collapse

Auteur Topic: Trouwen In 2013  (gelezen 987842 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

misseagle

  • Gast
Trouwen In 2013
« Reactie #1650 Gepost op: 25 juni 2012, 20:12:50 »
Huwelijkse voorwaarden kun je zelf opstellen wat die voorwaarden dan zijn..
Dus dat iszo verschillend, terwijl in gemeenschap van goederen het heel simpel is.. 50/50

Daarom denk ik niet dat de huwelijkse voorwaarden nu standaard zijn want daar is geen standaard in!

Roze

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2002
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen In 2013
« Reactie #1651 Gepost op: 25 juni 2012, 20:12:56 »
http://nl.wikipedia.org/wiki/Huwelijkse_voorwaarden

Geeft helemaal niet hoor. Ik heb even zitten googlen en ik begrijp het nu als volgt: per 1 januari is het veranderd dat je ook nog tijdens het huwelijk (dus niet alleen vooraf) huwelijkse voorwaarden kunt opstellen bij de notaris en dat je daar nu geen toestemming meer voor hoeft te krijgen van de rechtbank (en voor 1 jan moest dat blijkbaar nog wel)

flower87

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 377
Trouwen In 2013
« Reactie #1652 Gepost op: 25 juni 2012, 20:51:20 »
Wat een gezelligheid hier weer!

Mappel: wat super dat je je jurk hebt gevonden, ga je hem ons nog showen of moeten we geduld hebben tot volgend jaar?

Sannepan: Welkom! Je bent al lekker ver met regelen!

Roze: Op welke termijn wil je voor een jurk gaan kijken?

Morgen wil ik een vriendin vragen, verder ga ik met mijn moeder en schoonmoeder! waarschijnlijk de eerste zaterdag van september! ik ben benieuwd!
Ook ik lees hier wel een aantal keer per dag, reageer niet altijd elke dag..

kim89

  • Gast
Trouwen In 2013
« Reactie #1653 Gepost op: 25 juni 2012, 21:07:16 »
Welkom nieuwe bruidjes!!!

@roze je gaat natuurlijk niet in huwelijk in met de gedachte dat je mogelijk weer gaat scheiden want anders ga je inderdaad niet trouwen lijkt me... (al zullen er vast mensen zijn die hun twijfels hebben en wel in het huwelijksbootje stappen.)
maar ik vind het wel naïef als je er helemaal niet over na denkt... er gaan toch behoorlijk wat mensen scheiden en die hadden dat van te voren ook allemaal niet verwacht.... ( of misschien een enkeling wel :wink:)Al is het natuurlijk wel zo dat als je nou eenmaal samen alles hebt opgebouwd en ongeveer allebei even veel geld er in hebt gestoken er niet lang over nagedacht hoeft te worden.


pff door al jullie gepraat over het kopen van een jurk krijg ik de kriebels haha, ik vind dat ik pas in oktober moet gaan en ze hebben mij van de winkel ook bevestigd dat dit echt vroeg genoeg was al was ik eerder ook wel welkom....
maar nu zijn jullie allemaal zo blij met je jurk en helemaal blij na het passen dat ik ook wil haha!
Maar nog ff geduld..... ik mag echt pas in oktober! Al heb ik wel gezegd tegen me vriend dat als de zon morgen schijnt en we gaan een ritje op de motor maken dat we naar waalwijk rijden om de winkel even in het echt te zien (van de buitenkant dan toch)
ooh en als ik dit zo zeg voel ik me een echte bridezilla haha!

ik zit een beetje in de knoop met mijn bruidskindjes... heb vast al wel eens eerder gezegd dat ik er 6 heb maar wil eigenlijk alleen die van me ene zus (zouden er dan 4 zijn) en die 2 van me andere zus niet omdat ten eerste die jongens niet luisteren, geen woord tegen me zeggen en alles kapot maken wat ze kunnen slopen. En daarbij woon ik al 2 jaar in dit huis en is me zus hier nog nooit op bezoek geweest. ze woont dan wel 2 uur rijden bij me vandaan maar toch....
Is het lullig als ik gewoon de knoop doorhak en de meiden van me leuke zus bruidsmeisjes laat zijn en haar ene zoon ringdrager o.i.d.? ( ik had een foto gezien dat zo'n jongetje een tshirt aan had met ring security was zo schattig)
en die kids van me andere zus maar gewoon gast laat zijn en verder niks.....
overigens twijfel ik al of ik me zus uberhaupt nog als gast wil als ze dan nog steeds niet naar mijn huisje is komen kijken......
maar ben zo bang dat als ik dit doorzet ik een enorme familieruzie veroorzaak wat dan ook weer een stempel op de bruiloft drukt!
HELP!!! wat zouden jullie doen in mijn geval?

Roze

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2002
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen In 2013
« Reactie #1654 Gepost op: 25 juni 2012, 21:10:34 »
Roze: Op welke termijn wil je voor een jurk gaan kijken?

Morgen wil ik een vriendin vragen, verder ga ik met mijn moeder en schoonmoeder! waarschijnlijk de eerste zaterdag van september! ik ben benieuwd!
Ook ik lees hier wel een aantal keer per dag, reageer niet altijd elke dag..

Ook in september denk ik! Beide winkels (of nou ja, 1 winkel en 1 atelier) die ik op het oog heb, gaven aan dat september prima haalbaar is qua levertijd. En het lijkt mij ook wel fijn om niet al suuuperlang van te voren een jurk te kopen. kBen veel te bang dat ik dan ga twijfelen gedurende het jaar...

Leuk dat jij ook in september gaat waarschijnlijk. Je vriendin zegt morgen vast wel ja;-)

@kim89: ik begrijp wat je bedoeld hoor. En kga er even vanuit dat je die naieviteit in het algemeen bedoelde en niet zozeer richting mij.
Wat betreft de bruidskinderen, wat een lastige keuze! Als je helemaal geen goede band hebt met de 2 kinderen van je ene zus, lijkt het me niet leuk om hen als bruidskinderen te nemen. Anderzijds is het ook moeilijk om zo'n verschil te maken tussen je zussen. Maar ja...als je met je andere zus duidelijk een betere band hebt, is het ook wel heel begrijpelijk. Ik ken je situatie niet, dus ik kan het niet beoordelen, maar ik wens je wel succes met de beslissing. Je moet in elk geval doen wat voor jou en je AS het beste voelt voor jullie trouwdag!
« Laatst bewerkt op: 25 juni 2012, 21:16:09 door Roze »

kim89

  • Gast
Trouwen In 2013
« Reactie #1655 Gepost op: 25 juni 2012, 21:20:43 »
@roze nee dat was niet richting jou hoor bedoelde het inderdaad gewoon in het algemeen :)

Sannepan87

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1270
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen In 2013
« Reactie #1656 Gepost op: 25 juni 2012, 22:06:11 »
Kim89 en Roze:
Ik heb mijn jurk afgelopen zaterdag gekocht, maar omdat dit (toevallig) een model is uit 2013 en deze net binnen was, zit er op mijn jurk wel een levertijd van een half jaar! Hij is dus pas eind december binnen in de winkel...
Ik weet niet wanneer jullie gaan trouwen, maar is misschien wel een punt waar je even rekening mee moet houden!Misseagle en Roze: bedankt voor de uitleg! Inderdaad verkeerd begrepen :)

kim89

  • Gast
Trouwen In 2013
« Reactie #1657 Gepost op: 25 juni 2012, 22:08:53 »
@sannepan87 bedankt voor de tip maar had daar inderdaad al wel rekening mee gehouden.... ik had daarom ook even de winkel gebeld.. die zeiden dat een levertijd van 6 maanden voor kan komen maar dat het in de meeste gevallen 4 maanden is... en aangezien ik halverwege juni trouw moet oktober goed zijn! plus dat dan de nieuwe collectie binnen is en daar wil ik natuurlijk graag op wachten haha!

misseagle

  • Gast
Trouwen In 2013
« Reactie #1658 Gepost op: 25 juni 2012, 23:07:18 »
Ik wil ook pas later dit jaar mn jurk gaan bekijken.
Hou me nu liever bezig met fotograven en DJ's haha en die jurk komt wel.
Echt kriebels heb ik nog niet om te gaan passen gelukkig, weet niet eens waar ik heen wil haha.
Dus dat moet ook nog uitgezocht worden en wil nog meer voorbeelden van wat ik nu echt mooi vind zodat ik dat kan vertellen tegen die mensen!

Super leuk overigens al die nieuwe bruidjes hier en al die bruidjes die ook in 2013 gaan trouwen!
Ik voel een band... hihi!

En dit forum is zooo fijn, zo kom je op ideeen, krijg je tips, do's en dont's.. heerlijk!

Mappel

  • Gast
Trouwen In 2013
« Reactie #1659 Gepost op: 26 juni 2012, 14:39:45 »
Wat een gezelligheid hier weer!

Mappel: wat super dat je je jurk hebt gevonden, ga je hem ons nog showen of moeten we geduld hebben tot volgend jaar?

Sannepan: Welkom! Je bent al lekker ver met regelen!

Roze: Op welke termijn wil je voor een jurk gaan kijken?

Morgen wil ik een vriendin vragen, verder ga ik met mijn moeder en schoonmoeder! waarschijnlijk de eerste zaterdag van september! ik ben benieuwd!
Ook ik lees hier wel een aantal keer per dag, reageer niet altijd elke dag..

Ik zal hem proberen te showen. Op internet staat een plaatje (dat ben ik dus niet, haha, maar een model die hem draagt).


Foto toevoegen lukt blijkbaar niet. Dan maar even een linkje; http://www.honeymoonshop.nl/dames/trouwjurken/P1768/32037.html

Liefs xx
Welkom nieuwe bruidjes!!!

@roze je gaat natuurlijk niet in huwelijk in met de gedachte dat je mogelijk weer gaat scheiden want anders ga je inderdaad niet trouwen lijkt me... (al zullen er vast mensen zijn die hun twijfels hebben en wel in het huwelijksbootje stappen.)
maar ik vind het wel naïef als je er helemaal niet over na denkt... er gaan toch behoorlijk wat mensen scheiden en die hadden dat van te voren ook allemaal niet verwacht.... ( of misschien een enkeling wel :wink:)Al is het natuurlijk wel zo dat als je nou eenmaal samen alles hebt opgebouwd en ongeveer allebei even veel geld er in hebt gestoken er niet lang over nagedacht hoeft te worden.


pff door al jullie gepraat over het kopen van een jurk krijg ik de kriebels haha, ik vind dat ik pas in oktober moet gaan en ze hebben mij van de winkel ook bevestigd dat dit echt vroeg genoeg was al was ik eerder ook wel welkom....
maar nu zijn jullie allemaal zo blij met je jurk en helemaal blij na het passen dat ik ook wil haha!
Maar nog ff geduld..... ik mag echt pas in oktober! Al heb ik wel gezegd tegen me vriend dat als de zon morgen schijnt en we gaan een ritje op de motor maken dat we naar waalwijk rijden om de winkel even in het echt te zien (van de buitenkant dan toch)
ooh en als ik dit zo zeg voel ik me een echte bridezilla haha!

ik zit een beetje in de knoop met mijn bruidskindjes... heb vast al wel eens eerder gezegd dat ik er 6 heb maar wil eigenlijk alleen die van me ene zus (zouden er dan 4 zijn) en die 2 van me andere zus niet omdat ten eerste die jongens niet luisteren, geen woord tegen me zeggen en alles kapot maken wat ze kunnen slopen. En daarbij woon ik al 2 jaar in dit huis en is me zus hier nog nooit op bezoek geweest. ze woont dan wel 2 uur rijden bij me vandaan maar toch....
Is het lullig als ik gewoon de knoop doorhak en de meiden van me leuke zus bruidsmeisjes laat zijn en haar ene zoon ringdrager o.i.d.? ( ik had een foto gezien dat zo'n jongetje een tshirt aan had met ring security was zo schattig)
en die kids van me andere zus maar gewoon gast laat zijn en verder niks.....
overigens twijfel ik al of ik me zus uberhaupt nog als gast wil als ze dan nog steeds niet naar mijn huisje is komen kijken......
maar ben zo bang dat als ik dit doorzet ik een enorme familieruzie veroorzaak wat dan ook weer een stempel op de bruiloft drukt!
HELP!!! wat zouden jullie doen in mijn geval?


Dat is een lastige keuze zeg! Ik snap dat je er erg mee zit! Ik denk, dat ik voor mezelf zou kiezen en inderdaad die 4 kindjes van je 'leuke' zus uit zou nodigen. Mij lijkt toch niet dat je daarmee je andere zus voor het verkeerde been stoot?

Ik zou haar denk ik (al is het inderdaad om de familieband te behouden) wel uitnodigen voor het huwelijk. Ze is natuurlijk wel je zus en ookal is ze niet bij jouw huisje komen kijken, ik zou de eer echt aan mezelf houden!

Heel veel succes met je keuze!

LatinBride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1659
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen In 2013
« Reactie #1660 Gepost op: 26 juni 2012, 14:40:23 »
Oh wauw mappel! Heb je m ook in die kleur??? Dat zou ik helemaal super vet vinden. Ben benieuwd hoe de jurk bij jou staat hihi.

kwarkje

  • Gast
Trouwen In 2013
« Reactie #1661 Gepost op: 26 juni 2012, 14:43:58 »
@Kim89:

Ik zou inderdaad niet je zus helemaal niet uitnodigen. Het is en blijft tenslotte je zus. ik begrijp het gevoel van teleurstelling wel, hoor... Maar ik zou me daar niet door laten leiden; ik denk dat het voor geen enkele partij goed zou zijn als je dat wel doet. Je zou er de hele sfeer mee kunnen drukken en dat is denk ik het laatste dat je wilt, toch?

Misschien het gesprek eens aangaan waarom je zus nog steeds niet is langsgeweest??  :) Voor het 2013 is, en dus je trouwdag, duurt nog minstens een half jaar, dus ze heeft nog even de tijd om langs te komen.

Weet ze al dat jullie gaan trouwen?? Anders zou je welliicht haar kunnen uitnodigen om bij jullie te komen eten omdat je een belangrijke mededeling hebt.  :biggrin:

Mappel

  • Gast
Trouwen In 2013
« Reactie #1662 Gepost op: 26 juni 2012, 14:45:02 »
Oh wauw mappel! Heb je m ook in die kleur??? Dat zou ik helemaal super vet vinden. Ben benieuwd hoe de jurk bij jou staat hihi.

Ja in die kleur!!!!! Hij staat super!! En heb er een heeeeeeeeele mooie sluier bij. Maar ik plaats na het huwelijk pas een foto. Hij staat echt prachtig, beetje nostalgisch. hihi :)

Roze

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2002
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen In 2013
« Reactie #1663 Gepost op: 26 juni 2012, 15:04:55 »
Ja in die kleur!!!!! Hij staat super!! En heb er een heeeeeeeeele mooie sluier bij. Maar ik plaats na het huwelijk pas een foto. Hij staat echt prachtig, beetje nostalgisch. hihi :)

Inderdaad gaaf die kleur! Zoiets spreekt mij ook erg aan. Het eindplaatje houden we hier wel tegoed tot na je bruiloft;-)

misseagle

  • Gast
Trouwen In 2013
« Reactie #1664 Gepost op: 26 juni 2012, 15:08:51 »
Wauw dat is ook wel een mooie kleur!
Alleen vloekt het heel erg met onze kleur in het stadion dus daarom kan ik zoiets niet kiezen.. wel zonde eigenlijk!

Mappel

  • Gast
Trouwen In 2013
« Reactie #1665 Gepost op: 26 juni 2012, 15:13:30 »
Wauw dat is ook wel een mooie kleur!
Alleen vloekt het heel erg met onze kleur in het stadion dus daarom kan ik zoiets niet kiezen.. wel zonde eigenlijk!

Aahh.. dat is wel zonde ja! Bij mij staat hij heel goed juist, wij trouwen op een boerderij en allemaal ouderwets etc etc, past mooi in de gehele sfeer. Niet dat die jurk ouderwets is, maar met een sluier lijkt het een hele nostalgische jurk, maar hij is natuurlijk supermodern! ik ben er ook heel blij mee :):):)

misseagle

  • Gast
Trouwen In 2013
« Reactie #1666 Gepost op: 26 juni 2012, 15:27:33 »
Ja gaaf hoor! Bij ons zijn de kleuren rood/wit hihi.
Dan vloekt het een beetje ;-)

LatinBride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1659
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen In 2013
« Reactie #1667 Gepost op: 26 juni 2012, 15:47:42 »
Ja gaaf hoor! Bij ons zijn de kleuren rood/wit hihi.
Dan vloekt het een beetje ;-)

Nee joh, rood en wit maakt rose toch :tongue:

kim89

  • Gast
Trouwen In 2013
« Reactie #1668 Gepost op: 26 juni 2012, 19:00:23 »
thanks voor de reacties dames! Ik denk inderdaad dat ik alleen de bruidskindjes van mijn "leuke" zus neem en me andere zus wel uitnodig voor de bruiloft... mits er voor die tijd niet een enorme bom gaat barsten waar ik stiekem wel een beetje bang voor ben, ik ga daarom ook maar even niet met haar in gesprek waarom ze nog nooit geweest is :wink: en ze weet al wel dat ik ga trouwen... en ook voor belangrijk nieuws zou ze niet komen hoor..... die vind dat dat ook gewoon met sms kan!

@Mappel wat een prachtige jurk! ik vind dat ook echt een hele gave jurk ben benieuwd hoe hij je staat maar moeten dus nog ff wachten op een foto :wink:

misseagle

  • Gast
Trouwen In 2013
« Reactie #1669 Gepost op: 26 juni 2012, 19:22:12 »
Nee joh, rood en wit maakt rose toch :tongue:

Hahaha... Nah ik hou 't toch maar gewoon bij die kleuren ;-)

flower87

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 377
Trouwen In 2013
« Reactie #1670 Gepost op: 27 juni 2012, 10:39:59 »
@ Kim: de 2013 jurken komen toch in september al binnen? Of verschilt dit per winkel? Ik ben nog in twijfel of ik naar de bruidstuin in elburg ga of Hony in Zwolle.. iemand ervaring met 1 van de 2?

@ Mappel: woww super mooi, en die kleur ook heel gaaf!!

Mijn vriend en ik hebben een trouwauto gevonden die we allebei wel leuk vinden, ik wilde het liefst een koets en mijn vriend een sport auto, nogal een verschil haha. Binnenkort gaan we deze auto in het echt bekijken .. ben benieuwd:
http://www.trouwautos-elburg.nl/  en dan de porsche speedster 356

misseagle

  • Gast
Trouwen In 2013
« Reactie #1671 Gepost op: 27 juni 2012, 10:43:53 »
Die is wel heel gaaf hoor!!

LatinBride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1659
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen In 2013
« Reactie #1672 Gepost op: 27 juni 2012, 10:53:17 »
Mooie auto flower87!!! Ziet er super gaaf uit!

svlok

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 283
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen In 2013
« Reactie #1673 Gepost op: 27 juni 2012, 11:17:46 »
@ Mappel, erg mooie jurk. Ben benieuwd hoe die jou staat!

@ Flower, mooie auto! Wij twijfelen nog over de auto, maar hebben gelukkig nog alle tijd :biggrin:

Na onze vakantie gaan we weer rondkijken, zaterdag hebben we nog een gesprek met een DJ en daarna vertrekken we voor 4 weken naar Thailand.

flower87

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 377
Trouwen In 2013
« Reactie #1674 Gepost op: 27 juni 2012, 11:25:57 »
Bedankt! ben benieuwd hoe hij er in het echt uit ziet!

Wow 4 weken naar Thailad! een rondreis maken?

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards