collapse

Auteur Topic: Wel Openingsdans Maar Geen Dansavond...  (gelezen 5949 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

marjolein1987

  • Gast
Wel Openingsdans Maar Geen Dansavond...
« Gepost op: 7 januari 2012, 22:05:56 »
Hallo allemaal...

Daar ben ik weer met mn vragen :biggrin:
het zit zo:

mijn AS en zijn familie houden wel van een dansje maar ik en mijn familie helemaal  niet.
Nu wil ik wel (omdat mijn AS dat graag wil) wel een openingsdans doen maar ik zit niet te wachten op een dansavond met keiharde muziek( we willen ook gewoon liedjes op cd branden en afspelen)
nu hadden we een receptie bedacht ( las dat dat normaal 1.5 uur duurt maar wijwillen wel een avond tot ong. 0.00 uur)maar hoe maak je dat leuk/gezellig? En met een openingsdans? Onze ideeen zijn zo ongeveer op, hopelijk kunnen jullie ons helpen.

Gr marjolein

Ingepinge87

  • Junior
  • **
  • Berichten: 158
  • Geslacht: Vrouw
Wel Openingsdans Maar Geen Dansavond...
« Reactie #1 Gepost op: 7 januari 2012, 22:13:15 »
Wij hadden eigen ook wel een beetje zo'n avond en dat kwam omdat wij een bandje hadden die niet zo voordehandliggende muziek speelde, namelijk: dixielandmuziek! Het is muziek waar je op zich wel op kunt dansen, maar het is allemaal niet heftig hard. We konden ook gewoon nog gezellig kletsen. Wij hebben geen openingsdans gedaan, maar dat had prima gekund. Er is uiteindelijk wel gedanst, maar dat was vooral stijldansen.
Jullie zijn van plan om cd-tjes te branden, maar dan weet ik ook niet of een openingsdans leuk is. Maar goed, alles kan natuurlijk! Het is jullie feest. :)

JM2012

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4716
  • Geslacht: Vrouw
Wel Openingsdans Maar Geen Dansavond...
« Reactie #2 Gepost op: 7 januari 2012, 22:19:01 »
Wij zitten eigenlijk in bijna dezelfde situatie! Wij doen wel een receptie ( smiddags) en hebben een feest (savonds). Maar dat feest ziet er nu meer uit als een soort tweede 'receptie' / feest avond. Zonder echte dansvloer en zonder band.. de locatie heeft een goede geluidsinstallatie dus wij spelen ook muziek vanaf een usb.

Waarschijnlijk zorgen we er wel voor dat er ergens wat plek is om te dansen, mochten mensen daar zin in hebben en ook wij willen een openingsdans doen..

Wij gaan nu waarschijnlijk 'gewoon' dansen ( misschien dat we eerst even aangekondigd worden: "Dames en Heren, de eerste dans als meneer en mevrouw Huppeldepup! ) . muziek aan, dansje doen, even buigen :tongue: en we zien wel wat er gebeurt.

Maar ik blijf dit topic even volgen! Misschien zijn er leukere ideeen..


Je zou ook kunnen overwegen om in plaats van een openingsdans, een einddans te doen? Dan heb je niet dat probleem?

Happy Bride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 14739
  • Geslacht: Vrouw
Wel Openingsdans Maar Geen Dansavond...
« Reactie #3 Gepost op: 7 januari 2012, 22:36:40 »
Als de muziek er niet naar is zal er al niet veel gedanst worden denk ik.
Misschien kan je een klein gedeelte vrij maken waar mensen als ze willen kunnen dansen en de rest zo inrichten dat je gezellig kan kletsen.
Wil je sta tafels of liever echt zitten?
Als je niet van dansen houd zou ik ook geen openingsdans doen.
Hebben wij ook niet gedaan en niemand die er naar vraagt hoor.
« Laatst bewerkt op: 7 januari 2012, 22:38:03 door Happy Bride »

marjolein1987

  • Gast
Wel Openingsdans Maar Geen Dansavond...
« Reactie #4 Gepost op: 7 januari 2012, 22:40:25 »
Wat fijn dat er meerdere mensen in deze situatie zitten!
Ik vind een gezellige avond met zn alle en een achtergrondmuziekje net zo leuk maarja, mn AS heeft natuurlijk ook een inbreng. :biggrin:
ik denk namelijk dat niet iedereen mijn idee zo leuk vind dus moet er wel "iets" leuks gebeuren!

Ooit heb ik een keer op een bruiloft gezeten waar ze muziek van een cdtje hadden en een enorme dansvloer...dat bleek geen succes, niemand deed wat! Nou, dat wil ik dus niet he!

Wat hebben jullie gedaan dan? Mijn AS vind dat een openingsdans erbij hoort....helaas....

Vroeger vond ik feesten wel leuk maar als ik echt in de "picture" sta, sta ik te rillen als een rietje. Vandaar dat ik dat dus eigenlijk niet wil.

We willen statafels en zittafels...

Er komen ook niet heel veel mensen(overdag 50, incl. 13 kids en savonds 62, incl 13 kids)
« Laatst bewerkt op: 7 januari 2012, 22:42:04 door marjolein1987 »

JM2012

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4716
  • Geslacht: Vrouw
Wel Openingsdans Maar Geen Dansavond...
« Reactie #5 Gepost op: 7 januari 2012, 22:46:17 »
Haha een grote dansvloer lijkt me dan ook geen succes nee !

Onze locatie heeft al 8 statafels en een lange bar, plus een lounge hoek met lage banken met in het midden 2 tafeltjes. Die tafeltjes zouden wel wegkunnen, dan creeer je een beetje een open plekje waar wel wat gedanst kan worden. En als er niets gebeurt ziet het er niet leeg uit ofzo..

Denk dat het van de locatie afhangt of je met alleen een cd de sfeer er in krijgt (plus muziek keuze en publiek :wink: ). Onze locatie heeft wat weg van een grand cafe, maar dan knusser en net iets meer kroeg achtig. In kroegen draaien ze ten slotten ook gewoon vanaf een cd en ook daar wordt toch wel eens wat gedanst?
En als je gasten hebt die niet bang zijn om te dansen.. ( bij mij komt er een man of 10/14 uit mijn dansschool.. dus dat komt vast goed! )Maar als je eigenlijk liever niet wilt...

marjolein1987

  • Gast
Wel Openingsdans Maar Geen Dansavond...
« Reactie #6 Gepost op: 8 januari 2012, 11:55:20 »
Dat klinkt wel leuk! Vooral die lounge hoek!

Dus jij hebt ook een "gewoon" gezellige avond dat je geen receptie maar ook geen feest kan noemen? Gewoon gezellig samen zijn met zn allen (dag en avondgasten)

Wij hadden bedacht:

van 17.30 uur- 19.30 eten(buffet)
van 19.30 - 20.00 even opfrissen
20.00 avondgasten komen
Van 20.00-0.00 uur een gezellige avond met elkaar (hoe heet dat? Receptie/feestavond)
Zonder dansen, wel achtergrondmuziek.
Hopelijk ook met wat stukjes?!

We hebben ook weleens een mexicaanse gitarist bij een bruiloft gehad, misschien is dat leuk voor bij het eten?!

Alleen als er geen stukjes gedaan worden moeten we wel wat anders"leuks" bedenken voor savonds...

Wat denken jullie hiervan?

JM2012

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4716
  • Geslacht: Vrouw
Wel Openingsdans Maar Geen Dansavond...
« Reactie #7 Gepost op: 8 januari 2012, 12:14:39 »
Haha een mexicaanse gitarist? Eten jullie dan ook mexicaans? Anders zou ik denk ik die link niet helemaal leggen.. ( k werk als bijbaantje in een mexicaans restaurant (studeer nog..), ik word helemaal gek van die muziek xp ). Maar zoiets is denk ik niet echt nodig. Zeker bij het eten.. mensen kletsen toch wel met elkaar, een 'gewoon' achtergrond muziekje is dan denk ik meer dan genoeg. Ik voel me altijd erg opgelaten als ik echt moet gaan staan luisteren naar iemand die muziek maakt..

Wij zien onze dag als volgt:

van 15:00 - 17:00 hebben wij een receptie. Voorafgaand de ceremonie. Dit doen we met de daggasten ( 22 man, alleen directe familie) en de rest van de familie. De rest van de familie gaat voor het eten weer weg.
Dan eten we van 17:30 - 20:30
20:30 begint het 'feest'. Dat is dan voor de daggasten + collega's en vrienden. Meer een soort tweede receptie, alleen dan wat losser allemaal.

De receptie is dan ook in een ander deel van de feestlocatie, het restaurant gedeelte, zodat iedereen gewoon lekker kan zitten :).

kloko

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2708
  • Geslacht: Vrouw
Wel Openingsdans Maar Geen Dansavond...
« Reactie #8 Gepost op: 8 januari 2012, 12:17:30 »
Je zou de dag ook heel anders kunnen indelen, maar dat is afhankelijk van de groep de je uitnodigd.
Wat wij hebben gedaan is dit:
trouwen om 14 uur, vooraf foto's gemaakt.
aansluitend receptie tot half 5/5 uur (100 gasten)
daarna naar een andere locatie om daar met 40 gasten te genieten van een buffet/diner met als toetje een ijstaart.
Savonds hebben we even een uurtje gedanst, maar lang niet iedereen deed mee.
om 12 uur was het afgelopen.
Vond ik een prima indeling, kan je een beetje dansen, maar draait de avond meer om gezellig eten en kletsen.

succes met de indeling maken!

marjolein1987

  • Gast
Wel Openingsdans Maar Geen Dansavond...
« Reactie #9 Gepost op: 8 januari 2012, 12:46:10 »
Ow haha sorry, verkeerd uitgelegd... Die man zelf is mexicaans en speelt vvanalles, en loopt een beetje rond...

We doen bewust geen receptie aan t eind vd middag. Dit omdat we anders tijd te kort komen en we nodig voor de avond gewoon vrienden, tantes en ooms uit. Geen collegas (van mijn werk tenminste) dit omdat ik niet veel met ze heb. Mijn AS wil dat wel, maar dat zijn er maar 3.

Savonds komen er dan ook maar 12 mensen bij! In totaal maar 62 man incl. 13 kids...

JM2012

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4716
  • Geslacht: Vrouw
Wel Openingsdans Maar Geen Dansavond...
« Reactie #10 Gepost op: 8 januari 2012, 12:53:00 »
Haha vandaar! Dan kan het wel leuk zijn om zoiets te doen!
Hou er dan wel rekening mee dat zo'n man met een gitaar (?) dan waarschijnlijk een beetje op de achtergrond valt door de gesprekken van zoveel mensen..

Zie het gewoon als een leuke avond om jullie huwelijk met je vrienden/familie te vieren! Een soort informele receptie. Ik vind receptie altijd zo formeel klinken.. maar zoals wij het doen is het juist om gezellig met zijn allen samen het eventjes te vieren/bespreken. Het is jullie dag, richt het in zoals jullie dat zelf willen!

En in zo'n gezellige sfeer vind ik best dat je een openingsdans kan doen, mochten jullie dat willen. Maar, zoals ik al zei, als je mensen niet wilt ' dwingen ' omn te dansen zou je een afsluitdans kunnen overwegen. Voelt vast niemand zich opgelaten bij..

Ook leuk: Alle gasten in een kring om jullie heen terwijl jullie dansen, heel intiem!

trouwen2012

  • Gast
Wel Openingsdans Maar Geen Dansavond...
« Reactie #11 Gepost op: 18 januari 2012, 23:57:47 »
Ik heb niet echt tips voor je qua indeling. Maar onze locatie noemt de receptie geen receptie. Maar huwelijksborrel of feestelijke borrel. Misschien is dat wat?
Als je googled kom je het wel vaker tegen.

marjolein1987

  • Gast
Wel Openingsdans Maar Geen Dansavond...
« Reactie #12 Gepost op: 19 januari 2012, 16:23:13 »
Dat is beter omschreven inderdaad!
We hebben bedacht om wel een openingsdans te doen ( danslessen zijn dus wel nodig  :biggrin:  ) daarna de muziek weer gewoon op ''normaal volume'' te draaien, er een gezellige avond van te maken en af en toe eens de muziek wat harder te draaien voor diegene die toch wel wil dansen.
Goed idee? Of is dat vreemd?

Misschien alleen het laatste uur de muziek op knalvolume?

JM2012

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4716
  • Geslacht: Vrouw
Wel Openingsdans Maar Geen Dansavond...
« Reactie #13 Gepost op: 19 januari 2012, 17:41:30 »
Ik zou het niet vastzetten op die manier. Lekker je openingsdans doen , muziek wat zachter. En als mensen al btje gaan dansen muziek omhoog, gewoon zien hoe het op dat moment loopt :wink:

ellendeboer

  • Gast
Wel Openingsdans Maar Geen Dansavond...
« Reactie #14 Gepost op: 28 januari 2012, 15:22:41 »
Wat grappig, wij zitten met precies hetzelfde!!! We willen wel een 'feest', maar ook niet met keiharde muziek enzo. Onze feestruimte is vrij knus en je kan er ook lekker zitten. Er komen ook sta-tafels. Ik denk dat we gewoon een mp3 erin doen en de muziek harder zetten als mensen toch willen dansen. Een openingsdans lijkt me wel erg leuk om te doen! Even informeren wat danslessen kosten. We hebben al 2 jaar dansles gehad, maar dat is aardig weggezakt haha...

Zankyou

  • Gast
Wel Openingsdans Maar Geen Dansavond...
« Reactie #15 Gepost op: 31 januari 2012, 15:53:08 »
Je kunt zorgen dat mensen niet de 'urge' voelen om te dansen, zorg voor comfortabele stoelen, een rustig blues-achtig achtergrond muziekje, Misschien kun je wat mooie kacheltjes neerzetten, kaarsjes, of is er een open haard zodat er meer een knusse, intieme praatsfeer ontstaat, in plaats van een dansachtige party sfeer :)

Na de openingsdans kun je misschien je gasten toespreken, terwijl de muziek weer zacht word gedraaid en ze uitnodigen tot een hapje en een drankje. Dan zijn je gasten vast niet geneigd een dansje te wagen.

marjolein1987

  • Gast
Wel Openingsdans Maar Geen Dansavond...
« Reactie #16 Gepost op: 4 februari 2012, 11:35:52 »
Klinkt ook als een goed idee zankyou!
We hebben nog een keer erover nagedacht en ik denk dat we weten wat het gaat worden!
Namelijk:
tot 8 uur eten. Tussen 8 - 8.15 opfrissen
8.15-9.00 uur komen gasten binnen..
Daarna lekker wat drinken en wat hapjes. Praten enz.
Rond 10 uur/half elf openingsdans en daarna een uurtje "hossen" met z'n alle.
Dan hebben wij beide onze "zin'. Ik hou er niet zo van maar 1 uur a 1.5 uur hossen vind ik nog wel leuk en zo is mijn AS ook blij! Daarna afsluiting met broodjes...

marian1313

  • Gast
Wel Openingsdans Maar Geen Dansavond...
« Reactie #17 Gepost op: 4 februari 2012, 11:48:07 »
Met de locatie is ook wel te regelen dat je een opstelling hebt waarbij er bij de tafels niet te hard geluid is en op de dansvloer wel wat meer. Bij ons heeft ook lang niet iedereen op de dansvloer gestaan, maar het was wel leuk dat een aantal mensen dat wel deden.
Heb je ook een dj voor dat uurtje of hoe ga je dat doen?

marjolein1987

  • Gast
Wel Openingsdans Maar Geen Dansavond...
« Reactie #18 Gepost op: 5 februari 2012, 20:10:56 »
Nee maar wel een usbstick en iemand die dat kan regelen... En de "disco" lichten....

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards