel vind ik heel mooi, maar het is zo duur joh!
Wij hebben overigens 110 mensen voor het ja-woord. Daar mag iedereen komen ook de buren en oudburen en ouders van vrienden. Eten met 15 man, naaste familie, CM en getuigen. 92 avondgasten voor het feest waarin 40 collega's.

@aanhang van CM. Het vriendinnetje hebben we nog maar 1x gezien en Mijn vriend en ik zijn het erover eens dat we ook een eventuele vriendin van de getuige van mijn vriend niet de hele dag willen hebben, dus ook de vriendin van de CM niet. Moeten ergens een grens trekken.
En denk dat de CM het al druk genoeg heeft de hele dag haha!

@bolien. Dat is een goeie! Ik ga er eens naar kijken. Een verzekering, tjah tegenwoordig kan je alles verzekeren.

Is bij iemand toevallig de CM ook de chauffeur van het bruidspaar? Wij weten niet of dat handig is.... Anders vragen we de (stief)vader van mijn vriend. Die is ook 1e getuige van mijn vriend. Of is dat ook niet handig?


En wat doen jullie met collega's? Ik werk zelf bij een wat kleiner bedrijf en heb 10 collega's. Met aanhang is dat 20 personen.
Mijn vriend werkt echter bij een autodealer met een mannetje of 100. Maar ja die ga je niet allemaal uitnodigen. Dus was doe je dan?
Op zijn afdeling werkt hij met 5 mannen en dan nog de hoge baas erbij.

Hoe doen jullie dat?

llautje

  • Gast
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #833 Gepost op: 12 april 2013, 11:50:52 »
Goedemorgen allemaal (bijna middag),

Het is bijna weekend! 
Gaan jullie verder nog dingen regelen oid voor jullie bruiloft?
Ik zag de open dag voor het trouwvervoer al voorbij komen.
Wat betreft trouwvervoer heb ik weinig te zeggen ben ik bang, dat is eigenlijk het enige wat as echt zelf wil regelen (hij werkt zelf ook in autobranche).

@ Mariska

Heb je al reactie mogen ontvangen op de opgevraagde offertes?

Wij gaan niet in het kasteeltje trouwen waar ik gevraagd ben, we wonen daar niet echt in de buurt.
We hebben ons oog laten vallen op een wijngaard, we krijgen echt een 'Zuid-Frankrijk'-/buitenlandgevoel bij deze locatie  :blush:

Fijn weekend allemaal,

llautje


Toinette

  • Gast
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #834 Gepost op: 12 april 2013, 14:51:42 »
Hey! Leuk, wij gaan ook trouwen in een kasteel.  :heart: Niet om zo'n speciale reden zoals bij jullie, maar meer omdat we dat allebei erg mooi vinden.

Dit weekend gaan we niets meer regelen. We hebben net de DJ geregeld en gisteren de datum van ondertrouw bepaald. Het is een speciale datum voor mijn AS. Ik dacht dat hij er wel heel blij mee zou zijn als ik het voor zou stellen. En dat was hij ook. Hij is er erg gelukkig mee. Hij had het niet aan zien komen omdat ik had aangegeven een jaar in ondertrouw te willen zijn. Nou, dat gaat sowieso niet door, want dat is op een zondag. Toen dacht ik aan een andere mogelijke datum die mooi zou zijn om in ondertrouw te gaan. Ik had er zelf geen, maar ik wist dat een speciale datum voor AS wel erg belangrijk was. Toen stelde ik het gisteren voor (na 100 hints die hij maar niet zag. :P ) en hij werd er helemaal gelukkig van.  :heart:

Mariska1987

  • Gast
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #835 Gepost op: 12 april 2013, 16:20:50 »
Ja we hebben 3 van de 4 een offerte gekregen.
Op 1 locatie mochten we geen dj of band hebben dus dan houdt het al op!

Locatie 1. 15 mensen eten 3-gangen, 94 man feest 2854 euro. Incl. eten, hapjes en drinken.
Voor 277 euro een zakje patat om 23.00 uur en we kunnen ook een dj huren voor 675 euro via hun.

locatie 2. 15 mensen eten 3-gangen, 94 man feest 3373 euro incl. eten, hapjes en drinken.
Hier zit al een zakje patat in om 23.00 uur. DJ moeten we zelf regelen.

Lokatie 3. moeten we nog even afwachten, mijn zus heeft daar haar receptie gegeven. Het is het lokale restaurant hier in het dorp, aan het water. Mooie lokatie!

In de eerste twee zit een verschil van bijna 250 euro. Lokatie 1 die goedkoper is heeft tot nu toe de voorkeur. Volgend weekend gaan we er kijken!

Dit weekend gaan we naar het trouwvervoer kijken in Ridderkerk en vanavond onze CM vragen!
Ik zal een foto mailen...
(hoe krijg ik verdere toezicht in die mail? Ben ook wel benieuwd naar jullie!)

Dinsdag paspoort aanvragen voor onze vakantie naar tunesie in Mei en dan leveren we ook gelijk alles in voor de trouwdatum aanvraag.

Owwhhhhh ennnnn 10 mei ga ik kijken bij een trouwjurkenoutlet met mijn moeder. Gewoon eens kijken wat mij trekt en hoe dat allemaal gaat. Daarna gaan we misschien nog de echte trouwwinkels in in rotterdam, maar dat zien we daar wel. Ga nog niet serieus passen denk.
Vind t zelfs een beetje eng, hadden jullie dat ook?

Gaan jullie nog iets doen dit weekend?

margreet1983

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 814
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #836 Gepost op: 13 april 2013, 00:57:26 »


Gaan jullie nog iets doen dit weekend?


Jaaaa! Wij gaan zondag een potentiele trouw-receptie-diner locatie bezichtigen! Ben zo benieuwd!
Op internet en via de mail is het DE locatie, nu benieuwd of het in het echt ook zo is.
'k Heb er echt onwijs veel zin in!

Fay

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 419
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #837 Gepost op: 13 april 2013, 12:11:34 »
Wij hebben het weekend ook weer volgepland. Gaan naar een weddingfair in Oldenzaal en nog 1 á 2 locaties bezichtigen... Leuk leuk leuk :D

margreet1983

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 814
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #838 Gepost op: 14 april 2013, 19:34:03 »
Vanmiddag onze trouwlocatie bezichtigd. Echt super gaaf!!! Nog mooier als de plaatjes op internet. We zijn zo super blij!!!
Ze hadden het heel erg druk en toch voor ons een gaatje vrij gemaakt om de zalen te laten zien en naar onze wensen te luisteren en met ideeen aan te komen. Omdat ze het zo druk hadden krijgen we dinsdag de offerte. Nou dat vind ik zowiso al erg snel, maar voor hun was dat erg laat. De man verontschuldigde zich er zelfs voor. Normaal kreeg je de dag erna al een offerte. Ik wist niet wat ik hoorde! 'k Had een aantal keer mail contact gehad en dat verliep ook zo snel. Echt heerlijk! De standaard prijzen weten we al, maar de offerte is echt specifiek op onze wensen afgestemd.

Fay

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 419
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #839 Gepost op: 15 april 2013, 09:25:07 »
Dat klinkt allemaal erg positief Margreet! Wat fijn zeg.

llautje

  • Gast
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #840 Gepost op: 15 april 2013, 12:04:24 »
Hoi hoi! :)

@ Toinette
Een kasteel geeft wel een super mooiesfeer, echt romantisch! :)
Wij twijfelden in eerste instantie of we voor het kasteeltje zouden kiezen, of toch voor de wijngaard.
Maar zijn beide zo gecharmeerd van de locatie die we nu op het oog hebben (wijngaard), echt helemaal de sfeer zoals we het altijd in gedachte hadden! :)

We hebben de locatie vrijblijvend in optie laten zetten, zodat 'onze' datum iig safe is.
Na onze vakantie (eind mei/begin juni), willen we alles definitief gaan regelen en vastleggen.
Ik kan niet wachten!

Wat mooi dat jullie de ondertrouw ook al geregeld hebben, en dan ook nog op zo'n bijzonder datum voor jullie.
Dat geeft dan toch net wat meer emotie/beleving met zich mee denk ik.


@ Mariska

Hoe heeft de CM gereageerd?
Lijkt mij echt super leuk om daarvoor gevraagd te worden!  :blush:

Wat fijn dat jullie de offertes al hebben, dat is lekker vlot!
Hebben jullie echt voor een specifiek soort locatie gekeken met bepaald thema/sfeer?

Hebben jullie het weekend ook de auto gezien die het gaat worden?

@ Margreet

Wat super dat de locatie zo super was! Zijn jullie er helemaal overuit dat dit DE locatie gaat worden?
Meteen vastleggen?

@ Au-drey

Hoe waren bij jullie de locaties?
Ook nog leuke dingetjes gezien op de weddingfair?




Even vraagje, ik heb al een aantal goedkeuringen gekregen voor de mail, maar het is nu al een hele tijd stil..
Omdat ik ook wel erg benieuwd ben naar jullie allemaal vroeg ik me af of ik nu ook mee mag doen? :)

Werkse allemaal
llautje





margreet1983

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 814
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #841 Gepost op: 15 april 2013, 12:18:49 »
Ja idd Au-drey klinkt zeker goed!

llautje, als we morgen de offerte krijgen en die is zoals we die verwachten dan gaan we voor deze locatie en gaan we die ook gelijk vastleggen. Daarna gaan we een afspraak maken bij de gemeente Delft en gaan we in ondertrouw. We kunnen dat ipc ook via internet doen, maar we vinden het leuker om daarvoor een leuke dag te maken incl gemeentehuis.
Wat mij betreft mag je het wachtwoord krijgen van de mail hoor, ik zal je die toesturen.

daphne89

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 929
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #842 Gepost op: 15 april 2013, 13:45:33 »
Wat leuk Margreet, Au-drey en Llautje dat jullie locaties aan het kijken zijn. Wij wisten het ook meteen toen we bij "onze" locatie gingen kijken.

Mariska Spannend hoor om je CM te vragen. En nog over de collega's: ik studeer zelf nog, dus ik vraag mijn vriendinnen van dat moment. Klinkt een beetje raar, maar mijn vriendinnen wisselen enorm doordat ik steeds weer nieuwe onderdelen heb in mijn studie.
Mijn AS werkt bij een klein bedrijf. Ongeveer 7 collega's, deze vragen we allemaal 's avonds met aanhang. De helft heeft al geen aanhang, en alle andere gasten komen bijna allemaal uit mijn familie/vriendengroep omdat we geen contact meer hebben met zijn familie. Alleen zijn zus en vriendin van zijn vader. Zijn vader is helaas vorige week overleden en kan er niet bij zijn.
Maar ik zal zeker niet alle collega's uitnodigen, 100 man pff.. :) Misschien waar je AS het het beste mee kan vinden?

Wij hebben een vriendin gevraagd om onze CM te zijn, ze weet alleen niet of ze dan terug is van haar wereldreis. Ze was wel heel erg enthousiast. So fingers crossed.


Fay

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 419
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #843 Gepost op: 15 april 2013, 15:21:41 »
We hebben uiteindelijk geen locaties meer bezichtigd. Waren iets te laat met afspraken maken  :sleep:
We zijn wel naar de wedding fair geweest, hierbij wel een interessante fotograaf ontmoet.
Verder vooral veel 'onzin'kraampjes gezien waar wij ons geld niet aan gaan besteden: een schilder die in 2 uur tijdens de maaltijd het gezelschap aan tafel schildert; een dame die een persoonlijk liedje voor je componeert en speelt op de bruiloft.

daphne89

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 929
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #844 Gepost op: 15 april 2013, 15:28:19 »
Jammer dat je nog geen locaties hebt bekeken, maar nog tijd genoeg :)
Ik ben het met je eens dat er veel onzinnige dingen zijn om aan je bruiloft toe te voegen. Zelf vind ik het wel leuk om al die dingen te zien :).

Is er nog iemand die van plan is om duiven/vlinders los te laten? Wij vinden vlinders erg leuk, maar ik wil niet dat de beestje hieronder lijden. Weet iemand hier iets meer van? Op internet kom ik alleen mensen tegen die het dierenmishandeling vinden, maar dat gaat weer een beetje ver denk ik.

Toinette

  • Gast
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #845 Gepost op: 15 april 2013, 15:34:28 »
Hey iedereen!  :biggrin:

Hey Mariska: Zoals ik (geloof ik) al eerder zei: jullie aanpak is een stuk beter dan de onze. Wij werden verliefd op de locatie voordat we de prijs wisten. :P Wacht wel eventjes met beslissen voordat jullie ook daadwerkelijk gekeken hebben. Niet alleen de omgeving, maar ook de personen waarmee je te maken hebt is belangrijk. Wij hebben ervaren dat we een nummertje waren (ze hadden ons enorm lang laten wachten in de wijnkelder omdat ze ons vergeten waren) en we hebben ervaring met iemand die maar niet met ons op één lijn kon komen (ook niet handig).

Hoihoi Margreet: Wat mooi dat ze een plekje voor jullie vrij konden maken. Dat geeft toch wel een gevoel dat jullie bijzonder zijn (en dat zijn jullie natuurlijk ook!). Het klinkt echt superpositief! :D En de dag erna hebben wij ook niet gehad (geloof ik). Ik vind die mensen echt heel netjes! En dan zijn jullie ook nog superenthoudiast over de locatie ook! :D

Hi llautje: Ja, we wilden heel graag "iets ouds" (een mooi oud gebouw was voor onze eerste zoektocht ook goed genoeg) waar je letterlijk alles kon doen (behalve slapen, hoewel dat wel fijn zou zijn geweest). We wilden niet van hot naar her sjouwen en omdat we beide niet in de gemeente zijn geboren waar we nu wonen, hebben we er ook erg weinig binding mee. Vandaar onze keuze. Maar een wijngaard klinkt echt super zomers en super vakantie-achtig! Romantisch!  :heart:
Hoelang kunnen jullie in optie laten staan? Wij konden maar een maand....

Ik zou eigenlijk begin mei trouwjurken gaan passen. Gewoon om te proberen... Gewoon voor de ervaring. Maar nu heeft AS per ongeluk een dubbele afspraak gemaakt omdat hij dacht dat ik er toch niet naar toe zou gaan. Nu ja, nu ga ik zeker niet. :P Ik wist niet of ik wel zou gaan. Ik wil heel graag mijn jurk laten maken en het voelt een beetje alsof ik hun tijd en energie "steel". Maar tegelijkertijd wil ik ook wel de ervaring van het passen hebben. Zucht. Lastig.
Overigens zal er van onze kant wat rustiger worden. We hebben vrijwel alles al geregeld wat je van te voren MOET regelen. Ik zou niet weten wat we nu nog meer zouden moeten doen. :S We lopen aardig voor op schema! We hebben wel al gekeken voor kaarten en bedankjes, maar de drang om daarmee "optijd" te zijn, is er niet. Trouwens, gaan jullie save the date verzenden? Wij vinden dat nogal onzin (de mensen WETEN anderhalf jaar van te voren wat de datum is!), maar we horen ook tegengeluiden. Ik vind het een beetje zonde van het geld... Wat vinden jullie?

Edit over duifjes: Ik zou het mooi hebben gevonden, maar AS is niet zo dol op duiven (lichtelijk uitgedrukt), dus gaan wij het niet doen. Het is niet echt "martelen". Je moet het eerder zien als een postduif. Zijn ze eigenlijk ook, want ze gaan terug naar hun nest. En je krijgt vooraf "les" hoe je ze moet vasthouden. :) Ik vind het wel meevallen, maar je moet zelf je mening vormen nadat je dit hebt gehoord.

Fay

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 419
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #846 Gepost op: 16 april 2013, 08:49:14 »
Duiven/vlinders: Ikzelf twijfel ook erg, vind het wel een bijzondere symboliek, maar ben ook een érge dierenvriend en vraag me dan ook continu af "wat is voor mij de meerwaarde" en "vind ik het dit waard tegenover het ongemak wat de dieren krijgen". Hoewel ik het niet direct dierenleed/mishandeling kan noemen, kan ik me ook niet voorstellen dat de duiven of vlinders er zelf voor zouden kiezen om in een krat/doos te worden vervoerd om vervolgens in vreemde mensen handen te worden vastgehouden....
Ik denk dat wij uiteindelijk voor een wensballon gaan, wat voor ons een zelfde soort van symboliek geeft.

Save the date kaart: wij doen het wel, maar niet omdat het nodig is. We vinden het gewoon leuk! Ik zou het niet doen als het ons op kosten zou jagen, wij verzenden ze namelijk via de mail :)

daphne89

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 929
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #847 Gepost op: 16 april 2013, 11:00:45 »
Duivenwe hebben dezelfde twijfels, vandaar mijn vraag. Maar wensballonnen hebben ook weer negatieve punten, kan in vliegtuigmotor komen (kleine kans, maar mijn vader werkt bij luchtverkeersleiding dus hij is er niet blij mee :) ) en het komt weer in de natuur terecht wat weer slecht is voor de dieren, zoals koeien. Moeilijk... Ik ben nog voor de vlinders, het is namelijk wel goed voor de hoeveelheid vlinders in de natuur.

Save the date Wij doen dit alleen naar de daggasten, vooral omdat wij dit nog niet aan iedereen hebben verteld. Dan zijn het maar 12 kaartjes en ik heb een leuke site gevonden waar je dit voor minder dan een euro per kaart kunt doen. En dan kun je hem helemaal zelf aanpassen met tekst en foto's. Wij hebben volgende week een loveshoot. Deze foto's gaan we gebruiken voor de save the date.

margreet1983

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 814
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #848 Gepost op: 16 april 2013, 15:20:16 »
Save the date kaarten: wij hadden eerst zoiets van, nee doen we niet. Had voor ons geen meerwaarde. Echter, nu zijn we er toch anders over gaan denken. Wij willen de kaarten gewoon zelf via vistaprint oid laten maken met foto's van de loveshoot die we later dit jaar gaan doen. Vervolgens doen we er een los kaartje in met de vraag of er mensen zijn met een speciaal dieet, iets niet lusten, vegetarisch, of dat ze bv geen alcohol drinken. Dat laatste ivm de toost met bubbels. Wij vragen dan als ze een wens voor iets hebben mbt bovenstaande dat ze dit dan voor een bepaalde datum terug willen koppelen. Wij vinden het fijn om dit soort zaken ruim van te voren te weten zodat we op het laatst lekker relaxt naar onze dag kunnen toeleven.

Toinette

  • Gast
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #849 Gepost op: 17 april 2013, 10:23:10 »
Bedankt voor jullie reacties. Fijn te weten hoe jullie erover denken. :)

Ik heb trouwens gekeken naar vlinders. Ik vind het wel echt supermooi, maar ze zijn erg moeilijk te verkrijgen. Zo zijn de prijsverschillen ook enorm. Een kweker "verkoopt" vlinders tussen 90 voor 15 vlinders en 200 voor 100 vlinders. Ik vind dat nogal prijzig! Dan kun je nog zelf vlinders kweken (wat wel echt leuk is en DIY) voor maar 18 euro per pakketje (ik weet niet hoeveel hier in zitten). En in BE lijkt een kweker voor niets koolwitjes weg te geven voor "een goed doel". Kortom: zeer uiteenlopend.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards