collapse

Auteur Topic: Trouwen In 2013  (gelezen 987815 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

misseagle

  • Gast
Trouwen In 2013
« Reactie #1700 Gepost op: 28 juni 2012, 16:10:00 »
Waaaaaaaaah leuk LB!!!

Hier OOK een gelukkig mens!
Belde met de gemeente voor de ondertrouw datum vast te leggen, kreeg ik te horen dat ik (omdat ik gewoond en gewerkt heb op Aruba en daar ook ingeschreven stond) een bewijs moest hebben van Aruba dat ik niet gehuwd ben daar. Heb toen uitgezocht hoe ik dat in hemelsnaam voor elkaar moest krijgen aangezien ik daar voorlopig niet meer kom, ik er ook geen familie ofzo heb wonen.. Dus paniek in huis!
Zou dan met aangetekende brief moeten aanvragen, geld op sturen etc etc en dan kon het nog maanden duren... Mits ze het ook terugsturen!

MAAAAAAR ik ging tussen mijn papieren op Aruba kijken en vond daar mijn bewijs van uitschrijving waarop ook staat dat ik ongehuwd ben. Heb terug gebeld met de gemeente en nu blijkt dat dit al genoeg is!!!

Oh ik ben zooooo blij nu....

piglet

  • Gast
Trouwen In 2013
« Reactie #1701 Gepost op: 28 juni 2012, 16:27:56 »
Ik trouw ook in 2013, in mei!

tutje123

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1653
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen In 2013
« Reactie #1702 Gepost op: 28 juni 2012, 16:51:33 »
Griebels, wat kletsen jullie veel! Niet bij te houden hoor  :biggrin:

LatinBride, wat heerlijk dat je jurk al binnen is! Weer een zorg minder!

Pfff, wat een opluchting Misseagle! Wat een gedoe was dat anders geweest zeg!

Fotograaf hebben wij nog niet. We hebben nog niet echt een leuke portfolio gezien. De foto's van mijn vorige bruiloft zijn echt vreselijk en mislukt. Achteraf bleek dat de fotograaf op het punt stond failliet te gaan. We hebben foto's onder een viaduct gemaakt, omdat het regende. We hadden wel een slecht weer locatie, maar volgens de fotograaf was dit leuker en origineler. Hij mocht er niet meer komen, omdat hij daar schulden had, maar dat vertelde hij er natuurlijk niet bij!
De foto's waren heel stijf en formeel en dat wil ik echt niet meer. Ik wil leuke, spontane foto's waar het geluk en de liefde vanaf spat. Dus we zoeken nog even verder...

Ik durf echt nog niet naar jurken te gaan kijken... Ben zo bang dat het er niet uit zal zien. Zo'n afkeer van mijn eigen lichaam, nog steeds. Hoewel het wel minder wordt. Maar ik heb echt enorm lelijke bovenarmen, ben enorm afgevallen, maar mijn bovenarmen flubberen dus alle kanten op. Ik vind strapless jurken echt waanzinnig mooi, maar ben bang dat zoiets niet voor mij is weggelegd...

Is er hier trouwens iemand die het heel klein en intiem viert? Wij hebben ongeveer 30 gasten die de hele dag meegaan en 's avonds komt er niemand meer bij. We willen het echt vieren met mensen die ons dierbaar zijn en niet jan en alleman uitnodigen om de zaal te vullen zeg maar.
« Laatst bewerkt op: 28 juni 2012, 16:53:17 door ~Judith~ »

Sannepan87

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1270
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen In 2013
« Reactie #1703 Gepost op: 28 juni 2012, 18:27:49 »
@ LatinBride: Super dat je jurk al binnen is!!!

@ Misseagle: Fijn dat je toch de juiste papieren hebt! :) Wanneer ga je in ondertrouw??

@ Piglet: Gefeliciteerd!

kim89

  • Gast
Trouwen In 2013
« Reactie #1704 Gepost op: 28 juni 2012, 19:56:26 »
@flower87 ja je hebt een grote kans dat als je dat weekend gaat nog niet alles binnen is.... maar als je het zeker wilt weten kan je natuurlijk altijd even bellen naar de zaak waar je wilt gaan passen..... want ik weet verder ook niet of dit per zaak verschilt?

ik zie bij jullie trouwens allemaal dat moeders enz mee gaan maar is er niemand die haar vader meeneemt hier met het passen??
Mijn ouders betalen mijn jurk dus vind absoluut dat mijn vader erbij moet zijn :) en als ik moest kiezen zou ik nog liever mijn pa meenemen dan mijn ma haha!
maar goed kga nu met mijn vader, moeder en ik moet nog even aan mijn schoonmoeder vragen of ze mee wil!

en men beste vriend wil eigenlijk ook mee... maar ik vind 4 eigenlijk wel heel druk worden voor bij de eerste keer passen? Hoeveel nemen jullie ermee of hebben jullie er mee genomen?

piglet

  • Gast
Trouwen In 2013
« Reactie #1705 Gepost op: 28 juni 2012, 20:10:34 »
Tja waarom zou je je vader niet mee kunnen nemen Kim? Gewoon doen! Ik heb zelf mijn moeder, zusje en beste vriendin meegenomen.

Roze

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2002
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen In 2013
« Reactie #1706 Gepost op: 28 juni 2012, 20:28:23 »
Ja, gewoon je vader meenemen, leuk juist. Ik doe dat niet omdat ik mijn vader niet blij maak met shoppen;-) Hij laat het graag aan de vrouwen over, maar is verder wel geinteresseerd hoor.
Ik neem ook 4 personen mee. Misschien wel druk ja, maar die personen wil ik nou eenmaal mee hebben;-) Moeder, schoonmoeder, 2 zusjes. Het lijkt me ook leuk om een vriendin mee te nemen, maar dat doe ik dan misschien later nog weleens met afpassen. Of evt juist met het voor-orienteren, even kijken nog.

kim89

  • Gast
Trouwen In 2013
« Reactie #1707 Gepost op: 28 juni 2012, 20:35:24 »
ja mijn beste vriend wil me een sieraad cadeau geven voor het huwelijk voor bij mijn jurk wat dus betekend dat hij zoeizo een keer aanwezig moet zijn bij het passen..... maar ik vind 4 meningen over mijn jurk wel heel erg veel..... al begreep ik wel van mijn zussen dat mijn vader er zwijgend bij zit en alleen maar wauw roept op het moment dat je volgens hem DE JURK aanhebt!

ik zou het liefst nog in mijn eentje gaan shoppen eigenlijk haha! al die meningen heb ik liever helemaal niet :tongue: maargoed dat is met het kopen van een jurk ook weer zo vreemd...
denkt dat me beste vriendje wel teleurgesteld gaat zijn als hij de eerste keer niet mee mag maar denk toch dat ik maar moet gaan voor wat ik het prettigste vind:)

Sannepan87

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1270
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen In 2013
« Reactie #1708 Gepost op: 28 juni 2012, 21:27:01 »
Leuk juist, je vader meenemen! Zijn er denk ik maar heel weinig die dat doen!

Ik had zelf 3 personen mee naar de winkel: mijn moeder, schoonmoeder en mijn beste vriendin (tevens CM)
Wilde ook niet teveel meningen horen die dag. De winkel waar ik ging had ook een maximum aantal personen wat je mee mocht nemen, dus dat zou ik ff controleren bij de winkel waar je heen gaat!

Mijn vader heeft de jurk trouwens wel op foto gezien!

misseagle

  • Gast
Trouwen In 2013
« Reactie #1709 Gepost op: 28 juni 2012, 21:33:05 »
mMijn vader betaalt hem ook samen met mn moeder maar wil zelf niet mee.. Had hem er anders ook bij willen hebben!
Dus gewoon doen!!

Carien85

  • Gast
Trouwen In 2013
« Reactie #1710 Gepost op: 28 juni 2012, 22:03:30 »
Zo, wat een ontwikkelingen allemaal. Leuk hoor! Het zijn er alleen zoveel dat ik op alles kan reageren. Sorry.

Alle nieuwe bruiden: welkom en veel plezier met de voorbereidingen!

Kim, wat leuk dat je je vader wilt meenemen. Dat hoor je niet vaak.
Ik denk dat ik mijn moeder en schoonmoeder meeneem met het zoeken naar de jurk. Wil ook niet te veel meningen horen op zo'n moment. Bij het doorpassen neem ik dan sowieso m'n moeder weer mee en misschien twee vriendinnen.

Wat leuk trouwens dat er zoveel ouders de jurk willen betalen. Een mooi gebaar. Ik heb mijn ouders er nog niet over gehoord, maar wie weet.

jootje22

  • Gast
Trouwen In 2013
« Reactie #1711 Gepost op: 28 juni 2012, 22:26:35 »
Griebels, wat kletsen jullie veel! Niet bij te houden hoor  :biggrin:

LatinBride, wat heerlijk dat je jurk al binnen is! Weer een zorg minder!

Pfff, wat een opluchting Misseagle! Wat een gedoe was dat anders geweest zeg!

Fotograaf hebben wij nog niet. We hebben nog niet echt een leuke portfolio gezien. De foto's van mijn vorige bruiloft zijn echt vreselijk en mislukt. Achteraf bleek dat de fotograaf op het punt stond failliet te gaan. We hebben foto's onder een viaduct gemaakt, omdat het regende. We hadden wel een slecht weer locatie, maar volgens de fotograaf was dit leuker en origineler. Hij mocht er niet meer komen, omdat hij daar schulden had, maar dat vertelde hij er natuurlijk niet bij!
De foto's waren heel stijf en formeel en dat wil ik echt niet meer. Ik wil leuke, spontane foto's waar het geluk en de liefde vanaf spat. Dus we zoeken nog even verder...

Ik durf echt nog niet naar jurken te gaan kijken... Ben zo bang dat het er niet uit zal zien. Zo'n afkeer van mijn eigen lichaam, nog steeds. Hoewel het wel minder wordt. Maar ik heb echt enorm lelijke bovenarmen, ben enorm afgevallen, maar mijn bovenarmen flubberen dus alle kanten op. Ik vind strapless jurken echt waanzinnig mooi, maar ben bang dat zoiets niet voor mij is weggelegd...

Is er hier trouwens iemand die het heel klein en intiem viert? Wij hebben ongeveer 30 gasten die de hele dag meegaan en 's avonds komt er niemand meer bij. We willen het echt vieren met mensen die ons dierbaar zijn en niet jan en alleman uitnodigen om de zaal te vullen zeg maar.

Wij trouwen 10 mei 2013 en houden het ook klein en intiem. Voor mij is het mijn 2e huwelijk (man 14 jaar geleden overleden) en ik merk aan mezelf dat ik nu meer kijk naar wat het trouwen
eigenlijk inhoud. Toen ik voor de 1e keer trouwde was ik pas 22 en was ik vooral bezig met de pracht en praal en alles eromheen. Toen hadden we 's avonds 200 mensen op het feest wat helemaal geweldig was maar nu kiezen we voor wat anders. We hebben een groepje van 35 mensen die het belangrijkste voor ons zijn en met hen willen we deze speciale dag doorbrengen.
's avonds om 20:00 is het afgelopen en gaan wij naar een leuke bruidssuite toe en de volgende dag willen we dan op huwelijksreis gaan.

piglet

  • Gast
Trouwen In 2013
« Reactie #1712 Gepost op: 28 juni 2012, 22:29:14 »
Ha Jootje22 ik trouw ook op die datum!

mamavansamenliam

  • Gast
Trouwen In 2013
« Reactie #1713 Gepost op: 29 juni 2012, 06:49:48 »
hoi hoi,

mag ik vragen vanwaar dat die fotograaf/videograaf komt van iets op de 700euro... weet ff niet meer van welke dames dat nu was, maar das eccht en schitterende prijs... moest ie een beetje in pnze regio zijn dan ben ik zeer geinteresseerd :biggrin: is het mogelijk om een naam of web adres te kunnen krijgen?

verder wat het passen betreft ik neem mijn vader ook mee aangezien mijn moeder ruim 14jzar geleden al overleden is :sad: verder wil ik graag mijn schoonmama meenemen...

LatinBride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1659
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen In 2013
« Reactie #1714 Gepost op: 29 juni 2012, 08:44:50 »
Ik denk dat ik dat was! Ik betaal 785 euro, zonder album dan en dan heb ik foto en videograaf.
Hij komt uit Nijmegen, maar werkt door heel Nederland! Fotografie Bos uit Nijmegen :biggrin: Als je meer info wil moet je het maar laten weten!

@ kim89 Leuk dat je je vader mee wilt nemen! Mijn band met mijn vader is niet zo sterk. Ik had 5 mensen mee met passen: mijn moeder, mijn zusje en mijn 3 beste vriendinnen. Mijn zus en vriendinnen zijn ook bruidsmeisje.
Maar nu de jurk binnen is, ga ik alleen met mijn zus afpassen. Ik belde me moeder heel enthousiast op dat mijn jurk binnen was en of ze zaterdag met me mee ging afpassen en toen kreeg ik te horen dat ze even moest kijken of ze wel tijd had :sad:
Ik ben haar oudste dochter en de eerste die gaat trouwen. Het was net of ik een klap in me gezicht kreeg, dus ik ga lekker met mijn zusje samen, die is wel heel enthousiast gelukkig :biggrin:

svlok

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 283
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen In 2013
« Reactie #1715 Gepost op: 29 juni 2012, 11:07:54 »
Welkom nieuwe bruiden, wordt steeds drukker hier :wink:

@ Kim, juist leuk om je vader mee te nemen! Hoor je inderdaad niet vaak, maar hij zal het vast erg leuk vinden.

Ik was gaan passen met mijn moeder, schoonmoeder en jongste zusje. Toen ik de jurk ging kopen was me andere zusje mee, de rest heeft de jurk nog niet gezien (op jullie na :wink:), maar dat wil ik graag zo houden :tongue:

Wij houden de ceremonie intiem (ong. 35 personen), maar op de feestavond komen wel meer mensen (rond de 70/80).

Sannepan87

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1270
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen In 2013
« Reactie #1716 Gepost op: 29 juni 2012, 13:44:20 »
Bij de volgende keer passen (helaas pas in april :dry: ) neem ik mijn moeder en beste vriendin mee.
De keer daarna wil ik mijn schoonzussen meenemen, verder krijgt niemand hem te zien.

Wij hebben incl onszelf 20 daggasten en op het feest ongeveer 130 man.

mamavansamenliam

  • Gast
Trouwen In 2013
« Reactie #1717 Gepost op: 29 juni 2012, 16:38:13 »
wij zijn overdag ongeveer met 35 personen en s`avonds ongeveer 170 :)

kim89

  • Gast
Trouwen In 2013
« Reactie #1718 Gepost op: 29 juni 2012, 16:49:42 »
Jeehj hier ook weer een stapje verder met de bruiloft! Nichtje van mijn vriend is bezig met de kappersopleiding of bijna klaar geloof ik... en heeft vandaag mijn haar geknipt en geverfd en was van plan als dat beviel haar te vragen voor mijn bruidskapsel.....
Tijdens het intrekken van de verf had ze het over wat voor jurk ik wil en begon ze natuurlijk over het kapsel dus toen maar meteen gevraagd of ze dat wilde doen....
wat ze nu heeft gedaan was ook al ter voorbereiding haha! ben donkerblond van mezelf maar had het bruin geverfd... vond iedereen heel leuk staan maar wilde met de bruiloft toch meer richting blond :wink: maar omdat in 1 keer te doen was niet verstandig dus nu een hoop blonde higlights geplaatst zodat mijn uitgroei iig minder opvalt en ik weer naar blond kan :) heeft ze echt perfect gedaan en ze wilde heeel graag mijn kapsel doen.... dus ik ben weer helemaal blij :biggrin:

Heb meteen wat plaatjes laten zien want ze wilde dan wel optijd gaan oefenen dus zit me nu helemaal in de kapsels... en wat dat betreft weet ik heeel goed wat ik wil.... kzou haast mijn jurk op mijn kapsel aanpassen in plaats van andersom haha!

Tsjah mijn pa wil graag mee, tis toch zijn aller kleinste meisje die nu ook gaat trouwen en vind het heeel fijn dat hij er bij gaat zijn!

@latinbride wat jammer dat je ma zo reageerde...... maar dan inderdaad lekker gaan met mensen die het wel leuk vinden :wink:

onze ceremonie houden we ook heel klein zal zo'n twintig man zijn....
dus alleen onze ouders, broers en zussen met kids en een paar van onze beste vrienden. de rest is op het feest welkom dan zijn we met zo'n 100 man denk ik!

Joda

  • Gast
Trouwen In 2013
« Reactie #1719 Gepost op: 29 juni 2012, 17:21:15 »
Welkom Piglet!!

Dat scheelt een hoop rompslomp miss eagle. Gelukkig maar dat was vast wel even schrikken.

Waarom zou je je vader niet meenemen, je moet gewoon meenemen wie je wil. Ik heb alleen mijn zus meegenomen en bij de 2de keer passen neem ik mijn moeder en schoonmoeder mee.

Wat leuk kim89 kun je lekker veel kapsels uitproberen. Mijn vriendin doet ook voor het eerst een bruidkapsel met lang haar dus we gaan goed oefenen.

Judith het valt vast mee als je eenmaal geweest bent. Hoe langer je wacht hoe meer je er tegen op gaat zien, al ga je maar een keer heen om te passen en niet te kopen. (tenzij je dan DE jurk tegen komt natuurlijk)

Morgen bij een andere winkel kijken voor jurken. Dit keer heb ik er zin in!! Ik weet nu dat dingen mij staan en wat ik wil. Ik hoop heel erg dat ze DE jurk hebben in DE kleur die ik graag zou willen.

Carien85

  • Gast
Trouwen In 2013
« Reactie #1720 Gepost op: 29 juni 2012, 20:18:31 »
Veel plezier Joda. Hopelijk vind je DE jurk! Houd ons op de hoogte!
« Laatst bewerkt op: 29 juni 2012, 20:18:55 door Carien85 »

Mappel

  • Gast
Trouwen In 2013
« Reactie #1721 Gepost op: 29 juni 2012, 20:51:03 »
785 voor foto en videograaf is inderdaad niet duur
Wij komen voor ditzelfde uit op 1400 euro. Maar dan hebben we wel RiDaLi.. hihi

Sannepan87

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1270
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen In 2013
« Reactie #1722 Gepost op: 29 juni 2012, 22:06:23 »
Veel plezier met passen Joda!!Kim89: Leuk zeg dat je al helemaal met je haar bezig bent. Altijd handig iemand in de familie die dat een beetje kan :)

gympie

  • Gast
Trouwen In 2013
« Reactie #1723 Gepost op: 29 juni 2012, 23:17:05 »
@judith
Gewoon gaan passen, ik had dat dus ook (heb er een half jaar tegenaan zitten hikken) en heb maar gewoon een afspraak gemaakt want je moet toch een keer :wink:
En dat pakte helemaal niet vervelend uit :biggrin:
Ik dacht namelijk dat ik niet in een strapless jurk zou kunnen omdat ik nogal goed bedeeld ben van boven zeg maar. Dat was dus geen enkel probleem en ik zit dus ook met die armen maar nu heb ik een jurk van chiffon gepast en zij pakte daar een stola bij (ook van chiffon) en die
drappeerde ze over mijn bovenarmen en die knoopte ze van achter vast. (ik weet dat het een naam heeft maar die ben ik dus even kwijt)

Het stond geweldig en bedekte mooi mijn mindere puntjes. Maar als je een jurk hebt die bij je past dan komt dat echt helemaal goed.
Joh het gaat echt reuze meevallen. Maak die afspraak nu maar dan zal je het zelf zien.

@kim98: Ook ik neem mijn vader mee want ik krijg mijn jurk van hem. Alleen niet met passen en zoeken naar wat ik nu precies wil (ik ga dus naar verschillende winkels). Ik neem m mee als ik mijn definitieve keuze ga maken. Hij is dus ook niet zo'n fan van shoppen :biggrin:
En ja op dit moment zou ik mijn moedertje ook liever even thuis laten. Zij is op dit moment ook niet even positief en probeert haar
zin er heel subtiel door heen te drukken. Gek word ik er van

Ohja sorry hoor voor iedereen die hier nieuw is welkom natuurlijk :biggrin:
« Laatst bewerkt op: 29 juni 2012, 23:17:42 door gympie »

misseagle

  • Gast
Trouwen In 2013
« Reactie #1724 Gepost op: 30 juni 2012, 08:06:23 »
Kleine update, gisteren weer op de feestlocatie geweest. Offerte en andere dingen doorgesproken, echt super fijn allemaal. Geen aanbetaling enzo, echt top!
Ben benieuwd hoe de offerte er nu uitziet want we gaan turven dus dat zal er niet opstaan en we hebben onze hapjes aangepast.
Eerst hadden we alleen borrelhapjes maar nu ook wraps met zalm en kipfilet en stokjes met buffelmozzarella en cherrytomaatjes.

Het is allemaal heel relaxt daar en heb er een super gevoel bij.
Volgende afspraak wordt pas ongeveer een maand voor de bruiloft om in detail te werken.
Pffff duurt nog lang hihi, gelukkig heb ik nog genoeg andere dingen te doen..

Zoals dinsdag de volgende fotograaf! Hopelijk daar een beter gevoel bij!

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards