collapse

Auteur Topic: De Welbekende Bedankjes  (gelezen 36021 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Tinq

  • Gast
De Welbekende Bedankjes
« Reactie #75 Gepost op: 29 december 2009, 14:02:01 »
Een oud topic, maar voor ons een actueel onderwerp..

Wij hebben ook besloten om geen bedankjes te geven. Ik vind het eigenlijk maar onzin, natuurlijk vind ik het leuk als je komt, anders nodig ik je toch niet uit??
Maar ik heb al wel een paar reacties gehad van mijn omgeving die het maar een beetje vreemd vinden....niet helemaal af, zeg maar....ik blijf het geldverspilling vinden...ik stop dat geld liever in het feest!

Grtz

stimpy

  • Woehoe!
  • Held
  • *****
  • Berichten: 1288
  • Geslacht: Vrouw
De Welbekende Bedankjes
« Reactie #76 Gepost op: 29 december 2009, 14:07:12 »
Bij ons worden het bedrukte M&M's... Ik houd niet van aanstekers/flessenopeners/fotolijstjes etc. waar ik niks aan heb. Chocola gaat altijd op en omdat gewone M&M's wat saai zijn worden het bedrukte customized M&M's....
Wel prijzig, maar ja, trouwen is voor mij nu wel eindelijk het excuus voor customized M&M's.... :wink:

Kippie

  • Gast
De Welbekende Bedankjes
« Reactie #77 Gepost op: 29 december 2009, 15:32:15 »
Wij gaan geen bedankjes doen. Misschien na afloop een fotokaartje sturen als bedankje oid, maar geen prullaria bij afscheid van ons feestje.
« Laatst bewerkt op: 29 december 2009, 17:40:30 door Kippie »

Lynnz

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2710
  • Geslacht: Vrouw
De Welbekende Bedankjes
« Reactie #78 Gepost op: 29 december 2009, 16:15:46 »
Wij doen niet aan bedankjes, maar sturen achteraf een mooie fotokaart. Mgoed, ik heb dan ook maar 30 gasten :)

Janet2

  • Gast
De Welbekende Bedankjes
« Reactie #79 Gepost op: 29 december 2009, 22:57:39 »
Eerst was ik van plan om geen bedankjes te geven, ik vond het onzin. Maar na de bruiloft van een collega en van een vriendin denk ik er anders over. Als gast doe je best veel moeite voor het bruidspaar, OK, natuurlijk is het leuk dat je bent uitgenodigd. Maar je koopt iets nieuws om aan te trekken, of in elk geval doe je moeite om er mooi uit te zien. Je koopt een cadeau, je moet soms een flink end rijden om er te komen, dat  kost tijd en geld. Bij m'n vriendin was er geen bedankje na afloop, maar ze stuurden later wel een bedankkaartje. M'n collega had geen bedankjes, stuurde ook geen kaartjes. Ik vond dat achteraf toch niet zo leuk. Op het feest zelf ben ik door alle drukte door haar niet bedankt. Op zich begrijp ik dat wel, je bent toch in de wolken door de hele dag, dan kun je niet aan iedereen aandacht besteden. Juist daarom is het denk ik goed dat je een bedankje geeft en/of achteraf een bedankkaartje stuurt. Tenslotte heb je je gasten wel nodig voor je feest: zonder gasten geen feest, toch? Wij hebben daarom besloten om bij het weggaan een tulezakje met bruidssuikers te geven, hebben ze ook nog iets lekkers om te snoepen voor onderweg. Een houten duifje of zo vind ik onzin, zoiets gooit iedereen uiteindelijk toch weg denk ik. Na de huwelijksreis willen we iedereen dan nog een bedankkaartje sturen. Ik wil de mensen toch wel graag laten weten dat ik blij ben dat ze gekomen zijn.

groet, Janet

Nienke82

  • Gast
De Welbekende Bedankjes
« Reactie #80 Gepost op: 30 december 2009, 02:29:36 »
hoi,

Wij gaan wel bedankjes geven na het feest. Waarschijnlijk worden het snoepjes in een blikje of zoiets  :)

groetjes Nienke

Yvonne1978

  • Gast
De Welbekende Bedankjes
« Reactie #81 Gepost op: 30 december 2009, 12:48:54 »
Ik wil wel iets geinigs, maar ben bij bruiloften geweest waar ik een kaart spel kreeg, dat vond ik eigenlijk erg suf! Ook wel eens snoepjes gekregen, wel leuk maar niks voor ons. Ik ga dan eerder voor echte flauwekul.

Ratatosk

  • Gast
De Welbekende Bedankjes
« Reactie #82 Gepost op: 30 december 2009, 13:12:22 »
Wij trouwen in de dierentuin en hebben als bedankjes kleine dierenbeeldjes.
Lekker origineel afgezaagd :).

Jessica11

  • Gast
De Welbekende Bedankjes
« Reactie #83 Gepost op: 30 december 2009, 13:44:43 »
[quote name=\'stimpy\' post=\'292791\' date=\'29 December 2009, 14:07\']Bij ons worden het bedrukte M&M's... Ik houd niet van aanstekers/flessenopeners/fotolijstjes etc. waar ik niks aan heb. Chocola gaat altijd op en omdat gewone M&M's wat saai zijn worden het bedrukte customized M&M's....
Wel prijzig, maar ja, trouwen is voor mij nu wel eindelijk het excuus voor customized M&M's.... :wink:[/quote]
Ja die willen wij ook gaan doen! Ga je ze zelf verpakken? Ik weet nog niet of ik ze in een potje of in wat tule wil gaan doen, maar het wordt wel zelf knutselen.

Ik heb trouwens ooit een erg leuk bedankje gehad: kaart met foto van het bruidspaar, met op de achterkant een persoonlijke (handgeschreven) tekst waarin we werden bedankt voor het fotolijstje wat we hadden gekocht. Het kost wat moeite, maar dat is écht persoonlijk.

Kippie

  • Gast
De Welbekende Bedankjes
« Reactie #84 Gepost op: 30 december 2009, 14:01:38 »
[quote name=\'Janet2\' post=\'292967\' date=\'29 December 2009, 22:57\']Eerst was ik van plan om geen bedankjes te geven, ik vond het onzin. Maar na de bruiloft van een collega en van een vriendin denk ik er anders over. Als gast doe je best veel moeite voor het bruidspaar, OK, natuurlijk is het leuk dat je bent uitgenodigd. Maar je koopt iets nieuws om aan te trekken, of in elk geval doe je moeite om er mooi uit te zien. Je koopt een cadeau, je moet soms een flink end rijden om er te komen, dat  kost tijd en geld. Bij m'n vriendin was er geen bedankje na afloop, maar ze stuurden later wel een bedankkaartje. M'n collega had geen bedankjes, stuurde ook geen kaartjes. Ik vond dat achteraf toch niet zo leuk. Op het feest zelf ben ik door alle drukte door haar niet bedankt. Op zich begrijp ik dat wel, je bent toch in de wolken door de hele dag, dan kun je niet aan iedereen aandacht besteden. Juist daarom is het denk ik goed dat je een bedankje geeft en/of achteraf een bedankkaartje stuurt. Tenslotte heb je je gasten wel nodig voor je feest: zonder gasten geen feest, toch? Wij hebben daarom besloten om bij het weggaan een tulezakje met bruidssuikers te geven, hebben ze ook nog iets lekkers om te snoepen voor onderweg. Een houten duifje of zo vind ik onzin, zoiets gooit iedereen uiteindelijk toch weg denk ik. Na de huwelijksreis willen we iedereen dan nog een bedankkaartje sturen. Ik wil de mensen toch wel graag laten weten dat ik blij ben dat ze gekomen zijn.

groet, Janet[/quote]

Er is natuurlijk niets mis met mensen willen bedanken. Maar waarom moet je op je trouwdag mensen bedanken dat ze erbij waren? Moeten de gasten dan ook het bruidspaar bedanken dat ze zijn uitgenodigd?

Ik zie gewoon het nut van snoepjes of een of ander poppetje niet zo in... :wink:
« Laatst bewerkt op: 30 december 2009, 14:09:20 door Kippie »

stimpy

  • Woehoe!
  • Held
  • *****
  • Berichten: 1288
  • Geslacht: Vrouw
De Welbekende Bedankjes
« Reactie #85 Gepost op: 30 december 2009, 16:12:59 »
Nut snoepjes -> opsnoepen? :wink:

Abt

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10873
  • Geslacht: Vrouw
De Welbekende Bedankjes
« Reactie #86 Gepost op: 30 december 2009, 16:26:19 »
[quote name=\'Kippie\' post=\'293102\' date=\'30 December 2009, 14:01\']Maar waarom moet je op je trouwdag mensen bedanken dat ze erbij waren? Moeten de gasten dan ook het bruidspaar bedanken dat ze zijn uitgenodigd?[/quote]
Misschien ben ik een uitzondering hoor, maar ik ga er vanuit dat de gasten komen voor het bruidspaar, en niet omdat ze het zelf nou zo verschrikkelijk leuk vinden, zo'n bruiloft. Als ik heel eerlijk ben vind ik het nooit zoveel aan, een bruiloft (ook al kan het wel gezellig zijn hoor), maar ga ik omdat ik er graag bij wil zijn voor het bruidspaar.

Het is wat Janet zegt, gasten doen heel veel moeite voor je, nemen vaak een dag of avond vrij, regelen oppas, kopen iets nieuws of kleden zich mooi aan, rijden een eind, geven jou geld of cadeau's, en dat allemaal voor jullie als bruidspaar, ik vind bedanken dan wel leuk.

Nu ben ik ook niet zo van de bedankjes an sich, omdat dat meestal een prulletje is, kaarsje, beeldje, magneetje, sleutelhanger, tjsa, dat gooi je toch weg. Maar iets lekkers is altijd leuk, dat valt inderdaad lekker op de terugweg op te snoepen, dat komt wel goed!

Andere leuke bedankjes: Wij kregen ooit een prachtige mok van de plaatselijke pottenbakker met onze naam erin, de hele familie gebruikt die mokken nog steeds. Wij geven onze daggasten allemaal een mooi wit servet met hun naam erop in het zilver geborduurd (die gebruiken we dan ook tijdens het diner, en omdat er bij ons hele gezinnen als daggast zijn kunnen ze die servetten nog mooi gebruiken bij een speciale gelegenheid ofzo :)), en voor alle gasten zo'n goedkoop klavertje4 kraslot, met een leuk kaartje erbij over geluk (die tekst moet ik nog verzinnen :tongue:). Beide zou ik zelf erg leuk vinden om te krijgen, en vind ik ook leuk om weg te geven :)
« Laatst bewerkt op: 30 december 2009, 16:30:55 door Inx »

Within

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1473
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
De Welbekende Bedankjes
« Reactie #87 Gepost op: 30 december 2009, 17:44:43 »
Wij zetten waarschijnlijk een grote schaal snoephartjes neer, en misschien nog een 2e schaal met een ander snoepje. Kunnen ze zelf pakken :)

Koekepeer

  • Held
  • *****
  • Berichten: 8752
  • Geslacht: Vrouw
De Welbekende Bedankjes
« Reactie #88 Gepost op: 31 december 2009, 00:42:39 »
[quote name=\'Inx\' post=\'293190\' date=\'30 December 2009, 16:26\'][quote name=\'Kippie\' post=\'293102\' date=\'30 December 2009, 14:01\']Maar waarom moet je op je trouwdag mensen bedanken dat ze erbij waren? Moeten de gasten dan ook het bruidspaar bedanken dat ze zijn uitgenodigd?[/quote]
Misschien ben ik een uitzondering hoor, maar ik ga er vanuit dat de gasten komen voor het bruidspaar, en niet omdat ze het zelf nou zo verschrikkelijk leuk vinden, zo'n bruiloft. Als ik heel eerlijk ben vind ik het nooit zoveel aan, een bruiloft (ook al kan het wel gezellig zijn hoor), maar ga ik omdat ik er graag bij wil zijn voor het bruidspaar.

Het is wat Janet zegt, gasten doen heel veel moeite voor je, nemen vaak een dag of avond vrij, regelen oppas, kopen iets nieuws of kleden zich mooi aan, rijden een eind, geven jou geld of cadeau's, en dat allemaal voor jullie als bruidspaar, ik vind bedanken dan wel leuk.

Nu ben ik ook niet zo van de bedankjes an sich, omdat dat meestal een prulletje is, kaarsje, beeldje, magneetje, sleutelhanger, tjsa, dat gooi je toch weg. Maar iets lekkers is altijd leuk, dat valt inderdaad lekker op de terugweg op te snoepen, dat komt wel goed!

Andere leuke bedankjes: Wij kregen ooit een prachtige mok van de plaatselijke pottenbakker met onze naam erin, de hele familie gebruikt die mokken nog steeds. Wij geven onze daggasten allemaal een mooi wit servet met hun naam erop in het zilver geborduurd (die gebruiken we dan ook tijdens het diner, en omdat er bij ons hele gezinnen als daggast zijn kunnen ze die servetten nog mooi gebruiken bij een speciale gelegenheid ofzo :)), en voor alle gasten zo'n goedkoop klavertje4 kraslot, met een leuk kaartje erbij over geluk (die tekst moet ik nog verzinnen :tongue:). Beide zou ik zelf erg leuk vinden om te krijgen, en vind ik ook leuk om weg te geven :)
[/quote]

Wat een ontzettend leuk idee van die krasloten! :biggrin:

timkim81

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2543
  • Geslacht: Vrouw
De Welbekende Bedankjes
« Reactie #89 Gepost op: 31 december 2009, 10:28:19 »
Wij hebben ook bedankjes gedaan. Ik vond het gewoon leuk om iets te geven en de mensen te bedanken voor hun aanwezigheid (en de kado's natuurlijk!!).
Wij wilden er niet teveel geld aan uitgeven. We hebben uiteindelijk kleine hartvormige doosjes besteld, met daarop onze namen en de trouwdatum.
Hierin zaten hartvormige pepermuntjes. Ik weet van verschillende mensen dat zij dit doosje nog steeds bewaren, als herinnering.
Ook hebben wij zelf een foto af laten drukken met een bedanktekst erop. Hebben we gewoon bij de Hema gedaan en deze opgestuurd. Dat is dus ook
helemaal niet duur, maar wel erg leuk!!!
Dit is een voorbeeld van onze bedankjes:
http://www.bedankjes.nl/images/product_ima...-standaard2.jpg
Hebben ze wel ergens anders besteld, maar wist even niet meer waar....

Volgens mij waren we uiteindelijk iets van 100 euro kwijt aan de bedankjes.
De bruiloft was toch al duur, dus vonden wij dat dit er ook nog wel vanaf kon!!!  :biggrin:

Happy Bride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 14739
  • Geslacht: Vrouw
De Welbekende Bedankjes
« Reactie #90 Gepost op: 31 december 2009, 12:05:44 »
Wij hadden kaartjes met daarop een tekst dat we geen bedankjes doen maar geld aan een goed doel schenken. Echt heel veel leuke reacties op gehad.

vangarderen

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3175
  • Geslacht: Vrouw
De Welbekende Bedankjes
« Reactie #91 Gepost op: 31 december 2009, 12:48:13 »
Wij hadden een kokertje met 2 chocoladepastilles. Op de witte stond een foto van ons, op de bruine stond een stukje van de tekst die ook op de uitnodiging stond. Zelf hebben we nog een paar van die kokertjes over trouwens en die bewaar ik mooi. :wink: Ik ben een echte chocoholic, dus die paste vooraal heel mooi bij mij en manlief vond het daarom ook erg leuk!

lydia

  • Gast
De Welbekende Bedankjes
« Reactie #92 Gepost op: 31 december 2009, 14:16:44 »
ehh.. ik ben er altijd voor om mensen iets leuks of lekkers mee te geven!! en ik vind het gewoon leuk om aan een bedankje te werken voor mijn gasten.. Als het iets persoonlijks van het bruidspaar is is het altijd leuk. maar heb ook weleens 2 boedabeeldjes gekregen; daar had ik niks mee - dan hoeft het voor mij ook niet zonodig.

vind het ook altijd fijn als je een bedankje 'op kunt maken'. en een snoepje op de terugweg is altijd een aardig gebaar!

stimpy

  • Woehoe!
  • Held
  • *****
  • Berichten: 1288
  • Geslacht: Vrouw
De Welbekende Bedankjes
« Reactie #93 Gepost op: 1 januari 2010, 20:45:05 »
[quote name=\'Jessica11\' post=\'293099\' date=\'30 December 2009, 13:44\'][quote name=\'stimpy\' post=\'292791\' date=\'29 December 2009, 14:07\']Bij ons worden het bedrukte M&M's... Ik houd niet van aanstekers/flessenopeners/fotolijstjes etc. waar ik niks aan heb. Chocola gaat altijd op en omdat gewone M&M's wat saai zijn worden het bedrukte customized M&M's....
Wel prijzig, maar ja, trouwen is voor mij nu wel eindelijk het excuus voor customized M&M's.... :wink:[/quote]
Ja die willen wij ook gaan doen! Ga je ze zelf verpakken? Ik weet nog niet of ik ze in een potje of in wat tule wil gaan doen, maar het wordt wel zelf knutselen.

Ik heb trouwens ooit een erg leuk bedankje gehad: kaart met foto van het bruidspaar, met op de achterkant een persoonlijke (handgeschreven) tekst waarin we werden bedankt voor het fotolijstje wat we hadden gekocht. Het kost wat moeite, maar dat is écht persoonlijk.
[/quote]

Eh, neen ik ga ze niet zelf verpakken, het scheelt wel geld, maar ik heb er geen tijd voor vrees ik (lees: geen geduld...) :wink: Zie mezelf al zitten, scheldend op de organza-zakjes en de lintjes, nee, dit laat ik aan de experts van My M&M's over. Wellicht nog wel een persoonlijke bedanksticker erop ofzo, maar hangt er vanaf of er budget/tijd/energie over is.... :)

Kippie

  • Gast
De Welbekende Bedankjes
« Reactie #94 Gepost op: 1 januari 2010, 21:25:07 »
[quote name=\'Inx\' post=\'293190\' date=\'30 December 2009, 16:26\']Misschien ben ik een uitzondering hoor, maar ik ga er vanuit dat de gasten komen voor het bruidspaar, en niet omdat ze het zelf nou zo verschrikkelijk leuk vinden, zo'n bruiloft. Als ik heel eerlijk ben vind ik het nooit zoveel aan, een bruiloft (ook al kan het wel gezellig zijn hoor), maar ga ik omdat ik er graag bij wil zijn voor het bruidspaar.

Het is wat Janet zegt, gasten doen heel veel moeite voor je, nemen vaak een dag of avond vrij, regelen oppas, kopen iets nieuws of kleden zich mooi aan, rijden een eind, geven jou geld of cadeau's, en dat allemaal voor jullie als bruidspaar, ik vind bedanken dan wel leuk.

Nu ben ik ook niet zo van de bedankjes an sich, omdat dat meestal een prulletje is, kaarsje, beeldje, magneetje, sleutelhanger, tjsa, dat gooi je toch weg. Maar iets lekkers is altijd leuk, dat valt inderdaad lekker op de terugweg op te snoepen, dat komt wel goed![/quote]

Ik zou niet willen zeggen dat je niet dankbaar zal zijn voor de mensen die je dag mee helpen bijzonder te maken. Want zonder je gasten is de dag toch vast en zeker niet zo bijzonder!
Ik krijg alleen de kriebels als ik hoor dat een persoonlijk bedankje was verwacht en het uitblijven daarvan als storend is ervaren.  :dry:
But that's just me... :wink:

Ik zie zelf gewoon meer in een persoonlijk bedankt kaartje dan (dure) snoepjes, of prullaria waar ik niets  mee doe.
« Laatst bewerkt op: 1 januari 2010, 21:32:21 door Kippie »

Abt

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10873
  • Geslacht: Vrouw
De Welbekende Bedankjes
« Reactie #95 Gepost op: 2 januari 2010, 13:38:20 »
[quote name=\'Kippie\' post=\'293656\' date=\'01 January 2010, 21:25\']Ik krijg alleen de kriebels als ik hoor dat een persoonlijk bedankje was verwacht en het uitblijven daarvan als storend is ervaren.  :dry:
But that's just me... :wink:[/quote]
Zeg ik dat?
Ik ben al een paar keer op een bruiloft geweest waarbij we niks kregen en ik heb het oprecht niet gemist, ik heb er zelfs niet eens aan gedacht! Bij twee van de drie bruiloften kregen we naderhand een bedankkaart opgestuurd, bij eentje niet. Ik zal nooit zeggen dat een bedankje noodzakelijk is.
Ik vind bedankjes echter wel leuk zelf, en ik reageerde even op je opmerking dat je zegt dat de gasten maar dankbaar moeten zijn dat ze op je bruiloft zijn uitgenodigd. Die opmerking zie ik vaker langskomen op het forum (niet alleen van jou dus :)) en daar ben ik het, vanuit mijn eigen gevoel en ervaring althans, niet mee eens. That's all. :)

Marry24

  • Gast
De Welbekende Bedankjes
« Reactie #96 Gepost op: 2 januari 2010, 13:57:17 »
de m & m 's zijn populair :biggrin:  Wij gaan ze ook doen omdat onze namen allebei met een m beginnen. We weten alleen nog niet hoe mee te geven.
Misschien zetten we ook wel gewoon een schaal neer en sturen we achteraf een foto. Van mij hoeven bedankjes ook niet zo maar vind het wel altijd leuk om bv een foto te hebben van het bruidspaar.

lievelinsey

  • Gast
De Welbekende Bedankjes
« Reactie #97 Gepost op: 2 januari 2010, 15:54:06 »
Wij willen bedankjes in de vorm van een foto.. Als ik zelf naar een bruiloft ga, vind ik het namelijk ook leuk om een foto te krijgen, zodat je op je gemak het bruidspaar en hun outfit nog eens kunt bewonderen, en eventueel aan andere mensen kunt laten zien.
Onze fotograaf maakt daarom 's ochtends mooie foto's van ons, bewerkt deze en laat ze dan bij een 1-uurs service afdrukken, zodat ze klaar zijn voordat de receptie begint. We hebben zelf de afgelopen tijd de volgende bedankjes gekregen:
- foto
- weckpotje met hartjes, met eenkaartje eraan waar op stond 'hart'stikke bedankt voor jullie komst!
- gelukskoekje
- klein kloppertje met een kaartje 'klop' nog eens aan
- bruidssuikers

Misschien nog ideeen? Ik vind de M&M's ook gaaf. We gaan op honeymoon naar Amerika, kan niet wachten totdat we naar de M&M's winkel gaan daar..joehoe!

MissBride

  • Gast
De Welbekende Bedankjes
« Reactie #98 Gepost op: 3 januari 2010, 11:05:52 »
Ik vind het wel leuk om de gasten een herinnering mee te geven als ze weggaan. Alleen let ik wel op de kosten.  :biggrin:
Wil niet meer uitgeven als ongeveer 1 euro per persoon. Als je goed zoekt en creatief bent kan je voor weinig geld iets heel leuks maken.

heidebloempje

  • Gast
De Welbekende Bedankjes
« Reactie #99 Gepost op: 3 januari 2010, 17:10:21 »
Ik vind een bedankje ook wel leuk, maar ik ben zelf ook van mening: wat doen de mensen nu met bijvoorbeeld een peper-en zoutstel met onze hoofden erop...

Wij hebben 2 weken geleden twee supergrote wijnglazen gekocht (van ongeveer 50 cm hoog), waar we dan snoepjes of muntjes in gaan steken. Dan kunnen de mensen pakken als ze willen. We dachten eerst aan mignonette-chocolaatjes met een persoonlijk labeltje errond, maar aangezien we in de zomer trouwen en het misschien wel 30 graden kan zijn is chocolade misschien niet zo ideaal.
Wij sturen achteraf zeker een bedankfoto waar we op de achterkant een bedanktekstje schrijven.

De M&M's hebben wij ook gebruikt, maar dan als Save the date. We hebben er onze namen op laten drukken en 'Wij gaan trouwen'. Dan in plastieken bollen, labeltje met namen en datum erop en een leuk krullintje eraan. We zijn langs heel de familie gegaan ermee. Heel leuke reacties op gekregen! (ze zijn ergens te bewonderen onder het doe-het-zelf topic)

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards