collapse

Auteur Topic: Trouwen In 2013  (gelezen 987790 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Yvon83

  • Gast
Re: Trouwen In 2013
« Reactie #3450 Gepost op: 25 november 2012, 19:28:27 »
Zijn bij jullie je moeder en schoonmoeder erbij dan? Ik heb alleen zus, schoonzus en vriendinnen. Hoef er geen moeders bij ;)

Sannepan87

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1270
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen In 2013
« Reactie #3451 Gepost op: 25 november 2012, 19:56:48 »
Hier ook alleen schoonzussen en vriendinnen erbij. (Schoon)moeder is niet uitgenodigd ;)

@ Dees: Hoop dat je positief bericht krijgt! Werk je nu helemaal niet dan??

wedding2013

  • Gast
Re: Trouwen In 2013
« Reactie #3452 Gepost op: 25 november 2012, 20:09:08 »
@Dees ik duim voor je!

Ga morgen trouwlocaties bekijken.. spannend!

dees87

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1273
  • Geslacht: Vrouw
  • Home is where you are!
Re: Trouwen In 2013
« Reactie #3453 Gepost op: 25 november 2012, 20:36:33 »
@ Yvon, Mijn moeder is er wel bij, ik zou het ook niet anders willen, maar nu scheelt het ook dat ik geen persoon ben voor cafe hoppen of dat soort dingen.

@sannepan, Ik ben in mei vorig jaar in een burn-out terecht gekomen, en in November liep mijn contract af, werd natuurlijk niet verlengd, Ik had wel alle tijd toen om rustig op te knappen en aan mijzelf te werken. maar sinds juni is het wel begonnen met kriebelen om weer iets te gaan doen, alleen is de situatie natuurlijk bagger op het moment qua solliciteren.
Maar ik wil gewoon graag weer iets gaan doen, Vriend is afgekeurd, en zit dus ook de hele dag thuis, dus af en toe wordt ik wel een beetje gek van hem,en hij van mij :P

Sannepan87

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1270
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen In 2013
« Reactie #3454 Gepost op: 25 november 2012, 20:52:48 »
@ Dees: Nu weet ik het weer ja! Hoop heel erg voor je dat je positief bericht krijgt!
Wel knap dat jullie financieel gezien een bruiloft rond kunnen krijgen nu jullie niet werken!

Yvon83

  • Gast
Re: Trouwen In 2013
« Reactie #3455 Gepost op: 25 november 2012, 21:05:19 »
@ Dees: Nu weet ik het weer ja! Hoop heel erg voor je dat je positief bericht krijgt!
Wel knap dat jullie financieel gezien een bruiloft rond kunnen krijgen nu jullie niet werken!

Dat laatste dacht ik idd ook al aan.. :)

dees87

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1273
  • Geslacht: Vrouw
  • Home is where you are!
Re: Trouwen In 2013
« Reactie #3456 Gepost op: 25 november 2012, 21:49:47 »
Mijn vriend werkt helemaal niet, en heeft een wajong uitkering ( en is gelukkig een spaarder)
En ik heb een ziektewet uitkering, wat natuurlijk 3x niks is, maar wel voldoende om rond te komen gelukkig, en we houden dan ook nog voldoende over om dingen voor de bruiloft te doen, We hebben natuurlijk ook wel gespaard anders zou het echt niet gaan.
Ik kan vertellen dat je heel creatief wordt van weinig geld hebben, Het is keuzes maken en vaak ook dingen moeten laten, maar ik wordt er niet minder gelukkig van...

EN we hebben veel lieve mensen in de omgeving die op de 1 of andere manier helpen, en we hadden toch al geen grote bruiloft in de planning staan.
Maar de jurk krijg ik van mijn zus, het eten en drinken regelen mijn ouders, Mijn zus doet mijn haar, mijn moeder de make-up, een vriend van ons doet de foto's, vervoer regelt mijn vader, de ringen hebben we al, bloemen zitten in de planning, taart maak ik zelf, decoraties zijn al in huis.
We hoeven natuurlijk ook niet alles in 1 keer te betalen.

We hebben wel even getwijfeld hoor, toen ik ook mijn baan kwijtraakte, maar we zitten qua economie gewoon in een dip, heel nederland bedoel ik dan, De crisis kan nog een paar jaar aanhouden, maar t leven gaat wel verder, en wij hebben de keuze gemaakt niet te wachten op het keren van de crisis.
We hebben geen vetpot maar we redden het.

Sannepan87

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1270
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen In 2013
« Reactie #3457 Gepost op: 25 november 2012, 21:55:26 »
@ Dees: hihi je bent ons geen uitleg schuldig hoor!
Maar ik vind het heel knap dat jullie het op deze manier toch kunnen redden! Ik zou zeggen, ik doe het je niet na, maar ik heb dan ook nooit in die situatie gezeten en ik geloof gelijk dat je daar heel erg creatief van wordt. Petje af voor jullie hoor!
Ik twijfel ook wel eens of wij wel zoveel geld uit moeten geven aan de bruiloft. Qua werk e.d. is het allemaal heel onzeker en ik wil dat we na de bruiloft ook nog een ruime buffer overhouden. Wij zijn dan ook een beetje aan het kijken waar we op kunnen besparen wat de bruiloft betreft. Het geld gaat nu toch al zo hard met de verbouwing van ons huis, die 3x zo groot is als ons vorige huis en we dus van alles meer nodig hebben (lampen, raambekleding e.d.) Maar we redden het wel gelukkig :)

misseagle

  • Gast
Re: Trouwen In 2013
« Reactie #3458 Gepost op: 25 november 2012, 22:02:44 »
Ik wil mijn moeder wel bij mijn VF!
En mn schoonmoeder overigens ook..

Maar mijn moeder is nog erg jong en is zo wat mn beste vriendin.
Ik feest met haar nog steeds dus waarom niet op mn VF?!

Kan me voorstellen dat mensen een andere band hebben met hun moeder en dus er niet bij willen hebben.. Maar kan me persoonlijk geen VF voorstellen zonder m n moeder :)

dees87

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1273
  • Geslacht: Vrouw
  • Home is where you are!
Re: Trouwen In 2013
« Reactie #3459 Gepost op: 25 november 2012, 22:15:01 »
@ Dees: hihi je bent ons geen uitleg schuldig hoor!
Maar ik vind het heel knap dat jullie het op deze manier toch kunnen redden! Ik zou zeggen, ik doe het je niet na, maar ik heb dan ook nooit in die situatie gezeten en ik geloof gelijk dat je daar heel erg creatief van wordt. Petje af voor jullie hoor!
Ik twijfel ook wel eens of wij wel zoveel geld uit moeten geven aan de bruiloft. Qua werk e.d. is het allemaal heel onzeker en ik wil dat we na de bruiloft ook nog een ruime buffer overhouden. Wij zijn dan ook een beetje aan het kijken waar we op kunnen besparen wat de bruiloft betreft. Het geld gaat nu toch al zo hard met de verbouwing van ons huis, die 3x zo groot is als ons vorige huis en we dus van alles meer nodig hebben (lampen, raambekleding e.d.) Maar we redden het wel gelukkig :)

Hihi soort automatisme :P We hebben zoveel gezeik over ons heen gehad erover, Dat ik gelijk in de verdediging schiet ofzo  :blush:
Hetzelfde met onze kinderwens, Nee de situatie is niet ideaal op dit moment, maar mijn hele ziel en zaligheid is er aan toe om moeder te worden, en een kindje zal bij ons echt niets tekort komen, Oke hij/zij zal het zonder merkkleding moeten stellen en kan misschien niet het duurtste speelgoed bezitten, maar dat vinden wij ook niet het belangrijkste.
Plus dat mijn zus vruchtbaarheidsproblemen heeft, en ik dan denk, stel nou dat dit ook bij mij het geval is, dan ga je de medische molen in,maar dat duurt soms ook jaren, daar wil je niet pas op je 35e achterkomen toch?

Ik heb mezelf al zovaak moeten verdedigen voor de keuzes die ik heb gemaakt, Ik heb het contact met mijn opa en oma verbroken omdat ze mijn keuzes niet accepteerde, Mijn vriend was te min voor mij, en hij werkte niet,en hij was dus lui, maar naar een uitleg werd niet geluisterd. En dat heeft mij wel gekwetst, ook omdat ik van mening ben dat de liefde van een persoon niet bepaald word door geld. Naja ik kan wel meer helemaal gaan ratelen enz, maar dat doe ik niet, Duim maar lekker mee dat ik die baan krijg  :applaus:

Sannepan87

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1270
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen In 2013
« Reactie #3460 Gepost op: 25 november 2012, 22:22:08 »
@ dees: die drang in jezelf te verdedigen ken ik wel ja. Maar t is het belangrijkste dat jullie achter jullie keuzes staan!
Wat betreft de kinderwens: daar zitten wij ook mee. We willen het beiden heel graag, maar t is eigenlijk nooit de ideale tijd daarvoor! Maar als dan kijk naar mijn en zijn ouders en zijn broer nu, die het echt niet breed hadden/hebben, dan denk ik: we redden t wel.

Cahira

  • Gast
Re: Trouwen In 2013
« Reactie #3461 Gepost op: 25 november 2012, 22:34:22 »
Ik kan me zelf geen vrijgezellenfeest voorstellen zonder mijn moeder.
Mijn schoonmoeder is overleden, maar mijn schoonzussen staan ook op de lijst hoor, vooral de jongste van de twee voelt echt heel vertrouwd, bijna als een zus.

En ik weet hoe lastig het is hoor Dees, om werk te vinden op dit moment. Ik zit ook met een wwuitkering en dat is helaas niet de eerste keer. Af en toe kan ik via het uitzenbureau werken maar echt een baan voor lange tijd vinden is moeilijk. Gelukkig heeft mijn vriend een baan, hoewel dat geen vetpot is. Maar met een goede planning en budget hebben wij gelukkig ook genoeg gespaard voor de bruiloft.
Jong trouwen kunnen we helaas niet, want we hebben elkaar pas 2 jaar geleden ontmoet. Als we trouwen zijn we al 35 en 8 jaar. Dus voor ons is het inderdaad afwachten of een kinderwens nog in vervulling kan gaan. Maar ja, dat is nu eenmaal niet anders.


dees87

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1273
  • Geslacht: Vrouw
  • Home is where you are!
Re: Trouwen In 2013
« Reactie #3462 Gepost op: 25 november 2012, 22:39:58 »
@ dees: die drang in jezelf te verdedigen ken ik wel ja. Maar t is het belangrijkste dat jullie achter jullie keuzes staan!
Wat betreft de kinderwens: daar zitten wij ook mee. We willen het beiden heel graag, maar t is eigenlijk nooit de ideale tijd daarvoor! Maar als dan kijk naar mijn en zijn ouders en zijn broer nu, die het echt niet breed hadden/hebben, dan denk ik: we redden t wel.

Ik durf ook te zeggen dat we het wel redden hoor, Mijn vriend zegt : Er is vaker crisis geweest en toen zijn er ook kinderen groot geworden, dus wij kunnen dat ook!

Cahira, Het blijft natuurlijk altijd de vraag of het lukt, Ik dacht vroeger dat ik op mijn 21e echt wel moeder zou zijn, ik wilde jong moeder worden, maarja de man waar ik kinderen mee wil ontmoette ik pas op mijn 22e, en nu ben ik 25, nog steeds jong natuurlijk, ,maar ook wel een dingetje waardoor ik gewoon niet nog 10 jaar wil wachten.
Zekerheid heb je nooit, vaste contracten krijg je op dit moment bijna niet meer, dus waar ga ik dan op zitten wachten, Ja een baan zou heel fijn en heel welkom zijn absoluut, en dan zou ik kunnen zeggen we wachten nog 2 jaar tot een vast contract, en dan krijg je die niet, dus ja..

Cahira

  • Gast
Re: Trouwen In 2013
« Reactie #3463 Gepost op: 25 november 2012, 23:30:22 »
Ik snap het. Ik dacht zelf ook voor mijn 30ste proberen moeder te worden...maar ja, dat is lastig in je eentje. Ik ontmoette mijn verloofde dus pas op mijn 33ste.
Ik ben zelf ook heel realistisch dat het misschien niet lukt, mijn ouders konden ook heel moeilijk zwanger worden. Ze zijn 15 jaar aan het dokteren geweest en ergens halverwege ben ik als toevalstreffer gekomen. Maar een tweede kind is dus nooit gelukt.
Mijn huisarts zegt ook dat we niet te lang moeten wachten omdat we al vrij oud zijn om aan kinderen te beginnen. Dus we zullen zien. We zijn in ieder geval samen ook heel erg gelukkig. Dus samen redden we het ook, maar het zal wel even duren voordat we dan het verdriet een plaatsje hebben gegeven.
En inderdaad heb je tegenwoordig nooit zekerheid. Wijzelf hebben sowieso natuurlijk niet de luxe om nog een paar jaar te wachten om proberen kinderen te krijgen.

misseagle

  • Gast
Re: Trouwen In 2013
« Reactie #3464 Gepost op: 26 november 2012, 06:50:09 »
Mijn ouders kregen mij op hun 18e toen ze nog op school zaten..
slechte start gehad.. vele tegenslagen gehad en daardoor financieel niet goed gezeten.
Maar ik heb zoveel liefde gekregendat ik het niet merkte.
Ik draag zelf ook nooit merkkleding, nooit de behoefte aan gehad ook niet toen ik jong was!

Zelf wilde ik overigens voor mn 25e moeder worden (ALS ik kids wilde want dat was ook maar de vraag) want vind t zo fijn jonge ouders.. maar ja ben 28 als we trouwen en daarna beginnen we pas..

Je weet niet hoe t leven loopt.. kunt niets plannen!

Oh en over "jezelf verdedigen" te praten.. Dat moet ik dus ook continu bij bepaalde mensen en daardoor (onder andere) heb ik gebroken met die vriendin en vanavond dus dat gesprek waarbij ik mezelf weer moet uitleggen en verdedigen.. Tsjah dit wordt de laatste keer bij deze vriendin en daarna is t klaar.. Ze accepteren me zoals ik ben en horen geen uitleg te vragen als ze me echt kennen..
En is dat niet zo, dan zijn t ook geen vrienden!

flower87

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 377
Re: Trouwen In 2013
« Reactie #3465 Gepost op: 26 november 2012, 08:43:15 »
Dees: respect voor jou! hopelijk krijg je positief nieuws te horen!

Over het vrijgezellenfeest: ik heb niemand gevraagd en zie wel of iemand wat regelt of niet..

Ik heb even wat minder gereageerd de afgelopen dagen, druk en moe! komende week zal ik beter mijn best doen en mijn jurk nog op de mail plaatsen!

tutje123

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1653
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen In 2013
« Reactie #3466 Gepost op: 26 november 2012, 09:20:14 »
Dees: respect voor jou! hopelijk krijg je positief nieuws te horen!

Over het vrijgezellenfeest: ik heb niemand gevraagd en zie wel of iemand wat regelt of niet..

Ik heb even wat minder gereageerd de afgelopen dagen, druk en moe! komende week zal ik beter mijn best doen en mijn jurk nog op de mail plaatsen!

Dit had mijn post kunnen zijn!

Zit al een tijdje in de lappenmand en heb nu een slijmbeursontsteking in mijn heup... Daarbij een beetje in de put/down, tel uit je winst/verlies... Ik ga proberen deze week actiever mee te schrijven.

Vrijgezellenfeest heb ik niet, er is niemand die het wil organiseren en ik heb maar twee vriendinnen, dus dat zou erg klein worden... Mijn zus en moeder vinden een vrijgezellenfeest not done, dus dan houdt het volgens mij al heel snel op.

Dees, ik duim voor je en ik hoop dat er iets positiefs uit gaat komen!



Mo_23

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1365
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen In 2013
« Reactie #3467 Gepost op: 26 november 2012, 11:18:27 »
Weer een hoop gemist in een paar dagen... Niet alles terug gelezen... Wilde even vertellen over vrijdag...

Vrijdag gingen we dus in ondertrouw.. Bij de gemeente stelt het natuurlijk niks voor, maar toen we het gemeentehuis uit stapten, stonden mijn schoonmoeder, schoonzusje met mn nichtje en neefje op ons te wachten, wat een verrassing!!! Totaal niet verwacht!! Hadden een bloemetje, kaartje en flesje wijn bij zich, was echt zooo verrast!! We zijn gezellig gaan lunchen en daarna hebben we de ringen opgehaald! Wat zijn ze mooi!!! Ook nog even langs het reizbureau geweest om te orienteren en 's avonds lekker uit eten op onze feestlocatie. Wat een super dag hebben we gehad!

Sannepan87

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1270
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen In 2013
« Reactie #3468 Gepost op: 26 november 2012, 11:34:45 »
@ mo: Gefeliciteerd!! Klinkt inderdaad als een heerlijke dag. Wat een leuke verrassing!

Ik ben nu 25 en mijn as is 27. Mijn moeder was 17 toen ze zwanger was, 18 toen ze mijn broer kreeg. Mijn pa was toen 19. 2 jaar later kwam mijn andere broer en toen ze 28 was kwam ik  :biggrin: ik vind het heerlijk om jonge ouders te hebben, ze zijn lekker ondernemend en hebben, ondanks geldproblemen in het begin, altijd veel met ons ondernomen en ons veel liefde gegeven. Mijn as zijn ouders waren begin 20 toen ze zijn oudste broer kregen. Wij willen dus ook graag na de bruiloft snel een kindje. Beide moeders waren snel zwanger, bij mijn en as zijn broer was t ook snel raak. Hoop dat t bij ons ook zo mag zijn, maar je weet natuurlijk nooit!

Cahira

  • Gast
Re: Trouwen In 2013
« Reactie #3469 Gepost op: 26 november 2012, 12:42:38 »
@misseagle: succes met die vriendin.
Ik heb ook zo´n vriendin waarbij het allemaal niet zo soepel liep. Het is intussen al meer dan 2 jaar geleden dat ik haar voor het laatst aan de telefoon gehad. Ik was er toen ook helemaal klaar mee. Via een andere vriendin weet ik dat ze onze vriendschap nog steeds niet als verbroken ziet, ze denkt dat het nog goed komt. Ik denk eigenlijk dat ze ook nog steeds een uitnodiging voor de bruiloft verwacht. Volgende week is het zoontje van onze gezamelijke vriendin jarig. Vorig jaar kon ik niet op die verjaardag komen, dus dit word de eerste keer dat ik die vriendin zie na zo´n lange tijd. Haar kennende kan ze niet alleen over koetjes en kalfjes praten en zal ze echt wel moeilijke vragen gaan stellen. Of nog erger...willen afspreken om het uit te praten ofzo.
Ik zie er tegenop en heb in dat laatste ook echt helemaal geen zin in.

dees87

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1273
  • Geslacht: Vrouw
  • Home is where you are!
Re: Trouwen In 2013
« Reactie #3470 Gepost op: 26 november 2012, 15:20:16 »
@MO nog gefeliciteerd met de ondertrouw, Klinkt als een leuke dag!

@misseagle, hoe is het vandaag gegaan met die vriendin?

@cahira, Lastig inderdaad, zeker als zij het anders ziet dan jij, misschien toch een keer een gesprek aangaan om dingen duidelijk te maken?

Hier vanmorgen weer bij de tandarts geweest, Wortelkanaalbehandeling is afgerond, maar het volgende probleem stond alweer om de hoek, De hoofdzenuw in mijn rechteronderkaak is zwaar geirriteerd, Met als gevolg veel pijn en een mogelijke ontsteking, Er zit nog een gaatje in een kies aan die kant, maar daar doet de tandarts nu even niets aan, Hij heeft er een laagje overheen gelegd zodat er geen pijn onstaat, maar vullen doet hij nu niet ivm die hoofdzenuw, Het komende halfjaar moet die zenuw rust krijgen, en ikmoet het in de gaten houden, als het pijn blijft doen of mijn wang wordt dik(ker) dan bellen en krijg ik een kuurtje voor de ontsteking.
Ik zit nog niet zolang bij deze tandarts, maar hiervoor ging ik ieder half jaar naar mn oude tandarts, en het maakt mij boos dat hij deze dingen niet gezien heeft. Gelukkig heb ik nu een hele lieve en accurate tandarts, die echt niet stopt voor het goed is. Hij heeft zelfs met koude lucht en water gesproeid over al mijn kiezen om te kijken of er ergens nog een opening naar de zenuw zat, Dus daar ben ik dan weer wel blij mee.
Nu lekker op de bank met mijn hamsterwang, en vriend troetelt :P

Sannepan87

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1270
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen In 2013
« Reactie #3471 Gepost op: 26 november 2012, 16:22:01 »
@ Cahira: Lastig zo'n vriendin, zeker als zo'n boodschap dan toch niet begrepen wordt  :dry: Probeer volgend weekend gewoon duidelijk te zijn hoor! En laat je niet op je kop zitten he :) Ik zou proberen duidelijk aan te geven dat je geen behoefte hebt aan een gesprek en dat je op de verjaardag bent om het gezellig te houden en niet om je daar te moeten verantwoorden. Is makkelijker gezegd dan gedaan, I know. Maar: Jouw bruiloft, dus jij bepaalt wie er komen :)

Hier ook een lastige vriendin  :dry:
Wij weten al sinds vorig jaar april dat we gaan trouwen, maar door veel reizen en toen pas een huurhuis (dus nieuwe meubelen enz) hadden we toen geen budget om groots te trouwen en dat was wel wat ik wilde. Ik ging toen nog best veel met die vriendin om, maar er zijn wat dingen gebeurt waardoor we elkaar niet meer zo vaak zien. We hebben het ook beiden druk en vooral vanuit mij is er weinig behoefte aan. Nu waren we een paar maanden terug op een verjaardag, zegt ze zo: Weten jullie al wie je daggasten zijn? En hoeveel zijn dat er dan? Ik: ja, daar zijn we ondertussen uit en we hebben er ongeveer 20. Zij: Okay, daar zitten wij (zij en haar vriend) toch wel bij he. Ik: dat merk je vanzelf wel (geen zin om ruzie te maken op een verjaardag). Zij: Ja, en als we neit de hele dag mee mogen dan kom ik niet hoor!!! Want bij die en die mag ik wel heel de dag mee!! Ik dacht echt: zo hallo, ik bepaal het lekker zelf. En bij die en die, die hebben niet allebei 2 broers met aanhang en kindjes dus die hebben zowiezo al veel minder daggasten!! Ik wist echt niet hoe ik het had  :blink:

@ Dees: Fijn zo'n tandarts die het niet goed heeft gedaan. Zit jij nu met de gebakken peren!  :dry:
Hopelijk houdt die zenuw zich rustig :)

flower87

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 377
Re: Trouwen In 2013
« Reactie #3472 Gepost op: 26 november 2012, 16:28:48 »
Judith: vervelend dat jij je ook rot voelt! Het weer helptook niet echt mee... voor mij in iedergeval

Mo; Gefeliciteerd! en wat leuk dat jullie werden verrast!

dees: balen zeg..

Wat vervelend al die lastige vriendinnen!

Ik  heb zojuist mijn jurk op de mail gezet!

Cahira

  • Gast
Re: Trouwen In 2013
« Reactie #3473 Gepost op: 26 november 2012, 16:47:03 »
Inderdaad, wat vervelend die lastige ´vriendinnen´. En dat laatste woord zet ik bewust tussen haakjes. Want een echte vriendin maakt het je niet zo lastig.

Jouw vriendin kan er ook wat van Sannepan, ze eist dus eigenlijk dat ze tot de daggasten hoort anders komt ze niet!!! Dat vind ik dus echt niet kunnen.

Ik denk zelf dat ik niet meer in gesprek wil met mijn vriendin hoor Dees. Het is precies wat Sannepan zegt, de boodschap komt toch niet over. Al jaren heb ik het gevoel dat we 2 totaal verschillende talen spreken. Wat ik ook zeg, het is altijd mijn schuld dat het niet goed loopt tussen ons en zij stel zich op als slachtoffer...totaal gekwetst of verdrietig en boos, etc.
Naar mijn mening zijn we gewoon uit elkaar gegroeid en staan we heel anders in het leven. Dat is erg jammer, maar ik heb hele mooie herinneringen en wens haar het beste toe. Zij blijft echter maar wanhopig vasthouden aan de vriendschap zoals hij eens was.
Het lastigste is...ik ben haar getuige geweest...en zij heeft altijd gedacht dat zij ook mijn getuige zou worden als ik ooit ging trouwen. En nu wil ik haar er eigenlijk gewoon niet bij hebben. Ieder contact met haar vreet energie.

@Dees: succes met je tanden. Het klinkt allemaal niet prettig  :blink:

@flower: ik zal binnenkort eens op de mail kijken, ik ben benieuwd.

@mo: gefeliciteerd met de ondertrouw, wat leuk dat je verrast werd.

Overigens hebben wij afgelopen weekend de filmpjes van de trouwambtenaren bekeken en daar een keuze uit gemaakt. Vandaag heb ik die keuze doorgebeld naar de gemeente. Dat kan dus weer van het lijstje afgestreept worden.
Ik heb meteen naar de kosten voor 2013 gevraagd want ik was erg geschrokken dat er hier iemand was die te horen kreeg dat de kosten 2 tot  keer zo hoog zouden worden. Bij ons zal het hooguit een verhoging van 10 euro zijn. Gelukkig dus geen rare dingen dat een vrijdag ineens als weekendtarief berekend word. Dus ik ben weer gerustgesteld.

Yvon83

  • Gast
Re: Trouwen In 2013
« Reactie #3474 Gepost op: 26 november 2012, 18:17:57 »
Wat een gedoe met vriendinnen.. Ik heb het blijkbaar altijd goed aangepakt, het was bij mij altijd meteen over en uit, maar ik ben dan ook geen ster in dingen taktisch brengen. Als ik geen zin meer had om met iemand om te gaan (en dat kon lang duren, maar als de spreekwoordelijke druppel de emmer had doen overstromen was ik er meteen he-le-maal klaar mee) dan zei ik dat gewoon tegen diegene, zonder er doekjes omheen te winden. Diegene waren dan misschien wel zo gekwetst, maar was er wel meteen vanaf en het was meteen duidelijk.

Mensen komen en gaan nu eenmaal in je leven en ik denk dat mannen in vriendschappen wat makkelijker zijn en vrouwen niet zo  :blush:

Mensen die vragen naar uitnodigingen of of ze wel of geen daggast zijn heb ik nog niet gehad, vind dat behoorlijk aso ook.. Heb tegen 2 vriendinnen wel al gezegd dat ze er de hele dag bij mogen zijn en 1 vriendin twijfel ik nog over (omdat van vriendlief ook maar 1 kameraad daggast is) Ik spreek haar soms heel lang niet, maar als we elkaar spreken is het altijd gezellig. Dus zij is een twijfelgeval nog :)

Trouwambtenaren moeten wij ook nog naar kijken.. Lastig van alleen een foto en een verhaaltje..

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards