collapse

Auteur Topic: Trouwen In 2013  (gelezen 987751 keer)

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

April2013

  • Gast
Re: Trouwen In 2013
« Reactie #3350 Gepost op: 18 november 2012, 17:12:21 »
Foto van schoenen naar de mail gestuurd

flower87

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 377
Re: Trouwen In 2013
« Reactie #3351 Gepost op: 18 november 2012, 17:48:18 »
Wij doen het ook voor de ceremonie, 1 omdat we dan meer tijd hebben, 2 omdat dan haar en make-up nog mooi zitten en 3 omdat ik het niet leuk vind als de daggasten 2.5 uur moeten wachten omdat wij nog foto's aan het maken zijn!

Wij precies omdezelfde redenen

Marlie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1845
  • Geslacht: Vrouw
    • de sminkies
Re: Trouwen In 2013
« Reactie #3352 Gepost op: 18 november 2012, 18:27:03 »
Wij splitsen het op.. Wat foto's ervoor en wat foto's erna..
Voor de ceremonie heb ik een andere jurk aan dan erna, AS weet dit niet, dus heb dit plan nu verpakt onder het mom dat et leuk is om wat foto's te maken bij zijn ouders thuis (waar we lunchen) en foto's bij de trouwlocate..
Weet hij veel dat ie dan een heel andere bruid aan zijn zij heeft.. de schat..
We trekken er na de ceremonie anderhalf uur voor uit.
De daggasten krijgen dan een workhop aangeboden, dus ze hoeven zich niet te vervelen..


flower87

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 377
Re: Trouwen In 2013
« Reactie #3353 Gepost op: 18 november 2012, 18:30:53 »
Ik lees nu aantal keer dat mensen wat naar de mail sturen maar kan dit nu niet zien.

Mag ik ook bij de mail club?

Singha87

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 992
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen In 2013
« Reactie #3354 Gepost op: 18 november 2012, 19:41:05 »
Ik zit wel in de trouwen in junimail, maar zou het ook leuk vinden om toegang te krijgen tot de trouwen in 2013 mail. Is dit mogelijk?

Yvon83

  • Gast
Re: Trouwen In 2013
« Reactie #3355 Gepost op: 18 november 2012, 20:59:33 »
Wij doen het ook voor de ceremonie, 1 omdat we dan meer tijd hebben, 2 omdat dan haar en make-up nog mooi zitten en 3 omdat ik het niet leuk vind als de daggasten 2.5 uur moeten wachten omdat wij nog foto's aan het maken zijn!

Wij precies omdezelfde redenen

Hier ook idem!

wemlonn

  • Junior
  • **
  • Berichten: 98
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen In 2013
« Reactie #3356 Gepost op: 18 november 2012, 22:11:56 »
Wij doen het ook voor de ceremonie, 1 omdat we dan meer tijd hebben, 2 omdat dan haar en make-up nog mooi zitten en 3 omdat ik het niet leuk vind als de daggasten 2.5 uur moeten wachten omdat wij nog foto's aan het maken zijn!

Wij precies omdezelfde redenen

Hier ook idem!

Same Here!!

Sjaantje

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 529
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen In 2013
« Reactie #3357 Gepost op: 18 november 2012, 22:27:49 »
Als je mee wilt doen met de mail..wil je dan even een voorstel e-mail sturen naar het hotmailadres? Gewoon even hoe je echt heet, waar je woont etc. Dan kunnen we zien of iemand je kent :-)

Dagplanning: Ook wij doen de fotoshoot s' ochtends. Dan hebben we meer tijd, en hoeven de gasten niet op ons te wachten. Omdat we om 13:00 uur trouwen komen de daggasten om 11:30 bij mn ouderlijk huis daar eten ze wat. Dan komen wij terug van de shoot en maken we foto's met de daggasten. Dan kunnen we daarna naar stadhuis vertrekken.

dees87

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1273
  • Geslacht: Vrouw
  • Home is where you are!
Re: Trouwen In 2013
« Reactie #3358 Gepost op: 18 november 2012, 23:50:38 »
misschien handig om te vertellen dat trouwenin2013@hotmail.com hey mailadres is voor de voorstelrondes

misseagle

  • Gast
Re: Trouwen In 2013
« Reactie #3359 Gepost op: 19 november 2012, 07:51:01 »
Wij doen het ook voor de ceremonie, 1 omdat we dan meer tijd hebben, 2 omdat dan haar en make-up nog mooi zitten en 3 omdat ik het niet leuk vind als de daggasten 2.5 uur moeten wachten omdat wij nog foto's aan het maken zijn!

Gaan jullie dan ook echt 2.5 uur foto's maken of is het met reistijd naar de fotolocatie erbij?

Wij hebben er eigenlijk maar een uurtje voor uitgetrokken. Dat was voldoende volgens de fotograaf.

woeligepaulien

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 624
  • Geslacht: Vrouw
    • http://paulienenjorg.bruilofthomepage.nl/
Re: Trouwen In 2013
« Reactie #3360 Gepost op: 19 november 2012, 07:59:35 »
Dit is onze dagindeling:

07.00 uur opstaan douchen en ontbijten
07.30 uur make up & haar laten doen
09.00 uur Jurk aantrekken
09.30 uur komt as mij ophalen bij mijn ouders
10.00 uur fotoreportage
12.30 uur lunchen bij mijn ouders
13.30 uur vertrek richting Gemeentehuis
14.00 uur trouwceremonie!
14.30 uur Sektempfang (typisch duits)
15.30 uur fotoreportage met familie
16.30 uur vertrek naar opa & oma
17.00 uur koffie & thee drinken en bruidstaart aansnijden
          (haar veranderen en opfrissen)
18.30 uur vertrek richting feestlocatie
19.00 uur komen de gasten en beginnen met diner
22.00 uur start feest
24.00 uur middernachts buffet
04.00 uur (ongeveer) einde feest.

Wij doen ook de fotoshoot 's morgens omdat er 's middags gewoon geen tijd voor is. 
Onze fotograaf zei dat we er minstens 2 uur voor uit moeten trekken om een mooie fotoshoot te maken.

Ik heb er zo'n zin in. Nog maar een maandje en 1 dag! :)

April2013

  • Gast
Re: Trouwen In 2013
« Reactie #3361 Gepost op: 19 november 2012, 08:12:52 »
Voor ons vandaag nog precies 5 maanden :D

Cahira

  • Gast
Re: Trouwen In 2013
« Reactie #3362 Gepost op: 19 november 2012, 08:49:04 »
14.30 uur Sektempfang (typisch duits)

Hoi woelige Paulien,

Je geeft aan dat Sektempfang typisch duits is...maar mag ik vragen wat het precies is. Ik heb er namelijk nooit van gehoord.

Sannepan87

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1270
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen In 2013
« Reactie #3363 Gepost op: 19 november 2012, 09:53:14 »
@ misseagle: onze fotograaf had ons aangeraden er zeker 2 uur voor uit te trekken. We hebben inderdaad ook reistijd naar de fotolocatie er bij inbegrepen.
Verder hebben we overal wat tijd ingecalculeerd mochten er wat dingen uitlopen. We hadden vorige mnd een bruiloft die hadden dat niet gedaan en dat werd best een rommel. Hopelijk kunnen wij dat zo n beetje voorkomen!

wedding2013

  • Gast
Re: Trouwen In 2013
« Reactie #3364 Gepost op: 19 november 2012, 11:13:59 »
Bij ons wordt het waarschijnlijk:
10.00 uur opstaan en ontbijt
11.00 uur aankleding make up /kapper
13.00 uur lunch met verloofde en familie (is dat wel handig als je trouwjurk al aan hebt en make up denk ik nu hmmm!)
15.00 uur fotos (hangt af van weer)
16.00 uur trouwen
17.00 uur fotos bruidspaar en gasten
17.30 naar volgende locatie
18.00 uur proost en felicitaties
19.00 uur eten gasten eten apart, wij zonderen ons even af met eigen familie
20.30 samen dessert met gasten
21.00 uur feest

oei ik merk dat het indelen nu allemaal best ingewikkeld is haha, want we willen geen receptie achtig perikel, maar mensen moeten toch ook kunnen feliciteren...
hoe plan je dat in als je van locatie naar locatie gaat?

wij trouwen het liefst zo laat mogelijk...dan heb je ook niet te maken met andere stellen en gasten die je tegenkomt bij huwelijksvoltrekking (sommige trouwlocaties lijken wel huwelijksfabrieken!
Ik denk dat ik de lunch met familie niet doe, teveel geregel en niet nodig (je hebt tenslotte ook al diner)..
Oh ik heb trouwens ook bruidsmeisjes! Vind ik zo leuk (sta ik ook niet zo alleen in het middelpunt), hoelang moet je daarvoor uittrekken? Of zal ik aan mijn schoonzus vragen of ze zelf thuis wil regelen, anders wordt het wel een chaos in het huis...
Hoe doen jullie dat?

Wat een  vragen!

Singha87

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 992
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen In 2013
« Reactie #3365 Gepost op: 19 november 2012, 12:41:26 »
Zo te lezen ben ik toch niet de enige waarbij de wekker zo vroeg gaat!

WoeligePaulien, jij hebt zo te lezen echt een lange dag! Leuk hoor! Kun je er lekker lang van genieten :)

Over de fotograaf: Die van ons heeft ook aangegeven er ruim 2 uur voor te nemen, inclusief reistijd. Dan heb je lekker de tijd de foto's te maken die je wilt, zonder gehaast gevoel.

Ik ben wel jaloers op iedereen met een bruidsmeisje! Ziet er altijd zo schattig uit :)

Over die receptie: dat probleem hadden wij dus ook. Wij wilden in eerste instantie geen receptie, en het feliciteren op het feest zelf. Maar er komen best wat mensen naar de kerk die niet op het feest komen, en ik vind het toch leuk als die ook de mogelijkheid hebben om te feliciteren. Dan weet je zelf ook wie er allemaal zijn geweest.

Bij ons was het mogelijk om een receptie in de kerk te houden. Dat scheelt reistijd en je hebt toch een receptie. Deze kun je zo lang laten duren als je zelf wilt :)

tutje123

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1653
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen In 2013
« Reactie #3366 Gepost op: 19 november 2012, 13:46:23 »
Iets later dan gedacht, maar gisteren zijn we de hele dag bij mijn ouders geweest en het is me echt ontzettend meegevallen!

Mijn lief heeft me zaterdagavond, totaal onverwacht, gevraagd of ik met hem wil trouwen. Ik was overdonderd en heb tranen met tuiten gehuild :blush:. De sluizen gingen helemaal open toen hij ook nog eens een prachtige ring tevoorschijn toverde!

Gisteren dus bij mijn ouders geweest om het te vertellen en om gelijk te vertellen dat we gaan trouwen. De reacties waren heel positief en ze zijn blij voor ons. Dat had ik echt nooit verwacht en werd, wederom, emotioneel.
Ik zit nu op mijn werk, maar kan het nog steeds niet geloven, ik zit steeds naar mijn linkerhand te kijken en dan begin ik helemaal te stralen. Mijn collega's zitten me er al mee te plagen :biggrin:

Vanavond ga ik even echt goed reageren en ook de mail bekijken, want ik zag in de gauwigheid wel dat er verschillende mailtjes zijn gestuurd.

Dit is 'm!

woeligepaulien

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 624
  • Geslacht: Vrouw
    • http://paulienenjorg.bruilofthomepage.nl/
Re: Trouwen In 2013
« Reactie #3367 Gepost op: 19 november 2012, 15:03:53 »
Cahira: Sektempfang is het uitschenken van Sekt en Jus d'orange na het verlaten van het gemeentehuis. Gelijk na het trouwen in het gemeentehuis wordt er buiten (in ons geval waarschijnlijk binnen) aan de mensen die bij de huwelijksvoltrekking aanwezig waren en aan de mensen die buiten staan te wachten op het bruidspaar zo'n sektempfang gehouden. Hier hebben die mensen die daar dan dus aanwezig zijn ook de gelegenheid om het bruidspaar te feliciteren. Het is dus eigenlijk een beetje hetzelfde als een receptie, maar dan gewoon buiten en niet zo uitgebreid.

En Judith Wow: Je ring is echt prachtig! En wat fijn dat je ouders zo goed reageerden! Super.

Ja Singha, we hebben echt een lange dag! Maar vind ik inderdaad ook helemaal niet erg!
Wij hebben trouwens ook een bruidsmeisje: mijn dochtertje. En ze kan bijna niet wachten! Ze is nog zenuwachtiger dan ik, hahaha!

wedding2013

  • Gast
Re: Trouwen In 2013
« Reactie #3368 Gepost op: 19 november 2012, 15:31:16 »
Judith wat een mooie ring en wat geweldig dat je ouders blij waren, je geluk kan ik gewoon voelen in je berichtje, mooi om te lezen, genieten wij ook mee!

Jorien26

  • Gast
Re: Trouwen In 2013
« Reactie #3369 Gepost op: 19 november 2012, 15:40:09 »
Judith gefeliciteerd!
Al begrijp ik er eigenlijk niks van, want jullie plannen waren er toch al..? Jullie hadden toch ook al ringen enzo... haha snap t niet helemaal meer... hoezo kwam t dan onverwacht?? (mis ik iets?)

tutje123

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1653
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen In 2013
« Reactie #3370 Gepost op: 19 november 2012, 15:51:14 »
Judith gefeliciteerd!
Al begrijp ik er eigenlijk niks van, want jullie plannen waren er toch al..? Jullie hadden toch ook al ringen enzo... haha snap t niet helemaal meer... hoezo kwam t dan onverwacht?? (mis ik iets?)

Wij hadden al wel trouwplannen, maar mijn ouders hadden er erg veel moeite mee. Ik zoek vanavond even het topic op waar ik dat allemaal in heb beschreven.
Juist omdat we al bezig zijn met alles plannen had ik niet verwacht dat hij me officieel ten huwelijk zou vragen.
De ringen die we hebben zijn de trouwringen, dit is echt een verlovingsring voor mij.
Snap je het een beetje nu?

Jorien26

  • Gast
Re: Trouwen In 2013
« Reactie #3371 Gepost op: 19 november 2012, 16:37:43 »
Ja ik wist idd dat je ouders er moeite mee hadden e.d... Maar wist nirt dat het officiele aanzoek nog niet geweest was!

dees87

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1273
  • Geslacht: Vrouw
  • Home is where you are!
Re: Trouwen In 2013
« Reactie #3372 Gepost op: 19 november 2012, 17:04:07 »
mooie ring judith!

wij hadden gister onze vrienden met ons bruidsmeisje op visite, we zijn haar een beetje aan het voorbereiden door te vertellen over de jurk enz en ineens komt ze bij me op schoot zitten en gaat al wijzend naar mij en  zichzelf vertellen dat we prinsessen zijn! en mama puh niet! echt heel schattig

vandaag 2.5 jaar samen met mijn lief!  we doen niets bijzonders, vanavond tv uit, pc uit, kaarsjes aan en spelletje doen

flower87

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 377
Re: Trouwen In 2013
« Reactie #3373 Gepost op: 19 november 2012, 17:06:57 »
Mooie ring Judith, leuk dat je nu officieel gevraagd bent!

Ik heb een mail gestuurd om voor te stellen!

Cahira

  • Gast
Re: Trouwen In 2013
« Reactie #3374 Gepost op: 19 november 2012, 17:36:29 »
Fijn dat je ouders zo positief reageerden, Judith. En mooie ring hoor!

Leuk zo´n sektempfang, Woeligepaulien.

Gefeliciteerd Dees met je 2,5 jaar samen. Wij zijn volgende maand 2,5 jaar samen.

Flower87 heeft van mij groen licht

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards