collapse

Auteur Topic: Trouwen 2014  (gelezen 734815 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bolien

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 373
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1525 Gepost op: 7 augustus 2013, 20:26:45 »
Hier trouwen in gemeenschap van goederen. Zijn toen we gingen samen beide weer op nul begonnen. Dus samen weer opgestart. Vind eigenlijk ook een naar idee dat je eigenlijk moet nadenken over 'stel dat je uit elkaar gaat'. Dat is toch niet het idee van trouwen.

Ook wij zijn op 0 gestart. Maar als vriend eigen bedrijf zou starten en bedrijf gaat failliet, kunnen ze bv niet je huis afnemen. In gvg wel.

Mariska1987

  • Gast
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1526 Gepost op: 7 augustus 2013, 21:01:03 »
Wij trouwen niet op huwelijkse voorwaarden. Wij hebben alles samen opgebouwd. Tevens heb ik wel schenkingen van mijn ouders, maar als zij die schenken onder uitsluitingsclausule kan mijn partner nooit aanspraak maken op dat geld.
Wel hebben wij al een testament opgesteld. Het samenlevingscontract vervalt.
Bij onze notaris kost op huwelijkse voorwaarden trouwen 800 euro! Vond ik een hoop geld!
Vergeet niet eventuele schulden ;)

Verder zijn we er even niet zo mee bezig. Ben meer aan t wachten tot me jurk er is, dan kan mijn as voor zijn pak en weten we ook wel kleurthema we opgaan.

Bolien

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 373
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1527 Gepost op: 7 augustus 2013, 21:09:30 »
Wat bedoel je met schulden?

Frenchbull85

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 373
  • Geslacht: Vrouw
  • Na 10 jaar eindelijk getrouwd!
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1528 Gepost op: 7 augustus 2013, 23:43:09 »
Wij hebben in maart dit huis gekocht en toen dus ook een samenlevingscontract afgesloten, ik denkdat wij wel in gemeenschap van goederen trouwen en dan evt een testament laten opmaken. In het geval van ons huis vind ik 50-50 eerlijk. Ik zal nooit een eigen zaak beginnen en as is afgekeurddus zal dat ook niet snel starten. Maar het blijft wel een lastige keuze vind ik en wel heel belangrijk om erover na te denken.

Hier vandaag toch ff een potje lopen janken. Twijfel al een tijdje over van alles. Voornamelijk mn jurk. Is het niet te simpel, is het wel echt een mooie trouwjurk of ben ik weer eens te impulsief geweest. Het is zo iets anders geworden dan ik in gedachten had en waar ik van droom. En vooral ik ben zo bang dat mn papa het niet meer mee kan maken. Afgelopen zondag weer een "kleine" schenking gehad namens mn vader van 500 euro dus nu zit ik weer te twijfelen of ik daar toch niet een mooiere jurk van ga kopen of dat we dat geld volgende maand gebruiken voor een weekje vakantie. Pfff wat blijft het allemaal lastig zeg.

LatinBride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1659
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1529 Gepost op: 8 augustus 2013, 09:32:46 »
Wat bedoel je met schulden?

Als 1 van de 2 schulden heeft en je trouwt in gemeenschap van goederen, dan ben je na een eventuele scheiding aansprakelijk voor de helft van de schuld die dan nog open staat. Is de ander niet in staat om te betalen, kunnen ze de hele schuld bij jou opeisen. Ik heb het helaas van dichtbij gezien bij mijn schoonouders die onlangs gescheiden zijn.

@ Frenchbull, een hele dikke knuffel voor jou. Ik heb niet echt advies voor je, wil je alleen meegeven dat je goed naar je eigen gevoel moet luisteren en dat je moet doen waar jij je goed bij voelt.

Toinette

  • Gast
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1530 Gepost op: 8 augustus 2013, 10:23:50 »
Goedemorgen iedereen!

Ik heb even mijn tijd genomen om dingen te verwerken en 3 september hebben we een afspraak bij de kliniek. Bedankt iedereen voor het begrip.

En... Ik heb het organiseren van het trouwen weer opgepakt!  :biggrin: JEEJ!  :applaus: Vanmorgen heeft manlief een mailtje de deur uitgedaan om een afspraak te maken voor het kiezen van een bruidstaart. We konden het er hier maar niet over eens worden. De twee bakkers waar de catering "zaken mee doet"  (je mag gewoon je eigen bakker kiezen, maar zij stellen 2 mensen voor) was het maar niet. Dat was dat of hij het mooi vond, of ik het mooi vond, maar niet wat we beiden mooi vonden. (Ja, smaak doet er toe, maar je moet ergens beginnen bij het selecteren van bakkers). Toen ging ik googlen en kwam ik op deze uit (cake affair). Beiden vonden we het een mooie bakker (designer?). Maar we hebben heel weinig mensen als daggasten en we maakten ons zorgen of ze daar iets van konden maken.  :blush: Vast wel, maar dat horen we nog. Ik hoooooooop dat ze kunnen op onze trouwdag. Even met spanning afwachten op hun antwoord.
Als 1 van de 2 schulden heeft en je trouwt in gemeenschap van goederen, dan ben je na een eventuele scheiding aansprakelijk voor de helft van de schuld die dan nog open staat. Is de ander niet in staat om te betalen, kunnen ze de hele schuld bij jou opeisen. Ik heb het helaas van dichtbij gezien bij mijn schoonouders die onlangs gescheiden zijn.
Dat is niet zo strikt als men denkt, heb ik me laten vertellen door de notaris. Na zoveel jaar vervalt dat deels. Hoe precies, weet ik niet. Heb niet zo heel erg opgelet, omdat we toch gaan trouwen in gemeenschap van goederen. Ik heb dan wel een studieschuld (van hier tot ginter, dat is geen kattenpis), maar hij heeft een hypotheek (en een kleinere schuld). Als je na weet ik veel hoeveel jaar (3?) getrouwd ben, komt dat deels te vervallen omdat beiden ervan profiteren of mee aflossen. Het geld wat je partner namelijk aan het aflossen besteed, kan niet in het gezin gestoken worden en dus betaald het gezin indirect ook mee... of zoiets  :blush:

Wij trouwen dus in gemeenschap van goederen. Ik heb een torenhoge studieschuld, maar dat zal ooit weg zijn. Het huis staat onder zijn naam (en dus ook de hypotheek), maar ik betaal mee in het huishouden. Mijn schoonfamilie heeft mij uitgesloten van erfrecht (niet alleen mij, maar ook hun andere schoondochter. Niet dat ze ons niet vertrouwen, maar omdat ze vinden dat het alleen naar hun kinderen en kleinkinderen moet en wij niet achteraf als we gaan scheiden er ook zouden profiteren). Ik heb een belangrijk erfstuk en mijn man heeft een bepaalde verzameling. Toen we gingen samenwonen hebben we een samenlevingscontract gesloten. Die twee dingen zijn apart genoemd, maar volgens de notaris hoefde dat niet omdat de rechter het altijd als ons persoonlijke bezit ziet. Door de uitleg van de samenlevingscontract, hebben we nu ook besloten om in gemeenschap van goederen te trouwen (we hebben ook geen eigen zaak).
Hier vandaag toch ff een potje lopen janken. Twijfel al een tijdje over van alles. Voornamelijk mn jurk. Is het niet te simpel, is het wel echt een mooie trouwjurk of ben ik weer eens te impulsief geweest. Het is zo iets anders geworden dan ik in gedachten had en waar ik van droom. En vooral ik ben zo bang dat mn papa het niet meer mee kan maken. Afgelopen zondag weer een "kleine" schenking gehad namens mn vader van 500 euro dus nu zit ik weer te twijfelen of ik daar toch niet een mooiere jurk van ga kopen of dat we dat geld volgende maand gebruiken voor een weekje vakantie. Pfff wat blijft het allemaal lastig zeg.
Och, meid toch. Dat zijn heftige gevoelens. Ik weet niet of je er veel aan hebt, woorden van deze meid die je eigenlijk niet kent, maar ik denk dat je pa je prachtig zou vinden in elke jurk. Het is niet de jurk die je van te voren bedacht had, maar kennelijk was je wel echt onder de indruk van de jurk en stond je er op dat moment wel achter. Met andere woorden: de jurk past wel bij je (ook al had je het in eerste instantie niet gedacht). Misschien is het fijn om je pa mee te nemen bij het afpassen? 

Bruidslin

  • Gast
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1531 Gepost op: 8 augustus 2013, 14:50:23 »
Hi Frenchbull, toevallig wilde ik ongeveer hetzelfde meegeven als Toine: houdt je vader van je jurk? Kun je die aan hem laten zien? Natuurlijk staat je eigen gevoel op nummer één, maar misschien sterkt het je, krijg je meer vertrouwen als je weet dat je vader er voor de volle 100% achter staat. Hij zal waarschijnlijk apetrots zijn als jij hem daarbij betrekt.

Sterkte!

Frenchbull85

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 373
  • Geslacht: Vrouw
  • Na 10 jaar eindelijk getrouwd!
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1532 Gepost op: 8 augustus 2013, 16:09:29 »
Het vervelende alleen is dat mijn vader 2,5 uur rijden bij mij vandaan woont dus red ik het niet om elke week ff bij hem langs te gaan. Ben nu in de afgelopen 2 weken 2x bij hem geweest en normaal ga ik 1x per 2 maanden omdat ik het niet red met mijn hernia om vaker zolang in de auto te zitten. Ik heb vandaag toch gemaild naar de 1e winkel waar ik heb gepast of ze de ene jurk die ik als laatste aanhad en waar ik toen al over twijfelde nog hebben (was laatste en was niet te bestellen meer maar paste perfect) ik zal zometeen ff de link naar de mail sturen. Mijn vader heeft geen idee welke jurk ik heb en ik weet dus ook niet wat hij mooi vind. Denk op dit moment idd dat hij alles mooi vind maar vandaag heb ik mijn jurk weer ff aangehad (voordeel van het al in huis hebben hangen) en ik vind de bovenkant goed alleen de onderkant vind ik te gewoontjes/niet speciaal genoeg. Ik heb eerder het idee dat ik gewoon een nette galajurk aanheb dan echt mijn trouwjurk. Pff het blijft moeilijk gelukkig zei as gisteren al trouw je in een jute zak dan nog vind ik je mooi maar je moet jezelf ook heel mooi vinden. Het blijft lastig allemaal.

SamanthaLorna

  • Gast
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1533 Gepost op: 8 augustus 2013, 22:24:29 »
Wij hebben hebben hier eigenlijk nog niet naar gekeken, best erg eigenlijk als ik er nu zo over nadenk

Toinette

  • Gast
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1534 Gepost op: 9 augustus 2013, 00:51:42 »
(...) en ik vind de bovenkant goed alleen de onderkant vind ik te gewoontjes/niet speciaal genoeg. Ik heb eerder het idee dat ik gewoon een nette galajurk aanheb dan echt mijn trouwjurk.
Eigenlijk, wat ik erop uit maak, zou je heel erg graag "een echte" bruidsjurk willen hebben. Dat je deze jurk wel mooi vond, maar niet bijzonder. En nu zie je allemaal minpuntjes enzo. Mss moet je dan toch maar voor een nieuwe gaan. Als ik je zo hoor, wil je het echt heel graag en zijn het eigenlijk geen twijfels. De twijfels zijn er alleen omdat je al iets hebt... maar eigenlijk...

Bellenblaas: JEEJ! Onze bellenblazen zijn binnen! Ja, lekker vroeg, maar we konden ze voor heel goedkoop krijgen en ze liggen niet in de weg. Ik ben er superblij mee.

Bruidstieners: Wij hebben twee tieners op onze bruiloft die elk een speciale rol gaan spelen. De een is een jonge tiener, de ander een oudere tiener. Beiden jongens. Wij willen ze heel graag een mooi cadeau geven, maar we hebben geen idee wat. We weten wel hun hobby's (lego en gamen), maar we willen niet dat het cadeau verdwijnt in de rest van de spullen. Het cadeau moet wel echt speciaal zijn... maar ook echt leuk voor tienerjongens. Weten jullie iets? Er is geen haast ofzo, maar ik zit me er gewoon over suf te piekeren.

Bruidstaart: Volgens AS ben ik zijn ongeduldige bruidje... Die mensen van de bruidstaart hebben vandaag niet geantwoord (vanmorgen hebben we pas mail gestuurd). :P Ik hoop zooooooo dat ze nog vrij zijn met onze datum.

April2014

  • Gast
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1535 Gepost op: 9 augustus 2013, 09:12:20 »
We zitten nu met het idee, with a touch of pink. En dan misschien mijn bruidschoenen, sokken bruidegom en dat zakdoekje ding. Taart, kaart, bedankjes, tafelaankleding, gasten.
Maar al met al vind ik het best lastig en denk ik dat het dadelijk zo over de top wordt.

Leuk! Wij hebben ook gekozen voor roze als accentkleur. Ik heb 2 paar trouwschoenen, waarvan ik 1 paar roze laat verven. Die schoenen hebben een hoge(re) hak, dus die draag ik alleen 's avonds o.i.d. Verder vragen we de gasten om 'iets' roze aan te trekken. Lief neemt expres geen roze stropdas, omdat je erop kunt wachten dat de gasten dit doen! Verder worden de (meeste) decoraties ook roze.

Misschien dat anderen het over de top vinden als de meeste decoraties ook roze zijn, maar het is onze dag, toch?! Ben heel benieuwd naar jouw ideeën!

WillemMarieke

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 264
  • Geslacht: Vrouw
  • Our day was amazing!
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1536 Gepost op: 9 augustus 2013, 09:14:12 »
Hoi, ik heb niet alles gelezen... Maar wij trouwen over precies één jaar! :)

Toinette

  • Gast
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1537 Gepost op: 9 augustus 2013, 09:22:58 »
Hoi, ik heb niet alles gelezen... Maar wij trouwen over precies één jaar! :)
Hoi! Welkom. :)
Leuk! Wij hebben ook gekozen voor roze als accentkleur. Ik heb 2 paar trouwschoenen, waarvan ik 1 paar roze laat verven. Die schoenen hebben een hoge(re) hak, dus die draag ik alleen 's avonds o.i.d. Verder vragen we de gasten om 'iets' roze aan te trekken. Lief neemt expres geen roze stropdas, omdat je erop kunt wachten dat de gasten dit doen! Verder worden de (meeste) decoraties ook roze.

Misschien dat anderen het over de top vinden als de meeste decoraties ook roze zijn, maar het is onze dag, toch?!
Dat vind ik nu net ook! Het is jullie dag. 

Toinette

  • Gast
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1538 Gepost op: 9 augustus 2013, 09:55:18 »
Bruidstieners: Wij hebben twee tieners op onze bruiloft die elk een speciale rol gaan spelen. De een is een jonge tiener, de ander een oudere tiener. Beiden jongens. Wij willen ze heel graag een mooi cadeau geven, maar we hebben geen idee wat. We weten wel hun hobby's (lego en gamen), maar we willen niet dat het cadeau verdwijnt in de rest van de spullen. Het cadeau moet wel echt speciaal zijn... maar ook echt leuk voor tienerjongens. Weten jullie iets? Er is geen haast ofzo, maar ik zit me er gewoon over suf te piekeren.
JEEJ! Wij weten het! Ineens kwamen we er uit. Ikke googlen en googlen en googlen en toen kwam ik op deze site uit: pixmania.be/be/nl/cadeau-idee.html (even www. ervoor zetten). Daar staan ook horloges. Heeeeeeeeeeeeele dure! Maar het idee vind ik echt heel leuk! Maar dan niet zo'n dure. En manlief vind het ook heel leuk. We laten er Bedankt en datum erin graveren om het speciaal te maken.
Zo, dat is dan ook weer "bedacht". :) Nu nog alleen de ceremoniemeester.

April2014

  • Gast
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1539 Gepost op: 9 augustus 2013, 10:29:26 »
Ook ik ben nieuw hier. Onze trouwdatum is 04-04-2014 en themakleur roze. Zijn er meerdere bruiden die een themakleur hebben gekozen? En doen jullie ook (kleine) DIY-projecten?

Toinette

  • Gast
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1540 Gepost op: 9 augustus 2013, 10:41:08 »
Ook ik ben nieuw hier. Onze trouwdatum is 04-04-2014 en themakleur roze. Zijn er meerdere bruiden die een themakleur hebben gekozen? En doen jullie ook (kleine) DIY-projecten?
Eveneens welkom! :D

Nee, wij nemen geen kleur, maar we hebben wel thema: Victoriaans Bal
In eerste instantie wilde ik geen DIY doen, maar ik ben nu Save the Date zelf aan het maken en ik wil ook van die wegwijsbordjes maken zodat de locatie persoonlijker word.

April2014

  • Gast
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1541 Gepost op: 9 augustus 2013, 10:45:44 »
Wauw, wat een mooi thema, Toinette! Hoe komen jullie daarop? En mag ik vragen hoe ver jullie allemaal al zijn met de planning/voorbereiding/reserveringen etc.?

SamanthaLorna

  • Gast
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1542 Gepost op: 9 augustus 2013, 10:54:06 »
Idd leuk bedacht Toinette! Ook leuk van die horloges, zullen ze vast heel gaaf vinden. Bovendien is het iets wat ze voor altijd kunnen bewaren.
Wij hebben (Nog) geen thema kleur, maar zijn in de begin fases van alles voorbereiden en besluiten. Eerst maar eens een afspraak maken om bij de gekozen locaties te gaan kijken.

WillemMarieke

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 264
  • Geslacht: Vrouw
  • Our day was amazing!
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1543 Gepost op: 9 augustus 2013, 12:02:04 »
Onze themakleur zal rood zijn :) Lekker makkelijk, denk ik, want dat hebben er meer :)

Toinette

  • Gast
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1544 Gepost op: 9 augustus 2013, 12:27:16 »
Wauw, wat een mooi thema, Toinette! Hoe komen jullie daarop? En mag ik vragen hoe ver jullie allemaal al zijn met de planning/voorbereiding/reserveringen etc.?
Hoe precies, weet ik niet meer, maar wij vinden allebei de Victoriaanse tijd erg mooi. Ikzelf hou ook erg van steampunk wat ook een beetje Victoriaanse dingen als basis heeft.
We voeren het niet helemaal door. Dat is niet te doen. We hebben bijvoorbeeld geen orkest, maar een moderne DJ. We keken wel voor een locatie naar een beetje Victoriaanse stijl, maar we werden verliefd op een middeleeuws kasteel (Ammersoyen). (En in de Victoriaanse tijd werden daar ook feesten gehouden...) Wat we wel doen is de jurken van de bruidsdames (volwassen bruidsmeisjes die mij de hele dag helpen) wijd en tot de grond (dus met een hoepel eronder) en een beetje de sfeer proberen te behouden in bijvoorbeeld de uitnodigingen en versiering. Geen plastic dingen, geen ballonnen. We kunnen van de gasten natuurlijk niet verwachten dat ze in een wijde hoepeljurk en een jaquette komen, maar we vragen wel dat ze in lange galakleding komen. Wij denken dat we dat best mogen vragen van ze. Onze bruiloft kost genoeg en ik haat te korte rokjes en spijkerbroeken op een chique feest. Bovendien heb je op middelbare scholen tegenwoordig ook galafeesten.
Idd leuk bedacht Toinette! Ook leuk van die horloges, zullen ze vast heel gaaf vinden. Bovendien is het iets wat ze voor altijd kunnen bewaren.
Wij hebben (Nog) geen thema kleur, maar zijn in de begin fases van alles voorbereiden en besluiten. Eerst maar eens een afspraak maken om bij de gekozen locaties te gaan kijken.
Bedankt! :D
En het groeit. Jullie hebben een bepaalde stijl en als het moment daar komt, dan zie je vanzelf wat echt bij jullie past.
Onze themakleur zal rood zijn :) Lekker makkelijk, denk ik, want dat hebben er meer :)
O, leuk! Mijn broer en schoonzus hadden dat ook als thema. Niet in alles, maar wel in een aantal dingen. Zo hadden de gasten veelal rood aan (mijn vriend een rode stropdas en ik een rood jurkje) en hadden ze in hun taart rode rozen. Erg leuk!

Frenchbull85

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 373
  • Geslacht: Vrouw
  • Na 10 jaar eindelijk getrouwd!
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1545 Gepost op: 9 augustus 2013, 15:12:32 »
@WillemMarieke Welkom en gefeliciteerd! Leuk de kleur rood van de liefde. Ga je dan ook rood als kleur in je jurk terug laten komen? Vind bordeauxrood ook mooi om als kleur te hebben gedeeltelijk in de jurk maar is toch uiteindelijk niks voor mij.

@April2014 ook welkom hier. Nog minder dan een jaar en dan gaan jullie trouwen. Spannend en leuk. Wij hebben al redelijk veel gedaan qua planning maar dat komt ook omdat we nog iets meer dan 5 maanden te gaan hebben. Alleen door mijn besluiteloosheid nu besloten om een andere trouwjurk te gaan kopen. Daarna moeten we de kaarten, ringen, bloemen en pak van as nog. Maar de hele grote dingen zijn wel geregeld nu. Ik heb wel mn gastenboek en bedankjes zelf gemaakt. En ik wil nog kijken om een ringkussen zelf te maken maar dat weet ik nog niet zeker.

@Toinette heel gaaf die horloges. Daar zullen ze vast wel blij mee zijn.

@all.....nou heb toch maar besloten om binnenkort die andere jurk nogmaals te gaan passen en waarschijnlijk te kopen. Blijkbaar moest het zo zijn maar het allerlaatste model (die ik in mei al heb gepast) hangt er nog steeds. Na 16 mei kan ik een afspraak maken ivm vakantie dus ga zaterdag ff overleggen met mn schoonzusje en schoonmoeder. AS vind dat ik het wel moet doen. Ondanks dat hij mijn jurk niet heeft gezien en ook die andere jurk niet op het plaatje vind hij dat ik me er echt goed bij moet voelen en hij is blij dat ik het uitgesproken heb. Ben wel terdege van bewust dat als ik deze schenking niet had gehad dat ik het gewoon met deze jurk had moeten doen en niks anders had kunnen kiezen maar ik wil op deze manier toch iets bijzonders en tastbaars van mijn vader hebben. Ben dan ook van plan om die jurk niet te verkopen. Zei wel tegen as van ja eigenlijk is het best zonde. Je koopt best een dure jurk en die heb je maar 1 dag aan terwijl de man zijn pak vaker aan kan. Nee zegt tie jij kan je jurk ook vaker aan.....ik zeg ja hoor naar een ander feestje of begravenis zeker. Nee als ik je weer even al allermooiste prinsesje wil zien om vervolgens die jurk van je lijf te scheuren.... :jawdrop: hahaha hij kan wel heel lief zijn die as van mij!

April2014

  • Gast
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1546 Gepost op: 9 augustus 2013, 15:58:09 »
@Frenchbull85, wat lief dat je AS je zo heeft kunnen oppeppen. Fijn dat je een andere jurk kunt shoppen. Misschien kun je de 'net niet' jurk gebruiken voor een fotosessie, voor of na jullie trouwen. Een soort trash the dress ofzo! Zou je van die jurk een foto willen plaatsen, of ben ik dan te nieuwsgierig?  :blush:

Zijn er meerdere bruiden die wat later op de dag trouwen? Wij trouwen om 16.00 uur en wil niet dat alles er savonds 'even tussengepropt' wordt. Tips??

Toinette

  • Gast
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1547 Gepost op: 9 augustus 2013, 16:00:45 »
@Frenchbull85: Ach meid toch. Misschien had het gewoon zo moeten zijn en moet je inderdaad gewoon optimaal ervan genieten dat je van die schenking die ene jurk kunt kopen. Ik snap heel goed dat je de jurk dan echt niet meer wilt verkopen. De jurk krijgt nu een extra speciale betekenis. Des te belangrijker dat je het toch gaat doen. Goed meid!

LatinBride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1659
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1548 Gepost op: 9 augustus 2013, 16:07:46 »
We kunnen van de gasten natuurlijk niet verwachten dat ze in een wijde hoepeljurk en een jaquette komen, maar we vragen wel dat ze in lange galakleding komen. Wij denken dat we dat best mogen vragen van ze. Onze bruiloft kost genoeg en ik haat te korte rokjes en spijkerbroeken op een chique feest. Bovendien heb je op middelbare scholen tegenwoordig ook galafeesten.

Sorry dat ik het zeg, maar ik vind dit een aparte beredenering. Mensen moeten toch vrij zijn om aan te trekken wat ze zelf willen, ongeacht of jij er een hekel aan hebt? Het feit dat een bruiloft veel kost, wil in mijn ogen niet zeggen dat jij bepaald wat de mensen aan moeten trekken of zie ik het verkeerd? Niet om je aan te vallen hoor, maar ik vind dit gewoon een aparte opvatting en ik zou het niet waarderen als dat van mij verwacht zou worden. Wat vinden jullie gasten ervan?

Toinette

  • Gast
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1549 Gepost op: 9 augustus 2013, 16:25:47 »
Sorry dat ik het zeg, maar ik vind dit een aparte beredenering. Mensen moeten toch vrij zijn om aan te trekken wat ze zelf willen, ongeacht of jij er een hekel aan hebt? Het feit dat een bruiloft veel kost, wil in mijn ogen niet zeggen dat jij bepaald wat de mensen aan moeten trekken of zie ik het verkeerd? Niet om je aan te vallen hoor, maar ik vind dit gewoon een aparte opvatting en ik zou het niet waarderen als dat van mij verwacht zou worden. Wat vinden jullie gasten ervan?
Nee, niet mee eens. Wij betalen 30.000 euro, dus kunnen we ook verwachten van onze gasten dat ze iets voor ons doen. Ze hoeven niet te komen, ze mogen komen. In dat betreft ben ik een bitch. En een dresscode is niet zo heel gek. Enkele voorbeelden:
•   In de meeste discotheken kom je er niet in als je sportschoenen aan of oorbellen (als man)  in hebt.
•   Ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar tijdens de carnaval kom je een feesttent niet in als je niet verkleed bent.
•   Soms is er bij dansfeesten of concerten een kleurendresscode. Zoals Sensation waar gevraagd wordt om in het wit te verschijnen.
Dus nee, ik ben het niet mee eens dat je maar alles aan kunt trekken wat je wilt.

Edit: nog even attenderen dat het een GALA is. Ooit wel eens op een gala geweest in een spijkerbroek of een minirokje?


 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards