collapse

Auteur Topic: Traditioneel Verloven?  (gelezen 119921 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Lieke23

  • Gast
Re: Traditioneel Verloven?
« Reactie #175 Gepost op: 5 maart 2012, 10:40:40 »
Mijn vriend heeft mij gevraagd, en zo zag ik het ook het liefst. We hadden wel eens vaag over trouwen gesproken en grapjes over gemaakt. Maar nooit echt serieuze plannen gemaakt. Tot hij me vorig jaar augustus ten huwelijk heeft gevraagd, totaal onverwacht! Super lief en super leuk.

dootje25

  • Gast
Re: Traditioneel Verloven?
« Reactie #176 Gepost op: 5 maart 2012, 13:09:36 »
Mijn vriend heeft mij gevraagd klokslag 12 uur op mijn verjaardag met een enorme bos rozen en oorbellen (angezien ik al een hele mooie houden ring had)

Marianne121012

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 303
  • Geslacht: Vrouw
Re: Traditioneel Verloven?
« Reactie #177 Gepost op: 5 maart 2012, 18:35:00 »
Wij hadden al een datum, alhoewel wij nog discussieerden over het jaar 2012 of 2013. Mijn vriend heeft altijd gezegd na 5 jaar, maar dat zou 12-10-13 zijn. Dat vond ik weer niet leuk dus ik heb altijd 12-10-12 gezegd, maar wel met voorwaarde dat hij mij moest vragen, (zo'n jaar van te voren, want dat was wel handig met plannen  :tongue: )

Dus afgelopen zomer ging het er al wel steeds vaker over, maar ik had mijn hoop gezet op 12-10-11, die dag waren we 3 jaar samen). Uiteindelijk werkt het 12-09-11. Want had mijn vriend besloten, ik zou 12-10-11 wel verwachten. Dus nu kwam het tenminste nog onverwacht.  Tja, want ik verwachte een vriend die in de keuken stond te kopen toen ik terug kwam van mijn werk.... maar er was niet gekookt.

Diana85

  • Gast
Re: Traditioneel Verloven?
« Reactie #178 Gepost op: 31 maart 2012, 01:53:20 »
Mijn lieverd was heel duidelijk:absoluut geen optie dat ik hem zou vragen. Uiteindelijk heeft hij mij, op de dag dat we 10 jaar samen waren, mee uit eten genomen, op aanwijzingen van de kpn-dame (sms naar vast nummer). Eerst kreeg ik aanwijzingen over mn kleding en hoe laat ik klaar moest staan. Daarna wanneer de kinderen werden opgehaald en dat ik hun logeerspullen moest inpakken. Toen kwamen mijn ouders hen ophalen. Daarna had ik alle tijd om me helemaal op te tutten en kwam hij mij op de afgesproken tijd ophalen, in pak en al! Daarna heerlijk uit eten geweest in Maastricht. Op weg naar de auto leidde hij mij naar de muziektent op het plein, knielde neer op een knie en hield een prachtige speech over hoe ik de ware was en dat het nu echt tijd werd dat ik zijn naam ging dragen. Toen toverde hij de ring tevoorschijn en was het helemaal perfect!! Hij had zelfs mijn vader om mijn hand gevraagd (die hier ondanks hollandse nuchterheid erg op gesteld bleek!!) Het was onverwacht en vleiend, niets voor hem. Dus ja: ouderwets kan heerlijk zijn!

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Re: Traditioneel Verloven?
« Reactie #179 Gepost op: 31 maart 2012, 09:09:25 »
Klinkt heel mooi diana :)

Keecee

  • Gast
Re: Traditioneel Verloven?
« Reactie #180 Gepost op: 17 mei 2012, 18:55:02 »
Ik heb mijn vriendin gevraagd, wat dat betreft ben ik traditioneel ingesteld.
Vooraf ben ik ook bij schoonvader langs geweest om toestemming te vragen.

destino

  • Gast
Re: Traditioneel Verloven?
« Reactie #181 Gepost op: 17 mei 2012, 19:02:01 »
-
« Laatst bewerkt op: 21 november 2013, 19:48:34 door destino »

LindaVelde

  • Gast
Re: Traditioneel Verloven?
« Reactie #182 Gepost op: 23 mei 2012, 11:13:00 »
Zoals ik al in mijn voorstelpost aangaf was ons initiatief om te gaan trouwen ook niet romantisch.

Eigenlijk is trouwen voor ons sowieso meer een zakelijke transactie dan een mooi feest.

Vanwege allerlei juridische rompslomp is het voor ons handiger om te trouwen.

Maar ik ben wel ooit eens “half gevraagd”
Helemaal aan het begin van onze relatie (ik denk zo’n acht maanden) heeft hij mij ooit eens de “Stel dat ik je nu eens ten huwelijk vroeg, wat zou je dan zeggen” vraag gesteld.
Nou trap ik daar natuurlijk niet in, want dan krijg je achteraf “maar ik zei toch: Stel dat”
Dus ik grapte dat het helemaal aan de grote van de ring lag.
Ik ga natuurlijk alleen ja zeggen op een ring met diamant te grote van een vuist. Je weet wel, een ring waarbij je eerst 2 maanden lang elke dag in de sportschool je bi- en triceps moet trainen om je arm nog omhoog te krijgen.

Dat was goed zei hij.

Drie weken later vond hij in de etalage van de Etos een enorme paarse plastic diamant en die heeft hij met veel wikken, wegen en smeken losgepeuterd bij de etaleur. Een vriend van hem heeft die netjes in een boxbeugel gemonteerd en dat kreeg ik keurig gepresenteerd in een mooi fluweeldoosje met een strikje er op.

Helaas is het destijds hierbij gebleven en later werd het hele plan verworpen tot ik er twee weken geleden zelf weer eens over begon.

Nou ja… eigenlijk is zijn antwoord: “met jou wil ik wel samen een kindje” veel mooier geweest dan welk aanzoek die hij had kunnen doen.

Dus klagen doe ik niet.
« Laatst bewerkt op: 23 mei 2012, 15:17:01 door LindaVelde »

Djulietaah

  • Gast
Re: Traditioneel Verloven?
« Reactie #183 Gepost op: 4 juni 2012, 20:55:15 »
Ik kan niet stemmen, want we hebben het gewoon samen besloten :) Ben dus niet van de traditionele dingetjes. We hebben dan ook niet echt een traditionele bruiloft gehad :)

Stoefert

  • Gast
Re: Traditioneel Verloven?
« Reactie #184 Gepost op: 11 juni 2012, 15:23:56 »
Hier ook een man hoor!

Aangezien mijn vriend mij ten huwelijk heeft gevraagd is mijn antwoord in dit geval niet echt relevant.
Twee mannen zijn namelijk helemaal niet het plaatje van een traditioneel huwelijk!

Lies86

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3340
  • Geslacht: Vrouw
  • Wees jezelf, er zijn al genoeg andere!
Re: Traditioneel Verloven?
« Reactie #185 Gepost op: 12 juni 2012, 09:00:20 »
Hier ook een man hoor!

Aangezien mijn vriend mij ten huwelijk heeft gevraagd is mijn antwoord in dit geval niet echt relevant.
Twee mannen zijn namelijk helemaal niet het plaatje van een traditioneel huwelijk!

Dat vind ik dan weer een briljant antwoord!

misseagle

  • Gast
Re: Traditioneel Verloven?
« Reactie #186 Gepost op: 12 juni 2012, 09:50:03 »
Wij zijn nu iets meer dan een jaar samen, mijn vriend had al een keer terloops gezegd dat hij graag met me wilde trouwen maar het niet zou willen dat ik het hem vroeg..

Maar bij een vriendin van me, zij was te ongeduldig, haar vriend had laten weten dat hij haar wilde vragen maar t kwam maar niet (tenminste niet snel genoeg) dus vroeg zij hem...

blonky1986

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 47
Re: Traditioneel Verloven?
« Reactie #187 Gepost op: 13 juni 2012, 14:37:58 »
Mijn vriend had mij al langer willen vragen, maar hij was de ring kwijt :S (bijna een half jaar kwijt geweest, hij had de ring al 2 jaar).. Toen hij hem uiteindelijk weer gevonden had, heeft hij mij om klokslag 12 uur op mijn verjaardag gevraagd. Dezelfde dag (op mijn verjaardag dus :wink:) tegen ouders en vrienden verteld.

marjolein1987

  • Gast
Re: Traditioneel Verloven?
« Reactie #188 Gepost op: 7 juli 2012, 11:10:42 »
Wij hadden het er al tijden over, maar het geld was er gewoonweg niet. Ik heb tijden gewacht op een aanzoek maar beide zijn wij niet zo romantisch aangelegd. Uiteindelijk hebben we op 31-12-2011 de 'knoop' doorgehakt en hebben we samen een datum uitgekozen en ringen gekocht. Echt A-romantisch maar ach, voor ons perfect zo...

JoyceS

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4538
Re: Traditioneel Verloven?
« Reactie #189 Gepost op: 25 september 2012, 18:29:34 »
Hij heeft mij gevraagd. Als het te lang had geduurd, had ik zelf de touwtjes in handen genomen.

daphne89

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 929
  • Geslacht: Vrouw
Re: Traditioneel Verloven?
« Reactie #190 Gepost op: 31 oktober 2012, 16:35:13 »
Hij heeft mij gevraagd, maar we hadden het er al wel over gehad, dus hij kreeg zeker een ja te horen. Zelf zou ik het niet zo snel doen, ik ben op dat gebied best traditioneel. En het voelde echt super toen hij op zijn knieën ging.

Amsterdammertje

  • Gast
Re: Traditioneel Verloven?
« Reactie #191 Gepost op: 10 november 2012, 17:46:27 »
Mijn vriend (verloofde, hihi) zei altijd dat hij echt NIET wilde trouwen. Dus ik zou hem ook nooit in de ongemakkelijke positie willen zetten om een aanzoek van mijn kant af te wijzen. Gelukkig wil hij nu wel trouwen en heeft hij mij gevraagd! :-)

tol81

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1351
  • Geslacht: Vrouw
Re: Traditioneel Verloven?
« Reactie #192 Gepost op: 12 november 2012, 16:34:10 »
Als ik op mijn AS had moeten wachten was ik over 20 jaar nog niet getrouwd geweest. Ik heb november 2012 de stoute schoenen aangetrokken.
Mijn As kan nogal over de financien vallen, dus ik heb van te voren een hele berekening gemaakt met wat het allemaal zou moeten kosten mocht ie daar over vallen.. Uiteindelijk heb een weekendweg geboekt naar Rotterdam, contact gezocht met het hotel om te vragen of ze me wilden helpen en de kamer te versieren in de tijd dat wij er niet waren...
In de tussentijd heb ik allemaal foto;s van ons samen (in 10 jaar samen maak je er gelukkig aardig wat) af laten drukken, een hele slinger gemaakt van rode kartonnen harten, daar de foto's opgeplakt. en tussen ieder hart een letter; Lieve P, WIl je met me trouwen....
Op de deur hing de eerste foto, dus toen wij na een dagje rotterdam terug kwamen bij het hotel zag hij al snel dat er iets gaande was, en toen hij de deur open deed keek hij, las hij, draaide zich om en met boerennuchterheid zei hij; Ja, laten we dat maar doen:-)

JoyceS

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4538
Re: Traditioneel Verloven?
« Reactie #193 Gepost op: 27 november 2012, 17:02:08 »
Als ik op mijn AS had moeten wachten was ik over 20 jaar nog niet getrouwd geweest. Ik heb november 2012 de stoute schoenen aangetrokken.
Mijn As kan nogal over de financien vallen, dus ik heb van te voren een hele berekening gemaakt met wat het allemaal zou moeten kosten mocht ie daar over vallen.. Uiteindelijk heb een weekendweg geboekt naar Rotterdam, contact gezocht met het hotel om te vragen of ze me wilden helpen en de kamer te versieren in de tijd dat wij er niet waren...
In de tussentijd heb ik allemaal foto;s van ons samen (in 10 jaar samen maak je er gelukkig aardig wat) af laten drukken, een hele slinger gemaakt van rode kartonnen harten, daar de foto's opgeplakt. en tussen ieder hart een letter; Lieve P, WIl je met me trouwen....
Op de deur hing de eerste foto, dus toen wij na een dagje rotterdam terug kwamen bij het hotel zag hij al snel dat er iets gaande was, en toen hij de deur open deed keek hij, las hij, draaide zich om en met boerennuchterheid zei hij; Ja, laten we dat maar doen:-)

:lol2: om die nuchtere man van jou

Leuk aanzoek gedaan hoor. Fijn dat het hotel wilde meewerken.

Bolien

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 373
Re: Traditioneel Verloven?
« Reactie #194 Gepost op: 27 november 2012, 19:39:46 »
Ik heb mijn vriend 4 weken geleden gevraagd. Hij was jarig en wilde graag een horloge. Heb toen een heel mooi horloge gevonden en daar aan de achterkant 'Wil je met me trouwen?' in laten graveren.
En boy-o-boy.. Zenuwachtig dat ik was, 2 nachten bijna niet geslapen.

Gelukkig was zijn antwoord 'Ja natuurlijk wil ik dat!'  :biggrin:

Herfststorm

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 660
  • Geslacht: Vrouw
  • 19-4-2013
Re: Traditioneel Verloven?
« Reactie #195 Gepost op: 27 november 2012, 21:22:26 »
Mijn vriend had me meegenomen naar de Koperen Hoogte in Zwolle, na een heerlijk diner in de ronddraaiende uitkijktoren wilde ik nog een rondje wandelen rond het meertje. Maar mijn vriend wilde perse naar de kamer waar we zouden overnachten. Met een zuur gezicht liep ik achter hem aan *waarom nu al, ik wil nog wandelen, grrrr*
Maar in de kamer stond een ENORME bos rode rozen en lagen er bloemblaadjes op het bed en zwanen van handdoeken.
Toen ik me omdraaide zat vriendlief op zijn knie en vroeg me ten huwelijk :wub:
Ik ben hem meteen om zijn nek gevlogen!

kirriemirrie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1909
  • Geslacht: Vrouw
Re: Traditioneel Verloven?
« Reactie #196 Gepost op: 29 november 2012, 23:44:01 »
Hij heeft mij gevraagd tijdens een potje gamen met z'n tweeen...heel a-romantisch maar wel precies zoals hij is! Hij heeft me nog wel een echt romantisch aanzoek beloofd ergens voor 13-09-2013 maar dat valt nog te bezien! Ik had van hem ook geen parachutesprong of theatervoorstelling verwacht en het feit dat hij mij vroeg en mij als zijn vrouw wil was voor mij al genoeg reden om vollop ja te zeggen!

Livia

  • Gast
Re: Traditioneel Verloven?
« Reactie #197 Gepost op: 6 januari 2013, 22:16:48 »
Laat ik voorop stellen dat ik het hartstikke stoer vind als een vrouw vraagt, maaaaarrr.... ik wil(de) dat niet!

Al jaaaaren roep ik dat ik wil trouwen en veel mensen hebben tegen mij gezegd: "dan vraag je hem toch?", maar ik ben daar te traditioneel voor. Ik wil gewoon graag verrast en gevraagd worden. Gelukkig heeft vriendlief die hint (uiteindelijk) begrepen en ben ik, heel romantisch, gevraagd mét een verlovingsring :)

Lies_Nr1

  • Gast
Re: Traditioneel Verloven?
« Reactie #198 Gepost op: 13 januari 2013, 22:43:32 »
Hey

Best wel grappig, ik zag onlangs in de web-geschiedenis van mijn vriend een website over verlovingsringen staan. ik ben benieuwd.... :DDD

Edit: Bericht aangepast i.v.m. reclame
« Laatst bewerkt op: 20 januari 2013, 19:03:39 door JoyceS »

Herfststorm

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 660
  • Geslacht: Vrouw
  • 19-4-2013
Re: Traditioneel Verloven?
« Reactie #199 Gepost op: 14 januari 2013, 13:27:41 »
Spannend Lies!!!

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards