collapse

Auteur Topic: Welke locatie past bij "klein trouwen"?  (gelezen 48040 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Benthe

  • Gast
Welke locatie past bij "klein trouwen"?
« Reactie #50 Gepost op: 21 mei 2009, 18:57:50 »
Wij gaan ook redelijk klein trouwen... We komen uit op ca. 55 gasten.
Het is de bedoeling dat zij er ook de hele dag aanwezig zijn...

We hebben van het begin af aan volgehouden dat we klein trouwen. Collega's, ooms en tantes...
Ze hebben allemaal hun zegje gedaan maar dit gaat het worden!
Ik vind een receptie helemaal niks, dus die hebben we zo mooi omzeild...  :)

Ik verheug me ontzettend op onze dag, met alleen onze naaste familie en vrienden!
Precies zoals wij het willen...


Gr. Benthe

Smintie

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 16
  • Geslacht: Vrouw
Welke locatie past bij "klein trouwen"?
« Reactie #51 Gepost op: 21 mei 2009, 21:59:51 »
Wij trouwen ook klein, ongeveer 30 mensen. Die zijn er dan heel de dag bij.
We zijn er zelf heel erg blij mee, want we houden er allebei niet van om in de belangstelling te staan.  :blush:  
Dus dat wilde we zoveel mogelijk beperken.
Nu hebben we alleen hele goede vrienden en familie uitgenodigd. Het scheelt misschien wel dat we allebei maar een kleine familie hebben.

En paar mensen, vooral kennissen die we een keer in het half jaar ofzo zien, waren wel teleurgesteld. Kreeg wel een paar stomme opmerkingen in de vorm van een grapje, maar dan niet grappig....
Maar eerlijk gezegt kan me dat niet zoveel schelen. Die mensen die belangrijk voor ons zijn, zijn erbij en de rest komt er vast wel weer overheen  :wink:

Wat ik ook merk is dat mensen denken dat we het niet belangrijk genoeg vinden om groot te vieren, maar niets is minder waar.
We trouwen precies zoals wij zijn en niet zoals het 'moet'

Melissie

  • Gast
Welke locatie past bij "klein trouwen"?
« Reactie #52 Gepost op: 21 mei 2009, 22:31:23 »
[quote name=\'Smintie\' post=\'232400\' date=\'21 May 2009, 21:59\']Wat ik ook merk is dat mensen denken dat we het niet belangrijk genoeg vinden om groot te vieren, maar niets is minder waar.
We trouwen precies zoals wij zijn en niet zoals het 'moet'[/quote]

En dat is toch ook precies de bedoeling!
Gewoon vieren met de mensen met wie jullie het willen vieren. Of dat nou met zn 2en is of met 200 man.
Het is jullie trouwdag....dus mogen jullie beslissen hoe deze speciale dag verloopt.

Femmel

  • Gast
Welke locatie past bij "klein trouwen"?
« Reactie #53 Gepost op: 27 mei 2009, 16:29:25 »
Wij trouwen veel groter dan we ooit hadden durven dromen...  :tongue: Maar dat komt ook door de locatie en de vele vrienden die we in de afgelopen 3 jaar hebben gemaakt. We hebben 25 daggasten en 120 feestgasten. Nog niet helemaal over de top, maar ik had altijd gedacht gewoon te gaan dineren met naaste familie en onze beste vrienden. Maar nu is het veel groter dan dat en ik ben er helemaal blij mee!  :biggrin:

Overigens ken ik ook iemand die klein getrouwd is. Zij hadden kaarten laten maken met de tekst "Wij zijn in stilte getrouwd, maar geven ..-..-.. een KNALFEEST". Gewoon een gezellig feest bij hen thuis. Niks mis mee! Vond dat zij het erg leuk hadden opgelost.

CyrinaChris

  • Gast
Welke locatie past bij "klein trouwen"?
« Reactie #54 Gepost op: 29 mei 2009, 00:32:39 »
Wij trouwen ook klein.

We hebben ongeveer 50 gasten over de dag heen.

Dit komt doordat we in Hengelo trouwen en veel van mijn familie komt uit limburg dus er zijn mensen die vanaf de kerk erbij zijn.
Net zoals de de ooms en tantes van mijn vriend, die zijn al wat ouder die komen wel naar de kerk en na het feliciteren op de "receptie", we houden geen officielle receptie aangezien we het bij mijn schoonzus houden en we het echt klein willen houden i.v.m mijn eigen gezondheid en met de gezondheid van mijn schoonmoeder en eigen moeder.

Ik heb namelijk fibromyalgie en ME( chronisch vermoeidheid syndroom) en mijn schoonmoeder en eigen moeder hebben dergelijke aandoeningen.

We geven daarom ook geen avondfeest.

Na het gemeentehuis, we trouwen om 9.15.Daarna eten we met al onze daggasten ,schat zo rond de 25, een broodje en koffie bij mijn schoonzus. Aangezien dus verschillende mensen al een halve dag erop hebben zitten aangezien die uit limburg komen en onze getuigen komen beide uit noord- holland.

Om 13.00 uur trouwen we in de kerk. dan zullen we dus met een man of 50 zijn.
De collega's van mijn vriend hebben dus wel een kaart gekregen van met de tijden van het burgelijk huwelijk en het kerkelijk huwelijk.
Dit zelfde hebben we dus ook gedaan bij verschillende familie en vrienden..

Daarna is dus het feliciteren en het aansnijden van de bruidstaart met een gezelschap van ongeveer 40 mensen.
Dan gaan Chris en ik foto's maken.
En als afsluiting hebben we dus een buffet voor ongeveer 25 mensen.

En rond een uur of acht is het feest afgelopen aangezien onder andere ik het dan echt gehad heb.

En twee dagen later gaan we nog even lekker met ons tweeen bijkomen op texel....

spin

  • Gast
Welke locatie past bij "klein trouwen"?
« Reactie #55 Gepost op: 3 juni 2009, 11:15:50 »
bij ons zal het ook heel klein worden. Sowieso heb ik geen contact met mijn familie (stomme mensen). Ik ben 3 keer geemigreerd en heb dus geen grote vriendenkring. Zelfde geld voor mn verloofde, alleen heeft hij wel een toffe familie. Ben blij als ik boven de 15 zal komen. Maar dat is ook goed. zo is ons leven gewoon en wij zijn blij met ons leven. Alleen getuigen kiezen is wel lastig. Ik denk dat we ze alle 15 getuigen maken  :tongue:
dat officiele gedoe bij de gemeente wil ik het liefst overslaan, vind het onzin en dan moet je ook nog kei veel betalen! Dat gaan we dus naderhand doen en het boeit me niet zo wie erbij is. Wie wil, mag komen. Voor de echte dag wil ik gewoon in een weiland staan. met zn tweeen elkaar de liefde verklaren! geen begeleider/priester/ambtenaar of wat dan ook erbij, ik wil de enige ambtenaar zijn! (werk bij gemeente). En daarna lekker met zn allen picknicken enzo. GEwoon lekker simpel. eigen gemaakt eten, wij kunnen allebei heerlijk koken, bovendien zijn het merendeel van de vrienden die wel komen voor vanalles en nog wat allergisch, ik ook trouwens, plus ik ben een pietleut wat betreft eten.
verder heb ik nog niet gedacht. ben ook pas sinds afgelopen zondag verloofd en heb tot minstens volgend jaar om na te denken  :biggrin:

Chups

  • Gast
Welke locatie past bij "klein trouwen"?
« Reactie #56 Gepost op: 3 juni 2009, 20:51:21 »
Ook wij gaan "klein" trouwen. Daggasten zullen max. 30 personen zijn. Dit zijn dan echt alleen naaste familie en vrienden. Ooms/tantes e.d. die we in al eeuwen niet meer gezien hebben ofzo nodigen we niet uit!
's avonds houden we een feest met max. 60 personen. Voornamelijk collega's zullen dan aansluiten.

Wij vinden het vooral érg belangrijk dat het onze dag wordt en we het niet doen voor anderen!

Rome

  • Gast
Welke locatie past bij "klein trouwen"?
« Reactie #57 Gepost op: 16 juni 2009, 11:01:06 »
Leuke topic!
Ook wij gaan klein trouwen, 45 vrienden/ familie incl. kids, die we de hele dag uitnodigen.
Wij wilden graag de mensen uitnodigen die dierbaar voor ons zijn.
Veel familie zien we eigenlijk nooit, dus die nodigen we niet uit.
Van collega's heb ik al wel wat negatieve reactie's gehad van je trouwt maar 1 keer, zou je geen groot feest geven.( Ik nodig dus geen collega's uit, omdat ik daar geen band mee heb).
We trouwen idd. maar 1 keer en dan willen we dat het onze dag word!!
s'avonds gaan we lekker eten met zijn allen.

jmarloes

  • Gast
Welke locatie past bij "klein trouwen"?
« Reactie #58 Gepost op: 27 juni 2009, 10:55:15 »
Wij trouwen ook klein. Overdag hebben we iets van 45 vrienden en familie en daarna nog een dinner met iets van 25 personen. Het standaart "groot" feest past ook niet bij ons. Ik vind het wel leuk, maar wat mij vooral tegen hield waren de prijzen. Het is wel zo dat je maar één keer trouwt (als het goed is) maar ik ben niet van plan om daar zo veel geld aan uit te geven. Dus wij hebben besloten het mooi klein te houden, en wat we doen, ook goed te doen:)

dedutchess

  • Gast
Welke locatie past bij "klein trouwen"?
« Reactie #59 Gepost op: 27 juni 2009, 12:04:36 »
Wij hebben waarschijnlijk zo tussen de 40 a 60 mensen die gaan komen. De kaarten zijn net de deur uit maar ik verwacht veel afmeldingen. Ik zou niet eens weten waar ik 600 mensen vandaan zou moeten toveren. Als we alle familieleden zouden vragen komen we nog steeds niet boven de 100. Nee, ik vind het fijn dat het onze liefste vrienden zijn en de familieleden die we meer dan 1 x per jaar zien! Een intiem feestje met de mensen die echt van ons houden en met wat verdwaalde collega's  :tongue:

Angrboda

  • Gast
Welke locatie past bij "klein trouwen"?
« Reactie #60 Gepost op: 2 februari 2010, 14:14:43 »
Ook wij vieren onze bruiloft klein  :tongue:
We zijn in totaal met 26 mensen de hele dag inclusief wij 2en. (Oma's, Opa, Ouders, broertje + schoonzusje, goede vrienden en een paar ooms,tantes & nichten + aanhang
Wel heb ik 1 collega van mij uitgenodigd de hele dag & voor de rest geen collega's)
Om 13.00 verzamelen alle gasten bij het huis van mijn ouders.
Dan komen wij rond 13.30 terug van de fotoshoot..
Dan eten we met alle gasten wat en dan vertrekken we gezamenlijk rond 14.30 naar het stadhuis.
Daarna snijden we rond 16.30 de bruidstaart aan op de locatie die wij uitgekozen hebben en 1,5 uur later
volgt er nog met alle mensen een diner buffet en dan is het klaar.
Wij trouwen zelf op een donderdag en veel familie komt uit Breda,Naaldwijk, Leidschendam dus die moeten
ook weer terug naar huis toe. (wij wonen zelf in Amersfoort)
Dit zijn alle mensen die veel voor ons betekenen en we hoeven echt niet onze hele familie uit te nodigen die we nooit zien want dan zouden we ook zo op 150 mensen uitgekomen zijn...
En wij vinden het ook leuk om tenminste met iedereen even te kunnen kletsen... en dat gaat echt niet als je 200 man op je bruiloft heb. (onze mening)
Ook zijn wij geen mensen voor een groot feest en receptie, wij vinden dat allemaal zo standaard en buiten dat om van het kostenplaatje word je ook niet vrolijk.

Het is onze dag en wij doen het op onze manier!!!

Lola_

  • Held
  • *****
  • Berichten: 7171
  • Geslacht: Vrouw
Welke locatie past bij "klein trouwen"?
« Reactie #61 Gepost op: 2 februari 2010, 15:30:03 »
Zoals eerder in andere topics reeds vermeld vieren wij het ook klein.
In totaal, incl. onszelf komen we uit op 35 personen.
Dit zijn ouders, broers, zussen, ooms en tantes en allerbeste vrienden.

Zowel ik, als hij hebben een kleine familie. Ik heb maar van 1 zijde de ooms en tantes (zonder kinderen) uitgenodigd omdat de ander kant totaal geen interesse in ons toont (mijn hele leven al niet en dit is wederzijds).
Hij heeft maar 2 ooms en 2 tantes dus dat is makkelijk.
Voor de rest zijn er geen kinderen aanwezig op mijn neefje de bruidsjonker na :tongue: (kindje van mijn zusje).
Ik vind dat iedereen die er is gewoon moet kunnen feesten en drinken zonder nuchter te blijven of op de kinderen te moeten passen.
Ook hebben we alleen vrienden uitgenodigd die we vaak zien en waar we ook vaak over de vloer komen, dus geen "feest vrienden" zeg maar.

Iedereen blijft ook slapen op onze kosten. Dit lijkt me heel erg leuk om dan de volgende ochtend de bruiloft af te sluiten met een gezellig ontbijt.

Als "entertainment" hebben we een hele uitgebreide kook/bqq workshop. Iedereen die het leuk vindt mag meedoen maar het moet niet. De workshop is van 18:00 - 23:00 uur! Dus lekkere hapjes de hele avond door.

Vanaf 23:00 uur gaan we lekker swingen tot we erbij neervallen en duiken dan onze tentjes in!!!!
Behalve het bruidspaar, dat heeft een 4 pers. B&B :biggrin:

Silvia87

  • Gast
Welke locatie past bij "klein trouwen"?
« Reactie #62 Gepost op: 3 februari 2010, 10:22:03 »
Ook wij trouwen niet echt groot,

Het aantal daggasten is 15 en dan wij 2 nog.
Dus lekker knus. Iedereen die wil komen kijken bij het gemeentehuis is welkom maar met de dag gasten gaan we eten.

Het aantal gasten van het feest is nog even afwachten.
Of we zijn intotaal met 40 of met 60.
Dat ligt eraan of we de neven en nichten ook gaan uitnodigen.
En daar zijn we nog niet helemaal uit.

Maar hoe dan ook blijft het vrij klein allemaal :-)
Ik wil graag met iedereen een kletspraatje kunnen maken en met veel gasten heb ik het idee dat je dat niet kan.
En daarbij als je niet een hele grote familie hebt dan hoef je ook niet zoveel mensen uit te nodigen.

De plek waar wij ons feest vieren word op het zelfde moment nog een bruiloft gevierd, alleen is dat echt een grote bruiloft! 180 gasten maar liefst!
Dat is mij echt te gek!

stimpy

  • Woehoe!
  • Held
  • *****
  • Berichten: 1288
  • Geslacht: Vrouw
Welke locatie past bij "klein trouwen"?
« Reactie #63 Gepost op: 3 februari 2010, 17:23:14 »
Trouwen met 9 mensen incl. wijzelf, daarbij nog een fotograaf, 10 in totaal. Feest is later (paar maanden later) en dan hebben we ongeveer 100 mensen...

Holla

  • Gast
Welke locatie past bij "klein trouwen"?
« Reactie #64 Gepost op: 3 februari 2010, 18:06:20 »
al die mensen die met minder dan 15 gasten trouwen.. dan moet je ook wel 'de mazzel'* van een kleine familie hebben. Manlief heeft 3 zussen en 2 broers die op één na allen getrouwd zijn en allemaal kinderen hebben (in totaal 12 kinderen). En ik heb 4 broers die allen getrouwd zijn/samen wonen, met 3 neefjes/nichtjes, dus wij komen alleen met de nabije familie al op 40 personen incl. wijzelf.

Wij hadden dus geen kleine bruiloft, ook al hebben we maar een paar ooms en tantes uitgenodigd en ook maar 3 neven/nichten. :wink:

*overigens is het erg gezellig en handig om zo'n familie te hebben hoor :)
« Laatst bewerkt op: 3 februari 2010, 18:07:01 door Holla »

stimpy

  • Woehoe!
  • Held
  • *****
  • Berichten: 1288
  • Geslacht: Vrouw
Welke locatie past bij "klein trouwen"?
« Reactie #65 Gepost op: 3 februari 2010, 21:23:26 »
Ik trouw zonder familie erbij... Da's een ook een mogelijkheid. Familie is wel belangrijk voor me overigens. Met het belangrijkste deel van mijn familie (mijn pa) vier ik het op een andere manier. Nl. een etentje... Mijn lief heeft zijn broer en zus (getuigen) met aanhang wel present... Schoonouders -> Etentje...

marjan82

  • Gast
Welke locatie past bij "klein trouwen"?
« Reactie #66 Gepost op: 3 februari 2010, 21:33:27 »
Ook wij trouwen heel klein, met zijn tweeën om precies te zijn! Lekker in het buitenland.
Gewoon omdat wij vinden dat de plechtigheid iets tussen ons is, wat we graag samen willen meemaken.

Na thuiskomst gaan de uitnodigingen de deur uit voor een feest met zo'n 150 man en voorafgaand een dinertje
voor de ouders en broers en zussen.

lydia

  • Gast
Welke locatie past bij "klein trouwen"?
« Reactie #67 Gepost op: 4 februari 2010, 13:39:20 »
o, en dan denk ik ineens; wat is dan klein trouwen? is dat de officiele ceremonie of de dag met het feest enzo?

voor ons gevoel trouwen we nl pas als we het huwelijk laten inzegenen in de kerk en daarna het feest hebben met 150 gasten. en niet als we ons 2 dagen daarvoor met zn 6-en in het kantoor van het gemeentehuis manouvreren in onze spijkerbroek.

Lelle

  • Gast
Welke locatie past bij "klein trouwen"?
« Reactie #68 Gepost op: 4 februari 2010, 18:09:09 »
Ha,

Ik trouw ook redelijk klein. We hebben beide geen grote familie, dus de daggastenteller staat op 28 (excl. wijzelf), met een aantal goede vrienden erbij.
's Middags hebben we wel een receptie (open), maar het feest is weer besloten en redelijk klein. We zijn dan 's avonds met zo'n 70 man.

Ook wij hebben er voor gekozen juist de dierbare mensen uit te nodigen, mensen waarbij we ons echt op ons gemak voelen zodat het feest ook echt gezellig kan zijn. 's Avonds komen er collega's en vrienden bij, trouwens.

Sylvia86

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 781
  • Geslacht: Vrouw
Welke locatie past bij "klein trouwen"?
« Reactie #69 Gepost op: 16 februari 2010, 10:09:49 »
Wij hebben bij de ceremonie 18 mensen mee, daarna gaan we met die groep lekker lunchen bij ons thuis. Later kunnen mensen komen voor een hapje en drankje in een leuke kroeg met terras aan het water, we nodigen daar nog 50 man extra voor uit, die waarschijlijk niet allemaal komen.
Totaal max. 70 man dus, en dat vind ik groot zat.

Geheim Bruidje

  • Gast
Welke locatie past bij "klein trouwen"?
« Reactie #70 Gepost op: 18 februari 2010, 17:04:34 »
[quote name=\'marjan82\' post=\'303945\' date=\'03 February 2010, 21:33\']Ook wij trouwen heel klein, met zijn tweeën om precies te zijn! Lekker in het buitenland.
Gewoon omdat wij vinden dat de plechtigheid iets tussen ons is, wat we graag samen willen meemaken.

Na thuiskomst gaan de uitnodigingen de deur uit voor een feest met zo'n 150 man en voorafgaand een dinertje
voor de ouders en broers en zussen.[/quote]

Wij gaan ook in het buitenland trouwen op Curacao intiem met zijn tweetjes en mijn 2 dochters erbij! Meteen een huwelijksreis. Bij terugkomst een feest voor echte vrienden en familie ongeveer 60 mensen totaal.

Flashy

  • Gast
Welke locatie past bij "klein trouwen"?
« Reactie #71 Gepost op: 18 februari 2010, 17:29:15 »
70 man klein? wij hebben waarschijnlijk een feestje met 30 man.

Trouwring

  • Gast
Welke locatie past bij "klein trouwen"?
« Reactie #72 Gepost op: 18 februari 2010, 18:20:58 »
Het is inderdaad maar net wat je klein vindt. Onze daggasten: 30 man plus onszelf, en dat waren ook onze feestgasten :)

Inky

  • Gast
Welke locatie past bij "klein trouwen"?
« Reactie #73 Gepost op: 23 februari 2010, 14:41:27 »
Leuk om te lezen dat er meer mensen zijn die klein gaan trouwen!

Mijn vriend en ik willen ook graag klein trouwen... ons idee (we hebben nog niks concreet afgesproken) is om de hele dag op 1 locatie te blijven (dit onder andere omdat we ook een paar opa's en oma's hebben die een slechte conditie hebben).
We willen daar dan de gasten ontvangen met een broodje (meeste mensen moeten ver rijden) en vervolgens daar trouwen. Later een receptie houden (zodat we iedereen de kans kunnen geven om ons te feliciteren). Daarna willen we met de daggasten (ongeveer 35 mensen) een buffet houden.
Ik zit alleen met een probleempje... en dat is de muziek.

Wat doen jullie?

Mijn vriend houd niet zo van een man op een piano (ofzo)... ik heb zelf zoiets van een band is te groot voor het aantal gasten dat we hebben maar wat muziek lijkt me wel erg leuk. Ben benieuwd naar jullie ervaringen?

Lola_

  • Held
  • *****
  • Berichten: 7171
  • Geslacht: Vrouw
Welke locatie past bij "klein trouwen"?
« Reactie #74 Gepost op: 27 februari 2010, 15:26:28 »
Hi Inky,

Wij hebben en dj, deze zal gewoon de hele avond zorgen voor wat achtergrond muziek, totdat de bbq workshop is afgelopen. Dan gaat de muziek iets harder en zal hij o.a. verzoek nummertjes draaien (behalve degene die wij verboden hebben zoals de vogeltjesdans  :tongue: )

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards