collapse

Auteur Topic: Trouwen 2014  (gelezen 734819 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

margreet1983

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 814
Re: Trouwen 2014
« Reactie #2725 Gepost op: 31 januari 2014, 17:35:45 »
Ik heb gisteren een lijstje met namen gegeven aan een collega'tje van me die inmiddels ook een vriendin geworden is.
Dus ben benieuwd of iedereen mee kan en wil en wanneer het geregeld wordt  :biggrin:

pk88

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1836
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2014
« Reactie #2726 Gepost op: 31 januari 2014, 17:44:27 »
Hier zijn al enige tijd discussies. Hoor van verschillende kanten mensen klagen over 2 genodigden. Die lopen alles af te zeiken en te klagen over de kosten.. Heb al gezegd gooi ze er anders maar gewoon uit.

mamamikado

  • Gast
Re: Trouwen 2014
« Reactie #2727 Gepost op: 31 januari 2014, 18:52:23 »
Ik wil zelf absoluut geen vrijgezellen feest, mede door dat constante gezeik bij vorige vrijgezellenfeesten, zoals het gezeur van 5,- wat over was (is 42 cent per persoon), dat moest verdeeld worden onder 12 mensen, die erbij waren. Terwijl ze even waren vergeten dat ik uit eigen zak alle foto's e.d had laten afdrukken :dry:
« Laatst bewerkt op: 31 januari 2014, 18:53:59 door mamamikado »

Jinny

  • Gast
Re: Trouwen 2014
« Reactie #2728 Gepost op: 31 januari 2014, 19:06:17 »
He wat jammer Steffie! Dat haalt het spontane wel een beetje er af. Hoop dat ze je alsnog verrassen en eind deze week gewoon reageren. Wellicht te druk? Nu is het weekend dus wellicht is er nu wel tijd.

Hier is alles in volle gang. Feest van AS is al bijna in kannen en kruiken. Dat van mij is bijna rond. Hoorde van mijn moeder dat ze het super leuk vond dat iedereen zo enthousiast was. Ik krijg een hint over de datum en voor de rest zitten ze me lekker op te fokken (zoals het hoort). Ik ga het zien  :biggrin:.

Ik had ook een lijstje met namen afgegeven. Ik kan me heel goed voorstellen dat sommige mensen niet kunnen of dat ze er geen geld voor hebben (in deze tijden). Aan de andere kant heb de boel wat af moeten remmen, want er was sprake van ergens overnachten en dat hoeft van mij niet persé.

Wat heeft FB trouwen fantastisch weer gehad! De hele dag heeft de zon geschenen!

margreet1983

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 814
Re: Trouwen 2014
« Reactie #2729 Gepost op: 31 januari 2014, 19:51:50 »
Jammer PK van die 2 mensen. Inderdaad zou ik dan overwegen om ze niet mee te nemen op je VGF.

Kan me voorstellen Jinny dat je een nacht overnachten iets to much vind. Zou ik zelf ook vinden.

Ik werd gisteren gepolst wat ik leuk zou vinden. Heb gezegd dat ik absoluut geen stripper wil maar gewoon iets leuks samen doen ofzo. Ik weet dat er 2 dames op mijn lijstje staan die het behoorlijk krap hebben nu. En ze moeten ook van ver komen. Dus voor mijn part gaan we koekjes bakken ofzo. 'k Ben sinds kort met het bakvirus besmet ;)

Ik geloof jullie gelijk als het gaat om het weer en het zonnetje. Tot 14.00 uur heb ik geslapen omdat ik nachtdienst had. Dus qua weer niet veel meegekregen hahahaha.

Mamamikado jammer dat je om deze reden zelf geen VGF wil. Maar ik snap je gelijk! Vaak is geld toch een issue. En dat voor 42 cent per persoon  :blink:

Steffie_G

  • Gast
Re: Trouwen 2014
« Reactie #2730 Gepost op: 31 januari 2014, 20:29:03 »
Tgho ja, ergens snap ik wel dat ze niet zouden kunnen reageren wegens te druk, maar dan zitten ze wel op Facebook dingen te posten.
Dat kan dan weer wel blijkbaar?
Ik heb het hier besproken en ik wacht af tot zondag middag, als ik dan geen reactie heb gehad wordt het afgeschaft en ga ik lekker feesten met AS en de dag erop iets gaan drinken met m'n broer.
Nuja, er was wel reactie gekomen, maar totaal de verkeerde. Iemand die me vroeg of ik het bericht wel naar de juiste personen had doorgestuurd...  :dry:

Jinny, een nachtje blijven slapen vind ik nu persoonlijk ook een beetje té, maar ieder moet doen waar hij/zij zich goed bij voelt.

PK, jammer dat er zoveel heen en weer gedoe is over die 2 gasten. Als je zin hebt om ze te schrappen omdat dit hele gedoe niet voor jou is dan zou ik dat gewoon lekker doen.

Mamamikado, voor 42cent ruzie gaan maken? Meen je dat nu?
En dat op een vrijgezellen seg....
Ik heb zo ooit wel eens een kamer gedeeld met een meisje die alles tot op de cent uitrekende van gezamenlijke aankopen.
2 jaar na datum kwam ze af dat ik haar nog 19 cent moest voor iets... Jeez...

Margreet, een bakdagje kan ook super leuk zijn he!
Ik heb vroeger genoeg namiddagen bij vriendinnen gezeten voor cupcakes en tiramisu te maken. Zalig gewoon!

margreet1983

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 814
Re: Trouwen 2014
« Reactie #2731 Gepost op: 31 januari 2014, 20:36:25 »
Ja ik vind dat super leuk om te doen. En dat soort dingen kan je heel goedkoop houden.
Het hoeft allemaal niet super veel te kosten om een leuke dag of dagdeel te hebben!

Jinny

  • Gast
Re: Trouwen 2014
« Reactie #2732 Gepost op: 31 januari 2014, 21:20:01 »
Dames,

Ik ben bezig de liedjes in te korten voor de ceremonie. Nu vraag ik me af hoe lang ik de muziek moet houden als mijn vader me weggeeft. ik wil namelijk als de muziek begint even een momentje hebben met hem aan het begin van de rode loper. Hij is nu 1.40 minuten, is dat te lang? Vind het ook moeilijk omdat ik ook even naar de tekst heb geluisterd en dit is precies het eerste couplet en het refrein.

Hoe doen jullie dit?

Spacekitten

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1289
  • meeoow
Re: Trouwen 2014
« Reactie #2733 Gepost op: 31 januari 2014, 21:46:44 »
Ik heb geen idee voor wat het vgf zal inhouden, behalve dat er meerdere onderdelen zijn, zo kan iemand ook later toch meedoen. Wel lastig als ze moeilijk doen...
Steffie, een vriendin van ons had een vgf met alleen mannen en heeft een super leuke dag gehad, gewoon doen wat bij je past!

Wat betreft de nummers moeten wij nog kijken, maar ga waarschijnlijk maar 1 nummer iets korter maken. Kun je niet een soort van rehearsal doen anders? Kun je kijken of het werkt en anders nog aanpassen?

margreet1983

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 814
Re: Trouwen 2014
« Reactie #2734 Gepost op: 31 januari 2014, 22:04:49 »
Ik heb geen idee hoe het werkt om nummers in te korten.
Maar 1 minuut 40 lijkt me een prima tijd om met je vader eerst even een momentje samen en dan vervolgens over de rode loper te lopen.

Pooh

  • Gast
Re: Trouwen 2014
« Reactie #2735 Gepost op: 1 februari 2014, 08:59:54 »
Wat jammer dat het zo stug loopt met je vgf Steffie!

Hier moet ik er ook eens over na gaan denken. Ik moet de datum doorgeven en de mensen die ik mee wil hebben. Ik ben chronisch ziek en als ik een hele dag iets te doen heb, moet ik paar dagen van te voren mijn rust nemen. Vandaar dat ik de datum zelf mag uitzoeken en anders de datum te horen krijg. Dan kan ik er rekening mee houden zodat de kans kleiner is dat ik ziek ben.

Spacekitten

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1289
  • meeoow
Re: Trouwen 2014
« Reactie #2736 Gepost op: 1 februari 2014, 16:26:22 »
Dat is erg fijn pooh!

Gisteren naar de dame voor mijn sluier geweest en volgens mij ga ik een echt kunstwerkje krijgen!
En waarschijnlijk gaan we met dames daar nog een keer langs voor een workshop en dan ga ik iets maken voor de avond, zij was zo enthousiast en wat een mooie dingen dat ze kon maken niet te geloven :biggrin:
En het mooiste is dat ik dit van mijn moeder krijg, maakt het nog specialer

ItsAnne

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 374
Re: Trouwen 2014
« Reactie #2737 Gepost op: 2 februari 2014, 08:23:31 »
Ja dat vgf...spannend toch wel een beetje! Ik weet dat er voor die van ons een datum geprikt is, maar wij hoeven niet te weten wanneer, zolang er maar opvang voor onze dochters geregeld is. Heb een lijstje gegeven wie ik er graag bij zou willen hebben. Nu dus afwachten!

Jinny

  • Gast
Re: Trouwen 2014
« Reactie #2738 Gepost op: 2 februari 2014, 09:46:26 »
Ik vind het ook spannend en merk dat ik er super veel zin in heb. Wat we ook gaan doen! Komt denk ik doordat de bruiloft dichterbij komt. Het is al februari!!!!

Steffie_G

  • Gast
Re: Trouwen 2014
« Reactie #2739 Gepost op: 2 februari 2014, 15:02:05 »
Ik denk dat ik gek wordt! :angered:

Het is een hele heisa geweest voor de 2 moeders om te bespreken wat ze gingen aandoen op de trouw.
Want mijn moeder wou graag beiden ofwel een broek ofwel beiden een kleed. Mijn moeder vond een kleed passender, maar mijn schoonmoeder wou per se een broek aandoen.
Dus mijn moeder heeft zich geschikt en is dus begonnen met een outfit samen te stellen met een broek.
Dat heeft serieus wat voeten in de aarde gehad en nu eindelijk is haar outfit compleet na zeker 6 maand zoeken.
En wat krijg ik nu te horen? Ah de schoonmoeder heeft doodleuk een kleed gekocht  :censored:
Mijn moeder ook razend natuurlijk.
Ze gingen morgen sowieso samen uit eten en ze ging dan eens vragen wat de schoonmoeder nu net ging aandoen.
En als dat toch een kleed blijkt te zijn (want ze ging nog ergens anders kijken, maar haar kennende zal dat ook wel een kleed worden) dan gaat mijn moeder ook een kleed zoeken.
Maar begin maar eens he! Zo 2 weken voor de trouw.

Ik ben echt  :frustrated: nu

Jinny

  • Gast
Re: Trouwen 2014
« Reactie #2740 Gepost op: 2 februari 2014, 15:11:33 »
Jeetje Steffie, wat een gedoe! Maar waarom willen ze persé afspreken wat ze aantrekken?
Of wilde je dat het bij elkaar zou passen?

Ik ga eind deze maand lekker shoppen samen met mijn moeder. Ze gaat vast en zeker voor een mooie jurk. Ik ben heel benieuwd!!! Daarnaast zal min  visagist en mijn kapper ook de make up en het haar van mijn moeder doen. Ze gaat er vast stralend uitzien. Mijn vader gaat een pak laten aanmeten.
Mijn schoonmoeder daarentegen ziet er doorgaans niet zo florissant uit, maar mijn schoonzus zorgt er voor dat ze 'presentabel' is....

Steffie_G

  • Gast
Re: Trouwen 2014
« Reactie #2741 Gepost op: 2 februari 2014, 15:36:25 »
Nee hoor, van mij doen ze aan wat ze willen.
Maar mijn moeder wou graag dat ze beiden hetzelfde aandeden en mijn schoonmoeder is daar dan mee akkoord gegaan.
En nu dit...
Ik vind het gewoon heel heel heel onbeleefd dat ze nu een kleed gaat aandoen, terwijl ze weet dat mijn moeder er zo een zoektocht op heeft zitten. Precies of ze heeft het expres gedaan.
Ik heb tegen mijn moeder gezegd dat ze lekker aanhoudt wat ze nu aanheeft en dat het mij niet uitmaakt dat ze iets verschillends aanhebben.
Maar mijn moeder wil er niet van weten.


Jinny, de tante van m'n vriend is ook zo. Denk dat we heel blij mogen zijn als ze haar muntgroene trainingspak niet aanheeft...
Ze zei overlaatst tegen de moeder van m'n vriend dat ze wel iets ging lenen van een vriendin. Die had nog wel stukken in haar kast die een beetje deftig waren  :blink: :biggrin:

--

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 414
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2014
« Reactie #2742 Gepost op: 2 februari 2014, 16:27:31 »
Het gastenboek is binnen en hij is prachtig! (foto's naar de mail van 2014bruidjes gestuurd)
Daarnaast heb ik mijn sieraden ook compleet: armband, ketting en oorbellen. Check! Bruidstaart hebben we uitgezocht en gaan we volgende week woensdag proeven. Heerlijk.

Wat we op dit moment nog moeten doen (hier kwam ik zo 1,2,3 op, kan zijn dat we meer moeten regelen):
- Alle spullen voor de locatie regelen
- Trouwpak AS
- Notaris voor huwelijkse voorwaarden
- Ondertrouw + officiële trouwdatum vaststellen
- Trouwkaarten maken
- Site bruiloft in elkaar zetten
- Muziek uitzoeken
- Geluidsinstalllatie regelen
- Trouwschoenen kopen
- Geloftes schrijven
- Verrassing voor AS verzinnen voor tijdens de bruiloft
- Versieringen e.d. zelf maken voor de bruiloft
- Photobooth afmaken

--

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 414
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2014
« Reactie #2743 Gepost op: 2 februari 2014, 16:31:34 »
Steffie_G: Jeetje, dat is wel echt stom zeg dat schoonmoeder ineens een kleed heeft gekocht en dat na de zoektocht van je eigen moeder voor een complete outfit. Beetje lullig... Ik hoop dat ze er samen uitkomen.

Spacekitten: Ben benieuwd naar je kunstwerk van een sluier!

Jinny: Ik denk dat dat prima is hoor. De gasten kunnen alvast luisteren naar de muziek en weten dat jullie eraan gaan komen, terwijl jij en je pa nog even een moment samen hebben. Hoe wij dit gaan doen... geen idee nog!

margreet1983

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 814
Re: Trouwen 2014
« Reactie #2744 Gepost op: 2 februari 2014, 18:44:00 »
Tja het zal mijn Hollandse nuchterheid dan wel zijn dat ik me totaal niet voor kan stellen dat je je over zoiets zo druk kan maken als hoe je gekleed gaat op de bruiloft van je dochter/schoondochter. Als de 1 een broek en de ander een jurk aan wil doen dan doen ze dat toch? Pfff als je je daarover al druk moet maken....

Heel veel plezier met de proeverij Ukkie! Wij vonden dat super leuk uhhh lekker om te doen :biggrin:
Het lijkt nog een heel lijstje wat jullie hebben, maar volgens mij valt het wel mee toch? En je hebt nog 5 maanden gelukkig!

Ik moet voor mezelf nog opzoek naar kousen en mijn vriend moet nog een overhemd kopen omdat ik het stukje stof van mijn jurk vergeten was mee te geven. En dan alleen nog muziek uitzoeken. Maar dat vind ik zo lastig....weten jullie al wat je hiermee gaat doen?

Fay

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 419
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2014
« Reactie #2745 Gepost op: 3 februari 2014, 08:54:57 »
Dit weekend met mijn moeder en zus wezen kijken naar een jurk voor hen voor de bruiloft.
Mijn zus had uiteindelijk een jurkje aan die zij heel mooi vond, ik vond hem ook mooi, maar ook wel erg trouwjurk-achtig beige met kant, zie:

Ik vind je jurk dus passen in de categorie ongeschreven regel: je trekt geen witte jurk/jurk die op een trouwjurk lijkt aan op een andermans bruiloft.
Normaal gesproken zeg ik niet zo snel wat ik vind en laat ik het maar gebeuren, maar omdat het toch mijn bruiloft is, ben ik wat assertiever geweest en heb bovenstaande ook tegen mijn zus gezegd, maar die was het er niet mee eens en ook erg teleurgesteld.
Wat vinden jullie, stel ik me aan?

Spacekitten

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1289
  • meeoow
Re: Trouwen 2014
« Reactie #2746 Gepost op: 3 februari 2014, 09:00:03 »
Het is een beetje lastig met deze jurk, ligt er heel erg aan hoe je eigen jurk is.
Als je ook veel kant erin hebt zou ik ook heel hard nee roepen en daarbij, zolang jij het teveel 'bruid' vind, dan hebben ze dat maar te accepteren.
Ik heb ook zo een jurk geweigerd bij een vriendin

LatinBride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1659
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2014
« Reactie #2747 Gepost op: 3 februari 2014, 09:39:26 »
Ik zou er denk ik niks van zeggen. Ik vind dat ze lekker aan moeten doen wat ze zelf willen, zolang er niemand in een witte bruidsjurk komt. De bruid is toch het middelpunt en dat zal ze sowieso zijn, ongeacht wat de andere gasten aan hebben. Ik vind dit een heel mooi en net jurkje en zou er geen moeite mee hebben als mijn zus die aan zou willen.

Spacekitten

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1289
  • meeoow
Re: Trouwen 2014
« Reactie #2748 Gepost op: 3 februari 2014, 10:46:09 »
Ligt natuurlijk wel echt aan de bruidsjurk vind ik, mijn jurk is kort, dus een korte witte/creme jurk zou ik wel moeite mee hebben. Maar dat is natuurlijk voor iedereen anders!  :biggrin:

Dames, waar hebben jullie je schoenen gevonden? Ik heb blijkbaar een lastige voet voor bruidsschoenen (kleine maat/brede wreef) en heb wel geteld 1 schoen passend aan kunnen doen bij het zoeken de laatste keer. Jammer genoeg was dat ook meteen de duurste die ertussen stond. Hebben jullie nog tips waar ik kan kijken?

pk88

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1836
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2014
« Reactie #2749 Gepost op: 3 februari 2014, 10:52:56 »
Moeilijk! Gisteren met Ans tijdens de high tea ook over gehad. Vriendin van mij is op zoek naar een champagne jurk. Schrok wel eventjes. Maar probeer me erbij neer te leggen.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards