collapse

Auteur Topic: September 2013  (gelezen 1073171 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Lizzz

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1262
Re: September 2013
« Reactie #1400 Gepost op: 12 januari 2013, 12:14:52 »
Ik zou ook liever wat langer gaan..... Als de kosten te overzien zijn :)

sperzieboon

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 729
  • Geslacht: Vrouw
  • happiness is not a destination, it's a way of life
Re: September 2013
« Reactie #1401 Gepost op: 12 januari 2013, 17:20:44 »
Vandaag bij het reisbureau geweest! Heel goed geholpen en ons helemaal gericht op de combi Curacao en Bonaire. Op het eind vroeg ik of we met de geschatte kosten ook naar Bali zouden kunnen. Zij uitzoeken, en ja hoor, precies dezelfde kosten voor vlucht, ticket en ontbijt. Alleen schijnen de kosten op Bali weer veel lager te liggen dan op C+B, voor eten e.d. Dus eigenlijk zouden we met Bali uiteindelijk voordeliger uit zijn dan C+B... Hmm nu dus goed nadenken wat we willen. Cultuur, natuur en strand op Bali of een wat relaxere vakantie op bounty eilanden C+B?
Iemand tips?

JoyceS

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4538
Re: September 2013
« Reactie #1402 Gepost op: 12 januari 2013, 17:35:43 »
Sperzieboon: Wij hebben ook getwijfeld tussen curacao en bali. Uiteindelijk is het curacao geworden. Wij hebben ons afgevraagd wat voor huwelijksreis wij graag willen. Een relaxere vakantie met af en toe wat uitstapjes of een vakantie waar we echt vanalles moeten zien en dus bijna elke dag op pad zijn. Daarbij vond ik dat we naar Bali langer zouden moeten gaan, dan naar Curacao, om meer te kunnen zien. Dan scheelt het wel in geld. Nou ja, alles bij elkaar hebben wij voor Curacao gekozen.

Maggy: Tja, moeilijk hoor! Je zit natuurlijk ook met de jetleg en dan is een dag langer misschien fijner. 1000 euro scheelt wel heel veel. Divi Arubi en Tamarin hebben wel dezelfde faciliteiten e.d. Gaan jullie ook nog op 'huwelijksreis' erna of niet? Dan kun je die 1000 euro goede daaraan besteden (of misschien aan een huis)
Van de andere kant zou ik ook zeggen.. Het is al geboekt, laat het maar zo. Mja,dat ben ik ;-)

Destino

  • Gast
Re: September 2013
« Reactie #1403 Gepost op: 12 januari 2013, 18:47:31 »
.
« Laatst bewerkt op: 22 november 2013, 11:27:16 door destino »

wedding2013

  • Gast
Re: September 2013
« Reactie #1404 Gepost op: 12 januari 2013, 19:16:46 »
Hi dames,

hoe gaat het met iedereen?

wij doen geen huwelijksreis, ons budget laat het momenteel niet toe. We willen sparen voor een safari door kenia en tanzania, maar dat kost ongeveer 3000 euro pp. Wel supermooie reis om naar uit te kijken, vrienden van ons hebben dat gedaan met een eigen kok en eigen gids. Lijkt me echt een prachtige ervaring, hoor je de hyena's s'nachts gewoon langs je tent lopen!

Maggy

  • Gast
Re: September 2013
« Reactie #1405 Gepost op: 12 januari 2013, 19:34:11 »
Ik heb nu besloten om niet korter te gaan. Het is onze huwelijk reis en wil daar getrouwd nog een extra dag zijn. Er zijn nu wel veel kassa kortingen, ik heb gebeld en kan wel een duurdere kamer in divi hoeven, maar dan toch 120 pp goedkoper uit zijn. Heb iik toch een voordeeltje :-)
Kan altijd nog de aanbiedingen in de gaten houden.

Destino wat vond jij beter, tamarijn of divi? Ik heb beter gevoel bij divi.
Riu is idd altijd goed maar vind zo'n groot hotel echt verschrikkelijk, en palm beach lijkt me minder dan druif beach....

Maggy

  • Gast
Re: September 2013
« Reactie #1406 Gepost op: 12 januari 2013, 19:41:42 »
@sperzieboom  fijn dat ze je goed hebben geholpen bij het reisbureau.  Bali  en bc zijn zo verschillend maar beide heel leuk.
Bali hoef je niks te doen, kan je ook heerlijk relaxen, maar dan vlieg je wel een stuk verdere voor   ;-)

Ik heb op Bali 14 nachten geslapen. 4 nachten in het noorden en vandaaruit van alles gedaan, daarna 10 nachten in het zuiden en vooral niks gedaan, heerlijk !
Het is idd echt goedkoop ter plaatse.




Lizzz

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1262
Re: September 2013
« Reactie #1407 Gepost op: 12 januari 2013, 20:19:47 »
Goede keuze ... Denk ik maggylove! Het is zo voorbij dus als je dan nog een dag korter gaat krijg je misschien spijt!

Wij zijn vandaag bezig geweest met de trouwkaarten in elkaar aan het zetten. We hebben er zelf een klein kaartje bij gemaakt met wat aanvullende informatie. Zoals wie de ceremoniemeesters zijn. Met hun telefoonnummer en dat we graag geen toneelstukjes o.i.d. Willen en hopen dat hun dit respecteren. (Paste namelijk niet allemaal op de kaart!) vandaar dat we hebben gekozen voor een klein kaartje erbij te doen :) ik had mooi dik papier gekocht ivoorkleurig met een beetje een parelmoer glans er op , AS is grafisch vormgever van beroep dus die heeft er iets van gemaakt wat mooi bij onze kaarten past:)

Nog lang niet klaar , maar we gaan nu eerst lekker tv kijken :) fijne avond allemaal!

kirriemirrie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1909
  • Geslacht: Vrouw
Re: September 2013
« Reactie #1408 Gepost op: 12 januari 2013, 20:34:46 »
Ff korte ractie vanuit hier! @sperzieboon, precies was maggy zegt, bali hoef je ook niets te doen maar ik kan me wel voorstellen dat je dat zo voelt omdat er gewoon zoveel is. Persoonlijk zou ik voor bali gaan, puur om de combi strand en cultuur en natuur, maar c+b is wel korter vliegen en als combi ook erg leuk!
@maggy, bij nader inzien zou ik ook niet korter gaan, kun je trouwen nu ook niet omboeken naar 12 dagen o.i.d. Voor het zelfde bedrag.
@lizzz, mooi op tijd met de uitnodigingen, maar kan dat mooie papier wel door de normale printer? Ik probeerde dat laasts en laten we zeggen dat we nu een nieuwe printer moeten kopen ;-)

Lizzz

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1262
Re: September 2013
« Reactie #1409 Gepost op: 12 januari 2013, 20:51:33 »
Ow dat is minder kirriemirrie ! Wij hebben een speciale printer omdat AS ook weleens thuis werkt :)
Geen verstand van verder het is gelukt , dus dat is mooi!

Nou we doen het in etappes want het is rot werk :-p nog tijd zat dus steeds een paar uitnodigingen en dan weer stoppen ;)

kirriemirrie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1909
  • Geslacht: Vrouw
Re: September 2013
« Reactie #1410 Gepost op: 12 januari 2013, 21:20:49 »
Ben wel heel benieuwd hoe ze worden! Wij kunnen in elk geval nog niet kiezen wat we willen ik heb volledige creatieve vrijheid maar er is zoooo veel keus en er is zo veel mogelijk...

Maggy

  • Gast
Re: September 2013
« Reactie #1411 Gepost op: 13 januari 2013, 19:30:00 »
Op sommige dagen kan ik het hier niet bijhouden en nu is er een dag niks geschreven!
Ik heb ook niks te melden eigenlijk....

Lizzz

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1262
Re: September 2013
« Reactie #1412 Gepost op: 13 januari 2013, 19:58:40 »
Haha , inderdaad maggylove !!! Hier ook niks te melden...

sperzieboon

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 729
  • Geslacht: Vrouw
  • happiness is not a destination, it's a way of life
Re: September 2013
« Reactie #1413 Gepost op: 13 januari 2013, 21:01:22 »
hihi viel mij ook al op!
Niet heel veel boeiends te melden nee. Vandaag nog even over de uitnodiging gezeten met de 'ontwerpers' en net op zoek gegaan naar een visagist. En denk dat ik een goede gevonden heb! Dus maar even gemaild.
Kortom, niet veel te melden, maar dit is tenminste nog iets ;)

kirriemirrie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1909
  • Geslacht: Vrouw
Re: September 2013
« Reactie #1414 Gepost op: 13 januari 2013, 21:11:52 »
Nope, hier ook geen nieuws vandaag, fijne avond allemaal!

Destino

  • Gast
Re: September 2013
« Reactie #1415 Gepost op: 14 januari 2013, 10:29:11 »
.
« Laatst bewerkt op: 22 november 2013, 11:27:01 door destino »

Destino

  • Gast
Re: September 2013
« Reactie #1416 Gepost op: 14 januari 2013, 11:07:46 »
.
« Laatst bewerkt op: 22 november 2013, 11:27:07 door destino »

Destino

  • Gast
Re: September 2013
« Reactie #1417 Gepost op: 14 januari 2013, 12:20:47 »
.
« Laatst bewerkt op: 22 november 2013, 11:27:39 door destino »

JoyceS

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4538
Re: September 2013
« Reactie #1418 Gepost op: 14 januari 2013, 16:47:29 »
Jammer Destino!

Hier eigenlijk ook niets te melden. Gisteren voelde ik mezelf niet lekker, vanmorgen was ik helemaal niet goed en in bed blijven liggen en nu lijkt het weer bijna over te zijn.

Oja! Ik heb wel wat bedacht zojuist. Wat nou als we na de ceremonie naar ons huis gaan (is op de weg van ceremonielocatie naar feestlocatie) en daar toasten en een buffet laten komen? Dat gedeelte is alleen met de daggasten en die kunnen we gemakkelijk kwijt bij ons thuis. Zou het storend zijn voor de daggasten als er een extra locatie (ons huis) bijkomt? Het is op nog geen 5 min lopen van de feestlocatie 's avonds, dus mensen kunnen er dan te voet heen of de auto daar neerzetten. We zorgen dat wij + daggasten er dan bijvoorbeeld een half uur voor het feest begint er zijn. Het voordeel voor ons is dat het een hoop geld scheelt (wat we toch ook graag in het huis steken). Hoe zouden jullie als daggasten daar tegenover staan? Wij denken dat dit geen probleem oid is, omdat het op de weg van ceremonie naar feestlocatie is.

Lizzz

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1262
Re: September 2013
« Reactie #1419 Gepost op: 14 januari 2013, 16:55:47 »
Balen destino! Hebben ze nog een reden er bij vermeld?

Joyces : het is jullie feest!!! Doen wat jullie willen. Zelf zou ik het niet erg vinden , het is toch onderweg naar de feestlockatie! Wij zijn zelf vorig jaar bij een bruiloft geweest waar wij ook naar 3 verschillende locaties moesten! En ik zou zeggen als het jullie een hoop geld bespaard en jullie willen dat graag gewoon doen ;)

Je kan het toch nooit " perfect" doen voor iedereen..... En het gaat die dag om Jullie!!!!

Maggy

  • Gast
Re: September 2013
« Reactie #1420 Gepost op: 14 januari 2013, 19:15:00 »
Maggy, vind persoonlijk 7 dagen al kort :blush: weet niet of je eventueel de mogelijkheid hebt om voor 11/12 dagen te kijken (met vliegdagen er al af)?



Destino ik zou wel langer willen hoor, maar het is best duur. Ik betaal nu al 1800 pp voor maar 8 nachten! Mocht er weer een super aanbieding komen voor 9,10 nachten kan ik altijd nog wijzigen.
En mijn vriend heeft een eigen zaa straks (gaat in feb open) dus heel lang weg is geen optie.

Luvy

  • Junior
  • **
  • Berichten: 90
Re: September 2013
« Reactie #1421 Gepost op: 14 januari 2013, 19:26:45 »
Joyce, dat is toch een goede oplossing om een tussenstop bij jullie thuis te houden!
Kun je zelf even opfrissen, bespaart geld, is vertrouwd en dus geeft een ontspannen sfeer en dan daarna lekker met elkaar naar het feest, lijkt mij een prima idee!

Begin juni hadden wij een bruiloft;

Start met ontvangst bij ouders bruid
Verv. In auto naar stadhuis
Verv. In auto terug bij ouders bruid voor lunch
Verv. In auto naar kerk
Verv. In auto terug bij ouders bruid
Verv. In auto naar feest
En aan het eind in de taxi naar huis....

En dan denk jij dat je veel tijd verreist!
Succes met verder plannen en vertrouw op je gevoel....

sperzieboon

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 729
  • Geslacht: Vrouw
  • happiness is not a destination, it's a way of life
Re: September 2013
« Reactie #1422 Gepost op: 14 januari 2013, 19:41:51 »
@destino Jammer van je sollicitatie joh! Maar is de operatie van je vader gelukt? Mijn vader heeft al jaren last van hartritmestoornissen en op een gegeven moment hielpen medicijnen niet meer. Daardoor ging zijn hart soms als een gek te keer terwijl hij in ruststand zat. Ze hebben dat met een paar ingrepen proberen te verhelpen (soort van littekenweefsel branden, zodat elektriciteit/schokje in het hart wat geleidelijker zou zijn). Naja er was iig wel verbetering, maar nog niet helemaal over. Daarom komende maand een iets intensievere operatie.
En voor de visagist inderdaad gegoogles. Visagist 'woonplaats'. Eerst op schoonheidssalon gezocht, maar dan kwam ik uit op allerlei salonnetjes voor huidbehandeling, maar niet voor make-up. Ik kwam uiteindelijk uit op een website, iets regionaals, en daar stond deze tussen. Leek aardig professioneel, deed ook make-up voor modellen enzo (www.claudiamonster.nl). De meeste die ik tegenkwam waren vrouwtjes met een salonnetje aan huis, waarvan ik dan toch de ervaring (misschien onterecht) in twijfel trek..

@ maggy 1800 pp is best veel voor 8 nachten toch? Wij zouden voor 13 nachten samen ongeveer 1700 pp kwijt zijn..  Maar ik snap best dat het anders wat te duur gaat worden. Hopen dat er een leuke aanbieding langskomt!

@Joyce Ik vind dat echt helemaal niet raar om thuis even te borrelen en eten! Helemaal als het je een boel geld bespaart, zou ik het zeker doen hoor! En helemaal als het dicht bij de feestlocatie is, is het toch geen probleem? Gaat het trouwens om het diner/avondbuffet? Had je dat nog niet vastgelegd bij een locatie, of kan je dat makkelijk wijzigen? Wel even je huis leuk aankleden en mensen regelen die het allemaal klaar willen zetten :D
 

Maggy

  • Gast
Re: September 2013
« Reactie #1423 Gepost op: 14 januari 2013, 19:48:27 »
Sperzieboom ja is best duur vind ik, aruba is best prijzig, maar dit is wel all inclusief dus geen kosten voor eten en drinken.
Ik ben 5 jaar terug voor1300 euro 14 nachten naar Bali geweest, maarcdan komt eten er nog bij. Gelukkig kost het daar niks ;-)

Heb jij al een keuze gemaakt?

@joyce, sorry had jou bericht even niet gezien. Ik vind het een heel goed idee en helemaal niet raar. Zeker omdat het zo dichtbij is. Ik hoor dat wel vaker hoor.
Heeft ook wel iets persoonlijks. Zal wel wat aan decoratie doen. Misschien is het wel super mooi weer en kam je de tuin in!

kirriemirrie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1909
  • Geslacht: Vrouw
Re: September 2013
« Reactie #1424 Gepost op: 14 januari 2013, 20:25:17 »
@destino, balen van je sollicitatie! Hoe is 't nu met je vader? (Of ben ik nu in de war)?

@joyce, voel je je al beter? En 3 locaties is niet gek hoor, wij gaan dat waarschijnlijk ook doen afhankelijk van onze uiteindelijke keus voor het eten, restaurant of toch bbq bij het zaaltje, zeker als het op de route ligt is het niet storend denk ik, mensen moeten alleen een keer extra in en uit de auto stappen, nou....poe poe!

@sperzieboon, wat een gedoe met je vader, zal wel spannend zijn elke keer! Goed dat je een visagist hebt gevonden, je moet je er wel prettig bij voelen!

Hier vandaag weer druk gewerkt, de hele week moet ik werken, dat ben ik niet meer gewend aangezien ik normaal 24/32 uur werk. We zijn nu wel definitief over de keus voor onze uitnodgigngen uit, jeeeej...nu aan de slag met ontwerpen!

@maggy, 't is een bak geld maar goed, je hebt het toch al geboekt, mocht je jnderdaad voor hetzelfde bedrag iets langer kunnen gaan kun je dat altijd nog doen! Wel een drukke tijd dan zeker, opening van een eigen zaak. Wel leuk!

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards