collapse

Auteur Topic: Trouwen In 2013  (gelezen 987746 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

dees87

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1273
  • Geslacht: Vrouw
  • Home is where you are!
Re: Trouwen In 2013
« Reactie #2950 Gepost op: 28 oktober 2012, 20:43:47 »
Hmm lastig Dees.. Maar gezien je leeftijd zou ik die kinderwens denk ik nog even voor me uit schuiven tot je stabiel(er) bent? Ik bedoel, je hebt het over controle, maar juist over (kleine) kinderen heb je vaak weinig controle. Wat nu als je een huilbaby krijgt? Denk je dat je dat gaat redden allemaal?

Weet je, dat is het punt op zich nog niet eens, Ik maak mij niet zozeer zorgen of ik wel of niet voor een kindje zou kunnen zorgen, Dat kan ik, geen twijfel over eigenlijk.

Mijn dillema is nu vooral: de medicatie, Met medicatie ben ik heel stabiel, Zonder een stuk minder, Ondanks dat ik cognitieve gedragstherapie heb gehad tijdens mn burn-out. Die paniekstoornis heb ik altijd wel een beetje gehad, had alleen nooit kunnen denken dat medicatie zo'n verschil zou kunnen maken

@sannepan: Ik ben nu van 20 naar 15 gegaan, en moet vanaf morgen naar 10, maar na vanavond durf ik dat ff niet zo goed meer.

Yvon83

  • Gast
Re: Trouwen In 2013
« Reactie #2951 Gepost op: 28 oktober 2012, 20:46:07 »
Nou ja, voor mij spreekt het elkaar een beetje tegen.. Zelf ben je momenteel afhankelijk van medicijnen.. Ben je dan in staat om voor een kind te zorgen? Een burn-out en paniekstoornissen.. Ik vind het niet niks. Ik denk dat ik in zo'n situatie niet aan kinderen zou beginnen. Maar dan spreek ik puur voor mezelf.

Sannepan87

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1270
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen In 2013
« Reactie #2952 Gepost op: 28 oktober 2012, 20:47:33 »
Okay, ik zou dan misschien toch maar even met je arts overleggen! Die heeft daar waarschijnlijk meer zicht op dan ons. Misschien kun je in nog kleinere stapjes afbouwen? Ik heb geen idee! En zoals ik al zei: geef het de tijd, het duurt misschien een half jaar!

En de keuze wel of geen medicatie tijdens de zwangerschap is helemaal aan jou. Ik kan me voorstellen dat je een eventuele zwangerschap het liefst zonder medicatie doorloopt, maar weet wel dat een kindje veel meer heeft aan een moeder die stabiel is met eventuele zwangerschaps proof medicatie dan dat het kindje een moeder heeft die onstabiel is en het kindje geen veilige haven kan bieden.

dees87

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1273
  • Geslacht: Vrouw
  • Home is where you are!
Re: Trouwen In 2013
« Reactie #2953 Gepost op: 28 oktober 2012, 20:55:50 »
Nou ja, voor mij spreekt het elkaar een beetje tegen.. Zelf ben je momenteel afhankelijk van medicijnen.. Ben je dan in staat om voor een kind te zorgen? Een burn-out en paniekstoornissen.. Ik vind het niet niks. Ik denk dat ik in zo'n situatie niet aan kinderen zou beginnen. Maar dan spreek ik puur voor mezelf.

De burn-out ligt inmiddels achter mij hoor, daar ben ik (met hulp) doorheen gekomen, en ja een paniekstoornis, die heb ik wel ja.

En dat is ook de reden dat ik mezelf erin aan het verdiepen ben, ik wil een kindje de best mogelijke start geven, en dan bedoel ik dus puur medicatief gezien, En zoals ik schreef zijn er dus medicatie die mijn paniekstoornis controleren en veilig zijn voor een kindje, dus op dat punt is het oke, Het is meer dat het voor mij voelt als falen, ik neem zelden pillen ( paracetamol enz) en dan kan ik niet meer zonder vanwege paniek, In mijn hoofd moet ik dan sterker zijn dan de paniek! snap je het nog? :P

@sannepan Ik ga morgen ook even overleggen, En als het langer duurt is het ook prima, maar misschien kom ik wel niet vanaf, en dan zegt mijn vriend precies hetzelfde als jij, Een kind heeft meer aan een moeder die (met medicatie) stabiel is, dan dat jij persé zonder pillen wil, En hij zegt ook, ik heb een leukere vriendin als jij minder last hebt van je paniek :blush:

Sannepan87

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1270
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen In 2013
« Reactie #2954 Gepost op: 28 oktober 2012, 21:50:54 »
@ Dees: ik vrees toch dat ik het wel eens ben met je as! :)
Heb je er misschien moeite mee te accepteren dat je toch echt die medicijnen nodig hebt? Als jij met die medicijnen wel goed kan functioneren en zonder die medicijnen een stuk minder tot niet, dan zou ik denk ik toch voor die zwangerschaps proof medicijnen gaan. Als zou ik dan wel heel goed uitzoeken hoe zwangerschaps proof ze zijn.
Medicijnen nemen zie ik zelf totaal niet als falen. Ik kan ook niet zonder medicijnen maar om dan het gevoel te hebben dat ik faal. Mijn lichaam heeft ze echt nodig, anders red ik het niet, en dat is nou eenmaal zo... (Dit is overigens wel voor iets heel anders!)
« Laatst bewerkt op: 28 oktober 2012, 21:59:19 door Sannepan87 »

dees87

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1273
  • Geslacht: Vrouw
  • Home is where you are!
Re: Trouwen In 2013
« Reactie #2955 Gepost op: 28 oktober 2012, 22:13:48 »
@ Dees: ik vrees toch dat ik het wel eens ben met je as! :)
Heb je er misschien moeite mee te accepteren dat je toch echt die medicijnen nodig hebt? Als jij met die medicijnen wel goed kan functioneren en zonder die medicijnen een stuk minder tot niet, dan zou ik denk ik toch voor die zwangerschaps proof medicijnen gaan. Als zou ik dan wel heel goed uitzoeken hoe zwangerschaps proof ze zijn.
Medicijnen nemen zie ik zelf totaal niet als falen. Ik kan ook niet zonder medicijnen maar om dan het gevoel te hebben dat ik faal. Mijn lichaam heeft ze echt nodig, anders red ik het niet, en dat is nou eenmaal zo... (Dit is overigens wel voor iets heel anders!)

Ik heb er inderdaad moeite mee om te accepteren dat ik niet zonder kan... Maar ik ga morgen toch maar bellen, Er is een grote studie geweest naar AD en zwangerschap en er blijven er dan 2 over die veilig zijn, en dan blijf je ook onder controle tijdens een zwangerschap, moet je bevallen in het ziekenhuis, en wordt het kindje gelijk nagekeken. Dat is allemaal op een speciale poli in Rotterdam oa.

Voor nu voel ik mij gewoon niet fijn, en vind ik mezelf niet leuk, verre van.. en dat is het allerbelangrijkste, en dus ook de reden dat ik morgen maar ga bellen dat het wellicht nog te vroeg was.

Sannepan87

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1270
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen In 2013
« Reactie #2956 Gepost op: 28 oktober 2012, 22:23:49 »
Fijn dat je morgen gaat bellen, zo doorlopen is ook niks!
Kom op he meid, het is juist hartstikke sterk van je dat je hulp hebt gezocht daarvoor! En lukt het nu niet, dan lukt het misschien over een paar maanden wel en anders maar niet, je hebt het dan in ieder geval geprobeerd voor jezelf en het kindje!
Sterkte morgen :)

Sjaantje

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 529
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen In 2013
« Reactie #2957 Gepost op: 28 oktober 2012, 22:36:52 »
Heel veel sterkte Dees! Ik snap dat het moeilijk is te accepteren dat je niet zonder medicijnen kan, mijn as heeft hier ook last van gehad (andere medicatie). Het helpt je nu juist, en ik vind het heel sterk van je dat je nu wilt afbouwen voor jullie kinderwens. Dat het vanavond even mis ging is in mijn ogen helemaal geen falen. Dat je dit hebt geprobeerd vind ik al geweldig! En inderdaad, lukt het nu niet, dan over een tijdje weer :-)

dees87

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1273
  • Geslacht: Vrouw
  • Home is where you are!
Re: Trouwen In 2013
« Reactie #2958 Gepost op: 28 oktober 2012, 23:25:53 »
Jullie zijn lief! Dank je wel

dees87

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1273
  • Geslacht: Vrouw
  • Home is where you are!
Re: Trouwen In 2013
« Reactie #2959 Gepost op: 29 oktober 2012, 00:02:19 »
even een blijer bericht:

We hebben eindelijk een bedankje gevonden wat we beide heel leuk vinden!

http://www.ikgatrakteren.nl/nl/product/zelfmaak-spekgebakje-hart/

heleen0410

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 479
  • Geslacht: Vrouw
  • 04-10-2013 was a perfect day!
Re: Trouwen In 2013
« Reactie #2960 Gepost op: 29 oktober 2012, 01:12:34 »
Leuk bedankje zeg! Doen jullie ee dan nog een kaartje ofzo aan?

misseagle

  • Gast
Re: Trouwen In 2013
« Reactie #2961 Gepost op: 29 oktober 2012, 07:29:18 »
@Dees, lees het nu pas (gisteren weg geweest) en jammer dat het voor nu niet gelukt is maar geef het niet op! Het zal ook niet zomaar in 1x helemaal goed goed.. Kom op meis! En er zijn altijd andere oplossingen anders, idd misschien een medicijn die niet slecht is voor de baby.. wie weet een andere oplossing maar jullie komen eruit! En jij ook!
De vriendin waar ik nu geen contact meer mee heb die heeft ook lang medicijnen geslikt en eigenlijk zou ze dat nu ook moeten doen want de manier hoe ze op mij nu gereageert heeft dat heeft ook te maken met haar depressie/borderline!

April2013

  • Gast
Re: Trouwen In 2013
« Reactie #2962 Gepost op: 29 oktober 2012, 08:40:49 »
Sannepan87
sjaantje
Misseagle
LatinBride
Marlie
Dees87
Cahira
Ikkuh
Joda
Carien85
Heleen0410
~Judith~
Roze
april2013

dees jeetje wat heftig zeg allemaal.... ik denk dat je inderdaad missschien te hard bent gegaan met afbouwen.
maar wil je heeeeel veel sterkte wensen verder!!!!

zoals sommige van jullie wel weten hebben wij nog beetje onduidelijkheid over de band omdat de gitarist en bassist ermee gestopt zijn.. er zijn inmiddels wel vervangers maarja is nog afwachten hoe dat verder loopt.

gisteren hebben we wel bij de gitarist thuis geluncht willen nog steeds vrienden mee blijven, en de vrouw van de gitarist is ook zangeres en wij wilden hun ook heel graag voor de ceremonie akoestisch laten spelen/zingen. hadden we al wel eens gevraagd maarkon me voorstellen dat ze daar misschien nu heel anders over zouden denken maar ze willen het nog steeds doen...

gisteren hadden we het dus nog een klein beetje over nr's om dan te spelen en nou had zij 1 nr gezegt die we allebei wel mooi vinden
http://www.youtube.com/watch?v=LZcujgKXkCI dit is het nummer
tim mcgraw ft faith hill - it's your love

en vond zelf die ook nog een heel mooi nr voor het binnenlopen met mijn stiefvader
http://www.youtube.com/watch?v=KzyzaQkAWsk
A Song For My Daughter - Ray Allaire
vind i won't give up van jason mraz ook wel een mooi nr

en met weggaan wil ik een beetje een vrolijk nr
dus we zijn er mee bezig maar moeten nog defenitieve beslissingen nemen maar as heeft soms niet de "aandacht" ervoor zeker niet als hij achter de playstation zit..

zo strakkies weer verder met de bedankjes.... lekker hobbyen

Marlie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1845
  • Geslacht: Vrouw
    • de sminkies
Re: Trouwen In 2013
« Reactie #2963 Gepost op: 29 oktober 2012, 09:54:26 »
Dees, jeetje wat een heftige en onzekere tijd ga je tegemoet.
Afbouwen van antidepressivum kan allerlei onzekerheden oproepen en je moet loslaten dat je op je medicijnen kan vertrouwen, maar zie het alsjeblieft niet als falen als het niet (meteen) lukt.
Ik zou het zeker niet opjagen, omdat je vind dat je het MOET kunnen, en ik snap je keuze ivm een kinderwens, maar ik zou zelf eerder kiezen voor een zwangerschap met veilige medicijnen.
Een zwangerschap is al zo heftig en roept zoveel emoties en twijfels op.. wil je hier wel zonder medicijnen (en zoals je zelf zegt, niet heel stabiel) aan beginnen? Het zou zo zonde zijn dat je zoveel moeite moet doen om  je hoofd boven water te houden, dat je niet kan genieten van je zwangerschap , of erger, van je kindje..
Verwacht niet teveel van jezelf.. Ik kan me goed voorstellen dat het moeilijk te accepteren is als het nu zonder medicatie niet lukt om "normaal" te functioneren. Ga na waar je je uiteindelijk het gelukkigst bij bent , en schakel uit dat je het zou moeten kunnen..
Je kunt in een later stadium altijd nog rustig afbouwen.. zonder druk..

Heb je fijn kunnen praten met je psychiater?


dees87

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1273
  • Geslacht: Vrouw
  • Home is where you are!
Re: Trouwen In 2013
« Reactie #2964 Gepost op: 29 oktober 2012, 11:41:57 »
Het was heel fijn om te praten met mn psychiater, Ze heeft mij rustig mijn verhaal laten doen, en ook over het falen gesproken, Waarop zei eigenlijk hetzelfde als een aantal van jullie zeiden, Het kan zomaar zijn dat je het stofje zelf niet voldoende aanmaakt in je hersenen en dan kunnen medicatie een goed hulpmiddel zijn.
De afspraak is vervroegd naar woensdag, dan gaan we bespreken wat we nu met de medicatie gaan doen, maar zeer waarschijnlijk gaan we de medicijnen die ik nu heb afbouwen en tegelijk de anderen medicatie opbouwen.
Voor vandaag en morgen krijg ik iets wat mijn hartkloppingen wegneemt en rust in mijn hoofd brengt,

Voor nu probeer ik het falen inderdaad los te laten en na het gesprek vanmorgen gaat dat ook beter, In het ergste geval heb ik de rest van mijn leven medicatie nodig, Maar als dat betekent dat ik wel stabiel ben, dan is dat zo.

Marlie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1845
  • Geslacht: Vrouw
    • de sminkies
Re: Trouwen In 2013
« Reactie #2965 Gepost op: 29 oktober 2012, 11:50:23 »
wat goed dat je fijn hebt kunnen praten.
En mooi dat je er zo tegenaan kan kijken. hopelijk ga je het ook nog zo voelen,., Want het is helemaal nie terg om medicatieafhankelijk te zijn, als je het zelf maar kan accepteren. En dat is heel moeilijk..
Heel veel sterkte!

Mo_23

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1365
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen In 2013
« Reactie #2966 Gepost op: 29 oktober 2012, 12:29:29 »
@Dees, jeetje klinkt heftig! Heb zelf ook een burn out gehad dus wat dat betreft begrijp ik een beetje wat je doormaakt.

@Sannepan; Dank je voor je reactie, ik wist ook wel dat je post alleen maar goed bedoelt was!!

Sannepan87
sjaantje
Misseagle
LatinBride
Marlie
Dees87
Cahira
Ikkuh
Joda
Carien85
Heleen0410
~Judith~
Roze
april2013
Mo_23

alle nieuwe voorstellen hebben groen licht!

Aafjes77

  • Gast
Re: Trouwen In 2013
« Reactie #2967 Gepost op: 29 oktober 2012, 12:51:29 »
Hoi allemaal,

Heb onlangs ook een mailtje gestuurd maar begrijp nu dat ik niet voldoende posts heb...ik post ook vrij weinig ben wel een actieve lezer...maar snap dat dat niet voldoende is hoor. Was gewoon nieuwsgierig naar alle jurken, omdat ik zelf nog geen idee heb wat ik wil.

Nou ja helaas, ik blijf gewoon meelezen!

Groetjes

tutje123

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1653
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen In 2013
« Reactie #2968 Gepost op: 29 oktober 2012, 13:26:55 »
Jeetje Dees, wat een heftig verhaal! Mag ik even zeggen dat ik onwijs veel recpect voor je heb? Je doet het mooi wel even en je trekt zelf aan de bel als je je niet lekker in je vel voelt zitten. Je blijft niet tobben, maar vraagt hulp. Petje af!
Fijn dat je zo goed met je psychiater kunt praten, dat is heel wat waard. Ik denk dat, wanneer de tijd rijp is, je een fantastische moeder zult zijn!
Ik ben twee keer zwanger geworden, terwijl ik prednison slikte. Ik ben ook onder zeer strenge controle geweest en moest in het ziekenhuis bevallen, maar weet je, op het moment zelf vond ik dat alleen maar fijn. Alle zorg voor je kindje, alle aandacht, heel fijn. In ieder geval een knuffel en heel veel sterkte!
En wat een gave bedankjes!!

Ik zit nu in mijn pauze even bij te lezen, mag zo weer aan de bak. Het is lekker druk, dus het zal vast zo 17.00 uur zijn  :biggrin:

Fijne dag meiden!


Sannepan87

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1270
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen In 2013
« Reactie #2969 Gepost op: 29 oktober 2012, 13:51:10 »
@ Dees: Wat fijn dat je een goed gesprek hebt gehad met je psychiater. Succes woensdag en ik hoop dat ze wat kunnen doen met de medicatie!
Als ik zwanger ben kom ik ook onder strenge controle, elke 2 weken naar het ziekenhuis: 1x verpleegkundige, 1x internist en ik kom onder controle van de gynacaeloog. Verder MOET ik in het ziekenhuis bevallen en met 38 weken word ik zowiezo ingeleid, 20wkn eco zou ik waarschijnlijk in Rotterdam hebben.
Ik zie het tegen die tijd allemaal wel ;)

@ Mo: graag gedaan en ik ben blij dat je er zo tegenaan kijkt :)

@ April2013: Wat fijn dat ze bij de ceremonie nog wel willen zingen! :) Ben wel benieuwd hoe het nog af gaat lopen met de band.

Wij hebben vandaag eindelijk de papieren voor de ondertrouw op de post gedaan :) Verder gisteren wat liedjes gezocht voor de openingsdans, gelukkig hebben we grotendeels dezelfde smaak :D

LatinBride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1659
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen In 2013
« Reactie #2970 Gepost op: 29 oktober 2012, 14:06:47 »
Waarom reageert er niemand om de post van Aafjes??? Vindt t een beetje lullig dat ze niet alleen buitengesloten wordt van de mail, maar ook nog genegeerd wordt. Dat kan nooit de bedoeling zijn van een forum wel?

Edit: Van mij mag je gewoon meedoen met die mail hoor Aafjes. Voor mij is iedereen welkom, zolang het geen bekende is van mij. En een minimaal aantal post vindt ik onzin. Ik trouw niet eens meer in 2013 en ik mag ook gewoon meedoen.
« Laatst bewerkt op: 29 oktober 2012, 14:08:46 door LatinBride »

Aafjes77

  • Gast
Re: Trouwen In 2013
« Reactie #2971 Gepost op: 29 oktober 2012, 14:11:02 »
@latinbride, dank je wel! Zal vast niet de bedoeling zijn om me te negeren. Er zijn belangrijkere onderwerpen te bespreken, ik snap het helemaal hoor.
Vind het wel jammer dat ik niet mee mag spieken naar alle mooie jurken, maar joh het is niet anders.

Mo_23

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1365
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen In 2013
« Reactie #2972 Gepost op: 29 oktober 2012, 14:12:50 »
Ben het wel met LatinBride eens... Is toch raar dat iemand die niet in 2013 trouwt, wel in de 2013 mail mag en iemand die wel in 2013 trouwt en waar dit topic dus echt voor bedoeld is niet mee mag doen omdat ze te weinig post heeft niet mee mag doen...

Wat mij betreft mag Aafjes er gewoon bij!!

Sannepan87

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1270
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen In 2013
« Reactie #2973 Gepost op: 29 oktober 2012, 14:16:47 »
@ LB:  :blink: Sorry dat ik ook een keer iemand vergeet!  :blink:
Maar goed, er was laatst iemand die vond dat er hier teveel over de mail werd gepraat en nu gaan we er weer over beginnen?
Ze mag er van mij bij hoor, staan toch geen foto''s van mij nog op.

LatinBride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1659
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen In 2013
« Reactie #2974 Gepost op: 29 oktober 2012, 14:28:55 »
@sannepan, het is niet naar jou persoonlijk bedoeld, maar ik vond het heel lullig overkomen dat Aafjes een opmerking maakt over het feit dat ze het jammer vindt dat ze er niet bij mag komen en dat er vervolgens niemand op reageerd. Dat vond ik gewoon niet netjes. Niks persoonlijks.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards