collapse

Auteur Topic: Het grote daggast/avondgast-dilemma-topic  (gelezen 88970 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

CCBloom

  • Gast
Re: Het grote daggast/avondgast-dilemma-topic
« Reactie #25 Gepost op: 23 februari 2009, 17:07:46 »
als ik jou was zou ik de nieuwe en de vervelende beiden niet uitnodigen! Dan is het niet onbeschoft ofzo...terwijl je aardig de grens opzoekt met het niet uitnodigen van 1 persoon in een vastomlijnde groep...(in mijn ogen dan, je moet het helemaal zelf weten) Dat met die partners snap ik wel.....

kusmarie

  • Gast
Re: Het grote daggast/avondgast-dilemma-topic
« Reactie #26 Gepost op: 23 februari 2009, 21:00:05 »
Tja altijd lastig hé om te kiezen.
Wij doen het zo: ik heb 5 collega's uitgekozen (waarvan maar 2 directe collega's) om uit te nodigen met partner.
Mijn vriend nodigt zijn hele afdeling uit: 10 personen.

Hij vond het belangrijker dat iedereen kon komen en ik koos voor minder collega's met partner.
Veel succes met kiezen!

annakrylova

  • Gast
Re: Het grote daggast/avondgast-dilemma-topic
« Reactie #27 Gepost op: 3 maart 2009, 21:08:06 »
nou ik begin met onze dagplanning voor deudelijkheid:
11.00 aanvang ca 50 gasten in kasteel
12.00 ceremonie
12.30-13.30 lunch
14.00 - kerk in omgeving
16.00 - receptie in kasteel
17.30 - diner voor daggasten ca 50 mensen
20.00 aanvang feest kastel +ca 30 mensen.

wij hebben redelijk goed verdeeld- daggasten/avondgasten. maar omdat in onze kerkelijke inzending gaat Byzantijnse koor zingen, nodigen wij ook bij onze inzending mensen van buiten: gewoon via poster of foldertje in kerk. Nu denken wij dat wij ook zo'n rond 20 mensen vooral collega's en gewoon verre vrinden - eigenlijk iedereen willen ook voor kerkelijke inzending uitnodigen.
wij kunnen dan een e-mail of kleine uitnodiging sturen: >>Kom 19 september onze kerkelijke inzending bijwonnen 14.00 - 15.30. Je bent welkom met je partner. Ook kan je onbeperkte aantal mensen/vrinden en kennissen meenemen. omdat er gaat een fantastische byzantijnse koor zingen en zie je dan ook nog een bruidspaar!  << zo iets dus?

ik zit allen maar met probleem dat na de inzending  gaan wij buiten waar alle gasten ons wachten. dan doen wij de duiven en vertrekken wij met onze trouwauto naar kasteel. Alle daggasten gaan met eigen auto's mee. hoe op dit moment kan je scheiden mensen en onze collega's/vrinden  laten duidelijk maken dat zij niet mee naar het kasteel mogen?? En dan juist onze 50 daggasten wel moeten?

- andere optie is dat beperkte aantal mensen die kerkelijke inzending bijwonnen toch gaat naar kasteel voor receptie: receptie kost dan 6 euro p/p champagne, 10 euro p/p hapjes.  maar goed, stel dat er 20 mensen mee kunnen van kerk. Hoe dan laat ik het  duidelijk dan na receptie dat de dinner is maar voor daggasten en zij moeten vertrekken?

Robine82

  • Gast
Re: Het grote daggast/avondgast-dilemma-topic
« Reactie #28 Gepost op: 3 maart 2009, 21:26:17 »
Op zich denk ik, dat het wel voor zich gaat spreken als jullie na de kerkdienst naar het kasteel gaan .. de mensen die alleen voor de kerkdienst zijn uitgenodigd "voelen" dat ws wel aan .. Alleen de vraag is of je het niet erg vindt, dat je deze mensen dan niets aanbied (qua drankje of iets dergelijks), terwijl je ze wel had uitgenodigd ..
Als ze wel op de receptie mogen komen, maar niet bij het diner, moet je dit ook duidelijk op de uitnodiging zeggen ("u bent uitgenodigd voor de kerkdienst en aansluitende receptie van 16.00 tot 17.30). Denk dat, dat ook wel los loopt .. En anders lijkt me: een duidelijke taak voor de ceremoniemeester!!

Ik denk wel dat het handig is om vooraf te bedenken wie je waarvoor uit wil nodigen, zodat het ook voor de mensen duidelijk is in de uitnodiging. Anders krijg je misschien alsnog lastige situaties .. en nogmaals CM goed inlichten wat jullie plannen zijn!
Komt vast goed!

annakrylova

  • Gast
Re: Het grote daggast/avondgast-dilemma-topic
« Reactie #29 Gepost op: 3 maart 2009, 22:53:02 »
Ja vind ik ook beetje raar mensen uitnodigen en niks aanbieden. maar het kost zoveel geld:((
Misschien indd. alle kerk + receptie en duidelijk zeggen dat receptie is in kasteel vanaf 16.00 t/m 17.30 war zij kunnen ons feliciteren, hapjes eten en champagne drinken.  Ook kadotje geven dan - ik neem aan dat mensen ook dan wat  in envelop zetten? ook als wij alleen maar in kerk en receptie ga uitnodigen? wat denken jullie zelf?  Receptie kost rond 20 euro p/p voor ons. denken jullie dat het te bedekken is van hun eigen geld als kado aan ons?
Misschien dan ook op de kaart een mogelijke opties geven voor diner in omgeving of eventuele uitstap/overnachtingen?

 Over CM- die gata toch niet mensen scheiden wie mag en wie niet mag naar de dinner... lijk mij raar.
maar denken jullie dat mensen het wel zullen begrijpen dat zij om 17.30 weg moeten?

Maaikie82

  • Gast
Re: Het grote daggast/avondgast-dilemma-topic
« Reactie #30 Gepost op: 3 maart 2009, 23:14:35 »
Lijkt me ook wel slim om heel duidelijk te zetten wie voor welk deel is uitgenodigt. je krijgt anders vast en zeker misverstanden. Ik zou het er niet op gokken dat door het envelopje van de gasten van de receptie de kosten gedekt gaan worden. Misschien best een gedeelte, maar niet iedereen is even gul. Misschien iets minder mensen uitnodigen voor de receptie, zodat je ze wel iets te drinken aan kan bieden?? Als ik zelf naar een receptie ga dan verwacht ik eigenlijk toch wel iets te gaan drinken als ik eerlijk ben.
CM kan wanneer er duidelijk is vermeld wie voor wat is uitgenodigt zeker wel de mensen aanspreken als ze blijven hangen voor het diner, terwijl het ze duidelijk is verteld dat ze voor dat gedeelte niet zijn uitgenodigt.
Conclusie volgens mij is dus duidelijkheid haha!

Ingedepinge

  • Gast
Re: Het grote daggast/avondgast-dilemma-topic
« Reactie #31 Gepost op: 4 maart 2009, 08:31:11 »
Misschien kun je zoiets in de uitnodiging zetten

Wij willen jullie van harte uitnodigende
Getuigen te zijn hoe onze Heer ons twee in de echt verbind.
De dienst zal begelijd worden door een Byzantijnse koor
Na de tijd is er een mogelijkheid mee te gaan naar kasteel huppelepup.
Hier geven wij een receptie van tijd-tijd
Hierna zullen wij met onze naaste famillie aan het diner beginnen.

? is zo iets een idee
(sorry voor spel grammatica fouten)
« Laatst bewerkt op: 4 maart 2009, 08:31:52 door Ingedepinge »

@nniek

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1927
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het grote daggast/avondgast-dilemma-topic
« Reactie #32 Gepost op: 4 maart 2009, 10:38:41 »
Niet om vervelend te doen, maar eerder om fouten te voorkomen: het is geen inzending, maar inzegening.

Wij hebben ook mensen alleen voor de kerk uitgenodigd. Wel hebben we ze na die tijd de gelegenheid gegeven in de kerk ons te feliciteren. Dan konden ze meteen een kopje koffie krijgen met een bonbon erbij. Dat is qua kosten prima te overzien en kost je misschien 45 minuten.

Zo hebben wij het opgelost!

Stippie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2552
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het grote daggast/avondgast-dilemma-topic
« Reactie #33 Gepost op: 4 maart 2009, 10:39:21 »
Wij sturen een kaart naar de gemeente met de uitnodiging voor de kerkdienst en de receptie vooraf. Je moet gewoon mensen specifiek uitnodigen voor een bepaald onderdeel. Lieve die en die. We willen graag deze bijzondeere dag ook samen met jou vieren. Daarom nodigen we jullie uit voor het diner na de kerkdienst etc etc

Juudjeuh

  • Gast
Re: Het grote daggast/avondgast-dilemma-topic
« Reactie #34 Gepost op: 4 maart 2009, 10:45:47 »
Of je stuurt (of laat je CM het doen) een brief naar alle dag gasten zodat zij weten wanneer zij moeten vertrekken naar het kasteel :)

annakrylova

  • Gast
Re: Het grote daggast/avondgast-dilemma-topic
« Reactie #35 Gepost op: 4 maart 2009, 11:28:09 »
ja  wij wilden ook na de kerk in de kerk koffie/thee met cakes serveren , maar dat  kan niet omdat er 50 leden van de koor is die het moeten krijgen. Zij hebben niet voldoende ruimte  en kopjes.

maar wij gaan er achter na!

ja inzegening ! :) bedankt!

ik denk dat wij indd. gewoon duidelijk moeten zeggen dat   van en tot.

Bedankt!

Monique_1983

  • Gast
Re: Het grote daggast/avondgast-dilemma-topic
« Reactie #36 Gepost op: 6 maart 2009, 16:06:19 »
Ik heb 10 collega's en die nodig ik allemaal uit met aanhang. Ik heb ook meer met de een dan met de ander... maar ja, dat blijf je toch houden. Ik werk met ze allemaal (beetje de spil van het bedrijf). Dus ik kan het niet maken om uitzonderingen te maken.. vind ik zelf dan he :wink:
Mijn vriend heeft 7 collega's, daar doen we precies hetzelfde bij.

RainbowR1

  • Gast
Re: Het grote daggast/avondgast-dilemma-topic
« Reactie #37 Gepost op: 13 maart 2009, 16:24:16 »
Ja, heel lastig onderwerp. Ik weet nog wel dat ik met mijn handen in het haar zat wie wel en wie niet uit te nodigen. Van sommige collega's wist ik heel zeker dat ik ze op mijn bruiloft wilde hebben en van anderen zou ik het niet zo erg vinden als ze niet kwamen. Als ik de een uitnodig voelde ik me vaak al verplicht om die andere collega ook uit te nodigen. Uiteindelijk heb ik de twijfelgevallen toch nog uitgenodigd, om na afloop maar geen scheve gezichten te krijgen. En wat bleek...?? Die twijfelgevalletjes waren niet gekomen. Uiteindelijk kwamen 15 collega's van mij en 8 collega's van mijn man naar de kerk en het feest (overigens zonder partners erbij) :biggrin:

dolfinlove

  • Gast
Re: Het grote daggast/avondgast-dilemma-topic
« Reactie #38 Gepost op: 14 maart 2009, 14:26:29 »
Wij werken beide niet in een heel groot team en ook daar zitten wel mensen tussen die we er niet persé bij hoeven te hebben. Toch nodigen we iedereen uit, met partner want die horen weer bij hun. Mensen schiften zich vanzelf wel, meestal is het gevoel namelijk wederzijds. Nu weet ik ook al dat al mijn collega's komen op eentje na, en dat was nou inderdaad degene die van mij ook niet echt hoefde.
Je ziet elkaar op die avond eigenlijk zowat niet, dus last heb je niet van elkaar. Ik persoonlijk vind het niet netjes om iedereen uit te nodigen op eentje na, hou de eer aan jezelf en nodig gewoon uit, vaak komt die persoon toch niet.

Elles

  • Gast
Re: Het grote daggast/avondgast-dilemma-topic
« Reactie #39 Gepost op: 15 maart 2009, 12:56:44 »
Ik hoorde gister van mijn vriend dat hij dit toch ook wel lastig vond. Hij werkt in een klein bedrijf, maar hij wilde niet alle collega's uitnodigen omdat hij gewoon niet met allemaal een goeie band heeft. Nou heeft hij dus vrijdag uitnodigingen gegeven op zijn werk en ja hij had dus ook dat hij 3 mensen in de kamer wel een enveloppe gaf en eentje niet. Hij voelde zich daar wel vervelend over, maar ja om nou mensen uit te nodigen waar je niks mee hebt omdat het anders sneu is vind ik ook niet helemaal kloppen. Het is onze dag, en aangezien wij iedereen voor de hele dag uitnodigen moet je dan wel onderscheid maken anders zouden we het echt niet kunnen betalen.

calimer

  • Gast
Re: Het grote daggast/avondgast-dilemma-topic
« Reactie #40 Gepost op: 4 april 2009, 17:22:35 »
Wij werken bij hetzelfde bedrijf...alleen dat is best groot. We hebben besloten alleen collega's uit te nodigen waar we buiten werk ook mee omgaan. Dat zijn er best een aantal, en die dan met partners. De uitnodigingen zijn naar huisadres gegaan. Tja, we wilden er gewoon geen 60 mensen bij (directe afdelingen en partners) terwijl we een paar wel kunnen schieten, de meeste partners nooit hebben gezien, en waar we verder niks mee hebben. Zo ook onze bazen, jammer dan. Assistent-afdelingshoofd dan weer wel, omdat we die wel buiten werk zien. En als mensen het er niet mee eens zijn hebben ze pech gehad, wie moet er nu eigenlijk dat feestje betalen? Precies, wie betaalt, bepaalt.

jelijn

  • Gast
Re: Het grote daggast/avondgast-dilemma-topic
« Reactie #41 Gepost op: 4 april 2009, 23:02:46 »
Wij hangen een uitnodiging op op het mededelingenbord op het werk, wie wil kan komen, en daarnaast sturen we de collega's die we er wel erg graag bij willen (met hen gaan we ook na werktijd om) persoonlijk nog een uitnodiging naar hun huisadres. Nou geven wij geen groot feest maar na afloop een "intiem"diner en is er dus alleen voor al deze gasten een receptie, dus ik schat in dat de meeste van de collega's dan toch niet komen......(want het is geen feest en voor een uurtje al die moeite.......)en degene met een persoonlijke uitnodiging weten zo dat we het fijn zou vinden als ze wel komen.

annakrylova

  • Gast
Re: Het grote daggast/avondgast-dilemma-topic
« Reactie #42 Gepost op: 6 april 2009, 16:25:03 »
mijn vriend nodig maar 1 collega uit met zijn vrouw.
ik werk zelfstandig in studio dus ik heb zo beetje nog 8 vaste collega's  waarvan 5 hebben een partner,  die  ken ik ook en mijn a.s ook. dus die nodigen wij ook met zijn vrouwen/girlfrends. Die enige die ik weet zonder vaste partner zit nodig ik gewoon alleen.
Ik verwacht dat het aantal niet zou kunnen komen vanwege vakantie of gewoon andere plannen, dus  het komt goed!

ik vind ook avondgasten kunnen een partner  meenemen.  aangezien dat het stuk goedkoper dan daggasten uitnodigen, hebben wij gewoon best wel wat mensen s'avonds.

Eva1984

  • Gast
Re: Het grote daggast/avondgast-dilemma-topic
« Reactie #43 Gepost op: 7 april 2009, 11:14:55 »
Bij ons zit er een verschil op wat collega's betreft. Ik werk in een bedrijf met zeven man (inclusief mijzelf). Twee van die zeven (de bazen) zijn nog met elkaar getrouwd dus voor mij is het niet moeilijk om ze allemaal uit te nodigen inclusief partner. Dus in totaal zouden we met 11 personen dan zijn van mijn werk.

Bij mijn as ligt het net iets anders. Toen hij twee jaar geleden bij dat bedrijf begon te werken, waren er nog niet veel collega's, misschien een stuk of 8. Maar de laatste jaren zijn ze enorm uitgebreid en nu staat hij al met een collega of 20. Bovendien heeft hij niet echt een band met hen, behalve met één ervan.
Na lang wikken en wegen heeft hij besloten om echt zijn zin te doen en enkel die ene collega te vragen met haar partner. En sinds die beslissing is er een behoorlijke last van zijn schouders gevallen.

Bovendien worden collega's bij ons enkel uitgenodigd naar de receptie. Voor het avondfeest hebben wij ze niet gevraagd want dat is onze grootste kost en zo close zijn we niet met de collega's.

mariekemeisje

  • Gast
Re: Het grote daggast/avondgast-dilemma-topic
« Reactie #44 Gepost op: 7 april 2009, 23:21:53 »
[quote name=\'jelijn\' post=\'222011\' date=\'04 April 2009, 23:02\']Wij hangen een uitnodiging op op het mededelingenbord op het werk, wie wil kan komen, en daarnaast sturen we de collega's die we er wel erg graag bij willen (met hen gaan we ook na werktijd om) persoonlijk nog een uitnodiging naar hun huisadres. Nou geven wij geen groot feest maar na afloop een "intiem"diner en is er dus alleen voor al deze gasten een receptie, dus ik schat in dat de meeste van de collega's dan toch niet komen......(want het is geen feest en voor een uurtje al die moeite.......)en degene met een persoonlijke uitnodiging weten zo dat we het fijn zou vinden als ze wel komen.[/quote]

Yep zo doen wij het ook.
Ze zijn allemaal welkom ( maar daar hebben ze wel gevoel voor ) en een aantal hebben we idd naar huisadres gestuurd.
we geven een feest van 16-19 uur, en ik woon op 150 km van mijn werk, en toch verwacht ik zeker mijn hele team.
Alleen al dat ze dat er voor over hebben vind ik top

Abt

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10873
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het grote daggast/avondgast-dilemma-topic
« Reactie #45 Gepost op: 9 oktober 2010, 11:02:09 »
Sorry voor het openen van een topic, maar ik wist niet goed waar ik me bij aan moest sluiten, en we hebben een dilemma.

Het zit zo: M. en ik hebben allebei geen grootouders meer, op één oma na, M's oma. Zij is 87 en woont in Haarlem, wij wonen in Drenthe dus dat is nogal een eind reizen, en oma is niet meer zo mobiel.
Nu houden wij onze bruiloft vrij klein, trouwen om 15.00, hierna een borrel met alle gasten, en daarna de dag afsluiten met een diner voor een intieme club: onze ouders, broers/zussen, een tante van mij, een oom en tante van mij, en onze getuigen met hun partners. Stuk voor stuk mensen die een grote rol spelen in ons leven en die erg belangrijk voor ons allebei zijn. Voor ons gevoel moet oma ook bij deze club, omdat ze A. de laatste grootouder is en het bijzonder is dat ze erbij kan zijn en B. omdat we het nogal lullig vinden iemand die van zo ver komt 'zonder eten' naar huis te sturen.

We hebben oma gebeld om te vertellen dat we gaan trouwen en ze wil graag komen, mits iemand haar rijdt natuurlijk. Het probleem is nu: Hoe krijgen we oma hier? Mijn schoonouders zijn nogal moeilijk en weigeren dit pertinent te doen (oma op te halen en mee te nemen naar onze bruiloft).
Een andere optie is dat we een oom en tante van M. vragen oma te rijden. Dit willen ze vast wel, maar dat betekent dat er, naast oma, twee 'daggasten' (dinergasten) bij komen. M. heeft erg weinig contact met zijn familie en de rest van de ooms en tantes krijgen wel een uitnodiging voor de kerk en de borrel, maar waarschijnlijk komt het grootste gedeelte niet omdat ze gewoon niks met elkaar hebben allemaal.
Nu denken jullie waarschijnlijk 'waar maak je je druk om, twee gasten meer of minder, wat maakt dat nou uit?', maar het geeft ons gewoon een beetje een raar gevoel, twee mensen met wie we weinig hebben aan ons intieme clubje toevoegen, alleen omdat zij oma rijden.
M. en ik zijn nu 4,5 jaar bij elkaar, en in die tijd hebben we elkaar misschien 3 keer gezien, waarvan 2 keer op een begrafenis. Dit staat zó in contrast met alle andere gasten die we dagelijks tot wekelijks zien en spreken en die altijd voor ons klaarstaan dat we het gevoel hebben dat Oom en Tante gewoon niet op hun plek zijn tussen de daggasten.
Andere optie zou zijn om oma, net als de rest van de familie, alleen voor de dienst en de borrel te vragen, maarja, kun je dat maken, een vrouw van 87 heel Nederland te laten doorkruisen om haar zonder eten weer naar huis te sturen?

Pff, wat een onzinnige problemen weer, maar wel iets waar we mee zitten. Ik ben ook behoorlijk geirriteerd dat mijn schoonouders vertikken om hun eigen (schoon)-moeder op te halen, want dan wás er niet eens een probleem. Heeft iemand hét idee?
« Laatst bewerkt op: 9 oktober 2010, 11:03:09 door Inx »

m.

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1585
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het grote daggast/avondgast-dilemma-topic
« Reactie #46 Gepost op: 9 oktober 2010, 11:28:16 »
Hey Inx,

Ik heb echt niet de meest voordelige oplossing, maar is een taxi geen oplossing? Ik weet dat oudere mensen vaak gebruik kunnen maken van een soort taxidienst. Hier is het zo dat je een soort streekvervoer voor ouderen hebt, die je bijna ongelimiteerd mag gebruiken + de taxidienst, speciaal voor verdere ritten. Mijn oma laten we ook ophalen door deze taxidienst en laten we ook weer wegbrengen. Je moet alleen van te voren een tijd opgeven waar vaak een uur speling in kan zitten....

Misschien eens informeren bij oma?

En anders zelf een taxi regelen?

Succes meis!

Marijkje

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3290
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het grote daggast/avondgast-dilemma-topic
« Reactie #47 Gepost op: 9 oktober 2010, 11:29:17 »
Hey Inx,

Ik vind het inderdaad absurt dat je schoonouders dat weigeren. Hebben ze hier ook een redelijke reden voor?? Anders zou ik toch nog eens bij hen doorduwen dat je anders 2 extra mensen bij het eten moet uitnodigen tegen jullie zin in.

Als ze het echt niet willen wordt het vrij lastig. Mijn oma reist nog wel een met een speciale ouderentaxi, volgens mij betaal je dan het openbaar vervoer tarief. Weet niet of dat bij jullie ook bestaat?

m.

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1585
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het grote daggast/avondgast-dilemma-topic
« Reactie #48 Gepost op: 9 oktober 2010, 11:35:59 »
ik weet ineens weer hoe het heet en er is ook een website van!

http://www.valys.nl/

Maewyn

  • Gast
Re: Het grote daggast/avondgast-dilemma-topic
« Reactie #49 Gepost op: 9 oktober 2010, 11:49:01 »
Jeetje, dat is inderdaad lastig! Ik kan me goed voorstellen dat je oma wél en de oom en tante niet bij het speciale dineetje wil hebben - dat is het idee van een intiem diner.

Is er een speciale reden dat ze haar niet willen halen? Het lijkt mij namelijk anders een beetje moeilijk doen om niets... ze zien toch zelf ook wel dat dat eigenlijk de meest ideale oplossing is? Hebben jullie dat (vast wel hoor) al goed benadrukt?

En ja, anders kom je uit bij een taxi of misschien bij Vervoer op Maat (hoe dat daar ook moge heten). Misschien kunnen jullie uitzoeken wat dat zou gaan kosten?

Succes!

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards