collapse

Auteur Topic: Wat Er Mis Ging....  (gelezen 6779 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jenila

  • Gast
Wat Er Mis Ging....
« Gepost op: 4 juni 2010, 22:26:59 »
Hallo allemaal,

Omdat het wellicht nog een juridisch staartje gaat krijgen houd ik het een beetje algemeen...

Gisteren zijn wij getrouwd. De dag was geweldig, van begin tot eind genoten op 1 dingetje na...

De fotograaf kwam niet opdagen!

Je verzint het niet, hij was er gewoon niet! We hebben ons suf gebeld, nergens gehoor, je bedenkt je de gekste dingen (ongelukken, sterfgevallen)...en ondertussen behelp je je met je eigen camera en wegwerpcameraatjes :sad: Op onze lokatie kwamen we toevallig een hobbyfotograaf tegen die ook nog, geheel belangeloos, een reportage heeft gemaakt...er zijn dus foto's maar....het is natuurlijk niet te vergelijken met een echte huwelijksreportage door een professioneel fotograaf!

Vanmorgen kreeg ik hem eindelijk te pakken....en je verzint het niet, maar hij had de datum verkeerd in zijn agenda staan!

Ik ben boos, verdrietig, dit is gewoon zo onvergeeflijk....

De fotograaf wil ter compensatie de foto's van de hobbyfotograaf bewerken maar ik wil die vent gewoon niet aan mijn foto's hebben!


We gaan nu eerst genieten van onze vakantie en daarna neem ik kontakt op met mijn rechtbijstandsverzekering, de emotionele schade kan nooit meer vergoed worden maar ik zou graag de hobbyfotograaf een financiele vergoeding geven....uiteraard betaald door de nalatige fotograaf!

Ik moest het hier even kwijt en wil als tip meegeven: bel de dag voor de bruiloft je fotograaf!!!!!

Ratatosk

  • Gast
Wat Er Mis Ging....
« Reactie #1 Gepost op: 4 juni 2010, 22:30:38 »
Dat is mijn nachtmerrie :S. Echt erg.
Ik ga hem toch maar bellen denk ik dan.

Happy Bride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 14739
  • Geslacht: Vrouw
Wat Er Mis Ging....
« Reactie #2 Gepost op: 4 juni 2010, 22:51:33 »
Wat een nachtmerrie. Oh kan me voorstellen dat je woest, verdrietig en alles te gelijk bent op zo'n moment.

Misschien is het nog mogelijk om een mooei reportage te maken na jullie huwelijksreis?Wel bij een andere fotograaf dan.

Ik wens jullie een hele fijne huwelijkreis!!Geniet ervan

Theetje

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1510
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.bruidskapselenvisagie.nl
Wat Er Mis Ging....
« Reactie #3 Gepost op: 4 juni 2010, 22:57:34 »
Hoi Jenila,

Van harte gefeliciteerd! Inderdaad een nachtmerrie zeg. Ik ben vorige week vrijdag getrouwd en was hier ook echt bang voor,gelukkig kwam hij keurig op tijd en de juiste dag(had een week van te voren nog ff een mail gestuurd :wink: ).  

Wat een geluk dat je daar nog een hobbyfotograaf trof.  Heb je die foto's al gezien? En ga je nu zelf een boek maken?
Hoop voor je dat jullie er nog wat uit kunnen slepen met hulp van de rechtsbijstand, en dat je er geen vervelende na smaak aan over houd!! Gewoon k*t zeg maar dat het zo is gelopen voor jullie.

succes in ieder geval en geniet van jullie huwelijksreis  :cool: !

groetjes Loesje.
[size="1"]ps. ben benieuwd hoe het af gaat lopen![/size]
« Laatst bewerkt op: 4 juni 2010, 23:01:32 door loesje. »

Bloemetje82

  • Gast
Wat Er Mis Ging....
« Reactie #4 Gepost op: 4 juni 2010, 23:25:39 »
Pfff, nou! Echt erg zeg! Ben ook wel benieuwd hoe het af gaat lopen, maar dit is toch knap lullig van die fotograaf. Snap ook niet dat hij de dag zelf niet op heeft genomen. Als je een eigen bedrijf hebt, ben je normaal gesproken toch altijd bereikbaar??  :blink:

Boefje

  • Gast
Wat Er Mis Ging....
« Reactie #5 Gepost op: 5 juni 2010, 07:32:40 »
Vrienden van mij waren helemaal niet tevreden met hun foto's.

Die zijn achteraf nog een keer op de foto gegaan.
Gelijk een reden om je jurk nog een keer aan te trekken :)

Maar inderdaad even kijken of de rechtbijstand verzekering iets kan betekenen.
Zeker als jullie een overeenkomst op papier hadden.

Gelukkig belt onze fotograaf een paar dagen van te voren om ideeen etc te bespreken.

Sterkte en geniet maar lekker van je huwelijksreis!

Ctje

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2647
  • Geslacht: Vrouw
Wat Er Mis Ging....
« Reactie #6 Gepost op: 5 juni 2010, 09:49:28 »
Gefeliciteerd met jullie huwelijk.

Wat vreselijk zeg, als de fotograaf niet komt. 'k Ben ook erg benieuwd naar wat er verder gaat gebeuren.

chrisjes

  • Gast
Wat Er Mis Ging....
« Reactie #7 Gepost op: 5 juni 2010, 10:54:33 »
Misschien trouwkleding mee en op jullie huwelijksreis nog wat mooie foto's maken? Heb hier en daar op het forum ook hele mooie foto's gezien bv in Parijs of ergens op het strand  :biggrin:

Ik hoop dat er een goede oplossing voor jullie beiden komt, en geniet van jullie huwelijksreis!

Jolanda

  • Gast
Wat Er Mis Ging....
« Reactie #8 Gepost op: 5 juni 2010, 11:16:41 »
Jeetje wat erg zeg!  :sad:
Gewoon geen woorden voor! Echt heel sneu voor jullie!
Gelukkig was er een hobby-fotograaf, maar toch.....
Ik zou inderdaad op huwelijksreis foto's maken met jullie trouwkleding aan, al zou dat nooit te vergelijken zijn met de foto's die op je trouwdag gemaakt zouden zijn!  :sad:
Wat gaf de fotograaf als antwoord?
Snap dat je erg boos en verdrietig bent, maar probeer te genieten van jullie wittebroodsweken en de huwelijksreis!

En alsnog van harte gefeliciteerd!
« Laatst bewerkt op: 5 juni 2010, 11:17:01 door Jolanda »

marian1313

  • Gast
Wat Er Mis Ging....
« Reactie #9 Gepost op: 5 juni 2010, 11:20:37 »
Bah, dit is echt heel vervelend! Ik hoop ook dat jullie wel gewoon kunnen genieten van de wittebroodsweken en de huwelijksreis. Misschien kun je er later nog een gratis reportage (eventueel in jullie trouwkleding) uitslepen met de fotograaf.
Wel een tip voor alle andere bruidsparen inderdaad om kort van tevoren nog contact op te nemen met de belangrijke personen. (Gelukkig kwam dat bij ons van deze personen zelf uit, wij zouden er ook niet aan gedacht hebben)

paula24

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3248
  • Geslacht: Vrouw
Wat Er Mis Ging....
« Reactie #10 Gepost op: 5 juni 2010, 11:50:25 »
gefeliciteerd met jullie huwlijk.
maar wat erg zeg dat die fotograaf niet kwam.
verkeerd in zn agenda gezet. hoe dom kan je zijn zeg.
wij trouwen over 4 weken. maar mijn oom is de fotograaf dus die is er wel.

succes met de het vervolg tegen de fotograaf.

en ga genieten van jullie honneymoon ondanks dit.

groetjes paula

Saskia1983

  • Ti sposerò perchè
    mi sai comprendere e nessuno
    lo sa fare come te
  • Held
  • *****
  • Berichten: 1762
  • Geslacht: Vrouw
Wat Er Mis Ging....
« Reactie #11 Gepost op: 5 juni 2010, 15:37:31 »
Gefeliciteerd met jullie huwelijk meid! Ik hoop dat jullie ondanks deze wolk die boven jullie dag hing een fantastische dag hebben gehad met alle mensen die belangrijk voor jullie zijn erbij. Ik kan me voorstellen dat dit je de hele dag dwars heeft gezeten hoor. Je kan je kleding nog wel een keer aantrekken voor een trouwreportage, maar het wordt toch nooit meer hetzelfde. Ik hoop dat het nog wat uithaalt met de rechtsbijstand binnenkort. Geniet van jullie huwelijksreis en probeer te denken aan alle mooie momenten van donderdag!

Jenila

  • Gast
Wat Er Mis Ging....
« Reactie #12 Gepost op: 5 juni 2010, 15:57:36 »
Bedankt voor alle reakties!
Feit is dat we een week of 4 geleden nog kontakt met hem hebben gehad omdat alles een half uurtje werd verschoven, mijn man weet niet meer of hij toen heel specifiek de datum heeft genoemd maar dat hoort ook niet nodig te zijn....op de door ons en de fotograaf getekende overeenkomst stond alles goed, dan mag ik van een professioneel iemand verwachten dat het goedkomt toch!
We hebben er idd wel aan gedacht om de trouwkleding opnieuw aan te trekken en alsnog (met een andere fotograaf, ik kan die vent echt niet meer zien) een reportage te maken maar het gevoel zal hetzelfde niet zijn dus daar zien we vanaf. We wachten de foto's van onze hobbyfotograaf af en ik zal met een warm gevoel kijken naar een foto van hem, dan maar iets minder mooi, maar wel gemaakt vanuit het hart!

Nu eerst vakantie, dan rechtsbijstand, ik hou jullie hier op de hoogte!

Verooo

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2119
  • Geslacht: Vrouw
Wat Er Mis Ging....
« Reactie #13 Gepost op: 5 juni 2010, 23:28:27 »
gefeliciteerd met je huwelijk!

bah wat is dat vreselijk.
Er zijn natuurlijk ergere dingen maar ik kan me heel goed voorstellen dat je de hele tijd eraan denkt en probeert die man te bellen...
Ik snap ook dat je ervan af ziet om het nog een andere dag te doen, het is gewoon niet hetzelfde...

Ben benieuwd wat je er nog uit krijgt en ik hoop dat je foto's mooi zijn geworden.
Denk aan dat gelukje bij dit drama!
Voor hetzelfde geld had je helemaal niks!!

Ik ga meteen even bij mijn checklist zitten dat we de belangrijke personen nog even bellen voor de zekerheid..
Dus bedankt voor je tip :)

stimpy

  • Woehoe!
  • Held
  • *****
  • Berichten: 1288
  • Geslacht: Vrouw
Wat Er Mis Ging....
« Reactie #14 Gepost op: 6 juni 2010, 23:32:07 »
In het kader van het waarschuwen van andere brides-to-be... Wie was dit?

Koekepeer

  • Held
  • *****
  • Berichten: 8752
  • Geslacht: Vrouw
Wat Er Mis Ging....
« Reactie #15 Gepost op: 7 juni 2010, 09:19:30 »
Jemig wat ontzettend stom van die fotograaf zeg!!! Heel erg vervelend voor jullie!

Ik hoop dat jullie toch een hele mooie dag hebben gehad!

Kity

  • Held
  • *****
  • Berichten: 5168
Wat Er Mis Ging....
« Reactie #16 Gepost op: 7 juni 2010, 10:55:52 »
ow, wat erg, hopelijk had je toch een mooie dag gehad en zijn de foto's van de hobbyfotograaf ook goed gelukt.

Wij moesten onze foto- en videograaf een planning sturen van te voren en fanatiek dat ik was, had ik natuurlijk met koeieletters de datum bovenin gezet.

Maar moet wel een nachtmerrie zijn zeg... hopelijk komt het toch nog goed. Veel plezier op huwelijksreis.

Fammie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 11941
  • Geslacht: Vrouw
Wat Er Mis Ging....
« Reactie #17 Gepost op: 7 juni 2010, 14:54:22 »
Wat een blunder van de bovenste plank zeg. dat kun je toch niet maken. Vervelend dat het jullie moest overkomen maar gelukkig dat er nog iemand anders was. Geniet van jullie reis en natuurlijk nog van harte gefeliciteerd en ondanks alles een lang en gelukkig leven.

EllenW

  • Gast
Wat Er Mis Ging....
« Reactie #18 Gepost op: 8 juni 2010, 15:17:16 »
Wat ongelofelijk klote!
Wij hebben ook zo'n soort gelijk geval. Alleen onze fotograaf was er wel.
Wij hadden ook video-opnames van onze dag, nou mooi niet dus.. alles is gefilmd.. en daar houdt het dan ook bij op, het is niet opgenomen  :mad:
Echt als ik er nu aan denk ga ik weer onwijs hard huilen en wordt ik boos.

Lismans

  • Gast
Wat Er Mis Ging....
« Reactie #19 Gepost op: 8 juni 2010, 15:42:48 »
Nou wat ontzettend balen zeg! Wat een stress op zo'n dag zeg, dat wil je echt niet!!
Echt, hoe is het mogelijk, vergissen in de datum...Als jullie een getekende overeenkomst hebben staan jullie natuurlijk in je recht. Maarja, daar krijg je de mooie foto's natuurlijk niet mee..Ben errug benieuwd wat hier uiteindelijk uit komt. Hopelijk zijn de foto's van de hobbyfotograaf ook mooi geworden!

mark2009

  • Gast
Wat Er Mis Ging....
« Reactie #20 Gepost op: 8 juni 2010, 15:44:16 »
Je rechtsbijstand kan hier wellicht wel wat mee. Afhankelijk van de afspraken lijkt het typisch wanprestatie ex art. 6:74 BW. Dit kan tot schadeplichtigheid leiden.

Succes ermee en laat de goede herinneringen niet hierdoor bederven.

Jenila

  • Gast
Wat Er Mis Ging....
« Reactie #21 Gepost op: 15 juni 2010, 15:42:06 »
Je rechtsbijstand kan hier wellicht wel wat mee. Afhankelijk van de afspraken lijkt het typisch wanprestatie ex art. 6:74 BW. Dit kan tot schadeplichtigheid leiden.

Succes ermee en laat de goede herinneringen niet hierdoor bederven.


Ik ben niet zo thuis in het wetboek, maar heb vanmorgen kontakt gehad met mijn verzekeringsadviseur, het hele verhaal voor hem op papier gezet en de rechtsbijstand gaat ermee aan de slag. Ik laat nog even in het midden om wie het gaat (zijn naam komt hier op het forum voor, sterker nog, ik heb hem gevonden via dit forum :-S) als de zaak netjes wordt opgelost wil ik zijn naam niet zwart maken (met het oog op google enzo).

Toen ik vandaag het hele verhaal had getypt zaten de tranen me al wel weer hoog, ik baal er gewoon zo ontzettend van!
Krijg zeer binnenkort de foto's van de hobbyfotograaf, hoop dat die het verdriet een beetje verzachten :sad:

Wordt vervolgd!

Theetje

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1510
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.bruidskapselenvisagie.nl
Wat Er Mis Ging....
« Reactie #22 Gepost op: 11 juli 2010, 23:47:47 »
Ben benieuwd Jenila, heb je de foto's van de hobbyfotograaf al gezien? En al wat meer bekend met rechtsbijstand situatie?
groetjes Loesje.

karen123

  • Gast
Wat Er Mis Ging....
« Reactie #23 Gepost op: 12 juli 2010, 18:17:18 »
Ik weet natuurlijk niet hoe het in Nederland allemaal in elkaar steekt.. Maar ik zit in de verzekeringssector in België..
Hier zou dit dus niet onder een gewone rechtsbijstand vallen aangezien dit een contractueel geschil is. Je hebt hiervoor al een uitgebreide rechtsbijstand voor nodig.. (en die hebben de meeste mensen niet!)
Je kan de fotograaf dan wel gewoon persoonlijk aansprakelijk stellen.. Maar ik weet niet of dat zo'n gerechtelijk procedure veel gaat uitmaken.. Het zal veel geld kosten en misschien niks of weinig opbrengen.
Maar zoals ik al zei: zo is het in België, in Nederland is dit misschien anders! (Dat hoop ik alleszins voor jou!)

Nog veel succes ermee..

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards