collapse

Auteur Topic: Onderhandelen Offerte?  (gelezen 55426 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

twijfeltje

  • Gast
Onderhandelen, wel of niet doen en hoe?
« Reactie #50 Gepost op: 10 januari 2012, 17:29:49 »
Schotelgeld vind ik zulke flauwekul.
Gelukkkig hoefden wij dat niet te betalen, anders was ik daar zeker over in onderhandeling gegaan.

JM2012

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4716
  • Geslacht: Vrouw
Onderhandelen, wel of niet doen en hoe?
« Reactie #51 Gepost op: 10 januari 2012, 20:31:45 »
Tsja, ik werk zelf ook in de horeca en begrijp wel dat als mensen hun eigen taart aanleveren, de locatie daar dus niet op kan verdienen. terwijl je als locatie wel kosten maakt qua personeel ( taart snijden, uitserveren, bordjes ophalen en afwassen). Maar ik vind het wel zo netjes als de locatie dat als goede service gewoon zonder miepen doet. Stukje klantvriendelijkheid ..

Dus proberen korting te krijgen op eventuele schotelgeld. Anders kijken of je voor dezelfde prijs meer kan krijgen.

JM2012

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4716
  • Geslacht: Vrouw
Onderhandelen, wel of niet doen en hoe?
« Reactie #52 Gepost op: 11 januari 2012, 23:45:09 »
Nou we zijn bij de locatie gweest! Was een leuk gesprek, erg gezellig. We hebben uiteindelijk niet meer geprobeert korting ergens op te krijgen. De locatie rekent geen schotelgeld, hoeven geen aanbetaling, we krijgen de rekening achteraf opgestuurd ipv het dezelfde avond te moeten betalen, zij verzorgen alles op de dag zelf ( dus zij versieren de zaal voor ons, zorgen dat het gastenboek'hoekje' met ons meeverhuisd van de ene naar de andere zaal), ze regelen ook (zonder kosten) versieringen ( er komen witte en roze balonnen en bloemen, leveren ook nog wat eigen versieringen) en de prijzen liggen al vrij laag.. ( 14 euro drank afgekocht van 20:30 - 00:00 binnenlands).

Dus wat dat betreft zijn wij erg tevreden. De service die wij krijgen gecombineerd met de klantvriendelijkheid en lage prijzen.

twijfeltje

  • Gast
Onderhandelen, wel of niet doen en hoe?
« Reactie #53 Gepost op: 12 januari 2012, 07:59:50 »
Super dan.
Fijn dat je tevreden bent, is weer een ding van de checklist

Esprit

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 288
Onderhandelen, wel of niet doen en hoe?
« Reactie #54 Gepost op: 12 januari 2012, 08:25:24 »
Fijn dat je er een goed gevoel bij hebt, dat is toch wel het belangrijkste! En idd, als de prijs naar jullie zin is, waarom dan nog 'moeilijk' doen!

Zie dat jullie over 2,5 maand al gaan trouwen, dit was toch niet het eerste gesprek bij de locatie?

JM2012

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4716
  • Geslacht: Vrouw
Onderhandelen, wel of niet doen en hoe?
« Reactie #55 Gepost op: 12 januari 2012, 10:44:15 »
Nee we hadden een paar maanden geleden al een gesprek gehad over de mogelijkheden enzo.Toen ook de datum vastgelegd en globaal aangegeven wat we wilden.  Gisteravond hebben we alle details besproken: wat voor menukaart, welk hapje wanneer, waar komen de versieringen te hangen, wie levert dit en wie hangt dat op? Allemaal dat soort vragen.
Onze locatie wisselt namelijk elke 4 maanden van menukaart, dus het kon niet eerder dan januari..

We gaan er een paar weken voor de bruiloft weer heen om nog één keer alles door te nemen qua draaiboek en dan twee dagen van te voren om al onze versieringen en andere spulletjes af te leveren.

Esprit

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 288
Onderhandelen, wel of niet doen en hoe?
« Reactie #56 Gepost op: 12 januari 2012, 12:19:54 »
Ik vond het ook al zo laat, hihi.

Bij ons liggen de bedragen al vast, dat hebben we geregeld in het 2e gesprek. Ik weet eigenlijk niet hoe het verder gaat, maar, denk dat wij net als jullie 2maanden van te voren nog een gesprek zullen hebben met de
locatie!

JM2012

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4716
  • Geslacht: Vrouw
Onderhandelen, wel of niet doen en hoe?
« Reactie #57 Gepost op: 12 januari 2012, 12:23:15 »
Wij hebben na het eerste gesprek ook een offerte gekregen met elk onderdeel de prijs per persoon. Dus we hebben zelf al uitgebrei kunnen rekenene, haha. Maar gisteravond echt tot in detail alles vastgelegd :)

Jullie zijn er dan mooi op tijd bij! ( of wij vrij laat.. :tongue:)

Esprit

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 288
Onderhandelen, wel of niet doen en hoe?
« Reactie #58 Gepost op: 12 januari 2012, 13:05:05 »
Ja, wij zijn wel heel vroeg, hadden de onderhandelingen met de locatie in september vorig jaar al. We kunnen alles nog aanpassen hoor (ik merk nu al dat de gastenlijst in nog geen half jaar tijd toch wat gewijzigd moet worden) Maar dat was geen probleem. Wij 'moeten' ook een minimum bedrag betalen omdat wij de gehele locatie hebben (dus de andere zaal kunnen zij niet verhuren) En of we dan wat mensen doorschuiven van receptie naar feest of andersom is geen probleem, als we het minimum bedrag maar betalen. Ook hebben we het diner al vastliggen sinds september, bizar he, haha! Maar, ook dat kan allemaal nog aangepast worden.

Nam de locatie met jou contact op of heb jij met hen gebeld om een afspraak te maken rond 2,5maand van te voren?

JM2012

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4716
  • Geslacht: Vrouw
Onderhandelen, wel of niet doen en hoe?
« Reactie #59 Gepost op: 12 januari 2012, 13:28:33 »
Bij het eerste gesprek zeiden ze dat ze, omdat ze van kaart wisselen om de zoveel maanden, dat we dat pas vanaf begin 2012 konden doen ( we zijn aar in mei vorig jaar heengeweest..). Na dat eerste gesprek vertrok ik naar Londen omd aar een tijd te studeren, dus het moest zoieso allemaal wachten. Toen hebben we afgesproken om dat in het nieuwe jaar weer op te pakken. Ik heb zelf nog even gemaild voor een definitieve afspraak.
En we hebben gisteren besproken dat we een paar dagen van te voren weer langskomen om alles af te leveren qua decoraties en dan kunnen we bespreken waar we alles precies willen hebben. Maar ook hiervoor bel ik weer voor een definiteve afspraak. Wij hebben hier thuis namelijk wat lastige schema's/roosters.. :tongue:

Hebben jullie nog veel onderhandeld over de prijs?

littlelady

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 756
Onderhandelen jullie?
« Reactie #60 Gepost op: 17 januari 2013, 14:54:32 »
Zijn er bruidjes die korting hebben kunnen krijgen op verschillende onderdelen van het huwelijk?
Zoja op wat dan en hoeveel?Hoe heb je dit aangepakt?
Wellicht dat er hier al een onderwerp over is maar heb ik niet kunnen vinden.
Alvast bedankt!Groeten,

LittleLady

JoyceS

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4538
Re: Onderhandelen Offerte?
« Reactie #61 Gepost op: 17 januari 2013, 15:11:52 »
Alle topics over onderhandelen samengevoegd.

wedding2013

  • Gast
Re: Onderhandelen Offerte?
« Reactie #62 Gepost op: 17 januari 2013, 17:42:59 »
Wij onderhandelen op veel dingen: catering, fotograaf, ontwerp uitnodigingen, dj en ik ben het ook van plan met de jurk (vraag gewoon of ze een mooie prijs kunnen maken omdat ik in andere zaak ook een hele mooie jurk heb zien hangen)

Gewoon verschillende offertes aanvragen en dan afwegen wie de beste prijs/kwaliteit aanbiedt. Er is altijd onderhandelruimte!

daphne89

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 929
  • Geslacht: Vrouw
Re: Onderhandelen Offerte?
« Reactie #63 Gepost op: 17 januari 2013, 19:26:39 »
Onze locatie (voor receptie, diner en feest) gaf aan dat ze een minimum omzetbedrag hanteren. We huren namelijk de hele locatie af. Eerst was dit 4500 en na wat meer contact werd dit 4000. Dus dat scheelde al heel wat en we krijgen de bruidsuite cadeau. (zit vast wel bij de prijs in, maar het idee is leuk)
De jurk ga ik ook zeker vragen of ze er een mooi prijsje van kunnen maken.

littlelady

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 756
Re: Onderhandelen Offerte?
« Reactie #64 Gepost op: 17 januari 2013, 22:23:33 »
@daphne:hoe pak je dat dan precies aan weet niet zo goed hoe ik zo'n "onderhandeling" begin en natuurlijk hoe krijge het beste resultaat?Alle tips zijn welkom!
Groetjes, LittleLady

daphne89

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 929
  • Geslacht: Vrouw
Re: Onderhandelen Offerte?
« Reactie #65 Gepost op: 17 januari 2013, 22:45:08 »
@littlelady, bij ons kwamen zij er eigenlijk mee. Wij hadden gezegd dat we veel interesse hadden in hun locatie, maar dat we er nog wel goed over na moesten denken. Ook hebben we elke keer laten vallen dat we meerdere opties hebben. Je zou eventueel kunnen vragen of ze er een mooi prijsje van kunnen maken als je meerdere onderdelen bij hun onderbrengt. Een soort van staffelkorting.

Esprit

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 288
Re: Onderhandelen Offerte?
« Reactie #66 Gepost op: 18 januari 2013, 08:39:29 »
Wij hebben ook over alles onderhandeld.

Het zit niet echt in ons om dat te doen, maar toen we het de eerste keer opgooide 'kan er nog wat aan de prijs gedaan worden' ging dat zo makkelijk dat we het daarna bij alles geprobeerd hebben.

Alleen onze videografen waren er niet van gecharmeerd toen wij een andere prijs voorstelden (nieteens zo schokkend veel lager) dat vonden wij wel onprofecioneel vanuit hun kant.

Met alle andere partijen konden we in onderhandeling over de prijs en dat gaf ons een goed gevoel!

Naomiiiii

  • Gast
Re: Onderhandelen Offerte?
« Reactie #67 Gepost op: 22 januari 2013, 11:08:43 »
Ik had het bij mijn jurk, toen ik vroeg wat die koste was het meer
als ik had verwacht, dus ik schrok zichtbaar, maar nu wel mijn torselet gratis gehad!

Joy88

  • Junior
  • **
  • Berichten: 112
  • Geslacht: Vrouw
  • Ik trouw 11-12-13 14:15 uur
Re: Onderhandelen Offerte?
« Reactie #68 Gepost op: 15 maart 2013, 00:28:36 »
Wij gaan waarschijnlijk ook onderhandelen zaterdag.. We gaan 2 locaties bekijken, maar de laatste word het waarschijnlijk. Als we het er beide over eens zijn, gaan we onze vooraf aangevraagde pakket uitbreiden met een desertbuffet en een champagnetoren en daar hopen we dan wat korting op te krijgen. Iedere 100 euro is er 1 , dat is ons motto   :blush:

Ook ga ik vragen naar de prijzen van kids.. Want die drinken immers geen binnen en buitenlands gedestilleerde dranken  O:-)

kathleen13062013

  • Gast
Re: Onderhandelen Offerte?
« Reactie #69 Gepost op: 15 maart 2013, 12:52:58 »
Wij hebben de receptie en diner in het Zalmhuis in Rotterdam. Niet onderhandelt. Had daar eigenlijk echt geen zin in...Vond het ook allemaal wel vriendelijke overkomen. Voor de grote kinderen betalen we minderen en t/m 4 jaar niets terwijl die gewoon mee eten.
Veder krijgen wij er niets bij van overnachting ofzo. Maar ik denk dat je daar toch weer op een of andere manier wel voor betaald ook al krijg je hem....
Fotograaf ook niet onderhandelt .....
Jurk ook niet..
kapper en make- up ook niet bij de bruidstaart ook niet :)

Saai he ;-)

kirriemirrie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1909
  • Geslacht: Vrouw
Re: Onderhandelen Offerte?
« Reactie #70 Gepost op: 16 maart 2013, 12:47:21 »
Ik ben wel van plan serieus te onderhandelen over de locatie van het diner en feest...die marge zit er in...dat weten ze, en vaak verwachten ze het ook. In heb voor mijn werk wel eens met klanten aan tafel gezeten voor een evenement en onderhandelen is heel normaal. En tja, als de locatie het niet wil doen..dan geven ze dat snel genoeg aan!

littlelady

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 756
Re: Onderhandelen Offerte?
« Reactie #71 Gepost op: 16 maart 2013, 13:13:39 »
Wij hebben onderhandeld zoals het er nu uitziet hoeven we voor de kids niet te betalen (mits het er geen 20 worden ofzo:P).Bruidstaart mogen we zelf leveren,en voor de eerste 2 uur betalen we slechts 4,50 per gast.we moeten nog een aantal dingen bespreken maar ik heb er een goed gevoel bij.We gaan bijvoorbeeld nog aan tafel wat er bij het diner precies geserveerd gaat worden.(definitieve keuze zeg maar we hebben wel al aantal gangen enz besproken.)Jurk begon de eigenaresse van de winkel zelf al geld vanaf te halen dus dat was ook fijn.ringen hebben we met korting via een actie scheelt ons ongeveer 30%.
Dit is wat we tot nu toe aan korting geregeld hebben.Iedereen succes met onderhandelingen!
Groeten, Littlelady

WillemMarieke

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 264
  • Geslacht: Vrouw
  • Our day was amazing!
Re: Onderhandelen Offerte?
« Reactie #72 Gepost op: 13 augustus 2013, 10:58:42 »
Wij hebben een offerte van een locatie die wij graag willen, maar er staat onderaan al iets van "korting obv dagprogramma"... We doen daar alle onderdelen (ceremonie, receptie, lunch, iets speciaals wat we nog even stilhouden en een diner), maar het gaat om maar €200 korting op een bedrag van dik €4000. Kan daar dan nog verder op onderhandeld worden, of moeten we ons neerleggen bij de korting die ze er al standaard opzetten? Of is dat gewoon een trucje?

EllenT

  • Gast
Re: Onderhandelen Offerte?
« Reactie #73 Gepost op: 19 augustus 2013, 21:19:38 »
Het lijkt me een trucje van ze...Maar wel lastig om dan nu nog korting te vragen, want dan gaan ze daar naar verwijzen, lijkt me...Lastig hoor.

Wat ik me afvroeg...

Wij gaan pas volgend jaar mei trouwen (als het goed is). We zijn pas bij een trouwlocatie geweest en eigenlijk lijkt het ons beide wel wat. Goede indruk en allebei zeer enthousiast!

Nu hebben we een offerte gekregen en eigenlijk willen we daar nog wel over onderhandelen.
Alleen nu is mijn vraag wanneer doe je dat? We hebben namelijk nu nog niks. Het is alleen zo dat we binnen een aantal weken moeten reageren, want anders vervalt de optie op de datum die wij willen. We willen daar graag trouwen alleen als we nog wel kunnen onderhandelen met de prijs.

Wanneer vind zoiets plaats? Bij een tweede gesprek? Wanneer is dat dan? Nadat je besloten hebt daar te trouwen? Of geef je eerst aan dat er interesse is, maar dat je opnieuw wil komen kijken/babbelen?

En wanneer vind dan het definitieve gesprek plaats van hoe we het daadwerkelijk allemaal willen hebben? Kort voor de trouwdatum?

Ik bedoel ik kan het nu wel allemaal bedenken voor onze trouwdag, maar het is nog zo ver weg en misschien heb ik dan wel hele andere ideeen.

Groetjes Ellen

Fay

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 419
  • Geslacht: Vrouw
Re: Onderhandelen Offerte?
« Reactie #74 Gepost op: 20 augustus 2013, 11:08:45 »
Ik heb precies hetzelfde probleem, maar zit ondertussen al in de volgende fase. Wij hebben al een 2e gesprek met de locatie gehad, waarna we kenbaar hadden gemaakt dat we daar graag wilden trouwen. In het tweede gesprek niet echt de mogelijkheid gevonden/genomen om te onderhandelen.
Aangezien ons diner nog niet vast staat, willen we graag op de kosten van het diner onderhandelen op het moment dat we hier keuzes in gaan nemen. Blijft lastig.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards