collapse

Auteur Topic: Trouwen In 2013  (gelezen 987743 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

April2013

  • Gast
Re: Trouwen In 2013
« Reactie #4300 Gepost op: 10 maart 2013, 20:55:23 »
Jeetje wat is het al een poosje stil hier!!!!

Maaarrrr onze mamas zijn geslaagd voor hun party outfit!!!

Roze

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2002
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen In 2013
« Reactie #4301 Gepost op: 11 maart 2013, 08:49:41 »
Hier zijn ook steeds meer familieleden al geslaagd voor een feestelijke outfit. Veel jurkjes als ik het zo hoor en zie, leuk!

Morgen ga ik naar de kapper voor het proefkapsel. Ben benieuwd hoe het wordt!
Zaterdag heb ik het laatste knutselprojectje afgerond. Of nou ja, er moet er eigenlijk nog 1: ik moet nog verzinnen hoe we de trouwauto kunnen versieren. Dat wil ik vrij klein houden, dus dat komt ook nog wel goed.

Het is onderhand wel echt aftellen...minder dan 4 weken al!

heleen0410

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 479
  • Geslacht: Vrouw
  • 04-10-2013 was a perfect day!
Re: Trouwen In 2013
« Reactie #4302 Gepost op: 11 maart 2013, 10:52:49 »
Het is onderhand wel echt aftellen...minder dan 4 weken al!

Spannend!!

Marlie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1845
  • Geslacht: Vrouw
    • de sminkies
Re: Trouwen In 2013
« Reactie #4303 Gepost op: 11 maart 2013, 11:08:40 »
komt echt dichtbij Roze.. spannend zeg..

wedding2013

  • Gast
Re: Trouwen In 2013
« Reactie #4304 Gepost op: 11 maart 2013, 15:29:12 »
Leuk roze, ik ben benieuwd naar de outfits! Hoe doen jullie dat trouwens, want de vrouwen (moeders, schoonmoeders, zussen) moeten wel een beetje op elkaar afgestemd zijn! Ik denk dat ik met de moeders samen een dagje de stad in ga.

Ik moet even om mezelf lachen, ik wil graag in ondertrouw op de dag dat we zijn verloofd, maar nu zijn we beide de dag vergeten haha
Rest ons niets anders dan de foto's (bestanden) op te zoeken om zo de precieze datum te achterhalen (mijn aanzoek staat namelijk op de foto hihi)

Sjaantje

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 529
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen In 2013
« Reactie #4305 Gepost op: 11 maart 2013, 18:01:23 »
De tijd gaat echt snel inderdaad. Spannend Roze, wij gaan op 5 april in ondertrouw. Weer een feestje, gezellig! :biggrin:

AS gaat over 2 weekjes kijken voor zijn pak, ben erg benieuwd. Hij draagt nooit pakken en heeft echt een hekel aan stropdassen, dus ben zo nieuwsgierig hoe hij eruit zal zien op de bruiloft :-) Schoonmoeder is ook al geslaag voor haar kleding. Mooi jurkje met een colbert en mooie schoentjes.

We hebben inmiddels de kaarten laten ontwerpen, bedankjes gekocht, trouwauto geregeld. Dus het gaat goed volgens planning hier

April2013

  • Gast
Re: Trouwen In 2013
« Reactie #4306 Gepost op: 11 maart 2013, 18:19:41 »
Hoop geregeld.
Ik ben samen met me moeder en schoonmoeder gegaan.
Mijn schoonmoeder het een rok en topje en jasje en mijn moer en mooie nette zwarte broek met type (zelfde print als jurk van schoonmoeder) en en zwart jasje

Mo_23

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1365
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen In 2013
« Reactie #4307 Gepost op: 12 maart 2013, 10:53:24 »
Bij mij ook al veel familieleden geslaagd!! Mijn schoonmoeder, zus en schoonzusjes zijn al geslaagd en ik ben met allemaal gezellig meegeweest. Vrijdag ga ik met mijn moeder voor de bruiloft winkelen. Iedereen heeft tot nu toe een jurkje. Alleen mijn moeder zal geen jurkje aantrekken, maar we gaan vast iets heel moois vinden!


Roze

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2002
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen In 2013
« Reactie #4308 Gepost op: 12 maart 2013, 11:15:46 »
@wedding2013: hoe bedoel je dat de outfits van moeders en zussen bij elkaar moeten passen? Dat is bij ons geen 'regel' hoor, iedereen koopt gewoon wat hij/zij mooi vindt. Ik ben ook bij niemand meegeweest, maar er zijn er al wel een heel aantal die hun outfit aan mij hebben laten zien. Ziet er allemaal leuk en netjes uit!

Ik kom net terug van de kapster, was erg leuk. Ze begreep meteen wel wat ik wilde en uiteindelijk nog hier en daar iets aangepast en zo tot het 'ideale' kapsel gekomen;-) Ik zat helemaal blij te zijn daar, dus volgens mij is het een goede keuze geweest. Ik heb nu zooo'n zin in de trouwdag!
Op de trouwdag zelf moet ik er al om 7.00u zijn...whieh...dat had ik oorspronkelijk niet in mijn planning. Maar ach, we willen ook absoluut niet stressen, dus dan is het wel goed om lekker op tijd te beginnen. En ik vermoed dat ik die ochtend toch wel op tijd wakker ben, dus dat scheelt ook weer;-)

Enne...jullie moeten niet téveel zeggen dat het nu spannend wordt hoor, want dan komen de zenuwen;-)

Yvon83

  • Gast
Re: Trouwen In 2013
« Reactie #4309 Gepost op: 12 maart 2013, 11:29:01 »
Hier zijn alleen schoonouders en wijzelf nog geslaagd :D Mijn ouders zitten midden in de babyboom qua lammetjes, dus die hebben geen tijd ;) Maar mijn ouders zijn ook iets relaxter, dus voor hun geen stress daardoor gelukkig. Mijn schoonmoeder zat al maanden in de stress over dr kleding.. Dus ben blij dat zij iig geslaagd is. Schoonzus heeft maatje 38, dus die kan een week voor de bruiloft nog wel shoppen, daar is genoeg keuze voor :)

Marlie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1845
  • Geslacht: Vrouw
    • de sminkies
Re: Trouwen In 2013
« Reactie #4310 Gepost op: 12 maart 2013, 12:02:17 »
afgelopen donderdag ben ik met mijn zusje wezen shoppen.. onze band is niet heel hecht en we hebben de nodige problemen gehad.. Nu gaat het een stuk beter en ons shop-middagje was leuk en ontspannen..
En ze heeft een heel leuk jurkje gevonden om aan te doen..
12 april ga ik met moeders naar Maastricht om vooor haar outfit te shoppen.
Mijn ouders en schoonouders geven er niet zoveel om wat ze aan hebben, dus daar verwacht ik ook niks van.. Ik was ook erg verbaasd toen mijn moeder vorstelde om in maastricht te gaan shoppen..

Mijn bruidsmeisjes zijn ook allemaal al geslaagd.. op 1 na, maar die gaat in valencia kijken over twee weken..

wedding2013

  • Gast
Re: Trouwen In 2013
« Reactie #4311 Gepost op: 12 maart 2013, 12:23:43 »
@roze: ik dacht alleen dat het leuk zou zijn als  de kleuren niet met elkaar vloeken en de moeder en schoonmoeder in iedergeval een beetje afgestemd zijn op elkaar.

Roze

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2002
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen In 2013
« Reactie #4312 Gepost op: 12 maart 2013, 12:26:20 »
O, op die manier. Mijn moeder heeft blauw met zwart en mijn schoonmoeder wit en zwart. Dus past uiteindelijk wel;-) Maar wij hebben geen dresscode en ik weet van anderen dat ze roze, donkerblauw, grijs, etc..alle kleuren dus wel hebben.

Mo_23

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1365
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen In 2013
« Reactie #4313 Gepost op: 12 maart 2013, 12:28:52 »
Fijn marlie dat het beter gaat met je zus! Ik had eerst ook niet zo'n sterke band maar ben zo blij dat dit zo veel verbeterd is!

Leuk dat je ene bruidsmeisje in Valencia gaat shoppen! Tijdens jullie trip zeker als je ook hè jurk gaat passen?

Marlie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1845
  • Geslacht: Vrouw
    • de sminkies
Re: Trouwen In 2013
« Reactie #4314 Gepost op: 12 maart 2013, 12:31:24 »
Jep.. heb er zo'n zin in.. :biggrin:
Ben benieuwd of ze slaagt

wedding2013

  • Gast
Re: Trouwen In 2013
« Reactie #4315 Gepost op: 12 maart 2013, 13:00:05 »
Wij doen wel een dresscode, maar niet  tenue de ville of smart casual, we hebben onze eigen dresscode verzonnen.
Tijdens de huwelijksvoltrekking wat chiquer (voor de mannen: pak mag, hoeft niet, wel een overhemd en vrouwen in jurk of broek met tuniek wat ze willen) en met het feest maakt het me niet uit.

Maar hoe communiceer je nu dat je geen tshirts, spijkerbroeken en truien wil tijdens de huwelijksvoltrekking?
Ik vind het erg betuttelend om dat neer te zetten wat niet mag, maar sommige mensen vinden een trui en een spijkerbroek met sportschoenen netjes.

Yvon83

  • Gast
Re: Trouwen In 2013
« Reactie #4316 Gepost op: 12 maart 2013, 14:49:10 »
Wij hebben bewust geen thema of dresscode gedaan. Ik wil mensen niet verplichten iets aan te moeten schaffen omdat wij dat perse zo willen..

Wedding2013, ik zou me eerder afvragen of je alles wel zo moet willen 'controleren' (weet even geen ander woord) Ik vind het idd erg betuttelend om erin te zetten dat ze iets niet aan mogen en persoonlijk zou ik dan misschien wel helemaal bedanken voor de bruiloft.

wedding2013

  • Gast
Re: Trouwen In 2013
« Reactie #4317 Gepost op: 12 maart 2013, 14:56:32 »
Ik vind het idd erg betuttelend om erin te zetten dat ze iets niet aan mogen en persoonlijk zou ik dan misschien wel helemaal bedanken voor de bruiloft.

Haha Yvon maar goed dat ik jou dan niet heb uitgenodigd ;)
En dat het betuttelend overkomt had ik ook al zelf geconstateerd, ging me er alleen om, hoe communiceer je een dresscode...

Ik heb de afgelopen jaren constant uitnodigingen gehad met dresscode, is helemaal geen uitzondering hoor! Maar je hebt altijd mensen ertussen die niet snappen wat het inhoudt en eigenlijk is dat alleen maar zielig voor de gasten, iedereen netjes in pak kom jij aan in je spijkerbroek en je t shirt. Voel je je toch ook niet op je gemak!

Yvon83

  • Gast
Re: Trouwen In 2013
« Reactie #4318 Gepost op: 12 maart 2013, 15:24:10 »
Dresscode is idd prima, maar je noemde dat je niet wou dat er iemand in spijkerbroek, trui of shirt bij de ceremonie aanwezig is. Als je zoiets zou gaan benoemen in de kaart, dan komt dat imo heel erg controlerend over.. Ik zou het houden bij het noemen van een dresscode (dresscode: hoejehethebbenwilt) en dan er vanuit gaan dat men zich er zoveel mogelijk aan houdt.

Roze

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2002
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen In 2013
« Reactie #4319 Gepost op: 12 maart 2013, 15:42:23 »
@Marlie: fijn dat het contact nu beter is met je zusje! Fijne reis alvast weer naar Valencia! Wanneer ga je?
@Dresscode: ik heb geen tips hoe je dat netjes omschrijft. Het is denk ik bijna onmogelijk om te zeggen wat je niet wilt en het toch vriendelijk over te laten komen. Persoonlijk vind ik een spijkerbroek met mooi overhemd of colbertje ook netjes, dus ik hou me er buiten;-)

dees87

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1273
  • Geslacht: Vrouw
  • Home is where you are!
Re: Trouwen In 2013
« Reactie #4320 Gepost op: 12 maart 2013, 22:12:50 »
Als je regenboogtaferelen wil voorkomen zul je eem dresscode moeten instellen, en anders, ja sorry maar dat vind ik dat je ook niet mokken als er mensen in allerlei kleuren verschijnen.

Wij hebben voor overdag bewust voor tenue de ville gekozen, beetje dezelfde stijl kleding vind ik bij de ceremonie wel mooi..

wedding2013

  • Gast
Re: Trouwen In 2013
« Reactie #4321 Gepost op: 12 maart 2013, 22:16:50 »
Ik vind een kleurrijk geheel juist heel feestelijk! en Roze een spijkerbroek met blouse kan idd ook netjes zijn maar steekt dan wel weer af tegen de mensen met een pak! Dit gaat ook alleen om de huwelijksvoltrekking...

Marlie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1845
  • Geslacht: Vrouw
    • de sminkies
Re: Trouwen In 2013
« Reactie #4322 Gepost op: 13 maart 2013, 08:30:21 »
Even een snelle vraag..
Zouden jullie het snappen als je de dresscode : "vintage chic" zou krijgen op je uitnodiging??

ikkuh

  • Gast
Re: Trouwen In 2013
« Reactie #4323 Gepost op: 13 maart 2013, 08:53:03 »
Ik zou het niet meeteen snappen maar 1 druk op google en je begrijpt het :)

Roze

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2002
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen In 2013
« Reactie #4324 Gepost op: 13 maart 2013, 09:34:02 »
De code vintage chic geeft mij wel meteen een beeld. Leuke dresscode! Of dat voor iedereen geldt, weet ik niet. Maar als mensen het niet begrijpen, zullen ze vast wel even googlen of navragen toch?

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards