collapse

Auteur Topic: Trouwen 2014  (gelezen 734791 keer)

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Bolien

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 373
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #900 Gepost op: 29 april 2013, 14:43:01 »
Daphne: ik zal ze vandaag of morgen even op de mail zetten.

Ukkie: gefeliciteerd en welkom!

--

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 414
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #901 Gepost op: 29 april 2013, 15:58:16 »
Bedankt voor het hartelijke welkom!

11102014

  • Gast
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #902 Gepost op: 3 mei 2013, 11:00:09 »
Ik heb al een paar keer mee zitten lezen, 11-10-2014 wordt onze trouwdag!
We hebben de locatie al gereserveerd. Kasteel Coevorden. Helemaal leuk!


daphne89

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 929
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #903 Gepost op: 3 mei 2013, 11:52:18 »
Hey 11102014, gefeliciteerd en leuk dat je ook mee komt schrijven!
En een kasteel klinkt super leuk en romantisch.

margreet1983

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 814
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #904 Gepost op: 3 mei 2013, 15:20:11 »
Welkom Ukkie en 11102014!

Frenchbull85

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 373
  • Geslacht: Vrouw
  • Na 10 jaar eindelijk getrouwd!
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #905 Gepost op: 3 mei 2013, 20:18:01 »
Kennen jullie de trouwagenda? Ik vind dat zo raar... er staat: like & win.... maar als je verder leest, dan sturen ze het gratis naar je toe. Waarom zouden ze iets wat bijna 8 euro kost gratis naar je toe zenden? En dan betalen ze ook nog eens portokosten.
https://www.facebook.com/Trouwbeurs?v=app_190076381016644&

Heb het ingevuld en een oud emailadres gebruikt....vandaag lag de agenda in de bus zonder rekening en met voldoende postzegels....

Welkom nieuwe leden!

Mariska1987

  • Gast
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #906 Gepost op: 4 mei 2013, 00:20:48 »
Hallo allen, ik heb t een beetje druk maar ik lees nog steeds mee!

Nieuw leden, welkom! Leuk dat jullie ook een datum hebben vaststaan.
De ceremomiemeester heeft ja gezegd. Ook erg fijn dat hij t wilt en vooral kan combineren met school! Super blij mee!

Ik heb de agenda ook aangevraagd. Ben benieuwd wanneer deze er is.

Gaan jullie nog iets leuks doen t weekend? Lekker van t weer genieten!
Wij gaan bij de 2e lokatiekeuze kijken en lekker bbqen met vrienden.

Goed weekend allemaal!

pk88

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1836
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #907 Gepost op: 4 mei 2013, 08:23:51 »
Welkom  :applaus: aan de nieuwe leden. Er circuleert een lijst met huwelijksdata van alle 2014 bruiden. Daar kunnen jullie je aan toevoegen als jullie dat willen.

Hier een weekend in het teken van voetbal. Vanmiddag laatste wedstrijd van mijn vriend en seizoensafsluiting. Morgen gaan we naar NAC-Roda JC.
Veel plezier met jullie bezichtiging en de BBQ!

Steffie_G

  • Gast
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #908 Gepost op: 4 mei 2013, 09:05:23 »
morgen nog een dagje werken en dan eindelijk 2 weekjes verlof!! :applaus:
En we vliegen er maandag gelijk goed in door naar onze eerste locatie te gaan kijken, ik ben heeeel benieuwd!
Voor diegene van België (Antwerpen) we gaan kijken naar het Rivierenhof, wat een droom locatie  :wub:
Hopelijk valt de offerte mee

daphne89

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 929
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #909 Gepost op: 4 mei 2013, 09:58:04 »
agenda het werkt dus wel ;)

Mariska en Steffie super veel plezier met het bezichtigen van de locaties, ik ben benieuwd of dit de locatie is voor jullie.

We zijn momenteel voor auto's aan het kijken, in onze kennissenkring zijn vrij veel mensen met luxe oude auto's komen we nu achter :), nu nog kiezen.

En iedereen lekker genieten van het mooie weekend, ik moet zo nog 3 uurtjes werken (en eigenlijk ook nog mijn essay schrijven) maar dat komt later wel :) Morgen maken we zelf een high tea als vervroegd moederdagcadeau.

Toinette

  • Gast
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #910 Gepost op: 5 mei 2013, 08:57:19 »
Ook ik en mijn vriend zijn verloofd!

Datum hebben we al geprikt: 10 juli 2014.   :blush:
We zijn al met alles bezig. Allemaal ideeën opdoen om te knutselen etc. Beetje een DIY bruiloft.
We zullen ook dingen kopen, maar vind het wel leuk om er zelf ook actief mee bezig te zijn!
O, dat is dicht bij onze datum! Welkom.  :D
Ik heb al een paar keer mee zitten lezen, 11-10-2014 wordt onze trouwdag!
We hebben de locatie al gereserveerd. Kasteel Coevorden. Helemaal leuk!
En jij OOK welkom, natuurlijk! :D Ik ga zo je kasteel googlen... Ik ben een beetje benieuwd. Wij gaan namelijk ook trouwen in een kasteel.  :heart:
Heb het ingevuld en een oud emailadres gebruikt....vandaag lag de agenda in de bus zonder rekening en met voldoende postzegels....
En? Is het wat? Is het "gewoon" een agenda? Of is het echt een "trouwagenda" met handige dingen erin?
De ceremomiemeester heeft ja gezegd. Ook erg fijn dat hij t wilt en vooral kan combineren met school! Super blij mee!
Aw, wat superleuk! :D Ik vind het echt leuk voor jullie.
Gaan jullie nog iets leuks doen t weekend? Lekker van t weer genieten!
Wij gaan bij de 2e lokatiekeuze kijken en lekker bbqen met vrienden.
Ik ben dit weekend trouwjurken wezen passen. :)
Ik heb een prachtige jurk gezien/gevonden... maar ik twijfel... Niet vanwege die jurk, maar vanwege de emoties. :P Ja, lekker duidelijk. Ik zal het uitleggen: Ik zag overal (bijvoorbeeld op tv) mensen die zo emotioneel werden van de jurk... Dat had ik niet. Het was wel echt superprachtig, maar ik moest niet huilen ofzo. Ik zag het wel helemaal zitten, maar ik had niet zoiets van: "say YES to the dress". LOL, ik zeg alleen "ja" tegen mijn AS. Nu ja, het kan dus zijn dat ik teveel zat te wachten op iets... Mijn schoonzusje en de verkoopster zeiden dat dat echt lang niet altijd zo is. Ik werd wel emotioneel toen ik later de foto nog eens bekeek. Gewoon van... "ik zie er uit als een bruid... Ik word de bruid..."
Trouwjurken passen was trouwens een leuke ervaring. We hadden wel een "matte" verkoopster, maar dat mocht de pret niet drukken (en ze deed haar best... maar ik had de indruk dat ze nog nieuw was en alles nog een beetje onwennig). De meiden die met me mee gingen waren ook ontzettend lief. In totaal 3 jurken gepast waarvan de middelste niets was. Dat stond me gewoon niet. Ik had een plaatje laten zien aan de verkoopster en verteld waarom ik die jurk zo mooi vond (zie mail). Ze snapte me helemaal... en gek genoeg zit in die "droomjurk" ook nog eens meer dingen dan alleen wat ik wilde... ik bedoel het zo: (even een intermezzo) Toen ik begon met zoeken naar een jurk, zocht ik eerst naar andere elementen. Later besefte ik dat ik andere elementen leuker/mooier vond. Of eigenlijk was het meer dat de eerste elementen steeds overdreven over de jurk verspreid waren ipv subtiel, dus had ik me erbij neergelegd dat dat het niet zou worden, want dat andere was gewoon mooier. Maar nu zijn die andere elementen zo mooi en subtiel verwerkt in een jurk met de tweede elementen, dat het gewoon echt prachtig is!
De sleep is ook gigantisch! Echt prachtig (niet alleen de elementen). Alleen jammer dat de sleep er niet afgehaald kan worden ivm dansen in de avond. Maar er schijnen diverse oplossingen voor te zijn.
Wat wel jammer was, maar ik had het al gedacht, was dat ze niet de juiste torselet voor me hadden. Ik heb een hele grote cupmaat (echt heel groot) en dan ben ik ook nog eens niet zo slank... mijn maat kun je niet gewoon in een gewone winkel kopen. Het was wel belangrijk dat ik een goede torselet aan had met passen. De verkoopster deed haar best en haalde zelfs iemand erbij. Gelukkig weet ik van mezelf dat het zo is, dus kan ik me er goed overheen zetten. Ze hadden nu een torselet gepakt die net wat te klein was bij mijn cup en net wat te groot in omvang. Het paste niet, maar het was de beste oplossing. En ik kreeg het advies om in een speciaalzaak mijn lingerie te kopen. Geeft niets, had ik eigenlijk al rekening mee gehouden. Vind het al heel netjes dat ze zo hun best deden om het op te lossen.
Toen ging die eerste jurk aan. Wat was ze prachtig! Wel gigantisch ingesnoerd geweest... dat is ook een ervaring zeg. :P De meiden die met me meegingen waren echt superlief. Echt.
Er was trouwens nog een bruidje naast me, maar ik had totaal geen oog voor haar. Ik had zelfs een keertje bijna een botsing met haar (dus zij zag mij eigenlijk ook niet :) ).
Als ik meteen "ja" zou zeggen, zou ik iets cadeau krijgen. Maar het is nogal een aanschaf! Ik durf daar niet meteen "ja" op te zeggen. Ze begreep het en ik krijg nu tot vrijdag de tijd om het even te laten bezinken. Krijg trouwens de sluier cadeau ipv lingerie zoals op het kaartje staat. Vind ik echt supernetjes van ze. (En die sluier kost 380,-! Ik weet niet hoe duur lingerie is, maar ik vind dit een supergroot cadeau!)
Buiten voelde ik me ineens zo ontzettend moe. Echt... onvoorstelbaar. Ik had dat zo niet verwacht. Ik kon ter plekke slapen... gewoon op straat. Ik werd ook 2X toe duizelig. Nou, mensen die me kennen, weten dat ik zo niet ben. Ik kan me de laatste keer dat ik duizelig was niet meer herinneren. Zijn dat misschien de opgesloten emoties geweest? Ik weet het niet, maar het was echt raar. Ik ben nog de hele dag erg moe gebleven. Afwezig was ik ook. Gesprekken kon ik niet meer goed vormen. Ik was gewoon doodop. Mijn schoonzusje zei dat dat normaal was.

Thuis hebben de mannen een hele grote mooie pergola gebouwd. Vandaag (als het goed is, is het koopzondag) druiven kopen voor erbij. Vandaag dus was friemelen in de tuin. Lekker ontspannend. Trouwens, ik vind het zo fijn dat de mannen de bloemetjes niet vertrapt hebben! Ik had er wel rekening mee gehouden, maar zij hebben echt rekening met mij gehouden. Lief! (Want voor AS hoeft het niet, hij heeft niet zoveel met bloemetjes. Hij noemt het "gecultiveerd onkruid" :P )

Wij hebben overigens besloten om geen safe the date te verzenden. Eigenlijk gewoon omdat iedereen dat gewoon al weet. :) Kunnen we dat geld stoppen bij de uitnodigingen.

Trouwens, had ik al gezegd dat ik het zo leuk vind dat mensen DIY doen? Ik zeg het nog maar een keertje: zo leuk! En zo persoonlijk! :D
« Laatst bewerkt op: 5 mei 2013, 09:06:14 door Toinette »

margreet1983

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 814
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #911 Gepost op: 5 mei 2013, 16:13:39 »
Geniet van je vakantie Steffie! Heel veel plezier morgen met het bezichtigen van jullie 1e locatie!
Als het net zo gaat als bij ons, dan is het gelijk paf boem raak! hihihihi

Toinette, heel gaaf hoe je het omschreven hebt met jurken passen! Dat je doodop bent erna is logisch toch? Is toch best emotioneel hoor die jurken passen. Jammer dat de winkel geen goede torselet voor je hadden. Misschien die eerst aanschaffen en dan de jurk nog een keer passen? Wel super netjes dat ze de aanbieding tot vrijdag voor je open laten en dat je dan zo'n dure sluier krijgt! Meestal is krijg je een gratis torselet (als je die al gratis erbij krijgt) zo'n 180 euro. Bij de winkel waar ik ga kijken volgende maand krijg je 50% korting op schoenen en torselet. Nu heb ik al schoenen (nog van een aantal jaar geleden toen ik met m'n ex zou trouwen) dus ben benieuwd of ik dan een gratis torselet krijg als ik daar mijn jurk zou kopen.

Wij gaan wel safe the dates doen, maar die maken we gewoon zelf via vistaprint ofzo. We willen dan een foto van de pre weddingshoot gebruiken en dan zelf de tekst verzinnen en aan de familie en vrienden geven.

Steffie_G

  • Gast
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #912 Gepost op: 5 mei 2013, 16:51:10 »
Bedankt Margreet! :)
Ik hoop van niet eigenlijk  :blush: want de 2de locatie die we gaan bekijken heeft mijn voorkeur, maar ik weet niet of alles mogelijk is wat we willen.
Ach ja, beide locatie's zijn super! Dus laat maar komen  :biggrin:

Wij hebben onze save the dates ook via vistaprint besteld, ben er echt heeeeeeeel tevreden over! :)

margreet1983

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 814
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #913 Gepost op: 5 mei 2013, 16:55:49 »
Ow hahaha Steffie, waarom ga je dan niet eerst bij je 1e voorkeurs locatie kijken? Hopelijk kan er alles wat jullie graag willen!

Ja wij hebben onze kerstkaarten via vistaprint laten drukken met een eigen ontwerp, en dat ging ook super. Dus goede ervaringen mee. Wij hebben op 11 september de prewedding shoot en als daar de foto's van binnen zijn gaan we de kaartjes laten drukken.

Steffie_G

  • Gast
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #914 Gepost op: 5 mei 2013, 17:02:57 »
Omdat we met onze ouders gaan kijken en we moesten met hun vrije dagen rekening houden en beide zalen hadden al een paar dagen die volzet waren, vandaar :)

Sinds we onze save the dates hebben laten drukken ginder denk ik dat ik inderdaad voor al m'n drukwerk naar hun ga gaan.
Ik kijk alvast uit naar de foto's van jullie love shoot!

margreet1983

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 814
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #915 Gepost op: 5 mei 2013, 17:08:52 »
Ahhh zo, ja 'k snappem! Wij hebben de locatie gewoon samen bezocht. Dus dat is een stuk makkelijker, alhoewel....wij werken samen onregelmatige diensten en niet bij dezelfde baas, dus het was bij ons ook even zoeken hoor wanneer we samen een keer vrij waren en dat de locatie ook beschikbaar was om te bezichtigen.

Voor de officiele uitnodiging hebben we al wat op het oog via een drukker, dus die laten we gewoon daar maken.

Stephanie.B

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 176
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #916 Gepost op: 5 mei 2013, 18:50:41 »
Aaah ik vind het zo spannend allemaal! Het duurt nog even voor wij gaan trouwen, maar de komende periode gaat in het teken staan van trouwjurken! Ik kijk nu heel veel Say yes to the dress, om een beetje ideeen op te doen, en ineens begin ik te twijfelen over een hoepel! Ik dacht eerst altijd dat je 'gewoon altijd' een hoepel onder je jurk moet doen. Maar ik ben ineens helemaal verliefd geworden op jurken zónder hoepel.. Tijd om te gaan passen denk ik!

Steffie_G

  • Gast
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #917 Gepost op: 5 mei 2013, 18:53:25 »
Ik dacht dat ook altijd, maar geef mij idd ook maar een jurk zonder hoepel!
Heel veel plezier met het passen en het zoeken van de perfecte jurk!!

Ik ga binnen 2 weken ook passen met m'n moeder
En misschien, heel misschien volgende week met m'n AS, spannend!!

margreet1983

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 814
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #918 Gepost op: 5 mei 2013, 19:15:11 »
Ik ga over een maandje jurken passen, maar ik wil absoluut wel een hoepel. De jurken die ik mooi vind zouden anders niet tot hun recht komen zonder hoepel. 'k Vind dit echt een super gave tijd! Spannend en leuk!!!

Stephanie.B

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 176
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #919 Gepost op: 5 mei 2013, 20:07:52 »
Wat gaan jullie doen, passen in één winkel of maak je meerdere afspraken?

Steffie_G

  • Gast
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #920 Gepost op: 5 mei 2013, 20:21:23 »
Ik heb 2 afspraken op 1 dag (de ene winkel in de voormiddag andere in de namiddag) ze zeiden dat we toch best een 2 tot 2.5 uur kunnen uittrekken per bezoek.
En heel misschien gaan we volgende week (indien ze tijd hebben) nog een 3de winkel aandoen
Maar ik denk dat je best niet teveel winkels doet, dan is de kans dat je geen keuze meer kunt maken veel groter

margreet1983

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 814
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #921 Gepost op: 5 mei 2013, 20:23:10 »
Ik heb 2 merken die ik erg mooi vind. Dit zijn de jurken van Ladybird en Cincerity. Nu heb ik gezocht of ik beide merken in 1 bruidsmodezaak kon vinden en dit is me gelukt bij Taft en Tule in Schoonhoven. Vandaar dat ik bij hun een afspraak gemaakt heb. Ik heb geen zin om naar een aantal verschillende winkels te gaan. Dus als dat niet hoeft dan ga ik het ook niet doen. Ik hoop dus begin Juni mijn jurk te vinden in Schoonhoven. 'k Weet van mezelf dat als ik DE jurk aangehad heb er toch geen andere meer aan kan tippen, dus waarom mijn tijd "verdoen'' door naar andere winkels te gaan.

Smausie

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 4
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #922 Gepost op: 5 mei 2013, 21:48:39 »
Wij gaan trouwen op 16-05-2014, de locatie, fotograaf, jurk en schoenen zijn al geregeld hihihih

daphne89

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 929
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #923 Gepost op: 5 mei 2013, 22:37:47 »
Wat een drukte hier :)

Super leuk Toinette dat je jurken hebt gepast. Ik had ook geen moment met tranen in mijn ogen voor de jurk hoor ;). Ik ben ook vrij nuchter over dat soort zaken, hij stond goed en past bij mij en de prijs was goed. Daarom heb ik ja gezegd tegen mijn jurk.

Volgens mij hebben veel smalle jurken ook een kleine hoepel, deze moet dan voorkomen dat de jurk tussen je benen komt. Zal misschien niet bij alle jurken zijn.

Ik ben benieuwd naar de jurken die jullie allemaal gaan kiezen :)

margreet1983

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 814
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #924 Gepost op: 5 mei 2013, 22:44:31 »
Zodra ik "mijn" jurk gekozen heb stuur ik een foto naar de mail  :biggrin:

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards