collapse

Auteur Topic: Trouwen In 2013  (gelezen 987764 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

misseagle

  • Gast
Trouwen In 2013
« Reactie #1975 Gepost op: 23 juli 2012, 16:59:11 »
Ja ik heb het idee dat ik te weinig doe haha..
Vraag me dan ook af wat er in andermans to do lijstjes staat :tongue:

Carien85

  • Gast
Trouwen In 2013
« Reactie #1976 Gepost op: 23 juli 2012, 17:21:06 »
Hier ligt het ook stil. Helaas. Haha, wil heel graag dingen regelen, maar vind het persoonlijk erg vroeg om nu al een definitieve keuze te maken uit kaarten en ringen ed. Nog even geduld dus voor we weer verder kunnen.

De Babs, dat is iets dat we nu nog kunnen doen bedenk ik me. Wij mogen zelf de babs kiezen en we weten wel wie we graag zouden willen. Dus we kunnen nog een mail sturen naar haar.

Gastenlijst staat voor het grootste deel vast: ouders, broers, zussen, opa's, oma's, ooms, tantes en vrienden komen sowieso overdag. Neven, nichten, collega's ed zijn voor de avond uitgenodigd. Het is alleen nog even een punt wat we met de buren doen (dag of avond) en hoe ver we gaan in kennissen en ouders van vrienden. Maar ik denk dat we de knoop pas een paar maanden voor de bruiloft gaan doorhakken. Er kan nog zoveel gebeuren in de tussentijd. Maar we komen op ca. 45 daggasten en 200 avondgasten.

misseagle

  • Gast
Trouwen In 2013
« Reactie #1977 Gepost op: 23 juli 2012, 17:29:51 »
Ja daar zeg je me wat.. de ouders van vrienden!
Heb wel 1 ouder die sowieso op de lijst staat (en t broertje van mn vriendin die staat op de twijfellijst) maar er zijn meer ouders die we misschien moeten uitnodigen.. Of niet.
Pffff.. ook dat nog :tongue:

Gelukkig duurt het nog lang!

Wij kopen overigens geen ringen en doen ook niet aan een bruidstaart dus nu lijkt t helemaal alsof we amper nog iets te regelen hebben :tongue:

Roze

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2002
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen In 2013
« Reactie #1978 Gepost op: 23 juli 2012, 17:41:52 »
Ik heb ook regelzin;-), maar er valt eigenlijk niet echt iets te doen.
- De zaken rond gemeentehuis/babs kunnen we pas regelen als we in ondertrouw geweest zijn (in ons geval zal dat dan vanaf november zijn),maar dat vind ik momenteel toch ook nog te vroeg, dus dat geeft niet.
- Jurk heb ik in september op de planning, dus daarna kan ik ook pas verder met details en bloemen etc. En pak AS hoeft ook niet een halfjaar van te voren, dan is 3 of 4 maanden van te voren wel vroeg genoeg, vind ik.
- Qua kaartje hebben we al wel een proefkaartje hier liggen wat we leuk vinden en ringen hebben we al. Fotograaf staat vast, locatie is besproken en de dominee weet de datum ook. Dat moet qua details nog wel allemaal ingevuld en besproken worden, maar ook daar is het nog veel te vroeg voor.
- Blijft over: nadenken over bedankjes/cadeautjes, kapper/visagist, gastenboek.
Vanaf september kan ik dus wel lekker aan de slag rondom kleding en accesoires...leuk!

Ouders van vrienden nodigen wij niet uit. Het is heel leuk allemaal, maar ons budget laat dat niet toe. Mijn ouders zijn wel op de bruiloft van mijn beste vriendin geweest en dat vond ik toen wel erg leuk! Maar onze gastenlijst mag wat ons betreft zo'n 80/90 gasten bevatten en daar zitten we nu iets overheen, dus mensen erbij kan gewoon niet;-)

@misseagle: doen jullie iets anders ipv ringen of helemaal zonder?

Mappel

  • Gast
Trouwen In 2013
« Reactie #1979 Gepost op: 23 juli 2012, 17:43:48 »
Ook hier ligt het even stil.. even geen updatejes meer helaas;)

dees87

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1273
  • Geslacht: Vrouw
  • Home is where you are!
Trouwen In 2013
« Reactie #1980 Gepost op: 23 juli 2012, 19:12:13 »
ach shit daar zeggen jullie zo wat! de vader van mn beste vriendin kan ik eigenlijk niet overslaan toch nog even overleggen met mn lief!

net heeft lief zijn beste vriend gevraagd als getuige en die wil dat graag doen! dus dat is ook rond

misseagle

  • Gast
Trouwen In 2013
« Reactie #1981 Gepost op: 23 juli 2012, 20:16:47 »
@roze, we gebruiken onze vriendschapsringen waarschijnlijk.. die laten we polijsten en graveren er ook de datum + naam in. Is een zilvere ring, maar we vinden hem beide erg mooi!
Moet wel zeggen dat mn AS laatst mooie ringen zag en dat hij begon te twijfelen..

Yvon83

  • Gast
Trouwen In 2013
« Reactie #1982 Gepost op: 24 juli 2012, 11:47:53 »
Wie hebben jullie als getuigen eigenlijk? Ik doe mijn ouders, zou niet kunnen en willen kiezen tussen 1 van mijn ouders en dan bijvoorbeeld iemand anders. Vriendlief wil sowieso zijn beste kameraad doen en neigt gevoelsmatig naar zijn vader erbij. We zijn alleen bang dat zijn moeder zich dan gepasseerd voelt, die kan zich zulke dingen echt heel erg aantrekken.. Hij wou het nog even met zijn vader bespreken, maar ik vind eigenlijk dat ie gewoon moet doen wat hij graag zou willen..

En qua kapper? Vriendlief heeft nu een tondeusekapsel wat ie altijd zelf doet, maar voor het trouwen wil ik toch eigenlijk wel een leuker kapsel.. Vanaf hoever van tevoren zou die dan naar een gewone kapper moeten gaan om het bij te houden? 2-3 maanden ofzo?

2juli2013

  • Gast
Trouwen In 2013
« Reactie #1983 Gepost op: 24 juli 2012, 11:55:02 »
We hebben dé locatie van onze dromen gevonden...
Op het strand van Texel... Super mooie locatie, net nieuw pand... Top !
We hebben de optie alleen twijfel ik nu tussen mijn droom (de kerk) en het strand...

Hebben jullie ook moeite gehad met het kiezen van dé locatie ?

LatinBride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1659
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen In 2013
« Reactie #1984 Gepost op: 24 juli 2012, 12:03:22 »
@Yvon, ik heb sowieso mijn broer als getuige. Wij zijn echt heel close en ik heb altijd geroepen dat mijn broer mijn getuige zou zijn mocht ik ooit gaan trouwen. Mijn zusje heb ik bewust niet gevraagd, dit omdat zij mij voor ons aanzoek al verteld had dat ze vrienden ging vragen als getuige als ze ooit ging trouwen, omdat die voor haar voelde als familie  :blink: Dus nu wordt mijn lievelingsoom mijn andere getuige. Mijn AS heeft zijn 2 beste vrienden gevraagd.

@2juli2013 voor mij was het niet zo moeilijk om de locatie te kiezen. Omdat ik perse voor de kerk wilde trouwen, heb ik direct de kerk van mijn keuze gebeld. Gelukkig mochten we daar ook trouwen, anders hadden we een andere optie moeten kiezen, maar die had ik ook al achter de hand haha.

Yvon83

  • Gast
Trouwen In 2013
« Reactie #1985 Gepost op: 24 juli 2012, 14:47:51 »
2juli2012, zou voor mij heel simpel zijn, het strand :biggrin: Maar heb dan ook helemaal niets met de kerk..

Sjaantje

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 529
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen In 2013
« Reactie #1986 Gepost op: 24 juli 2012, 17:41:08 »
Waarom niet allebei in 1? Doe je eerst het burgerlijk huwelijk op het strand en dan erna misschien iets van een lunch of taart. Dan erna een kleine kerkelijke ceremonie op het strand met een dominee erbij? Dan heb je de kerk op het strand :biggrin:

*LiN*

  • Gast
Trouwen In 2013
« Reactie #1987 Gepost op: 24 juli 2012, 17:46:45 »
@Yvon: Wij hebben ieder maar één getuige. AS heeft zijn broer gevraagd en ik ook mijn broertje :)

2juli2013

  • Gast
Trouwen In 2013
« Reactie #1988 Gepost op: 24 juli 2012, 18:37:11 »
Waarom niet allebei in 1? Doe je eerst het burgerlijk huwelijk op het strand en dan erna misschien iets van een lunch of taart. Dan erna een kleine kerkelijke ceremonie op het strand met een dominee erbij? Dan heb je de kerk op het strand :biggrin:

Was een goed idee, maar het wordt een burgelijkhuwelijk :wink:
Beide niet meer praktiserend maar een "beetje geloof" (ja, het klinkt raar, ik weet het :tongue:) is er wel..
Mijn meisjes droom was altijd trouwen in de kerk en dat mijn opa mij weggeeft...
Dit droom begint nu toch wel enorm aan me te knagen :wink:

dees87

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1273
  • Geslacht: Vrouw
  • Home is where you are!
Trouwen In 2013
« Reactie #1989 Gepost op: 24 juli 2012, 19:40:41 »
@yvon, Ik heb mijn zus en mijn beste vriendin als getuige, en mijn AS heeft zijn beste vriendin, en mijn moeder als zijn getuigen!

Mijn as en mijn moeder hebben een enorm goede band, en lief zegt ook regelmatig dat hij bij mijn moeder een echte moeder heeft gevonden! Dus hij vroeg aan mij of ik daar problemen mee zou hebben, en die heb ik niet, dus hij heeft mijn moeder gevraagd en die was helemaal vereerd!


Wat betreft de locatie, Daar hebben we ook niet lang over getwijfeld, We vieren het naar italiaans gebruik in de tuin van mijn ouders! (en ja dat dit perfect in het budget past is mooi meegenomen :tongue: )

Sjaantje

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 529
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen In 2013
« Reactie #1990 Gepost op: 24 juli 2012, 20:05:47 »
Was een goed idee, maar het wordt een burgelijkhuwelijk :wink:
Beide niet meer praktiserend maar een "beetje geloof" (ja, het klinkt raar, ik weet het :tongue:) is er wel..
Mijn meisjes droom was altijd trouwen in de kerk en dat mijn opa mij weggeeft...
Dit droom begint nu toch wel enorm aan me te knagen :wink:

Klinkt helemaal niet raar! Het is zoals jullie het voelen  :wink: Maar je opa kan je toch nog steeds weggeven maar dan op het strand? Met mooie muziek op de achtergrond, mooie bloemen en fakkels..ik zie het helemaal voor me, haha :)
Je moet vooral doen waar je, je goed bij voelt. Het strand of de kerk.

Debske

  • Gast
Trouwen In 2013
« Reactie #1991 Gepost op: 25 juli 2012, 16:07:03 »
Hallo,
wij gaan op 5 april 2013 trouwen. Wat een tips en informatie is hier te vinden! We hebben een aantal dingen gelijk vastgelegd, die voor ons belangrijk waren:
- locatie
- DJ
- fotograaf
- datum gemeentehuis
- reservering kerk
We hebben een begroting gemaakt en het lijken allemaal wel redelijke bedragen, maar bij elkaar opgeteld is het schrikken! We zitten op een kleine 13.000 euro (15% onvoorziene kosten).
Echt bezuinigen willen we eigenlijk ook niet doen, want het moet echt onze dag willen, zoals wij dat voor ogen hebben... Maar goed, wie weet dat we links en rechts nog wat meevallers krijgen. Budget is ruim ingeschaald, zodat we zeker niet voor verrassingen komen te staan.

LatinBride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1659
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen In 2013
« Reactie #1992 Gepost op: 25 juli 2012, 16:10:09 »
Welkom Debske!! Ja een bruiloft is een dure grap he haha. Ik kan mijn ogen soms niet geloven als ik zie wat sommige dingen kosten  :blink:  Maar als t goed is, trouwen we maar 1 keer!!!

Roze

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2002
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen In 2013
« Reactie #1993 Gepost op: 25 juli 2012, 16:26:20 »
Hallo,
wij gaan op 5 april 2013 trouwen. Wat een tips en informatie is hier te vinden! We hebben een aantal dingen gelijk vastgelegd, die voor ons belangrijk waren:
- locatie
- DJ
- fotograaf
- datum gemeentehuis
- reservering kerk
We hebben een begroting gemaakt en het lijken allemaal wel redelijke bedragen, maar bij elkaar opgeteld is het schrikken! We zitten op een kleine 13.000 euro (15% onvoorziene kosten).
Echt bezuinigen willen we eigenlijk ook niet doen, want het moet echt onze dag willen, zoals wij dat voor ogen hebben... Maar goed, wie weet dat we links en rechts nog wat meevallers krijgen. Budget is ruim ingeschaald, zodat we zeker niet voor verrassingen komen te staan.

Welkom! Leuk, wij trouwen op dezelfde datum! Hebben jullie een speciale reden voor 5 april als datum?

misseagle

  • Gast
Trouwen In 2013
« Reactie #1994 Gepost op: 25 juli 2012, 16:54:00 »
Wie hebben jullie als getuigen eigenlijk?

En qua kapper? Vriendlief heeft nu een tondeusekapsel wat ie altijd zelf doet, maar voor het trouwen wil ik toch eigenlijk wel een leuker kapsel.. Vanaf hoever van tevoren zou die dan naar een gewone kapper moeten gaan om het bij te houden? 2-3 maanden ofzo?

Ik heb mijn broertje en mn AS zijn zusje als getuigen.
Mijn moeder krijgt wel een taakje nog, maar weet nog niet wat. Moet ik het nog met mn CM en AS over hebben!

Mijn As is kaal verder dus die houdt zijn kapsel gewoon ;-)


Hebben jullie ook moeite gehad met het kiezen van dé locatie ?

Eigenlijk niet. We wilden eerst in het buitenland, dit zeiden we voordat mn AS me vroeg..
Maar omdat we teveel mensen erbij wilden hebben is dat plan snel vd baan gegaan en wisten we direct waar we wilden trouwen.. In het stadion!

Wel zie ik nu vele locaties die ik ook erg mooi vind..
Neig uiteraard naar het strand ;-)

Maar heb al gezegd dat ik ooit "nog eens" wil trouwen, oftewel onze geloftes vernieuwen.. En dat doen we dan wél in het buitenland!

Deze locatie heeft gevoelsmatig voor ons gewoon zoveel lading dat er niets anders in ons is opgekomen!

Debske

  • Gast
Trouwen In 2013
« Reactie #1995 Gepost op: 25 juli 2012, 20:49:59 »
Welkom! Leuk, wij trouwen op dezelfde datum! Hebben jullie een speciale reden voor 5 april als datum?

Wij hebben geen speciale reden voor 5 april. We wilden eigenlijk 18 april, omdat we dan 4 jaar samen waren. Dit was op een donderdag, dus niet handig. Onze voorkeur ging daarom uit naar 19 april, maar dat was erg kort op vrienden van ons. Zodoende dat we het wat naar voren hebben geschoven. Jullie wel een speciale reden voor 5 april?
05-04-2013 om 12:00 uur trouwen ziet er ook leuk uit toch? haha.

Roze

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2002
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen In 2013
« Reactie #1996 Gepost op: 25 juli 2012, 21:01:21 »
Wij hebben geen speciale reden voor 5 april. We wilden eigenlijk 18 april, omdat we dan 4 jaar samen waren. Dit was op een donderdag, dus niet handig. Onze voorkeur ging daarom uit naar 19 april, maar dat was erg kort op vrienden van ons. Zodoende dat we het wat naar voren hebben geschoven. Jullie wel een speciale reden voor 5 april?
05-04-2013 om 12:00 uur trouwen ziet er ook leuk uit toch? haha.

Oke! Wij hebben ook niet echt een speciale reden. We wilden in elk geval in april of mei trouwen, vinden we gewoon een mooie tijd van het jaar. Maar op het moment dat we de datum kozen, duurde het nog anderhalf jaar! Dat vond ik zo enorm lang, dat ik zoiets had van, 'dan de eerste de beste vrijdag in april' en toen werd het dus 5 april;-)

Joda

  • Gast
Trouwen In 2013
« Reactie #1997 Gepost op: 25 juli 2012, 22:04:53 »
Welkom Debske

Bij mij zijn mijn broer en zus getuige en AS broer en vader. Schoonma voelt zich denk ik wel een beetje gepasseerd. Misschien dat we de moeders de ringen geven en dat ze die aan ons geven tijdens de ceremonie vind ik wel wat moois hebben.

Hier is ook alles wel rustig, op het moment ben ik veel aan het werk en heb het daar erg druk mee dus kan mijn hoofd niet echt om zetten. Probeer het wel moet toch wel zeggen dat aan het trouwen denken leuker is.

O ja zit wel te wachten op mijn tiara en ketting heb er een mail achter aan gestuurd bleek nog niet binnen te zijn, nu ga ik gauw mailen of ik er nog een armband bij kan bestellen.

Carien85

  • Gast
Trouwen In 2013
« Reactie #1998 Gepost op: 26 juli 2012, 19:41:57 »
Welkom aan alle nieuwelingen!!

Ik ga mn moeder en een vriendin vragen. Mn vader zal me weggeven in de kerk. Dus mijn ouders hebben allebei een speciale rol. AS denkt er over om zn vader en moeder als getuigen te vragen. Maar hij zou ook z'n broertje en zus kunnen vragen of vrienden. Hij vindt het een lastige keuze en stelt het daarom ook liever nog maar even uit. En zolang hij nog geen definitieve keuze heeft gemaakt ga ik mijn getuigen ook nog niet vragen. Vind dat dat een beetje tegelijkertijd moet gebeuren.

Hier verder ook geen vorderingen op trouwgebied. Het enige dat we laatst nog hebben besloten is dat we geen corsages doen, ook AS zal geen corsage dragen. Ik wilde sowieso geen corsages voor de daggasten (erg veel daggasten dus redelijk prijzig) maar ik wist niet of AS een corsage zou willen. Na mijn vraag had hij een heel duidelijk antwoord: Nee, dat vind ik maar onzin. Ok :)

misseagle

  • Gast
Trouwen In 2013
« Reactie #1999 Gepost op: 26 juli 2012, 20:50:56 »
Hmmm corsages, daar ben ik/zijn wij nog niet over uit!
Wel dat we voor de bruidsmeisjes ook een boeketje willen maar kan best dat we die gewoon doen van nep bloemen!

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards