collapse

Auteur Topic: Gesprek Met De Babs  (gelezen 65509 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ourloveJoaquin

  • Gast
Re: Gesprek Met De Babs
« Reactie #125 Gepost op: 9 augustus 2009, 16:25:24 »
:laugh: wat een lol hiero..maar ben het eigenlijk overal mee eens meer kan ik niet zeggen eigenlijk....................

ok geef eerlijk toe...het is zondag! Kleine man ligt op bed dus deze mama heeft even rust....zit met een giga dik boek voor mijn neus en dat terwijl ik 'zomervakantie'  :laugh:  *heerlijk om te typen overigens als vrouw van 26*  :biggrin:  dat ik nog een verslag moet type voor mijn studie...blehhhhh maar ik kan overheerlijk genieten van de teksten die jullie schrijven en sluit mij er maar gewoon bij aan want het klopt precies hoe ik het ook al bedacht had...dus dacht....ik schrijf lekker niks :wink:

owkkeeee vaag verhaal weer geloof ik  :rolleyes:

flower81

  • Gast
Re: Gesprek Met De Babs
« Reactie #126 Gepost op: 9 augustus 2009, 16:42:55 »
Krijgen jullie allemaal een gesprek met de trouwambtenaar? Hier in de gemeente niet. We hebben een vragenlijst gekregen, die lijkt op die wat hierboven gepost is, en die moeten we uiterlijk twee weken van tevoren inleveren. Rond die tijd krijgen we ook via een brief de naam te horen van de BABS die ons zal trouwen en that's it. Vind het heel raar, dan kom je daar op het gemeentehuis en weet je eigenlijk niet eens wie portier/toevallige voorbijganger/technische dienst etc is en wie de BABS. Is dat in meer gemeenten?

14/8/2009

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3068
  • Geslacht: Vrouw
Re: Gesprek Met De Babs
« Reactie #127 Gepost op: 9 augustus 2009, 16:51:48 »
[quote name=\'flower81\' post=\'253168\' date=\'09 August 2009, 16:42\']Krijgen jullie allemaal een gesprek met de trouwambtenaar? Hier in de gemeente niet. We hebben een vragenlijst gekregen, die lijkt op die wat hierboven gepost is, en die moeten we uiterlijk twee weken van tevoren inleveren. Rond die tijd krijgen we ook via een brief de naam te horen van de BABS die ons zal trouwen en that's it. Vind het heel raar, dan kom je daar op het gemeentehuis en weet je eigenlijk niet eens wie portier/toevallige voorbijganger/technische dienst etc is en wie de BABS. Is dat in meer gemeenten?[/quote]

Geen idee... Klinkt idd wel een beetje vreemd. Je mag er natuurlijk wel vanuit gaan dat de babs op basis van de ingevulde lijst een mooie speech kan houden, maar ik zou het ook een beetje vervelend vinden als ik die persoon nog nooit gezien zou hebben. (Niet dat ik nu ineens een enorme band voel met onze babs ofzo, maar ik vind het wel een prettig idee dat we elkaar even ontmoet hebben, een gesprek zegt nu eenmaal meer dan een ingevulde vragenlijst).
Als ik jou was zou ik denk ik de gemeente even bellen en vragen waarom ze dit zo doen. In veel gemeentes kun je trouwens ook kiezen welke ambtenaar je wilt, dan krijg je een mapje te zien waarin de babsen zich voorstellen etc. Misschien kun je dat even opvragen, dan kun je wellicht op basis van die info al een ambtenaar kiezen waar jullie een goed gevoel bij hebben? En misschien is het wel mogelijk om een gesprek aan te vragen als je zelf een keuze hebt gemaakt voor een ambtenaar? Deze persoon gewoon zelf benaderen via mail of telefoon en een afspraak maken?

Succes!

ourloveJoaquin

  • Gast
Re: Gesprek Met De Babs
« Reactie #128 Gepost op: 9 augustus 2009, 17:17:18 »
Ik vind het zelf heeeeeeeeeel vreemd en was ereigenlijk ook niet mee akkoord gegaan..het is wel jullie dag en je wilt toch wel dat het persoonlijk wordt.. het lijkt mij moeilijk dat ze een beeld kunnen vormen bij een stel dat op papier een paar vragen heeft ingevuld... wij hebben ook zo een lijst gehad en in moeten leveren waardoor de babs eigenlijk al een beetje kon verdiepen in ons... en ze heeft ons toen zelf benaderd...en toen kwam ze langs... dit is toch veel persoonlijker en je kan er dan ook nog iets aan toe voegen... ik zou het niet tof vinden als de gemeente van ons het doet..en al helemaal voor die 450 euro dat wij moesten betalen aan leges voor de gemeente... beetje raar...

Suusz

  • Gast
Re: Gesprek Met De Babs
« Reactie #129 Gepost op: 9 augustus 2009, 18:41:33 »
Bij ons is het zelfs zo dat de BABS alleen telefonisch contact met ons heeft, dit kan zelfs nog een avond van tevoren zijn. Zelf vinden we dit heel erg raar, maar ook hechten we er niet heel veel waarde aan. We trouwen daarna ook in de kerk en zijn nu al bezig met gesprekken met onze dominee, waar we veel meer waarde aan hechten. Maar als ik alleen in het stadhuis zou trouwen, zou ik er niet mee akkoord gegaan zijn. Wel heel onpersoonlijk, sta je met 20 minuten weer buiten na een onpersoonlijk verhaal gehoord te hebben van iemand die je 5 minuten daarvoor nog niet eens kende en dan ben je getrouwd.

Violet

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9269
  • Geslacht: Vrouw
Re: Gesprek Met De Babs
« Reactie #130 Gepost op: 9 augustus 2009, 18:43:37 »
Wij moeten een maand van tevoren bellen naar het gemeentehuis,en dan krijgen we het telefoonnummer van onze babs. Die bellen wij dan voor een afspraak. VInd het zelf niet meer dan normaal dat je je babs ontmoet voor de grote dag!

flower81

  • Gast
Re: Gesprek Met De Babs
« Reactie #131 Gepost op: 9 augustus 2009, 19:08:50 »
We hebben al even gebeld met de gemeente omdat we het toch wel heel raar vonden, maar het was echt niet de bedoeling dat we in gesprek met de babs zouden gaan 'want ja als iedereen dat gaat doen wordt het wel een gekkenhuis natuurlijk'. Uhm, tja, vandaar dat het in zowat alle andere gemeenten wel kan natuurlijk :blink: . We mogen ook niet zelf kiezen, de babs wordt ons toegewezen. Wederom omdat het een zooitje wordt als alle paren zelf maar gaan lopen kiezen... Er is zelfs geen lijst beschikbaar waarop we al even kunnen kijken. Ik vond het raar en ben al blij dat ik aan jullie reacties te zien niet de enige ben die het raar vindt, haha, kreeg van de gemeente het gevoel dat ik degene was die raar was, niet hun.

En daar komt nog bij dat het in onze gemeente nog duur is ook, door de week bijna 300 euro en op zaterdag, zoals wij, 580 euro leges (voor gewoon in het gemeentehuis). Hmmm, achteraf misschien beter een andere gemeente kunnen kiezen maar daar sta je van tevoren ook niet bij stil, ik ging er echt vanuit dat het standaard was dat je van tevoren even een gesprekje had.

Nou ja, ga ik onze dag niet door laten verpesten, we leveren gewoon via de vragenlijst flink wat info aan zodat de babs er hopelijk een leuk praatje van kan maken. Ik denk wel dat ik daar ook wat andere info bij zet; het gaat nu vooral om vragen zoals beroep en hobby's en dan denk ik wat boeit dat nou helemaal voor je trouwen (dan wordt het net zo'n Lingo-intropraatje ben ik bang...). Liever wat info over onze relatie, hoe we in het leven staan, waarom we gaan trouwen en wat we van het huwelijk verwachten.
« Laatst bewerkt op: 9 augustus 2009, 19:09:39 door flower81 »

Nicolien en Jeroen

  • Gast
Re: Gesprek Met De Babs
« Reactie #132 Gepost op: 9 augustus 2009, 19:36:23 »
Wij hebben wel gesprek gehad met onze ambtenaar, maar zij doet niet de hele ceremonie.
Wij trouwen niet in de kerk, en voor ons is de ceremonie dus waar het om gaat en dat willen we wel persoonlijk. dus wij hebben een oom van mijn vriend gevraagd om het persoonlijke verhaal te doen. Dat vond de ambtenaar ook prima. Zij verteld ook nog wel een en ander over ons, maar de oom doet het lange gedeelte.
Hij mailt haar zijn verhaal zodat ze geen dubbele dingen gaan vertellen.

evt kun je kijken of zoiets ook bij jullie past om te doen.

succes in ieder geval!

Tralalalianne

  • Gast
Re: Gesprek Met De Babs
« Reactie #133 Gepost op: 9 augustus 2009, 19:44:52 »
[quote name=\'flower81\' post=\'253205\' date=\'09 August 2009, 19:08\']maar het was echt niet de bedoeling dat we in gesprek met de babs zouden gaan 'want ja als iedereen dat gaat doen wordt het wel een gekkenhuis natuurlijk'[/quote]

Nou wat een rare reactie zeg! Hallo, het is wel iemands bruiloft, daar kan toch wel een uurtje voor vrij gemaakt worden? Hoezo 'gekkenhuis'? Plannen heet dat! Ze worden er ten slotte voor betaald, en flink ook in ons geval, dus een gesprekje lijkt me wel het minste...! Maar ja, geen stress, komt allemaal goed, inderdaad gewoon een heel verhaal opschrijven, pa-gi-na's vol desnoods, haha!

kaaltje

  • Gast
Re: Gesprek Met De Babs
« Reactie #134 Gepost op: 9 augustus 2009, 22:45:02 »
Mijn vriend en ik overwegen om zomin mogelijk verhaal te houden. We zien gewoon niet zo zitten dat een vreemde 'ons verhaal' gaat vertellen op z'n eigen manier, met geforceerde en soms misplaatste grapjes e.d.
Het is heel persoonlijk (dus niemand mag zich aangevallen voelen), maar ik denk we liever willen dat de BABS misschien vertelt hoe en waar we hebben ontmoet en vrij snel overgaat naar de het sluiten van het huwelijk. Is dat a-romantisch? Ik weet niet, ik ben gewoon nooit zo dol op die enorme spotlight en ik denk dat ik pas echt ga genieten van de dag als de formaliteiten voorbij zijn en we met champagne met al onze lieve familie en vrienden kunnen gaan proosten! Enerzijds begrijp ik dat het misschien wat kalig is en het voor de aanwezigen misschien leuker is om leuke anekdotes te horen (trust me, die zijn er volop!), maar als ik heel eerlijk ben weet ik niet of ik me daar wel gemakkelijk bij voel. Het liefst zou ik het doen zoals op TV -for rich or for poor, in sickness and in health bladiebla-, maar dat is misschien echt te afgezaagd, haha!
Wat vinden jullie?

Als ik het wel zou doen (even weer on-topic), dan denk ik dat ik ervoor zou kiezen dat de ambtenaar de ceremonie opent, daarna familie of vrienden die ons echt goed kennen wat zou laten vertellen en dan weer over zou gaan op de ambtenaar die het huwelijk sluit. Zo hebben vrienden van ons het vorig jaar gedaan en dat was echt superleuk. Eerst speechten de vaders van bruid en bruidegom met allerlei korte jeugdmomenten en karaktertrekken die alle aanwezigen herkenden. Daarna de vrienden. Een van de vrienden begon zijn speech ook met: "Toen de bruidegom me vroeg om een speech te geven kreeg ik duidelijke instructies mee" Hij gaf 3 regels die hij opgelegd had gekregen, waarvan de laatste was dat hij niets mocht zeggen waardoor er ook maar de geringste kans zou ontstaan dat de bruid geen 'ja' meer zou gaan zeggen.
Het was echt een ontzettend leuke speech met heel veel persoonlijke anekdotes over die twee vanuit een goede vriend van de bruidegom. Daarna speechte er een vriendin van de bruid, met een heel warm vriendschapsverhaal en hoe de bruidegom in het leven van de bruid was gekomen tijdens die vriendschap en hoe geweldig dat allemaal niet was.
Kortom; heel erg leuk, heel herkenbaar en vooral ook echt heel persoonlijk. Voor mij had daar geen ambtenaar tegenop gekund! (vond die ambtenaar zelf ook, die mocht buiten de ceremoniele dingen alleen nog het verplichte verhaaltje over het landgoed vertellen in een zeer zeer ingekorte versie, haha!)

Lionness

  • Gast
Re: Gesprek Met De Babs
« Reactie #135 Gepost op: 10 augustus 2009, 09:36:08 »
Wij hadden 1,5 week voor het trouwen een ontmoeten met onze ambtenaar. We hadden wel van te voren bij het gemeentehuis aangegeven dat we geen ambtenaar wilde die te traditioneel was. Het gesprek was heel gezellig dik 3 uur en we hebben veel grappige gebeurtenissen en karakter schetsen gegeven. Tijdens de ceremonie heeft ze er echt een geweldig leuk verhaal van gemaakt.

bambi

  • Gast
Re: Gesprek Met De Babs
« Reactie #136 Gepost op: 18 augustus 2009, 22:57:49 »
Ook wij hebben contact gehad met onze BABS  :biggrin: . Ik belde naar de gemeente (en kreeg weer die SUPER aardige mevrouw aan de lijn, zo een met engelen geduld en alle tijd voor je heeft en alles goed uitlegd).
We hadden haar al gesproken toen ze ons de trouwlocatie liet zien en toen we wilde reserveren (we waren nog niet in ondertrouw in onze eigen gemeente dat duurde nog een week) stelde ze ons gerust eigenlijk mocht ze niet reserveren (UHH is dat zo??? STRESS  :sad:  ) hierdoor, maar omdat de afspraak toch stond deed ze het toch (PPPFFF). Ook legde ze alles uit hoe we het papierwerk moesten regelen ivm met huwelijk in andere gemeente. Daarna heb ik haar telefonisch nog een keer gesproken om ons nieuwe telnr door te geven en weer SUPER aardig en interesse tonen hoe het allemaal ging met de voorbereidingen enzo.
Maar om op het laatste telefoon gesprek terug te komen nadat ze antwoord had gegeven op m'n vraag, vroeg ik naar onze BABS en ze noemde een naam. Ik was zo brutaal om te vragen of zij ook een BABS was (durf ik normaal echt niet  :tongue:  was zeker nog niet wakker) en ja dat was ze (YEAH!!!). Toen heel beleefd gevraagd of zij onze BABS niet wilde zijn en uitgelegd waarom. Waarop ze antwoorde dat ze het echt een eer en heel leuk vondt, maar dat ze wel druk was rond onze datum en of ze er even over na mocht denken? Tuurlijk snap dat haar agenda ook doorloopt  :sad:  en bedankte haar. Ik verwachte pas in de loop van volgende week een telefoontje, maar dezelfde middag kreeg we al een telefoontje terug ze wilde het heel graag doen en ze had de andere BABS al afgebeld  :biggrin:.

We vinden het zo leuk dat ze het doet (de klik is er in ieder geval al  :tongue: ), dus geen stress meer wie, wanneer bij ons aan de deur staat.

lune

  • Gast
Re: Gesprek Met De Babs
« Reactie #137 Gepost op: 19 augustus 2009, 00:00:01 »
Wij konden wel zelf iemand kiezen en waren lichtjes gestresst voor het gesprek. We wilden geen standaard praatje, maar wat wel wisten we ook niet zo goed.
Wat iemand hierboven beschrijft te overwegen overwogen wij ook, gewoon geen praatje, maar ja dat was toch wel kaal. dus toch maar niet.

Uiteindelijk wilde die man toch het 'hoeleerdenjullieelkaarkennen' lijstje graag compleet hebben, dus we hebben braaf geantwoord..
En dat hebben we geweten. Hij heeft werkelijk gewoon letterlijk het gesprek herhaald ; 'ik vroeg x waarom hij nou met y wilde trouwen en toen zei hij bladiebladiebla'
Toen konden we er wel om lachen; we kregen precies waar we bang voor waren, er waren genoeg kindjes in de zaal waardoor we een beetje afgeleid waren maar achteraf vind ik het zoooo onwijs jammer.
We hebben ook overwogen om een 'bijzondere ambtenaar' in te huren voor een ceremonie op locatie en nu toch behoorlijk spijt dat we dat niet gedaan hebben.

Sjoco

  • Gast
Re: Gesprek Met De Babs
« Reactie #138 Gepost op: 19 augustus 2009, 10:58:52 »
Wij hadden de mogelijkheid om de vader van een vriend als BABS te vragen. Hij kende mij iig al van kleins af aan. Verder hebben beide moeders veel verteld over ons, in een brief en gesprek (ja dat krijg je als je ouders de babs goed kennen) en zijn wij ook nog op bezoek geweest voor een gesprekje, zo kwamen er heel wat leuke dingen aan de orde, wat er voor zorgde dat het echt heel persoonlijk en intiem was.

Kregen ook veel complimenten hierover. Ik zag t ook niet zitten om iemand die we helemaal niet kennen als BABS aangewezen te krijgen en gelukkig hadden wij deze keuze, dus die was snel gemaakt.

Wat je ook zou kunnen doen, is allebei een brief schrijven, richt deze aan je aanstaande en vertel daarin je gevoelens, iets over jullie verleden, heden, toekomst en deze kun je wellicht eerst door de BABS laten lezen zodat ze er wat dingetjes uit kan halen. Na de huwelijksvoltrekking kan ze die dan aan jullie overhandigen. Zo heeft de BABS veel info uit eerste hand en word je misschien nog verrast ipv dat er een opsomming van feitjes word gegeven.

Dit hebben wij bij ons kerkelijk huwelijk gedaan en dat beviel prima, tijdens de mis hoorden we vertellen hoe wij elkaar hadden ontmoet, en hele lieve ontroerende dingetjes die de een over de ander vertelde. Leuk ook om de dag erna deze brieven zelf te lezen, ontroerend!

Bizu

  • Gast
Re: Gesprek Met De Babs
« Reactie #139 Gepost op: 19 augustus 2009, 13:54:53 »
Haai,

Bij ons hebben ze ook al gebeld. 5 weken voor de dag, dus das best rap. Alleen wilt ze dat we naar haar toe komen (privé adres) en ze vroeg ook gelijk wat we wilde drinken (4 sept) Koffie of thee :huh:

Komen ze bij jullie wel thuis?? Moet nu wel oppas regelen voor mijn dochter terwijl ik dacht dat ze langs mijn huis zouden komen.

HIHIHI.

Gr Bizu

Anna Livia

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3706
Re: Gesprek Met De Babs
« Reactie #140 Gepost op: 19 augustus 2009, 14:09:29 »
Haha, gaat ze dan nu al koffie of thee zetten? Zal lekker smaken op 4 september.

Sorry hier moest ik even om lachen, wat een vraag. :wink:

Bij ons kon ik wel langskomen op het stadhuis maar in principe was dit niet gebruikelijk en deed ze alles telefonisch! Volgens mij verschilt het zo enorm per gemeente...

Herjan

  • Gast
Re: Gesprek Met De Babs
« Reactie #141 Gepost op: 19 augustus 2009, 15:46:41 »
[quote name=\'lune\' post=\'256495\' date=\'19 August 2009, 00:00\']We hebben ook overwogen om een 'bijzondere ambtenaar' in te huren voor een ceremonie op locatie en nu toch behoorlijk spijt dat we dat niet gedaan hebben.[/quote]
Tja, ik heb dat vaker geprobeerd duidelijk te maken hoe bijzonder onze ceremonie was. Wij hadden dus wel een "bijzondere ambtenaar", namelijk Pauline Krom (bekend van o.a. Million Dollar Wedding). Als je je ceremonie het hoogtepunt van de dag wil laten zijn, kan ik je haar absoluut aanraden. Eerst maak je bij haar thuis even kennis om te zien of er een klik is tussen beide partijen. Daarna komt zij een aantal dagen van te voren bij je langs voor een uitgebreide kennismaking. Bij ons was Pauline ruim 5 uur aanwezig en hebben we gezellig gekletst. Zij doet maar 1 huwelijk per week, omdat ze veel tijd steekt in een bijzondere toespraak. Onze ceremonie duurde dik een uur (excl. in- en uitlopen) en precies naar onze wensen. En Pauline is daarnaast nog een heel warm persoon die je echt even gerust stelt.

Dus voor iedereen die nog niet getrouwd is: overweeg eens een bijzondere ambtenaar! Kost wat extra, maar het is het meer dan waard! Tenzij je geen waarde hecht aan het moment suprême... :wink:

P.S. We staan nog op de tweede pagina van haar gastenboek...

_mirjam_

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1823
Re: Gesprek Met De Babs
« Reactie #142 Gepost op: 19 augustus 2009, 16:19:33 »
[font=\"Lucida Sans Unicode\"][color=\"#8b0000\"]Wij hadden echt zo'n bijzondere ambtenaar: die gunnen we niemand, hahaha!

(mocht iemand in Spijkenisse gaan trouwen: Mw. Hajiioannou-Koot is géén aanrader!)

We hebben haar wel van tevoren gesproken (wel 20 hele minuten). Ze vroeg ons "Wat wil je dat ik vertel?".
Ehm, nou, het is jouw werk - kun je niet beter eerst gewoon wat vragen stellen??
Dat hebben we natuurlijk niet gezegd, maar dat dacht ik echt wel. Vond het heel raar.
Maar goed, wij hebben dus eea verteld over onze ontmoeting (internet), het aanzoek (Disney) en nog wat kleine dingetjes. Niet heel veel, want ja, in 20 minuten wordt het lastig je hele levensverhaal uit de doeken te doen. :ph34r:

Op DE dag heeft ze er een potje van gemaakt. Dingen door elkaar gehaald, een of andere tekst voorgedragen die in de verste verte niet op ons kon slaan, en de enige persoonlijke dingen die ze probeerde erin te verwerken klopten niet. Achteraf gezien was het gewoon schandalig!
Gelukkig zaten wij zelf zó in de roes van gierende zenuwen enz. dat het ons niet erg opviel, maar familie & vrienden hebben het er later nog veel over gehad. Dat het zo vreselijk zonde was en zo totaal niet bij ons paste...
Gelukkig voor ons was dit de enige smet op onze dag, dus we prijzen ons nog steeds gelukkig :) Maar leuk is het toch niet echt, eigenlijk.[/color][/font]

Herjan

  • Gast
Re: Gesprek Met De Babs
« Reactie #143 Gepost op: 19 augustus 2009, 16:29:51 »
Zoiets heb ik pas meegemaakt bij een huwelijk van vrienden in Gouda. Die ambtenaar (één of andere vent op gymschoenen!) was echt te schandalig voor woorden. Sowieso duurde de ceremonie maar een minuut of 15, maar gedroeg zich op het onbeschofte af. Nee, als ik het over zou doen, zou ik weer een bijzondere ambtenaar nemen, zoals Pauline, maar er zijn er wel meer. Maar Pauline is het leukst... :wink: (twee anderen gesproken)

~M*M~

  • Gast
Re: Gesprek Met De Babs
« Reactie #144 Gepost op: 19 augustus 2009, 16:37:23 »
ff off topic,
herjan heb je al een idee wat je kan doen aan het niet kunnen uploaden en bekijken van geuploade fotos?

Herjan

  • Gast
Re: Gesprek Met De Babs
« Reactie #145 Gepost op: 19 augustus 2009, 16:39:46 »
Was me nog niet opgevallen. Ik zal er vanavond of zo eens in duiken.

bambi

  • Gast
Re: Gesprek Met De Babs
« Reactie #146 Gepost op: 19 augustus 2009, 20:34:45 »
Vandaag ons gesprek met de BABS gehad. En ze was precies zoals we dachten dat ze zou zijn (zie eerdere post) echt een schat van een mens  :biggrin:  .
We hadden wel een afspraak op het gemeentehuis dit ivm vakanties van het personeel, maar ondanks dat ze het druk had hebben we een uur gezellig zitten kletsen en dacht ze overal in mee.

moi2009

  • Gast
Re: Gesprek Met De Babs
« Reactie #147 Gepost op: 19 augustus 2009, 23:03:55 »
A.s. dinsdag hebben wij een gesprek met de BABS. De beste man is een kennis van mijn schoonouders, en deze kennen wij erg goed. Maar toch nog even een trouwgesprekje vooraf.

Naiobi

  • Gast
Re: Gesprek Met De Babs
« Reactie #148 Gepost op: 20 augustus 2009, 08:34:56 »
ow ik word er zenuwachtig van, zondag over een week komt onze BABS.
Ze komt wel bij ons wat ik idd logisch vindt want ze moet ons toch leren kennen en je vaak al wel een goed idee hebben over mensen als je ziet hoe hun huis er uit ziet.
Dus ik vind het wel raar dat je dan naar haar toe moet Bizu en dat je al moet aangeven wat je wil drinken, haha, wat een flauwekul. Sorry hoor.

Alleen heeft ze ons via mail wel gevraagd of wij op papier kunnen/willen  zetten waarom we met elkaar willen trouwen.
ai.
Ik ben daar te nuchter voor geloof ik, en mijn as al helemaal. Die vind het echt verschrikkelijk.
Ik vind het ook te standaard, maar ach, ik ga er maar eens voor zitten.

Ik vond het ook heel moeilijk om een BABS uit te zoeken. We kregen van de gemeente een blaadje mee, daar stonden alle BABS'en in met foto en een klein verhaaltje over zichzelf.
Maar bij sommigen stond echt maar heel weinig en daar kan je dus niet veel mee.
We hebben voornamelijk op foto uit gezocht. En de mensen weggestreept waarvan we dachten dat we die echt niet zouden willen.
Toen bleef onze BABS over.

Nou ik ben erg benieuwd hoe het gaat als ze hier komt en hoe ze het gaat doen op de dag zelf...

_mirjam_

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1823
Re: Gesprek Met De Babs
« Reactie #149 Gepost op: 20 augustus 2009, 08:41:05 »
[quote name=\'Naiobi\' post=\'256928\' date=\'20 August 2009, 08:34\']Alleen heeft ze ons via mail wel gevraagd of wij op papier kunnen/willen zetten waarom we met elkaar willen trouwen.
ai.
Ik ben daar te nuchter voor geloof ik, en mijn as al helemaal. Die vind het echt verschrikkelijk.
Ik vind het ook te standaard, maar ach, ik ga er maar eens voor zitten.[/quote]
[font=\"Lucida Sans Unicode\"][color=\"#8b0000\"]Het voordeel is dat jullie er allebei heel nuchter in zijn, dus waarschijnlijk krijg je twee heel nuchtere verklaringen voor waarom jullie willen trouwen...? Dat is dan toch ook juist leuk?! Als jullie geen klef/soft/... stel zijn, dan zou het raar zijn om ineens een heel zweverig, niet bij jullie passend verhaal te krijgen op je trouwdag. Toch?
Dus gewoon lekker schrijven zoals jullie zijn. Desnoods alleen maar 'omdat we van elkaar houden'. Als dat is hoe jullie zijn, zullen jullie geliefden dat ook meteen herkennen :) Dat is het allerbelangrijkste, weet ik nu: dat de dag bij jullie past!
Succes![/color][/font]

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards