collapse

Auteur Topic: Trouwen In 2013  (gelezen 987833 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

dees87

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1273
  • Geslacht: Vrouw
  • Home is where you are!
Re: Trouwen In 2013
« Reactie #3725 Gepost op: 28 december 2012, 20:37:03 »
Ikkuh: mijn zus was 3 dagen voor dr bruiloft hondsberoerd maar op de dag zelf nergens last van! Het komt voor jou nu echt super dichtbij!!

Roze

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2002
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen In 2013
« Reactie #3726 Gepost op: 29 december 2012, 11:15:19 »
@Ikkuh: jij mag al bijna! Spannend! Alvast een hele fijne dag toegewenst!

Net heb ik een idee opgedaan om zelf trouwkaarten te maken. Nadat ik de afgelopen dagen wat aan het knutselen geweest ben, heb ik opeens de smaak te pakken. Dus kga eens kijken of zelf kaarten maken ook een optie is! Zijn er meer van jullie die ze zelf maken?

Een paar dagen geleden had ik al gepost dat de tarieven van het gemeentehuis zo belachelijk waren gestegen. Nu hebben we de knoop doorgehakt en gaan we naar een andere gemeente. We waren er een beetje klaar mee.

@MissEagle: gaaf dat je je jurk weer aangehad hebt en je er zo blij mee bent!


JoyceS

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4538
Re: Trouwen In 2013
« Reactie #3727 Gepost op: 29 december 2012, 12:54:52 »
April, dat is een leuk cadeau!
Ikkuh, alvast een fijne dag toegewenst. Geniet ervan. Je bent vast opgeknapt volgende week.
Roze, wij maken onze kaarten ook zelf. We maken ze van dik papier en fotopapier.

Jess79

  • Gast
Re: Trouwen In 2013
« Reactie #3728 Gepost op: 29 december 2012, 13:53:50 »
Hallo dames!

Zo,150 pagina's doorgespit!
Ik zou graag met dit topic meekletsen.
Ik ga trouwen op 8 maart 2013. We weten pas 2 maanden dat we gaan trouwen.
Hebben een huis gekocht samen en moesten dus iets op papier hebben wbt onze relatie. Trouwen leek ons altijd al leuk dus hebben ervoor gekozen om dat te doen! Ik heb een zoon van 12 uit een eerdere relatie. Hij heeft geen contact met zijn vader en ziet mijn aanstaande als zijn vader. Hij vindt het dus ook helemaal leuk dat we gaan trouwen.
Wij hebben het meeste al geregeld natuurlijk. Locatie voor het feest wisten we al een paar jaar geleden, toen er überhaupt nog geen sprake van trouwen was. Brasserie de Manege in Apeldoorn.
Die keuze was dus snel gemaakt. We trouwen in het oude raadhuis van Apeldoorn om 15:00 s'middags.
Na de ceremonie gaan we naar het huis van mijn vader met de daggasten. We drinken even wat en gaan dan met ons gezin foto's maken. Als we terugkomen snijden we de taart aan. Ondertussen bereid mijn tante een Chinees buffet voor voor iedereen. Na het eten vertrekken we naar de feestlocatie waar het feest om 20:30 zal beginnen.
Mijn jurk heb ik een maand geleden gekocht bij Esthers bruidsshop in Almere. Was echt een leuke middag met mijn moeder, schoonmoeder en oma. Alle drie in tranen toen ik in de eerste jurk het hokje uitkwam. Heb er in totaal 8 gepast en ik koos voor nr 1! Toen ik wilde gaan afrekenen bleek dat mijn lieve oma de jurk voor mij betaald had!! Echt een hele leuke verrassing. Ze vond het leuk om te doen aangezien ze maar 1 kleindochter heeft!
Ik ga zometeen met een vriendinnetje even op pad voor schoenen.
Torselet heb ik van marktplaats, 1 x gedragen van Poirier voor €35,- Wil zo direct even kijken voor een bijpassende string als ik toch voor schoenen ga.

Nou voorlopig heb ik wel even genoeg over mezelf verteld!
Hopelijk ben ik welkom hier.
Groetjes Jessica

JoyceS

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4538
Re: Trouwen In 2013
« Reactie #3729 Gepost op: 29 december 2012, 15:10:21 »
Ha Jessica,
Natuurlijk ben je welkom hier!
Je zult lang bezig zijn geweest dit topic door te spitten  :jawdrop:. Of valt het mee?
8 maart is al best snel, dus voor jullie duurt het allemaal niet meer zo lang.
Leuke locatie hebben jullie. Heb even op de site gekeken!
En wat een leuk cadeau van je oma. Wat voor een jurk heb je?

Jess79

  • Gast
Re: Trouwen In 2013
« Reactie #3730 Gepost op: 29 december 2012, 17:30:07 »
Haha, ja ben zeker even bezig geweest maar heel erg leuk om alles te lezen.
Ik wil mijn jurk wel mailen maar dan moeten jullie mij eerst "goedkeuren"
Dit zijn nog maar mijn eerste berichten dus ik zal lekker veel gaan reageren!

Leuke locatie wel he? Wij vinden het echt bij ons passen. Heb er zoveel zin in.
Woensdag 2 januari gaan we in ondertrouw. Daarna lekker met z'n drietjes uit eten. We moeten dan ook direct betalen voor het trouwen zelf. Dit kost €427,- excl trouwboekje. Heb nog niet nagedacht of we dat willen, zou je die kunnen bekijken als je in ondertrouw gaat. Ik moet ook al aangeven of ik de achternaam van as wil aannemen, dat ga ik zeker doen!

ikkuh

  • Gast
Re: Trouwen In 2013
« Reactie #3731 Gepost op: 29 december 2012, 18:38:06 »
@Jess79, ten eerste welkom op dit forum en gefeliciteerd met jullie voorgenomen huwelijk.
ik kon de trouwboekjes wel bekijken. we konden kiezen uit een aantal kleuren en hebben deze ook gezien.

JoyceS

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4538
Re: Trouwen In 2013
« Reactie #3732 Gepost op: 29 december 2012, 18:47:09 »
Wij kregen alle trouwboekjes te zien bij de ondertrouw. Je kunt ook kiezen uit verschillende lettertypes.

Yvon83

  • Gast
Re: Trouwen In 2013
« Reactie #3733 Gepost op: 29 december 2012, 19:46:13 »
Wij doen geen trouwboekje, vond het zo'n onzin.. Wettelijk kan je er helemaal niets mee, alleen een bewijs dat je bent getrouwd.. Dus wij doen het niet ;)

JoyceS

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4538
Re: Trouwen In 2013
« Reactie #3734 Gepost op: 29 december 2012, 20:06:05 »
Wij vonden het wel leuk om zoiets te hebben. Gewoon hebbedingetje dus ;-) We hebben wel om diezelfde reden de goedkoopste versie gekozen.
Je kunt er inderdaad niets mee. Het is zelfs geen bewijs dat je getrouwd bent. Als je een bewijs moet hebben, moet je een uitreksel aanvragen bij de gemeente.

Yvon83

  • Gast
Re: Trouwen In 2013
« Reactie #3735 Gepost op: 29 december 2012, 20:25:17 »
Bewijs is idd het verkeerde woord, er staat in dat en wanneer en waar je getrouwd bent.. Echt zo'n ding wat in de kast verdwijnt en waar je nooit meer naar kijkt ;)

dees87

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1273
  • Geslacht: Vrouw
  • Home is where you are!
Re: Trouwen In 2013
« Reactie #3736 Gepost op: 29 december 2012, 20:30:48 »
Jess79 Welkom

Maar als je hem (trouwboekje) wel hebt,, Moet je hem niet kwijtmaken, want dan worden eventuele kinderen daarin bijgeschreven, en bij overlijden van de partner moet je het trouwboekje ook overleggen

JoyceS

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4538
Re: Trouwen In 2013
« Reactie #3737 Gepost op: 29 december 2012, 20:46:51 »
Maar als je hem (trouwboekje) wel hebt,, Moet je hem niet kwijtmaken, want dan worden eventuele kinderen daarin bijgeschreven, en bij overlijden van de partner moet je het trouwboekje ook overleggen

Ohw.. Bij ons zei de ambtenaar bij de ondertrouw dat het eventueel kan als je dat wilt. Maar dat het niet hoeft. Voor de kinderen bij te schrijven, bedoel ik dan. Dat met het overlijden van de partner weet ik niets van.
Is in elk geval ook niet de bedoeling om het boekje kwijt te raken.

Sjaantje

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 529
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen In 2013
« Reactie #3738 Gepost op: 29 december 2012, 21:36:19 »
Bij onze gemeente moet je hem ook kopen. Voor kinderen en overlijden inderdaad.

Crista

  • Gast
Re: Trouwen In 2013
« Reactie #3739 Gepost op: 29 december 2012, 21:40:17 »
Bij onze trouwgemeente zit het in de plechtigheid prijs.

Overigens over dat verliezen van het trouwboekj. Als je hem kwijt bent kan je gewoon een nieuwe laten maken bij de gemeente hoor. Kan zijn dat ze dat precieze model niet meer hebben maar is geen probleem hoor. Je moet het trouwboekje meer zien als een souvenir en waar je idd evt geboortes of overlijden in kan zetten. Geen verplichting.

Cahira

  • Gast
Re: Trouwen In 2013
« Reactie #3740 Gepost op: 30 december 2012, 10:23:21 »
Ik vond het al weer zo verdacht stil hier, maar ik blijk weer geen meldingen te krijgen als hier gepost word.
Ik zal straks wat proberen terug te lezen.

Pfff, ik zit te balen. Onze trouwkaarten liggen helemaal klaar (dichtgeplakt in de enveloppen en met postzegels erop en al) en nu komen we erachter dat er een fout in staat!
We hebben de trouwkaart en inlegkaart voor de daggasten al aan mijn pa en ma gegeven en mijn ma zag de fout. De daggasten kunnen bij mijn pa en ma verzamelen maar bij hun adres staat dus ons eigen postcode in plaats van die van hun, stom natuurlijk.
Ik heb het wel 3 keer nagekeken en mijn AS ook nog eens 2 keer voordat we de kaarten bestelden. Maar ja, niets meer aan te doen. Op 2 januari gaan ze op de bus en 2 dagen erna ga ik een mailtje naar de daggasten sturen met het juiste postcode.

April2013

  • Gast
Re: Trouwen In 2013
« Reactie #3741 Gepost op: 30 december 2012, 10:27:25 »
Dat hadden wij ook. Alleen zag as hem gelukkig nog op tijd. wilde net akkoord gaan.
stond en geen tijd om te verzamelen bij mijn ouders

balen zeg!!!

Cahira

  • Gast
Re: Trouwen In 2013
« Reactie #3742 Gepost op: 30 december 2012, 10:32:22 »
Zo, nog even wat teruglezen.

Ik zie dat er weer wat mensen in ondertrouw zijn gegaan. Van harte gefeliciteerd!

@hoera: welkom hier en gefeliciteerd natuurlijk met je verloving.
En weer al zo'n verhaal van prijzen die ineens absurd veel stijgen. Echt stom vind ik dat.

@ikkuh: o, het gaat nu echt opschieten voor je. Spannend hoor.

@Roze: balen dat je er met de gemeente niet aan uit komt. Echt belachelijk. Ik hoop dat de andere gemeente je bevalt. Ik zou er niet aan moeten denken ineens ergens anders te gaan trouwen dan in 'mijn' eigen stadhuis!

@Jes79: welkom en gefeliciteerd.
Heb je echt alle 150 pagina's gelezen  :jawdrop:
Wat lief trouwens van je oma  :biggrin:


JoyceS

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4538
Re: Trouwen In 2013
« Reactie #3743 Gepost op: 30 december 2012, 10:41:16 »
Oh nee cahira, een nachtmerrie. Gelukkig is het redelijk 'simpel' op te lossen met een mailtje.
Je zou maar alle kaarten opnieuw moeten maken of laten drukken.

April, gelukkig zijn jullie er wel op tijd achter gekomen.
Zal onze tekst ook nog eens een keer goed aankijken.

Cahira

  • Gast
Re: Trouwen In 2013
« Reactie #3744 Gepost op: 30 december 2012, 11:18:54 »
Ach ja, het is niet anders.
Ik vind het wel jammer dat er een fout in staat. Maar ik wil het niet groter maken dan het is.
En ik ga zeker niet hals over kop nieuwe kaarten enzo bestellen. We hebben ze juist zelf online gemaakt en besteld om kosten te besparen!
Maar zeker voor jullie allemaal iets om op te letten: controleer extra goed of de adressen, telefoonnummers e.d. kloppen. Je zet dus erg makkelijk even snel je eigen postcode neer en kijk daar vervolgens met het controleren overheen omdat de postcode gewoon herkenbaar eruit ziet voor je.

Mo_23

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1365
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen In 2013
« Reactie #3745 Gepost op: 30 december 2012, 13:44:04 »
Jeetje das balen cahira! Maar idd.. ik zou ook een mailtje erachteraan sturen en geen nieuwe kaarten laten drukken, das echt zonde..

Frutsel26

  • Gast
Re: Trouwen In 2013
« Reactie #3746 Gepost op: 30 december 2012, 14:48:40 »
@Misseagle

Nu je het zo noemt hebben we inderdaad nog wel een paar dingen te.
Proefkapsel & Make up staan gepland.
Muziek is uitgezocht en is zelfs al bij gemeente aanwezig
Enveloppen worden gedrukt dus die hoeven we gelukkig niet te schrijven. :biggrin:
en verder ja kleine dingetjes maar die komen in de 5 maanden nog wel.


dees87

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1273
  • Geslacht: Vrouw
  • Home is where you are!
Re: Trouwen In 2013
« Reactie #3747 Gepost op: 30 december 2012, 18:47:29 »
Ik moet echt even jubelen hoor!! Mijn beste vriendinnetje belde net dat ze in verwachting is van de 2e!! Ik ben zo ongelooflijk blij, Ik ben voor haar dochtertje een tante, dus ze belde met het nieuws Je wordt weer Tante!!

Om in de trend van het topic te blijven, Dit betekent dat w pas op het laatste moment op stap gaan voor haar jurk, want het is even afwachten hoe ze groeit natuurlijk!

nienketjuh

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3300
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen In 2013
« Reactie #3748 Gepost op: 30 december 2012, 18:50:48 »
Oh leuk Dees! Mijn beste vriendinnetje vertelde dat ze zwanger was toen ik haar vroeg mijn getuige te zijn! Heerlijk als je zulke bijzonderre momenten kan delen!

April2013

  • Gast
Re: Trouwen In 2013
« Reactie #3749 Gepost op: 30 december 2012, 18:59:43 »
Heej wat leuk dees. Vrienden van ons krijgen een 2ling hoorde ik van de week.
Ze belde ons ook gelijk op.
Wist al wel dat ze zwanger was maar toen ze een berichtje stuurde of ik haar wilde bellen en 4 gemiste oproepen had gemist dacht ik ff dat het niet goed was.
Maar gelukkig wel

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards