collapse

Auteur Topic: Trouwen 2014  (gelezen 734787 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

canoy

  • Gast
Re: Trouwen 2014
« Reactie #2025 Gepost op: 14 oktober 2013, 08:25:11 »
Wat wij al geregeld hebben,

-ringen
-gemeentehuis
-feestlokatie
-restaurant voor diner (menu nog samen stellen)
-bedankjes (nog vullen)
-vervoer

Voor de rest alles al bedacht maar moet nog geregeld worden. Volgende week voor de jurk gaan kijken!!!

Wij komen uit een dorpje bij Tilburg/Breda

LatinBride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1659
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2014
« Reactie #2026 Gepost op: 14 oktober 2013, 12:15:21 »
Wow wat is er veel geschreven! Ik ben de helft alweer vergeten hihi.

@photobooth, wij maken een hoekje in de feestzaal met grappige atributen. Wij hebben voor 's avonds een hobbyfotograaf ingehuurd die foto's van het feest gaat maken. Zij zal dan ook het fotohoekje in de gaten houden.

@geregeld, wij zijn zo goed als klaar. Wij moeten alleen nog ringen, bloemen en een pak voor AS. De rest is allemaal al klaar. Heerlijk gevoel hihi.

Wij komen uit een dorpje in de buurt van Oss.

Ennnnnnnnnnnnn voor ons nog maar 4 maandjes!!!!

SamanthaLorna

  • Gast
Re: Trouwen 2014
« Reactie #2027 Gepost op: 14 oktober 2013, 13:58:13 »
Polaroid lijkt mij ook leuk idd maar helaas wat aan de dure kant.

@ ^ 4 maandjes nog maar, wat spannend!!

Hier een leuk nieuwtje dat ik een autootje heb gekocht, mag 'm woensdag ophalen!! Het kan niet snel genoeg komen..

Bloem2014

  • Gast
Re: Trouwen 2014
« Reactie #2028 Gepost op: 15 oktober 2013, 09:03:35 »
Wij gaan op 1 februari trouwen.

We hebben het volgende geregeld:

- jurk inclusief alle dingen die erbij horen
- pak inclusief alle dingen die erbij horen
- band
- locatie voor de receptie, diner en feest
- fotograaf
- taart
- visagist/haarstylist
- corsages
- catering
- bedankjes
- oppas

Nog te doen:

- trouwlocatie (is gewijzigd wegens asbest)
- kleding voor de bruidsmeisjes
- gastenboek en de daarbij horende Polaroidcamera
- Vintage koffer (enveloppendoos)
- Boeket
- kaarten
- decoratie (groot deel al gedaan. De pompons moet ik alleen nog maken.
- Auto (we zitten daar een beetje over te twijfelen. We willen graag een vintage auto, maar er is natuurlijk kans of gladheid en sneeuw dus ik weet niet hoe veilig dat dan is.
- huwelijksreis

Volgens mij is dit alles . Nog een hoop te doen in 3 maanden tijd..

Frenchbull85

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 373
  • Geslacht: Vrouw
  • Na 10 jaar eindelijk getrouwd!
Re: Trouwen 2014
« Reactie #2029 Gepost op: 15 oktober 2013, 12:05:56 »
Dames,

Ben ik weer met mijn gezeik over de feestlocatie hahaha.
Ik heb nu een document aangemaakt die we willen laten ondertekenen door de feestzaal en wijzelf waarin de eerder gemaakte afspraken staan. Hierin staat ook dat het bedrag niet hoger wordt en dat bij in gebreke blijven van de feestzaal hun verantwoordelijk zijn voor alle te maken kosten enz. Mijn schoonvader raadde dit aan als een soort van druk zetten dat de feestzaal nu normaal gaat doen. We kunnen namelijk niks anders vinden wat normaal geprijst is tenzij we heel veel dingen laten vallen (lees waarschijnlijk achteraf extra kosten, verplicht huren van dj via de zaal, bijna geen hapjes/zoutjes/nootjes in de avond enz.) en aangezien ik nu licht panisch hierdoor wordt hebben we dit bedacht.
Het is de bedoeling dat we in een persoonlijk gesprek samen met onze ceremoniemeester gaan vragen of de zaal nu een schriftelijke bevestiging heeft van alle gemaakte afspraken inclusief bedragen en zoniet dan vragen we of ze dit document willen ondertekenen. Als ze dit niet willen moeten we weer verder kijken maar dat zien we dan wel weer.

Ook gisteren verder op zoek geweest naar een locatie voor het Ja-woord. De kerk naast het stadhuis vinden wij allebei ongeschikt voor ons. AS is nu met de gemeente aan het overleggen of wij naar het stadhuis van Rotterdam mogen en welke extra kosten er voor ons zijn en of wij vervoer kunnen krijgen voor onze daggasten (schijnen andere bruidsparen ook gedaan te hebben) Als dit gunstig is voor ons willen we kijken om daar te gaan trouwen en dan onze gasten op te laten halen bij de feestzaal met een bus en dan naar het stadhuis en erna weer terug naar de feestzaal met de bus.

Hier trouwens geregeld:
-jurk exclusief sieraden
-DJ
-Datum en tijd huwelijk staat vast evenals datum en tijd ondertrouw
-fotograaf
-visagist/haarstylist
-bedankjes
-gastenboek
-enveloppendoos
-getuigen
-vervoer bruidspaar
-fotolocatie

Nog regelen:
-sieraden bruid
-pak incl schoenen enz. bruidegom
-bloemen/corsages
-kaarten (al wel gekozen tekst opstellen zodra alle locaties geregeld zijn)
-locatie voor ja-woord
-locatie voor feest op papier vastleggen!
-oppas honden
....en ik vergeet vast nog wat dingen.

Steffie_G

  • Gast
Re: Trouwen 2014
« Reactie #2030 Gepost op: 15 oktober 2013, 20:43:46 »
We zijn vandaag (m'n moeder, broer en ik) naar het voedingssalon geweest. En er stond een stand met hotelscholen. Ik denk dat er een stuk of 7 a 9 kwamen op het salon.
En elke school had een taart gebakken in Halloween stijl en ik moet zeggen, daar stonden echt pareltjes tussen!

Mijn moeder kon het natuurlijk niet laten om, aan de school die er nu stond, te vragen hoeveel zij vragen voor een bruidstaart.
Dit omdat ze het niet echt kunnen vinden dat we geen dessert + taart hebben (ons dessert is onze taart).
Die jongens van de bakkerij zeiden dat ze tussen de 1.25€ en 1.50€ per persoon aanrekenen.
Ik weet nu niet wat men in een gewone bakkerij vraagt per persoon. En hoeveel portie's rekent men per persoon? 1 portie, 2 portie's?

Ik ga alvast wel eens met m'n vriend bespreken wat voor taart we eventueel zouden willen, zodat die school er ook een goed bedrag op kan plakken en dan kan ik eens gaan horen.
Ik hoop (dat als de prijs zou meevallen) dat zij de taart wel kunnen vervoeren, want voor ons gaat dat helemaal niet.

En m'n ouders gingen het onder elkaar ook eens bespreken of zij eventueel een stukje in de kosten zouden doen van de taart. Zou ik wel tof vinden, aangezien mijn moeder deze bal aan het rollen heeft gebracht  :biggrin:

Ik ben ook m'n ogen en oren aan het openhouden voor een DJ.
Een kennis van ons (die uitgenodigd is) ging eens horen voor een DJ voor ons. Hij kende eentje die hem nog wat tegoed was en misschien dat die mens gratis of voor een klein prijsje kon komen draaien bij ons.
Maar die jongen is ermee aan het stoppen omdat het meer kost dan het opbrengt en ziet het dus eigenlijk ook niet zitten om in februari nog te komen draaien aangezien hij al z'n spullen nu aan het verkopen is.

Ik heb een DJ gecontacteerd die zo wat meer ons genre speelt, niet makkelijk te vinden en zelfs hij heeft niet veel van de liedjes die we willen horen. Hij koopt ze dan ook allemaal legaal aan via CD of Itunes ofzo.
Hij vraagt 500€ voor een onbeperkte tijd te spelen en hij neemt zelf z'n gehele installatie mee.
Ik heb er geen idee van hoeveel een DJ normaal gezien kost en of dit nu duur, gemiddeld of goedkoop is.

Jinny

  • Gast
Re: Trouwen 2014
« Reactie #2031 Gepost op: 15 oktober 2013, 20:48:57 »
Van wat ik tot nu toe heb gezien, wordt er vanaf de 3,50 (tot heel veel) per persoon gevraagd. En dan rekenen ze 1 stukje per persoon. Tenminste dat is wat ik om me heen heb gezien.

Steffie_G

  • Gast
Re: Trouwen 2014
« Reactie #2032 Gepost op: 15 oktober 2013, 20:53:05 »
wow, 3.5€ per persoon?  :blink:
Da's wel heel erg veel vind ik

Oke, ik zeg niets meer. Kwam net dit tegen : "De prijs per persoon voor taarten zoals op bijgaande foto’s bedraagt € 10,-."
En dit was dan de foto:

« Laatst bewerkt op: 15 oktober 2013, 21:02:19 door Steffie_G »

Jinny

  • Gast
Re: Trouwen 2014
« Reactie #2033 Gepost op: 15 oktober 2013, 22:08:41 »
Het kan inderdaad flink oplopen.
Wij hebben nog geen idee wat voor taart we willen. We wilden eerst de taart 's avonds pas aansnijden, aan het begin van het feest. Maar besloten om het na de ceremonie te doen, met alleen de daggasten. Of na het eten... Ik weet het nog niet...

pk88

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1836
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2014
« Reactie #2034 Gepost op: 16 oktober 2013, 06:51:08 »
Wij snijden hem aan na het eten, klein taartje en voor de rest allemaal kleine dingen.

Spacekitten

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1289
  • meeoow
Re: Trouwen 2014
« Reactie #2035 Gepost op: 16 oktober 2013, 09:22:53 »
Wat heeft iedereen al veel geregeld!
Ik kom niet heel veel verder dan het stadshuis op dit moment.
Maar heel veel andere dingen (zoals ringen, kaartjes, locatie, fotograaf) zijn wel in behandeling nu.

Mijn AS en ik geven niet heel veel om een bruidstaart, en helemaal niet gezien de hoge kosten die daar bij komen kijken, maar leek ons wel leuk iets te doen in ieder geval. Als alternatief voor een bruidstaart gaan wij misschien bossche bollen doen. AS komt van origine uit DB dus dat zou wel een leuk geintje zijn :)

[offtopic] hoe lang duurt het voordat je iets van de mail te horen krijgt? [//offtopic]

LatinBride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1659
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2014
« Reactie #2036 Gepost op: 16 oktober 2013, 09:48:38 »
Wij krijgen de bruidstaart van de feestlocatie :) We mogen m zelf gaan uitzoeken bij de bakkerij.

@spacekitten, volgens mij zou je nu al wel wat gehoord moeten hebben lijkt mij. Ik heb in ieder geval al akkoord gegeven hihi

Bloem2014

  • Gast
Re: Trouwen 2014
« Reactie #2037 Gepost op: 16 oktober 2013, 10:41:44 »
Ik vind rond de 1,50 best goedkoop! Bij een bakkerij ben je vaak meer kwijt aan de taart en waarschijnlijk zijn de taarten van de hotelscholen mooier, omdat ze daar kritischer op zijn en op beoordeeld worden ;)

De bloemist wilt voor mijn boeket 175 euro!! En ik hou niet eens van bloemen.. Ik ben geneigd om ze zelf te maken van stof. Na de ceremonie gooi ik ze traditioneel weg.

De jurken voor de bruidsmeisjes ga ik ook zelf maken. Ik heb allerlei websites afgestruind om mintgroene jurken te vinden, maar het is het net niet zeg maar. Zondag is er hier een stoffenbeurs dus hopelijk slaag ik.

Ik ben bang dat ik het allemaal niet ga redden van hoe ik het plaatje in mijn hoofd heb. Mijn partner doet er helemaal niks aan terwijl de bruiloft al over 3,5 maand is.. Nog meer mannen die dit doen?


Geenaccountmeer

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 613
Re: Trouwen 2014
« Reactie #2038 Gepost op: 16 oktober 2013, 10:53:01 »
Haha toevallig hebben we het in het mei 2014 topic over wat de mannen allemaal doen maar denk dat het regelen van een bruiloft toch echt een vrouwending is.

Ik vind het niet erg hoor. Hij weet dat ik het super leuk vind om alle dingen te regelen. Ik roep gewoon een keer als hij mee moet en dan gaat hij netjes mee. Natuurlijk geeft hij wel overal zijn mening over, het is tenslotte ook zijn dag!

SamanthaLorna

  • Gast
Re: Trouwen 2014
« Reactie #2039 Gepost op: 16 oktober 2013, 11:11:58 »
@Bloem, voor iemand die niet van bloemen houdt heb je wel een ironische naam :')

Jinny

  • Gast
Re: Trouwen 2014
« Reactie #2040 Gepost op: 16 oktober 2013, 11:14:03 »
Hier ben ik ook meer in the lead dan aanstaande.
We hebben wel besproken wat voor sfeer we willen, wat we als accentkleurtje gebruiken. We hebben samen naar kaarten gekeken, omdat ik echt geen idee had van wat hij mooi vond.
Uiteraard locatie samen bekeken (maar ik heb alle afspraken gemaakt), fotograaf samen gesproken (wederom ik de afspraak gemaakt) en we zijn samen op zoek naar een DJ.

Ik ben er nog niet uit wat betreft het aansnijden van de taart. Wellicht dat we het wel doen na de ceremonie. Kunnen we toosten, samen taart eten en wat drinken en is er de gelegenheid om te feliciteren. Dat vult dan ook weer de tijd tussen het einde van de ceremonie en de start van het diner.

Heb ook nog niet echt een idee van wat ik wil.

Ik zal binnenkort ook maar eens vragen wat een boektje kost. Wij doen alleen het boeket en een corsage voor as. geen voor de gasten.

LatinBride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1659
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2014
« Reactie #2041 Gepost op: 16 oktober 2013, 11:23:35 »
@Bloem, voor iemand die niet van bloemen houdt heb je wel een ironische naam :')

 :applaus:

ItsAnne

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 374
Re: Trouwen 2014
« Reactie #2042 Gepost op: 16 oktober 2013, 14:10:02 »
Een vriendin van mij is bloemist. In ruil voor onze box krijg ik nu mijn boeket en het corsage voor mijn vriend. De rest moeten we dan wel zelf betalen, maar ik vond het wel een goede deal!  :biggrin:

Overigens ben ik ook diegene die het meeste regelt. Bij sommige dingen heb ik gewoon tegen hem gezegd dat hij dat even moet doen, en dat doet ie dan ook braaf ;)

Steffie_G

  • Gast
Re: Trouwen 2014
« Reactie #2043 Gepost op: 16 oktober 2013, 16:04:07 »
Wij hadden oorspronkelijk het dessert geschrapt en dan als dessert de taart.

Maar het dessert zit sowieso mee in de prijs van het menu en de taart niet, dus dan kunnen we beter voor het dessert gaan en dan een taart laten maken bij een school.

Gezien de prijzen die ik nog ben tegen gekomen op andere site's valt 1.50€ echt reuze mee.
Ik ga vrijdag eens de school hier vlakbij binnen lopen en zien dat ik iemand van de richting hotel of bakkerij te pakken krijg.


@ Bloem, bloemen zijn idd schandalig duur en ik vind het zo zonde dat je er dan voor betaald en achteraf niets meer mee kunt doen.
Daarom dat ik voor een vilten boeket heb gekozen :)
En m'n as doet eigenlijk ook niet zoveel hoor. Hij wilt overal wel z'n mening over geven, maar ik moet wel alles regelen.
Ik laat hem z'n mening maar geven, maar als het mij niet aanstaat zeg ik dat ook gewoon en meestal zegt hij er dan niets op, want ik regel toch alles. Hij vind het niet zo leuk om daar allemaal mee bezig te zijn.
Maar op sommige dingen wil hij echt wel z'n stempel drukken.




pk88

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1836
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2014
« Reactie #2044 Gepost op: 16 oktober 2013, 17:41:49 »
Krijg net een mail dat wij en nog 199 andere bruidsparen zijn uitgenodigd op slot Zeist, maken we kans op 10.000 voor onze bruiloft  :applaus: al is de kans klein. Altijd leuk om te gaan!

Steffie_G

  • Gast
Re: Trouwen 2014
« Reactie #2045 Gepost op: 16 oktober 2013, 17:46:24 »
Je weet maar nooit he! ;)
Succes!!

Bloem2014

  • Gast
Re: Trouwen 2014
« Reactie #2046 Gepost op: 16 oktober 2013, 19:37:36 »
@Bloem, voor iemand die niet van bloemen houdt heb je wel een ironische naam :')

Oeps, niet eens bij stilgestaan, haha  :blush:

Bloem2014

  • Gast
Re: Trouwen 2014
« Reactie #2047 Gepost op: 16 oktober 2013, 19:40:26 »
@ steffie: ik zou ook dan voor een dessert gaan. Je hebt ook goede hobby taartenbakkers. Je kan ze vinden op deleukstetaartenforum. Zij vragen ook niet de hoofdprijs en sommige maken hele mooie taarten.

Ga je ook zelf je boeket maken?

1 november gaan we taarten proeven. Ik ben benieuwd.

Wat voor thema en stijl is jullie trouwdag?

Steffie_G

  • Gast
Re: Trouwen 2014
« Reactie #2048 Gepost op: 16 oktober 2013, 19:58:01 »
Ah bedankt voor de site, maar ik ben van Antwerpen (België) geen idee of er ook Belgische tussen staan. Straks eens gaan neuzen :)

Nee, het boeket maak ik niet zelf. Bestel ik via viltenbruid.nl

Echt een thema hebben we niet, maar het zal in elk geval geen traditionele trouw zijn :)
Ik heb een bordeaux/zwart kleed en onze aankleding zal ook die kleuren hebben en onze openingsdans is een rock nummer  :biggrin:
Dus dan weet je wel ongeveer welke kant het uit gaat.

Jinny

  • Gast
Re: Trouwen 2014
« Reactie #2049 Gepost op: 16 oktober 2013, 21:28:29 »
Pk88 Wij ook!!!
Alleen moet je allerlei credits verzamelen en dat hebben wij niet gedaan. Jullie wel?

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards