collapse

Auteur Topic: Als mijn aanstaande me ophaalt...  (gelezen 5278 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

juf21

  • Gast
Als mijn aanstaande me ophaalt...
« Gepost op: 2 juni 2014, 00:42:28 »
Hoi allemaal,

Nog drie weken tevgaan, dus de domste dingen schieten nu door mijn hoofd.  :blush:
Graag jullie mening voor het volgende. Mijn vriend gaat bij zijn ouders slapen, ik slaap alleen thuis. Om 9.00 verzamelen alle daggasten + de halve school (ik ben juf) en buurt zich in de straat. Om 9.15 komt mijn vriend aan met daar achter zijn ouders, broer en zus met partners.
Vraag 1: gaan zij naar binnen of wachten zij buiten samen met de andere daggasten? Hetzelfde geldt voor mijn vader, oma's en zus met partner. Eerst binnen koffie drinken of op straat laten staan? Op zich is even binnenkomen wel handig ivm corsages op doen, maar buiten is misschien meer verrassingseffect voor iedereen.
Dus meteen vraag 2: Wanneer krijgt iedereen corsages op?

Binnen is mijn moeder, bruidsjonker/bruidsmeisje en de ceremoniemeester. Mijn vriend belt aan en moeder doet de voordeur open.
Vraag 3: Komt mijn vriend naar de slaapkamer of wacht hij onderaan de trap? (Wij kunnen niet kiezen, beide wel mooi.)

En dan...?? vraag 4: Gaan we dan eerst de kamer in waar we de ouders/broers/zussen/oma's zien? (Iedereen in de hal laten staan, zodat we samen de trap af kunnen komen is niet handig, gang te klein.)
Of laten we bij aankomst van kijn vriend iedereen naar buiten gaan, zodat wij even een momentje samen hebben en iedereen ons buiten voor het eerst ziet?

Wat vinden jullie??

Ctje

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2647
  • Geslacht: Vrouw
Re: Als mijn aanstaande me ophaalt...
« Reactie #1 Gepost op: 2 juni 2014, 08:14:58 »
ik zou de corsages op laten toen voor dat jullie elkaar zien. Dus je vriend neemt er een paar mee, en de rest doet t bij jou thuis.

Waarom doet je moeder de deur open? Zou je het niet leuk vinden als iedereen buiten staat, hij aanbelt en jijzelf open doet? Klein momentje samen in de deuropening, en iedereen ziet jullie tegelijk.

Lies86

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3340
  • Geslacht: Vrouw
  • Wees jezelf, er zijn al genoeg andere!
Re: Als mijn aanstaande me ophaalt...
« Reactie #2 Gepost op: 2 juni 2014, 13:15:02 »
Vraag 1: gaan zij naar binnen of wachten zij buiten samen met de andere daggasten? Hetzelfde geldt voor mijn vader, oma's en zus met partner. Eerst binnen koffie drinken of op straat laten staan? Op zich is even binnenkomen wel handig ivm corsages op doen, maar buiten is misschien meer verrassingseffect voor iedereen.
Dus meteen vraag 2: Wanneer krijgt iedereen corsages op?
Vraag 3: Komt mijn vriend naar de slaapkamer of wacht hij onderaan de trap? (Wij kunnen niet kiezen, beide wel mooi.)
vraag 4: Gaan we dan eerst de kamer in waar we de ouders/broers/zussen/oma's zien? (Iedereen in de hal laten staan, zodat we samen de trap af kunnen komen is niet handig, gang te klein.)
Of laten we bij aankomst van kijn vriend iedereen naar buiten gaan, zodat wij even een momentje samen hebben en iedereen ons buiten voor het eerst ziet?

Ik zou iedereen binnen laten komen, koffie laten drinken en corsages geven (zo hebben we het zelf ook gedaan) stel dat het regent is het ook zo onaardig om iedereen buiten te laten staan. Voordat je man aankomt kun je ze altijd vragen naar buiten te gaan.

Mijn vader deed met ons bruidsjonkertje de deur open, manlief kwam naar binnen en wachtte samen met de ouders/grootouders onderaan de trap. En ik kwam naar beneden. De broers/zussen beste vriendin stonden inderdaad in de woonkamer waar we daarna samen heen gingen.
Je kan er ook voor kiezen dat hij de deur open doet. Maar dan staan meteen je daggasten erachter te trappelen.
Net wat je wilt. Wij presenteerde ons pas na de foto's aan de rest van de daggasten (die zich tijdens de foto's hadden verzameld bij mijn ouders thuis)

Appelsientje

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 343
  • Geslacht: Vrouw
    • Schoonheidssalon Monifique
Re: Als mijn aanstaande me ophaalt...
« Reactie #3 Gepost op: 3 juni 2014, 06:00:40 »
Ik trouw a.s. vrijdag en zit met precies hetzelfde.

De trap afkomen.....hmm lijkt me niet....ik heb 5 lagen incl. een hoepel. Ben als de dood dat ik van de trap lazer. We hebben zo een schuine trap met 2 bochten....nee lijkt me niet.  :blush:

Nu zitten we te denken om i.p.v. dat ik de deur open doe, binnen op hem wacht. Dus dan is de rest allemaal nog buiten en kan niemand ons zien. Ben namelijk bang dat we beide te verlegen worden als wij elkaar voor het eerst zien waar de rest van de familie bij is.

Hmmm dilemma!  :cry:

Lies86

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3340
  • Geslacht: Vrouw
  • Wees jezelf, er zijn al genoeg andere!
Re: Als mijn aanstaande me ophaalt...
« Reactie #4 Gepost op: 3 juni 2014, 06:32:01 »
De meeste jurken bestaan uit minimaal vijf lagen en een hoepel hoor.
En ook hier een wenteltrap. Ging prima! Gewoon je jurk iets optillen aan de voorkant.
Bovendien moet je toch en keer die trap af. Of kleed jij je beneden aan?
Maar bovenal doe wat goed voelt!

Appelsientje

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 343
  • Geslacht: Vrouw
    • Schoonheidssalon Monifique
Re: Als mijn aanstaande me ophaalt...
« Reactie #5 Gepost op: 3 juni 2014, 07:48:52 »
Nee hoor, aankleden is gewoon boven, maar ja ik ga liever op mijn Bekker als niemand het ziet dan dat iedereen staat te kijken.
Eigenlijk ga ik trouwens liever niet plat  :biggrin:

juf21

  • Gast
Re: Als mijn aanstaande me ophaalt...
« Reactie #6 Gepost op: 8 juni 2014, 19:41:48 »
Bedankt voor het meedenken allemaal!

We gaan waarschijnlijk de naaste familie binnen laten, corsages opdoen e.d.
Dan komt vriendlief me ophalen, mijn moeder doet open.
Vervolgens wacht hij onderaan de trap en kom ik naar beneden. De rest wacht in de kamer, zodat we toch even ons momentje alleen hebben.
Daarna gaan we de kamer in, zodat de familie ons even rustig kan 'bekijken'
Dan gaat de familie vast naar buiten en voegt zich daar bij de kinderen van school+overige daggasten.
Als iedereen klaar staat gaan wij naar buiten.

Inge89

  • Gast
Re: Als mijn aanstaande me ophaalt...
« Reactie #7 Gepost op: 12 juni 2014, 19:02:41 »
Deze vragen had ik ook ineens toen ik in m'n jurk stond.
CM had corsages en die buiten uitgedeeld. Vriendin had mij in jurk geholpen, ging toen ook naar buiten en heeft ouders naar boven gestuurd. Ik vond de gang beneden ook geen geschikt eerste moment dus vriendlief is naar boven gekomen (appartement op 1e etage) we hebben elkaar voor het eerst gezien in de woonkamer toen en daar waren alleen ouders bij. Die zijn toen ook naar beneden gegaan en toen hebben we een heuse balkonscene gedaan voor iedereen die beneden op straat stond te kijken

Bruid20

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 852
  • Geslacht: Vrouw
Re: Als mijn aanstaande me ophaalt...
« Reactie #8 Gepost op: 12 juni 2014, 19:13:03 »
Oh dat is gaaf zeg! Werden jullie zeker helemaal met gejuich ontvangen!

Mijn vriend en ik zien elkaar pas om 9 uur in het gemeentehuis. Dan zijn de 10 gasten die daarbij mogen zijn er ook bij. We zitten er wel aan te denken om de gasten een paar minuutjes later te laten komen, als dat kan volgens de gemeente. Dan hebben we nog heel even met de fotograaf erbij.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards