collapse

Auteur Topic: De Afvallers 2013  (gelezen 153261 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

tol81

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1351
  • Geslacht: Vrouw
De Afvallers 2013
« Reactie #125 Gepost op: 25 juni 2012, 10:33:40 »
Met sporten inmiddels 4 weken en mn gezonde levensstijl dus met groene smoothies, ontbijten, regelmatig eten, opletten wat ik eet, niet snoepen, etc.. Dat doe ik alweer zo'n 4 maanden geloof ik! (behalve de groene smoothies die iets korter)

Groene smoothies???? IEW!! het klinkt al vies?!?!  :wink: en hoeveel ben je nu kwijt dan???

chantal3-9

  • Held
  • *****
  • Berichten: 5952
  • Geslacht: Vrouw
De Afvallers 2013
« Reactie #126 Gepost op: 25 juni 2012, 11:12:38 »
@ Elina; wordt met hazelnootpasta niet de echte hazelNOOTpasta bedoeld in plaats van chocoladehazelnootpasta (denk tenminste dat je het zo gelezen hebt). Notenpasta's passen heel goed in een koolhydraatarm dieet namelijk.
Net als kaas trouwens, en spek, en gebakken eieren, en roomboter. Dus die brie is dus ook echt niet vreemd. Ik heb sinds ik mijn dieet volg nog nooit zoveel van die producten gegeten en ben toch 12 kilo afgevallen. Dieet komt van een orthomoleculair therapeut.

Misschien wat tips voor de dames hier; verder veel groente (avocado en tomaat zijn inderdaad heerlijk op brood, maaltijdsalades tussen de middag), noten, alleen volkorenproducten en pure chocola (min 72%, mocht ik zelfs als voedingsmiddel beschouwen haha, hoefde dus niet eens beperkt).
Geen fruit in die tijd, en de eerste periode echt geen suiker, alleen stevia (enige zoetmiddel datgeen calorieën bevat en geen invloed heeft op je suikerspiegel). Ben die 12 kilo in 4 maanden afgevallen en nu alweer 5-6 maanden stabiel. Succes allemaal meiden!
« Laatst bewerkt op: 25 juni 2012, 11:21:23 door chantal3-9 »

misseagle

  • Gast
De Afvallers 2013
« Reactie #127 Gepost op: 25 juni 2012, 12:12:11 »
Groene smoothies???? IEW!! het klinkt al vies?!?!  :wink: en hoeveel ben je nu kwijt dan???

Nee is echt super lekker!! Zitten groene bladgroenten in en fruit (maakt niet echt uit welke) en je proeft alleen het fruit.
En het is super gezond..

hoeveel ik kwijt ben weet ik niet want ik weeg mezelf niet (om persoonlijke redenen) maar ik merk nog vrij weinig aan mn lijf!En en ga mij niet vertellen dat ik geen fruit meer mag eten ivm dieet want dan valt dat dieet dus af!
Fruit is juist iets wat ik enorm lekker vind en gezond is, door fruit (in mn smoothies) heb ik geen behoefte meer aan snoep, vettigheid, chips, chocolade, etc...!

chantal3-9

  • Held
  • *****
  • Berichten: 5952
  • Geslacht: Vrouw
De Afvallers 2013
« Reactie #128 Gepost op: 25 juni 2012, 16:02:24 »
Elina, ja echt duur die pasta's (en noten in het algemeen eigenlijk). Jammer, want inderdaad heel lekker!
Mijn dieet had niks met ketose oid te maken; kreeg het van een orthomoleculair therapeut, waar ik kwam voor allerlei andere klachten (darmen, hoofdpijn, exceem, vermoeidheid, en nog van alles). Aangezien ik flink suikerverslaafd was en mijn bloedsuikerspiegel niet helemaal in orde (geen diabetes trouwens, ik kan alleen het verschil even niet meer oplepelen), kreeg ik een suikervrij dieet, dus ook zonder witmeelproducten. Op vet hoef ik niet te letten van haar, wel matigen met koolhydraten. Tot mijn grote verbazing begon ik een kilo per week af te vallen. Daar was het niet eens voor bedoeld (hoewel wel gewenst). Ik snap je punt over vet natuurlijk wel, maar de theorie over verzadigd vet schijnt niet zo rechtlijnig te zijn als hij lijkt. Ik moet zeggen dat ik er het fijne niet van weet hoor, dat wil ik nog eens uitzoeken, maar bijvoorbeeld roomboter schijnt in veel gevallen wel gezonder te zijn dan margarine.
Ik probeer ook echt wel veel onverzadigde vetten te eten uit bijvoorbeeld noten, avocado, olijfolie. Maar daarnaast let ik niet meer op 'gewone' volvette kaas op brood of een plakje ontbijtspek bij een gebakken ei.

Ik ben trouwens van zo goed als al mijn klachten af verder :).

edit; wel wat interessante artikelen gevonden even snel;
http://www.sanova.nl/voeding/36-voeding/50-roomboter-is-vet-gezond.html
http://www.eetgoedvoeljegoed.com/2010/09/verzadigd-vet-is-gezond.html
« Laatst bewerkt op: 25 juni 2012, 16:48:26 door chantal3-9 »

kwarkje

  • Gast
De Afvallers 2013
« Reactie #129 Gepost op: 26 juni 2012, 08:35:17 »
Ik ben inmiddels 2 kilo kwijt met het carb lovers dieet!!  :laugh:

Gelukkig hoeft mijn jurk er niet zo ingenomen te worden... Corset zat best strak op het tweede gaatje en kon nu op het derde gaatje (weliswaar heeeel erg strak, maar toch!) Als ik doorga dan kan ik straks gewoon (redelijk) comfortabel in mijn corset  :)

tol81

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1351
  • Geslacht: Vrouw
De Afvallers 2013
« Reactie #130 Gepost op: 26 juni 2012, 11:49:19 »
Ik ben inmiddels 2 kilo kwijt met het carb lovers dieet!!  :laugh:

Gelukkig hoeft mijn jurk er niet zo ingenomen te worden... Corset zat best strak op het tweede gaatje en kon nu op het derde gaatje (weliswaar heeeel erg strak, maar toch!) Als ik doorga dan kan ik straks gewoon (redelijk) comfortabel in mijn corset  :)

goed bezig kwarkje... fijn vooruitzicht toch dat je je jurk comfortabel kunt dragen straks... best prettig lijkt mij???   :wink:
Nee is echt super lekker!! Zitten groene bladgroenten in en fruit (maakt niet echt uit welke) en je proeft alleen het fruit.
En het is super gezond..

hoeveel ik kwijt ben weet ik niet want ik weeg mezelf niet (om persoonlijke redenen) maar ik merk nog vrij weinig aan mn lijf!

En en ga mij niet vertellen dat ik geen fruit meer mag eten ivm dieet want dan valt dat dieet dus af!
Fruit is juist iets wat ik enorm lekker vind en gezond is, door fruit (in mn smoothies) heb ik geen behoefte meer aan snoep, vettigheid, chips, chocolade, etc...!

heb je daar recepten van? en wanneer neem je die dan, ter vervanging van iets???
ik hou er sowieso niet van als iemand zegt dat iets absoluut niet mag.. maar kan er heel goed tegen als iemand opschrijft voor mij wat ik dan WEL mag eten:-) kromme psychologie eigenlijk, hihi!)

kwarkje

  • Gast
De Afvallers 2013
« Reactie #131 Gepost op: 26 juni 2012, 11:54:41 »
Absoluut! ik vind het niet erg als de jurk strak zit, maar dat corsetje eronder, het is fijn dat die in elk geval wel enigzins comfortabel zit  :)

misseagle

  • Gast
De Afvallers 2013
« Reactie #132 Gepost op: 26 juni 2012, 12:27:52 »
goed bezig kwarkje... fijn vooruitzicht toch dat je je jurk comfortabel kunt dragen straks... best prettig lijkt mij???   :wink:



heb je daar recepten van? en wanneer neem je die dan, ter vervanging van iets???
ik hou er sowieso niet van als iemand zegt dat iets absoluut niet mag.. maar kan er heel goed tegen als iemand opschrijft voor mij wat ik dan WEL mag eten:-) kromme psychologie eigenlijk, hihi!)

Je kunt op internet niet veel recepten vinden want er bestaat dus een boek met die recepten en die kom ik dan dus telkens tegen ipv recepten.
Maar zelf eet ik afwisselend:
- spinazie met peer en banaan
- andijvie met peer en banaan

Had ook druiven erin geprobeerd maar die druiven waren zuur en dat wist ik niet dus ik vond het niet lekker.
Komkommer kan trouwens ook, maar bladgroente is het beste.
Dus boerenkool, sla, bleekselderij..

Ga morgen denk ik proberen met aardbeien erin en dan banaan.
Lijkt me ook wel lekker!

Ik eet het dan als ontbijt en het vult voor mij goed.
En dan heb ik nog een heel glas over die ik dan vaak als tussendoortje opdrink.

kwarkje

  • Gast
De Afvallers 2013
« Reactie #133 Gepost op: 26 juni 2012, 12:30:22 »
groene smoothies. Kwam dit toevallig tegen een paar weken geleden en had het onthouden.

misseagle

  • Gast
De Afvallers 2013
« Reactie #134 Gepost op: 26 juni 2012, 15:07:40 »
Ja dat is de "eigenaar" van dat boek.
Daar staan er inderdaad 3 op, recepten, en wil je de rest moet je dat boek kopen :wink:

tol81

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1351
  • Geslacht: Vrouw
De Afvallers 2013
« Reactie #135 Gepost op: 26 juni 2012, 16:49:57 »
Je kunt op internet niet veel recepten vinden want er bestaat dus een boek met die recepten en die kom ik dan dus telkens tegen ipv recepten.
Maar zelf eet ik afwisselend:
- spinazie met peer en banaan
- andijvie met peer en banaan

Had ook druiven erin geprobeerd maar die druiven waren zuur en dat wist ik niet dus ik vond het niet lekker.
Komkommer kan trouwens ook, maar bladgroente is het beste.
Dus boerenkool, sla, bleekselderij..

Ga morgen denk ik proberen met aardbeien erin en dan banaan.
Lijkt me ook wel lekker!

Ik eet het dan als ontbijt en het vult voor mij goed.
En dan heb ik nog een heel glas over die ik dan vaak als tussendoortje opdrink.


ooh, ik denk echt dt ik dat neit weg krijg... krijg al kromme tenen tijdens het lezen...  :dry: maar nu ben ik ook niet zo'n fruitliefhebber als jij denk ik...

ik hou het wel bij sonja:-)

misseagle

  • Gast
De Afvallers 2013
« Reactie #136 Gepost op: 26 juni 2012, 17:11:24 »
Het is echt niet vies hoor..
Het klinkt vies en ziet er vies uit.. dat wel.
Wist ook niet wat ik ervan moest verwachten (ik at nooit fruit totdat ik de smoothies ontdekte!) maar gewoon keer geprobeerd en het beviel me!

Roze

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2002
  • Geslacht: Vrouw
De Afvallers 2013
« Reactie #137 Gepost op: 26 juni 2012, 17:24:07 »
Ik vind die groene smoothies niet vies klinken, maar het zou zelf nooit in me opkomen om bladgroeten door het fruit te mixen.
Wat is de gedachte achter die smoothie? Welk gezondheidseffect levert het op?
Want fruitsmoothie vind ik heerlijk, maar het levert ook best wel wat calorien, dus ik doe dat niet supervaak. Ik eet wel dagelijks fruit hoor, maar in een smoothie gaat vaak meer dan 2 stuks, dus vandaar mijn vraag.

misseagle

  • Gast
De Afvallers 2013
« Reactie #138 Gepost op: 26 juni 2012, 17:38:02 »
Ik gebruik zelf eigenlijk maar 2 stuks fruit, omdat je er ook veel groente in stopt en dan ook nog een glas of 2 water..!

Maar over het hoe en waarom, dat kun je beter lezen in de link die kwarkje neerzetten.
Dat is net iets duidelijker denk ik dan wanneer ik het doe ;-)

Roze

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2002
  • Geslacht: Vrouw
De Afvallers 2013
« Reactie #139 Gepost op: 26 juni 2012, 20:18:59 »
Gelezen! Doe jij het met een blender of kan het ook met de staafmixer? Fruitsmoothie maak ik zelf altijd met de staafmixer (heb geen blender), maar ik weet niet of dat ook kan met de bladgroenten?

Dat er water en maar 2 stuks fruit in gaan, dat maakt dat het inderdaad wel gezond is, denk ik!

kwarkje

  • Gast
De Afvallers 2013
« Reactie #140 Gepost op: 26 juni 2012, 21:51:38 »
nou het is wel duidelijk dat ik ongesteld moet worden.... heb net een hele reep chocolade naar binnen gewerkt.  :blink:

misseagle

  • Gast
De Afvallers 2013
« Reactie #141 Gepost op: 26 juni 2012, 22:35:33 »
Gelezen! Doe jij het met een blender of kan het ook met de staafmixer? Fruitsmoothie maak ik zelf altijd met de staafmixer (heb geen blender), maar ik weet niet of dat ook kan met de bladgroenten?

Dat er water en maar 2 stuks fruit in gaan, dat maakt dat het inderdaad wel gezond is, denk ik!

Met een blender, staafmixer maakt het denk ik wat lastiger met de groenten, dan blijf je stukjes houden denk ik. Mijn blender was volgens mij maar 20 euro ofzo en heb er veel profijt van tot nu toe!

@kwarkje, zonde!! Zelf moet ik ook ongesteld worden maar ik haal gewoon niets in huis.
Knappe ik!

kwarkje

  • Gast
De Afvallers 2013
« Reactie #142 Gepost op: 26 juni 2012, 22:46:48 »
Goed gedaan hoor.

Maar voor mijn dieet mag ik elke dag een stukje chocolade van 25 gram. Dus had ik een reep van 200 gekocht en in stukjes verdeeld van 25 gram. Maar dat doe ik dus niet meer... of ik leg het achter slot en grendel als ik ongi moet worden.  :blink:

misseagle

  • Gast
De Afvallers 2013
« Reactie #143 Gepost op: 26 juni 2012, 22:51:05 »
Haha ja maar iets mogen betekent ook niet dat je dat dan ook moet eten :wink:

Maar vind het ook knap van mezelf vooral omdat ik die drang ook niet heb.
Alleen als mijn AS weg is en niet thuiskomt dan heb ik wel die drang..
Maar dan pak ikvoortaan lekker paprika enzo

kwarkje

  • Gast
De Afvallers 2013
« Reactie #144 Gepost op: 27 juni 2012, 07:57:55 »
Als je geen drang hebt dan is het toch ook niet knap als je er niet aan toegeeft? dat lijkt me niet meer dan logisch. Als ik geen drang heb of geen last heb van hormonen dan blijf ik er ook met gemak vanaf.  :blink:

Plus we zijn hier toch om elkaar te ondersteunen, niet om onszelf op de borst te slaan en de ander naar beneden te halen?!

misseagle

  • Gast
De Afvallers 2013
« Reactie #145 Gepost op: 27 juni 2012, 08:45:38 »
:unsure: t was ook helemaal niet mijn bedoeling om iemand naar beneden te halen.

En sorry dat ik trots ben op het feit dat ik vroeger nooit zonder snoep kon en nu wel.
Vind dat een hele prestatie, maar dat zal dan wel niet zo zijn :sad:

kwarkje

  • Gast
De Afvallers 2013
« Reactie #146 Gepost op: 27 juni 2012, 08:48:38 »
Natuurlijk is het wel een hele prestatie.  :)
Maar dat betekent niet dat iedereen op hetzelfde punt is als jij. En als je dan zo reageert dat je niet begrijpt dat anderen daar wél moeite mee hebben, dan komt dat nogal onaardig en kwetsend op mij over.  :sad:

Zeker als je er zelf veel moeite mee hebt gehad, dan zou je toch moeten kunnen begrijpen dat het niet gemakkelijk is?  :blink:

misseagle

  • Gast
De Afvallers 2013
« Reactie #147 Gepost op: 27 juni 2012, 08:53:56 »
Maar dat heb ik helemaal niet gezegd??  :sad:
Dat ik het niet begrijp...  :blink: Want ik begrijp het wel!
Want ik had precies hetzelfde.. ik kon ook geen maat houden.
1 stukje zei ik dan tegen mezelf.. En zo'n 10 minuten later was dan de hele zak (chips) leeg of de hele reep op!
En dat terwijl ik chips niet eens zo super lekker vind, maar gewoon puur om het eten..

kwarkje

  • Gast
De Afvallers 2013
« Reactie #148 Gepost op: 27 juni 2012, 08:57:04 »
Nja, het zal wel aan mij liggen dan. Ik vond die opmerking dat ik het niet moet eten belerend overkomen, maar als je dat niet zo bedoelde... dan zal het wel  :wink:

Overigens ging het bij mij inderdaad gister precies zoals jij net beschrijft.
« Laatst bewerkt op: 27 juni 2012, 08:57:36 door kwarkje »

misseagle

  • Gast
De Afvallers 2013
« Reactie #149 Gepost op: 27 juni 2012, 08:58:29 »
Nee het was niet belerend bedoeld.
Meer een advies.. omdat het voor mij moeilijk was altijd om maar 1 stukje te eten terwijl de rest van de reep er nog lag.
Maar dat had ik er dan misschien bij moeten zetten, dan was het waarschijnlijk anders overgekomen.

Mijn excuses daarom, was echt niet zo bedoeld.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards