collapse

Auteur Topic: Trouwen In 2013  (gelezen 987847 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mikey

  • Gast
Trouwen In 2013
« Reactie #1850 Gepost op: 14 juli 2012, 11:46:59 »
@Mappel
Ik weet niet of het goekoper is en in de buurt, maar je kunt ook kijken naar:
http://www.feelgoodtentevent.nl/locaties
Dan kun je een tent huren in een bos of aan een strand. Het zijn dan wel vaste locaties, maar dat zal het waarschijnlijk goedkoper maken (minder vervoerskosten en er zijn al wc en er is water en electriciteit.

Carien85

  • Gast
Trouwen In 2013
« Reactie #1851 Gepost op: 14 juli 2012, 16:44:29 »
Vraagje: AS en ik hadden het er gister over dat het praatje bij het gemeentelijke huwelijk altijd zo standaard is; toen en toen geboren, naar die scholen, huidige werk, hoe elkaar ontmoet, waarom elkaar zo leuk vinden, enz. Kan dat niet anders? En hoe dan? Benieuwd hoe jullie hier tegenaan kijken.

destino

  • Gast
Trouwen In 2013
« Reactie #1852 Gepost op: 14 juli 2012, 18:04:56 »
-
« Laatst bewerkt op: 21 november 2013, 20:25:55 door destino »

Joda

  • Gast
Trouwen In 2013
« Reactie #1853 Gepost op: 15 juli 2012, 11:34:37 »
Keecee: super leuk vast leggen maakt het allemaal officieel. Gefeliciteerd

Carien85: Wij hebben nog niet echt nagedacht over dat praatje van de ambtenaar. Het is inderdaad wel jammer als het een standaard praatje wordt. Misschien dat je met muziek wel iets kunt toevoegen daar zit ik nog wel over te denken maar weet nog niet wat voor muziek.
Het schijnt dat de ambtenaar die wij hebben gekozen altijd laat contact opneemt met bruidsparen, niet erg handig voor een regelfreak als ik ben. ha ha
Het leek me wel leuk om binnen te komen op de tune van Pirates of the Caribbian maar ben wel bang dat het het romantische eraf haalt. Dus nog maar even over nadenken we hebben nog even.

Destino: Klinkt mooi de locatie en zien er ook mooi uit!! Helemaal leuk.

dees87

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1273
  • Geslacht: Vrouw
  • Home is where you are!
Trouwen In 2013
« Reactie #1854 Gepost op: 15 juli 2012, 12:36:48 »
Destino: Mijn partner en ik hebben geen groot budget, en ik vind de prijzen van corsages best hoog, zeker voor iets wat gaat verleppen, En daarbij hebben we best wat kinderen op de bruiloft, en deze neppe zijn heel mooi, en kosten 1 euro per stuk, nu een mooi zilveren lint erom heen, en klaar!

Mijn eigen boeket en dat van het bruidskindje is overigens wel echt hoor, dat wordt een boeket met gerbera's (mijn favo bloemen) witte rozen ( favo bloemen van vriend EN overleden opa) en fresia's (favo bloemen van overleden oma) Op die manier heb ik alles bij elkaar, en zijn mijn liefste maar helaas overleden oma en opa er toch bij!

Mappel, das echt balen joh, Wij zouden eerst 13-07-2012 trouwen, maar door allemaal onverwachte kosten en andere toestanden, raakte ik in de stress vanwege het geld, dus toen hebben we besloten het uit te stellen, En nu hebben we nog geen groot budget, maar wel meer dan een jaar geleden. Een jaar uitstellen om te kunnen doen wat je wilt is geen schande hoor, Het is balen, en vooral raar als de eerste datum voorbij komt, maar geloof mij, je hebt daarna weer net zoveel plezier met voorbereiden, en misschien nog wel meer!
Al hoop ik voor je dat het allemaal lukt, en dat je gewoon vindt wat jullie willen voor een mooie prijs!

Mappel

  • Gast
Trouwen In 2013
« Reactie #1855 Gepost op: 15 juli 2012, 14:47:33 »
Ah meis, das wel heel erg zuur! Zijn er dan echt geen dingen waar je op zou kunnen besparen? Hoeveel gasten heb je op je feest? En heb je echt een grote tent nodig? Als je een overzichtje maakt met de kosten, kan ik wel proberen mee te kijken waar je eventueel op zou kunnen besparen. En in welke regio ga je trouwen? Hoop dat ik je een klein beetje kan helpen meid, want we willen allemaal onze droombruiloft toch!

Dikke knuffel voor jou


Ah wat lief, dankjewel! Na een nachtje slapen voel ik me al iets beter en ga er weer fris tegenaan. We hebben ruim 200 avondgasten en de tent kan niet kleiner. We trouwen bij mijn schoonouders en die wonen in Gelderland. Op de boerderij. Het leek ons zo'n mooi gebaar, maar gods wat is dat duur :sad:. We hebben al wel een tip gekregen van een andere cateraar. We hebben een offerte van 4500 euro (receptie drank, diner, hapjes en avonddrank). We hebben zelf vrijwilligers die helpen en iemand heeft ons aangeboden het voor de helft te doen! Lief he:) Dus weer een beetje vertrouwen gekregen.. :)

kim89

  • Gast
Trouwen In 2013
« Reactie #1856 Gepost op: 15 juli 2012, 14:48:54 »
@destino hoeveel mensen er per dag kunnen komen zal aan de zaak zelf liggen.... als je naar een hele kleine zaak gaat zoals ik zullen er maar 2 bruiden op een dag ofzo kunnen komen maar in grotere zaken kunnen ze ook meerdere mensen tegelijk helpen!
En wat ziet jullie locatie er prachtig uit zeg!

Mappel

  • Gast
Trouwen In 2013
« Reactie #1857 Gepost op: 15 juli 2012, 14:53:29 »
Jeetje mappel.... wat is dat balen zeg! Vind het ook een behoorlijk bedrag voor een tent met stoelen en tafels!! Snap de reactie van zoek dan een zaaltje dan  ook wel maar als dat niet bij jullie past moet je dat natuurlijk ook niet doen!
Is er geen mogelijkheid om een locatie te huren waar je alsnog buiten het feest kan houden? Zou dit dan niet goedkoper uitvallen? En met hoeveel mensen wil je de bruiloft vieren? Valt daar ook niet mee te schuiven van daggast naar alleen avondgast bijvoorbeeld? En alle andere punten heb je die al doorgelopen of daar nog op te bezuinigen valt?

We hebben heel veel opties bekeken en we zeggen allebei, als we het niet kunnen betalen stellen we het nog liever een jaar uit, dan dat we het in een zaaltje moeten vieren. Begrijp me niet vekeerd, er is helemaal niks mis met een zaaltje, alleen wij hebben gewoon iets in ons hoofd dat we er niet meer uit krijgen en we kijken inderdaad of er nog andere opties zijn (zoals een tent bij aan een schuur zetten, dan heb je niet zo'n grote tent nodig). Maar we weten het op dit moment even niet. Misschien dat er nog ideeen komen in de loop der tijd.
Och jeetje Mappel wat vervelend. Hoeveel mensen hebben jullie uitgenodigd en is het feest de gehele dag in de tent of alleen ' s avonds?

Heb je al gekeken op marktplaats naar particulieren die tenten verhuren. En als je alleen het avondfeest in de tent houdt is het misschien een optie om voornamelijk sta-tafels te regelen. Dat bespaard dan al weer op de stoelen.
Waarschijnlijk hebben jullie hier ook al wel over nagedacht, maar wie weet kom je zo toch op ideeën. Oh, misschien heb je iemand in je familie/ vriendenkring die een grote kapschuur heeft thuis. Misschien is het dan een optie om daar het feest te geven, dan hoef je geen tent te huren.

Hopelijk heb je er wat aan. Succes in ieder geval! Komt vast allemaal goed.

Dankjewel voor je advies:) We gaan inderdaad kijken of we minder stoelen kunnen huren, scheelt altijd weer iets natuurlijk! En bedankt voor de tip op marktplaats, ik ga meteen kijken. Nog helemaal niet aan gedacht!!!
Dames, ik ben wat afwezig in reacties, maar ik lees nog steeds wel mee..
Ik ga zo lekker slapen,(heb weer eens nachtdienst), maar wil toch wel even tegen Mappel zeggen:
Alles komt goed!!.. dat is zeg maar mijn lijfspreuk ofzo. Alles komt uiteindelijk wel goed, soms via een andere weg, soms met comprmissen, soms duurt het wat langer of kost het meer tijd, uiteindelijk komt alles goed.. Dus laat het even los, zoek wat afleiding en kijk er over een paar dagen met een frisse blik tegenaan, misschien bedenk je dan ineens een heel mooi alternatief, of nog  veel beter...en oplossing..
Ik zal eens proberen mee te denken. Misschien kun je inderdaad, zoals Latinbride al zei een overzichtje op het forum zetten, kunnen wij je (met een objectieve en verse blik) advies geven, waar je nog zou kunnen bezuinigen..
Wat voor tent heb je??
Dames ik ga slapen..misschien dat ik vannacht ergens ruimte vind om te schrijven

Ach wat lief, bedankt!! :) ik zal zo even een overzichtje geven :).

Mijn lijfspreuk is dat ook hoor en ik heb er ook vertrouwen in dat HOE dan ook, het goed komt. Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat toch?

Het grappige was dat ik heel sip was na het gesprek afgelopen vrijdag. Ik stapte de auto in, zette de radio aan en komt dat liedje van 'everything is gonna be allright' er ineens op. Ik vond het heel toepasselijk. Ik geloof ook in een goede afloop :)

kim89

  • Gast
Trouwen In 2013
« Reactie #1858 Gepost op: 15 juli 2012, 14:55:03 »
@mappel wat fijn dat je er weer met een frisse blik de bruiloft tegemoed kan! Ik bedoelde ook niet dat je het van mij alsnog in een zaal moet gaan vieren hoor maar meer van is er geen mooie buitenlocatie in de buurt want die kunnen dat vast goedkoper aanbieden... Maar nu ik lees dat je bij je schoonouders op de boerderij wilt trouwen snap ik wel dat je dat veel liever hebt dan een andere locatie! Het is iig al super fijn dat mensen jullie graag willen helpen door het goedkoper aan te bieden en dat er toch nog punten zijn als de catering waarmee je kan besparen!

Mappel

  • Gast
Trouwen In 2013
« Reactie #1859 Gepost op: 15 juli 2012, 15:07:02 »
Meiden wat wordt hier veel geschreven.. ik lees mee maar reageer niet zo vaak meer..

Maar wilde nu toch even reageren op Mappel:
Is het geen optie om een tuinfeest op locatie te doen? ik weet niet waar je woont maar hier in de buurt zijn meerdere plekken waarje dit kan doen.
WIj doen het namelijk ook, geven een bbq, bij slecht weer tenten en is het echt heel koud dan wordt het wel binnen gedaan.
WIj zijn voor de bbq (75 man) , inclusief drankjes maar ook 's middags op een andere locatie (alleen daggasten) met bruidstaart e.d. 5000 euro kwijt..

Wat lief dat je meedenkt :) alleen begrijp ik het niet helemaal wat je bedoelt op locatie. Wij trouwen op het erf van mijn schoonouders en daar zijn verder geen kosten aan verbonden. Of bedoel je op locatie in de zin van 'een plek waar al een tent staat'? Want dat is hier in de buurt namelijk niet helaas, we hebben daar al naar gezocht.
Kom even binnenvallen, lang niet geweest hier  :ohmy:
 

Carien85, dat kan zeker wel anders!
Mijn collega is trouwambtenaar naast haar kantoorbaan.
Zij maakt écht hele leuke verhalen van de toespraken. Ze gaat ons ook trouwen.

Ik denk dat je met je trouwambtenaar kunt gaan zitten en samen kunt bepalen hoe de toespraak wordt :)

Kim89, wat leuk zeg dat je nu al de datum vast hebt waarop je gaat passen!
Kun je lekker aftellen hihi!
Ik wil denk ook in oktober ergens, maar is het dus zo dat er maar 1 iemand per dag kan?

Dees87, wat leuk zeg!! Gerbera's zijn ook mijn lievelingsbloemen hihi!
Waarom heb je voor neppe gekozen?

Mappel, wat balen zeg!
Kun je niet proberen om een alternatief te vinden wat goedkoper is, er zijn hier al verschillende suggesties gegeven?
En anders bijvoorbeeld 2 jaartjes sparen? Als het goed is moet je qua spaargeld wel door kunnen groeien tot dat bedrag lijkt me? Lastig allemaal zeg!!

Joda, lastig zeg dat je schoonouders allemaal niet zo geinteresseerd zijn.
Proberen er maar niet te veel aan te denken, al is dat lastig!

Qua bedrag bij elkaar sparen voor de bruiloft, wij hebben het geld waarschijnlijk eind dit jaar bij elkaar.
We hebben vorig jaar ons huis verbouwd en dit jaar de buitenkant van het huis, dus geld was aardig op een paar maanden geleden, gelukkig sparen wij enorm goed omdat we maandelijks veel geld overhouden.


Keecee, wat leuk 30 aug 2013!
Dat is één weekje voor ons :) !

Wij hebben vandaag de locatie vast laten leggen waar we het borrelen, diner en feest doen.

Het is een klein hotel, met een chique restaurant eronder, een loungebar en een zaal met 'stukken' die door middel van ensuite deuren bij de zaal betrokken kunnen worden, dus je kunt hem kleiner/groter maken!
Hele mooie uitstraling!
Ook zit het aan een soort grachtje waar je op het terras kunt zitten als het lekker weer is.

Wij zijn daar van 16.00 tot 20.00 met de dagggasten en van 20.00 tot 01.00 is er het feest.
Arrangement overdag is om 16.00 starten met bruidcupcakes en aansluitend borrelen met nootjes/zoutjes, daarna het diner rond half 6 dit wordt een uitgebreid lopend warm/koud buffet met verschillende, vlees- en vis gerechten, salades, stokbrood etc. Afsluitend met een bruidsijstaart en de hele middag al het drinken inclusief (ook buitenlands gedestilleerd).
Dit kost per daggast 45 euro en kinderen tot 3 jaar zijn gratis.

Het avondfeest is van 20.00 tot 01.00.
Dan is het onbeperkt drinken (ook binnen-/buitenlands gedestilleerd), binnenkomst met gesorteerd gebak, zoutjes/nootjes per tafel, 4x koud hapje, 4x warm hapje, puntzak friet ter afsluiting.
Dit kost 24 euro per persoon en kinderen tot 3 jaar weer gratis, voor zover die mee komen natuurlijk!

Wij krijgen de bruidssuite + uitgebreid luxe champagne ontbijt erbij.
Bruidssuite zit dus in hetzelfde pand, dus wij kunnen daar na afloop blijven :biggrin:

Ik vind het echt een heel net arrangement! We zijn er echt blij mee :biggrin:



Dit is het restaurant waar het buffet plaatsvindt



Prachtig!!!!!!
@mappel wat fijn dat je er weer met een frisse blik de bruiloft tegemoed kan! Ik bedoelde ook niet dat je het van mij alsnog in een zaal moet gaan vieren hoor maar meer van is er geen mooie buitenlocatie in de buurt want die kunnen dat vast goedkoper aanbieden... Maar nu ik lees dat je bij je schoonouders op de boerderij wilt trouwen snap ik wel dat je dat veel liever hebt dan een andere locatie! Het is iig al super fijn dat mensen jullie graag willen helpen door het goedkoper aan te bieden en dat er toch nog punten zijn als de catering waarmee je kan besparen!

Bedankt voor je lieve reactie :)
Destino: Mijn partner en ik hebben geen groot budget, en ik vind de prijzen van corsages best hoog, zeker voor iets wat gaat verleppen, En daarbij hebben we best wat kinderen op de bruiloft, en deze neppe zijn heel mooi, en kosten 1 euro per stuk, nu een mooi zilveren lint erom heen, en klaar!

Mijn eigen boeket en dat van het bruidskindje is overigens wel echt hoor, dat wordt een boeket met gerbera's (mijn favo bloemen) witte rozen ( favo bloemen van vriend EN overleden opa) en fresia's (favo bloemen van overleden oma) Op die manier heb ik alles bij elkaar, en zijn mijn liefste maar helaas overleden oma en opa er toch bij!

Mappel, das echt balen joh, Wij zouden eerst 13-07-2012 trouwen, maar door allemaal onverwachte kosten en andere toestanden, raakte ik in de stress vanwege het geld, dus toen hebben we besloten het uit te stellen, En nu hebben we nog geen groot budget, maar wel meer dan een jaar geleden. Een jaar uitstellen om te kunnen doen wat je wilt is geen schande hoor, Het is balen, en vooral raar als de eerste datum voorbij komt, maar geloof mij, je hebt daarna weer net zoveel plezier met voorbereiden, en misschien nog wel meer!
Al hoop ik voor je dat het allemaal lukt, en dat je gewoon vindt wat jullie willen voor een mooie prijs!

We overwegen het inderdaad ook, als het niet anders is moet dat maar :). Bedankt voor je begrip :)
@Mappel
Ik weet niet of het goekoper is en in de buurt, maar je kunt ook kijken naar:
http://www.feelgoodtentevent.nl/locaties
Dan kun je een tent huren in een bos of aan een strand. Het zijn dan wel vaste locaties, maar dat zal het waarschijnlijk goedkoper maken (minder vervoerskosten en er zijn al wc en er is water en electriciteit.

Bedankt voor je reactie.
Ik heb even snel gekeken maar het is helemaal niet bij ons in de buurt helaas :sad: Maar toch lief dat je me helpt!Zoals meerdere van jullie zeiden; laat even een planning van de dag zien, mogelijk zijn er kostenbesparingen.
Ik zou het fijn vinden als jullie mee willen denken

Om 7.00 u komt de kapper (€200,00). Ik ken niemand die dat voor mij goedkoper kan doen, dis is mijn vaste kapster.
Om 9.30 komt mijn AS mij ophalen in een auto die we gratis kunnen lenen van kennisen van mij.
Dan gaan we door naar de fotolocatie.
Van 10 tot 12 is het foto's maken en dan door naar de ceremonie.
Mijn schoonmoeder zorgt voor wat broodjes.

Om 12.30 geven wij elkaar het ja-woord in de tuin van mijn schoonouders.
Dan volgt het taart aansnijden (€200 bruidstaart)
en de High tea (maak ik zelf, minimale kosten).

Om 15.30 start de receptie (€250,-) (ik moet een receptie doen, ik heb een eigen zaak met vele zakenrelaties.
Daarna start het diner (€650 voor 30 daggasten).

Gevolgt door het avondfeest €2500 zoals het er op dit moment voorstaat.

Verdere kosten posten: Wij trouwen onder huwelijkse voorwaarden (ik heb een eigen zaak en kan eigenlijk niet anders) €500 is de goedkoopste notaris

Fotograaf €550
Videograaf €850
Tent met aankleding €7500
Ringen €1200 totaal
kleding man €500
versiering incl bloemstukken en corsages daggasten €500
Band €950
huwelijksnacht hotel €200 (wij trouwen redelijk ver van ons adres vandaan)


En ik ben nog wat kleine dingetjes vergeten denk ik. Maar dit zijn de meeste kosten tot nu toe.
De tent met aankleding, dat hakt er gewoon gigantisch in. De rest valt na mijn inziens wel mee.

De jurk betalen mijn ouders..

misseagle

  • Gast
Trouwen In 2013
« Reactie #1860 Gepost op: 15 juli 2012, 15:31:34 »
Ben hier alweer paar daagjes niet geweest omdat mn AS vandaag 30 is geworden en we gisteren het feest haddenn. Ben afgelopen dagen alleen maar daar mee bezig geweest dus!

@Destino, mooie locatie hoor.. lijkt wel beetje op die van ons.. :)

@KeeCee, wat leuk dat je het nu gaat vastleggen! Mooie datum ook!

@Mappel, die tent is inderdaad echt duur, ongelofelijk! Dat maakt het denk ik zo duur.
Jullie locatie is top uiteraard, maar daar zit dan wel dat plaatje aan vast. Toch proberen te kijken of je daarin niet goedkoper kan, want op de rest valt (denk ik) niet zoveel te bezuinigen..

Mappel

  • Gast
Trouwen In 2013
« Reactie #1861 Gepost op: 15 juli 2012, 15:39:55 »
Ben hier alweer paar daagjes niet geweest omdat mn AS vandaag 30 is geworden en we gisteren het feest haddenn. Ben afgelopen dagen alleen maar daar mee bezig geweest dus!

@Destino, mooie locatie hoor.. lijkt wel beetje op die van ons.. :)

@KeeCee, wat leuk dat je het nu gaat vastleggen! Mooie datum ook!

@Mappel, die tent is inderdaad echt duur, ongelofelijk! Dat maakt het denk ik zo duur.
Jullie locatie is top uiteraard, maar daar zit dan wel dat plaatje aan vast. Toch proberen te kijken of je daarin niet goedkoper kan, want op de rest valt (denk ik) niet zoveel te bezuinigen..

De tent valt opzich wel mee, maar het is net kamperen, er is niks natuurlijk.
De tent hebben we voor 2000 euro wel.
Maar dan moet er nog komen:
- bar
- stoelen en tafels
- ondervloer
- podium
- verlichting
- stroom
- toiletwagen
- glazen/ servies/ bestek etc etc

En ga zo maar door.... DAT maakt het duur. Al die extra's

misseagle

  • Gast
Trouwen In 2013
« Reactie #1862 Gepost op: 15 juli 2012, 15:58:44 »
Ja dat weet ik, dat bedoelde ik ook..
Maar ook daarin kun je dus bezuinigen door in ieder geval overal te kijken..

flower87

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 377
Trouwen In 2013
« Reactie #1863 Gepost op: 15 juli 2012, 16:05:00 »
Mappel:
IK had gemist dat je op het erf van je schoon ouders trouwt! Super gaaf zeg!
Ik bedoelde dus dat je misschien op een locatie goedkoper uit was omdat je daar geen tent/stoelen hoeft aan te schaffen!
Waar woon je? misschien dat we dan beter mee kunnen denken... al kan ik me ook goed indenken dat het ook iets heel persoonlijks heeft om bij je schoonouders te trouwen!

Yvon83

  • Gast
Trouwen In 2013
« Reactie #1864 Gepost op: 15 juli 2012, 17:34:38 »
Ah wat lief, dankjewel! Na een nachtje slapen voel ik me al iets beter en ga er weer fris tegenaan. We hebben ruim 200 avondgasten en de tent kan niet kleiner. We trouwen bij mijn schoonouders en die wonen in Gelderland. Op de boerderij. Het leek ons zo'n mooi gebaar, maar gods wat is dat duur :sad:. We hebben al wel een tip gekregen van een andere cateraar. We hebben een offerte van 4500 euro (receptie drank, diner, hapjes en avonddrank). We hebben zelf vrijwilligers die helpen en iemand heeft ons aangeboden het voor de helft te doen! Lief he:) Dus weer een beetje vertrouwen gekregen.. :)

Kun je niet schrappen in je aantal avondgasten? Wij willen ook geen enorm dure bruiloft en komen op max 100 avondgasten, we zijn hierin heel kritisch geweest over wie wel en wie niet.. Mijn neven en nichten bijvoorbeeld, ik zie ze nooit.. Dan kan je zeggen 'die horen erbij' maar dat vind ik niet en dus nodigen we die niet uit, scheelt weer 12 personen.. Idem met collega's en buren..

Marlie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1845
  • Geslacht: Vrouw
    • de sminkies
Trouwen In 2013
« Reactie #1865 Gepost op: 15 juli 2012, 20:01:38 »
Ik sluit me aan bij Yvon .. Het makkelijkste besparen is snijden in de gastenlijst.

Mappel

  • Gast
Trouwen In 2013
« Reactie #1866 Gepost op: 15 juli 2012, 20:06:37 »
Mappel:
IK had gemist dat je op het erf van je schoon ouders trouwt! Super gaaf zeg!
Ik bedoelde dus dat je misschien op een locatie goedkoper uit was omdat je daar geen tent/stoelen hoeft aan te schaffen!
Waar woon je? misschien dat we dan beter mee kunnen denken... al kan ik me ook goed indenken dat het ook iets heel persoonlijks heeft om bij je schoonouders te trouwen!

Wij wonen in de achterhoek. En het lijkt ons echt mooi om bij mijn schoonouders te trouwen. Wellicht dat we een schuur leeghalen, schoonmaken en daar een kleinere tent bij aan zetten. We moeten het nog even bekijken.
Vandaag na aanleiding van wat tips al wel wat rond gekeken voor andere tenten, er staan weinig prijzen op internet maar heb al wel heel veel offertes aangevraagd :)

En 1 is al een stukje goedkoper :)
Kun je niet schrappen in je aantal avondgasten? Wij willen ook geen enorm dure bruiloft en komen op max 100 avondgasten, we zijn hierin heel kritisch geweest over wie wel en wie niet.. Mijn neven en nichten bijvoorbeeld, ik zie ze nooit.. Dan kan je zeggen 'die horen erbij' maar dat vind ik niet en dus nodigen we die niet uit, scheelt weer 12 personen.. Idem met collega's en buren..

Ik snap je idee en ik zou dat ook het liefste doen. Ik kom uit een hele kleine familie en mijn vriend uit een hele grote. Helaas zijn er al meerdere neven/ nichten getrouwd, en daar zijn wij ook voor uitgenodigt geweest destijds. Ik ben bang voor scheve gezichten.
Ik denk dat een kwart van alle avondgasten we wel zouden willen schrappen, maar gevoelsmatig niet kunnen maken.
Maar we kijken waar er geschrapt kan worden en wellicht valt het dan nog wel mee en kunnen we een kleinere tent nemen.

Nog een kleine bijkomstigheid, er zijn de laatste weken vele relaties stuk gelopen, heel zielig natuurlijk, maar scheelt al wel weer gasten voor ons;) Er zijn ook een paar daggasten afgevallen (aanhang) door een stukgelopen relatie.

kim89

  • Gast
Trouwen In 2013
« Reactie #1867 Gepost op: 15 juli 2012, 20:22:41 »
@mappel Ik ben het met de bovenstaande reacties eens dat je de gastenlijst eens kritisch moet gaan bekijken, zeker als je zegt dat je er best wel kan schrappen maar dit gevoelsmatig niet goed is. Als je jezelf er niet goed onder voelt moet je het natuurlijk niet doen maar een kritische blik er op werpen kan geen kwaad.... Wij hebben zelf ivm het budget bijvoorbeeld besloten dat ooms en tantes alleen het feest komen en niet bij de ceremonie en het diner... wat hier erg goed hielp was bekijken wat deze mensen per persoon kosten en of je dat voor ze over hebt! Bang voor scheve gezichten moet je niet zijn als je uitlegt dat dit vanwege het budget is zullen ze dit wel accepteren toch en anders maar niet het is jou/jullie feest. Maar wat ik zeg dat moet je alleen doen als je er zelf helemaal achter staat want achteraf spijt hebben dat mensen toch niet uitgenodigd zijn is ook niks! Naast jou vele gasten vind ik jou kapster ook echt heel prijzig! Ik heb er uitgebreid naar rondgekeken hier in de buurt en heb er heel veel die onder de 100 zitten dus misschien toch nog een keer goed zoeken? En als je wil bezuiningen vind ik de videograaf ook aan de prijzige kant!je zou toch zeggen dat die ook goedkoper moet kunnen.

Mappel

  • Gast
Trouwen In 2013
« Reactie #1868 Gepost op: 15 juli 2012, 20:27:41 »
Lieve meisjes,

Even een vraag om overna te denken;

Wij geven overdag een high tea (veel zoetigheden) en 's avonds hadden we een tapas buffet á 20euro pp. Nu werd ik zojuist getipt door iemand die zei; waarom doe je geen broodjesbuffet?
Dit houdt in;
2 soorten soep
saucijzen broodjes/ kaasbroodjes
vele soorten luxe broodjes
fruit salade
jus d'orange/ karnemelk

Is dit een leuk idee?

Dit kost 13.95 pp (dus 6 euro pp winst).

Of zeg je; zou ik niet doen, vult niet/ mensen willen wat warms? etc etc?

Mijn familie houdt heel erg van brood en ikzelf eerlijk gezegt ook..

Graag meningen :)
@mappel Ik ben het met de bovenstaande reacties eens dat je de gastenlijst eens kritisch moet gaan bekijken, zeker als je zegt dat je er best wel kan schrappen maar dit gevoelsmatig niet goed is. Als je jezelf er niet goed onder voelt moet je het natuurlijk niet doen maar een kritische blik er op werpen kan geen kwaad.... Wij hebben zelf ivm het budget bijvoorbeeld besloten dat ooms en tantes alleen het feest komen en niet bij de ceremonie en het diner... wat hier erg goed hielp was bekijken wat deze mensen per persoon kosten en of je dat voor ze over hebt! Bang voor scheve gezichten moet je niet zijn als je uitlegt dat dit vanwege het budget is zullen ze dit wel accepteren toch en anders maar niet het is jou/jullie feest. Maar wat ik zeg dat moet je alleen doen als je er zelf helemaal achter staat want achteraf spijt hebben dat mensen toch niet uitgenodigd zijn is ook niks! Naast jou vele gasten vind ik jou kapster ook echt heel prijzig! Ik heb er uitgebreid naar rondgekeken hier in de buurt en heb er heel veel die onder de 100 zitten dus misschien toch nog een keer goed zoeken? En als je wil bezuiningen vind ik de videograaf ook aan de prijzige kant!je zou toch zeggen dat die ook goedkoper moet kunnen.


Thanks voor je reactie.
Inderdaad we gaan er kritisch naar kijken, wellicht vallen er wat af.
Maar die 200 gasten komen ook alleen maar bij het avondfeest hoor!!! Overdag hebben we er maar 30.

Vind je de videograaf aan de prijzige kant??? Ik vond dat eigenlijk wel meevallen voor een hele dag filmen, ik had gedacht dat die duurder waren. Helaas staat die al wel vast dus kunnen we dat niet meer annuleren (stom stom stom!).

En voor de kapster ga ik inderdaad even rondkijken! Ik dacht dat dat ook zo rond het gemiddelde zat.

Echt superbedankt voor de tips :)

kim89

  • Gast
Trouwen In 2013
« Reactie #1869 Gepost op: 15 juli 2012, 20:41:52 »
@mappel Ik zou zeggen ga voor dat broodjesbuffet, als jij en je famillie broodmensen zijn is dat toch ook een prima optie! En dan heb je iig weer iets bespaard! En ik moet zeggen ik vind het wel lekker klinken wat je daar beschreven hebt!

Ik ben intussen bezig met het maken van het draaiboek! Heeft iemand van jullie dat al gedaan? Ik heb nu echt al 8 pagina's vol stap voot stap wat er gaat gebeuren en wat daarbij de taak van de ceremoniemeester is!
Ik vind het helemaal niks dat ik dingen uit handen moet geven dus heb graag alles tot in detaill uitgewerkt zodat het wel loopt zoals het moet lopen haha :)

Daarnaast aan het verder dromen over onze huwelijksreis. Ik kan mijn droomhuwelijksreis naar mexico gaan maken en daar ben ik heel blij mee. Echter is de rede dat we die nu kunnen betalen (de erfenis na het overlijden van mijn vriend zijn zus) een stuk minder. Maar aan de andere kant je moet er iets mee en dan kunnen we iig zeggen dat we van een deel van het geld een hele mooie reis hebben kunnen maken die een prachtige ervaring is voor ons beide, en daar was ze het vast mee eens geweest!

dees87

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1273
  • Geslacht: Vrouw
  • Home is where you are!
Trouwen In 2013
« Reactie #1870 Gepost op: 15 juli 2012, 22:04:48 »
Hebben jullie eigenlijk al nagedacht over de nummers die gedraaid worden in het stadhuis?

Wij mogen maar 1 nummer draaien, alleen bij binnenkonst in het stadhuis, en dan draaien we Kiss- I was made for loving you.

Op het moment dat mijn vader mij boven op haalt om mij over te dragen aan Ray, dan draait er Heartland- I loved her first

Die laatste is een echte tranentrekker, maar zo ontzettend mooi en passend!

Sjaantje

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 529
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen In 2013
« Reactie #1871 Gepost op: 15 juli 2012, 23:10:56 »
@mappel: ik zou kiezen voor het broodbuffet. Dit vind ik juist meer vullen en persoonlijk ook veel lekkerder dan tapas. S'avonds krijgen de gasten nl. ook al hapjes. Dat het goedkoper is, is helemaal top!

@kim: wij hebben de dagindeling in grote lijnen op papier staan, ik moet hem nog helemaal uitwerken. Ik geef het liefst ook niks uit handen en wil dan ook zoveel mogelijk zelf regelen en zorgen dat voor de cm's alles goed op papier staat.

@dees: we hebben er al over gedacht maar vinden het echt super moeilijk! Wij trouwen ook in de kerk en daar laat ik me weggeven (niet door vader, die komt nl. niet). Maar nu wil ik in het stadhuis bij binnenkomst het lievelingsliedje van mn stiefvader draaien...simply the best, van Tina Turner. Vinden ik een mooi nummer en weer eens iets anders.

LatinBride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1659
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen In 2013
« Reactie #1872 Gepost op: 16 juli 2012, 09:06:05 »
@Mappel, ik zou dat ook zeker doen! Soep en brood zit je ook heel erg vol van hoor! En dan 6 euro minder op 200 mensen, dat scheelt al heeeeeel erg veel! Dan is de eerste stap al gezet. En op de rest kun je ook vast en zeker wel besparen meid! Gaat helemaal goedkomen :biggrin:

misseagle

  • Gast
Trouwen In 2013
« Reactie #1873 Gepost op: 16 juli 2012, 10:02:57 »
@Mappel, lijkt me inderdaad best een moeilijke keuze.. Je hebt niets met die neven/nichten (of wel?) maar omdat je bij hen uitgenodigd was vind je dat je hen ook uit moet nodigen..

Zo zei een tante van mijn AS zaterdagavond tegen ons: 'Bart (AS) was er ook bij mijn 2 huwelijken de hele dag erbij dus ik ga ervan uit dat ik bij jullie ook de hele dag mag komen.'
Nou dat is dus niet, wij hebben geen ooms en tantes overdag, behalve de ouders van onze bruidsmeisjes.. Maar we hebben gewoon onze mond gehouden en er niet op gereageerd..
Wel echt zo irritant dat mensen er zo snel vanuit gaan dat ze overal bij mogen zijn.
Wij hebben overigens niet eens veel met die tante!

@Kim89, ben nog niet in detail met het draaiboek bezig, sommige dingen zijn we nog niet helemaal uit en ik heb pas geleden als CM het draaiboek in detail gemaakt met het bruidspaar en zij trouwen eind augustus.
Dus doe dat zelf ook pas zodra er veel meer dingen duidelijk zijn...

Mexico is ook mijn droombestemming voor de huwelijksreis alleen is bij ons dus nog niet zeker of we dat wel kunnen betalen! Dus even afwachten nog..
Wel een hele mooie eindbestemming voor t geld wat jullie georven/geerfd hebben!

@Muziek voor ceremonie, die weten we nog niet.. Ook nog iets waarover we na moeten denken, gelukkig hebben we nog enorm veel tijd :wink:

Mappel

  • Gast
Trouwen In 2013
« Reactie #1874 Gepost op: 16 juli 2012, 12:04:02 »
@mappel Ik zou zeggen ga voor dat broodjesbuffet, als jij en je famillie broodmensen zijn is dat toch ook een prima optie! En dan heb je iig weer iets bespaard! En ik moet zeggen ik vind het wel lekker klinken wat je daar beschreven hebt!

Ik ben intussen bezig met het maken van het draaiboek! Heeft iemand van jullie dat al gedaan? Ik heb nu echt al 8 pagina's vol stap voot stap wat er gaat gebeuren en wat daarbij de taak van de ceremoniemeester is!
Ik vind het helemaal niks dat ik dingen uit handen moet geven dus heb graag alles tot in detaill uitgewerkt zodat het wel loopt zoals het moet lopen haha :)

Daarnaast aan het verder dromen over onze huwelijksreis. Ik kan mijn droomhuwelijksreis naar mexico gaan maken en daar ben ik heel blij mee. Echter is de rede dat we die nu kunnen betalen (de erfenis na het overlijden van mijn vriend zijn zus) een stuk minder. Maar aan de andere kant je moet er iets mee en dan kunnen we iig zeggen dat we van een deel van het geld een hele mooie reis hebben kunnen maken die een prachtige ervaring is voor ons beide, en daar was ze het vast mee eens geweest!


Hee, ik heb geen draaiboek! Misschien maakt onze ceremoniemeester die voor ons. Ik heb er nog niet overna gedacht.

Een reis naar Mexico is wel heel bijzonder! Natuurlijk had je liever gehad dat ze er zelf nog was, maar weetje, als je het geld laat staan gaat het ook op aan 'van alles'. Nu kun je wel mooi zeggen, van haar erfenis hebben we een prachtige reis naar Mexico gemaakt, dat zou ze denk ik ook liever gewild hebben. Jullie leven voort en ik vind het een hele mooie besteding van haar geld !:)
@Mappel, ik zou dat ook zeker doen! Soep en brood zit je ook heel erg vol van hoor! En dan 6 euro minder op 200 mensen, dat scheelt al heeeeeel erg veel! Dan is de eerste stap al gezet. En op de rest kun je ook vast en zeker wel besparen meid! Gaat helemaal goedkomen :biggrin:

6 euro op 30 mensen;)

Er komen daarna pas 200 mensen, als avondgast.

Maar hoe dan ook, het scheelt wel :)

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards