collapse

Auteur Topic: Madeira In Maart  (gelezen 6266 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Anna Livia

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3706
Madeira In Maart
« Gepost op: 29 januari 2009, 01:21:59 »
Wij zijn aan het kijken waar we naar toe willen en we willen graag vertrekken op 8 maart (voor een wek). Nu heb ik op elizawashere een paar hele mooie vakanties op Madeira gezien. Maar ik kan nergens echt goed vinden of het dan een beetje lekker weer is. En volgens mij scheelt het dan ook nog aan welke kant van het eiland je zit? Ik heb geprobeerd eea op te zoeken via internet maar kom er niet echt uit. Zijn er hier stellen die in die periode naar Madeira zijn gewest? We hoeven natuurlijk geen 35 graden bloedhitte :wink: maar het zou wel lekker zijn als het een beetje mooi zonnig (en droog?) is. Heeft iemand tips?

_mirjam_

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1823
Madeira In Maart
« Reactie #1 Gepost op: 29 januari 2009, 06:19:46 »
[font=\"Lucida Sans Unicode\"][color=\"#8b0000\"]Ik zou als ik jou was even bellen met een reisbureau om het echt zeker te weten.

Volgens mij is er wel een behoorlijke kans op regen in die periode... Qua temperatuur is het er altijd wel lekker, want het wordt ook wel het eiland van de eeuwige lente genoemd :)

Je zou trouwens ook in een boekwinkel even in een boekje over Madeira kunnen gluren, want ik weet dat ik er één heb gezien waar in staat wat voor weer je in welke periode kan verwachten.

Succes!

Oh ja, en het zuiden van het eiland (dus de stad Funchal en directe omgeving) is altijd iets warmer/mooier weer dan het noorden...[/color][/font]

iris&sander

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1994
  • Geslacht: Vrouw
    • http://pluizebeesjes.bruiloftsite.nl/
Madeira In Maart
« Reactie #2 Gepost op: 29 januari 2009, 06:33:40 »
[color=\"#6600CC\"]Google is je grootste vriend:

http://www.donamaro.nl/madeira/2007/09/30/...eer-op-madeira/

"Februari
Februari heeft een gemiddelde temperatuur overdag van 18,5˚ C en ’s nachts 13,1˚ C. Het aantal zonuren stijgt naar 6,1 en er zijn gemiddeld 6 regendagen. De watertemperatuur bedraagt circa 18˚ C.

Maart
Het weer in deze maand verschilt niet veel met dat van februari. Zo is de temperatuur overdag ongeveer 18,5˚ C en ’s nachts daalt het tot 13,6˚ C. Het aantal zonuren bedraagt 6,4 met gemiddeld 7 regenachtige dagen. De watertemperatuur blijft 18˚ C."
[/color]

Anna Livia

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3706
Madeira In Maart
« Reactie #3 Gepost op: 29 januari 2009, 09:53:15 »
Bedankt meiden voor jullie reacties. Ik heb er altijd een hekel aan als mensen een vraag stellen zonder zelf eerst iets op te zoeken, maar nu was het me toch niet gelukt. Die regen inderdaad daar twijfel ik dan een beetje over. Het ziet er zo mooi en sereen uit en de temperatuur zal dan inderdaad prima zijn, maar een hele week regen: dan hadden we net zo goed naar Schotland kunnen gaan (wat mijn oorspronkelijke plan was :wink:). Ik ga inderdaad maar even het reisbureau bellen.

_mirjam_

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1823
Madeira In Maart
« Reactie #4 Gepost op: 29 januari 2009, 10:13:59 »
[font=\"Lucida Sans Unicode\"][color=\"#8b0000\"]Het is wel een prachtig eiland, hoor! Ik heb er enorm genoten... Als je van een rustige vakantie houdt, en van natuur, dan zit je er zeker goed!
Wij waren er in september, en hebben wel een paar keer regen gehad, maar ten eerste regende het warm water, dus dat was geen ramp, en ten tweede waren het korte buien, dus met een beetje geduld kwamen we een heel eind :)

Als het je trekt, zou ik je zeker aanraden te gaan! Die temperaturen die Iris gevonden heeft gelden volgens mij voor bijna het hele jaar... Heel warm wordt het er nooit, geloof ik :wink:[/color][/font]

Anna Livia

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3706
Madeira In Maart
« Reactie #5 Gepost op: 29 januari 2009, 10:36:07 »
ja inderdaad, als we inderdaad niet een week in de stromende regen zitten is het goed. En het ziet er zo mooi uit, zo rustig en zulke mooie natuur het spreekt ons allebei ontzettend aan. Misschien heeft elizawashere gewoon een hele slimme website, maar ik krijg er echt een paradijselijk gevoel bij. Maar als ik jouw verhaal lees Mirjam dan klopt het ook gewoon. :wink:

_mirjam_

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1823
Madeira In Maart
« Reactie #6 Gepost op: 29 januari 2009, 10:57:17 »
[font=\"Lucida Sans Unicode\"][color=\"#8b0000\"]Ja, neem van mij aan: het klopt écht...! Door het klimaat daar, is alles het hele jaar groen, alles is onwijs schoon, en de mensen zijn echt heel leuk. Wij vonde zelf Funchal ook een heel leuk stadje; schattige straatjes, maar ook hippe winkeltjes, etc.
Kijk anders ff op mijn Hyves-pagina ([color=\"#8b0000\"]KLIK[/color][color=\"#8b0000\"])[/color]! Daar heb ik ruim 70 foto's van de huwelijksreis op staan :) Geeft misschien een goed beeld...[/color][/font]

Myriade

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2195
  • Geslacht: Vrouw
Madeira In Maart
« Reactie #7 Gepost op: 29 januari 2009, 11:41:36 »
Erg mooie foto's Mirjam!!
(en een lekker ventje ... ik heb iets met kale mannen hahaha - de mijne heeft ook niet veel haar meer op zijn hoofd)

_mirjam_

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1823
Madeira In Maart
« Reactie #8 Gepost op: 29 januari 2009, 11:43:33 »
[font=\"Lucida Sans Unicode\"][color=\"#8b0000\"]Hahaha! Thanks, Lyanna... Ik vind 'm ook erg leuk (en lekker!)[/color][/font]

Anna Livia

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3706
Madeira In Maart
« Reactie #9 Gepost op: 29 januari 2009, 15:24:19 »
Mooie foto's Mirjam! Wij hebben net afgesproken dat we vanavond de knoop gaan doorhakken en gaan boeken. Had jij bij Elizawashere geboekt of ergens anders? Vind het er daar wel goed uitzien en er zit ook een huurauto bij inbegrepen.

_mirjam_

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1823
Madeira In Maart
« Reactie #10 Gepost op: 29 januari 2009, 17:56:05 »
[font=\"Lucida Sans Unicode\"][color=\"#8b0000\"]Wij hebben de reis gekregen van mijn schoonouders, maar was via Jiba geregeld. Qua prijzen e.d. kan ik je dus niet helpen.
Ik raad je wel aan niet het hotel te nemen waar wij zaten (Gorgulho), of als je dat wel doet (want qua kamers e.d. was het prima) dan exclusief eten te doen! :biggrin:[/color][/font]

Tammy

  • Gast
Madeira In Maart
« Reactie #11 Gepost op: 29 januari 2009, 18:52:35 »
Ik kan je Madeira ook absoluut aanraden. Wij zijn er vorig jaar augustus geweest en we zaten vlakbij Funchal.
Het is echt supermooi en de natuur is geweldig mooi.Geweldige oerbossen, lavagrotten en prachtige watervallen. Het mooiste is ook dat het eiland allemaal kleine microklimaten heeft, waardoor de natuur en het weer na elke berg weer anders kan zijn.
Als je gaat, moet je echt ook gaan wandelen, want dan zie je pas echt hoe prachtig het is. Wij zijn absoluut niet sportief, maar de wandelingen waren goed te doen (laat je niet afschrikken door anderen, het is goed te doen!)
Ik denk trouwens ook dat maart een hele goede periode is, want dan komen de bloemen net uit. De lente is dan ook het echte hoogseizoen op Madeira, ook wel het bloemeneiland genoemd.
Je kunt er ook mooie dorpjes zien, heel schattig allemaal.
Ik zou er helemaal voor gaan!!! Veel succes met je keuze!

Ps. Mocht je gaan, en je wilt niet heel erg toeristisch, maar wel dicht bij de stad: zoek eens naar oceans garden. Prachtig hoog aan de oceaan gelegen, maar je zit zo in Funchal.

Pps. En als je een auto wilt huren, bespreek dat dan al in Nederland da's het goedkoopst!!!! ( ik zou ook eens naar www.kras.nl gaan, die hebben goede reizen naar Madeira)

hahahaha, als ik mezelf zo hoor gaan krijg ik weer zin om erheen te gaan!!!  :biggrin:

Tammy

  • Gast
Madeira In Maart
« Reactie #12 Gepost op: 29 januari 2009, 19:07:07 »
Even gekeken op Elizawashere.... Ik zou echt even naar Kras kijken als ik jou was, al deze quintas liggen niet heel goed gelegen.

Anna Livia

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3706
Madeira In Maart
« Reactie #13 Gepost op: 29 januari 2009, 22:35:48 »
Ehm, we hebben net geboekt. We vonden het er heel goed uitzien en ik heb echt alleen maar positieve dingen gelezen (heel internet afgestruind. :)). Deze is het geworden.

Ik weet niet wat je bedoelt met niet goed gelegen? Wij zoeken juist de rust en afgelegenheid, op kras zie ik met name grote hotels, terwijl we nu een bungalow in een klein park hebben geboekt.

vangarderen

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3175
  • Geslacht: Vrouw
Madeira In Maart
« Reactie #14 Gepost op: 29 januari 2009, 23:14:29 »
Madeira ziet er heerlijk uit! Wij zitten naar de mooie foto's te kijken en het zou bij ons ook best eens een weekje madeira kunnen worden :wink:

_mirjam_

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1823
Madeira In Maart
« Reactie #15 Gepost op: 30 januari 2009, 06:10:41 »
[font=\"Lucida Sans Unicode\"][color=\"#8b0000\"]Ziet er goed uit, Anna! Ben benieuwd hoe het je gaat bevallen! :)
Weet je ook waar dit ongeveer ligt op het eiland (noorden, zuiden, ...??) Ik denk namelijk dat Tammy daar op doelde.
Maar ach, volgens mij is het hele eiland mooi! Komt vast wel goed :biggrin:[/color][/font]

Anna Livia

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3706
Madeira In Maart
« Reactie #16 Gepost op: 30 januari 2009, 09:23:00 »
Ja het is inderdaad aan de noordkant, ik had al wel gelezen dat het daar iets vaker regent (omdat de wolken achter de bergen blijven "hangen"), maar we waren allebei echt helemaal weg van deze huisjes, dus ik denk dat we ons prima zullen vermaken. Tammy wel bedankt voor je advies hoor! Ik zal over anderhalve maand (wat snel al :ohmy:) laten weten hoe het was. :)

~M*M~

  • Gast
Madeira In Maart
« Reactie #17 Gepost op: 30 januari 2009, 09:26:43 »
wow wat een paradijsje, (ik wil ook)

geniet ervan en foto's!!!!

Tammy

  • Gast
Madeira In Maart
« Reactie #18 Gepost op: 30 januari 2009, 16:59:59 »
Hahaha, ik dacht later idd al: misschien gaat ze dit lezen als ze al geboekt heeft.....
Maar het ziet er inderdaad mooi uit. En dat van de ligging heeft idd te maken met het weer, het zuiden heeft gewoon ietsje meer zon.
Maar ik denk dat je het super gaat hebben hoor!
En Kras heeft veel grote hotels, maar het hotel dat ik in mijn mailtje stuurde is juist een mooi en lief hotelletje, buiten het hoteldistrict (waarvan ik bang was dat je misschien zo terechtkomen, want dat is allesbehalve rust volgens mij)
Lekker genieten, lekker cruisen in de auto en utieraard even laten weten hoe het was!!! Ben heel benieuwd hoe je het gaat vinden!
Als je verder nog vragen hebt, horen we het wel he?!?

Anna Livia

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3706
Madeira In Maart
« Reactie #19 Gepost op: 30 januari 2009, 18:27:43 »
ha ja dat is ook wel mijn eigen risico he, een draad openen en de dag zelf nog boeken. :wink: Ik zal zeker verslag uitbrengen! En mocht ik nog vragen hebben dan horen jullie het ook, bedankt. :)

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards