collapse

Auteur Topic: Trouwen In 2013  (gelezen 987811 keer)

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Joda

  • Gast
Trouwen In 2013
« Reactie #2000 Gepost op: 26 juli 2012, 21:31:45 »
Daar zeg je me wat corsages, wij zijn er ook nog niet uit. Aan de ene kant vind ik het wel wat hebben aan de andere kant weet ik niet of er dames in strapless jurken komen want daar kan het weer niet op. Hmm misschien alleen de mannen?

Sjaantje

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 529
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen In 2013
« Reactie #2001 Gepost op: 27 juli 2012, 01:41:22 »
Wij doen wel corsages voor alle daggasten, we doen ze met magneetjes. Dan heb je ook geen gaten in de kleding, en het kan ook op een strapless jurkje. Voor de kinderen bedenk ik nog wel iets anders leuks :) Ik vind dit zo schattig:
« Laatst bewerkt op: 27 juli 2012, 01:43:02 door Sjaantje »

misseagle

  • Gast
Trouwen In 2013
« Reactie #2002 Gepost op: 27 juli 2012, 07:57:00 »
Waar wil je ze dan bevestigen bij strapless? Want dan heb je vaak geen stukje stof behalve bij de boezem...

Roze

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2002
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen In 2013
« Reactie #2003 Gepost op: 27 juli 2012, 11:30:34 »
Wij doen wel corsages voor alle daggasten, we doen ze met magneetjes. Dan heb je ook geen gaten in de kleding, en het kan ook op een strapless jurkje. Voor de kinderen bedenk ik nog wel iets anders leuks :) Ik vind dit zo schattig:

Zoiets is voor kinderen inderdaad grappig!

Wij zijn van plan om 5 corsages te doen. 1 voor AS en 4 voor onze ouders.

Sjaantje

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 529
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen In 2013
« Reactie #2004 Gepost op: 27 juli 2012, 12:19:38 »
Waar wil je ze dan bevestigen bij strapless? Want dan heb je vaak geen stukje stof behalve bij de boezem...

Je hebt altijd nog een stukje stof iets boven de boezem. Daar kun je hem dan bevestigen. Dan valt de corsage wel iets over de boezem, maar dat maakt niet uit.

Joda

  • Gast
Trouwen In 2013
« Reactie #2005 Gepost op: 27 juli 2012, 12:37:10 »
Ik heb zelf bij een trouwerij een strapless jurk aangehad maar geen corsage genomen, veel stof had ik niet meer boven mijn boezem, had denk ik niet mooi geleken. Wel lastig.
Misschien dat ik mijn schoonouders om menig kan vragen die hebben altijd een uitgesproken mening. Maar zit ik daar dan weer op te wachten ha ha
« Laatst bewerkt op: 27 juli 2012, 12:38:19 door Joda »

Sjaantje

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 529
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen In 2013
« Reactie #2006 Gepost op: 27 juli 2012, 13:17:41 »
Oke, ik heb ook een strapless jurk aan gehad bij een bruiloft, maar totaal geen last gehad van de corsage. Gewoon opgehad (wel met magneetje).

Debske

  • Gast
Trouwen In 2013
« Reactie #2007 Gepost op: 27 juli 2012, 13:31:35 »
We zitten met een dilemma en ik zou jullie graag willen vragen om tips/feedback.

We hebben een fotograaf ingehuurd voor onze bruiloft. Zij zal deze dag 8 uur aanwezig zijn. ze was niet bepaald goedkoop, maar we hadden echt een klik en goed gevoel, dus alles is vastgelegd.
Nu willen we eigenlijk ook het een en ander graag op film hebben, zoals de ceremonie en de mis in de kerk. We overwegen daarom nu om een videograaf in te huren. Echter schrokken we ervan wat er dan aan kosten bijkomen, zeker 750-950 euro (afhankelijk van de videograaf).
Nu wil ik jullie vragen: waarom wel/geen videograaf en wat hebben jullie gedaan/voor plan op jullie bruiloft? Mijn zusje laat bijvoorbeeld mijn nichtje filmen tijdens deze dag, maar ik weet niet of dat de kwaliteit is die we willen. Echter scheelt het wel maar liefst 750-950 euro op deze toch al zo dure dag...

Bedankt!

misseagle

  • Gast
Trouwen In 2013
« Reactie #2008 Gepost op: 27 juli 2012, 13:35:20 »
Ik zou sowieso laten filmen.
Wat je ook beslist!


Zelf hebben wij de beste vriendin van schoonmoeder gevraagd om te filmen.
Zij heeft een eigen bedrijfje samen met mn schoonmoeder en ze moeten al veel filmen, voornamelijk ingezoemde beelden dus vaste hand heeft ze.
Ze filmt verder op amateurbasis, maar dit vonden wij goed genoeg.

Echter filmt onze fotograaf ook nog, was per toeval eigenlijk, daar zochten we niet op :wink:
Dus hebben we straks van 2 personen materiaal..

Ik weet niet wat jullie verwachten van het filmmateriaal?
Aan de hand daarvan kun je dan bedenken wat je wilt doen!

Joda

  • Gast
Trouwen In 2013
« Reactie #2009 Gepost op: 27 juli 2012, 16:42:33 »
Wij laten geen professioneel komen, we laten een camera gewoon van hand op hand gaan. Vrienden van ons hebben dat ook gedaan en het filmpje was erg leuk en je ziet ook nog eens beelden van momenten die je niet mee krijgt.
Maar goed dat is inderdaad wel wat voor kwaliteit je wilt. Wij verwachten er niet veel van maar wel een lachwekkend filmpje.

Yvon83

  • Gast
Trouwen In 2013
« Reactie #2010 Gepost op: 27 juli 2012, 17:39:30 »
We zitten met een dilemma en ik zou jullie graag willen vragen om tips/feedback.

We hebben een fotograaf ingehuurd voor onze bruiloft. Zij zal deze dag 8 uur aanwezig zijn. ze was niet bepaald goedkoop, maar we hadden echt een klik en goed gevoel, dus alles is vastgelegd.
Nu willen we eigenlijk ook het een en ander graag op film hebben, zoals de ceremonie en de mis in de kerk. We overwegen daarom nu om een videograaf in te huren. Echter schrokken we ervan wat er dan aan kosten bijkomen, zeker 750-950 euro (afhankelijk van de videograaf).
Nu wil ik jullie vragen: waarom wel/geen videograaf en wat hebben jullie gedaan/voor plan op jullie bruiloft? Mijn zusje laat bijvoorbeeld mijn nichtje filmen tijdens deze dag, maar ik weet niet of dat de kwaliteit is die we willen. Echter scheelt het wel maar liefst 750-950 euro op deze toch al zo dure dag...

Bedankt!

Hier idem, maar wel meteen besloten om niet én én te doen.. Wij gaan dus voor een fotograaf en hebben het idee om voor die tijd een goede camera te kopen (als er kids komen is zo'n ding toch niet weg) en iemand de ceremonie te laten filmen. Bijvoorbeeld de vriend van mijn beste vriendin ofzo, die staat toch wat verder van me af en wil dat miss wel doen. 's avonds zijn er dan ook wel mensen die wat kunnen en willen filmen, dus zo hebben we iig nog iets op film.

Carien85

  • Gast
Trouwen In 2013
« Reactie #2011 Gepost op: 27 juli 2012, 17:53:51 »
Wij willen een vriend van de ouders van AS vragen om te filmen. Hij heeft dat in het verleden heel veel gedaan en hopelijk wil hij het voor ons ook doen. Ik persoonlijk vind een fotograaf belangrijker, foto's kijk je vaker terug en je hangt misschien ook nog wel een foto in huis. Een film kijk je toch minder vaak naar, maar we willen het wel graag laten filmen. Toch leuk voor later om nog eens bewegende beelden terug te zien. Het gaat ons dus meer om het idee dan om de kwaliteit vandaar dat we geen professional in gaan huren.

Yvonne, je brengt me op een idee! Voor overdag hebben we een fotograaf, maar ik wil ook graag iemand vragen die daarnaast foto's wil maken (twee zien meer dan een) maar ik zat nog in dubio wie te vragen. Ik wil m'n neefje en nichtje vragen om 's avonds te fotograferen, maar die zijn er overdag niet bij. Na het lezen van jouw post bedenk ik me opeens: de vriend van mijn beste vriendin heeft sindskort ook een nieuwe camera en heeft als hobby fotograferen! Tzt maar vragen of hij dat wil doen voor ons!

Gisteren hebben we een mail gestuurd naar de Babs. Ben benieuwd!

Roze

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2002
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen In 2013
« Reactie #2012 Gepost op: 27 juli 2012, 18:56:26 »
Wij hebben dezelfde fotograaf als misseagle: dus foto en film in 1. Het was 1 van de redenen waarom we voor hem kozen, dan heb je het allebei! Foto's vind ik persoonlijk ook belangrijker, maar een film erbij is ook wel erg leuk.

Ik moest vandaag echt lachen om AS. Het leek er even op dat de trouwkoorts ook op hem was overgeslagen;-) Ik was namelijk lekker wezen winkelen en had eindelijk gevonden wat ik al weken min of meer zocht. Dus ik smste hem 'moet je raden wat ik gekocht heb'. Smst ie terug 'een trouwjurk'. Haha, ben ik er zelf even totaal niet mee bezig, komt hij daarmee.

Veer

  • Gast
Trouwen In 2013
« Reactie #2013 Gepost op: 27 juli 2012, 19:12:14 »
Wij hebben twee videografen ze zijn een koppel en maken van de dag een mooie clip, een filmpje van 30 min en we krijgen al het ruwe materiaal. Het is niet goedkoop maar we weten zeker dat we een mooie herinnering gaan krijgen aan onze dag. Zeker omdat er belangrijke mensen op onze dat niet bij gaan zijn. Kunnen ze later de dag terug kijken. En ook onze kinderen kunnen het zo vaak terug kijken als ze willen. We hebben geen dure fotograaf maar iemand die het als hobby doet. Dat scheelt weer. :wink:

Yvon83

  • Gast
Trouwen In 2013
« Reactie #2014 Gepost op: 27 juli 2012, 20:33:08 »
Wij hebben dezelfde fotograaf als misseagle: dus foto en film in 1. Het was 1 van de redenen waarom we voor hem kozen, dan heb je het allebei! Foto's vind ik persoonlijk ook belangrijker, maar een film erbij is ook wel erg leuk.

Ik moest vandaag echt lachen om AS. Het leek er even op dat de trouwkoorts ook op hem was overgeslagen;-) Ik was namelijk lekker wezen winkelen en had eindelijk gevonden wat ik al weken min of meer zocht. Dus ik smste hem 'moet je raden wat ik gekocht heb'. Smst ie terug 'een trouwjurk'. Haha, ben ik er zelf even totaal niet mee bezig, komt hij daarmee.

Maar dan heb je dus óf foto's óf een film van een bepaald gedeelte..? Of kan hij/zij zo snel schakelen?

dees87

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1273
  • Geslacht: Vrouw
  • Home is where you are!
Trouwen In 2013
« Reactie #2015 Gepost op: 27 juli 2012, 20:36:15 »
Wij hebben een bevriend fotograaf dat scheelt al enorm in de kosten, en daarnaast vragen wij iemand in onze vriendenkring om de ceremonie te filmen, We kunnen de camera van mijn zus lenen dus dat scheelt ook allemaal weer!

Corsages doen wij wel, gewoon voor alle daggasten, Wij vinden dit mooi, en sjiek en daarom doen we het gewoon wel, Tja en dames met strapless jurken, Sorry maar het is niet mijn probleem waar je hem prikt! Ik kan niet overal over nadenken, dan blijf ik bezig, en vooral blijf ik dan bezig met het inkrimpen op onze wensen!

Hebben jullie eigenlijk ook een speciale dresscode? Wij gaan voor tenue de ville! Gewoon mooi!

LatinBride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1659
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen In 2013
« Reactie #2016 Gepost op: 27 juli 2012, 21:06:53 »
Wij hebben een bedrijf in nijmegen gevonden die foto's maken en filmen. Ze komen met z'n tweetjes dus en zijn helemaal niet duur! Wij betalen 785 euro voor hun beide voor 7 uur.

Roze

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2002
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen In 2013
« Reactie #2017 Gepost op: 27 juli 2012, 21:33:00 »
Maar dan heb je dus óf foto's óf een film van een bepaald gedeelte..? Of kan hij/zij zo snel schakelen?

Hij zet de filmcamera's op statief terwijl hij foto's maakt. En hij schijnt inderdaad handig te zijn met het schakelen daarin. Dus moet lukken denk ik!

@Latinbride: dat is een goede prijs ja. Wij betalen dat ook ongeveer, voor 8 uur incl reiskosten.

@Dees: dat lijkt me een gezonde insteek, zoals jij het beschrijft over die corsages. Je kan niet met alles rekening houden en je eigen wensen continu aanpassen!
Wij hebben geen dresscode. Ik verwacht dat iedereen wel redelijk netjes komt eigenlijk, gewoon leuk netjes zeg maar. Ik denk dat jij dat ook bedoeld met teneu de ville?

dees87

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1273
  • Geslacht: Vrouw
  • Home is where you are!
Trouwen In 2013
« Reactie #2018 Gepost op: 27 juli 2012, 21:41:33 »
Bij ons houdt tenue de ville vooral in dat mannen in pak komen! Dat is iets wat mijn lief graag wil, en de vrouwen in een mooie rok/jurk/broekpak! Gewoon netjes dus! Voor de avondgasten laten we het lekker vrij!

Wat betreft de wensen van andere mensen, Tja, je probeert zoveel mogelijk rekening te houden met iedereen, Met het eten, allergien, dingen die mensen niet lusten, moeilijk ter been, Snel last van warmte enz enz, Maar ik kan er wil ook niet overal rekening mee houden, En zolang het de gezondheid van mensen niet beinvloedt, doen we gewoon wat wij willen, en de corsages zijn daar een voorbeeld van, We hebben neppers dus er is ook geen sprake van stuifmeelallergie en hooikoorts toestanden!

misseagle

  • Gast
Trouwen In 2013
« Reactie #2019 Gepost op: 27 juli 2012, 23:20:18 »
Ja zzelf heb ik niet veel met corsages.. Vind ze niet speciaal dus zal ze niet missen maar misschien dat ik t toch wil maar dan alleen de vrouwen ofzo en dan polscorsages. Dat vind ik dan wel weer mooi en speciaal..
Maar eerst even de prijzen ervan bekijken ;-)

En ons fotograaf is idd erg handig, werkt met statief en ik heb nog iemand met een camera rondlopen..

Sjaantje

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 529
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen In 2013
« Reactie #2020 Gepost op: 28 juli 2012, 00:58:15 »
Wij hebben wel een professionele videograaf en fotograaf. We vinden dat allebei een mooie herinnering en willen graag dat het goed gedaan word, we kennen verder ook niemand die het voor weinig voor ons kan doen. Ik vond onze videograaf qua prijs meevallen. We betalen €500, dan komt hij van 7:00 uur tot 24:00 uur. De montage en 3 lange en korte versies en reiskosten zitten daarbij in.

Misseagle: Polscorsages zijn erg leuk! Maar ik ben bang dat het idd wel duurder is. Daarom bij ons 'gewone' corsages.
Dees: Je hebt gelijk. Ik neig ook snel naar het plezieren van anderen maar heb besloten dat het ONZE dag is, en dat we doen hoe wij het graag willen. We hebben een buffet 's avonds dus er zit voor iedereen wel iets lekkers bij. En anders eten ze maar alleen de patat, haha :tongue:

misseagle

  • Gast
Trouwen In 2013
« Reactie #2021 Gepost op: 28 juli 2012, 01:05:59 »
@corsages: Ja ieder zn keuze toch, zou saai zijn als iedereen hetzelfde doet!
@videograaf: we hebben vanaf t begin niet naar een prof gekeken omdat het gewoon echt niet meer in ons budget paste. We hebben al bezuinigd op bepaalde dingen dus kon niet nog meer bezuinigen.. Maar denk dat het zo wel goed komt!

Maar moet me komende maand wel eerst even bezig houden met iemand anders hun bruiloft. Als die voorbij is.. dan is t weer een maand dichtbij die van mij!

ps iemand zei hier dat ze per maand ook iets "plant" zodat ze telkens iets heeft om naar uit te kijken, top idee! Ga ik ook doen!

Marlie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1845
  • Geslacht: Vrouw
    • de sminkies
Trouwen In 2013
« Reactie #2022 Gepost op: 28 juli 2012, 02:48:11 »
wat gaat het hier toch ontzettend hard!!

Ik lees steeds wel mee, ben niet erg actioef met posten..Maar ga proberen het weer wat bij te houden..phoe he, wordt nog een opgave, stelletje enthousiastelingen , hihi/..

@ corsages..wij doen corsages voor alle daggasten. Dat zijn er 35. Iik heb ze zelf gemaakt, kostte omgerekend denk ik een eurotje per stuk (komt ook omdat ik de magneetjes van mijn moeders werk heb kunnen krijgen)Iedereen een ivoorkleurige, en net allemaal iets anders (de een met organza, andere met kant en weer anderen met jute erin verwerkt)
AS krijgt een afwijkende corsage van een van de bloemen die ik ook in mijn bruidsboeket heb verwerkt.
Bij het Doe-Het-Zelf topic heb ik een foto staan (onder Do it yourself projectjes)
Mijn bruidsmeisjes (6 stuks) krijgen een polscorsage. Ben ik ook al druk mee bezig.

@ videograaf.. Daar twijfel ik nog heel erg over. In het budget hebben we hier geen ruimte voor helaas,..Maar heel eerlijk vind ik al die trouwclipjes op elkaar lijken, en is dat niet echt waar ik zelf naar op zoek ben.
Ik heb laatst wel contact opgenomen met een oud klasgenoot die de filmacademie is gaan doen, maar die vraagt (zwart) ook al bijna 1400 euro. Hij maakt dan wel iets ontzettend gaafs, maar dat geld heb ik er gewoon niet voor (over)

We gaan zowiezo een doorgeefcamera doen, om ook andere invalshoeken en aspecten van de trouwdag mee te maken..

ikkuh

  • Gast
Trouwen In 2013
« Reactie #2023 Gepost op: 28 juli 2012, 17:52:09 »
ik ga ff terug naar de topic :wink: ook ik trouw in 2013. op 5 januari :) cant waith :wink:

Yvon83

  • Gast
Trouwen In 2013
« Reactie #2024 Gepost op: 28 juli 2012, 18:33:45 »
Corsages doen we denk ik niet, ik heb daar helemaal niks mee..

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards