collapse

Auteur Topic: De Mooie Dag Van Petra En Andy  (gelezen 7150 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

tomaat

  • Gast
De Mooie Dag Van Petra En Andy
« Gepost op: 23 mei 2011, 22:31:20 »
ik zal ook een verslag van onze dag maken

ochtend
Andy vertrok rond 8 uur met onze dochters naar zijn ouders (die op hetzelfde erf wonen) en mijn moeder en beste vriendin kwamen bij mij. Mijn moeder was best wel zenuwachtig en liep alseen kip zonder kop wat mijn vriendin en ik reuze schattig vonden.
Om 8.15 uur was de visagiste/kapster er (denise looze uit rotterdam) en die is rustig aan mijn haar begonnen, wat gelukkig snel ging en prachtig werd.
Rond 9 uur kwam de fotograaf (arthur arts uit zoetermeer) en die maakte afwisselend bij mij of bij andy foto's

Toen was het tijd om de jurk aan te trekken.Ik wilde er per see een taillevormer onder, dus ik zat nogal ingesnoerd (taillevormer/torselet/vetersluiting jurk)
en toen was het bijna zo ver..... andy zou me bijna komen halen en ik ging nog even snel naar de ws waarbij ik de jurk tever omhoog trok en de balijnen dubbel klapten, stress stress stress.
mijn vriendin is gelukkig onder de jurk gegaan en kreeg alles recht en toen was het wel even slikken voor dit moment.
Ik was zo benieuwd hoe andy eruit zal zien en natuurlijk ook onze dochters.
Het was ontzettend gaaf om de trap af te schijden en andy bewonderend te zien kijken, het was heel emotioneel ook

daarna zijn we foto's gaan maken bij een trekpaardenfokker in de buurt.
Het was even wennen om zo in de spotlight te staan maar onze fotograaf was geduldig en had goede ideeen.

Daarna zijn we naar huis gegaan om onze dochters op te halen en gelukkig stond de koets ook al klaar.
er werd gemend door twee onwijs aardige meiden en er stonden twee mooie maar ook hele brave friezen voor.
omdat ik heel erg slecht ben in besliskunde besloten we op het laatst anders te gaan rijden, dat was geen probleem. Als de meiden kruimelde met hun koekje was dat ook geen probleem. we mochten op de paarden op de bok en met alles wilde ze meewerken. Dat was erg fijn.

middag
onderweg zijn we in een natuurgebied (rottemeren) gestopt en daar hebben we mooie foto's gemaakt van ons als gezin.
Alles stond heel erg in bloei en het was rustig en ontspannen. al riep Roos op een gegeven moment;" zo....Roos is klaar"
mijn ouders waren erbij om dingen vast te houden etc.
Daarna gingen we op weg naar onze trouwlocatie waar we de "verplichte" foto's hebben gemaakt. op de groepsfoto zie je precies hoe iddylisch het eruit ziet.
Het laatste stukje in de koets werd ik heel erg zenuwachtig en voor ik het wist waren we er al.

Na de foto's gingen we met zn allen brunchen, dat zou in de serre gebeuren maar het was zulk lekker weer dat we buiten hebben gezeten.
Mijn groep clienten zagen er prachtig uit en het was super dat ook zij erbij waren

en toen was het zover..........we gingen echt trouwen.
Andy, onze dochters, ik en mijn vader en de ambtenaar van de burgelijke stand wachten buiten terwijl onze gasten door de bode naar binnen werden geleid.
Terwijl we daar stonden hoorden we de eerste klanken van de harp (germine janssens), die zo warm klonk en mijn vader, waar ik de harpiste voor had geregeld omdat hij vroeger altijd hoopte dat ik of mijn zus de harp gingen leren bespelen, wat we weigerde als pubers,
kreeg een brok in zijn keel.

Andy ging naar binnen met een Roos en Suze aan zijn handen. De meiden ( ze zijn pas bijna 2 en 3) liepen stoer de zaal in met hun rozenblaadjes
terwijl mijn vader en ik stonden te wachten en daar zei hij ;" dag petra b....". Hij gebruikte als allerlaatst de naam waarmee ik 34 jaar door het leven ging. Tja en daar sta je dan. Ik moest gelijk heel erg huilen zo mooi en emotioneel was dat moment.
Ik moest echt even slikken en toen gingen we naar binnen.

De ceremonie was, ik kan niet anders zeggen, fantastisch. De ambtenaar was warm en humoristisch en toen ze aan mijn clienten vroeg hoe ze andy vonden riepen zij: " geweldig"
en toen ze daarna vroeg of zij niet liever met mij wilde trouwen staken er 2 hun vinger op en riepen "ja'
Andy en ik hadden alletwee een stuk naar de babs moeten mailen met waarom we met de ander willen trouwen en dat droeg ze voor tijdens de plechtigheid. poeh hee, dat was emotioneel

Na de plechtigheid gingen we aan boord van de boot waar we gingen borrelen en de bruidstaart eten,
daar was het heerlijk relaxen. De meeste gasten deden hun schoenen uit en we voeren over de mooie rotte.
De kinderen konden lekker heen en weer rennen en we genoten van de appeltaar

Toen we na 2 uur varen terug kwamen bij onze trouwlocatie (de lindehoeve) was de trouwzaal omgedoopt tot eetzaal

nadat we gegeten hadden (buffet) vertrokken we naar huis om Roos en Suze naar bed te brengen.
onderweg werd ik misselijk van al mijn strakke kledingstukken en thuis heb ik alles los gedaan en alleen maar gezucht en gesteund en gauw even geplast.
Ikmoest wel even moed verzamelen voor ons avondfeest. We gaven het feest in onze eigen schuur voor 200 gasten en hadden hem aan laten kleden door een cateraar.
Ik wist echt niet wat ik zag toen we binnenkwamen. Het leek wel een sjieke disco.
Na het verplichte handjesschudden hebben we de openingsdans gedaan op tina turner- simply the best
en daarna............ging het dak eraf.
we hebben gefeest, gesprongen, gelachen, gekletst en vooral genoten.
We zijn zelfs op de schouders genomen en de zaal door gegaan en we hebben samen op het podium gesprongen op Liberte.

1 van mijn clienten ging later helemaal uit zijn dak op het podium.
we hebben daar de foto's gegeven aan onze ouders, getuigen en ceremoniemeesters die smiddags door een andere fotograve waren gemaakt en gelijk afgedrukt waren. Die waren erg verrast en dat was dus goed gelukt.

Om 00.45 hebben we een laatste dans gedaan en zijn naar huis gegaan nadat we iedereen bedankt hadden en gezegd hadden dat ze nog even door moesten feesten.
Thuis waren we nog helemaal euforisch en hebben nog lang nagepraat.

's morgens moesten we al vroeg op want Roos en Suze werden opgehaald door hun opa en oma om daar te gaan logeren en wij vertrokken naar de Malediven. Daar was het heerlijk en vooral mooi.
Het was leuk om zo samen na te genieten van onze mooie dag.
en ook al was het weer niet heel erg lekker dat kon ons als pasgetrouwd stel niet deren.
We hebben daar geluierd, gegeten, gezwommen en geborreld


al met al
het was heel heel heel heel erg leuk allemaal
« Laatst bewerkt op: 23 mei 2011, 22:31:36 door tomaat »

Klingel

  • Gast
De Mooie Dag Van Petra En Andy
« Reactie #1 Gepost op: 23 mei 2011, 22:36:21 »
Hoi Petra,

Klinkt en ziet eruit als een heel mooie dag!!

En leuk om even de foto's te kunnen zien, wij hebben in september ook Arthur die bij ons de foto's maakt..

Geniet van het getrouwde leven!!

Groetjes, Klingel

missy-ila

  • Gast
De Mooie Dag Van Petra En Andy
« Reactie #2 Gepost op: 24 mei 2011, 07:12:48 »
Wat zag je er prachtig uit! Ik had al eens eerder een foto van je jurk gezien, maar je straalt echt op deze foto's! Ik vind de foto van jullie tussen de grassen en bloemen met ieder een dochter omhoog echt super!  :biggrin:
Leuk om jullie verslag te lezen, klinkt als een erg leuke dag.  :)

suzan1983

  • Gast
De Mooie Dag Van Petra En Andy
« Reactie #3 Gepost op: 24 mei 2011, 07:35:23 »
Heb alleen de foto's even gespiekt. Maar wat een prachtige foto met de kids in het veld!
Lekker nagenieten!

Jolanda

  • Gast
De Mooie Dag Van Petra En Andy
« Reactie #4 Gepost op: 24 mei 2011, 07:50:19 »
Gefeliciteerd!
En wat een mooie en leuke foto's!
Jullie zagen er prachtig uit!

Marretje

  • Gast
De Mooie Dag Van Petra En Andy
« Reactie #5 Gepost op: 24 mei 2011, 08:26:07 »
Hallo Petra,

Wat een leuk verslag en wat een leuke foto`s.
Vooral die foto met jullie meiden in het boterbloemen veld.
Plezier straalt van die koppie`s af.

Familiefoto is ook leuk, niet zo statisch maar lekker los.
Zo hebben wij het ook gedaan in april.

Geniet van je wittebroodsweken!!

anna23

  • Gast
De Mooie Dag Van Petra En Andy
« Reactie #6 Gepost op: 24 mei 2011, 08:42:59 »
Leuk verslag en mooie foto's!! Wat hadden jullie mooi weer zeg :biggrin:

Bride from Nijkerk

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1667
  • Geslacht: Vrouw
De Mooie Dag Van Petra En Andy
« Reactie #7 Gepost op: 24 mei 2011, 09:07:51 »
Hoi Petra,

Ik heb echt zitten genieten van je verslagje!, het klinkt en ziet er uit als een geweldige dag!
Wat zagen jullie er allemaal toch prachtig uit op de dag, jullie dochters leken wel kleine bruidjes.
En wat zullen ze papa en mama toch mooi gevonden hebben (en terecht jullie stralen gewoon)
Gefeliciteerd en geniet van elkaar.

Groetjes

Bride from Nijkerk

Lola_

  • Held
  • *****
  • Berichten: 7171
  • Geslacht: Vrouw
De Mooie Dag Van Petra En Andy
« Reactie #8 Gepost op: 24 mei 2011, 09:13:10 »
Wat een leuk verslag en wat zien jullie er mooi uit, genieten! Gefeliciteerd met jullie huwelijk en geniet van jullie wittebroodsweken.

Suzimoo

  • Gast
De Mooie Dag Van Petra En Andy
« Reactie #9 Gepost op: 24 mei 2011, 09:15:20 »
Geweldig zeg! Die foto van jullie in het veld met de gele bloemen is echt geweldig. Je dochtertjes ziet er echt zo prachtig en schattig uit!

Hoe waren de Malediven? Helemaal idealistisch zoals iedereen het zich voorsteld?

Veer

  • Gast
De Mooie Dag Van Petra En Andy
« Reactie #10 Gepost op: 24 mei 2011, 11:00:18 »
Heel mooi prachtig koppel en prachtige kinderen. Super dat jullie ook getrouwd zijn met jullie kinderen. Kijk steeds meer uit naar onze grote dag!

Willempie

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 616
  • Geslacht: Vrouw
De Mooie Dag Van Petra En Andy
« Reactie #11 Gepost op: 24 mei 2011, 11:49:29 »
Van harte gefeliciteerd! Jullie zagen er prachtig uit! De foto's met jullie dochters zijn echt prachtig. Heel veel geluk samen!

Myrretje

  • Gast
De Mooie Dag Van Petra En Andy
« Reactie #12 Gepost op: 24 mei 2011, 12:00:40 »
Allereerst gefeliciteerd, natuurlijk! Wat een leuk verslag, het klinkt als een geweldige dag. Jullie zagen er prachtig uit, en jullie dochters zijn echt super schattig! Hele mooie  foto's ook, vooral die van jullie met jullie meiden in het veld... mag ik dat ideetje jatten??  :wink:. Als wij gaan trouwen zijn onze dochters 3 en nét 5.

tomaat

  • Gast
De Mooie Dag Van Petra En Andy
« Reactie #13 Gepost op: 24 mei 2011, 13:30:28 »
natuurlijk mag je het idee jatten.
we hebben het zelfs een paar keer geoefend want kinderen van rond de twee willen wel eens iets niet  :biggrin:

Myrretje

  • Gast
De Mooie Dag Van Petra En Andy
« Reactie #14 Gepost op: 24 mei 2011, 13:42:59 »
natuurlijk mag je het idee jatten.
we hebben het zelfs een paar keer geoefend want kinderen van rond de twee willen wel eens iets niet  :biggrin:

Haha, die van mij van 3 wil standaard niet wat wij willen!!  :biggrin:

tomaat

  • Gast
De Mooie Dag Van Petra En Andy
« Reactie #15 Gepost op: 24 mei 2011, 23:29:47 »
en daarom ben ik weken bezig geweest met het laten wennen aan de schoentjes, jurkjes en dus ook de foto's
haha waar je je als aanstaande bruid druk om kan maken, maar ik zag het echt al gebeuen dat ze op DE dag zouden zeggen: "wil niet die jurk aan" en ik ze er hoe dan ook in zou willen proppen  :tongue:

stimpy

  • Woehoe!
  • Held
  • *****
  • Berichten: 1288
  • Geslacht: Vrouw
De Mooie Dag Van Petra En Andy
« Reactie #16 Gepost op: 25 mei 2011, 10:12:03 »
Gefeliciteerd! Jullie zagen er prachtig uit. Geweldige foto's! Mijn favorieten zijn die met de kids tussen de bloemen en die met de klompen.

Saskia1983

  • Ti sposerò perchè
    mi sai comprendere e nessuno
    lo sa fare come te
  • Held
  • *****
  • Berichten: 1762
  • Geslacht: Vrouw
De Mooie Dag Van Petra En Andy
« Reactie #17 Gepost op: 25 mei 2011, 11:33:56 »
Gefeliciteerd, het klinkt als een fijne dag! Mooie locatie en geweldige foto's!

twijfeltje

  • Gast
De Mooie Dag Van Petra En Andy
« Reactie #18 Gepost op: 25 mei 2011, 13:37:38 »
Gefeliciteerd, wat een mooie dag!

Veer

  • Gast
De Mooie Dag Van Petra En Andy
« Reactie #19 Gepost op: 26 mei 2011, 14:36:39 »
Mijn dochters gaan volgend jaar vijf en vier jaar zijn en onze zoon drie jaar. Ik ben ze al aan het voorbereiden dat ze een witte jurk aan gaan krijgen zoals de mama en geen roze voor de oudste en een blauwe voor de jongste dochter. Ik zal ze de schoentjes ook in laten lopen want pijnlijke voetjes is natuurlijk niet fijn.

Maewyn

  • Gast
De Mooie Dag Van Petra En Andy
« Reactie #20 Gepost op: 26 mei 2011, 16:45:00 »
Petra (en Andy natuurlijk) het klinkt echt helemaal super, gefeliciteerd!! Heb je misschien ook foto's bij de trekpaarden? Ik ben helemaal weg van trekpaarden, dus lijkt me supergaaf om te zien :biggrin:.

Amanda13052011

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 585
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.paltol.nl
De Mooie Dag Van Petra En Andy
« Reactie #21 Gepost op: 26 mei 2011, 18:06:58 »
Gefeliciteerd! Leuke foto's, vooral die met jullie meiden.

tomaat

  • Gast
De Mooie Dag Van Petra En Andy
« Reactie #22 Gepost op: 29 mei 2011, 07:49:28 »
Hier zijn nopg wat foto's bij de paarden. Het veulentje was eerder die week geboren

Ze moesten heel erg wennen  aan mijn jurk en het eerst kwartier sloegen alle paarden regelmatig aan de kletter, wat niet zo praktisch was maar wel een heel erg mooi gezicht; van die woest snuivende paarden

15 juli

  • Gast
De Mooie Dag Van Petra En Andy
« Reactie #23 Gepost op: 31 mei 2011, 12:49:42 »
gefeliciteerd!
en mooie foto's met die paarden.

Maewyn

  • Gast
De Mooie Dag Van Petra En Andy
« Reactie #24 Gepost op: 6 juni 2011, 16:22:44 »
Wow, supertof met dat veulen erbij!

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards